LGA1156 Foxconn socket problemen. Nu kopen ? Of niet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
N.a.v. dit nieuwsbericht : nieuws: Socket LGA1156 brandt door bij te hoge overklok

Ik was van plan deze week een nieuwe pc samen te stellen en aan te schaffen op basis van LGA1156 (Core i7-860).

Nu ben ik geen overclocker, maar als bepaalde pinnetjes de CPU niet raken KAN dat mijns inziens niet goed zijn voor de stabiliteit en duurzaamheid.

Ik zit dan ook in dubio: nu kopen ? Of wachten op rev. 2 van diverse moederborden.

Ik zweer bij Gigabyte of Asus, dus ander merk is voor mij geen optie.

Misschien is dit topic handig om het 'nieuws' en ontwikkeling van dit issue bij te houden ...

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02 15:32
Dit doorbranden kan alleen gebeuren bij vrij extreem overclocken. Je zegt dat je geen overclocker bent dus dan zou ik me hier geen zorgen om maken.

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-10-2025
Nou ik denk dat mensen die dat hebben gedaan, vloeibaar stikstof (N2) hebben gebruikt... Zomakkelijk brand hij ook weer niet door..

Steeds meer overklokkers die hun systeem erg ver overklokken

Ik denk dat zij hem zeker over de 4 Ghz hebben gehaalt... Maar ik weet er niks van, je kan er vanuit gaan als je niet overclocked, dat er dan niets gebeurt..

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Overclocken of niet. Het KAN toch niet goed zijn dat sommige pinnen de CPU niet raken ? Die dingen zitten er niet voor niets. Het kunnen ook datapinnen zijn als je het mij vraagt (instabiliteit). En v.w.b. levensduur ... als pinnen die wel contact maken, het werk van andere pinnen moet overnemen .. dan verkort dat wellicht de levensduur ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Abbadon in "PMG Beleid"

"Welke ... moet ik kopen?"-vragen zijn niet de bedoeling op GoT. Van een Tweaker verwachten we dat hij zelf in staat is eisen te stellen, relevante info op te zoeken en dan zelf een keuze te maken. In dit geval kun je prima de situatie rond die pinnetjes lezen en besproken zien worden in Kwetsbaarheid pinnetjes LGA1156/1366 en [discussie] Intel P55 moederborden . Daar kun je de info halen. Of *JIJ* onder deze omstandigheden een van die borden wilt kopen is een beslissing die alleen jij kunt maken. Daarom sluit ik dit topic.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.