Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB
Is kracht zetten wel echt nodig? Ik dacht dat je de CPU er eigenlijk gewoon op legt, ten minste zo lijkt het volgens de link in mijn eerste post. Ik zou niet weten wat eventuele weerstand veroorzaakt waardoor je "heeeeel klein beetje kracht" moet zetten om hem er in te krijgen.M4gick schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:38:
Nee, je kijkt hoe hij erin moet, zet de processor er dan voorzichtig in, terwijl je hem aan de randen vast houd (zonder pinnen aanraken) en dan zet je hem erin met een heeeeel klein beetje kracht.. Zo deed ik het met mijn E8400, ook voor de eerste keer..
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB
Je legt hem er als ware inderdaad gewoon in, hij 'valt' vanzelf in de gaatjes. Als die goed zit dan merk je dat. Bij het neerhalen van het hendeltje om de bracket te 'locken' moet je wel een beetje kracht zetten. Zolang je zorgt dat je goed oplet als je de CPU er in 'legt' dan kan er weinig/niks misgaan.Thierry88 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:46:
[...]
Is kracht zetten wel echt nodig? Ik dacht dat je de CPU er eigenlijk gewoon op legt, ten minste zo lijkt het volgens de link in mijn eerste post. Ik zou niet weten wat eventuele weerstand veroorzaakt waardoor je "heeeeel klein beetje kracht" moet zetten om hem er in te krijgen.
Tjee sturen ze die email ook al voor LGAs op?
Ik kreeg hem voor Socket AM3, daar heb ik ze uiteraard ook voor bedankt en dus zelf gedaan.
Prima dat ze op deze manier willen voorkomen dat mensen hun spulletjes slopen, maar er wordt imo onnodig eng over gedaan.
Heb je wel eens een LGA775 CPU geplaatst? LGA1156/1366 is niet veel anders, voornaamste verschil is dat het wat meer pinnen zijn en daardoor het geheel iets groter is.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Verwijderd
Hoe wil je die dingen in vredesnaam gaan rechtbuigen met een pasje, dat is echt VEEL te groot en te lomp in die socket. Je kunt beter een heel fijn pincet gebruiken of een dunne naald oid, anders is de kans groot dat je meerdere pins omzeep helpt.Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:35:
en als er toch een pinnetje afbuigt, kan je die gewoon dmv een pasje rechtbuigen, werkt prima. Er zit trouwens ook gewoon een boekje bij de cpu met instucties+plaatjes. Het kan gewoon niet fout gaan.
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3661
Waarschijnlijk niet voor TS van toepassing, maar anderen komen geheid via de search op dit topic, dus ik voeg het even toeWe have not had any problems with air or water cooling overclocking up to 4.3GHz, although we do have a i5/750 that has developed a few dark pads after a thousand hours or so of constant overclocking. However, none of the boards have developed pin problems so we feel very safe in saying that any problems will probably occur only in extreme overclocking scenarios.
We also realize that partial responsibility for some of the less than acceptable CPU installations may be in fact due user installation errors. However, if users are screwing this up by doing nothing different than what they've always done when it comes to handling and installing LGA-type processors, then it's hard for us to find fault with the installer. Be aware of this situation and study the pin imprint on the CPU pads and make sure you have good contact on the VCC/VSS power delivery pads before pushing the system too hard.
Oslik blyat! Oslik!
Ik denk dat hij nog in het S478 / S370 tijdperk leeftTERW_DAN schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:58:
[...]
Hoe wil je die dingen in vredesnaam gaan rechtbuigen met een pasje, dat is echt VEEL te groot en te lomp in die socket. Je kunt beter een heel fijn pincet gebruiken of een dunne naald oid, anders is de kans groot dat je meerdere pins omzeep helpt.
http://www.tomshardware.c...-motherboard,2436-15.html
[ Voor 31% gewijzigd door Madrox op 17-10-2009 07:46 ]
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
[ Voor 36% gewijzigd door Thierry88 op 17-10-2009 08:10 ]
I think regardless of what your plans are for a build (serious OC or stock) these chipsets should be avoided. Even with Gary's many hours of testing we have no clue what potential problems will arise in a year from now. I know some of the readers commenting upgrade systems every couple months but there are probably many more of us that keep systems for 5+ years. In my case my gaming rig gets handed down to my dad for last-gen gaming, and my dad's computer gets handed down to my wife as a facebook/iTunes/junk box. So an average service life for a system in my possession is closer to 7-8 years and from reading comments on this site for a long time now I've seen similar cases.
I think Anandtech should take a much more cautious approach to recommending these for ANYONE.
"However, none of the boards have developed pin problems so we feel very safe in saying that any problems will probably occur only in extreme overclocking scenarios."
That could be a short-sighted comment...
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 17-10-2009 09:40 ]
Oslik blyat! Oslik!
Gewoon bangmakerij.
Je kunt die 20 perfect besparen, en er iets anders voor kopen, want het heeft echt niet zoveel voeten in de aarde. Je legt voorzichtig de CPU erop, en als hij als het ware in de socket 'valt' is het OK
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.