Ik heb gister wat onderdelen bij Azerty besteld, waaronder dus een LGA1156 CPU + bijpassend Mobo. Azerty is daarbij zeer attend geweest om mij een mailtje te sturen waarin gewezen werd op de kwetsbaarheid van de pinnetjes in de socket op het moederbord. In hetzelfde mailtje bieden ze mij de optie om te kiezen of ik door hen de CPU + Koeler (+ geheugen) laat plaatsen tegen een vergoeding van 20 euro of dat ik dat zelf wil doen. In het laatste geval ben ik zelf aansprakelijk voor eventuele schade aan de pinnetjes door onjuiste manier van plaatsen van de processor. Ik zelf vraag me af hoeveel risico het zelf plaatsen van de CPU geeft. Via deze link kwam ik op een guide waarin stond hoe je een LGA1366 CPU plaatst. Zoals het daarin beschreven staat is het niet heel ingewikkeld, zolang je maar voorzichtig bent. Daarom vraag ik me af of die 20 euro het wel waard is om het door hen te laten doen of dat ik het risico op schade door eigen schuld niet moet nemen. Heeft iemand ervaring met het plaatsen van CPU's in LGA sockets en zo ja, hoe vaak is dit fout gegaan?
AMD Ryzen 7 5800X, MSI X570 Gaming Edge Wifi, MSI GeForce RTX 3070 Gaming X TRIO, 2x 16GB G.Skill DDR4-3600, Samsung 970