Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik ben het zat, ik wil niet elke keer als ik een film wil kijken of uitzendinggemist wil kijken mn laptop willen aansluiten op de tv en ik sta op het punt om een hdd recorder te kopen, nu dacht ik kan dit niet samen?

Dit is wat ik wil:

- uitzendinggemist kijken
- gedownloadde films kunnen kijken
- van tv (Digitenne) kunnen opnemen
- mp3's luisteren

Welk apparaat moet ik daar voor aanschaffen zonder dat ik mijn pc of laptop aan moet laten staan?

Ik heb me wat afgegoogled maar kom er niet uit...

Mille grazie (bedankt!)

groeten,

M

Verwijderd

een HTPC?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een streamer à la HDX-1000?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 07:07
Zoek eens op HTPC

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Vergeet die MP3's dan maar, een HDX1000 vind ik een k** ding als 'jukebox'..

En opnemen van TV gaat ook niet of nauwelijks.

[ Voor 24% gewijzigd door Marlibica op 18-10-2009 11:40 ]

Sign here against sigs

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De Logitech Squeezebox is meer op audio toegespitst, maar dat ding heeft een server nodig. Sowieso zijn er nauwelijks alles-in-een apparaten die de ideale oplossing bieden voor zowel video als audio; een HTPC vereist knutselwerk en achtergrondkennis (inlezen) en de verbruiksfactor speelt meer dan bij dedicated devices.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-02 16:10
Budget is in zoiets nog het allerbelangrijkste...

Mijn broertje hangt zijn laptop met hdmi aan zijn hdtv als hij een film wil kijken, dat is niet veel meer moeite dan een HTPC'tje aanzetten..

Ik brand tegenwoordig films gewoon weer op DVD, vind ik ook erg makkelijk en je kan ze nog eens weggeven, das ook leuk. Maar zou ik het geld hebben, dan deed ik zeker een HTPC aan mijn TV hangen. Alleen jammer dat je dan (in mijn geval ziggo) digitale tv niet kan opnemen, maar daar heb ik een hdd recorder voor (retetrage cisco geval)

Verder zijn er zoals borromini terecht opmerkt legio streamers te koop die een deel van de door jou gewenste functionaliteit prima herbergen. Alleen tv opnemen, dat kan eigenlijk alleen met pvr, hdd recorder of htpc, waarin je busget en gewenst gemak doorslaggevend zullen zijn in de keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Hier hoeft mijn pc/laptop niet voor aan te staan?
En kan ik hier ook op browsen (uitzendinggemist kijken?)

bedankt weer

Verwijderd

Topicstarter
lredev schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 11:43:
Budget is in zoiets nog het allerbelangrijkste...

Mijn broertje hangt zijn laptop met hdmi aan zijn hdtv als hij een film wil kijken, dat is niet veel meer moeite dan een HTPC'tje aanzetten..

Ik brand tegenwoordig films gewoon weer op DVD, vind ik ook erg makkelijk en je kan ze nog eens weggeven, das ook leuk. Maar zou ik het geld hebben, dan deed ik zeker een HTPC aan mijn TV hangen. Alleen jammer dat je dan (in mijn geval ziggo) digitale tv niet kan opnemen, maar daar heb ik een hdd recorder voor (retetrage cisco geval)

Verder zijn er zoals borromini terecht opmerkt legio streamers te koop die een deel van de door jou gewenste functionaliteit prima herbergen. Alleen tv opnemen, dat kan eigenlijk alleen met pvr, hdd recorder of htpc, waarin je busget en gewenst gemak doorslaggevend zullen zijn in de keuze.
Bedankt voor het uitgebreidde antwoord.

DE laptop vind ik geen optie, tenzij mijn eissen niet mogelijk zijn zonder dat een laptop constant aan moet staan.
- Heb je een specifieke streamer die je kan adviseren die aan mijn eisen voldoet (behalve opnemen van tv dan)
Tot 350 euro graag :)
Ik kan zelf ook zoeken, maar voor de meeste aparaten moet ik toch een pc of laptop aan laten staan volgens mij.

Bedankt alvast

gr

M
M

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 23:20
ION Nettop met 2x USB digitenne tuner?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:01:
[...]

Hier hoeft mijn pc/laptop niet voor aan te staan?
En kan ik hier ook op browsen (uitzendinggemist kijken?)

bedankt weer
Als je een harde schijf inbouwt niet, het ding kan ook torrents en usenet downloaden en uitpakken. Er zijn nog een aantal gelijkaardige dingen op de markt, en van de chipset die erin zit is ondertussen een nieuwere versie uit waarrond ook al nieuwe modellen gebouwd zijn (een Sigmatek chip als ik het goed heb). Ik heb 'm zelf ook en gebruik 'm om vanaf m'n server te streamen. Met sommige modellen harde schijven zou hij vastlopen, dus als het je interesseert neem dan zeker even het topic door hier op GoT. Ook Realtek heeft een chipset op de markt gezet die goed zou presteren, oa. de Asus O!Play en de AC Ryan Playon!HD zijn hierop gebaseerd.

Ik weet niet of je hiermee uitzending gemist kan kijken, als Belg heb ik daar geen ervaring mee - wat je hier aan digitale TV hebt gaat allemaal met decoders en opnameapparatuur die door de ISP wordt aangeboden.
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:04:
[...]
- Heb je een specifieke streamer die je kan adviseren die aan mijn eisen voldoet (behalve opnemen van tv dan)
Tot 350 euro graag :)
Ik kan zelf ook zoeken, maar voor de meeste aparaten moet ik toch een pc of laptop aan laten staan volgens mij.
Met alle respect, maar ik denk dat je zelf ook wat moeite kan doen ;). Er zijn al heel wat hints gegeven, en in de specifieke topics zie je ook heel wat voorbijkomen. Het is uiteindelijk jouw aankoop en je kan maar beter weten waar je aan begint :). Afgaan op andermans kennis over apparatuur is handig maar jij kent je eisen beter dan wie ook.

[ Voor 30% gewijzigd door Borromini op 18-10-2009 12:46 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat je wil is afaik niet allemaal in 1 apparaat te krijgen.
Ik denk dat je echt een HTPC moet gaan maken.
Het idee van een NetTop op basis van een nVidia ION Chipset met een Atom 330 CPU is best wel een goed idee daar voor.
Plemp er een installatie WinXP MCE op, installeer wat bijpassende software en koop een paar digitenne tuners (dual voor opnemen en afspelen tegelijk ;) ) en zet het hele zwikkie met een draadloos MCE toetsenbordje (Trust heeft een leuke, met ingebouwde trackball) aan je TV.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:40:
[...]

Als je een harde schijf inbouwt niet, het ding kan ook torrents en usenet downloaden en uitpakken.

[...]

Met alle respect, maar ik denk dat je zelf ook wat moeite kan doen ;). Er zijn al heel wat hints gegeven, en in de specifieke topics zie je ook heel wat voorbijkomen. Het is uiteindelijk jouw aankoop en je kan maar beter weten waar je aan begint :). Afgaan op andermans kennis over apparatuur is handig maar jij kent je eisen beter dan wie ook.
Hoi bedankt opnieuw, maar ik wil dus niet zelf iets gaan bouwen wegens tijdgebrek en ik ook al 4 jaar geen peecees meer bouw dus dit doe ik liever niet. Wat betreft het zoeken heb je gelijk, maar elke keer stuit ik weer op mediacenters of dergelijke apparaten waarbij mn pc moet aan staan.

Als het opnemen van tv een struikelblok is mag deze eis geschrapt worden en zou ik toch van jullie als ervaringsdeskundigen willen weten welk apparaat geschikt is. dan ga ik daarna uitgebreid specs lezen en vergelijken....

Bedankt weer.

gr
M

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dan zou ik voor een HTPC gaan. Een mediabox is ook leuk, maar je zal dan met uitzendinggemist.nl niet uit de voeten kunnen.

Pak dus een leuke kleine HTPC. Als je niet met HD bezig bent is een ITX pctje met atom al genoeg, en anders moet je kijken naar een ION platform of zelf iets in elkaar schroeven.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:43:
Wat je wil is afaik niet allemaal in 1 apparaat te krijgen.
Ik denk dat je echt een HTPC moet gaan maken.
Het idee van een NetTop op basis van een nVidia ION Chipset met een Atom 330 CPU is best wel een goed idee daar voor.
Plemp er een installatie WinXP MCE op, installeer wat bijpassende software en koop een paar digitenne tuners (dual voor opnemen en afspelen tegelijk ;) ) en zet het hele zwikkie met een draadloos MCE toetsenbordje (Trust heeft een leuke, met ingebouwde trackball) aan je TV.
Ok wat is wel in 1 apparaat te stoppen zonder dat ik zelf moet gaan plempen, prakken etc :)
Vergeet dat opnemen van tv anders kan ik dat met 1 apparaat doen zonder mn pc aan te sluiten?

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Plempen en prakken?

Kopen + OS + een draadloos toetsenbord/afstandsbediening en je bent klaar.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat Gizz zegt.
Die Nettopjes zit alles al op en aan. ENige wat je nodig hebt is een besturing zoals een toetsenbord of afstandsbediening en software (VLC voor videos afspelen b.v., WInamp voor MP3/jukebox, torrent app voor downloaden)

Opnemen e.d. heb je net geschrapt, maar kan natuurlijk net zo makelijk weer toegevoegd worden, gezien je gewoon USB recievers voor Digitenne kan krijgen. 1 voor kijken, nog een erbij als je tegelijkertijd ook wil opnemen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:54:
[...]

Hoi bedankt opnieuw, maar ik wil dus niet zelf iets gaan bouwen wegens tijdgebrek en ik ook al 4 jaar geen peecees meer bouw dus dit doe ik liever niet. Wat betreft het zoeken heb je gelijk, maar elke keer stuit ik weer op mediacenters of dergelijke apparaten waarbij mn pc moet aan staan.

Als het opnemen van tv een struikelblok is mag deze eis geschrapt worden en zou ik toch van jullie als ervaringsdeskundigen willen weten welk apparaat geschikt is. dan ga ik daarna uitgebreid specs lezen en vergelijken....

Bedankt weer.

gr

Thomas
De 'vakterm' is networked media tank. Pik daar de modellen uit waarin je een HD kan monteren en je kan beginnen schiften. Vooral Networked Media Tank - deel 3 en HDX-1000 Networked Media Tank Player (als de HDX-1000 je interesseert) zijn de topics die je dient te checken. Bekijk zeker ook de Realtek-based apparaten.

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Alleen hebben erg weinig (geen?) NMTs de mogelijkheid om lekker naar uitzendinggemist.nl/rltgemist.nl te surfen en daar een wmv of silverlight stream te bekijken.

Maar misschien zit ik er helemaal naast en kunnen de nieuwste modellen dat wel gewoon, ik hoor het graag :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-02 11:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ondanks dat de openingspost zeer mager is, laat ik dit topic nog even lopen. -Marek-, voordat je hier nog een eenvoudig op te zoeken vraag neerzet, wordt er van je gevraagd om eerst zelf op onderzoek te gaan naar antwoorden en hier je bevindingen te plaatsen. Met andere woorden: we willen inzet zien. Indien dat hierna alsnog ontbreekt, zal ik helaas een slotje uit de kast moeten halen.
Pagina: 1