Motorola Milestone (Droid) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 81.285 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81768

Hoe open is Android eigenlijk. Kan ik het vergelijken met symbian OS? Daar kon ik op verschillende sites apps downloaden en meteen installeren op mn telefoon. Ik was dus niet afhankelijk van de ovi store om apps te downloaden. Ok, ik moest wel eerst mijn N97 "hacken" om unsigned apps te kunnen installeren. Kan dit allemaal ook met android dan. Wat ik dus niet wil is dat je alles via de store moet downloaden, net zoals bij de Iphone.
Is android misschien te vergelijken met maemo 5 op de n900 kwa vrijheid?
En als adobe flash plugin gaat maken voor android, wat moet ik me daarbij voorstellen? Een flash lite plug in, zoals op de n97 of de full flash zoals op de N900?

En hoeveel ruimte is er om apps op te installeren. Bij de n900 is dat ruim 2GB. De milestone heeft maar 512mb intern geheugen.
En gaat dit niet ten koste van performace tov de n900, want die kan ook vitrueel geheugen gebruiken tot 1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
android kan standaard niet apps installeren op de SD kaart. daar is google wel mee bezig (zie android nieuws thread) en er zijn custom roms waar het ook mogelijk is

je hoeft apps niet te downloaden via de Market, je kunt apk files (de installatie files voor android) ook bij andere sites downloaden. ook "unsigned" apps kun je installeren, zonder te hoeven "hacken", maar moet je wel expliciet bij instellingen aanzetten

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Anoniem: 81768 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:12:
Hoe open is Android eigenlijk. Kan ik het vergelijken met symbian OS? Daar kon ik op verschillende sites apps downloaden en meteen installeren op mn telefoon. Ik was dus niet afhankelijk van de ovi store om apps te downloaden. Ok, ik moest wel eerst mijn N97 "hacken" om unsigned apps te kunnen installeren. Kan dit allemaal ook met android dan.
Dit kan ook allemaal met Android. en ongeveer op dezelfde manier.
Wat ik dus niet wil is dat je alles via de store moet downloaden, net zoals bij de Iphone.
Waarom wil je niet via een store downloaden? De enige reden die ik kan bedenken is dat je gewendt bent om illegale software te installeren op je symbian toestel. Android kent veel gratis software en ook laag geprijst. Uiteraard kun je ook bij Android niet-legale software krijgen en gemakkelijk installeren. Er bestaan alternatieve markets; en geheel buiten de market om kun je ook software downloaden als .apk en installeren. Hiervoor zit gewoon een simpele optie in Android "Allow unknown sources" om aan te vinken.
Is android misschien te vergelijken met maemo 5 op de n900 kwa vrijheid?
Android is enerzijds vrijer omdat je niet vastzit aan de N900 maar zelf een toestel kunt kiezen, bv. als je geen fysiek keyboard wilt of juist een groter scherm. Maemo 5 is vooralsnog beperkt tot de N900 (e.d.). Bovendien is de GUI volgens T.net closed source, dit is best een obstakel want Android heeft haar UI ook open source gemaakt. Dus die levert echt een kant en klaar OS, op de Google Experience Apps na welke closed source zijn en van Google zelf en niet van de community. Net als andere phones kun je Android rooten en dan kun je alles doen en laten wat je wilt. Maemo 5 kun je nog meer via de terminal doen omdat je bij wijze van direct op Debian werkt. Dit is erg leuk als je nu ook al helemaal into Linux zit. Ben je meer van Windows of Mac ("het moet simpel en werken") dan is Android of een ander smartphone OS wsl. wat interessanter, veel mensen hebben namelijk bijvoorbeeld helemaal geen zin om zelf apps los bij elkaar te moeten zoeken of allerlei tekstfile configuraties files te editten zodat het doet wat jij wilt.
En als adobe flash plugin gaat maken voor android, wat moet ik me daarbij voorstellen? Een flash lite plug in, zoals op de n97 of de full flash zoals op de N900?
Full flash bron
En hoeveel ruimte is er om apps op te installeren. Bij de n900 is dat ruim 2GB. De milestone heeft maar 512mb intern geheugen. En gaat dit niet ten koste van performace tov de n900, want die kan ook vitrueel geheugen gebruiken tot 1GB.
Via Apps2SD (na root) kun je ook op SD-card installeren. Zoals CLB al zei wordt nu ook door Google naar eigen oplossing gezocht. Overigens heb ik nog nooit zonder intern geheugen gezeten: zelfs niet met apps van 4MB als Radiant. Je moet toch best redelijk de moeite doen om het vol te krijgen, imho.

Overigens is de Milestone objectief gezien op veel punten simpelweg beter dan de N97 en N900. De Milestone heeft een groter scherm (3,7" inch ipv 3,5" van de N900), een uitgebreider keyboard (4 rijen ipv 3 rijen), een hogere resolutie (854x480; ipv slechts 800x480), vooralsnog lijkt de batterij langer mee te gaan van de Milestone (1400mAh) dan de N900 (1340mAh), en heeft de Milestone een capacitiefscherm met evt. multitouch ondersteuning en de N900 geen multitouch en resistief. De Milestone heeft een intern kompas en de N900 niet. De Milestone kent een handige Market die al goed gevuld is. De Ovi Market van de N900 is nog vrij leeg. De Milestone wordt met (gratis) navigatiesoftware geleverd voor turn by turn navigation, terwijl de N900 nog eigenlijk geen turn by turn navigatie heeft. De Milestone is ook nog eens compacter doordat de Milestone lichter en dunner dan de N900 is, en de spatiebalk op een normale plek heeft. Net enige voordeel is dat de N900 meer opslagruimte (standaard) heeft en de processor op een iets hogere snelheid draait (allebei de OMAP 3430, N900 op 600Mhz, Milestone op 550Mhz). Daarentegen heeft de Milestone weer coole accessoires als de Cardock en Homedock: waar mee je het toestel transformeert in een digitaal fotolijstje, een weerstation enz. Ook blijkt de meegeleverde Ovi Maps 1.0 niet zo geweldig te zijn (N97 heeft Ovi Maps 3). En Google Maps (een van de beste maps apps) is nog niet beschikbaar voor Maemo 5.

Maemo is zeker interessant net als de N900. Ik raad je echter aan even 6 maanden te wachten als je echt geinteresseerd bent aangezien Maemo 6 en de N920 al medio 2010 uitkomt, aangezien het onbekend is of je straks wel zult kunnen upgraden (dit was vroeger bij nieuwe Maemo versies en oudere tablets namelijk vaak een probleem, pas na petities uit de community is Nokia overstag gegaan maar wel halfslachtig). Ik sla zelf ook Maemo 5/N900 over aangezien 6 en N920 al voor de deur staan. Vooral het gebrek aan portraitmode (op de dialer na) vind ik erg triest. En let op: veel van eerste N-batches hebben vaak serieuze productiefouten gekend (van Sliderprobs t/m Lenskapjes die de Lens bekrassen).

Maar nu weer back-on-topic over de Milestone plz :D

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 04-11-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil wel uit de store downloaden, ik bedoelde alleen te zeggen dat er ook vele user applicaties voor symbian zijn die echt handig zijn, maar nooit in de store terecht komen. En daarnaast heb ik geen cc, dus ik kan geen apps in de store kopen.
Maar als ik zo je antwoorden lees dan klinkt android wel aantrekkelijk.
En die ingebouwde kompas vind ik ook een leuk voordeel. Met de n97 gebruikte ik die veel lopend als navigatie. Bij de n900 vond ik dat een gemis.
Maar dan nog het merk motorola. Lang niet meer van ze gehoord in nl eigenlijk. En nu komen ze oppeens op de proppen met een telefoon die in het oog springt. Is dit wel een goed merk, die veel ondersteuning zal bieden. Bijv met firmware's. Ik wil niet een halfjaar moeten wachten totdat probleemjes worden opgelost bijv.
En wanneer zal deze in nl verkrijgbaar zijn. Voor dit jaar? Ik kan namelijk niet al te lang wachten aangezien in in juli in mn contract had verlengt met de n97 en inet erbij genomen. En die heb ik inmiddels verkocht, dus zit nu zonder smartphone en op een samsugn u600, maar betaal wel abokosten. En daarom internetten is ook niet veel soeps (alleen GPRS) |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 81768 op 04-11-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Anoniem: 81768 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:03:
Ik wil wel uit de store downloaden, ik bedoelde alleen te zeggen dat er ook vele user applicaties voor symbian zijn die echt handig zijn, maar nooit in de store terecht komen. En daarnaast heb ik geen cc, dus ik kan geen apps in de store kopen.
Maar als ik zo je antwoorden lees dan klinkt android wel aantrekkelijk.
En die ingebouwde kompas vind ik ook een leuk voordeel. Met de n97 gebruikte ik die veel lopend als navigatie. Bij de n900 vond ik dat een gemis.
Maar dan nog het merk motorola. Lang niet meer van ze gehoord in nl eigenlijk. En nu komen ze oppeens op de proppen met een telefoon die in het oog springt. Is dit wel een goed merk, die veel ondersteuning zal bieden. Bijv met firmware's. Ik wil niet een halfjaar moeten wachten totdat probleemjes worden opgelost bijv.
En wanneer zal deze in nl verkrijgbaar zijn. Voor dit jaar? Ik kan namelijk niet al te lang wachten aangezien in in juli in mn contract had verlengt met de n97 en inet erbij genomen. En die heb ik inmiddels verkocht, dus zit nu zonder smartphone en op een samsugn u600, maar betaal wel abokosten. En daarom internetten is ook niet veel soeps (alleen GPRS) |:(
Motorola is echt wel een goed merk, ze hadden altijd vrij aparte telefoons, alleen de software deugde vaak niet zo. Maar dat hoeven ze in dit geval niet meer zelf te doen.

Motorola wil juist met dit toestel terugkomen naar de positie die ze een paar jaar geleden had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Anoniem: 81768 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:03:
Je kan van Visa een soort 'prepaid cc' nemen. Zijn wel xtra kosten aan verbonden t.o.v. een normale cc.
Werkt als een prepaid beltegoed kaart. Tegoed op = niet meer kunnen kopen ;)
..
Maar dan nog het merk motorola. Lang niet meer van ze gehoord in nl eigenlijk. En nu komen ze oppeens op de proppen met een telefoon die in het oog springt. Is dit wel een goed merk, die veel ondersteuning zal bieden.
Toen kpn in augustus 1994 in NL het gsm-netwerk openstelde was Motorola onze eerste gsm (startac met klepje) en een vaste inbouw auto telefoon met duo-kaart. Motorola was de enige fabrikant die dat kon leveren!
Drie jaar intensief gebruikt en nooit problemen mee gehad. Zeer goede bouw kwaliteit.

Over het merk Motorola hoef je je geen zorgen te maken. Ze zijn de grootste speler van mobile apparatuur op de professionele markt.
Denk hierbij aan overheid (brandweer/politie/hulpdiensten), bedrijfsleven (bewaking/beveiliging) en industrie (chemie/transport)

Wat de kwaliteit van de consumenten toestellen aangaat is het niet anders dan bij alle andere fabrikanten: er zitten goede en minder goede modellen tussen :(

..
Dit is een argument dat nergens op slaat |:(
Je kan voor een paar maanden ook een gebruikte HTC, Xperia of iets anders kopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Review van Slashgear:
All in all, the Verizon DROID by Motorola sets the bar for all new Android devices and is arguably the best Android device to date. The natural comparison is always going to be the iPhone 3GS, and while the DROID lacks the Apple handset’s finesse and polish, it’s only a few steps behind. If you’re not entirely content with your iPhone 3GS and AT&T’s service, we’d suggest giving the DROID a try; meanwhile, if you’re looking to dump your current handset or carrier, the DROID should definitely be on your shortlist. No one device will tick every box – Motorola’s camera is shoddy, and the DROID’s keyboard is nowhere near perfect – but many of the flaws we’ve identified could be addressed in Android 2.1 whenever that arrives. Verizon’s first Android handset is one of the most compelling smartphones on the market, and at an iPhone 3GS-matching $199 we reckon it’ll be a runaway success.

Filmen doet die mooi hoor:

Ook vet:
Afbeeldingslocatie: http://www.slashgear.com/wp-content/uploads/2009/11/droid-open-kb-dock-r3media-540x418.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
catt4u schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:33:

Toen kpn in augustus 1994 in NL het gsm-netwerk openstelde was Motorola onze eerste gsm (startac met klepje) en een vaste inbouw auto telefoon met duo-kaart. Motorola was de enige fabrikant die dat kon leveren!
Drie jaar intensief gebruikt en nooit problemen mee gehad. Zeer goede bouw kwaliteit.
Oeh de startac.... voor de new kids:
Afbeeldingslocatie: http://netdna.webdesignerdepot.com/uploads/cellphone_design/dkmb86g_479d4jjqng4_b.jpg
Dit is het mobieltje waar wij opoes over praten. Overigens was dit een super hip en modern toestel in 1996....

Terug ontopic, Motorola is een steengoed merk, welke helaas op den duur niet mee ging in de specificatiewedloop waardoor ze op den duur uit het oog verdwenen van de gadget liefhebbers. Up den duur kwamen ze keihard terug met de RAZR, welke wederom een maatstaf en succesnummer werd. Net als de startac eerder deed. Kortom, Motorola komt zo nu en dan met een must have op de proppen, eentje welke veelal toonaangevend en kwalitatief goed is. Ik denk dat de DROID voorgaande successen zeker zal evenaren. Ondanks dat het toetsenbord wellicht iets minder goed is. Het zet op zijn minst de concurrenten aan het werk om een dergelijke functionaliteit in een dergelijk design op de markt te brengen. Uiteraard zal Samsung op den duur met een kloon komen, met dezelfde functionaliteit en vergelijkbaar uiterlijk. Zoals ze ook met de Blade deden, een regelrechte kopie van de RAZR.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneervanloon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
De reviews over de foto's die de camera maakt zijn zowat allemaal negatief. Toch heb ik echt al een paar hele scherpe plaatjes gezien, hoor. Het probleem is alleen dat de camera maar moeizaam focust, en dat daardoor veel plaatjes verkloot worden. In hoeverre is dat met updates nog te verbeteren? Want voor mijn gevoel zit er toch zeker wel potentieel in de camera.
De video's die de camera maakt zien er vrij gelikt uit. De filmpjes zonder al te veel licht zijn zelfs nog redelijk goed. In hoeverre hebben prestaties van de filmfunctie en die van de fotofunctie van een camera met elkaar te maken? Want je zou zeggen dat het allemaal door dezelfde lens wordt waargenomen. Waarschijnlijk ligt het wat gecompliceerder. Misschien dat iemand deze fotografie-noob wat wijzer kan maken.

Verder ben ik de Nokia N900 al een hele tijd aan het volgen, maar denk dat ik toch voor de Moto ga (mits deze niet al te lang op zich laat wachten). Hoeveel verschillen de camera's van deze twee phones van elkaar? Van wat ik begrepen heb maakt de Nokia de mooiere foto's, maar de Moto de nettere filmpies. Zie ik dit juist?

Ook ben ik nog niets tegengekomen van de (standaard) organizer/kalender/agenda-functie van de Moto. Vind die van de N900 er zeer strak en overzichtelijk uit zien.

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Softwarematige updates aan het Android-OS hebben in ieder geval de camera kunnen verbeteren. Dan kan een ROM-update van Motorola vast ook wel het een en ander verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ meneervanloon: Het is inderdaad software related, dus moeten we zoals RoD ook al zegt wachten op 'n update. Daar zullen ze nu al wel bezig mee zijn omdat alle reviews dit minpuntje hebben aangekaart. Tevens is een camera in 'n telefoontje niet te gebruiken als highend camera maar meer leuk voor de snapshots. Daar gebruik ik 'm dan ook voor, maar als ik 'n snapshotje wil maken, moet dat ook wel gewoon lukken natuurlijk.. 8 seconden wachten en niet kunnen focussen zijn gewoon slecht! De N900 heeft 'n betere camera, betere lens en hogere videoresolutie, alhoewel die laatste niet veel verschilt met die van de Milestone. Kijk even naar de N900 review op AllAboutPhones, staat ook 'n samplefilmpje bij, of op YouTube die van biede telefoons inmiddels al tientallen samples bevat! Over de kalender.. Zoek even in het speciale Android 2.0 Eclair topic (linkje in de TS) Daar staan namelijk wel redelijk wat reviews en overviews van Android 2.0 waar dat wel in terug moet komen! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneervanloon
Muchos gracias señor CLB!
Duidelijke info. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-06 14:08
Zoals het daar dus staat is het niet eens duidelijk of Apple wel een patent heeft op pinch to zoom? En gezien het feit dat de milestone duidelijk wel multitouch ondersteunt zou dit kunnen betekenen dat het allemaal software related is, en dat het beter geïmplementeerd kan worden met bijvoorbeeld android 2.1?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zijn gewoon te bang om het daar volledig te implementeren ja, stel je voor dat Apple komt :S

Erg uitgebreide review van Phonescoop:
To say that the Droid is an exciting phone for Verizon Wireless is an understatement. The hardware is mostly good, though the QWERTY keyboard stumbles badly. It can be overlooked, however, if you don't mind using the software keyboards that are built into Android.

The essential phone features work well on the Droid, and call quality was excellent. You'll have no problems using the Droid as an actual phone.

It's great that the Droid has such a powerful camera with an improved user interface, but it's also hard to understand why it is so buggy and slow. This is a real disappointment on this device.

The real ace-in-the-hole for the Motorola Droid is that it is the first handset to market running Android 2.0. Android 2.0 offers a wealth of improvements when compared to other Android handsets and they are welcome additions to the platform. The Facebook integration is excellent, as is the better email support. It doesn't hurt, either, to have the free turn-by-turn directions being offered by the new Google Maps application.

Also, we'd be remiss if we didn't mention just how awesome the display is one more time. It makes so many of the Droid's features look that much better.

If you're an Android fan and have been waiting for Verizon Wireless to get on board, the Droid offers a lot of features and is certainly worth considering. Before running out to the store on November 6 when it goes on sale, I'd wait just a week or two to see what else Verizon Wireless has up its sleeves.

[ Voor 89% gewijzigd door CLB op 05-11-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-06 18:05
Slaapje schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:15:
Zoals het daar dus staat is het niet eens duidelijk of Apple wel een patent heeft op pinch to zoom? En gezien het feit dat de milestone duidelijk wel multitouch ondersteunt zou dit kunnen betekenen dat het allemaal software related is, en dat het beter geïmplementeerd kan worden met bijvoorbeeld android 2.1?
Tja in de VS doen ze een klein onderzoekje om te controleren of er niet eerder een vergelijkbaar patent is ingediend, als dat niet het geval is krijg je het toegewezen. Datzelfde proces zul je bij alle landen/regio's in de wereld moeten doorlopen, waarbij hier in europa nog onderzocht wordt of er anderen zijn die zoiets al kunnen hebben.

De crux van het VS-systeem is dat je een patent krijgt en houdt zolang het niet aangevochten wordt, wordt het aangevochten kan je het kwijtraken. Als je anderen voor het gerecht sleept wegens 'patent-infringement' bestaat er ook altijd het risico dat de tegenpartij kan bewijzen dat je paten triviaal is en daarom niet geldig, ook dan ben je je patent kwijt.

Dit alles betekend dat Apple niet voor elk wissewasje een zaak zal starten en dit pas zal doen nadat een heel leger advocaten onderzoek heeft gedaan naar haalbaarheid, nu er zoveel apparaten met multi-touch op de markt zijn/komen kon het patent nog wel eens minder sterk blijken dan in eerste instantie gedacht.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Review van Pocket-Lint
and a small green light that flashes when you've got a message or alert of some sort.

Review van Gizmodo

Review van MobileBurn

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 05-11-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
  • Laatst online: 07-01 09:09
Zelf ben ik ook al een tijdje de N900 aan het volgen. De Milestone is een grote concurrent van de N900.

Nadelen van de Milestone tov de N900:

- ontbreken van Tv-out: De N900 kan (geloof ik) 720p weergeven op een externe TV via tv-out. Is wel erg cool. Of je sluit een mini beamertje aan op je N900 :) (zoals de Dell M109S).

- ontbreken van een desktop alike browser die full flash en video kan weergeven. Daarmee kan je probleemloos uitzendinggemist.nl bekijken!

Er zijn ook een aantal voordelen maar het gemist van de bovenstaande 2 punten wegen wel erg zwaar...

De Milestone is wel een heel stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Voor uitzendinggemist is gewoon een applicatie beschikbaar. Verder zal Flash-support voor Android binnenkort uitkomen. Maar tot nu toe is het een gemis inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
murat03 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:24:
..

- ontbreken van Tv-out: De N900 kan (geloof ik) 720p weergeven op een externe TV via tv-out. Is wel erg cool. Of je sluit een mini beamertje aan op je N900 :) (zoals de Dell M109S).
Ik heb in mijn vriendenkring niemand die dat gebruikt of wil gaan gebruiken.
En als ik een opgenomen filmpje groot wil zien zet ik dat filmpje op de pc die op de tv is aangesloten :+
- ontbreken van een desktop alike browser die full flash en video kan weergeven. Daarmee kan je probleemloos uitzendinggemist.nl bekijken!
Waar heb je nu flash IN je browser voor nodig?
Applicaties die flash nodig hebben zijn ook als losse applicatie te installeren en dat scheelt weer in geheugen gebruik (snelheid) t.o.v. gebruik in je browser
Er zijn ook een aantal voordelen maar het gemist van de bovenstaande 2 punten wegen wel erg zwaar...
Dat is iets persoonlijks; Mij boeit het absoluut niet.
Maak eens een poll en kijk wat de uitkomst is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nou, voor veel flash-sites is toch echt geen losse app beschikbaar. Sommige sites zijn daardoor gewoon niet beschikbaar. Daarom is het wel handig om flash-support te hebben. Vergroot je browser-experience weer. Alhoewel een hoge dosis flash-content natuurlijk ook voor de nodige vetraging kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:54
Mag ik vragen waarom flash zo belangrijk is? Noem eens een paar websites die handig zijn om op je telefoon te bekijken waarvoor flash vereist is? Ik weet eigenlijk alleen dumpert.nl, en daar kan ik nog wel zonder hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die mening deel ik ook. We hebben tig jaar geen flash gehad bij onze mobiele internet ervaring, nu heeft de N900 support voor full flash vanaf 't begin en dan zou een minpunt voor de Milestone zijn dat hij het niet heeft!? Tsjaa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
MarcoC schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:05:
Mag ik vragen waarom flash zo belangrijk is? Noem eens een paar websites die handig zijn om op je telefoon te bekijken waarvoor flash vereist is? Ik weet eigenlijk alleen dumpert.nl, en daar kan ik nog wel zonder hoor.
ehum.. youtube.com misschien? En talloze andere rich content sites die gebruik maken van Flex/Flash? Calculators in flash, games in flash etc..

Hoe meer ondersteuning in je browser hoe meer voordeel. Denk aan Microsoft Silverlight, Java en Ajax ondersteuning. Hierdoor krijg je de "full internet experience".

Natuurlijk zijn er apps waarmee je youtube, uitzendinggemist kan bekijken. Ik heb geen zin om voor iedere site een aparte app te installeren. Ik wil gewoon de sites via de standaard browser kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

murat03 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:58:
Natuurlijk zijn er apps waarmee je youtube, uitzendinggemist kan bekijken. Ik heb geen zin om voor iedere site een aparte app te installeren. Ik wil gewoon de sites via de standaard browser kunnen bekijken.
. Public betas for Google® Android™ and Symbian® OS are expected to be available in
early 2010.
Dus waarschijnlijk al beschikbaar wanneer de eerste nextgen Android toestellen ook in de winkel liggen. Overigens zit ik ook niet echt te springen om Flash op je mobiel. Dan haal je alleen maar meer reclametroep binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
murat03 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:58:
[...]

ehum.. youtube.com misschien? En talloze andere rich content sites die gebruik maken van Flex/Flash? Calculators in flash, games in flash etc..

Hoe meer ondersteuning in je browser hoe meer voordeel. Denk aan Microsoft Silverlight, Java en Ajax ondersteuning. Hierdoor krijg je de "full internet experience".

Rich content in flash kom ik echt zelden tegen. YouTube-support is standaard bij Android volgens mij. Flashgames spelen lukt toch niet op een telefoon, die vereisen meestal een toetsenbord en/of muis. Ik ben nog steeds niet overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CLB schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:35:
Die mening deel ik ook. We hebben tig jaar geen flash gehad bij onze mobiele internet ervaring, nu heeft de N900 support voor full flash vanaf 't begin en dan zou een minpunt voor de Milestone zijn dat hij het niet heeft!? Tsjaa...
Er wordt al meer dan een jaar om Flash-support geroepen. Het is zeker niet zo dat het nu met de N900 ineens begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En bij welke telefoon is 't in dat jaar geimplementeerd? Geen enkele, alleen de aangekondigde N900 dus.. Waarbij de Milestone opeens als nadeel het ontbreken van Flash toegeschreven krijgt.. Dat is simpel gezegd erg scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:14
Dat we nog nooit flash gehad hebben wil toch niet zeggen dat je je maar zonder tevreden moet stellen? Als het een voordeel van de n900 is dat ie het heeft dan is het toch een nadeel van de Droid dat ie het mist :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CLB schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:33:
En bij welke telefoon is 't in dat jaar geimplementeerd? Geen enkele, alleen de aangekondigde N900 dus.. Waarbij de Milestone opeens als nadeel het ontbreken van Flash toegeschreven krijgt.. Dat is simpel gezegd erg scheef.
Nee, het punt is, men roept al veel langer om flash-support, en het feit dat het nu nog niet geïmplementeerd is, maakt het een legitieme reden om dit als nadeel te beschouwen. Het zit er gewoon niet op, dus dat benoemen lijkt me helemaal niet zo gek. En als je nu de N900 in overweging kunt nemen, dan is het vrij logisch dat je bij de Milestone het ontbreken van flash-support als nadeel beschouwt.

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 05-11-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iedereen koopt toch al jaren telefoontjes zonder Flashsupport... Ik ga het toch ook niet hebben over het gemis van HDMI omdat 1 telefoontje dat wel heeft, of een scheerapparaatfunctie die ik mis (jaja bestaat echt een mobieltje die dit heeft) Vind 't 'n beetje een nonargument, helemaal omdat 't over enkele maandjes al bruikbaar is icm Android, dus iedereen blij.
EDIT: Tevens komt mn N900 er binnenkort wel eindelijk aan hoop ik, wordt nu weleens tijd! En voor de rest tsja zijn ze totaal niet vergelijkbaar op de formfactor en CPU na...

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 05-11-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
CLB schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:11:
Iedereen koopt toch al jaren telefoontjes zonder Flashsupport... Ik ga het toch ook niet hebben over het gemis van HDMI omdat 1 telefoontje dat wel heeft, of een scheerapparaatfunctie die ik mis (jaja bestaat echt een mobieltje die dit heeft) Vind 't 'n beetje een nonargument, helemaal omdat 't over enkele maandjes al bruikbaar is icm Android, dus iedereen blij.
EDIT: Tevens komt mn N900 er binnenkort wel eindelijk aan hoop ik, wordt nu weleens tijd! En voor de rest tsja zijn ze totaal niet vergelijkbaar op de formfactor en CPU na...
In tegenstelling tot een gsm met hdmi is een gsm met flash wél iets waar mensen op zitten te wachten. Toen er kleurenschermen uitkwamen kwam je als producent ook niet weg met "vorig jaar wilde iedereen nog zwart-wit, dus waarom zouden ze kleur willen nu 1 televisie het wel biedt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Achja dat is zo subjectief als 't maar zijn kan. Ik zal HDMI vaker gebruiken en blijer mee zijn dan volwaardige flash. Surf al jaren mobiel en mis niks. Tevens zal dat het device wel stukje langzamer maken en komt er overal reclame vandaan. Jij wil Flash, koop 'n N900 en wees blij, wacht tot de Milestone uit is en wacht op Adobe of wacht nog 2 jaar totdat elke mobiel Flash heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
CLB schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:41:
Achja dat is zo subjectief als 't maar zijn kan. Ik zal HDMI vaker gebruiken en blijer mee zijn dan volwaardige flash. Surf al jaren mobiel en mis niks. Tevens zal dat het device wel stukje langzamer maken en komt er overal reclame vandaan. Jij wil Flash, koop 'n N900 en wees blij, wacht tot de Milestone uit is en wacht op Adobe of wacht nog 2 jaar totdat elke mobiel Flash heeft...
Ik hoef helemaal geen flash. Maar als iemand anders dat wel belangrijk vindt dan hoef je daarop toch niet aan te vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik val niks aan, geef gewoon mijn mening.

[ Voor 45% gewijzigd door CLB op 05-11-2009 22:23 . Reden: Stond MileStone, moest N900 zijn, maar dat is nog even afwachten.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

flash is wel handig heb ik gemerkt.
In het kader van altijd online wilde ik dus een keer checken tot hoe laat de appy heijn open was op mijn n97. Dat kon dus niet omdat apy heijn een flash site heeft.
En toen moest ik toch 10min lopen en bleek dat ie dicht was. Als de n97 full flash had dan had ik dus niet hoeven lopen. En dat was toch wel een frustrerend moment, want om dat soort dingetjes heb ik een smarphone gekocht en dan laat ie je in de steek op het moment dat het telt.
Ik wil gewoon dat alles werkt als ik mobiel internet. Het zijn misschien kleine dingen, maar juist daarom koop ik een smartphone, voor die kleine handigheidjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-06 18:05
Anoniem: 81768 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:19:
flash is wel handig heb ik gemerkt.
In het kader van altijd online wilde ik dus een keer checken tot hoe laat de appy heijn open was op mijn n97. Dat kon dus niet omdat apy heijn een flash site heeft.
En toen moest ik toch 10min lopen en bleek dat ie dicht was. Als de n97 full flash had dan had ik dus niet hoeven lopen. En dat was toch wel een frustrerend moment, want om dat soort dingetjes heb ik een smarphone gekocht en dan laat ie je in de steek op het moment dat het telt.
Ik wil gewoon dat alles werkt als ik mobiel internet. Het zijn misschien kleine dingen, maar juist daarom koop ik een smartphone, voor die kleine handigheidjes.
Gheh, die doet dus geen flash....
Mijn SE W960i kan netjes opzoeken wat de openingstijden zijn van het dichtstbijzijnde filiaal....
Ik mis strict genomen geen flash, maar als het straks komt is het wel welkom. Je zult zien dat je dan net wat meer mogelijkheden hebt....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het gaat helemaal niet om of jij het nodig hebt of niet. Het gaat erom dat je het mist bij het browsen, dus bepaalde sites niet kunnen bekijken, mensen er al geruime tijd om vragen.. en de concurrentie nu ook met flash begint. Dat wil dus zeggen, mensen kunnen dat als nadeel bestempelen. Dat als non-argument af doen slaat dus nergens op. Als iemand dat mist, dan mist hij het. En dit kan meewegen bij de aanschaf van een telefoon. En zeker bij een high-end toestel als de Milestone kun je dat soort verwachtingen stellen.

Ik hoef ook niet per se flash, maar het zit er niet op, en men kan dat als een gemis opvatten. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het komt er toch aan.. Dat is toch super! Een huis is toch ook pas je droomhuis na het verbouwen van je keuken, tuin en badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, ik ben dan ook wel blij dat het in ontwikkeling is. Wat dat betreft valt het eventuele nadeel dus binnenkort wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat problem gesolved, nu nog een update voor de camera.. Snapshots no problem, maar wel gewoon leuke en snelle snapshots! En het keyboard ben ik ook erg benieuwd naar... Heb kleine handjes dus dat is top en ben geen fysieke qwerty gewend dus heb gelukkig geen referentiemateriaal (waar 't waarschijnlijk erg bij zou tegenvallen) Dan nog op 600MHz of meer laten lopen en je hebt 'n heel mooi apparaatje in handen!

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 06-11-2009 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneervanloon
Filmpje van 21 seconden (gemaakt met een Moto Droid) op Youtube van iemand die nogal van fruit houdt.
http://www.youtube.com/watch?v=NIKg4ebu7mo

Vind deze video-opname er alles behalve slecht uitzien. Als het tenminste echt met de Droid is opgenomen. Zou zo Steven Spielberg met zijn cameraploeg geweest kunnen zijn. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door meneervanloon op 06-11-2009 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
Iedereen koopt toch al jaren telefoontjes zonder Flashsupport... Ik ga het toch ook niet hebben over het gemis van HDMI omdat 1 telefoontje dat wel heeft, of een scheerapparaatfunctie die ik mis (jaja bestaat echt een mobieltje die dit heeft) Vind 't 'n beetje een nonargument,
Jij kan wel erg fanatiek je mening verdedigen. Doe het een beetje rustig aan. De milestone is helemaal niet slecht. Het is een hartstikke leuke telefoon. Daarom overweeg ik ook om het te kopen.
En voor de rest tsja zijn ze totaal niet vergelijkbaar op de formfactor en CPU na...
Echt niet? Zijn het echt geen grote concurrenten dan? Sorry, dan vergelijk ik toch echt appels met peren. Dacht toch gelezen te hebben dat beiden smartphones zijn. Ik zal het wel verkeerd begrepen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 19:53
Hoe zit het nou met de camera, is deze echt zo slecht.. heb nu even 1 review gelezen die kraakt 'm helemaal af... Zijn er ervaringen die dit weerleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
CLB schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:41:
Jij wil Flash, koop 'n N900 en wees blij, wacht tot de Milestone uit is en wacht op Adobe of wacht nog 2 jaar totdat elke mobiel Flash heeft...
Het gaat niet alleen om Flash. Het gaat om het totaal pakket die een smartphone biedt. Hieronder valt o.a. een goede browser support (dus ook Silverlight, Java en Ajax).

Het is bijv. nu nog een gemis op de N900 dat het standaard geen Java ondersteunt. Android doet dit wel weer standaard.

Enne, ik ben blij ja; kijk :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-06 14:08
MadRettoR schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:26:
Hoe zit het nou met de camera, is deze echt zo slecht.. heb nu even 1 review gelezen die kraakt 'm helemaal af... Zijn er ervaringen die dit weerleggen?
De meeste reviews zijn er niet positief over. Over de video kwaliteit dan weer wel

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vind de fotos ook tegenvallen die de milestone maakt. Veel ruis en levenloze kleuren.
Ik denk niet dat na een fw update hij opeens prachtige fotos gaat schieten a la N97 bijv. Ik denk dat het een compromis is voor het compacte formaat.
Er zijn veel problemen met de focus, als ze dat oplossen dan worden de fotos al een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-06 12:49
Iemand dit al gezien? :)
Motorola Milestone Android Smartphone EU, Black, QWERTY, Androïd
Prijs: €499,99 (420,16 exc.)*
Uitkomst datum: 02 dec 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Die data zijn toch niet interessant, is allemaal natte vinger werk. Zeker van die vage websites als Expansys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273928

Ik hoop dat de Milestone eerder uitkomt, ik wilde al bijna de HD2 gaan aanschaffen, maar ik denk dat ik persoonlijk meer heb aan Android. Exacte data's zijn neem ik aan nog niet 100% bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee, dit zijn geen officiële bevestigingen.

Verder: Midnight Droid madness in Manhattan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meneervanloon schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 02:04:
Vind deze video-opname er alles behalve slecht uitzien.
Video-opnames zijn het probleem ook niet, vooral traagheid / bad focussing bij het fotograferen.
murat03 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:25:
Echt niet? Zijn het echt geen grote concurrenten dan? Sorry, dan vergelijk ik toch echt appels met peren. Dacht toch gelezen te hebben dat beiden smartphones zijn. Ik zal het wel verkeerd begrepen hebben.
Ik zie ze niet echt als concurrentie van elkaar en dat komt voornamelijk door het OS.
Of je kiest voor Maemo 5 en dus 'n N900, of je gaat voor Android en kiest dan 'n Droid / Hero / Galaxy..

Ze zijn niet vergelijkbaar qua hardware (op de CPU na) en niet op OS.
De formfactor is het zelfde, ze hebben allebei een fysieke qwerty en 'n 3,5mm output, that's it.

Een Touch HD2 is ook een smartphone en 'n Nokia E71 ook dus dat begrip 'smartphone' zegt bijna niks imho.
MadRettoR schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:26:
Hoe zit het nou met de camera, is deze echt zo slecht..
heb nu even 1 review gelezen die kraakt 'm helemaal af... Zijn er ervaringen die dit weerleggen?
Kijk even in de TS! Daar staan veel conclusies van reviews netjes achter elkaar opgesomd!
Grootste nadelen aan de Droid zijn de brakke camera bij foto's en het vrij platte toetsenbord.
Anoniem: 81768 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:21:
Ik denk niet dat na een fw update hij opeens prachtige fotos gaat schieten a la N97 bijv.
Ik denk dat het een compromis is voor het compacte formaat.
Er zijn veel problemen met de focus, als ze dat oplossen dan worden de fotos al een stuk beter.
Prachtig is natuurlijk subjectief, vind de N97 nou ook geen juweeltje eerlijk gezegd.
En aan de hand van de video'tjes die er mee geschoten worden die van goede kwaliteit zijn zou ik wel zeggen dat het niet aan de hardware ligt, dus niet aan het compacte formaat. FW kan veel doen qua snelheden (HTC Hero werd bijna 2x zo snel bevonden na een nieuwe ROM-update van HTC en iedereen was lyrisch) dus hoop ook dat ze de snelheden van de fotocamera daarmee een flinke boost kunnen geven zodat snelle snapshots mogelijk worden! In sommige reviews wordt dit ook genoemd bij minpunten, waarbij dan wel gezegd wordt dat een FW-upgrade de snelheids- / focusproblemen wel zou moeten oplossen.. Geen idee of 'focus' softwarematig is, maar hoop 't wel!
MarcoC schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:03:
Die data zijn toch niet interessant, is allemaal natte vinger werk. Zeker van die vage websites als Expansys.
Evenals de prijs.. Zou wel mooi zijn als die zou kloppen en het zou 'n mooi kerstkado'tje zijn. Mja Expansys :'(
Anoniem: 273928 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:12:
Ik hoop dat de Milestone eerder uitkomt, ik wilde al bijna de HD2 gaan aanschaffen, maar ik denk dat ik persoonlijk meer heb aan Android. Exacte data's zijn neem ik aan nog niet 100% bekend?
Duitsland / Italie deze week nog: Motorola Milestone levertijden en abonnementen topic
Ik hoop later vandaag wat foto's te kunnen posten (2 vrienden van me zijn in Manhattan, en slapen nu nog)

EDIT: Dat was in Manhattan, in andere gebieden was het niet zo druk :+
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/11/droid-line-sf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CLB schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:37:

Ik zie ze niet echt als concurrentie van elkaar en dat komt voornamelijk door het OS.
Of je kiest voor Maemo 5 en dus 'n N900, of je gaat voor Android en kiest dan 'n Droid / Hero / Galaxy..
Daarom zijn het nog wel concurrenten. Je kunt ze minder makkelijk vergelijken omdat ze een ander OS hebben, maar dat heeft niets met concurrentie te maken. Anders zou de iPhone helemaal geen concurrenten hebben ;)
Een Touch HD2 is ook een smartphone en 'n Nokia E71 ook dus dat begrip 'smartphone' zegt bijna niks imho.
Klopt, het term smartphone begint een beetje outdated te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoD schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:43:
Daarom zijn het nog wel concurrenten. Je kunt ze minder makkelijk vergelijken omdat ze een ander OS hebben, maar dat heeft niets met concurrentie te maken. Anders zou de iPhone helemaal geen concurrenten hebben ;)
Daarom ook 'voornamelijk' :)
Tuurlijk is het concurrente, zijn allebei 'smartphones' maar ze zijn gewoon geheel anders.
Een Ferrari is ook geen concurrentie voor een Lada terwijl het allebei onder 'automobiel' valt.

Net smsje gekregen van 1 van de Manhattan-vrienden.
Ze hebben nog niks gezien, maar duiken later op de dag de stad in om de Droid te bekijken / bevoelen.

EDIT: Motorola brengt Android-toestel 'Droid' als 'Milestone' naar Europa
Zou toch wel kunnen, dat de Milestone (GSM versie) betere standbytijd heeft dan de Droid (CDMA) ??
Milestone specs geven namelijk 350 uur standbytijd aan terwijl de Droid 'slechts' 270 uur vol kan houden..
Gewicht zal 'm denk zitten in een chipje ofzo, die de Droid wel heeft en de Milestone niet.. Wat jullie?

[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 06-11-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

je kan de milestone al preorderen bij expansys voor 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-06 14:58
coramoor schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:45:
je kan de milestone al preorderen bij expansys voor 500 euro.
Je kunt Duke Nukem Forever ook al bestellen bij Expansys :+ Ze profiteren puur van de interesse in de Androidphones, de Acer phone staat er ook al wekenlang op; je kun er niet teveel waarde aan hechten vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneervanloon
Dezelfde vraag zojuist op N900 topic gesteld, maar kun je op Android via newsgroups downloaden. Of zou dit ooit mogelijk gemaakt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou je even in het aparte software topic moeten vragen!

[ Voor 39% gewijzigd door CLB op 07-11-2009 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meneervanloon schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:59:
Dezelfde vraag zojuist op N900 topic gesteld, maar kun je op Android via newsgroups downloaden. Of zou dit ooit mogelijk gemaakt kunnen worden?
[ofttopic]volgens mij niet, maar er bestaan wel genoeg (remote) torrentclients, zie http://www.androlib.com/r.aspx?r=torrent [/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-06 14:58
iPhone 3GS vs Motorola Droid Smartphone Showdown
Smartphone Showdown: iPhone 3GS vs Motorola Droid Round 2
Ik kwam deze posts tegen op MobileCrunch, welke volgensmij wel een hele sterke vergelijking neerzetten tussen de Droid en iPhone. De conclusie is dat de Droid/iPhone niet direct de een of de ander verpletteren maar, afhankelijk van het soort user, wel flinke voordelen tov. elkaar kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is min of meer de conclusie van elke iPhone-vergelijking. :P Desalniettemin wel leuk om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice to read, sommige dingen spreken voor zich, andere punten zijn niet helemaal goed imho of zijn vergeten..

Uiterlijk: Droid / iPhone.. Ligt natuurlijk aan de persoon zelf, spreekt voor zich, voor mij de Droid
Onscreen keyboard: iPhone wint.. Heb 't een tijd gebruikt, werkte goed.. Of die van Android minder is..
Anders een third party applicatie installeren a la Bettery Keyboard, iets wat kan bij Android en niet bij iPhone.
Fysiek toetsenbord: Droid, want de iPhone heeft er geen een :+
Browser: iPhone wint.. omdat die sneller pagina's laat zien.. * CLB CLB mompelt iets over schermresolutie
Navigatie: Droid, achja zal me persoonlijk worst wezen, aangezien ik dat 3x per jaar gebruik
Lock screen: Droid, klopt, meer te customizen, of je moet de iPhone jailbreaken
Batterij: Droid / iPhone.. Alhoewel andere reviews het over 'n uitmuntende Droid batterijtijd hebben!
App Stores: iPhone... Is ook al stuk langer online, maar ook de apps zijn stukken beter / mooier..
Aanpasbaarheid: Droid, omdat Android dat uit zichzelf kan.. Als je 'n iPhone jailbreaked kan ook alles..
Camera: Droid / iPhone. iPhone is denk iets beter, maar heeft geen flash. Video = Droid :D
Scherm: Droid, ivm resolutie
Interface: iPhone.. Werkt allemaal wat innovatiever.. Zelf ben ik dat zat, dus kies ik voor Android :Y
Multi-tasking: Droid
Volume geluid: Droid, en de reviews zeggen dat het met de speaker en dergelijke ook heel goed zit!
Belkwaliteit: Droid
Opstarttijd: iPhone.. Achja ik start m'n telefoon denk 1x in de drie maanden op..
Notificaties: Droid
Media playback: iPhone, spreekt voor zich.. Alhoewel er wel veel (goede) 3rd party Android apps zijn.
Waar dan niet op in wordt gegaan in deze 'test' is het managen van content.. Bij de iPhone moet dat via het louzy iTunes, waarbij de Droid 'drag and drop' support. Iets wat mij wel aanspreekt, ook al vind ik iTunes best.
Applicatie-opslag: iPhone, omdat die meer interne ruimte heeft.. Bullshit vind ik, omdat je apps op de Droid moet zetten, maar de content hiervan zich op de SD-kaart kan bevinden. Tevens komt Google binnenkort met een officiele Apps2SD oplossing die heel dit 'probleem' in 1x wegvaagt.. Wat mij betreft onzin en geen + voor iPhone.

Tevens vind ik het jammer dat er niet wordt ingegaan op:
- BlueToothprofielen, aangezien Android 2.0 ook kan verzenden / ontvangen en de iPhone dat niet kan
- Dat de iPhone zo gesloten is als de pest, waarbij Android dat zeker niet is, duhuh 'open source'
- Hardwarekeys.. Vind een camerabutton of een volumebutton toch wel erg chill bij de Droid / Milestone

Nog een leuk / goed filmpje die nagenoeg al deze aspecten ook aan bod laat komen:

In het filmpje is de Droid trouwens sneller klaar met 'n pagina laden dan de iPhone (op hetzelfde WiFi netwerk)

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 08-11-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier nog een review van de Motodroid:

http://www.androidcentral...ew-motorola-droid-verizon

[positief]
build-quality: is hoog en luxeueus.
scherm: is fantastisch, mooie kleuren enz.
accu: gaat bij intensief gebruik dag mee
camera: buiten goede foto's
cpu: is snel
telefoonkwaliteit: is hoog

[negatief]
keyboard: niet fantastisch
D-Pad: niet praktisch bruikbaar
camera: in-door pictures niet geweldig (gelukkig hebben we nu Photoshop voor Android, great timing)

[conclusie]
It's not a perfect device, as no device is, but it dares to strive for perfection and cuts no corners in doing so. How many devices can you say do that? Think about the features people want in a phone. Hardware keyboard. Brilliant touchscreen. Powerful OS. Great network. Beautiful hardware. Sturdy build. Fast. Just make a list and the DROID checks them all.

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 08-11-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09-2023
Geweldige telefoon de Milestone met enkele minpunten (geen SenseUI, langzame camera software) maar verder super! Echt één om in de gaten te houden, maar kies waarschijnlijk toch voor de Palm Pre in afwachting van de volgende HTC Android telefoons.

Typhone houdt het trouwens op Januari 2010 http://www.typhone.nl/verwachte-mobiele-telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen SenseUI: Kwestie van ROM flashen
Langzame camera software: hopen op 'n FW upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TweakMarkster schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:00:
Geweldige telefoon de Milestone met enkele minpunten (geen SenseUI, langzame camera software) maar verder super! Echt één om in de gaten te houden, maar kies waarschijnlijk toch voor de Palm Pre in afwachting van de volgende HTC Android telefoons.

Typhone houdt het trouwens op Januari 2010 http://www.typhone.nl/verwachte-mobiele-telefoons
Mwah lees de Palm Pre thread hier op GoT. Schijnt zwaar tegen te vallen allemaal. Build quality is slecht (erg plastic) en maar weinig software voor te vinden. Let maar op Palm trekt over een jaar vast de stekker er uit. De blackberries, iphones en androids doen het veel beter in de markt. WebOS is dan best wel weer nice maar heeft niet echt een plek tussen de rest gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 08-11-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over die review.. sluit weer aan bij alles wat we al tig keer gelezen hebben, keyboard ietwat slecht, camera ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Btw wat ook wel een voordeel is van de Droid, dat aangezien Google zo nauw heeft samengewerkt met Motorola, dat dit toestel opzeker goeie future update support krijgt en iedere android update wel zal ontvangen itt sommige htcs die bv 1.6 skippen om 2.0 straks te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-06 06:09
Ik hoop vooral dat community sites als XDA zich ermee bezig gaan houden. En dat we dan zeer regelmatig kunnen genieten van nieuwe custom roms + radio updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 69767 schreef op zondag 08 november 2009 @ 22:19:
Btw wat ook wel een voordeel is van de Droid, dat aangezien Google zo nauw heeft samengewerkt met Motorola, dat dit toestel opzeker goeie future update support krijgt en iedere android update wel zal ontvangen itt sommige htcs die bv 1.6 skippen om 2.0 straks te leveren.
En dat komt goed uit aangezien de CPU, niet de allersnelste is natuurlijk. Had liever de 1GHz Snapdragon gehad maar, met software-optimalisatie en een 'kale' Android moet al heel ver te komen zijn. Kan me niet voorstellen dat de aankomende X10 veel sneller zal zijn namelijk. Wel een snellere CPU, maar ook 'n zwaardere schil om Android heen.. wat dus weer compenseert. Deze Milestone is nog steeds mijn number one! Ben blij dat ik toch niet alvast voor de Hero ben gegaan. Dan zou ik namelijk zeker deze Milestone los hebben gekocht, wat me uiteindelijk meer centen had gekost. Nu nog een release voor NL of de UK en ik ben blij! Duitsland is geen optie ivm QWERTZ, Italië niet ivm importeren. NL is natuurlijk top, en ik import liever vanuit de UK dan vanuit Italië. Dit ivm familie die daar woont en bijgevoegde documentatie.. We moeten maar geduld hebben.. Zou toch wel een heel leuk kerstkado zijn :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
CLB schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:37:
[...]

Tevens vind ik het jammer dat er niet wordt ingegaan op:
- Dat de iPhone zo gesloten is als de pest, waarbij Android dat zeker niet is, duhuh 'open source'

In het filmpje is de Droid trouwens sneller klaar met 'n pagina laden dan de iPhone (op hetzelfde WiFi netwerk)
In review deel 1 zegt hij heel duidelijk: The primary strength of the Android market is its openness.
Dit is één van de vele malen dat hij dit punt heeft aangehaald. Dus m.i. heeft hij het wel degelijk gesproken over de geslotenheid van de iPhone. Overigens heeft het zowel voor als nadelen.

Het laden van een website via wifi of via 3G zal natuurlijk verschillende uitslagen bieden. Ik vind het jammer dat ze niet duidelijk vermelden welke techniek ze gebruiken om te testen hoe snel een pagina laadt. Immers bepaal je of je een toestel bruikbaar vind aan de hand van je eigen situatie. Als je veel gebruik maakt van wifi, zou je wellicht kunnen kiezen voor de droid vanwege de snellere wifi connectie.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vind het echt slechts enkele keren simpel benoemd...
Had die wat mij betreft wel een punt voor mogen toekennen aan de Droid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

snap nooit waarom er vergeleken wordt met de iphone. De iphone is sowieso de verliezer als je de milestone volledig gaat gebruiken.
Als je de milestone gaat vergelijken met functies die de iphone ook kan en de dingen die die milestone wel kan, maar de iphone niet weglaat dan wordt het een pittige strijd ja. Zoiets als multitasking is wel iets majors als je het daadwerkelijk gaat gebruiken. Open source OS is ook iets majors als je het daadwerkelijk gaat gebruiken.
Dat zijn al twee punten waarop de Iphone het verliest hoe goed de andere functies van de Iphone ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Tsja zo gaat het helaas wel, de iPhone is nu eenmaal een groot succes (in jouw ogen gerechtvaardigd of niet) en is dan voor veel mensen meteen "the phone to beat". Terwijl ze weinig vergelijkbaar zijn afgezien van het smartphone label, andere bedrijven, andere ideologieën enzovoort. De mensen die wel handig voor zichzelf kunnen nadenken en goed onderzoek doen komen zelf wel bij de telefoon uit die het beste bij hun behoeftes past, welke van de twee dat ook is.

Wat ik wel jammer vind is dat in de betreffende vergelijkingen echt op veel vlakken alleen maar de overeenkomsten (oppervlakkig) worden vergeleken, en dat dingen die de iPhone slecht doet of de Droid wel/beter niet van belang lijken te zijn (maar vice versa wel). Met als meestgebruikte vergelijking het totaal nietszeggende aantal apps in de desbetreffende app stores. Alsmede de substantiële verschillen in OS etc. die ondergeschoven worden.

Waardoor de average joe consument al weer heel snel richting de iPhone gepushed wordt (100,000 apps is 10 keer beter dan 10,000!). Van mij mag Android wel nog iets meer marktaandeel krijgen en voor nog meer concurrentie gaan zorgen (en dus mooie toestellen). Nog afgezien van het feit dat de Droid een prachtig toestel is, beter/slechter dan de iPhone laat ik in het midden, vind ik het voor Android zelf dus ook een beetje treurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
11 December, eerste Droid updates...

Hoppatee support 'm maar, kom maar op, nu wij nog 'n Milestone in NL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zo'n uitgebreide changelog heb ik nog nooit gezien. Wel erg goed om zo snel al met een update te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha inderdaad: The only reason that so many problems exist is that your phone has so many capabilities. :+

En eindelijk drie 'normale' reclames voor de Droid =) (ipv iDon't / Stealthbombers)

[ Voor 56% gewijzigd door CLB op 09-11-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-06 13:42
Eindelijk een telefoon die qua specs goed is en ook goed bezig is met marketing. Ik ben die (amerikaanse) fanboys en fangirls erg zak, net als de media geknuffel van Apple.

Maar Apple zal wel binnenkort iets simpels toevoegen, zoals een flash en de media en fanboys en girls zullen wel erover praten alsof Apple het heeft uitgevonden.

-ontopic-
Kan niet wachten tot dat de Droid / Milstone in Nederland verkrijgbaar is, hopelijk met alle Google maps aGPS functies en zonder alle aanvullende software (troep) zoals twitter, facebook enz

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik al heb gezegd:
CLB schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:16:
Zit er niet bij, en zijn geen geruchten hoor, staat gewoon in de specs =)
In plaats daarvan wordt er 'Motonav' bijgeleverd, navigatie software van Motorola zelf (een trial)
En Facebook zit tegenwoordig in Android 2.0 Eclair ingebakken voor de rest is die gewoon 'kaal'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-06 18:25
CLB schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 09:13:
Zoals ik al heb gezegd:

[...]

En Facebook zit tegenwoordig in Android 2.0 Eclair ingebakken voor de rest is die gewoon 'kaal'
zit ook al in de 1.5 hoor ;)
tenzij het onderdeel is van HTC Sense.

[ Voor 6% gewijzigd door pina op 10-11-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-06 14:55
Lisadr schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 08:51:
Eindelijk een telefoon die qua specs goed is en ook goed bezig is met marketing. Ik ben die (amerikaanse) fanboys en fangirls erg zak, net als de media geknuffel van Apple.

Maar Apple zal wel binnenkort iets simpels toevoegen, zoals een flash en de media en fanboys en girls zullen wel erover praten alsof Apple het heeft uitgevonden.

-ontopic-
Kan niet wachten tot dat de Droid / Milstone in Nederland verkrijgbaar is, hopelijk met alle Google maps aGPS functies en zonder alle aanvullende software (troep) zoals twitter, facebook enz
Ja, en als ze alvast jouw contactpersonen implementeren is het helemaal een Lisadr-droid. Echt heel veel van de gebruikers vinden die software juist prima. Net zoals heel veel mensen Apple stuff heel prettig vinden. Lang leve de persoonlijke smaak O+

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pina schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 09:16:
zit ook al in de 1.5 hoor ;)
tenzij het onderdeel is van HTC Sense.
In 1.5 zit geen FaceBook voor zover ik weet, zal wel HTC related zijn dan.. Achja socializen op je mobiel :')

En de Milestone wordt weer in 'n ander land gereleased...

[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 10-11-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

Las op frandroid.com ergens in de comments dat de Droid volgende week in Frankrijk wordt verwacht bij een Vodafone dochteronderneming. Ok... mijn Frans is niet zo goed maar ik las iets van 18/11 in de comments bij een milestone artikel :P

Hopelijk komt die ook volgende week in NL uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evoluzione
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-06 13:47
Wat mij bij dit toestel nou niet duidelijk is:

Heeft het ding nou GPS of niet. Kan ik bijv. Route66/Tomtom/iGo installeren en navigeren? (ja ik weet dat ze er niet zijn voor android, maar het gaat ff om het punt:P)

Verder jammer dat het overal mee connected wordt, die nieuwe versie. Van mij hoeft al dat facebox/twitter gebeuren niet...

[ Voor 22% gewijzigd door Evoluzione op 10-11-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
Gast, lees pagina 1, daar staat het allemaal netjes op. Ja, hij heeft GPS en aGPS...
Evoluzione schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:44:
Wat mij bij dit toestel nou niet duidelijk is:

Heeft het ding nou GPS of niet. Kan ik bijv. Route66/Tomtom/iGo installeren en navigeren? (ja ik weet dat ze er niet zijn voor android, maar het gaat ff om het punt:P)

Verder jammer dat het overal mee connected wordt, die nieuwe versie. Van mij hoeft al dat facebox/twitter gebeuren niet...

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326127

In minder dan 2 minuten kon ik het antwoord op je vraag opzoeken bij Motorola, mij op Tweakers registreren EN deze reply doen..

Antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evoluzione schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:44:
Verder jammer dat het overal mee connected wordt, die nieuwe versie.
Van mij hoeft al dat facebox/twitter gebeuren niet...
En dat is ook niet waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan deze telefoon (of android 2.0) divx en xvid afspelen. Zo niet is dit dan mogelijk mbv aanpassing(hacks)
Of is dit absoluut niet mogelijk en heb je hiervoor een aparte speler nodig of moet je de bestanden gewoonweg converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-06 13:42
virtualJac schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 09:28:
[...]

Ja, en als ze alvast jouw contactpersonen implementeren is het helemaal een Lisadr-droid. Echt heel veel van de gebruikers vinden die software juist prima. Net zoals heel veel mensen Apple stuff heel prettig vinden. Lang leve de persoonlijke smaak O+
Inderdaad, en daarom is het belangrijk dat je alle aanvullende software (zoals facebook) kan verwijderen. Laat ze een kale OS leveren met de optie om aanvullende software erop te kunnen zetten. Laat de keuze aan de gebruiker over en zijn persoonlijke smaak.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Facebook is nu inmiddels inmens populair in Amerika. Ben allang blij dat er geen 'Motoblur' opzit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abezap
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 00:11
tss ik had 3 minuten nodig om alleen al te registreren, dus 2 minuten is een beetje optimistisch :P

ff ot; ik *wil* de milestone mijn qtec is al 3 maanden kapot en ik zit met een dat abbo van tmobile vast op een prehistorisch nokiatje, goede specs, android, en leuk uiterlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-06 14:55
Lisadr schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:48:
[...]

Inderdaad, en daarom is het belangrijk dat je alle aanvullende software (zoals facebook) kan verwijderen. Laat ze een kale OS leveren met de optie om aanvullende software erop te kunnen zetten. Laat de keuze aan de gebruiker over en zijn persoonlijke smaak.
Ik snap je punt, alleen zijn er heel weinig besturingssystemen zonder extra features die je niet gebruikt. Bovendien worden ze niet aan je opgedrongen en stoort de aanwezigheid mij niet echt.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81768 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:29:
Kan deze telefoon (of android 2.0) divx en xvid afspelen. Zo niet is dit dan mogelijk mbv aanpassing(hacks)
Of is dit absoluut niet mogelijk en heb je hiervoor een aparte speler nodig of moet je de bestanden gewoonweg converteren.
Nee, helaas is er nog geen goede oplossing om direct Divx of Xvid af te spelen. Dit is inderdaad een minpunt. De hardware is er op zich krachtig genoeg voor (extra GPU/DSP en zelfde processor als de N900 die het wel kan, maar dan 10% lager geklokt bij de Droid oid). Let er wel op dat zulke zaken best wel accuduur zuipen (continu beeldscherm aan + veel cpupower voor decoden). Op dit moment is dus de enige oplossing om eerst de video's te converteren (naar MP4 ofzo) en dan op SD te zetten; of direct te streamen vanaf een bron die het on the fly voor je hercodeert (hier zijn wel tooltjes voor). Ik zou weleens willen weten hoelang een mobile phone het volhoudt om fulltime divx/xvid te playen.

Een handig tooltje is: http://www.droid-itunes.com/

De LG GW620 ondersteunt Divx overigens wel out of the box.
Die kwaliteit is best wel hoog te noemen, en de framerate (niet altijd optimaal) lijkt wel veel fijner (lees: hoger) te liggen dan die Samsung Omnia die op Symbian draait. De HD geloof ik ofzo. Die had nog al eens wat lag, maar dit is nog niet 100% maar wel goed kijkbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 10-11-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan niks vinden over de resolutie waarnaar die films worden geconverteerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:53

13art

Moderator Mobile
Moet eerlijk zeggen dat ik dit toestel eerst helemaal niks vond, maar naarmate ik er meer over lees en er meer van zie, vind ik het toch wel een erg mooi toestel. Zeker als het de X10 niet veel soepeler gaat lopen als nu te zien is, dan zou dit toch een mooie waardige opvolger kunnen worden van mijn X1.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fantastisch idd ook die comment van die dude van Phandroid: en hier betaal je dus $580 dollar voor :p
(mahja je betaalt natuurlijk niet alleen voor de hardware, ook support, marketing, ontwikkelingskosten, transport. het loon van de mensen die die dingen assembleren, tests enz).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 12-11-2009 18:22 ]

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 19:53
Een vraagje en een stelling:

Wie van jullie (die er verstand van heeft) denkt dat het maken van fotos met de droid zal verbeteren door softwarematige updates?

Waarom wordt de versie in Europa wel met multitouch uitgevoerd in tegenstelling tot de versie in USA? Zoals ik dan simpel denk... Dit lijkt mij ten nadelen voor de third party apps. Stel dat er een app gemaakt wordt voor de droid dan moet hij dus kiezen voor bediening met multi of met singletouch. Dan kies je voor single want dan spreek je een veel grotere groep gebruikers aan namelijk EUR en USA.. Zitten wij met een multitouch screen, die we haast niet kunnen gebruiken... Offuh zit ik ernaast? :)

Offtopic: Hulde aan de TS-er... nice!

[ Voor 4% gewijzigd door MadRettoR op 12-11-2009 19:27 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en abonnementen graag hier, en niet in dit topic.