Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp bij provider keuze utrecht. Geen adsl aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• plipo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:21
Hallo allemaal.. Graag wil ik jullie expertise inroepen omdat ik geen tot weinig verstand heb van het onderwerp en het daardoor voor mij moeilijk is om een keuze te maken,

De situatie is als volgt:

vanaf 1 november ga ik met mijn vriendin samenwonen in op een etage in een huis in Utrecht. In dit huis woont er naast ons ook nog een ander koppel.
Dit koppel dat onder ons woont maakt gebruik van de adsl aansluiting voor hun internet. De huidige bewoners (die vanaf 1nov weg gaan) maken op het moment gebruik van ZIggo (internet via de kabel)

Het probleem ligt hem er echter in dat ziggo wel een extreem dure oplossing is (16.95 per maand voor kabel aansluiting + 19.95 per maand) en hiervoor krijg je in vergelijking met andere providers langzaam internet (3mb/sec down en 0.5mb/sec up.
Nu begrijp ik dat wij voor die 16.95 per maand ook tv krijgen maar dit is niet nodig aangezien mijn vriendin en ik beide nog een digitenne abbo van een jaar hebben lopen.

Nu vraag ik mij af of wij verder nog opties zijn?
Zijn er andere oplossingen behalve ziggo kabel internet beschikbaar in Utrecht?

Is het mogelijk een 2de internet abbo aan te schaffen voor 1 ADSL aansluiting?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.!

http://users.boardnation.com/~gp32/ ----> v525 forum

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Heb je een eigen huisnummer/adres of deel je die ook met het andere koppel?
Heb je een eigen adres dan zou je ook een eigen ISRA moeten hebben waarop ADSL gezet kan worden.
Eventueel zou je kunnen vragen aan een provider of er op het andere aderpaar ADSL geleverd kan worden, echter kan dit voor vrij lastige storingen lijden (ook bij de buren).

Dan kan je ook nog kijken of XMS bij jullie glasvezel levert, Portaal woningen hebben bijvoorbeeld allemaal een aansluiting.

Eventueel zou je ook met de buren een deal kunnen sluiten om gezamenlijk de lijn te gebruiken (en betalen).

En als laatste kun je dan alleen nog op de Kabel over, bij Ziggo.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 20:20

BHQ

Hmm, doorgaans lopen er wel meer aderparen een woning in. Kijk eens naar het IS/RA (meestal in de meterkast), de kans is best aanweziger dat er 4 aders in uitkomen ipv. 2.

Wel bij de aanvraag zeggen dat je *geen* bestaande lijn hebt en dan bidden dat de KPN monteur niet de oude lijn eruit trekt, maar de lijn -ernaast- inprikt :z

• plipo
We wonen inderdaad met 2 koppels dan op 1 adres. Dus 1 ISRA punt.

Wanneer dit ISRA punt 2 Aderparen heeft kan ik op het ongebruikte aderpaar een 2de internet abbo afsluiten?

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 09:55
zit bij ziggo alles in 1 het kabelabonnement niet bij in?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

kleefding schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:37:
zit bij ziggo alles in 1 het kabelabonnement niet bij in?
Dat klopt, maar dan betaal je 40 euro voor tv,telefoon en een 1.5mbit abonnement.
Voor een normale snelheid (20mbit) betaal je dan 50 euro.. Maar dat is dus wel een stuk duurder dan een adsl lijntje icm digitenne (waar ze nu nog aan vast zitten).

[ Voor 27% gewijzigd door job op 16-10-2009 11:41 ]

• plipo
Dat is inderdaad het probleem..
Hadden wij geen 2 digitenne abonnementen gehad (2x 8 euro per maand) dan had ik het helemaal niet erg gevonden om een ziggo kabel aansluiting te nemen..
maar ik vind het jammer om te betalen voor een kabel/tv aansluiting die ik niet gebruik om het mogelijk te maken 'langzaam' (in vergelijking met adsl aanbieders) internet te krijgen.

Ik ga kijken of ik vandaag nog even langs kan gaan in het 'appartement' om te kijken of het ISRA punt 2 aderparen heeft.. En dan zal ik maar eens iets proberen te regelen met telfort, tele2 of Online ;)

Ik snap sowieso niet hoe sommige aanbieders (kpn, hetnet xs4all) er mee wegkomen zoveel geld te vragen voor langzaam internet (vergeleken met bijvoorbeeld UPC, Tele2, Online, telfort enz) Mja das weer een heel ander verhaal...

[ Voor 37% gewijzigd door plipo op 16-10-2009 11:51 ]

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Overigens, je deelt zeker ook je Kabel aansluiting?
Want dan kan je zelf ook geen internet aansluiting aanvragen via Ziggo als je "huisgenoten" al analoge TV of zo hebben.

Kan dus nog wel eens lastig worden zo dus.

* Robinski vraagt zicht toch telkens weer af waarom mensen in een "huis" trekken waarbij je geen eigen telefoon en/of kabel lijn hebt.

• plipo
Robinski schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:24:
Overigens, je deelt zeker ook je Kabel aansluiting?
Want dan kan je zelf ook geen internet aansluiting aanvragen via Ziggo als je "huisgenoten" al analoge TV of zo hebben.

Kan dus nog wel eens lastig worden zo dus.

* Robinski vraagt zicht toch telkens weer af waarom mensen in een "huis" trekken waarbij je geen eigen telefoon en/of kabel lijn hebt.
De bewoners voor ons maakte gebruik van kabel tv en internet van ziggo dus ik denk dat de onderburen ook gebruik maken van digitenne en niet van de kabel.

*Mijn voorkeur gaat er ofc ook niet naar uit maar het is gewoon belachelijk moeilijk en duur om iets te vinden in Utrecht voor studenten/ jonge stelletjes..
Via woningnet moet je enkele jaren ingeschreven staan voordat je een huis/woning kan huren en een koopwoning is nog gewoon niet haalbaar voor ons.
Omdat we wel onze eigen badkamer en keuken wilde was dit 1 van de weinige opties..

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:03

PeaceNlove

Deugleuter

Kan je niet gewoon naar de onderburen van je toestappen en vragen of je tegen een vergoeding met hun ADSL mee mag doen? Kabeltje naar boven en je eigen AP of switch neerzetten en klaar.

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

plipo schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:41:
[...]

De bewoners voor ons maakte gebruik van kabel tv en internet van ziggo dus ik denk dat de onderburen ook gebruik maken van digitenne en niet van de kabel.

*Mijn voorkeur gaat er ofc ook niet naar uit maar het is gewoon belachelijk moeilijk en duur om iets te vinden in Utrecht voor studenten/ jonge stelletjes..
Via woningnet moet je enkele jaren ingeschreven staan voordat je een huis/woning kan huren en een koopwoning is nog gewoon niet haalbaar voor ons.
Omdat we wel onze eigen badkamer en keuken wilde was dit 1 van de weinige opties..
Offtopic:
Over dat woningnet probleem kan ik meepraten ja. Stond maar 6 jaar ingeschreven voor mijn eigen huur woning, maar het kan iets sneller als je niet zo kieskeurig bent met wijken als ik.

Ontopic:
Misschien dat je met de buren een gedeeld abonnement kunt regelen, is over het algemeen nog flink goedkoper ook. Moet je uiteraard wel afspraken maken over het "verbruik" zodat je elkaar niet al te veel in de weg gaat zitten. En als er VDSL beschikbaar is (Tele2) zou je kunnen overleggen om samen een VDSL lijn te nemen.

Een 60/6 lijn heb je niet zo heel snel vol zitten, zeker niet als je er dus goede afspraken over maakt.
En 30/3 is altijd beter dan 20/1, en 20 euro per maand is ook relatief goedkoop dan.

Nog een optie:
Als laatste zou je KPN kunnen vragen wat het kost om een lijn aan te leggen, en met je huisbaas bespreken of dit mogelijk is (kosten, delen etc)

[ Voor 5% gewijzigd door Robinski op 16-10-2009 15:20 ]

• plipo
Heb zojuist een bericht terug gekregen van telfort..
Kpn kent de huisnummertoeving niet als bis, maar als b.

er zijn twee aderparen aanwezig. Op dit moment is er 1 in gebruik. Er kan nog een tweede adsl-verbinding bij.

Het is wel belangrijk dat u hem aanvraag op huisnummer toevoeging b. Anders word de aanvraag afgewezen.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.
Ik kan dus zonder probleem een tweede ADSL-verbinding aanvragen volgens Telfort.. Denk dat ik daar dan maar voor moet gaan..
Op het tele2 forum werd het mij afgeraden omdat het voor problemen zou zorgen bij oplevering ofzo... Mja als telfort er geen probleem mee heeft :)

Ik zal nog even laten weten hoe het verder afloopt ;)

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Zoals Robinski al zei; probeer eerst ff de postcodecheck op www.xmsnet.nl! Als er glasvezel beschikbaar is, zou ik het wel weten.

[ Voor 44% gewijzigd door schaduw op 16-10-2009 15:28 ]

• plipo
schaduw schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:27:
Zoals Robinski al zei; probeer eerst ff de postcodecheck op www.xmsnet.nl! Als er glasvezel beschikbaar is, zou ik het wel weten.
Al gekeken ;( helaas niet mogelijk in het grootste deel van Utrecht ;(
Volgens xmsnet bestaat mijn adres niet eens XD
Er is geen adres gevonden met onderstaande huisnummer en postcode. Probeer het opnieuw:
Dit soort meldingen vind ik echt irritant haha gewoon slechte usability :(

Als je verder leest staat er namelijk
Als het bovenstaande huisnummer en postcode kloppen, is uw adres niet gevonden in de lijst adressen die zeker aangesloten kunnen worden
owwww zeg dat dan meteen XD

[ Voor 31% gewijzigd door plipo op 16-10-2009 15:54 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Succes ermee :) Kan altijd misgaan natuurlijk, en deze gebruiker had ook geen extra toevoeging doorgegeven geloof ik. 't Probleem is later dacht ik ook wel goed opgepakt door Telfort Webcare die veel in dit topic aanwezig is. Je kunt ze eventueel ook DM'en als je twijfelt, bij zo'n afwijkende aanvraag kun je er beter meteen opzitten omdat het achteraf recht breien veel meer tijd en moeite kost.
Pagina: 1