Nu ik mijn ingewanden weer op de goede plek heb zitten:
With stupid, hoezo concurrent? Jullie zijn een vrijwilligersorganisatie die zich inzet voor gewonde en dode dieren? Houden jullie de score bij, wie er de meeste katjes heeft gevonden, of wie er het snelste naar een dood paard kan racen? Zijn er ook georganiseerde wedstrijden en word de score ook ergens online bijgehouden?
Wat ik ook jammer vind is dat je blijkbaar de nuances die ik je later hebt verteld blijkbaar niet hebt doorgegeven.
Welke nuances heb ik volgens jou gemist?
Feit, een iedere die onder begeleiding rijdt van de politie mag zo nodig door rood rijden, te hard rijden et cetera en als ze niet meerijden maar langs de weg staan moet je hun aanwijzingen opvolgen. Dus ook de dieren ambulance, ook die van de REO of worden zij nooit begeleid door de politie?
Dat is een heel andere stelling dan dat je in het begin aannam, de hele reden dat ik dit topic heb gestart.
Feit, de DAR mag in Rotterdam gebruik maken met toestemming van de centrale (onze meldkamer) van de busbaan. Ik zou niet weten waarom de REO dat niet mag, vraag het eens aan Piet....
Heeft jullie vrijwilligersvereniging een meldkamer ja? Er is mij duidelijk gemaakt dat deze toestemming alleen op hoge uitzondering door rijkswaterstaat word afgegeven wanneer de doorstroom of veiligheid van het verkeer in gevaar komt.
En inderdaad, wanneer wij een dood of aangereden dier van of langs de snelweg weg moeten halen dan mogen we over de vluchtstrook rijden, met alarmeringssignalen.
Ná toestemming, en opdracht daartoe, van Rijkswaterstaat.
De DAR heeft trouwens geen zwaailichten maar ledjes in de grille en achter op het dak en wij rijden dus nooit met zwaailichten of oranje knipperlichten, die zijn ervoor om gevaar aan te duiden, als je stil staat op de weg et cetera. Heb ik ook nooit gezegd trouwens.
(de REO rijdt trouwens o.a. rond met een omgebouwde amerikaanse ambulance met je raadt het al, oranje zwaailichten...)
Wat maakt het uit van welk type de lichten, of de wagen zijn?
Je hebt je helaas onbedoeld gemengd in een conflict en munitie aangedragen tussen de enige 2 dierenambulance diensten in Rotterdam wat schijnbaar al een tijdje aan de gang is, ik weet er het fijne niet van, het zal wel kinnesinne zijn.
Een conflict? Munitie? Wie begon er hier nou de busbaancowboy uit te hangen? Je daagde me uit om informatie in te winnen, en dat heb ik gedaan. Je hebt me zelfs nog aangespoord in je eerste post in dit topic. Dat hij voor een 'concurrerende' vereniging werkte wist ik niet, ik ben afgegaan op de websites, en daar stond op Rijnmond.
Dat vind ik niet gepast en erg jammer, dat betekent dat ik weinig tot niets meer kan delen hier.
Want? Je bent gevaarlijke bedrijfsgegevens aan het lekken? De veiligheid van onze samenlevening staat op het spel nu jouw geheime organisatie gecompromitteerd is?
Verder verteld hij wat ik ook al verteld heb (en wat je ook van onze site af had kunnen halen) en weet ik nu ook al zeker dat door het doorgeven van mijn posts weer een lekkere geruchtenmachine op gang wordt gebracht.
Ik denk dat je daar zelf al heel goed in staat was door zulke capriolen uit te halen, daar heb je ons niet voor nodig. Nogmaals, je hebt de discussie, en het feit dat ik contact opnam, zelf uitgelokt en aangemoedigd.
O ja, over de haren van Piet, ik wil ook wel wat details loslaten over de praktijken van de REO, mag ik mijn collega's ook mee laten lezen en eventueel commentaar laten geven?
Zoals ik al eerder heb vermeld, heb ik geen persoonlijke details losgelaten, die heb ik bovendien niet van je. Als jij met modder wilt gaan gooien, be my guest.
Als je werkelijk geinteresseerd bent in waarheidsvinding dan adviseer ik je om gewoon de politie Rijnmond te bellen. Je kan trouwens ook meerijden op de ambulance voor een dagje, kan je meemaken wat het het werk inhoud en wat voor rijstijl de medewerkers er op na houden.
Die waarheidsvinding hebben we al bewerkstelligd en onderbouwd met commentaar van jouw 'concurrrent' en noemeloze links naar websites die allemaal duidelijk uitleggen hoe de vork in de steel zit. De enige die de waardheid hier nog niet gevonden heeft, ben jij.
Ik ben de komende dagen niet online, behalve af en toe op de telefoon dus ik kan even niet reageren, na het weekend weer.
Ik zou die momenten dat je wel internettoegang hebt, benutten om jezelf bij te lezen op de RVV.
Om een quote van Piet aan te halen: "De dierenambulance bestaat bij de gratie gods. Als het kabinet morgen beslist dat ze niet meer mogen bestaan, bestaan ze overmorgen niet meer."
Jullie moeten blij zijn dat je uberhaupt die non-officiele positie hébt, en wij moeten blij zijn dat er vrijwilligers zijn die zich daarvoor willen inzetten. Dat neemt niet weg dat we daar liever geen kamikazepiloten tussen hebben zitten. Als ik morgen besluit vrijwilliger te worden bij de lokale kindercreche zullen ze allemaal dolblij met me zijn, maar als ik daar 's morgens met een biertje aan tafel ga zitten met mijn broek op half zeven kan ik nog zo'n lieve kindvriendelijke jongen zijn, dan zal ik toch echt worden gevraagd te vertrekken, of me aan te passen.
Wat me ook opvalt: je spreekt alleen maar van de privileges die jij denkt te genieten, de voorkeurspositie, het aanzien voor het feit dat jij op een bus met lampjes rond mag rijden. Ik zie nergens terug dat je het uit liefde voor de dieren doet, en hoe geweldig je het vindt dat je dit werk mag doen.
[
Voor 11% gewijzigd door
HTT-Thalan op 16-10-2009 08:18
]