De Dierenambulance. Wat mag en wat niet?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10 10:51
Zo wie zo als vreemd dat je collega's bestempeld als concurrenten.
Je werkt toch allemaal voor hetzelfde doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:49

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Nu ik mijn ingewanden weer op de goede plek heb zitten:
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:53:
[...]

Jammer dat je je niet hebt laten informeren door de centrale van de DAR of door de politie Rijnmond, ga je naar de concurrent...
With stupid, hoezo concurrent? Jullie zijn een vrijwilligersorganisatie die zich inzet voor gewonde en dode dieren? Houden jullie de score bij, wie er de meeste katjes heeft gevonden, of wie er het snelste naar een dood paard kan racen? Zijn er ook georganiseerde wedstrijden en word de score ook ergens online bijgehouden?
Wat ik ook jammer vind is dat je blijkbaar de nuances die ik je later hebt verteld blijkbaar niet hebt doorgegeven.
Welke nuances heb ik volgens jou gemist?
Feit, een iedere die onder begeleiding rijdt van de politie mag zo nodig door rood rijden, te hard rijden et cetera en als ze niet meerijden maar langs de weg staan moet je hun aanwijzingen opvolgen. Dus ook de dieren ambulance, ook die van de REO of worden zij nooit begeleid door de politie?
Dat is een heel andere stelling dan dat je in het begin aannam, de hele reden dat ik dit topic heb gestart.
Feit, de DAR mag in Rotterdam gebruik maken met toestemming van de centrale (onze meldkamer) van de busbaan. Ik zou niet weten waarom de REO dat niet mag, vraag het eens aan Piet....
Heeft jullie vrijwilligersvereniging een meldkamer ja? Er is mij duidelijk gemaakt dat deze toestemming alleen op hoge uitzondering door rijkswaterstaat word afgegeven wanneer de doorstroom of veiligheid van het verkeer in gevaar komt.
En inderdaad, wanneer wij een dood of aangereden dier van of langs de snelweg weg moeten halen dan mogen we over de vluchtstrook rijden, met alarmeringssignalen.
Ná toestemming, en opdracht daartoe, van Rijkswaterstaat.
De DAR heeft trouwens geen zwaailichten maar ledjes in de grille en achter op het dak en wij rijden dus nooit met zwaailichten of oranje knipperlichten, die zijn ervoor om gevaar aan te duiden, als je stil staat op de weg et cetera. Heb ik ook nooit gezegd trouwens.

(de REO rijdt trouwens o.a. rond met een omgebouwde amerikaanse ambulance met je raadt het al, oranje zwaailichten...)
Wat maakt het uit van welk type de lichten, of de wagen zijn?
Je hebt je helaas onbedoeld gemengd in een conflict en munitie aangedragen tussen de enige 2 dierenambulance diensten in Rotterdam wat schijnbaar al een tijdje aan de gang is, ik weet er het fijne niet van, het zal wel kinnesinne zijn.
Een conflict? Munitie? Wie begon er hier nou de busbaancowboy uit te hangen? Je daagde me uit om informatie in te winnen, en dat heb ik gedaan. Je hebt me zelfs nog aangespoord in je eerste post in dit topic. Dat hij voor een 'concurrerende' vereniging werkte wist ik niet, ik ben afgegaan op de websites, en daar stond op Rijnmond.
Dat vind ik niet gepast en erg jammer, dat betekent dat ik weinig tot niets meer kan delen hier.
Want? Je bent gevaarlijke bedrijfsgegevens aan het lekken? De veiligheid van onze samenlevening staat op het spel nu jouw geheime organisatie gecompromitteerd is?
Verder verteld hij wat ik ook al verteld heb (en wat je ook van onze site af had kunnen halen) en weet ik nu ook al zeker dat door het doorgeven van mijn posts weer een lekkere geruchtenmachine op gang wordt gebracht.
Ik denk dat je daar zelf al heel goed in staat was door zulke capriolen uit te halen, daar heb je ons niet voor nodig. Nogmaals, je hebt de discussie, en het feit dat ik contact opnam, zelf uitgelokt en aangemoedigd.
O ja, over de haren van Piet, ik wil ook wel wat details loslaten over de praktijken van de REO, mag ik mijn collega's ook mee laten lezen en eventueel commentaar laten geven?
Zoals ik al eerder heb vermeld, heb ik geen persoonlijke details losgelaten, die heb ik bovendien niet van je. Als jij met modder wilt gaan gooien, be my guest.
Als je werkelijk geinteresseerd bent in waarheidsvinding dan adviseer ik je om gewoon de politie Rijnmond te bellen. Je kan trouwens ook meerijden op de ambulance voor een dagje, kan je meemaken wat het het werk inhoud en wat voor rijstijl de medewerkers er op na houden.
Die waarheidsvinding hebben we al bewerkstelligd en onderbouwd met commentaar van jouw 'concurrrent' en noemeloze links naar websites die allemaal duidelijk uitleggen hoe de vork in de steel zit. De enige die de waardheid hier nog niet gevonden heeft, ben jij.
Ik ben de komende dagen niet online, behalve af en toe op de telefoon dus ik kan even niet reageren, na het weekend weer.
Ik zou die momenten dat je wel internettoegang hebt, benutten om jezelf bij te lezen op de RVV.

Om een quote van Piet aan te halen: "De dierenambulance bestaat bij de gratie gods. Als het kabinet morgen beslist dat ze niet meer mogen bestaan, bestaan ze overmorgen niet meer."

Jullie moeten blij zijn dat je uberhaupt die non-officiele positie hébt, en wij moeten blij zijn dat er vrijwilligers zijn die zich daarvoor willen inzetten. Dat neemt niet weg dat we daar liever geen kamikazepiloten tussen hebben zitten. Als ik morgen besluit vrijwilliger te worden bij de lokale kindercreche zullen ze allemaal dolblij met me zijn, maar als ik daar 's morgens met een biertje aan tafel ga zitten met mijn broek op half zeven kan ik nog zo'n lieve kindvriendelijke jongen zijn, dan zal ik toch echt worden gevraagd te vertrekken, of me aan te passen.

Wat me ook opvalt: je spreekt alleen maar van de privileges die jij denkt te genieten, de voorkeurspositie, het aanzien voor het feit dat jij op een bus met lampjes rond mag rijden. Ik zie nergens terug dat je het uit liefde voor de dieren doet, en hoe geweldig je het vindt dat je dit werk mag doen.

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-10-2009 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik vind dit een rare regeling... Net alsof Nederlanders massaal rouwstoeten doorkruisen... En net alsof het voor de rouwenden perse nodig is om in een kolonne achter elkaar te rijden, dat is aangeleerd gedrag, en qua eerbetoon maakt het weinig uit.
Tuurlijk, 4 grote zwarte wagens achter elkaar zal ik niet doorkruisen, maar als daar nog 30 prive-auto's achter rijden wordt het lastig... De enige "rouwstoet" die ik ooit op de fiets door kruist heb, was een optocht van wandelaars vanuit de binnenstad van Delft, midden op straat, naar een begraafplaats in de TU-wijk. Je kan ook overdrijven met het blokkeren van het verkeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:46
Even een kleine opmerking..
Ik zie dat meerdere mensen het over oranje zwaailichten hebben bij een dierenambulance. Op een of twee na, had iedere dierenambulance die ik heb gezien een groen zwaailicht.
Verschilt dat per regio, of vergissen mensen zich gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Tankiej schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:36:
Ik zie dat meerdere mensen het over oranje zwaailichten hebben bij een dierenambulance. Op een of twee na, had iedere dierenambulance die ik heb gezien een groen zwaailicht.
Of jij bent gewoon kleurenblind natuurlijk ;)

Ik denk dat, aangezien de lichten puur ter waarschuwing zijn (zo van: let op, hier staat iets groots waar je niet bovenop mag rijden) dat de oranje lichten misschien niet verplicht oranje hoeven zijn. Het is gewoon een algemeen aangenomen kleur. Groen past wel beter bij de aard van de klus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tankiej schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:36:
Groen zwaailicht mag volgens mij niet zomaar worden gevoerd, die heeft namelijk een andere betekenis:
Het groene zwaailicht op Nederlandse ambulances wordt gebruikt bij grote ongevallen en calamiteiten: de bemanning van het eerste hulpverleningsvoertuig ter plaatse neemt de coördinatie op zich; het groene zwaailicht wordt dan ingeschakeld. De bemanning van dit voertuig is herkenbaar aan hun groene vesten, die over de reguliere werkkleding worden gedragen. De verpleegkundige van het eerste voertuig voert in principe geen behandeling uit, maar inventariseert de gewonden en bekijkt wie als eerste behandeling behoeft (triage).
Zie Wikipedia: Zwaailicht

En:
Surveillancewagens van de politie krijgen, naast het blauwe zwaailicht, ook een groene zwaailamp. Het lichtsignaal moet agenten en andere hulpverleners er na een misdrijf of ongeluk op attenderen voorzichtig te opereren om mogelijke sporen intact te laten.
Zie http://www.volkskrant.nl/...icht_voor_sporenonderzoek

Die mag lijkt me dan ook niet zomaar door iedereen worden gevoerd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

HTT-Thalan schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:10:

Een conflict? Munitie? Wie begon er hier nou de busbaancowboy uit te hangen? Je daagde me uit om informatie in te winnen, en dat heb ik gedaan. Je hebt me zelfs nog aangespoord in je eerste post in dit topic. Dat hij voor een 'concurrerende' vereniging werkte wist ik niet, ik ben afgegaan op de websites, en daar stond op Rijnmond.
Ja het is wat, de "concurrentiestrijd" tussen de dierenambulances in Rotterdam, wie er het eerst bij de dode cavia is 8)7

Volgens mij nemen sommige mensen, oa Virginia het werk van de dierenambulance even wat té serieus.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:53:
[...]

Je hebt je helaas onbedoeld gemengd in een conflict en munitie aangedragen tussen de enige 2 dierenambulance diensten in Rotterdam wat schijnbaar al een tijdje aan de gang is, ik weet er het fijne niet van, het zal wel kinnesinne zijn.
Vind je dit zelf niet een beetje triest? Jullie rijden voor het zelfde doel, en dan elkaar in de haren zitten want zelft termen als conflict en munitie komen in je zin voor.

Conflict en munitie zijn termen die je gebruikt voor een stammenstrijd in donker Afrika, niet voor de dierenambulance rotterdam hoor 7(8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Slasher op 16-10-2009 10:50 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Slasher schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:46:
Conflict en munitie zijn termen die je gebruikt voor een stammenstrijd in donker Afrika, niet voor de dierenambulance rotterdam hoor 7(8)7
Dat ben ik niet geheel met je eens: In donker Afrika hebben ze zeer waarschijnlijk nog niet van munitie gehoord, daar gooit met men speren en stenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:10:

[...]

With stupid, hoezo concurrent? Jullie zijn een vrijwilligersorganisatie die zich inzet voor gewonde en dode dieren? Houden jullie de score bij, wie er de meeste katjes heeft gevonden, of wie er het snelste naar een dood paard kan racen? Zijn er ook georganiseerde wedstrijden en word de score ook ergens online bijgehouden?

[...]

Welke nuances heb ik volgens jou gemist?

[...]

Dat is een heel andere stelling dan dat je in het begin aannam, de hele reden dat ik dit topic heb gestart.

[...]

Heeft jullie vrijwilligersvereniging een meldkamer ja? Er is mij duidelijk gemaakt dat deze toestemming alleen op hoge uitzondering door rijkswaterstaat word afgegeven wanneer de doorstroom of veiligheid van het verkeer in gevaar komt.

[...]

Ná toestemming, en opdracht daartoe, van Rijkswaterstaat.

[...]

Wat maakt het uit van welk type de lichten, of de wagen zijn?

[...]

[...]

Want? Je bent gevaarlijke bedrijfsgegevens aan het lekken? De veiligheid van onze samenlevening staat op het spel nu jouw geheime organisatie gecompromitteerd is?

[...]

Ik denk dat je daar zelf al heel goed in staat was door zulke capriolen uit te halen, daar heb je ons niet voor nodig. Nogmaals, je hebt de discussie, en het feit dat ik contact opnam, zelf uitgelokt en aangemoedigd.

[...]

Zoals ik al eerder heb vermeld, heb ik geen persoonlijke details losgelaten, die heb ik bovendien niet van je. Als jij met modder wilt gaan gooien, be my guest.

[...]

Die waarheidsvinding hebben we al bewerkstelligd en onderbouwd met commentaar van jouw 'concurrrent' en noemeloze links naar websites die allemaal duidelijk uitleggen hoe de vork in de steel zit. De enige die de waardheid hier nog niet gevonden heeft, ben jij.

[...]

Ik zou die momenten dat je wel internettoegang hebt, benutten om jezelf bij te lezen op de RVV.

Om een quote van Piet aan te halen: "De dierenambulance bestaat bij de gratie gods. Als het kabinet morgen beslist dat ze niet meer mogen bestaan, bestaan ze overmorgen niet meer."

Jullie moeten blij zijn dat je uberhaupt die non-officiele positie hébt, en wij moeten blij zijn dat er vrijwilligers zijn die zich daarvoor willen inzetten. Dat neemt niet weg dat we daar liever geen kamikazepiloten tussen hebben zitten. Als ik morgen besluit vrijwilliger te worden bij de lokale kindercreche zullen ze allemaal dolblij met me zijn, maar als ik daar 's morgens met een biertje aan tafel ga zitten met mijn broek op half zeven kan ik nog zo'n lieve kindvriendelijke jongen zijn, dan zal ik toch echt worden gevraagd te vertrekken, of me aan te passen.

Wat me ook opvalt: je spreekt alleen maar van de privileges die jij denkt te genieten, de voorkeurspositie, het aanzien voor het feit dat jij op een bus met lampjes rond mag rijden. Ik zie nergens terug dat je het uit liefde voor de dieren doet, en hoe geweldig je het vindt dat je dit werk mag doen.
Je hebt helemaal gelijk, we zijn gek op het uniform en de blitse wagen en vinden het hartstikke fijn om kamikazes te zijn. Uiteraard doen we het niet voor de dieren, dat spreekt voor zich. Het enige doel wat we hebben is verkeersregels overtreden, levensgevaarlijke situaties veroorzaken, andere weggebruikers van de weg afrijden en meer van dat soort amusement.

Verder scheuren we natuurlijk zo hard mogelijk naar een locatie om de concurrentie voor te zijn want we gunnen elkaar het licht niet in de ogen en het liefst gaan we ook nog staan matten terwijl er een dier ligt te creperen.

(ik weet niet waarom die spanning bestaat tussen de REO en de DAR, ik hoor wel eens wat van collega's maar ik heb zelf geen ervaring met ze, we vissen in dezelfde vijver qua donateurs en giften (er komt geen subsidie aan te pas voor zover ik weet) en er speelt wel wat meer, dat is op bestuurlijk niveau. wanneer we ze tegen komen groeten we elkaar en dat is het. jouw verslag van piet's verhaal waarin hij opmerkte wel vaker van dit soort verhalen te horen over chauffeurs die het vak een slechte naam geven past wel in dat plaatje, daar gaan mijn stekeltjes van overeind staan als je het niet erg vindt)

De rest van je commentaar laat ik maar voor wat het is zie hieronder.

Enfin, je vindt het toch niet erg dat ik niet meer meedoe aan deze "discussie" waarin zo'n beetje alles wat ik zeg uit het verband wordt getrokken, verkeerd wordt geinterpreteerd, in het belachelijke wordt getrokken, niet word gelezen of simpelweg genegeerd en dat al dan niet opzettelijk. Het blijft water naar de zee dragen en daar pas ik voor.

Toch blijft mijn uitnodiging staan: rij eens een keertje mee met één van de collega's (of met mij als je durft) maar je moet wel aanpakken dan, aan kijkers hebben we niets en affiniteit met dierenwelzijn is een pre. Mijn DM staat aan.

disclaimer.
uiteraard ben ik ten zeerste begaan met het welzijn van dieren en moeten de eerste 2 alinea's als sarcastisch worden bestempeld

(gisteren avonddienst, 2 baby egeltjes naar de egelopvang gebracht en geprobeerd een jonge zwaan te vangen met een gebroken vleugel maar die wilde niet uit het water komen, vergeefse rit maar we houden het in de gaten, verder een patatje gegeten en veel huis aan huisblaadjes en reclamefolders gelezen. de dagen worden korter, mensen blijven binnen dus weinig meldingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Jammer dat je er niet meer inhoudelijk op wil reageren.

[ Voor 56% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-10-2009 20:29 ]

Pagina: 1 2 Laatste