Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Mystikal

It never hurts to help!

Xcalibur schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:29:
[...]

Zo, inmiddels hangt alles, is er een nieuwe receiver en speakerset, zijn de kabels weggewerkt en heb ik dus gisterenavond de eerste film gekeken! 8)

Ik heb nog geen gordijnen (die zijn besteld), maar wel lamellen... maar als het buiten nog licht is merk je dat wel goed aan die kant van het scherm, veel minder contrast enzo. Als het wel donker is, is het beeld echt prima (op 100 inch diagonaal)! Opvallend hoe licht de kamer wordt door wat er van het scherm reflecteert zeg maar....

Ik heb een DVD gekeken, en dat is op zich prima, alleen in de ondertiteling zag je af en toe wat pixels - veel was ook cursief, dat is niet ideaal natuurlijk. Ik ben benieuwd naar een BluRay! :)

Op een of andere reviewsite had ik nog een artikel gevonden over de instellingen voor een beter contrast en natuurlijkere kleuren, ga ik ook nog eens bekijken... misschien wordt het wel nog mooier :*)

Pics volgen nog, die moet ik nog maken....
Wil je die site ook even posten. Ik heb die site ook ooit gevonden (als het dezelfde is), maar kon hem daarna niet meer vinden. Ben benieuwd naar je resultaat! Ik heb het zelfde systeem (en scherm) als jij, als jij tenminste ook een elektrisch rolscherm hebt.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:10
Ik had em niet gebookmarkd, dus ik moet ook weer even zoeken vrees ik.....
Ik heb ook een electrisch scherm inderdaad, goeie kans dat het dezelfde is :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Ik heb inmiddels deze nog gevonden:
http://www.digitalversus....-tw2900-p886_8222_19.html

Ik weet niet zeker of het deze nou was, voor m'n gevoel was het uitgebreider...
Het gaat dus om de info in het grijze kader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Mystikal schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:56:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaringen en natuurlijk PICSSS!!111 ;)
Nou, bij deze ;)

Het heeft even geduurd, maar het is allemaal wel aardig op orde inmiddels.
Die Epson TW-2700 bevalt prima trouwens! Goeie tip :)

Afbeeldingslocatie: http://rubenschulz.nl/library/photos/gameroom/gameroom_02_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rubenschulz.nl/library/photos/gameroom/gameroom_03_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rubenschulz.nl/library/photos/gameroom/gameroom_04_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rubenschulz.nl/library/photos/gameroom/gameroom_05_thumb.jpg

Ik heb nog geen actiefoto's, dan moet ik m'n statief enzo d'r nog eens bijhalen dus dat komt nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xcalibur schreef op zondag 05 september 2010 @ 21:56:
[...]

Nou, bij deze ;)

Het heeft even geduurd, maar het is allemaal wel aardig op orde inmiddels.
Die Epson TW-2700 bevalt prima trouwens! Goeie tip :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb nog geen actiefoto's, dan moet ik m'n statief enzo d'r nog eens bijhalen dus dat komt nog wel :)
gaat er een kabel door jouw Vögel voetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, wie kan mij helpen?

Ik ben namelijk van plan om een Epson Projector aan te schaffen i.p.v. een tv. Nu wil ik de projector aansluiten aan mijn Onkyo 608. Dit gaat dan via een HDMI kabel worden.

Aan mijn versterker komen de volgende apparaten te hangen:
- UPC HD Decoder (tv signaal voor de beamer)
- Xbox360
- Mijn laptop

Nu wil ik weten of hoeveel kabels er vanaf mijn versterker naar de projector moeten?
Zijn dat er 3 (voor elk component wat aangesloten is 1) of toch maar 1 (en dat mijn versterker zelf de signaal wat inkomt doorsluist via 1 dezelfde kabel)?

Wie heeft er een oplossing voor mij want ik moet natuurlijk hiervoor rekening houden bij het maken van een kabelgoot. Thanks :)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Het makkelijkste is om één HDMI kabel vanaf de receiver te leggen en al je bronnen op de receiver aan te sluiten. Je moet de receiver toch altijd aan hebben staan voor het geluid, dus dan is dit de makkelijkste oplossing.
Hou er wel rekening mee dat je een goede kwaliteit HDMI kabel neemt bij langere lengtes, die zijn doorgaans wat dikker dan de kortere HDMI kabels.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpongeRob schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:14:
Het makkelijkste is om één HDMI kabel vanaf de receiver te leggen en al je bronnen op de receiver aan te sluiten. Je moet de receiver toch altijd aan hebben staan voor het geluid, dus dan is dit de makkelijkste oplossing.
Hou er wel rekening mee dat je een goede kwaliteit HDMI kabel neemt bij langere lengtes, die zijn doorgaans wat dikker dan de kortere HDMI kabels.
Thanks. Dat ga ik dan ook doen. Gewoon alle componenten aansluiten aan mijn receiver en via daar 1x lange HDMI kabel naar mijn projector. Dit bespaart mij een extra brede kabelgoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:44:
[...]

gaat er een kabel door jouw Vögel voetje?
Er zitten uitsparingen voor de kabel in dat ding, daar zouden ze makkelijk doorheen kunnen, maar ze lopen rechtstreek naar de muur. De stroomkabel is wat aan de korte kant voor het goede, dus die wil ik nog vervangen, en anders moet de beamer van het plafond af, dus vandaar :)

Voet is overigens niet van Vogel, geen idee van wat voor merk wel - was een set inclusief beamer, scherm + kabel :)

Edit: ik heb ook alles op de receiver aangesloten, en met 1 HDMI kabel naar de beamer aangesloten.
Ik heb overigens nog een kabel van 10 meter in de aanbieding, die bleek te kort :X

[ Voor 14% gewijzigd door Xcalibur op 08-09-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Aangezien hier meerdere mensen met een Epson EH-TW2900 zijn hier maar eens wat roepen. Ik heb sinds kort deze beamer en nadat ik mijn dure doch niet werkende HDMI kabel had vervangen door 2 cat6 kabels en een verloopsetje doet ie het nu ook. Nu heb ik mijn beamer niet laten calibreren, maar de standaard settings schijnen niet zo best te zijn. Heeft iemand zijn beamer wel laten calibreren of op een andere wijze betere settings gevonden die hij hier wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Heeft er iemand al mogen stoeien met de Casio XJ-A130/140 serie?

Die staat voorlopig nog op mijn verlanglijst als opvolger van mijn Viewsonic beamertje die er uit gaat als de lamp het begeeft. Vooral het compacte formaat spreekt me wel aan (goed te verstoppen onder mijn verlaagd plafond) en het feit dat je instant-on en instant-off kan schakelen.

Onder de 100W aan stroomverbruik tikt natuurlijk ook wel aan op de lange termijn. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
martdj schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:05:
Aangezien hier meerdere mensen met een Epson EH-TW2900 zijn hier maar eens wat roepen. Ik heb sinds kort deze beamer en nadat ik mijn dure doch niet werkende HDMI kabel had vervangen door 2 cat6 kabels en een verloopsetje doet ie het nu ook. Nu heb ik mijn beamer niet laten calibreren, maar de standaard settings schijnen niet zo best te zijn. Heeft iemand zijn beamer wel laten calibreren of op een andere wijze betere settings gevonden die hij hier wil delen?
hoe vind je zelf dat het eruit ziet? :)
Ik vind het prima, ik heb wel wat kleine dingetjes met de instellingen gedaan, maar niet noemenswaardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een bezitter van de tw2900. Calibratie is eigenlijk een must als je zelf gaat klooien met instellingen word het vaak slechter dan beter. Vanaf de fabriek is deze projector niet gecalibreerd dus ik zou het bij een bedrijf laten doen. Je zult het verschil zien geloof me, en de kosten valt best mee. Ik laat het calibreren bij een bedrijf in Emmeloord.

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:43:
Hier ook een bezitter van de tw2900. Calibratie is eigenlijk een must als je zelf gaat klooien met instellingen word het vaak slechter dan beter. Vanaf de fabriek is deze projector niet gecalibreerd dus ik zou het bij een bedrijf laten doen. Je zult het verschil zien geloof me, en de kosten valt best mee. Ik laat het calibreren bij een bedrijf in Emmeloord.

gr
Geef mij eens een schatting van de kosten? En is het dan ISF gecalibreerd?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

De site van het bedrijf is www.hometheater.nl, daar kun je vast wel meer informatie vinden met betrekking tot de kosten. :)

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:01
Heeft er iemand ervaring met deze beamer?
JVC DLA-HD550W

http://www.jvc.nl/product.php?id=DLA-HD550WE&catid=266

Mijn directeur is een nieuw huis aan het bouwen met in de kelder een goed verduisterbare ruimte, waar een beamer aan het plafond komt.
Schermafmetingen zijn 200*117.

Deze kost EUR 4.000 bij de installateur waar hij een offerte van heeft, misschien hebben jullie een betere beamer voor dat geld?

[ Voor 18% gewijzigd door Arjant2 op 07-12-2010 22:26 ]

Pagina: 1 2 Laatste