Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[xp] na aanmelden automatisch afmelden.

Pagina: 1
Acties:

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Hallo,
ik heb een groot probleem.
Sinds vandaag gebeurt het volgende: als ik mij aanmeldt op windows xp wordt ik automatisch weer afgemeld. Ik kan dus helemaal niks doen op mijn computer. Er staan veel belangrijke bestanden op de pc, die absoluut niet verloren mogen gaan voor het werk, maaar nu dus onbereikbaar zijn!
Via veilige modus wordt ik ook weer afgemeld (ook administrator).

Ik heb lang lopen zoeken en ik heb 2 manieren gevonden:
1. Bij het opstarten is telkens mijn werkbalk snelstarten weg

1: start eerst op in veilige modus.
2: open het register (start->uitvoeren->'regedit' typen)
3: zoek (ctrl + F) naar 'wsaupdater' (of blader naar 'HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon') en zoek de waarde voor 'Userinit'
Deze waarde zou moeten '%system32%\wsaupdater.exe' zijn
4: dubbelklik op 'Userinit' en verander '%system32%\wsaupdater.exe' naar 'C:\Windows\System32\userinit.exe,' (zoals Pluimpje zei, komma niet vergeten)

Ok, en nu die wsaupdater.exe verwijderen:

5: Staat 'extensies voor bekende bestandstypen verbergen' uit? Check in Start -> instellingen -> configuratiescherm -> Mapopties -> tabblad Weergave: 'extensies voor bekende bestandstypen verbergen' moet uitgevinkt staan. Nu je daar toch bent, zet je ook onderaan 'verborgen bestanden en mappen weergeven' aan.

6: ga nu naar 'C:\Windows\System32'
zoek naar het bestand 'wsaupdater.exe'
selecteer het klik met gepast genoegen op de delete-toets.

7: Start de computer opnieuw op

Voor hen die niet in het register willen werken

Om op te starten in safe mode:
===================
1) Herstart je pc.

2) Druk onderbroken op de F8 toets tot ge het startmenu ziet, kies vervolgens voor safe mode

Plaats wat tussen de lijnen staat in een .txt bestand en verander nadien de txt extensie in .reg en bevestig dat je de extensie wil veranderen. Dubbelklik daarna op de file om de file in te voegen in het register, antwoord bevestigend op de vraag of je dat wilt doen.

==============
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Cu rrentVersion\Winlogon]
"Userinit"=-

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Cu rrentVersion\Winlogon]
"Userinit"="C:\Windows\System32\userinit.exe,"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Explorer\Advanced]
"HideFileExt"="0"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Explorer\Advanced]
"Hidden"=1

====================================

Verwijder nu het bestand C:\Windows\System32\wsaupdater.exe

manier 2:
Dit is een nogal veel voorkomend probleem wat wordt veroorzaakt door de Trojan Blazefind.
Deze wijzigt in het register een sleutel die verwijst naar het bestand USERINIT.EXE in het bestand WSAUPDATER.EXE.
Dat bestand wordt echter door Ad-aware verwijdert, waardoor je niet meer kunt inloggen.
Om dit probleem op te lossen dien je het volgende te doen:

Start de computer op met de Windows CD

Start de Recovery Console. Informatie over het installeren en het gebruik van de Recovery Console kun je hier vinden.
Is die mogelijkheid niet aanwezig of mogelijk start dan op in Veilige Modus met alleen prompt.

Ga vervolgens naar : C:\windows\system32
Type in: COPY USERINIT.EXE WSAUPDATER.EXE

Start nu de computer opnieuw op. Doet ie als het goed is nu gewoon.

Ga naar Start -> Uitvoeren, type regedit en klik op OK
Ga naar de volgende sleutel en selecteer die:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\
CurrentVersion\Winlogon\

Klik in het rechtervenster op de waarde C:\WINDOWS\System32\wsaupdater.exe

Wijzig de waarde in: C:\WINDOWS\System32\userinit.exe

Daarmee zou het probleem nu verholpen moeten zijn.

- Ik heb manier 1 geprobeerd omdat ik bang ben dat al mijn bestanden met manier 2 verloren gaan. Weet iemand of dit klopt.
- nadat ik mijn pc via veilige modus heb opgestart kom ik niet verder met manier 1. Nu moet ik dus dit doen 2: open het register (start->uitvoeren->'regedit' typen). Maar het probleem is juist dat ik niet aangemeld blijf, wanneer kan ik dan bij het 'uitvoer-menu komen'?

Alvast erg bedankt, ik hoop heel erg dat er wat goede tips komen :)

ps bronnen:
manier1: POST 30 http://forums.zita.be/sof...h-knop-2.html#post1667636
manier 2: LEES DEEL 1 http://home.tiscali.nl/fr...en.htm#Aanmeldprobleem%20

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mijn Windows logt direct weer uit na het inloggen?

Hoe komt het precies?

Dit kan natuurlijk veel oorzaken hebben, maar het probleem wordt in heel veel gevallen veroorzaakt door een stukje spyware. Als je het programma AdAware gebruikt hebt om deze spyware te verwijderen, en het inloggen werkt daarna niet meer volg dan onderstaande procedure.

Het programma heeft namelijk een waarde vervangen in het register zodat het de volgende keer een clean kan uitvoeren op het systeem. Helaas werkt dit niet altijd even goed en moeten we dit met de hand oplossen.

In ieder geval moeten we eerst even in het register kijken of deze key "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon" wel de waarde "%systemroot%\system32\userinit.exe" bevat, is dit niet zo er staat er "wsaupdater.exe" of een ander programma dan moeten we deze vervangen. (* %systemroot% moet je vervangen door je windows directory *)

Hoe doen we dit?

•1. Register via het netwerk

Vanaf een andere pc gaan we het register aan passen op de "kapotte" pc. Dit doen we door op een client computer naar "start" > "uitvoeren" > "regedit" te navigeren, in regedit kiezen we "bestand" > "verbinding maken met netwerkregister" en we voeren in het invoer vak de andere pc in (deze moet wel aan staan met het welkom scherm geladen). In regedit gaan we op zoek naar de key "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon" en we wijzigen deze in "userinit.exe".

Herstart daarna de pc en alles moet weer werken :).

•2. Recovery Console

Via de recovery console kunnen we een andere oplossing toepassen, namelijk het kopieren van "userinit.exe" over "wsaupdater.exe" heen. Dit doen we door op te starten vanaf onze Windows Xp cd en van daaruit gaan we naar de recovery console. In de recovery console typen we het volgende "cd %systemroot%\system32" "copy userinit.exe wsaupdater.exe".

Herstart daarna de pc en als het goed is, kun je nu weer inloggen. Nu moeten we alleen nog even het register aanpassen zodat deze weer goed staat. Dit gaan we doen in regedit ("start" > "uitvoeren" > "regedit"), en hier gaan we op zoek naar de key "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon" deze gaan we vullen met de waarde "userinit.exe".

•3. Ntpassword diskette/cd

Om dit te doen moet je van cd of diskette opstarten: download deze hieronder.
Klik hier voor de diskette.Klik hier voor cd image.

Start op vanaf de cd.
Kies de juiste (boot-)partitie:
1 [enter]
Het programma herkent automatisch de Windows-systeemmap:[enter]
Optie 2 voor RecoveryConsole parameters:
2 [enter]
Optie 9 voor Register Editor:
9 [enter]
Ga naar de juiste map in het register:
cd Microsoft [enter]
cd Windows NT [enter]
cd CurrentVersion [enter]
cd Winlogon [enter]
Controleer de waarde van de key Userinit:
cat Userinit [enter]
De waarde moet zijn: %systemroot%\system32\userinit.exe,
Let op: de komma moet er ook staan.
Als de waarde niet klopt, wijzigt deze als volgt:
ed Userinit [enter]
%systemroot%\system32\userinit.exe, [enter] (let op de komma)
Controleer nogmaals de waarde:
cat Userinit [enter]
Als de waarde klopt, sluit u de Register Editor:
q [enter]
q [enter]
Sla de wijzigingen op in het register (write back):
y [enter]
n [enter]
Sluit het programma:
exit [enter]
Herstart daarna de pc en alles moet weer werken. Credits van deze methode gaan naar Cade_Foster
Dit ook al eens nagelopen? Ik zie dat je optie 2 al gedaan hebt, nu even optie 1 en 3 nog.
Je kan in ieder geval met Knoppix de data terughalen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met manier twee verwijder je echt niet al je bestanden, en anders maak je eerst een backup - sowieso niet onverstandig als je data zó verschrikkelijk belangrijk is, nietwaar?

De genoemde trojan uit de FAQ zal het wel niet meer zijn tegenwoordig,maar ik zou toch even kijken of je terwijl je blijkbaar wél een keer ingelogd zit (hoe kun je anders zien dat je werkbalk foetsie is?) je niet beter een herstelpunt terug kan zetten.

Mogelijk heeft het iets met de updates van gisteren te maken, aangezien er nog zo'n topic is:
[XP] Windows blijft hangen op bureaublad

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 14-10-2009 16:43 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• gruys7
alt-92 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:43:
Met manier twee verwijder je echt niet al je bestanden, en anders maak je eerst een backup - sowieso niet onverstandig als je data zó verschrikkelijk belangrijk is, nietwaar?

De genoemde trojan uit de FAQ zal het wel niet meer zijn tegenwoordig,maar ik zou toch even kijken of je terwijl je blijkbaar wél een keer ingelogd zit (hoe kun je anders zien dat je werkbalk foetsie is?) je niet beter een herstelpunt terug kan zetten.

Mogelijk heeft het iets met de updates van gisteren te maken, aangezien er nog zo'n topic is:
[XP] Windows blijft hangen op bureaublad
ja maar nu kan ik natuurlijk geen back-up meer maken neem ik aan?
Heel soms zie ik wel mijn achtergrond, maar niet meer dan dit en meldt hij zich weer direct af.
Optie 1 (van outerspace) moet wel lukken denk ik. Worden via deze methode bestanden gewist?
Ik hoop t niet!

[ Voor 5% gewijzigd door gruys7 op 14-10-2009 17:02 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

gruys7 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:53:
[...]

ja maar nu kan ik natuurlijk geen back-up meer maken neem ik aan?
Hoezo niet?
Denk out of the (deze Windows) box en knal er een Ubuntu liveCD in bijvoorbeeld.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• gruys7
alt-92 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:53:
[...]

Hoezo niet?
Denk out of the (deze Windows) box en knal er een Ubuntu liveCD in bijvoorbeeld.
hier ben ik totaal niet mee bekend 8)7
Zn cd koop je dan en al je bestanden die in schijf D (bijvoorbeeld) staan, daar kan een backup van worden gemaakt?
Kan je iets meer uitleggen. _/-\o_

"verbinding maken met netwerkregister" en we voeren in het invoer vak de andere pc in (deze moet wel aan staan met het welkom scherm geladen).
Dit lukt mij niet, mijn pc, die boven staat wordt niet gevonden. Hij staat wel gewoon aan, in het inlogscherm.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

gruys7 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:04:
[...]

hier ben ik totaal niet mee bekend 8)7
Zn cd koop je dan en al je bestanden die in schijf D (bijvoorbeeld) staan, daar kan een backup van worden gemaakt?
Kan je iets meer uitleggen. _/-\o_
Euh, Google ook stuk?
Komkom, een klein beetje moeite doen mag wel. Je hoeft niet alles gelijk te weten, maar zelf dingen opzoeken is wel een minimale vereiste wil je op dit forum 'overleven' ;)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En anders hdd eruit halen en in een andere pc hangen, booten, data veilig stellen en hoppa, je kan opeens ook die userninit meuk aanpassen ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• gruys7
Ja sorry, had ik ook moeten doen. Ik heb nu even goed gekekeken en ga zo proberen mijn gegevens te back-uppen. Ik laat nog horen of het gelukt is :)

edit.
Ik ben nu al mijn belangrijke mappen via ubuntu live cd aan het overbrengen naar mijn externe hardeschijf. Dit lukt gewoon goed. Duurt wel even maar veeeel beter dan alles kwijt _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door gruys7 op 15-10-2009 12:22 ]

• nvkxtrm
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06-2024
Het kan natuurlijk ook stukje spy/malware zijn. als je je HD extern op een andere computer kan aansluiten probeer hem eens na te kijken op eventueel spy/malware.

Aoccdrnig to a rscheearch at an Elingsh uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht frist and lsat ltteer is at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses,you can sitll raed it

• gruys7
als ik de cd erin gedaan heb wordt er gevraagd bikj welke windows installatie je wilt aanmelden. wat moet ik hier invullen? hierna verschijnd C:/WINDOWS>. wat moet hier ingevuld worden ? C:/WINDOWS/SYSTEM32 dacht ik maar dan komt er te staan de opdracht wordt niet herkend. hierdoor kom ik nu efen nier verder ....:s

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Hiervoor moet je een beetje dos kunnen zoals :
cd windows change dir
cd system32 en je bent nu in c:\windows\system32 dan ga ik er van uit dat op de prompt staat dat je in c:\ bent.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• gruys7
@ lamko het probleem is dus dat ik helemaal geen ervaring heb met dos/prompt.
van die laatste 2 regels snap ik eerlijk gezegd geen bal. Als ik precies invul wat ik moet dan krijg ik dus een foutmelding (de opdracht wordt niet herkend).

Kan iemand mij precies vertellen welke commands ik moet geven, of wat ik verkeerd / anders moet doen. Dat zou top zijn!!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In de recovery console begin je als het goed is in C:\WINDOWS\>. Je moet dan naar de map system32 via cd system32.

• gruys7
Hero Of Time schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:03:
In de recovery console begin je als het goed is in C:\WINDOWS\>. Je moet dan naar de map system32 via cd system32.
klopt daar ben ik nu ook maar als ik dan in de volgende regel copy userinit.exe wsaupdater.exe invoer staat er de opdracht wordt niet herkend. wat doe ik nu nog fout dan :p
bedankt alvast :)!!!

• lamko
Lees dit maar eens goed door :
http://www.tnd.com/camosun/elex130/dostutor1.html

• gruys7
ik heb het doorgelezen en snap er nu wel wat meer van :)
maar als ik in de map system32 zit en copy userinit.exe wsaupdater.exe invoer dan krijg ik een foutmelding (Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
).
kijk maar: Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/9813/dsc00099kx.th.jpg

Wat nu, ik weet het niet meer :s

• lamko
Als je met dir /p commando kijkt is het bestand er wel ? Als je hem niet ziet klopt die foutmelding die je krijgt en kun je dat commando gewoon niet uitvoeren omdat het bestand bij jouw niet aanwezig is.
Zolang je niet begrijpt wat de commando doen die je invoert kun je er maar beter ook niet meebezig gaan. Dus eerst alles begrijpen en dan uitvoeren!

• gruys7
ja klopt dat bestand staat er niet in...
wat kan ik hier aan doen dan

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Restoren van de CD en het hopen op het beste. Misschien dat er nog een backup ergens staat of als je een ander XP systeem hebt met dezelfde updates kan je 'm daar vanaf halen.

Pagina: 1