Hallo,
ik heb een groot probleem.
Sinds vandaag gebeurt het volgende: als ik mij aanmeldt op windows xp wordt ik automatisch weer afgemeld. Ik kan dus helemaal niks doen op mijn computer. Er staan veel belangrijke bestanden op de pc, die absoluut niet verloren mogen gaan voor het werk, maaar nu dus onbereikbaar zijn!
Via veilige modus wordt ik ook weer afgemeld (ook administrator).
Ik heb lang lopen zoeken en ik heb 2 manieren gevonden:
1. Bij het opstarten is telkens mijn werkbalk snelstarten weg
1: start eerst op in veilige modus.
2: open het register (start->uitvoeren->'regedit' typen)
3: zoek (ctrl + F) naar 'wsaupdater' (of blader naar 'HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon') en zoek de waarde voor 'Userinit'
Deze waarde zou moeten '%system32%\wsaupdater.exe' zijn
4: dubbelklik op 'Userinit' en verander '%system32%\wsaupdater.exe' naar 'C:\Windows\System32\userinit.exe,' (zoals Pluimpje zei, komma niet vergeten)
Ok, en nu die wsaupdater.exe verwijderen:
5: Staat 'extensies voor bekende bestandstypen verbergen' uit? Check in Start -> instellingen -> configuratiescherm -> Mapopties -> tabblad Weergave: 'extensies voor bekende bestandstypen verbergen' moet uitgevinkt staan. Nu je daar toch bent, zet je ook onderaan 'verborgen bestanden en mappen weergeven' aan.
6: ga nu naar 'C:\Windows\System32'
zoek naar het bestand 'wsaupdater.exe'
selecteer het klik met gepast genoegen op de delete-toets.
7: Start de computer opnieuw op
Voor hen die niet in het register willen werken
Om op te starten in safe mode:
===================
1) Herstart je pc.
2) Druk onderbroken op de F8 toets tot ge het startmenu ziet, kies vervolgens voor safe mode
Plaats wat tussen de lijnen staat in een .txt bestand en verander nadien de txt extensie in .reg en bevestig dat je de extensie wil veranderen. Dubbelklik daarna op de file om de file in te voegen in het register, antwoord bevestigend op de vraag of je dat wilt doen.
==============
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Cu rrentVersion\Winlogon]
"Userinit"=-
"Userinit"="C:\Windows\System32\userinit.exe,"
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Explorer\Advanced]
"HideFileExt"="0"
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Explorer\Advanced]
"Hidden"=1
====================================
Verwijder nu het bestand C:\Windows\System32\wsaupdater.exe
manier 2:
Dit is een nogal veel voorkomend probleem wat wordt veroorzaakt door de Trojan Blazefind.
Deze wijzigt in het register een sleutel die verwijst naar het bestand USERINIT.EXE in het bestand WSAUPDATER.EXE.
Dat bestand wordt echter door Ad-aware verwijdert, waardoor je niet meer kunt inloggen.
Om dit probleem op te lossen dien je het volgende te doen:
Start de computer op met de Windows CD
Start de Recovery Console. Informatie over het installeren en het gebruik van de Recovery Console kun je hier vinden.
Is die mogelijkheid niet aanwezig of mogelijk start dan op in Veilige Modus met alleen prompt.
Ga vervolgens naar : C:\windows\system32
Type in: COPY USERINIT.EXE WSAUPDATER.EXE
Start nu de computer opnieuw op. Doet ie als het goed is nu gewoon.
Ga naar Start -> Uitvoeren, type regedit en klik op OK
Ga naar de volgende sleutel en selecteer die:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\
CurrentVersion\Winlogon\
Klik in het rechtervenster op de waarde C:\WINDOWS\System32\wsaupdater.exe
Wijzig de waarde in: C:\WINDOWS\System32\userinit.exe
Daarmee zou het probleem nu verholpen moeten zijn.
- Ik heb manier 1 geprobeerd omdat ik bang ben dat al mijn bestanden met manier 2 verloren gaan. Weet iemand of dit klopt.
- nadat ik mijn pc via veilige modus heb opgestart kom ik niet verder met manier 1. Nu moet ik dus dit doen 2: open het register (start->uitvoeren->'regedit' typen). Maar het probleem is juist dat ik niet aangemeld blijf, wanneer kan ik dan bij het 'uitvoer-menu komen'?
Alvast erg bedankt, ik hoop heel erg dat er wat goede tips komen
ps bronnen:
manier1: POST 30 http://forums.zita.be/sof...h-knop-2.html#post1667636
manier 2: LEES DEEL 1 http://home.tiscali.nl/fr...en.htm#Aanmeldprobleem%20
ik heb een groot probleem.
Sinds vandaag gebeurt het volgende: als ik mij aanmeldt op windows xp wordt ik automatisch weer afgemeld. Ik kan dus helemaal niks doen op mijn computer. Er staan veel belangrijke bestanden op de pc, die absoluut niet verloren mogen gaan voor het werk, maaar nu dus onbereikbaar zijn!
Via veilige modus wordt ik ook weer afgemeld (ook administrator).
Ik heb lang lopen zoeken en ik heb 2 manieren gevonden:
1. Bij het opstarten is telkens mijn werkbalk snelstarten weg
1: start eerst op in veilige modus.
2: open het register (start->uitvoeren->'regedit' typen)
3: zoek (ctrl + F) naar 'wsaupdater' (of blader naar 'HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon') en zoek de waarde voor 'Userinit'
Deze waarde zou moeten '%system32%\wsaupdater.exe' zijn
4: dubbelklik op 'Userinit' en verander '%system32%\wsaupdater.exe' naar 'C:\Windows\System32\userinit.exe,' (zoals Pluimpje zei, komma niet vergeten)
Ok, en nu die wsaupdater.exe verwijderen:
5: Staat 'extensies voor bekende bestandstypen verbergen' uit? Check in Start -> instellingen -> configuratiescherm -> Mapopties -> tabblad Weergave: 'extensies voor bekende bestandstypen verbergen' moet uitgevinkt staan. Nu je daar toch bent, zet je ook onderaan 'verborgen bestanden en mappen weergeven' aan.
6: ga nu naar 'C:\Windows\System32'
zoek naar het bestand 'wsaupdater.exe'
selecteer het klik met gepast genoegen op de delete-toets.
7: Start de computer opnieuw op
Voor hen die niet in het register willen werken
Om op te starten in safe mode:
===================
1) Herstart je pc.
2) Druk onderbroken op de F8 toets tot ge het startmenu ziet, kies vervolgens voor safe mode
Plaats wat tussen de lijnen staat in een .txt bestand en verander nadien de txt extensie in .reg en bevestig dat je de extensie wil veranderen. Dubbelklik daarna op de file om de file in te voegen in het register, antwoord bevestigend op de vraag of je dat wilt doen.
==============
Windows Registry Editor Version 5.00
"Userinit"=-
"Userinit"="C:\Windows\System32\userinit.exe,"
"HideFileExt"="0"
"Hidden"=1
====================================
Verwijder nu het bestand C:\Windows\System32\wsaupdater.exe
manier 2:
Dit is een nogal veel voorkomend probleem wat wordt veroorzaakt door de Trojan Blazefind.
Deze wijzigt in het register een sleutel die verwijst naar het bestand USERINIT.EXE in het bestand WSAUPDATER.EXE.
Dat bestand wordt echter door Ad-aware verwijdert, waardoor je niet meer kunt inloggen.
Om dit probleem op te lossen dien je het volgende te doen:
Start de computer op met de Windows CD
Start de Recovery Console. Informatie over het installeren en het gebruik van de Recovery Console kun je hier vinden.
Is die mogelijkheid niet aanwezig of mogelijk start dan op in Veilige Modus met alleen prompt.
Ga vervolgens naar : C:\windows\system32
Type in: COPY USERINIT.EXE WSAUPDATER.EXE
Start nu de computer opnieuw op. Doet ie als het goed is nu gewoon.
Ga naar Start -> Uitvoeren, type regedit en klik op OK
Ga naar de volgende sleutel en selecteer die:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\
CurrentVersion\Winlogon\
Klik in het rechtervenster op de waarde C:\WINDOWS\System32\wsaupdater.exe
Wijzig de waarde in: C:\WINDOWS\System32\userinit.exe
Daarmee zou het probleem nu verholpen moeten zijn.
- Ik heb manier 1 geprobeerd omdat ik bang ben dat al mijn bestanden met manier 2 verloren gaan. Weet iemand of dit klopt.
- nadat ik mijn pc via veilige modus heb opgestart kom ik niet verder met manier 1. Nu moet ik dus dit doen 2: open het register (start->uitvoeren->'regedit' typen). Maar het probleem is juist dat ik niet aangemeld blijf, wanneer kan ik dan bij het 'uitvoer-menu komen'?
Alvast erg bedankt, ik hoop heel erg dat er wat goede tips komen
ps bronnen:
manier1: POST 30 http://forums.zita.be/sof...h-knop-2.html#post1667636
manier 2: LEES DEEL 1 http://home.tiscali.nl/fr...en.htm#Aanmeldprobleem%20