Aoccdrnig to a rscheearch at an Elingsh uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht frist and lsat ltteer is at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses,you can sitll raed it
Kijken of die dan ook hangt.
Je zou eventueel kunnen booten vanaf een recovery/WinPE/BART/linux CD en dan het registry (van die corrupte windows, uiteraard niet die van de recovery omgeving) laden en kijken of de Windows Shell niet (b.v. door malware) verandert is in iets anders dan explorer. De registersleutel is HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WinLogon\Shell en de waarde zou simpelweg "explorer.exe" moeten zijn ...
PS: Een andere account proberen (zoals AzzKickah) is inderdaad vaak een quick-fix, dus als het mogelijk is (eventueel met pwd reset) dan zou ik dat eerst proberen.
[ Voor 14% gewijzigd door SKiLLa op 14-10-2009 10:01 ]
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Verwijderd
probeer dan explorer.exe te starten
Ja hij blijft ook op gebruikers acount hangen.AzzKickah schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 09:53:
Kun je inloggen op die PC met een ander gebruikers-account?
Kijken of die dan ook hangt.
Aoccdrnig to a rscheearch at an Elingsh uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht frist and lsat ltteer is at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses,you can sitll raed it
Ik zal het even proberen vertel vanmiddag even hoe het gegaan is.SKiLLa schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:00:
[CTRL] + [ALT] + [ESC] is niets, ik neem aan dat je [CTRL] + [SHIFT] + [ESC] bedoelt (= Task Manager) ?
Je zou eventueel kunnen booten vanaf een recovery/WinPE/BART/linux CD en dan het registry (van die corrupte windows, uiteraard niet die van de recovery omgeving) laden en kijken of de Windows Shell niet (b.v. door malware) verandert is in iets anders dan explorer. De registersleutel is HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WinLogon\Shell en de waarde zou simpelweg "explorer.exe" moeten zijn ...
PS: Een andere account proberen (zoals AzzKickah) is inderdaad vaak een quick-fix, dus als het mogelijk is (eventueel met pwd reset) dan zou ik dat eerst proberen.
Hoe bedoel je dit? Wat heb je precies geprobeerd?nvkxtrm schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:03:
[...]
Ja hij blijft ook op gebruikers acount hangen.
Of moet daar het woordje 'andere' gewoon nog bij tussen?
Ohh dat maakt niet uitnvkxtrm schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:28:
[...]
Het probleem vind plaats op alle Gebruikers acounts. Sorry voor mijn slechte zins opbouw.
[ Voor 32% gewijzigd door AzzKickah op 14-10-2009 10:39 ]
Het probleem vind plaats op alle Gebruikers acounts. Sorry voor mijn slechte zins opbouw.AzzKickah schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:13:
[...]
Hoe bedoel je dit? Wat heb je precies geprobeerd?
Of moet daar het woordje 'andere' gewoon nog bij tussen?
en zo ja, welk type en model?!
Gegroet,
Ronald
Mag ik vragen wat dat nou weer uitmaakt?RonaldKlijsen schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:27:
Betreft het hier een Dell computer?
en zo ja, welk type en model?!
Gegroet,
Ronald
Nou ik denk niet dat het merkstickertje op de buitenkant van de PC er veel mee van doen heeftRonaldKlijsen schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:29:
uitearaard!
ik heb hier 5 dell optiplex systemen met exact hetzelfde probleem, sinds gisteren...
andere, niet dell systemen, hebben dit probleem blijkbaar niet....
't Gaat hier over Windows XP wat problemen geeft. Of dat nou op een Dell, HP, PackardBell, etc. is zal geen kont uitmaken.
Ik zit hier op mijn werk ook met > 500 Dell PC's en ik heb nog niemand horen klagen.
@hieronder:
Nou OK je hebt gelijk hoor. Een kans van 0,00000000001 % dan.alt-92 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:02:
[...]
Nou, uit de best wel gerichte vraag om een modelnummer zou je ook kunnen opmaken dat er misschien een wat rare combinatie van een hotfix/driverupdate/whatever voor dergelijke problemen zorgt.
Om dan gelijk maar te zeggen dat het niks uitmaakt is wat voorbarig. Tenslotte zijn er genoeg voorbeelden aan te halen dat een merkspecifiek image bij het uitrollen van XP SP3 voor problemen heeft gezorgd (HP met Intel_ppm sysprepped anyone?)
Heb jij OOIT van een merk/model-gerelateerd specifiek software probleem gehoord wat plotseling de kop opsteekt op meerdere PC's (die al goed functioneerden!), op verschillende locaties verspreid door het land, totaal onafhankelijk van elkaar?
Ik geef je net nog een voorbeeld. Niet zo op je pik getrapt reageren.
[ Voor 90% gewijzigd door alt-92 op 14-10-2009 16:15 ]
ik heb hier 5 dell optiplex systemen met exact hetzelfde probleem, sinds gisteren...
andere, niet dell systemen, hebben dit probleem blijkbaar niet....
Nou, uit de best wel gerichte vraag om een modelnummer zou je ook kunnen opmaken dat er misschien een wat rare combinatie van een hotfix/driverupdate/whatever voor dergelijke problemen zorgt.
Om dan gelijk maar te zeggen dat het niks uitmaakt is wat voorbarig. Tenslotte zijn er genoeg voorbeelden aan te halen dat een merkspecifiek image bij het uitrollen van XP SP3 voor problemen heeft gezorgd (HP met Intel_ppm sysprepped anyone?)
[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 14-10-2009 13:03 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
1. Acer Veriton L410 Windows XP Pro (was eerst Vista, downgraded)
2. Acer Veriton M670G Windows XP Pro (was eerst Vista, downgraded)
Op beiden pc's nu windows XP opnieuw geinstalleerd met originele cd's, maar dit lijkt me niet de juiste oplossing. Ik kon ook geen taskmanager/explorer etc in en bleef hangen op oude achtergrond bureaublad en met enkel een muiscursor.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2009 14:16 ]
[...]
Mag ik vragen wat dat nou weer uitmaakt?
[...]
Nou ik denk niet dat het merkstickertje op de buitenkant van de PC er veel mee van doen heeft
't Gaat hier over Windows XP wat problemen geeft. Of dat nou op een Dell, HP, PackardBell, etc. is zal geen kont uitmaken.
Ik zit hier op mijn werk ook met > 500 Dell PC's en ik heb nog niemand horen klagen.
@hieronder:
als ik daar ook even op mag reageren:
volgens mij proberen we hier een 'probleem' te analyseren om deze vervolgens op te lossen. Dit kan alleen door gerichte vragen te stellen. Door in ieders geval een merk en type/model te achterhalen kan er vervolgens boven water worden gehaald wat voor interen hardware er in een systeem zit...
als er op deze manier gerageerd gaat worden op vragen die gesteld worden ben je volgens mij niet echt met het 'echte' probleem bezig. maw, dit helpt ons geen stap verder.
Verwijderd
heeft iemand enig idee? Zijn er deze week bepaalde updates geweest bijvoorbeeld?
Vanochtend updates geinstalleerd en nu alleen nog maar de muispointer op een leeg scherm, ook in safe mode.
Is waarschijnlijk iets met de updates.
Iemand een idee?
Boom......Boom......Boom......Boom......Boom......booooooooooom
XP of Vista of andere smaken?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
We hebben het hier over XP pro, maar ik heb windows erovernieuw opgezet en data gewoon terug gegooit.alt-92 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:16:
Even om alles wel in goede banen te houden: over welke Windows versies hebben we het nu?
XP of Vista of andere smaken?
Het probleem en het principe daarbij is nog niet verholpen jammer genoeg.
Het zijn er maar een paar dit keer voor XP, dus dat zal niet al te ingewikkeld zijn
Ik heb er eigenlijk niet zoveel zin in om de hele reut er opnieuw op te moeten zetten.
Ik heb exact hetzelfde probleem met enkele windows 2008 servers.
Lekker relevant in een Client OS forum, niet?cybersnow schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:49:
Ik heb exact hetzelfde probleem met enkele windows 2008 servers.
mij een update van windows
ik heb jammer genoeg de tijd erniet voor om gefaseerd te uodaten meschien wol iemand dit doen en hier zijn bevindingen melden
Heb al via Bart`s PE cd het register van de pc bekeken, maar bij de winlogon keys staan geen vreemde zaken..
Ik heb gisteren vijf XP machines geupdate zonder problemen.nvkxtrm schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 09:31:
Ik heb al verscheidende mensen met het zelfde probleem gehoord het lijkt
mij een update van windows
ik heb jammer genoeg de tijd erniet voor om gefaseerd te updaten misschien wil iemand dit doen en hier zijn bevindingen melden
En hulp vragen is niet erg, maar zonder enige verdere info qua inrichting van je machines gaat dat ook weinig zin hebben.
Kan net zo goed een conflict zijn met een driver of software pakket ergens.
maar hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
2009-10-13 18:23:58:484 2128 868 Misc =========== Logging initialized (build: 7.0.6000.381, tz: +0200) ===========
2009-10-13 18:23:58:484 2128 868 Misc = Process: C:\WINDOWS\Explorer.EXE
2009-10-13 18:23:58:484 2128 868 Misc = Module: C:\WINDOWS\system32\wuaueng.dll
2009-10-13 18:23:58:468 2128 868 Shutdwn Install at shutdown: no updates to install
2009-10-13 18:23:58:484 2128 868 Shutdwn FATAL: WUCheckForUpdatesAtShutdown failed, hr=8024A000
2009-10-13 18:24:44:453 2128 868 Misc =========== Logging initialized (build: 7.0.6000.381, tz: +0200) ===========
2009-10-13 18:24:44:453 2128 868 Misc = Process: C:\WINDOWS\Explorer.EXE
2009-10-13 18:24:44:453 2128 868 Misc = Module: C:\WINDOWS\system32\wuaueng.dll
2009-10-13 18:24:44:453 2128 868 Shutdwn Install at shutdown: no updates to install
2009-10-13 18:24:44:453 2128 868 Shutdwn FATAL: WUCheckForUpdatesAtShutdown failed, hr=8024A000
2009-10-13 18:25:16:609 1164 d1c Misc =========== Logging initialized (build: 7.0.6000.381, tz: +0200) ===========
2009-10-13 18:25:16:609 1164 d1c Misc = Process: \??\C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
2009-10-13 18:25:16:609 1164 d1c Misc = Module: C:\WINDOWS\system32\wuaueng.dll
2009-10-13 18:25:16:609 1164 d1c Shutdwn FATAL: WUAutoUpdateAtShutdown failed, hr=8024A000
2009-10-13 18:25:18:546 1600 378 AU ########### AU: Uninitializing Automatic Updates ###########
2009-10-13 18:25:18:828 1600 378 Service *********
2009-10-13 18:25:18:828 1600 378 Service ** END ** Service: Service exit [Exit code = 0x240001]
2009-10-13 18:25:18:828 1600 378 Service *************
Maar dat hoeft niet met je probleem te maken hebben, en als je geen WU/WSUS gebruikt kun je dat als oorzaak toch al uitsluiten?
Maar evengoed:
You receive error 0x80240020 when you use Windows Update Web site, Microsoft Update Web site, or WSUS to install updates
http://www.eggheadcafe.co...ode-8024a000-windows.aspx
[ Voor 47% gewijzigd door alt-92 op 16-10-2009 01:38 ]
-storing is op de patchdag (13 oktober) ontstaan
-systeem wordt in de avond niet gebruikt. Op 13 oktober is overdag gewoon gewerkt met het syteem. 's-Morgens op 14 oktober bij aankomst bij het systeem, is het systeem bevroren.
-Op de schijf is dit logfile'tje het laatste bestand wat is gewijzigd (18:25uur)
-Om 19.00uur worden de virusscan op dat systeem geupdated, deze heeft zich echter niet 'gemeld' rond die tijd wat zou kunnen betekeken dat het systeem om 19.00uur al was bevroren.
-het is wel 'toevallig' dat, zoals in deze log is te zien, er bestanden worden aangeroepen die alles te maken hebben met het starten van systeem/bureaublad..-> explorer.exe en winlogon.exe
-in het laatste blok staat een vreemde aanroep -> '\???\c:\windows\system32\winlogon.exe
de file heet windowsupdate.log en staat in de windows directory.
misschien de moeite waar om ieders geval te kijken en te vergelijken of we hier een overeenkomst kunnen vinden bij de log van de systemen waar de andere ook problemen mee hebben.
You're barking up the wrong tree imho, maar ok2009-10-13 18:24:44:453 2128 868 Shutdwn Install at shutdown: no updates to install
Windows XP-based clients may not always obtain automatic updates from the Windows Server Update Services server
Die \\??\C:\Windows is voor NTFS filesystems een alternatieve manier van aanspreken, en je omzeilt er de limitaties van de Shell mee (<260char padlimiet).
Verwijderd
edit: lijkt niet op alle systemen te werken, 4 gefixt, nog 2 die er geen zin in hebben.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 12:23 . Reden: update ]
misschien de dupe van een 'aanval' via Adobe...
Verwijderd
Erg handig pakket moet ik zeggen.
Werkt in 99% van de gevallen.
Suc6
Edit: zie dit: http://www.winternals.nl/adminpak.html
en scroll stukje naar beneden naar ERD 2005
en neej ik heb er geen aandelen in
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 15:49 ]
And this !! Is to go even further beyond!!!
dit kan ik bevestigen, net 2-tal computers gefixt waar Adobe 7 op stond.RonaldKlijsen schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:16:
na wat verder 'speuren' ook nog een logfile (van paar minuten voor crash) tegen gekomen van Adobe Reader. Wat opvalt, op alle 'probleem-systemen' stond er versie 7 geinstalleerd
misschien de dupe van een 'aanval' via Adobe...
Verwijderd
Deze pc draait Windows Xp Pro, maar hebben we bij de levering van de pc denk ik geen cd bij gekregen. Kan ik ook een XP Pro van een andere pc gebruiken om windows te herstellen? En dan met behoud van data...
And this !! Is to go even further beyond!!!
Zojuist een poging gedaan om het probleem 'na te bootsen' en is het mij (1x) gelukt...J-J-Jordy schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:37:
[...]
dit kan ik bevestigen, net 2-tal computers gefixt waar Adobe 7 op stond.
Het gaat hier trouwens om een systeem zonder Adobe pdf reader geinstalleerd!
Het is wel een systeem met windows xp pro sp2 en internet explorer 6.
De tweede poging, waarbij ik exact hetzelfde heb gedaan als de eerste poging, resulteert echter niet tot het probleem...ga nu een derde poging wagen :-D
Blijkt een virus te zijn die pas sinds 27/28 oktober is 'gevonden'!
Dus je niet 'werkende' schijf aan een wel werkende pc hangen, even je virusscanner updaten (mits dit al niet automatisch is gebeurd), de schijf scannen, virus verwijderen en je zult je systeem weer kunnen gebruiken.
meer info:
http://www.symantec.com/b...docid=2009-102807-0937-99
wat mij betreft:
case closed.