Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k3vin86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2019
Beste tweakers,

Ik heb van Ziggo het Alles in 1 Plus abbo en wil nu graag een router kopen. Ik heb het Motorola SBV5121E modem.

Ik heb vele posts doorgelezen en zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer… Vooral de problemen die ik lees over de verschillende merken. Ik zelf was aan het twijfelen tussen de D-link Dir-655, 825 of 855 series (zeer uiteenlopende ervaringen) en de Netgear WNDR3700 (nog niets slechts over gehoord of gelezen) of is de linksys610N beter?

Ik wil een gigabit netwerkje hebben voor een snelle verbinding tussen mediaplayer en NAS maar dit is nog een beetje toekomst muziek. Eerst nog even sparen maar wil dus wel al een router kopen (moet dus future proof zijn). Ik download veel met mijn Laptop nu ik de PC nergens kan zetten ivm plaatsgebrek. In de toekomst wil ik misschien overstappen naar Alles in 1 Extra.

Welke router zouden jullie mij aanbevelen en waarom? Zijn er misschien al mensen die wat kunnen zeggen over de doorvoersnelheden van deze routers met Ziggo (zowel bedraad als wireless in de praktijk..)?

Alvast bedankt!

P.S. Kan zijn dat dit berich jullie bekend voor komt maar geloof dat dit de plek is waar het moet staan..

IPhone 5 16GB / Toshiba P300-275 / ZiggO Alles in 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05 18:26
de dir-665 is een goede router, de Linksys WRT610N ook. Belangrijkste is dat je WAN-LAN snelheid een beetje fatsoenlijk is en dat het aantal simultane connecties dat de router aankan ook goed is.

Voor wat betreft het gebruik van draadloos, dat is afhankelijk van 10000 factoren. Van de buren, van je muren, van je magnetron, van je kat enz enz enz. Of het met wifi werkt is dus een kwestie van proberen

Echter!
Als je high end gaming / downloaden op je flaptopper of die PC op zolder wilt gaan doen: leg een kabel. Wifi is leuk om e-mailtjes te sturen, wat te surfen en dergelijk maar als stabiliteit van de connectie en een lage latencytijd van belang is, dan is er niets zo goed als een UTP kabel

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-05 14:25

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

D-Link wint het geloof ik op Bedrade snelheid terwijl Linksys sterker is in de Draadloze snelheid, dit is mij opgevallen tijdens mijn research naar het verschil tussen de D-Link DIR-655 en Linksys WRT320N, een iets andere Router, maar volgens mij wint de 610N het op Draadloos gebied weer van de 320N.

Bedenk dus ook goed wat je het belangrijkste vind.

Heb het even nagezocht (http://www.hardware.info/...SmJfKacg,bGlkaZiamJHKY8g/) het verschil valt mee, ene draadloze test wint de DIR-655 andere de 320N, maar of je het die €25.- meer waard vind, kan ik natuurlijk niet bepalen.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
sorry niet goed gelezen

ik heb de WNDR3700 besteld. lijkt me een grandioos ding. maar eerst even afwachten heb men mond al eerder voorbij gepraat

http://www.smallnetbuilde...ent/30925/30925?task=view

als ik hem binnen heb laat ik je iets weten.
maandag anders de week er op zou ik hem binnen moeten krijgen

hij is nogal slecht te leveren op het moment

[ Voor 184% gewijzigd door Proxx op 14-10-2009 10:23 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151270

Proxx schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:20:
ik heb de WNDR3700 besteld.
.....
Dat slecht leverbaar kan je wel stellen idd. Ik zelf wacht al meer dan 3 weken. Gister heb ik met Netgear gesproken en ze verwachten eind deze week en volgende week weer nieuwe zendingen. De verwachting is dat ze daarmee 95% van de openstaande orders kunnen vervullen. Ook zij zijn erg blij verrast met de grote belangstelling voor deze router.

Daarnaast wordt er op de verschillende fora voor alternatieve firmware's al druk gekeken hoe ze een aangepaste firmware voor deze router kunnen maken. De router draait vanaf de fabriek standaard al OpenWRT 7.09 met een 2.6.15 kernel. Het is al mogelijk om op een normale manier toegang te krijgen met telnet (door middel van de telnetenable tool van netgear). Ook de OpenWRT build omgeving (met helaas wel een groot aantal binary only kernel modules) is beschikbaar. Dus het maken van extra packages voor deze router zou tot de mogelijkheden behoren.

Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
Anoniem: 151270 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:18:
[...]

Dat slecht leverbaar kan je wel stellen idd. Ik zelf wacht al meer dan 3 weken. Gister heb ik met Netgear gesproken en ze verwachten eind deze week en volgende week weer nieuwe zendingen. De verwachting is dat ze daarmee 95% van de openstaande orders kunnen vervullen. Ook zij zijn erg blij verrast met de grote belangstelling voor deze router.

Daarnaast wordt er op de verschillende fora voor alternatieve firmware's al druk gekeken hoe ze een aangepaste firmware voor deze router kunnen maken. De router draait vanaf de fabriek standaard al OpenWRT 7.09 met een 2.6.15 kernel. Het is al mogelijk om op een normale manier toegang te krijgen met telnet (door middel van de telnetenable tool van netgear). Ook de OpenWRT build omgeving (met helaas wel een groot aantal binary only kernel modules) is beschikbaar. Dus het maken van extra packages voor deze router zou tot de mogelijkheden behoren.

Hein
Hein ik heb hem ook al 3weeken geleden besteld. en vorige week nog bij een andere leverancier die mijn hem eerder als de eerste kan leveren lukt dit niet wordt de order geanuleerd. (heb ik trouwens nog niks voor betaald) die shop is er van overtuigd dat de router toch wel verkocht wordt. groot gelijk hebben ze.

over die OpenWRT hele mooie ontwikkeling maar wacht toch op stable van DD-WRT. en als OpenWRT over de dam is volgen er meerderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321370

De D-link Dir-655 is een fijne router en met de toekomstige plannen van ziggo om de snelheden te verhogen doe je er goed aan om een Gbit router te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322205

Proxx schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:20:
sorry niet goed gelezen

ik heb de WNDR3700 besteld. lijkt me een grandioos ding. maar eerst even afwachten heb men mond al eerder voorbij gepraat

http://www.smallnetbuilde...ent/30925/30925?task=view

als ik hem binnen heb laat ik je iets weten.
maandag anders de week er op zou ik hem binnen moeten krijgen

Ik heb op 8/10 een Netgear WNDR3700 besteld via Pixmania.com, kom vandaag binnen via Duitsland, daar zijn ze wel op voorraad, bv Alternate.de hebben ook voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Anoniem: 151270 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:18:
[...]

Hein
Ik kijk om dezelfde redenen uit naar deze router :). Momenteel heb ik nog niet het geld, ik heb ook al de source bekeken en er zitten nog wat binary modules in inderdaad...

Het zou prachtig zijn als die ook met 8.09.1 (of .2, rc2 daarvan is al te vinden bij de downloads) zou werken, maar ik vrees dat het wat voeten in de aarde heeft. De bespreking op Small Net Builder is zo goed als onverdeeld positief, en het ding ziet er best strak uit, dus ik denk dat ik 'm ook oppik van zodra m'n budget het toelaat. Zelfs al kan ik er 8.09 niet op installeren dan nog kan ik altijd in de buildroot de nodige pakketten compileren (ik zou graag de USB-poort gebruiken om m'n printer aan te sluiten maar out of the box ondersteunt Netgear dat niet).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k3vin86
Beste tweakers ik geloof dat ik jullie hulp HARD nodig heb…

Eerst even wat gegevens. Ik heb de D-Link DIR-655 gisteren gekocht en meteen aan mijn netwerk gehangen. In eerste instantie was hij wireless erg traag.. na wat zoekwerkt hier wat instellingen veranderd en warempel.. hij liep goed haalde met speedtest.net 19.5Mbit down en 2.8Mbit up…. Dus ik d8 gooi newsleecher aan… haal ik maar 1.5MB/s en schommelt heel erg met drops. Na enkele minuten (weet niet precies hoeveel…) krijg ik een error in newsleecher… 11004 als ik me niet vergis.

Gegevens op een rijtje:

Internet: Ziggo Alles in 1 Plus (20/3 Mbit)
Modem: Motorola SBV5121e
Router: Dlink DIR-655 A4 en V1.21EU

Mijn laptop:
Toshiba P300-275 (P7350, 2x 500GB 5400rpm, BGN 5100 Wireless)

Newsleecher: V3.9 Final
Newsserver: XlNed Plus (20Mbit)

Probleem:
Download snelheid in newsleecher traag (1.5MB/s) en valt weg met melding 11004.

Vista geeft een verbinding van 65Mbps aan en de Router zelf 144Mbps... dat is ook zoeits raars..

Heb toen nog vanalles geprobeert maar het probleem blijft terugkomen. heb gister avond dan ook alle instellingen naar fabriek terug gezet en wil van voor af aan beginnen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen hoe ik dit ding in moet stellen zodat ik gewoon lekker kan downloaden zoals het hoort..

Mocht het na vanavond niet werken dan ga ik hem terug brengen en ruil ik hem.. maar deze router moet gewoon goed zijn dus ik hoop dat ik hem kan houden

Alvast bedankt en kijk uit naar jullie snelle reacties!!!

Gr. Kev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
Anoniem: 322205 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:02:
[...]

Ik heb op 8/10 een Netgear WNDR3700 besteld via Pixmania.com, kom vandaag binnen via Duitsland, daar zijn ze wel op voorraad, bv Alternate.de hebben ook voldoende.
ik heb mijn router nu ook binnen. dinsdag besteld bij triderium.nl vrijblijvend en vandaag binnen. moet nu mijn order bij die andere winkel nog afzeggen :P

Kevin

zoals ik het nu lees lijkt het er op dat je draadloos probeert. kijk eens wat er gebeurt met een kabel.
zodat je weet waar het fout gaat draadloze instellingen of de router in het algemeen.
als het met kabel nog niet goed is. probeer dan eens je pc rechtstreekt op de kabel modem aan te sluiten. (weet niet of ziggo an mac adres cloning doet) kan anders zijn dat je een uur moet wachten voor dat je rechtstreeks een verbinding krijgt. zo weet je wat beter wat het probleem kan zijn

[ Voor 39% gewijzigd door Proxx op 16-10-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Proxx schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:39:
[...]

ik heb mijn router nu ook binnen. dinsdag besteld bij triderium.nl vrijblijvend en vandaag binnen. moet nu mijn order bij die andere winkel nog afzeggen :P
De mijne Netgear WNDR3700 was gister ook binnen, gelijk de configuratie aangepast ect ect, verder alles SUPERSNEL, zeker via de 5-Ghz veel minder last van andere apparatuur om je heen. Buitengewoon dik tevreden. Veel beter bereik op zolder, door 2 dikke betonnelaag heen.

Ziggo Alles in 1 Plus, met Motorola SBV5120E modem.

Nu heb ik nog werkloze Linksys WRT320N liggen 2 maandjes oud. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 322205 op 16-10-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 20:32

13art

Moderator Mobile
Ik ga me ook even mengen in de discussie. Ten minste een vraag stellen.
Is er iemand toevallig een review/test tegen gekomen waar de Netgear WNDR3700 tegen de Sitecom WL-308 wordt weggezet? Ben wel benieuwd naar het verschil. Heb nu een Belkin modem/router, maar verbinding valt regelmatig weg, bereik valt flink tegen, kan met mijn Xperia X1 niet eens verbinding krijgen met de Belkin dus tijd voor iets anders. Dan ga ik de standaard meegeleverde modem gebruiken en dan dus een andere router.

Als er iemand iets kan zeggen over oa het bereik van deze twee routers dan hoor ik dat graag :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:00:
Is er iemand toevallig een review/test tegen gekomen waar de Netgear WNDR3700 tegen de Sitecom WL-308 wordt weggezet? Ben wel benieuwd naar het verschil. Heb nu een Belkin modem/router, maar verbinding valt regelmatig weg, bereik valt flink tegen, kan met mijn Xperia X1 niet eens verbinding krijgen met de Belkin dus tijd voor iets anders. Dan ga ik de standaard meegeleverde modem gebruiken en dan dus een andere router.

Als er iemand iets kan zeggen over oa het bereik van deze twee routers dan hoor ik dat graag :)
http://www.routershop.nl/...dr3700-op-de-testbank.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Die was ik ook al tegen gekomen ja.
Zegt alleen iets over de snelheid, niet over het bereik, maar goed ga er eigenlijk vanuit dat die ook wel in orde is aangezien hij gewoon goed uit de test komt.
Dus maar besteld. Is iets goedkoper dan de gaming router. Moet alleen iets langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:00:

welke belkin heb je als ik vragen mag ?

ik heb de n1 vision die vanaf vandaag werkeloos is geworden. alleen die van mij had ook heel erg slecht verbinding. youtube filmpjes die gewoon vastlopen om de 3seconde en dergelijke erg vervelend.

usenet dorps van 40mbit naar 2kb :S werdt er helemaal debiel van. dit ook met http verkeer. moest soms 3keer refresh drukken om een pagina volledig te laten laden. en met een 60mbit internet verbinding wil je dit niet al te vaak meemaken. daarom mijn niet aanwinst WNDR3700
De mijne Netgear WNDR3700 was gister ook binnen, gelijk de configuratie aangepast ect ect, verder alles SUPERSNEL, zeker via de 5-Ghz veel minder last van andere apparatuur om je heen. Buitengewoon dik tevreden. Veel beter bereik op zolder, door 2 dikke betonnelaag heen.
configuratie aangepast zeg je ? gewoon de instellingen? of is er als openwrt of iets achtigs voor klaar ? owja en die 5Ghz kun je die met elke standaard (laptop) wifi controller gebruiken of moet je weer perse andere hardware voor aanschaffen.
zit nu op me werk dus kan niks uit proberen hier.

ik ben trouwens benieuwd hoe het met kevin gaat :o

[ Voor 25% gewijzigd door Proxx op 16-10-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k3vin86
Beste Tweakers,

ik heb dus de router die bewuste avond (geloof voorgisteren) naar fabriek defaults gezet en toen ik gister van werk terug kwam ben ik met een vriend draadloos geconnect en hebben we deze eens een stress test gegeven... Wonder boven wonder heb ik in Vista gewoon 130Mbps verbinding en op router zelf geeft hij de zelfde waarde aan... Ook download ik nu constant met een snelheid van 2.2 tot 2.5 MBps dus de problemen lijken verdwenen nu even afwachten tot ik strx thuis kom...

Heb ook even gescanned naar andere netwerken en ik zat op channel 6 met nog 3 andere routers... misschien dat ik hierdoor verbinding verloor na enke minuten.. deze heb ik dan veranderd naar channel 13. Lijkt nu echt stabiel te lopen.

Ik zal vanavond nog even posten wat ik allemaal veranderd hebt aan instellingen ;) ben nu namelijk op het werk ;)

Gr. Kev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Proxx schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:39:
[...]
configuratie aangepast zeg je ? gewoon de instellingen? of is er als openwrt of iets achtigs voor klaar ? owja en die 5Ghz kun je die met elke standaard (laptop) wifi controller gebruiken of moet je weer perse andere hardware voor aanschaffen.
zit nu op me werk dus kan niks uit proberen hier.

ik ben trouwens benieuwd hoe het met kevin gaat :o
met configuratie bedoel ik mee, dat de SSID (2.4 & 5G), de wifi channel van beide (2.4 & 5G ) worden verander en ook het IP address 192.168.1.1., niet standaard heb gehouden, ook service block gezet bv.

met de 5Ghz, moet je wel een N netwerkkaartje hebben anders haal je niet de snelheid....

de firmware is trouwens V1.0.4.31 van Netgear.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 322205 op 16-10-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Proxx schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:39:
[...]

welke belkin heb je als ik vragen mag ?
Niet die N1. Maar goed voor mij nooit meer Belkin in ieder geval.
Weet niet precies het type. Maar in ieder geval combi van modem en router. Volgens mij staat het model ook niet meer op de site van Belkin. Zelfs bij de support is er niks meer over te vinden. Slechte zaak trouwens.

Maar goed positieve berichten dus over de Netgear. Ben benieuwd of ik er flink op vooruit ga als ik die binnen heb en aangesloten heb. Leuke test want vriendin heeft b/g zelf heb ik n. Kijken hoe dat gaat verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
Anoniem: 322205 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:03:
[...]

met configuratie bedoel ik mee, dat de SSID (2.4 & 5G), de wifi channel van beide (2.4 & 5G ) worden verander en ook het IP address 192.168.1.1., niet standaard heb gehouden, ook service block gezet bv.

met de 5Ghz, moet je wel een N netwerkkaartje hebben anders haal je niet de snelheid....

de firmware is trouwens V1.0.4.31 van Netgear.
oke die snelheid maakt me niet uit maar op het 2.4 Ghz netwerk zit nogal veel storing (andere netwerken dect telefoons. magentrons) volgens mij gaat 5 ook beter door muren. en aangezien 2.4 niet echt super bereik heeft in huis wou ik weten of ik met 5ghz gewoon B/G verbinding kon doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
k3vin86 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:47:
Beste Tweakers,

ik heb dus de router die bewuste avond (geloof voorgisteren) naar fabriek defaults gezet en toen ik gister van werk terug kwam ben ik met een vriend draadloos geconnect en hebben we deze eens een stress test gegeven... Wonder boven wonder heb ik in Vista gewoon 130Mbps verbinding en op router zelf geeft hij de zelfde waarde aan... Ook download ik nu constant met een snelheid van 2.2 tot 2.5 MBps dus de problemen lijken verdwenen nu even afwachten tot ik strx thuis kom...

Heb ook even gescanned naar andere netwerken en ik zat op channel 6 met nog 3 andere routers... misschien dat ik hierdoor verbinding verloor na enke minuten.. deze heb ik dan veranderd naar channel 13. Lijkt nu echt stabiel te lopen.

Ik zal vanavond nog even posten wat ik allemaal veranderd hebt aan instellingen ;) ben nu namelijk op het werk ;)

Gr. Kev
wij hebben ook zon channel probleem gehad van channel 6 naar 1 en alles was stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k3vin86
Ja werkt echt super nu... ik ga zo vertrekken naar huis... kan ik de verbinding nog eens testen ;)

Maargoed ik houd jullie op de hoogte..

Gr. kev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Even een hele stomme vraag, maar heb dit nooit helemaal goed begrepen.....
Heb dus net de Netgear aangeschaft, maar bedacht me opeens iets. Maar goed denk ook dat het geen probleem zal zijn.

Als modem heb ik een Zyxel 2602R modem bij mn Compuserve abo gekregen. Hierop ziet een 10/100Mbps lan aansluiting. Deze ga ik dus verbinden met de Netgear router.
Nu download ik zo gemiddeld met 1700kb/s. Is die 10/100MBps nou wel snel genoeg of ga ik er straks in snelheid op achteruit als ik de standaard meegeleverde modem ga gebruiken? Of kan ik gewoon op maximale snelheid blijven internetten.

Volgens mijn eigen beredenering moet het snel genoeg zijn want ADSL is maximaal 20Mbps dacht ik, dus zit je nog lang niet op die 10/100Mbps.

Of ga ik nu ergens gigantisch te mist in???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
Zyxel = 10/100mbit
Netgear = 10/100/1000mbit
ADSL abbo = 20mbit

theoretisch gezien kan je ADSL nog 80mbit sneller voordat je hardware een probleem gaat vormen qua snelheid
maar dat duurt nog meer als een jaar voordat ADSL die snelheid haalt

als je op je pc's een Gbit poort hebt zitten gaat intern de verbinding flink vooruit

[ Voor 198% gewijzigd door Proxx op 16-10-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zat ik dus toch goed met mn gedachten :)
Geen problemen dus. Tegen de tijd dat ADSL zo ver is dat het op die snelheid zit zullen er ook wel andere modems komen.
Ben erg benieuwd naar het bereik van de Netgear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
ik had eerst de belkin n1 vision en sinds vandaag de netgear wndr3700 en mijn verbinding is veel beter en stabier. en dan heb ik het over B/G (2.4Ghz) omdat ik thuis geen A/N(5Ghz) apparaten heb

om een voorbeeld te geven. in windows 7 op de zelfde plek van 2 naar 4streepjes. afstand kan ik moeilijk zeggen omdat wij nogal in een storende omgeving zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 322205 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:47:
[...]

Nu heb ik nog werkloze Linksys WRT320N liggen 2 maandjes oud. :)
/offtopic
Verkoop je deze toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrendonR
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02 15:10
Proxx schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:06:
ik had eerst de belkin n1 vision en sinds vandaag de netgear wndr3700 en mijn verbinding is veel beter en stabier. en dan heb ik het over B/G (2.4Ghz) omdat ik thuis geen A/N(5Ghz) apparaten heb

om een voorbeeld te geven. in windows 7 op de zelfde plek van 2 naar 4streepjes. afstand kan ik moeilijk zeggen omdat wij nogal in een storende omgeving zitten :P
Beste proxx nu heb ik gezien dat u ook een Zyxel modem hebt.
Ik beschik momenteel over de modem Zyxel P-2602H-D1A en wil er een nieuwe draadloze router achter zetten. Tot nu toe heb ik een telfort abbo van 20 mb en weet nu bijna wel vrij zeker dat het de netgear gaat worden. Denkt u dat ik problemen zal gaan krijgen met deze modem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 13:18
Gents,

Zit met het probleem als zovelen. Heb momenteel 20Mbit internet (Ziggo) en in mijn geval een Daytek Vigor 2200EPlus die niet verder wil dan 11Mbit.

Als ik de vorige posts dus goed gelezen heb zijn de 'D-Link DIR-655' en de 'Netgear WNDR3700' goede vervangers. Ik werk voornamelijk bekabeld dus in dat opzicht is gigabit erg lekker. Wlan gebruik ik nagenoeg nooit.

Kan iemand nog iets zinnigs melden omtrend deze routers?
Ik zat namelijk eerst de denken aan de 'Linksys WRT320N' maar gezien mijn negatieve ervaringen met Linksys èn het feit dat ik al een topic gevonden heb waar vastlopers gemeld werden ben ik daar maar vanaf gestapt.

Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de D-Link vanwege zijn vriendelijkere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714

Bart© schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:41:
Gents,

Zit met het probleem als zovelen. Heb momenteel 20Mbit internet (Ziggo) en in mijn geval een Daytek Vigor 2200EPlus die niet verder wil dan 11Mbit.

...

Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de D-Link vanwege zijn vriendelijkere prijs.
Kijk eens naar de nieuwe Draytek Vigor 2130 met gigabit-LAN en een doorvoersnelheid op de WAN-poort van 800Mbps. Je bent bekend met de kwaliteit van Draytek dus het zou een goede optie voor je zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
BrendonR schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 00:53:
[...]

Beste proxx nu heb ik gezien dat u ook een Zyxel modem hebt.
Ik beschik momenteel over de modem Zyxel P-2602H-D1A en wil er een nieuwe draadloze router achter zetten. Tot nu toe heb ik een telfort abbo van 20 mb en weet nu bijna wel vrij zeker dat het de netgear gaat worden. Denkt u dat ik problemen zal gaan krijgen met deze modem ?
BrendonR ik heb geen zyxel modem ;) dat is DjWannaB2002 ik legde alleen iets uit aan wannab :)

zon zyxel modem mag in iedergeval geen problemen geven

wil je het zeker weten zou je DJwannab2002 moeten vragen

[ Voor 8% gewijzigd door Proxx op 02-12-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 13:18
Anoniem: 133714 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:00:
[...]
Kijk eens naar de nieuwe Draytek Vigor 2130 met gigabit-LAN en een doorvoersnelheid op de WAN-poort van 800Mbps. Je bent bekend met de kwaliteit van Draytek dus het zou een goede optie voor je zijn.
Da's misschien ook goed ja.. Ben héél erg tevreden met mijn draytek, alleen hun sites zijn zo bagger slecht dat ik me niet echt aangetrokken voelde om heel die site uit te pluizen. Ik zal er eens naar kijken. alvast bedankt!

Ben jij ook een ervaren Draytek gebruiker? Tegenwoordig hoor ik steeds minder mensen die er een hebben.

Hmm. heb eens zitten kijken, maar meer dan €110,- voor een router zonder wlan vind ik wel een beetje van het goede. Ik heb voor mijn 2200E-Plus ook €109,- betaald maar dacht dat het inmiddels wel goedkoper zou moeten kunnen.. Ik denk er nog eens over na

[ Voor 25% gewijzigd door Bart© op 02-12-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bart© schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:03:
[...]

Da's misschien ook goed ja.. Ben héél erg tevreden met mijn draytek, alleen hun sites zijn zo bagger slecht dat ik me niet echt aangetrokken voelde om heel die site uit te pluizen. Ik zal er eens naar kijken. alvast bedankt!

Ben jij ook een ervaren Draytek gebruiker? Tegenwoordig hoor ik steeds minder mensen die er een hebben.

Hmm. heb eens zitten kijken, maar meer dan €110,- voor een router zonder wlan vind ik wel een beetje van het goede. Ik heb voor mijn 2200E-Plus ook €109,- betaald maar dacht dat het inmiddels wel goedkoper zou moeten kunnen.. Ik denk er nog eens over na
Ja, ik ben een ervaren Draytek-gebruiker. Ik heb vele jaren een Vigor 2200E+ gehad en nu een Vigor 2130n.

Als je de Vigor 2130n vergelijkt met bijv. de NetGear WNDR3700 betaal je inderdaad wat meer, maar dan krijg je ook semi-professionele kwaliteit, zeer goede stabiliteit en goede functionaliteit (o.a. normale port-forwarding met doorgifte van originele ip-adres). Ik vind Vigor 2130 (zowel bedraad als draadloos) echt meer dan waard. Tel daar de doorvoersnelheid van 800Mbps op de WAN-poort bij op, dan is het een zeer goede router voor een goede prijs.

Je hoort inderdaad wel steeds minder over het merk Draytek, maar met de gigabit-router 2130 zijn ze helemaal terug in de markt. De kwaliteit en stabiliteit van Draytek-routers is heel erg goed. De routers zijn niet onderuit te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 133714 op 03-12-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 00:00
Ik heb nu een asus wl500g routertje en vind ik dat het tijd is geworden voor een nieuwe wlan router.
Ik heb nu een 35/35mb glasvezel verbinding en zit ik eraan te denken om naar een ziggo AiE over te stappen.
Ik heb de fritzbox 7270 op het oog omdat ie een dect/ voip ingebakken heeft. Alleen heeft ie geen Gbit aansluiting. Weet iemand of de Draytek Vigor 2130(n) soortgelijke functies als de fritzbox heeft? Of een andere wlan modemrouter met Gbit poortjes die soortgelijke opties heef?
Want wil mn voipbuster account kunnen configureren cq doorsluizen naar mn huistel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:09

servies

Veni Vidi Servici

Eskiya schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 07:21:
Ik heb nu een 35/35mb glasvezel verbinding en zit ik eraan te denken om naar een ziggo AiE over te stappen.
Ik heb de fritzbox 7270 op het oog omdat ie een dect/ voip ingebakken heeft. Alleen heeft ie geen Gbit aansluiting. Weet iemand of de Draytek Vigor 2130(n) soortgelijke functies als de fritzbox heeft? Of een andere wlan modemrouter met Gbit poortjes die soortgelijke opties heef?
Want wil mn voipbuster account kunnen configureren cq doorsluizen naar mn huistel.
Kijk hier eens voor de datasheet van de 2130 serie. voor voip moet je dus de 2130Vn hebben.
Hmmm, directe link werkt niet, datasheetje dus maar even zelf selecteren voor download...

[ Voor 13% gewijzigd door servies op 04-12-2009 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Eskiya schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 07:21:
Weet iemand of de Draytek Vigor 2130(n) soortgelijke functies als de fritzbox heeft? Of een andere wlan modemrouter met Gbit poortjes die soortgelijke opties heef?
Ik kan me niet voorstellen dat de DrayTek slechter is dan de Fritzbox ... het is gewoon het übermerk wat betreft modems/routers die nog enigzins geschikt zijn voor huis, tuin en keuken gebruik (Lees : Webinterface en alles aanwezig wat de gemiddelde crappy LinkSys/D-Link/Sitecom/enz... router ook heeft).

Ik ben in ieder geval overtuigd : Heb er 2 thuis O+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Inderdaad, die DrayTeks zijn keihard, vrijwel niet plat te krijgen. :) Heb zelf hier een 2820Vn staan.
nero355 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:26:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat de DrayTek slechter is dan de Fritzbox ... het is gewoon het übermerk wat betreft modems/routers die nog enigzins geschikt zijn voor huis, tuin en keuken gebruik (Lees : Webinterface en alles aanwezig wat de gemiddelde crappy LinkSys/D-Link/Sitecom/enz... router ook heeft).

Ik ben in ieder geval overtuigd : Heb er 2 thuis O+
Je hebt een Vn nodig voor VoIP. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelukkig zijn er nog mede-tweakers die de kwaliteit van Draytek onderschrijven!

Met de Vigor 2130(n) zijn ze helemaal terug in de gigabit-markt. Nu nog het voip-model 2130Vn (zie datasheet).

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 133714 op 04-12-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 00:00
Oei was al blij met de prijs van de Vigor 2130n maar nu ik de prijs van de Vigor 2130Vn zie schrik toch wel een beetje van. :S
Gezien de mogelijkheden (kijkend naar de toekomst) is het toch wel DE router voor mij....
Pagina: 1