Het is inderdaad beter om te gaan kijken wat we met Fifa11 kunnen verbeteren zodat het geen ongeregeld zootje wordt die maar allemaal voor hunzelf begint.
Ik snap het idee dat men een hoger niveau wil halen helemaal. Maar dan moet je dat lekker zelf uitzoeken en niet gaan doen alsof het vanuit tweakers geregeld wordt.
De bedoeling is altijd al geweest dat Tweakers allianties, clubs, guilds en weet ik wat meer altijd het gezamelijke casual gaming karakter hadden. Dus wel gezellig, maar niet perse om prestaties.
Juist als men meer prestaties wilde kon men altijd ervoor kiezen om tweakers te laten voor wat het is en verder te gaan met een eigen alliantie, club, guild of whatever.
Ik zou het jammer vinden als een aantal mensen zich hierdoor minder kunnen vinden bij een tweakers club, maar zo is het nou eenmaal. Wil je meer bereiken dan moet je toch voor jezelf beginnen.
En als je dat doet, moet je dat op een nette manier doen en niet gelijk voor een hoop kabaal zorgen en iedereen in het donker laten, want dat is voor beide clubs gewoon niet handig. Je ziet het al aan de verminderde aanwezigheid.
En dit betekend dus ook dat je eigenlijk geen minimumeisen moet stellen aan het joinen van een alliantie. Tweakers zijn vaak wel degene die altijd alles als eersten hebben, maar dat gebeurd ook niet altijd. En door de bovenstaande maatregelen te gebruiken zorg je ervoor dat je op den duur wat nieuwere spelers weinig kans geeft om met de rest mee te kunnen doen.
Wat je wel zou kunnen doen is zorgen voor een soort sport-methodiek. Een selectie, wissels en bankzitters. Waarbij iedereen gewoon lekker op niveau 1 (bankzitters) mee kan doen, maar dat je een soort van selectie hebt, waarmee je dus de eer probeert hoog te houden. Ik zie nog geen mogelijkheid om dit met behulp van Fifa 10 te doen (aangezien het niveau gekoppeld is aan alle gespeelde wedstrijden), maar hoop dat Fifa 11 hier wel wat meer opties in biedt.
Nou weet ik verder niet hoe je van 2 clubs lid kunt zijn, maar ik hoop dat we met Fifa 11 gewoon lekker kunnen blijven ballen en het gezellig houden. Mochten er geen betere functionaliteiten bij komen, dan is het misschien wel handiger om 2 of meerdere clubs te gebruiken voor de niveauverschillen. Maar dan moet dat wel met openheid van zaken gebeuren en niet zomaar wat doen "omdat je even wat wilde uitproberen".
Gewoon duidelijke plannen maken, waarbij een aantal mensen het voortouw nemen (omdat ze gewoon verslaafd zijn

) en de rest op de hoogte houdt.
Nou ben ik met een aantal tweakers al op
http://www.gotlive.nl een kleine tweakers community begonnen waarbij men lekker kan regelen om online te gaan gamen. We zijn hierbij begonnen met Bad Company 2. Aangezien daarbij het hele topic werd gekaapt door alle PC-gamers die klaagden over alles en nogwat.
Nu praten we op gotlive lekker met elkaar over allerlei games die we willen gaan doen en kunnen we dus ook beter onze online-gaming zaken regelen. Fifa 10 (of 11) kan hierbij gewoon zijn eigen topic krijgen en misschien meer.
Edit: Jammer dat er niemand online is om te spelen, morgen misschien beter?
[
Voor 44% gewijzigd door
Martinspire op 15-08-2010 20:34
]