Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:04

Woembah

YNWA

Gaan we weer...

Ik heb sinds ik terug ben van vakantie nog niemand van de clubs online op fifa gezien behalve Joost, Kriss en Flawlesz. Aangezien ik, Joost en Kriss gewoon goede xbox live vrienden zijn van Flawlesz en we alle vier graag weer wilden clubben hebben wij de uitnodiging van flaw aangenomen om met zijn club mee te spelen. Dit is gewoon handiger dan wanneer flaw weer bij tweakers2 zou spelen, iets met clubmanagerschap en zo. Dannbla had zich inderdaad aangemeld voor tweakers2, maar toen hij ook daadwerkelijk online kwam om clubs te spelen waren wij al bezig bij Super Any. Flawlesz was het er eerst niet helemaal mee eens dat hij zomaar in de club zou komen, maar na beloofd te hebben dat het alleen voor die avond zou zijn omdat het veel makkelijker is kon hij toch gewoon meespelen.

Wanneer er weer veel animo is om met tweakers2 verder te gaan zal ik mij gewoon weer daarbij aansluiten. Ik weet niet wat Joost en Kriss vinden, maar ik neem aan dat zij het zelfde doen.

Ik stuitte trouwens laatst op het FIFA10 clubtopic voor de PS3 en daar was een paar weken geleden precies het zelfde aan de gang: De toppers van de club raakten gefrustreerd van het niveauverschil, en startten een eigen club. Een deel van de achterblijvers verloor daardoor het plezier en dacht dat de club in de verdoemenis was gebracht, en ze stopten ermee. Na alles uitgepraat te hebben zijn ze toch weer aangesloten en is de club in verdunde vorm gewoon verder gegaan waar het gebleven was. Het lijkt simpelweg onvermijdbaar dat dit gebeurt, zolang de clubs deze open structuur behouden.

Ik moet trouwens zeggen dat ik veel begrip heb voor de keuze van Flawlesz en co om een eigen club te beginnen, tweakers2 lijkt op dit moment totaal geen ambitie uit te stralen en dat vind ik echt heel jammer. Als het zo doorgaat zit ik bij FIFA11 ook liever bij een club die wél doelstellingen heeft en het niveau op peil wil houden. Ik stel zelf dan ook voor om bij de FIFA11-GoT-club na verloop van tijd zekere minimumeisen in te stellen voor nieuwe leden. Zo moet de VP van de speler wat mij betreft minimaal 40% van de accomplishments gehaald hebben. Deze maatregel hebben ze ook ingevoerd bij de PS3-club en dat werkt gewoon goed. Daarbij vind ik dat je bij online ranked matches (gewoon 11vs11) minstens 2000 punten moet hebben.

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie van een dergelijke opzet vinden. Naar mijn mening is de club zo nog steeds 'open' genoeg, iets waar men hier blijkbaar heel veel waarde aan hecht. Ik hoop dat de 'leavers' die nu bij SA zitten op deze manier ook weer brood zien in een terugkeer naar de oude vertrouwde Tweakers-club. Ik ben overigens ook bereid om het nieuwe topic (en daarbij de nieuwe club) t.z.t. te starten, maar voordat dat kan moet ik wel de nodige input hebben over hoe en wat.

cheers

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
Het is inderdaad beter om te gaan kijken wat we met Fifa11 kunnen verbeteren zodat het geen ongeregeld zootje wordt die maar allemaal voor hunzelf begint.

Ik snap het idee dat men een hoger niveau wil halen helemaal. Maar dan moet je dat lekker zelf uitzoeken en niet gaan doen alsof het vanuit tweakers geregeld wordt.

De bedoeling is altijd al geweest dat Tweakers allianties, clubs, guilds en weet ik wat meer altijd het gezamelijke casual gaming karakter hadden. Dus wel gezellig, maar niet perse om prestaties.
Juist als men meer prestaties wilde kon men altijd ervoor kiezen om tweakers te laten voor wat het is en verder te gaan met een eigen alliantie, club, guild of whatever.

Ik zou het jammer vinden als een aantal mensen zich hierdoor minder kunnen vinden bij een tweakers club, maar zo is het nou eenmaal. Wil je meer bereiken dan moet je toch voor jezelf beginnen.
En als je dat doet, moet je dat op een nette manier doen en niet gelijk voor een hoop kabaal zorgen en iedereen in het donker laten, want dat is voor beide clubs gewoon niet handig. Je ziet het al aan de verminderde aanwezigheid.

En dit betekend dus ook dat je eigenlijk geen minimumeisen moet stellen aan het joinen van een alliantie. Tweakers zijn vaak wel degene die altijd alles als eersten hebben, maar dat gebeurd ook niet altijd. En door de bovenstaande maatregelen te gebruiken zorg je ervoor dat je op den duur wat nieuwere spelers weinig kans geeft om met de rest mee te kunnen doen.

Wat je wel zou kunnen doen is zorgen voor een soort sport-methodiek. Een selectie, wissels en bankzitters. Waarbij iedereen gewoon lekker op niveau 1 (bankzitters) mee kan doen, maar dat je een soort van selectie hebt, waarmee je dus de eer probeert hoog te houden. Ik zie nog geen mogelijkheid om dit met behulp van Fifa 10 te doen (aangezien het niveau gekoppeld is aan alle gespeelde wedstrijden), maar hoop dat Fifa 11 hier wel wat meer opties in biedt.

Nou weet ik verder niet hoe je van 2 clubs lid kunt zijn, maar ik hoop dat we met Fifa 11 gewoon lekker kunnen blijven ballen en het gezellig houden. Mochten er geen betere functionaliteiten bij komen, dan is het misschien wel handiger om 2 of meerdere clubs te gebruiken voor de niveauverschillen. Maar dan moet dat wel met openheid van zaken gebeuren en niet zomaar wat doen "omdat je even wat wilde uitproberen".
Gewoon duidelijke plannen maken, waarbij een aantal mensen het voortouw nemen (omdat ze gewoon verslaafd zijn :+ ) en de rest op de hoogte houdt.

Nou ben ik met een aantal tweakers al op http://www.gotlive.nl een kleine tweakers community begonnen waarbij men lekker kan regelen om online te gaan gamen. We zijn hierbij begonnen met Bad Company 2. Aangezien daarbij het hele topic werd gekaapt door alle PC-gamers die klaagden over alles en nogwat.
Nu praten we op gotlive lekker met elkaar over allerlei games die we willen gaan doen en kunnen we dus ook beter onze online-gaming zaken regelen. Fifa 10 (of 11) kan hierbij gewoon zijn eigen topic krijgen en misschien meer.

Edit: Jammer dat er niemand online is om te spelen, morgen misschien beter?

[ Voor 44% gewijzigd door Martinspire op 15-08-2010 20:34 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
zooo me is back on track either!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik had trouwens nog wel het idee om voor Fifa 11 (als het systeem niet verder veranderd qua club level en tegenstanders) dat het misschien beter is om elke 2 maanden (of ander tijdsbestek) een nieuwe club aan te maken zodat de statistieken weer op 0 komen te staan.
Dan hou je het open karakter van de club en hoef je niet allemaal kleinere clubs te gaan maken.
Bovendien zorg je ervoor dat je telkens per club alleen actieve leden overhoudt.

Verwijderd

De eerste reden zie ik eerlijk gezegd als een nadeel. Hoe moet je een rating van 4000 halen als je maar 2 maanden er de tijd voor hebt? Ik kan je uit ervaring vertellen dat er dan aardig veel gespeeld moet worden.
De laatste reden vind ik wel een goeie, maar daar zijn ook alternatieven voor.

• Martinspire
Dat die rating inderdaad geen giga hoge score is, snap ik ook wel. Maar zo hoog is ie nu ook niet (en de club bestaat al bijna een jaar). En 2 maanden is ook maar een voorstel. Kan ook 3 of 4 zijn, maar ik zou hem gewoon niet zo lang laten staan dan.

En hoe belangrijk is die rating nou eigenlijk. Ik bedoel: het gaat er toch gewoon om dat je effe lekker kan ballen. Toch niet om wereldheerschappij ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen met interresse om een Poule te maken gewoon voor de fun, met een team naar eigen keus ofcourse. Geen internationale teams.

Lijkt me leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Is er hier nog leveeeeen? =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdb1982
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-03 21:51
Volgens mij zit iedereen op Fifa 11 te wachten. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat, en m'n studie (die van meerdere, denk ik) is begonnen en dat is toch vies aanpoten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Misschien handig om al een nieuw topic voor Fifa 11 club te maken? Of is dat nog te vroeg?

Verwijderd

is er genoeg animo voor clubs met fifa 11 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat denk ik zeker, als je zag hoeveel mensen in de laatste weken van fifa 10 nog bij de tweakersclub wilden.
Ik denk dat als er een forum wordt aangemaakt voor een tweakersclub in fifa 2011 die binnen enkele weken helemaal vol zit. Waarschijnlijk worden er zelfs meerdere clubs opgericht. We zien wel.
Dan moeten mensen wel het initiatief nemen, natuurlijk. Ik zou zeggen: tot donderdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Zo te merken is er nog geen Xbox 360 fifa 11 club topic op GoT. Is iemand die toevallig nog aan het maken?

Heb hem zelf vanmiddag kunnen bemachtigen, dus ga vanavond lekker ballen (of ik moet toevallig nog wat F1 kunnen doen met wat maten).

Ik ben trouwens eventueel wel bereid om op www.gotlive.nl een apart forum aan te maken voor een eventuele GoT Fifa 11 club. Mocht tweakers niet uitgebreid genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm samen met een slim besteld op mediamarkt, maar dat kan even duren. Ik zie wel hoe het er allemaal voor staat als ik mijn versie eindelijk heb.

• Martinspire
Het nieuwe topic is aangemaakt:
[X360] Fifa 11 Tweakers Club

Dit topic kan uiteraard nog wel gebruikt worden voor Fifa 10

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste