Auto overleden, welke

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
mijn auto is gister helaas overleden, doorgereden nadat ie oververhit was. Ik weet dat het niet slim is, maar dacht dat het probleem opgelost was toen de rook opeens weer verdween onder m'n motorkap. 50 km doorrijden was nogal dom :) bleek later

goed wat nu. net begonnen met nieuwe job, en ga 100 km p dag * 5 = 500 x 52 = 26000 + 10k prive ongeveer 36000 km rijden.

helaas is een leasebak dit jaar niet mogelijk dus ik moet even een andere oplossing bedenken. Mijn oude auto was fucking oud, kwam uit '91. Ik wil nu vooral een betrouwbare auto, en wil investeren hierin.

Ok de feiten:

- 36000 + km p jaar. Diesel is voordeliger
- relatief nieuwe auto,ik zit te denken aan een auto die uit de lease komt.
- wil max 10k uitgeven.

Mijn neef raadde deze handelaar aan, hij heeft hier een tijd terug ook een auto gekocht.

http://www.acc-overveen.nl/

auto's die uit de lease komen worden gekocht en doorverkocht voor een vaste, zeer lage, prijs. voordeel van leasebak is dat ie goed onderhouden is.

mijn vragen:

- heeft iemand ervaring met deze handelaar
- ik denk zelf aan een auto die uit 2005/2006 komt.
- motor is diesel dus mag best wat km al gereden hebben, ze kunnen makkelijk 400.000 aan. klopt dit?
- is gas een eventuele optie?
- welke carrosie. Ik wil absoluut geen station, zo fucking burgelijk :) ik heb nog geen gezin dus totaal niet nodig. mogelijkheden zijn sedan, coupe of hatchback. Welke kan ik het beste nemen?
- ik houd zelf erg van schakelen, heb je wat te doen. Maar heeft een automaat misschein toch enorm goede voordelen?
- is een auto uit 2002 ook betrouwbaar? gaat het vooral om het aantal km dat een auto gereden heeft? of is leeftijd ook erg belangrijk? of hangt dat weer af van de auto?
- iedereen raad franse auto's af? is dat nog steeds zo erg? Ik vind een zwarte peugeot 407 erg strak.
- wat zijn nog meer aanraders wbt dealers etc?
- ik wilde altijd een mazda mx5 hebben, dit plan heb ik nu in de ijskast gezet omdat een nieuwe erg duur is en diesel volgens mij niet te krijgen is. klopt dit?

ik zit zelf aan de volgende merken te denken:

- toyota, ivm betrouwbaarheid. ik vind het zelf geen spannende auto's maar goed betrouwbaarheid is nr1!
- VW
- SCODA. heb hier nog wat ervaring mee, maar wordt ook aangeraden door diverse vrienden.
- peugeot http://www.acc-overveen.n...wcar.php?webnaam=73-TD-DG
- jaguar :) http://www.acc-overveen.n...wcar.php?webnaam=13-RK-PR helaas al verkocht
- audi a4

al met al aardig wat vragen. ik heb me aardig verdiept in alle materie maar blijf deze vragen overhouden. hopelijk hebben jullie tips.

ohja ik ben ook nog aan het kijken voor noodzakelijke opties. maar daar heb ik nog geen research in gestoken, dat doe ik morgen. tips zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:38

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat als je volgend jaar of het jaar daarop een Leasebak krijgt aangeboden? Dan mag je deze weer uit de deur doen. Volgens mij is een betrouwbare klassieker een betere auto (tenzij looks veel uitmaken) in dit geval

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
offtopic:
SG->VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Touchdomex schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:29:
Wat als je volgend jaar of het jaar daarop een Leasebak krijgt aangeboden? Dan mag je deze weer uit de deur doen. Volgens mij is een betrouwbare klassieker een betere auto (tenzij looks veel uitmaken) in dit geval
dat is idd een mogelijkheid. de 1e 1.5 jaar. daarna zou het mogelijk zijn.

looks vind ik stiekum toch ook wel belangrijk, vooral nu ik toch ga investeren. ik heb nu 1.5 jaar met een mazda 626 uit 91 gereden, straks toch aardig verschil :) nu eens serieus rijden.

btw wil iemand mijn titel wijzigen is auto overleden, wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

tennisbal schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:33:
[...]

dat is idd een mogelijkheid. de 1e 1.5 jaar. daarna zou het mogelijk zijn.

looks vind ik stiekum toch ook wel belangrijk, vooral nu ik toch ga investeren. ik heb nu 1.5 jaar met een mazda 626 uit 91 gereden, straks toch aardig verschil :) nu eens serieus rijden.

btw wil iemand mijn titel wijzigen is auto overleden, wat nu?
Dan is een auto uit 2005/2006 alsnog een vrij nieuwe auto. Kun je beter een mooie BMW nemen van 95-2000 of een Volvo uit diezelfde periode. Allebij auto's waar je zeker mee kan aankomen en serieus mee kan rijden.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:22
ACC-Overveen -> NIET DOEN. Google maar eens op die naam, dan zie je het vanzelf.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39

Wok

Dakloos...

Met ^^

Mijn nekharen gingen ook meteen recht overeind staan bij het lezen van die naam :X

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
:X Kijk maar eens naar dit en dit soort reviews (en klik gerust even door ;) )

En zie de [url=http://www.acc-overveen.nl/voorraad/previewcar.php?webnaam=45-RV-VV[/]foto's[/] op de site eens :X Die zijn allemaal gesoept!

[ Voor 47% gewijzigd door P_de_B op 10-10-2009 21:09 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb zelf een ex-lease Peugeot 406 op LPG. Ook gekocht met het idee om relatief voordelig een jonge goed onderhouden auto te kopen. En dat is totnutoe goed bevallen. Auto is van 2002 en heeft nu 290dkm op de teller (gekocht bij 180dkm), en dan is er wel eens wat kapot/versleten, maar nog geen onverwachte/grote problemen gehad. (Even afkloppen op het plastic notenhout in het interrieur.)
Ik heb de auto gekocht bij een handelaar (niet acc-overveen ;) ) en heb mede daarom een keuring laten uitvoeren, bij Dekra in dit geval. Kan ik je aanraden want dat geeft toch enige zekerheid, en was iig beter voor mijn nachtrust.
Een ex-lease auto is ook wel weer een beetje een risico; lease auto's worden nog wel eens afgeragd... Maar pech kan je natuurlijk altijd en overal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Als ik jou was zou ik eerder een wat oudere auto van een wat duurder merk kopen. Veel waardevaster. Even als voorbeeldjes: (klik) (klik)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:57
http://link.marktplaats.nl/284811761
Fijne auto's
Weinig KM's
Wel dekra keuring doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02-2024
Op mijn werk hebben we een leuke Saab staan. Kilometerstand is Erg hoog. Daar tegenover staat dat er een ton geleden een nieuwe motor en dergelijke in zijn gekomen. Tsja het is een Saab. EN daar verwachten veel mensen niets van. dat is het leuke eraan. Ik heb hem gisteren voorzien van een verse onderhoudsbeurt. En APK klaar gemaakt.

http://www.jendautos.nl/o...33?p_pageID=0&p_imageID=0

EN dan even over ACC-overveen. Op het saabforum staat er ook een stukje over ze. Vvan iemand die recensies zoekt. Nou mag dat daar niet. maar het eerste wat duidelijk werd is dat de foto's op hun website overdreven gefotoshopped zijn. Bij de 9-3 die ze te koop hebben staan is zelfs de tankklep die rechtsachter hoort te zitten weggesoept........

Denk wel dat als je een gebruikte auto koopt op LPG dat dan het omslagpunt voor LPG rijden soms al bij 3000 km op jaarbasis ligt. DUs dat je dan veel kan besparen op je brandstofkosten.

[ Voor 39% gewijzigd door injectie op 10-10-2009 23:11 ]

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
185.000 km met benzine blok op G3 noem je weinig? zit je dan niet met dure reparaties of een revisie ofzo? of mag je verwachten dat ie probleemloos het dubbele of meer kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:57
bite schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:33:
[...]

185.000 km met benzine blok op G3 noem je weinig? zit je dan niet met dure reparaties of een revisie ofzo? of mag je verwachten dat ie probleemloos het dubbele of meer kan doen?
Ligt eraan wat je onder probleemloos verstaat, motorblok KAN veel meer aan zolang het onderhoud maar op tijd gebeurt en de auto niet afgeragd wordt. Daarom ook altijd een aankoop keuring laten doen om de technische staat van de auto te laten onderzoeken.
Sowieso heb je met LPG-G3 ook een grote besparing ten opzichte van diesel.
In het geval van de S60:
2.4 170 PK LPG-g3 versus de 2.4D 130PK
Belasting/jaar LPG-G3: Diesel:
€1140 €1452

Brandstof op basis van 36k/jaar:
LPG-G3 €1800 Diesel €2400

Is toch een besparing van ongeveer 900€/jaar. Aanschafprijs van diesels ligt ook vaak hoger dan de aanschafprijs van LPG-G3 auto's.

voorbeelden van s60's die iets hogere km-stand hebben:
http://link.marktplaats.nl/279339892
http://link.marktplaats.nl/285928273
http://link.marktplaats.nl/279339892

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

[...]

Ga jij je maar eens verdiepen in de motorblokken die Volvo maakt. Die auto's kunnen met gemak het dubbele draaien zonder echt grote problemen. Ook deze modellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 23:20
Ik werk op de alarmcentrale van de ANWB en dit zijn wat bevindingen en tips van mij:

Als je voor diesel wilt gaan moet je geen fransmannen nemen idd. De fijnste blijven de duitsers. Minste problemen hebben de BMW's en Volkswagens/Audi (Mercedes heeft vaak electrische problemen). Wel moet je bij diesels goed opletten dat de turbo nog in goede staat is. Als je namelijk net flink hebt doorgereden en dan je auto in een keer stop zet (motor uit) dan blijft de turbo door draaien zonder olie, wat tot slijtage lijdt. Dus let op de tubo (dit merke je door het vermogen, als de turbo minder druk geeft dan ligt het vermogen lager of zelfs helemaal weg).
Ik zou zelf geen ex-lease bakken rijden, zijn vaak afgetrapte auto's en zeker niet heel goed onderhouden. Ze zijn wel vaak bij dealers in onderhoud maar die kijken bij bijvoorbeeld de vernsellingsbak alleen of die het nog doet en doen niks aan preventie meestal en leaserijders trappen nogal vaak flink door. Lease rijders doen ook zelf vrij weinig aan onderhoud, auto is immers niet van hen zelf. Beter kan je een auto kopen van een iemand die redelijk vlot rijdt (niet sportief) en een volledige onderhouds history heeft. Belangrijk onderhoud > ditributieriem (elke 2 tot 3 jaar of om de 65000km), turbo nagekeken na 100.000/150.000km.
Diesel motoren kunnen inderdaad meestal makkelijk de 400k halen (duitse blokken iig), dus een auto uit 2002 kan zeker betrouwbaar zijn.
G3 is inderdaad goedkoper maar sloopt ook de motor sneller. De verbrandings temperatuur van G3 is hoger dan benzine. Vaak zijn de installaties achteraf gemonteerd en heb je vaak dat de motor niet goed is behandeld/klaargemaakt voor G3. Als je dus G3 wilt gaan rijden zal je dus moeten zorgen dat je een auto koopt die echt goed is onderhouden. Bij G3 is het bovendien belangrijk dat je geen auto koopt van iemand die vaak heel hoge toeren maakt. De tempratuur kan dan zo hoog worden dat kleppen krom gaan trekken of verbranden. Maw bij G3 moet je iets voorzichtiger zijn.

Nog wat andere tips:
- Wees op je hoede als de auto verse olie heeft gekregen voor dat je een proefrit hebt gemaakt! Als ze dat doen dan is dat vaak om dikkere olie in de motor te doen zodat je geen tikken meer hoort!
- Kijk of er olie in de koelvloeistof zit, als dat zo is dan is de koppakking waarschijnlijk lek (minimaal €600 rep.)
- Stuurbekrachtigingsolie reservoir > na een stukje rijden even kijken of de olie niet schuimt of heel donker is (vloeistof is vaak helder rood, donker of zwart is dus vies, dat kan komen omdat de stuurhuishoeze dan niet meer helemaal dicht zijn wat weer kan lijden tot extra slijtage). Als de olie schuimt is er grote kans dat de stuurbekrachtigings pomp extra versleten is.
- Laat de koppeling opkomen in zijn 5 bij stilstand. Auto zou meteen moeten afslaan. Hoe hoger je het pedaal op kan laten komen hoe meer de koppeling versleten is.

Verder: Je kan beter overdreven inspecteren dan de kantjes er vanaf lopen. Kan je veel geld besparen.

Over de leeftijd: Koop geen auto uit 2007/2008! Je wil er maar 1 jaar in rijden, nieuwe auto's verliezen sneller hun waarde.

Edit: automaat is over het algemeen in de nieuwere bakken zuiniger. VW heeft fijne dsg bakken. Ow en handgeschakelde bakken waar een trekhaak op zit... oppassen! Meeste mensen weten niet hoe ze in de bergen moeten rijden met een sleurhut.

[ Voor 3% gewijzigd door Eli3l op 11-10-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

[...]

Ik heb op m'n werk Volvo's gezien met hetzelfde blok die 4 ton of meer hadden gelopen (dat waren dan 850's of V70's, die dezelfde 5-cilinder hebben), zonder noemenswaardige problemen, revisies of wat dan ook. :P Volvo's staan bekend om kilometervreters. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Eli3l schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:21:
Ze zijn wel vaak bij dealers in onderhoud maar die kijken bij bijvoorbeeld de vernsellingsbak alleen of die het nog doet en doen niks aan preventie
Like d'oh.

Ze verdienen al niets aan de verkoop, dan moeten de reparaties de kosten dekken.

[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 11-10-2009 13:26 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tja LPG G3, ik snap de weerstand niet echt.

Je moet sowieso een blok nemen waarvan de importeur niet zegt DOE HET NIET. (FSItjes etc. daar is men nog mee bezig maar nu kan dat nog niet) maar anders.
Het is enkel nog belangrijker dat je niet rost met koud blok (als je een aluminium kop op een gietijzeren onderblok hebt krijg je kans dat ie krom trekt/scheurt). Ook moet je afentoe een stukje op benzine rijden (anders is er de kans dat er vuil blijft hangen in je blok en moet je z'n flesje motorreiniging er door gooien).

een 2.0 mitsubishi blok heeft hier in verschillende autos ruim 250k gedaan, ze gingen allemaal weg omdat distributie riem weer gedaan moest worden enkel 1tje (een 1.8) ging weg door een lpg probleem -> een verbrandde klep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:55

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik werk op de alarmcentrale van de ANWB en dit zijn wat bevindingen en tips van mij:
Ik, garagist, handelaar, automonteur en APK Keurmeester, wil hier even op reageren ;)
Als je voor diesel wilt gaan moet je geen fransmannen nemen idd. De fijnste blijven de duitsers. Minste problemen hebben de BMW's en Volkswagens/Audi (Mercedes heeft vaak electrische problemen). Wel moet je bij diesels goed opletten dat de turbo nog in goede staat is. Als je namelijk net flink hebt doorgereden en dan je auto in een keer stop zet (motor uit) dan blijft de turbo door draaien zonder olie, wat tot slijtage lijdt. Dus let op de tubo (dit merke je door het vermogen, als de turbo minder druk geeft dan ligt het vermogen lager of zelfs helemaal weg).
Ik zou zelf geen ex-lease bakken rijden, zijn vaak afgetrapte auto's en zeker niet heel goed onderhouden. Ze zijn wel vaak bij dealers in onderhoud maar die kijken bij bijvoorbeeld de vernsellingsbak alleen of die het nog doet en doen niks aan preventie meestal en leaserijders trappen nogal vaak flink door. Lease rijders doen ook zelf vrij weinig aan onderhoud, auto is immers niet van hen zelf. Beter kan je een auto kopen van een iemand die redelijk vlot rijdt (niet sportief) en een volledige onderhouds history heeft. Belangrijk onderhoud > ditributieriem (elke 2 tot 3 jaar of om de 65000km), turbo nagekeken na 100.000/150.000km.
Diesel motoren kunnen inderdaad meestal makkelijk de 400k halen (duitse blokken iig), dus een auto uit 2002 kan zeker betrouwbaar zijn.
G3 is inderdaad goedkoper maar sloopt ook de motor sneller. De verbrandings temperatuur van G3 is hoger dan benzine. Vaak zijn de installaties achteraf gemonteerd en heb je vaak dat de motor niet goed is behandeld/klaargemaakt voor G3. Als je dus G3 wilt gaan rijden zal je dus moeten zorgen dat je een auto koopt die echt goed is onderhouden. Bij G3 is het bovendien belangrijk dat je geen auto koopt van iemand die vaak heel hoge toeren maakt. De tempratuur kan dan zo hoog worden dat kleppen krom gaan trekken of verbranden. Maw bij G3 moet je iets voorzichtiger zijn.
Tot hier is het info waar ik niks op kan aanmerken :) Al zijn er auto's die af-fabriek al LPG(G3) krijgen, en dan is de motor daar meestal ook beter op berekend..
Nog wat andere tips:
- Wees op je hoede als de auto verse olie heeft gekregen voor dat je een proefrit hebt gemaakt! Als ze dat doen dan is dat vaak om dikkere olie in de motor te doen zodat je geen tikken meer hoort!
Dat kan vaak misschien zo zijn, maar ik ververs standaard de olie van auto's die ik heb staan, als ik weet dat er iemand mee wil gaan rijden. En uitzonderingen daargelaten, verkoop ik alle auto's met nieuwe APK. Voor de rest (maar ik weet dat dat niet bij alle garages/autohandelaren zo is) staat eerlijkheid voorop, en als mensen dan weglopen of ineens minder geven.. Tsja.. Ik hoef van mn autohandel niet te leven, ik heb het druk genoeg met reparaties. Ik ben sowieso liever eerlijk. Duurt toch het langst, en dan komen mensen nog een keer terug voor onderhoud/APK of reparaties :)
- Kijk of er olie in de koelvloeistof zit, als dat zo is dan is de koppakking waarschijnlijk lek (minimaal €600 rep.)
Er zijn legio garages waar dit veel goedkoper kan. Ik doe het voor de helft.

- Koppakking
- Vlakken/schoonmaken van de kop, vervangen thermostaat,
- in/uitlaat/kleppendekselpakking
- Motorolie verversen, oliefilter vervangen. 5 liter KVS

Meer tips om te testen:

- Bij warme motor, motor uit zetten en starten. Gaat de motor heel slecht lopen?
- Bij warme motor de dop van het KVS reservoir openen (motor moet lopen). Pas op, er kan druk op staan (in dat geval is het dus foute boel ;))
-
- Stuurbekrachtigingsolie reservoir > na een stukje rijden even kijken of de olie niet schuimt of heel donker is (vloeistof is vaak helder rood, donker of zwart is dus vies, dat kan komen omdat de stuurhuishoeze dan niet meer helemaal dicht zijn wat weer kan lijden tot extra slijtage). Als de olie schuimt is er grote kans dat de stuurbekrachtigings pomp extra versleten is.
Goed punt idd. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat er ouwe pulp in zit :) Netzoals bij sommige auto's de KVS er niet uit ziet. Mankeert er niets aan de auto, maar de KVS is gewoon (erg) oud.
- Laat de koppeling opkomen in zijn 5 bij stilstand. Auto zou meteen moeten afslaan. Hoe hoger je het pedaal op kan laten komen hoe meer de koppeling versleten is.
Hier kan ik weer niks op aanvullen :)
Verder: Je kan beter overdreven inspecteren dan de kantjes er vanaf lopen. Kan je veel geld besparen.
Inderdaad, zorg dat je een goed beeld krijgt van de auto die je wilt kopen. Niet elke garage zal je eerlijk vertellen hoe het erbij staat.
Ow en handgeschakelde bakken waar een trekhaak op zit... oppassen! Meeste mensen weten niet hoe ze in de bergen moeten rijden met een sleurhut.
Inderdaad. Maar er zijn meerdere redenen om op te passen.

Heb je wel 'ns gezien wat er gebeurd als mensen gaan slepen? Niet eerst de kabel op spanning trekken, nee, gewoon wegrijden --> BAM, en dan meerdere keren per rit.. Krijgt de koppeling ook een fijne opdonder van.

@TS: Vermijd idd ACC. Heb er een aantal verhalen over gehoord en gelezen, daar koop je geen Auto, maar een Gebakkie* :)

*gebakkie = heel erg slechte auto / halve auto, zoals we dat altijd noemden bij de forddealer waar ik werkte..

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 23:20
En hier heb ik dan weer niks op aan te merken ;) Ik was inderdaad nog een paar belangrijke dingen vergeten als koud starten enz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
damn, relaxt zeg al deze tips. ik ben echt een enorme auto leek. ACC gaat het 100% zeker niet worden. Gas moet ik me goed in verdiepen.

misschien ga ik het budget naar beneden zetten, rond de 5000 als een auto uit 2002 ook betrouwbaar is. Redelijk lastig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
slijt een automaat sneller dan manual? of hangt dat weer van type en bouwjaar etc af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Automaten slijten in principe niet (geen gezeik met koppeling etc), maar áls die stuk gaan heb je wel gezeik (lees: dure reparaties). Maar doorgaans is een automaat probleemloos. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Bart-Willem schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 22:17:
Automaten slijten in principe niet (geen gezeik met koppeling etc), maar áls die stuk gaan heb je wel gezeik (lees: dure reparaties). Maar doorgaans is een automaat probleemloos. :)
dus in principe is een automaat beter (zuiniger en minder problemen)>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

tennisbal schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 22:18:
[...]

dus in principe is een automaat beter (zuiniger en minder problemen)>?
Alleen DSG is zuiniger. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

De rest is minder zuinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Wat mij betreft.
LPG sloopt de motor helemaal niet sneller. En hoge toeren maakt ook geen zak uit. Je moet wel rijden met verstand en het onderhoud goed doen, maar dat moet bij benzine en diesel ook...
Inmiddels ben ik al over de 370.000km heen met mijn LPG auto. Gaat allemaal prima, en er is nog helemaal niks kapot gegaan.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
mijn vragen:
- heeft iemand ervaring met deze handelaar
Ik heb een oud collega die daar een Fabia op gas vandaan heeft gehaald. Het G3 systeem gaf wat problemen, maar hij viel buiten de garantietermijn. Voor de rest volgens mij een nette auto, maar of dat wet zegt over die handelaar weet ik niet, zie overige replys.
- ik denk zelf aan een auto die uit 2005/2006 komt.
Kan je doen, maar hoe nieuwer hoe meer het afschrijft. Bij eventuele verkoop na 1 jaar moet je daar wel rekening mee houden. Je kunt ook prima een auto van 4K kopen en daar 36K mee gaan rijden. Na een jaar verkoop je zoiets weer voor 3K, 1K afschrijving dus. Bij een duurdere auto heb je kans dat de afschrijving hoger zal zijn. Maar goed, dat ligt maar net aan of je een gewild model hebt en voor welke prijs je die nu kopen zal.
- motor is diesel dus mag best wat km al gereden hebben, ze kunnen makkelijk 400.000 aan. klopt dit?
Meeste motoren kunnen dat wel aan. De vraag is alleen met hoeveel reparaties. De één tikt de 4 ton zonder noemenswaardige problemen aan, de ander heeft bijna een complete revisie erop zitten met 4 ton. Geen Frans, zoals al hier genoemd wordt... Ben zelf liefhebber van Jappen, maar BMW maakt ze ook mooi.
- is gas een eventuele optie?
Kan. Je brandstofkosten zullen zeker lager zijn. Het is te hopen dat je verder geen noemenswaardige problemen zult ondervinden, anders kan het onder de streep wel duurder worden dan een diesel.
- welke carrosie. Ik wil absoluut geen station, zo fucking burgelijk :) ik heb nog geen gezin dus totaal niet nodig. mogelijkheden zijn sedan, coupe of hatchback. Welke kan ik het beste nemen?
Het is niet de keus wat het beste is, maar eerder je smaak. Sedans zijn meestal wat stiller in de cabine. Hatchbacks zijn populairder en net even wat makkelijker met parkeren. Coupe's, tja... een beetje in dezelfde categorie als cabrio's. Het is leuk, maar niet altijd even praktisch.
- ik houd zelf erg van schakelen, heb je wat te doen. Maar heeft een automaat misschein toch enorm goede voordelen?
Automaat heeft niet echt heel veel voordelen, behalve dat het veel ontspannender rijdt. Zeker bij veel stadsverkeer of fileverkeer is het wel lekker (of als je met van alles druk bezig bent in de auto en niet te veel wilt 'werken'). Moderne automaten kunnen wel volgeladen zijn met elektronica e.d., je ziet zelfs bij het meest betrouwbare merk, Toyota, dat dat niet altijd even goed gaat. Recentelijk nog die grote terugroepactie met die MM-T bakken van ze. Daarnaast zie je vaak het kromme-remmen-syndroom bij automaat rijders. Je kunt altijd een proefrit maken in een automaat om eens te kijken of je het wat vindt natuurlijk.
- is een auto uit 2002 ook betrouwbaar? gaat het vooral om het aantal km dat een auto gereden heeft? of is leeftijd ook erg belangrijk? of hangt dat weer af van de auto?
Dat is moeilijk te zeggen, ligt aan de auto. Japanners steken al jaren met kop en schouders bovenaan de betrouwbaarheidslijsten uit, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat een Jap nooit stuk zal gaan. De betrouwbaarheid van een auto heeft grotendeels te maken met de manier waarop deze is gefabriceerd, en Japanners weten wel kwaliteit te bieden. Maar als ie gereden is door de grootste lomperd die je kunt vinden dan kan het zomaar zijn dat je een #^#&%!-auto koopt. Dus hoe er mee is gereden en of er goed onderhoud is gepleegd is minstens zo belangrijk.
- iedereen raad franse auto's af? is dat nog steeds zo erg? Ik vind een zwarte peugeot 407 erg strak.
Vroeger waren Franse auto's best betrouwbaar, maar ze roestte onder je kont vandaan. Tegenwoordig is dat precies andersom. Franse automobielen staan gewoon bekend om hun erg slecht functionerende elektronica. Motorisch is het eens zo slecht nog niet (behoorlijk zuinig), en meestal zetten ze aardig complete comfortabele auto's neer voor een aardige prijs. Je moet alleen zelf wel de wat hogere onderhoudskosten meerekenen in je calculatie.
- wat zijn nog meer aanraders wbt dealers etc?
Er zijn sowieso veel afraders te noemen, kijk op de autoweek site bij myreview dealer. Als je verzekerd wilt zijn van een goede garantie kies dan voor een Bovag bedrijf, bij een auto van meer dan 4K hoor je dan sowieso 1 jaar garantie te krijgen volgens mij. Ook hebben vele merkdealers vaak een soort 'huiscollectie', auto's die altijd daar in onderhoud zijn geweest, maar waar ze wel netjes garantie op af durven geven. Zeker als je van plan bent de auto slechts 1 jaar te houden is dat een goede oplossing om onder eventuele dure reparaties uit te komen, mits die onder de garantie vallen.
- ik wilde altijd een mazda mx5 hebben, dit plan heb ik nu in de ijskast gezet omdat een nieuwe erg duur is en diesel volgens mij niet te krijgen is. klopt dit?
Nee, mx5 diesels heb je niet. Je kunt ook een ouder model kopen, die mx-5jes zijn bijzonder betrouwbaar gebleken. Vaak rijden ze alleen in de zomer en -meestal- goed verzorgd door de liefhebbende eigenaar. Ze zijn ook behoorlijk waardevast. Nu in de winter koop je ze ook meestal voor een wat leukere prijs dan in de winter. 36K ermee rijden is prima te doen (hele jaar door), ware het niet dat dit wel een aanslag op je portomonnee zal zijn. Mooie is dat je het ding natuurlijk altijd kunt 'houden' ook als je een nieuwe leaseauto krijgt. Stallen in de winter en dan in de zomer het dak eraf en cruisen.
ik zit zelf aan de volgende merken te denken:

- toyota, ivm betrouwbaarheid. ik vind het zelf geen spannende auto's maar goed betrouwbaarheid is nr1!
Toyota, maar ook Honda, Subaru, Mistubishi en Nissan maken allemaal betrouwbare auto's. Het is niet verwonderlijk dat Toyota de meest verkochte auto is door particulieren; ze zijn betrouwbaar (dus lage onderhoudskosten) en ze zijn waardevast. Ze maken niet de zuinigste motoren, maar het rijdt altijd.
- VW
VW is niet bijzonder betrouwbaar, maar het staat niet onderaan de ranglijsten. Zeker modellen als de Polo en de Golf zijn aardig gewild en dus waardevast. De diesels zijn uitermate goed, maar wat ik al zei, het ligt ook erg aan hoe ermee gereden wordt. Zeker modellen met de turbo worden niet altijd even lief behandeld.
- SCODA. heb hier nog wat ervaring mee, maar wordt ook aangeraden door diverse vrienden.
Ik ken een eigenaar die er 3 heeft gehad. Allemaal hetzelfde model. De eerste 2 waren probleemloze auto's, maar de laatste heeft alleen maar problemen. Wat kun je daaruit opmaken? Helemaal niets. Onderhuids is het VW, dus in de basis zit het wel in orde. De afwerking is wellicht wat goedkoper dan VW te noemen, hetzelfde bij Seat.
Peug niet doen tenzij goede afspraken m.b.t. garantie. Jaguar? Wtf. Audi. Tja, VW maar dan duurder. En wat blijkt, de vaak te nieuwe en te snel in de markt gezette technologieën blijken niet altijd even betrouwbaar. Ik zou zelf nooit een Audi kopen, maar hele volksstammen worden er geil van. Ieder z'n ding denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:32
Franse diesels is niks mis mee, het is meer de rest van de auto die problemen geeft. Overigens is elektrische ellende niet alleen voorbehouden aan franse auto's, het zit tegenwoordig in alle moderne auto's. Prijskaartje is er niks minder om.
Verder, wat betreft reparaties: ik heb hiervoor een VAG diesel gereden met 306K op de teller bij aanschaf, en 415K bij verkoop. Al die kilometers zijn gemaakt met vermoedelijk een lekke koppakking: de auto nam 1 liter koelvloeistof op 15K, olie nam ie nooit. Schuimende olie heb ik overigens nooit gezien bij het verversen. De motor mag dan een diesel zijn en veel kilometers mogen maken, de rest van de auto wordt ook ouder. Stoelen die slijten, startmotors die verrotten, uitlaatdelen, remmen, schokdempers, ophangingsrubbers, draaiende delen, etc. Die slijten bij een diesel net zo hard als bij een benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

tennisbal schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 22:08:
slijt een automaat sneller dan manual? of hangt dat weer van type en bouwjaar etc af?
hangt van het soort automaat af, er zijn heel veel automaten die er bij +/- 150k mee stoppen maar dat verschilt per auto (geloof dat volvo daar niet echt last van heeft, echter Mitsubishi Galant en Mazda 626 weet ik toevallig van dat die gewoon kapot gaan rond die kilometers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
tennisbal schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:54:
misschien ga ik het budget naar beneden zetten, rond de 5000 als een auto uit 2002 ook betrouwbaar is. Redelijk lastig allemaal.
Waarom zou een auto uit 2002 niet betrouwbaar zijn? zeker als het maar voor 1,5 jaar is.
aantal km's is naar mijn mening trouwens net zo belangrijk als leeftijd.
Ik heb liever een auto van 2002 met 100k dan een auto uit 2005 met 200k

Ik rijd zelf al 5 jaar in een mazda 323 uit 98. staat nu 150k op.
Ik heb er muv van verbruikskosten zoals banden, olie, ruitenwissers enz, nog geen uitgaven aan gehad op die 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 18:41

Part

Helemaal niets.....

Waar je bij G3 LPi installatie op moet letten is de pomp.
Deze zit in de tank dus je kan hem niet zien maar wel horen.

Als je de auto op contact zet gaat deze pomp even op zijn maximale toerental lopen. Dit moet een mooi zoemend geluid zijn. Als hij een metaal geluid maakt dan zijn de lagers versleten doordat de tank leeg gereden is. Als je de tank leeg rijd dan valt de druk weg en drukt een restant LPG in de pompmotor de olie uit de lagers.
Een degelijke reparatie koste je 800 a 900 euro bij een garage.

Kijk ook even onder de motorkap bij de LPi injectoren. Start de auto zodat er druk op de LPi injectoren staat en zet hem dan uit. Als je de LPi injectoren hoort sissen dan heb je ook een dure reparatie te pakken.

En let bij LPG ook op het filterhuis. Als de klipjes waar deze me vast zit zijn gebroken dan heeft hij waarschijnlijk last van backfire. Dit kan het einde van LPG betekenen.

Met LPG kun je veel besparen maar als je net pech hebt dat je een slechte installatie hebt dan word het een dure auto voor 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ik denk dat ik de plannen iets wijzig. Ga toch voor wat goedkopers, oa na het lezen van de posts hierboven.

ik zoek nu een betrouwbare auto tussen de 2000 en 3000 euro. ik wil voor diesel gaan, handgeschakeld.merk maakt niet uit, maar ik denk dat toyota aan te raden is. GEEN stationwagon

Heeft iemand een advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Ik zie maar 3 toyota's met diesel voor minder dan 3000 euro, een picnic, een corolla hatchback en een corolla station.. Niet zoveel keus dus..

http://www.autotrack.nl/o...205734106&p_type_lijst=RL
Dit niks?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 215257 op 13-10-2009 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Volvo S40 diesel: betrouwbaar, omdat 't een sedan is spotgoedkoop (vooral de stations zijn enorm waardevast bij Volvo), enorm zuinig en gek veel afschrijven doe je er niet meer op. :P

En je hebt natuurlijk de beste stoelen erin en heerlijk stil van binnen. 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Hehe, hebben we weer de Volvo-liefhebbers :)

Zijn fijne auto's, maar kun je ze ook snel verkopen voor een aardige prijs? Als TS na een jaar weer een lease-auto krijgt kan het zaak zijn dat ie zijn huidige gebakje weer snel van de hand moet kunnen doen. Omdat je verder niets nieuws koopt o.i.d. zal dat dus waarschijnlijk particuliere verkoop of naar de handel worden.

In dat geval kan ik je garanderen dat je een Toyota Diesel (ga voor een Corolla) wel sneller kwijt bent dan die Volvo. Maar de Volvo is natuurlijk een auto van een heel andere klasse (hoger) dan zo'n Toyota gebakje.

Opties zijn bijvoorbeeld:
http://www.autotrack.nl/o...207729678&p_type_lijst=RL

of deze (station alarm!):http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vgp2muudeeb4

Ik weet het spuuglelijk, dat wit heeft wel wat, maar dat 2liter blok is bomb-proof. Ga met die station op vakantie naar Marokko en verkoop hem daar voor meer geld dan wat je er hier voor betaald hebt.

Of leg er wat centen bij en koop zoiets als dit, met de nieuwe neus: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vfryn4vjegg2. Onderhoudshistorie bekend. Distributie pas gedaan, dus dat komt ook niet binnen een jaar opspelen. Heel jaar ongestoord rijden...

[ Voor 11% gewijzigd door ebia op 14-10-2009 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ebia schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 00:26:
Hehe, hebben we weer de Volvo-liefhebbers :)

Zijn fijne auto's, maar kun je ze ook snel verkopen voor een aardige prijs? Als TS na een jaar weer een lease-auto krijgt kan het zaak zijn dat ie zijn huidige gebakje weer snel van de hand moet kunnen doen. Omdat je verder niets nieuws koopt o.i.d. zal dat dus waarschijnlijk particuliere verkoop of naar de handel worden.

In dat geval kan ik je garanderen dat je een Toyota Diesel (ga voor een Corolla) wel sneller kwijt bent dan die Volvo. Maar de Volvo is natuurlijk een auto van een heel andere klasse (hoger) dan zo'n Toyota gebakje.

Opties zijn bijvoorbeeld:
http://www.autotrack.nl/o...207729678&p_type_lijst=RL

of deze (station alarm!):http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vgp2muudeeb4

Ik weet het spuuglelijk, dat wit heeft wel wat, maar dat 2liter blok is bomb-proof. Ga met die station op vakantie naar Marokko en verkoop hem daar voor meer geld dan wat je er hier voor betaald hebt.

Of leg er wat centen bij en koop zoiets als dit, met de nieuwe neus: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vfryn4vjegg2. Onderhoudshistorie bekend. Distributie pas gedaan, dus dat komt ook niet binnen een jaar opspelen. Heel jaar ongestoord rijden...
dank allemaal voor het meedenken. Op zich heb ik wel tijd genoeg voor de verkoop. Ik verwacht dat ik ruim van te voren weet of ik wel of niet een lease kan krijgen, dus ik hoef hem niet per sé in 1 week te verkopen. Zo'n Volvo lijkt me wel wat, maar zal denk wel duurder zijn omdat ie zwaarder is etc.

en is 200.000 km met diesel niet wat veel? Of is dat juist ok omdat een diesel veel meer kan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:46

Youk

Volvo For Life

In zo'n Volvo is 200 000 met een benzine blok zelfs weinig, laat staan de diesels.

Wel even bekijken wat normaal de grote kosten aan onderhoud zouden zijn en of deze kilometerstanden (en het bijhorende onderhoud) al gepasseert zijn. Gewoon om zeker te zijn dat je niet binnen enkele maanden ineens een groot onderhoud moet plegen. Maar ja, dat is geldig voor gelijk welke wagen natuurlijk.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Hier bij ons staat een Volvo met ruim 5 ton op LPG ;) Dus als je een diesel met 2 ton hebt is 'ie net op een kwart van zijn leven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:54

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Met zoveel kilometers in 1 jaar wil je toch wel een comfortabeler en iets grotere auto. Ik zat daarom te denken aan een Skoda Octavia I met 150.000 (diesel) op de teller. Te krijgen tussen de 2500 en 4000 euro.

Comfortabel en een auto met aardig wat opties.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
tennisbal schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:56:
[...]

dank allemaal voor het meedenken. Op zich heb ik wel tijd genoeg voor de verkoop. Ik verwacht dat ik ruim van te voren weet of ik wel of niet een lease kan krijgen, dus ik hoef hem niet per sé in 1 week te verkopen. Zo'n Volvo lijkt me wel wat, maar zal denk wel duurder zijn omdat ie zwaarder is etc.

en is 200.000 km met diesel niet wat veel? Of is dat juist ok omdat een diesel veel meer kan rijden?
Dieselmotoren houden het meestal langer uit dan benzinemotoren. Voor de motor is 200.000km peanuts in het geval van een diesel, je moet alleen wel rekening houden met het feit dat de rest van de auto voor benzine of diesel nagenoeg hetzelfde is, en ook slijtagegevoelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr. banuyn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2021

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

ook al ben ik geen Volvo Fan-boy is een v40/s40/v50 op lpg-3 toch een aanrader. Zelden of nooit problemen met de motor gehoord/gezien/gelezen. (300k + als maatstaf).

Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
dhr. banuyn schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:13:
ook al ben ik geen Volvo Fan-boy is een v40/s40/v50 op lpg-3 toch een aanrader. Zelden of nooit problemen met de motor gehoord/gezien/gelezen. (300k + als maatstaf).
heb er enkele gevonden op marktplaats, meeste rond de 280.000 km voor 2500 euro. ik blijf het veel km's maar als jullie aangeven dat dit niks is, is het misschien toch erg interessant.

ze komen vaak uit '98/'99. is dat een probleem?

dit is wel erg goedkoop of niet?

http://www.marktplaats.nl...h7%26fta_ind%3D1%26fs%3D1

of deze: 2600 € http://www.marktplaats.nl...h7%26fta_ind%3D2%26fs%3D1

[ Voor 84% gewijzigd door Tennisbal op 14-10-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Laatst online: 23:10

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik ben wel een volvo fan-boy...(ik geef het eerlijk toe) ;)
Er staat hier en volvo S40 op LPG G3 en een volvo V50 op diesel voor de deur.
De S40 heeft op dit moment 4 ton op de teller en de V50 2 ton.

Beide gekocht vanuit de twee opties die TS noemt.
De S40 (uit 1999) voor €5000 (bij 210.000 km)
De V50 (uit 2004) voor €9000,- (bij €160.000 km)

Beide zijn super fijne auto's en ik heb er zeer weinig problemen mee gehad en nog steeds niet.
De V50 rijdt veel fijner dan de S40, maar de S40 is op jaarbasis goedkoper dan de V50.

LPG-G3 ten opzichte van diesel ervaar ik als volgt:
LPG is goedkoper aan de pomp, maar moet wel vaker voor onderhoud/beurt naar de garage. Zeg maar om de 15.000 km en de diesel om de 25.000 km. De kosten voor onderhoud zijn voor de LPG dus iets hoger. Kosten voor brandstof zijn voor de diesel ongeveer het dubbele vergeleken met LPG.
Voor de diesel betaal ik meer wegenbelasting en ook de verzekering is duurder.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Zewatanejo schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:34:
Ik ben wel een volvo fan-boy...(ik geef het eerlijk toe) ;)
Er staat hier en volvo S40 op LPG G3 en een volvo V50 op diesel voor de deur.
De S40 heeft op dit moment 4 ton op de teller en de V50 2 ton.

Beide gekocht vanuit de twee opties die TS noemt.
De S40 (uit 1999) voor €5000 (bij 210.000 km)
De V50 (uit 2004) voor €9000,- (bij €160.000 km)

Beide zijn super fijne auto's en ik heb er zeer weinig problemen mee gehad en nog steeds niet.
De V50 rijdt veel fijner dan de S40, maar de S40 is op jaarbasis goedkoper dan de V50.

LPG is goedkoper aan de pomp, maar moet wel vaker voor onderhoud/beurt naar de garage. Zeg maar om de 15.000 km en de diesel om de 25.000 km. De kosten voor onderhoud zijn voor de LPG dus iets hoger. Kosten voor brandstof zijn voor de diesel ongeveer het dubbele vergeleken met LPG.
http://www.marktplaats.nl...h7%26fta_ind%3D2%26fs%3D1

deze vind ik eigenlijk wel heel vet eruit zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Je weet dat dat de verkoopbaarheid verlaagt? Je spreekt met zo'n grill en zulke velgen een stuk minder kopers aan ;) En als ik jou was zeker aan LPG denken omdat het gewoon veel goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
TKing schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:53:
Je weet dat dat de verkoopbaarheid verlaagt? Je spreekt met zo'n grill en zulke velgen een stuk minder kopers aan ;) En als ik jou was zeker aan LPG denken omdat het gewoon veel goedkoper is.
hm das waar en misschien is ie ook meer afgeragd. deze is ook wel aardig, 2500 euro:

http://www.marktplaats.nl...FzPII8TFfD%252FTYA4XPCsQ2

is het niet zo dat je met gas veel meer kwijt bent aan onderhoud? en is dit met een motor van 3 ton niet erg onbetrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

tennisbal schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:00:
[...]

hm das waar en misschien is ie ook meer afgeragd. deze is ook wel aardig, 2500 euro:

http://www.marktplaats.nl...FzPII8TFfD%252FTYA4XPCsQ2

is het niet zo dat je met gas veel meer kwijt bent aan onderhoud? en is dit met een motor van 3 ton niet erg onbetrouwbaar?
Zewatanejo schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:34:
TKing schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:51:
Hier bij ons staat een Volvo met ruim 5 ton op LPG ;)
Dus zolang hij gewoon goed onderhouden is, is er niets aan de hand. Deze auto's worden gebruikt waar ze voor gemaakt zijn: rijden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
damn, even goed verdiept in volvo.

Dat gaat hem worden denk ik :)

en sterker nog waarschijnlijk een stationwagon, meer keus en meer ruimte :)

v40 denk ik. heb een zooi leuke gezien voor 2500 max. dan met veel opties en metallic lak. iemand nog extra tips>?

http://link.marktplaats.nl/280340772 deze lijkt me wat ivm de opties.

http://link.marktplaats.nl/283383192 deze ook, omdat ie er heel strak uitziet + opties

http://link.marktplaats.nl/283657536 deze ook top, weinig km. alleen iets duurders.

Hoe gaat het nou in zijn werk? Stel ik wil een auto kopen, bel je op en dan? Vragen naar geschiedenis?

Vervolgens bod bieden? of eerst langsgaan en dan bod doen? lijkt me nogal tijdrovend allemaal, want veel auto's zijn verspreid over het hele land....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Je maakt voor jezelf een rangorde voor de auto's die je het liefst wilt hebben. Dan bel je op/mail je de adverteerder dat je interesse hebt en een proefrit wilt maken. Is het niets? Ga je naar de volgende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Van mensen die zichzelf Benseamer of Wanna_Play noemen zou ik zelf geen auto durven te kopen. :+ Dat die uitgerust zijn met dikke dvd-spelers etc doen mijn vermoedens alleen maar bevestigen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Bart-Willem schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:17:
Van mensen die zichzelf Benseamer of Wanna_Play noemen zou ik zelf geen auto durven te kopen. :+ Dat die uitgerust zijn met dikke dvd-spelers etc doen mijn vermoedens alleen maar bevestigen. :P
hm das op zich waar :) maar het lijkt me dat dat soort gasten geen stationwagon nemen lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Bart-Willem schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:17:
En de onderste heeft nogal wat slechte reviews:

http://www.autoweek.nl/myreviewdealer.php?id=6417

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Laatst online: 23:10

Zewatanejo

Fine Thanks!

tennisbal schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:08:
[...]

hm das op zich waar :) maar het lijkt me dat dat soort gasten geen stationwagon nemen lijkt me..
Let bij de volvo s40 en v40 even goed op de versnellingsbak. Met name de eerste versnelling is berucht. Het kan voorkomen dat de ruimte waarin je hem in z'n 1 kunt zetten erg krap is. Het kan dus lastig zijn om in zijn 1 te schakelen. Dit kan gemakkelijk opgelost worden door de bussen te vervangen. Als er echter te lang wordt doorgereden en te lomp gedaan is, kan de versnellingsbak beschadigd raken en dat kan een dure grap zijn. Let er dus even goed op of de auto nog gemakkelijk schakelt en, indien mogelijk, kijk in de onderhoudshistorie naar reparaties aan de versnellingsbak.

Als je een LGP auto koopt let er dan goed op dat de LPG-installatie zwaar is en dat een iets zwaarder uitgevoerde achtervering geen overbodige luxe is.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou me ook even gaan inlezen op specifieke eigenschappen/problemen/etc van de V40 op
http://www.problemcar.nl
http://www.volvo-forum.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

tennisbal schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:08:
[...]

Die advertentie van Benseamer (wat een naam) komt verder wel betrouwbaar over dus een kijkje nemen kan nooit kwaad lijkt me. :)

En inderdaad: de versnellingsbak kan wel eens een kwaaltje zijn voor een S/V40 (met name de allereerste types). Vaak is het een kwestie van de schakelstangen vervangen en voila. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Bart-Willem schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:22:
[...]

Die advertentie van Benseamer (wat een naam) komt verder wel betrouwbaar over dus een kijkje nemen kan nooit kwaad lijkt me. :)

En inderdaad: de versnellingsbak kan wel eens een kwaaltje zijn voor een S/V40 (met name de allereerste types). Vaak is het een kwestie van de schakelstangen vervangen en voila. :)
ook bij de v40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Bart-Willem schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:22:
[...]

is dat duur? en 1e is vanaf 96 ofzo>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Plus, een voordeel van een volvo is een gigantische hulp voor je problemen, B-W die echt alles weet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

tennisbal schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:00:
[...]

is dat duur? en 1e is vanaf 96 ofzo>?
De eerste serie is inderdaad van 1996. Die hadden nog wel wat rare kinderziekten. :P
Anoniem: 215257 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:59:
Plus, een voordeel van een volvo is een gigantische hulp voor je problemen, B-W die echt alles weet. :P
8)

Er zijn genoeg volvo-forums waar je veel kan vinden over Volvo's (haast elk type heeft wel een eigen groot forum :) ). Genoeg info te vinden dus! :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Anoniem: 215257 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:59:
dus vanaf 97 is het serie 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Phase 2 is vanaf eind 1998 (zo uit m'n hoofd). :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Bart-Willem schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:07:
Phase 2 is vanaf eind 1998 (zo uit m'n hoofd). :)
ok je kon het aan een aantal dingen zien toch? ben ff kwijt hoe ook weer. en is het echt zo belangrijk om een phase 2 te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

tennisbal schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:32:
[...]

ok je kon het aan een aantal dingen zien toch? ben ff kwijt hoe ook weer. en is het echt zo belangrijk om een phase 2 te hebben?
Neuh niet heel belangrijk, vaak zijn de kinderziektes te herkennen aan: hakerige versnellingsbakken en interieurdelen die los laten. Zit het allemaal keurig vast en rammelt het niet te erg dan is er weinig aan de hand. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 17:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Kom ik aan met mijn Xantia (Frans!) diesel.....
Ik zat vorig jaar in ongeveer dezelfde situatie als jij, maar dan met ong 50k km in het vooruitzicht. Ik ben gaan shoppen voor een goedkope diesel, en heb een Xantia break 1.9 TD voor € 1500 gekocht rond kerst vorig jaar.
KM stand toen: 247000. Nu: 292000. Ik had hem gekocht met nieuwe banden en koppeling.
Ervaring tot nu toe: station is ERG handig. Wat je ook mee wil nemen, gooi maar achterin, het past vaak wel. Ziet er niet zo flitsend uit maar is erg praktisch. Verzekering valt redelijk mee, belasting vind ik wel aardig duur (100 euro per maand, 1335 kg zelfde klasse als de V40). Het verbruik is rond de 1:16.
Vervangen (naast gewone beurtjes):
  • radiator: €200,-.
  • Ster in de voorruit €50
  • hydrolische leiding: €200
  • hoogteverstelling achtervering €25.
Totale kosten komen net onder de €600 per maand uit met alles erbij (€100 belasting, €30 verzekering, €260 brandstof, € 30 afschrijving, €160 onderhoud/reparaties) De laatste twee zijn dingen die je bij een niet-Citroën niet tegen zal komen, omdat die 'normale' vering hebben.
Misschien heb ik geluk, maar ik snap de aversie tegen franse auto's niet helemaal. Mijn auto oogt wat bejaarder dan de V40, maar rijdt prima. Ik zit nu ook met het lease-verhaal, maar gezien mijn reiskostenvergoeding ga ik er dan gewoon €200 per maand op achteruit. Ik blijf dus nog even doorrijden in mijn Xantia, en hoop dat die probleemloos tot 4 ton kan ofzo :). Ik probeer wel een financiele reserve achter de hand te houden voor het geval hij er wel ineens mee stopt. Je merkt wel aan verschillende dingen dat het een oudere auto is: alles ziet er vrij rechttoe-rechtaan uit, dat is tegenwoordig wat speelser naar mijn idee, Qua functionaliteit maakt het niet echt uit.
Het blijft een gok met een oudere auto, maar naarmate je er meer in gereden hebt krijg je ook meer het gevoel van wat er niet helemaal lekker zit (rammeltje hier, krasje daar). Aan jou de keus of je dat dan gaat maken. Een nieuwere auto heeft vooral meer afschrijving.

Hmm, beetje warrig verhaal, maar ik hoop dat je een indruk hebt gekregen van mijn ervaring met een oude diesel met veel km.....

[ Voor 2% gewijzigd door gwystyl op 15-10-2009 21:37 . Reden: specificatie maandkosten toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
In de laatste Xantia waarin ik reed kon men bij bepaalde snelheden niet wegrijden*, begon de oliemeter te piepen op rotondes, als de olie echt op begon te raken hoorde je niks piepen, maar wel iets ratelen, de digitale snelheidsmeter was overdag niet te lezen, alle plastic panelen zaten los of kraakten. Het was veruit de slechtste auto waar ik ooit in heb gereden en ik had het idee dat er nooit proefritten waren gemaakt door Citroën, want de fouten kwamen na 5 minuten rijden al aan het licht.

* Snelheid was te laag om in de 2e versnelling redelijk vlot op te trekken, maar de versnellingsbak blokkeerde de 1e versnelling nog. Erg handig bij het langzaam benaderen van kruispunten en dan wegrijden :s

[ Voor 32% gewijzigd door -DarkShadow- op 15-10-2009 22:30 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 18:46
Is een Nissan Primera met 2 liter benzine @ LPG G3 niks? Die blokken (SR20De) zijn enorme kilometervreters en kunnen goed op LPG. Daarnaast is het ding niet echt heel populair dus er is al enorm veel op afgeschreven.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Houd er rekening mee dat nieuwere Nissans gewoon frans zijn. Sinds 1999 zijn Renault en Nissan een samenwerking aangegaan, wat betekent dat er steeds meer Renault onderdelen in een Nissan terecht komen. Toppunt daarvan is bijvoorbeeld de Nissan Kubistar, wat gewoon een 1-op-1 kopie is van het vorige model Renault Kangoo.
Qua onderhoudskosten maakt het niet zoveel uit hoe oud de auto is die je koopt. Koop je een simpelere auto van jaren geleden, dan zijn de onderdelen voor een appel en een ei te koop, maar moet je vaker repareren, koop je een nieuwere auto, heb je minder vaak problemen, maar zijn de onderdelen schreeuwend duur.
Als ik mijn vorige Golf III 1.9D uit 1992 naast mijn Peugeot 206 1.4HDI uit 2004 zet, is bij die Golf de halve auto verbouwd (grote beurt, schokdempers+veerschotels, distributieriem, spanrolhouder, nieuwe uitlaat), en heeft de Peugeot niet echt spannend onderhoud gehad (grote beurt, draagarm, brandstofslangenset). De Peugeot was er alleen niet echt goedkoper om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 18:41

Part

Helemaal niets.....

_JGC_ schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:44:
.......
......en heeft de Peugeot niet echt spannend onderhoud gehad (grote beurt, draagarm, brandstofslangenset). De Peugeot was er alleen niet echt goedkoper om...
Een draagarm is niet iets dat na 5 jaar op is en brandstofslangen evermin.
Is de oorzaak niet een ongeluk, stoeprand of drempel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
is een technische controle echt aan te raden als je een volvo v40 uit 99 koopt? kost ongeveer 100 euro denk ik, maar weet niet of het nuttig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Tsjah, je weet nooit wat er in die 10 jaar gebeurd is, dus misschien is het wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:35

4x2

lộn xộn quá

Als je niet weet waar je naar moet kijken kan dat wel eens handig zijn (en dat is een understatement)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Part schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:40:
[...]

Een draagarm is niet iets dat na 5 jaar op is en brandstofslangen evermin.
Is de oorzaak niet een ongeluk, stoeprand of drempel?
Dat zou je na 5 jaar niet verwachten nee, maar draagarmen zijn bij Peugeot bekende kwalen. Bij de 206 is de draagarm met bijbehorende kogels 1 onderdeel, dus als je kogels versleten zijn na 120K betekent dat gewoon een nieuwe draagarm. Ik heb zowel de Golf als de Peugeot gekocht met versleten kogels en/of rubbers. Overigens staat Peugeot erom bekend dat ze ophangingsdelen verslijten alsof het banden zijn.

Verder is de brandstofslang gewoon een dikke produktiefout. Welke mongool legt een kunststof leiding nou tussen een motorblok en een luchtfilterhuis in, zonder enige isolatie of bescherming. Het rammelt wat heen en weer, en na 145K zit er een gaatje in. Vervolgens gooi je de auto voor een grote beurt waarbij brandstoffilter wordt vervangen en de brandstofleiding iets van zijn plaats komt, en krijg je de auto niet meer gestart. De oplossing van Peugeot voor dit probleem is een iets steviger uitgevoerde slangenset, maar of die het langer dan 250K meegaat betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
iemand nog een gouden tip waar ik er een kan kopen?

liefst zwart metallic, cruise control en leer :)

damn ik word er niet goed van. van iedereen krijg ik andere adviezen. net weer een collega die 3 ton echt te veel vond. ging me veel te veel kosten.

help!

[ Voor 43% gewijzigd door Tennisbal op 21-10-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
vanavond een volvo v40 bekijken. Hij vraagt 2750 € voor een nette volvo uit 99, 300.000 km op teller. geen cruise control. verder wel veel opties. half leer etc. Klein probleempje bij de hoedenplank, was iets kapot. verder voorbanden vervangen en die banden naar achter verplaatst. remschijven vervangen en accu ook

lijkt het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
damn, wat een gefuck. ging auto kijken ff rijden. bleek er iets mis te zijn met de remmen. hoorde de hele tijd een geluid, vooral als je remt. gaat weer kansloos 2 uur.

gast belde op dat ie 2000 euro wilde hebben ipv 2750. maar heb er geen vertrouwen in.

wel super irritant dat auto kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Is wel verdacht als ie ineens 30% van zijn vraagprijs afhaalt. Mocht je voor die auto gaan, zet dan wel weer even de beste banden achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
neem gewoon wat nieuwe wagens, daar is vaak minder mee mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Laatst online: 17-12-2023
Je wilt voor 2750 voor een volvo v40 met 300k km kijken en je verwacht niet dat er iets mis mee is?

Ik zou zeggen kijk gewoon naar auto's vanaf 5000 euro en het liefst bij garages en niet prive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
flashin schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:07:
Je wilt voor 2750 voor een volvo v40 met 300k km kijken en je verwacht niet dat er iets mis mee is?

Ik zou zeggen kijk gewoon naar auto's vanaf 5000 euro en het liefst bij garages en niet prive.
hm, hele topic ging zo'n beetje erover hoe geweldig een volvo wel niet was. kon makkelijk een half miljoen aan blabla en nu krabbelen mensen opeens weer terug?

ik heb zo'n beetje het idee dat elke dealer/garage/particulier alleen maar aan het naaien is. damn. misschien nog beter gewoon een loze car van 500 euro kopen en elke half jaar een nieuwe ofzo. weet ik zeker dat het risico laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
tennisbal schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:22:
[...]

hm, hele topic ging zo'n beetje erover hoe geweldig een volvo wel niet was. kon makkelijk een half miljoen aan blabla en nu krabbelen mensen opeens weer terug?

ik heb zo'n beetje het idee dat elke dealer/garage/particulier alleen maar aan het naaien is. damn. misschien nog beter gewoon een loze car van 500 euro kopen en elke half jaar een nieuwe ofzo. weet ik zeker dat het risico laag is.
Ik denk dat je voor jezelf eerst even heel goed moet bepalen wat je wilt / nodig hebt, en wat dat inhoudt.

Zo te horen heb je er niet al te veel verstand van. Ga dan gewoon naar een betrouwbare garage in de buurt. Een dealer die ook leuke occasions heeft, Bovag garantie geeft, NAP, etc.
Je betaalt inderdaad meer, maar de kans dat je genaaid wordt is een stuk kleiner.

Ik zie in je openingspost een budget van 10000 EUR. Nu heb ik niet de tijd genomen om het hele topic door te lopen, en ik weet dus niet hoe je bij de Volvo van < 3000 komt, maar ik raad je aan te kijken naar 5000 - 7500 als je wat meer zekerheid wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Zamorano schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:44:
[...]

Ik denk dat je voor jezelf eerst even heel goed moet bepalen wat je wilt / nodig hebt, en wat dat inhoudt.

Zo te horen heb je er niet al te veel verstand van. Ga dan gewoon naar een betrouwbare garage in de buurt. Een dealer die ook leuke occasions heeft, Bovag garantie geeft, NAP, etc.
Je betaalt inderdaad meer, maar de kans dat je genaaid wordt is een stuk kleiner.

Ik zie in je openingspost een budget van 10000 EUR. Nu heb ik niet de tijd genomen om het hele topic door te lopen, en ik weet dus niet hoe je bij de Volvo van < 3000 komt, maar ik raad je aan te kijken naar 5000 - 7500 als je wat meer zekerheid wilt.
ik heb idd 0 verstand van auto's, wel van pc's :) dus ik voel me eigenlijk een enorme noob die een pc koopt van iemand op marktplaats.

gister ook, ging een stukje rijden, naar motor luisteren, hmm waar the fuck moet ik uberhaupt naar luisteren. ok motorkap open. Ziet er prachtig uit, maar geen idee wat wat is. Kon alleen de ruitenvloeistof ontdekken. Misschien olie ook nog als ik m'n best doe.

maw ik weet niks.

Jouw advies voor dealer/garage is denk het beste voor mij. Dan maar iets meer betalen, maar ook meer zekerheid.

Mijn budget is verlaagd. 10 k komt nu even wat slechter uit, dus wil tussen de 2k-3k max uitgeven.

Ik hoef ook niet meer in een repres. auto per sé te rijden, voor mij is het allerbelangrijkste betrouwbaarheid. Zolang ik een auto heb die gewoon elke morgen start en heel af en toe ff iets gefixt moet hebben vind ik het prima.

Over een jaar wil ik naar lease of auto van 10k + gaan kijken.

nog even samenvattend:

betrouwbare auto. Uiterlijk boeit niet (nou ja liefst natuurlijk wel, maar je kan niet alles eisen), ik rijd ongeveer 36.000 km p jaar, dus diesel leek me het best.

Welke moet ik kopen>?

edit: als het echt moet wil ik ook wel 5k uitgeven, maar liever niet :) een auto is voor mij een vervoersmiddel, geen patsmiddel

[ Voor 3% gewijzigd door Tennisbal op 23-10-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:18
Ik heb zelf een Xsara 1.9TD en die rijdt als een trein. Heb hem toendertijd voor 2000 euro gekocht bij een garage met iets minder 250k op de teller, ik heb er nu bijna 30k in gereden en ben weinig problemen tegengekomen. Enkel de kogellagers die vervangen moesten worden (Franse kwaal) aan een kant en de einddemper ook (dit was het duurste). Verder eigenlijk geen klachten over de auto..

Moet ik wel even toevoegen dat hij momenteel een klein beetje olie lekkage heeft, maar misschien wel een auto om naar te kijken? Evt. de HDI als je goed zoekt, maar die zit net wat boven je budget denk ik (zijn wel zuiniger).

Ik rijd er ongeveer 1:16-17 mee en rijd er +- 100km per dag mee, diesel krijgt verder weinig ruimte om op te warmen: ongeveer 0.5-1km voordat ik hem de snelweg op knal. Elke dag dus 2 km 30-50km/h en 100 km 120km/h.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ok, update:

ik was het vandaag zo zat (vooral na donderdag) dat ik naar een garage ben gereden (waar ik de eigenaar persoonlij kvan ken) en heb een auto gekocht.

een Renault Laguna Break RN 1.8

230.000 km op de teller. voor 1350 euro

distributieriem vervangen. waterpompding vervangen, krijgt nog beurt en apk.

wilde hem eerst niet hebben omdat ie frans was, maar de testrit was erg lekker. en ik had het gehad dus kocht hem maar :)

benzine. waarschijnlijk zal ie over een half jaar wel kapot zijn ,maar fuck it. ik heb een hopelijk betrouwbare auto voor weinig. geen zin meer om kansloze particuliere af te gaan of onbetrouwbare garages/dealers. of kansloos veel geld uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou, ik hoop dat je een goede koop hebt gedaan.

Een 2e hands Franse benzine auto met > 200k op de teller, en dan van alle Franse auto's ook nog een Renault, das wel het lot tarten. :)

Uit welk jaar is-ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Laatst online: 17-12-2023
En dan ook nog een laguna phase 1 waarschijnlijk. Naja.

Ik wilde met mijn post enkel zeggen dat bij volvo's 300k motorisch misschien niet veel is, maar dat betekent niet dat je ophanging en bijv. je rubbers misschien wel aan een vervangingsronde toe zijn? 300k met dezelfde schokbrekers of bijv. koppeling lukt maar weinig auto'schauffeurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Zamorano schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:33:
Nou, ik hoop dat je een goede koop hebt gedaan.

Een 2e hands Franse benzine auto met > 200k op de teller, en dan van alle Franse auto's ook nog een Renault, das wel het lot tarten. :)

Uit welk jaar is-ie?
96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Sorry, maar eerst wil je per se diesel of evt. LPG en nu heb je toch benzine gekocht. Waarom toch benzine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
TKing schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 10:43:
Sorry, maar eerst wil je per se diesel of evt. LPG en nu heb je toch benzine gekocht. Waarom toch benzine?
was het zat om nog een paar weken allerlei mannetjes langs te gaan. misschien wat impulsief dit, maar vond het erg goedkoop. Denk dat ik nu rustig kan zoeken naar een echt goede auto van 5k +

momenteel nogal drukke hectische periode, en wilde snel een auto hebben. gedoe van donderdag kostte me 2.5 uur en had daar geen zin meer in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 23:09

Mx. Alba

hen/die/zij

Als je voor diesel wilt gaan moet je geen fransmannen nemen idd.
Alweer zo'n generalisatie. Het ligt er 100% aan wélke diesel je neemt. Vergeet niet dat diesels in Frankrijk veel gewilder zijn dan in Nederland, omdat wegenbelasting daar niet bestaat, en je dus ook bij weinig kilometers het voordeel van de goedkopere brandstof hebt; daarbij komt nog dat een diesel over het algemeen langer meegaat dan een benzine.

Om eens wat voorbeelden te noemen, een Renault 21 Nevada diesel (zonder turbo) gaat zonder problemen meer dan 5 ton mee. In mijn eigen Volvo V40 ligt een Renault 1.9 turbo diesel (die ook in Méganes zit); hij heeft 3 ton gelopen en draait als een tierelier.

Vergeet niet dat je als ANWB-er misschien meer "Fransozen" stil ziet staan omdat er domweg meer van zijn?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:21:
[...]

Alweer zo'n generalisatie. Het ligt er 100% aan wélke diesel je neemt. Vergeet niet dat diesels in Frankrijk veel gewilder zijn dan in Nederland, omdat wegenbelasting daar niet bestaat, en je dus ook bij weinig kilometers het voordeel van de goedkopere brandstof hebt; daarbij komt nog dat een diesel over het algemeen langer meegaat dan een benzine.

Om eens wat voorbeelden te noemen, een Renault 21 Nevada diesel (zonder turbo) gaat zonder problemen meer dan 5 ton mee. In mijn eigen Volvo V40 ligt een Renault 1.9 turbo diesel (die ook in Méganes zit); hij heeft 3 ton gelopen en draait als een tierelier.

Vergeet niet dat je als ANWB-er misschien meer "Fransozen" stil ziet staan omdat er domweg meer van zijn?
het is niet toevallig dat keer op keer de fransozen ver onderaan dit soort lijstjes eindigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
G-PHREAK schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:37:
[...]

het is niet toevallig dat keer op keer de fransozen ver onderaan dit soort lijstjes eindigen ;)
ach valt wel mee eignelijk. ik zie dat de laguna op 48 komt. samen met de bmw 3 en fiat panda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
vandaag laguna opgehaald. Man man man wat een lekker autootje voor zo weinig geld :) heb er een parrot in laten zetten. Ideaal allemaal. mocht ie overlijden dan is de schade beperkt (slechts 1350 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@ Tennisbal: Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en natuurlijk veel veilige kilometers toegewenst. :)
_JGC_ schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:44:
Houd er rekening mee dat nieuwere Nissans gewoon frans zijn. Sinds 1999 zijn Renault en Nissan een samenwerking aangegaan, wat betekent dat er steeds meer Renault onderdelen in een Nissan terecht komen. [...]
offtopic:
Klopt, maar de Nissan Primera die werd aangehaald boven jou heeft helemaal niks met Renault te maken. De Primera is een echte Nissan, net als de 2.0 SR20De motor. Het is vaak even kijken bij de wat jongere Nissan's, of het nou een echte Nissan betreft, of een halve Renault. En het is overigens ook omgekeerd, de VQ35DE (3.5 V6) van Nissan ligt ook in de Renault Espace, maar het heeft 0 Renault-techniek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
SChief schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 23:39:
@ Tennisbal: Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en natuurlijk veel veilige kilometers toegewenst. :)

[...]

offtopic:
Klopt, maar de Nissan Primera die werd aangehaald boven jou heeft helemaal niks met Renault te maken. De Primera is een echte Nissan, net als de 2.0 SR20De motor. Het is vaak even kijken bij de wat jongere Nissan's, of het nou een echte Nissan betreft, of een halve Renault. En het is overigens ook omgekeerd, de VQ35DE (3.5 V6) van Nissan ligt ook in de Renault Espace, maar het heeft 0 Renault-techniek. :)
dank! Dank ook voor de vele reacties :) De komende maanden ga ik gebruiken om een "echte" auto te zoeken. Prijscat. 5K t/m 11K

Vanmorgen mee gereden, damn erg relaxt. Ben misschien wel blij dat m'n gare mazda 626 overleden is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 23:09

Mx. Alba

hen/die/zij

tennisbal schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 09:00:
dank! Dank ook voor de vele reacties :) De komende maanden ga ik gebruiken om een "echte" auto te zoeken. Prijscat. 5K t/m 11K

Vanmorgen mee gereden, damn erg relaxt. Ben misschien wel blij dat m'n gare mazda 626 overleden is :P
Vanuit mijn eigen ervaring zou ik een V40 1.9D aanraden. Maarja, ik ben een onverbeterlijke Volvo-fan dus er zit wel een beetje bias in ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
5 tot en met 11000 is wel een heeeeel erg grote prijscategorie. Als voorbeeld, voor 5000 heb je een afgereden golf uit 99 en voor 11000 kan je wel een aardig nieuwe beamer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Proqzor schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 09:30:
5 tot en met 11000 is wel een heeeeel erg grote prijscategorie. Als voorbeeld, voor 5000 heb je een afgereden golf uit 99 en voor 11000 kan je wel een aardig nieuwe beamer kopen.
ik heb er de tijd voor uitgetrokken. Range geeft meer aan dat ik veel keus heb.
Pagina: 1 2 Laatste