pc samenstellen, tips nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 691 views

• Quibi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12 18:48
hallo, ik ga een eigen pc samenstellen over een maandje, en ik heb al wat leuks uitgezocht, tot nu toe zat ik te denken aan het volgende:

moederbord:MSI X58 Platinum, X58, Socket-1366
processor: i7 920
voeding: 700 watt
hd: 2x samsung spinpoint ( op raid 0)
werkgeheugen: 3x 2gb ddr3-1600
case: antec twelvehundred
videokaart: sapphire radeon hd 5870

ik heb ongeveer een budget van 1200-1400 euro, ik wil een badass pc
tips zouden mooi zijn voor eventuele betere prijs/qualiteit onderdelen, of iets dergelijks, denk a.u.b wel aan mijn budget

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ietsje minder voeding en wat meer Intel SSD's zou ik zeggen :) Verder een DFI moederbord voor Socket 1366 proberen te vinden is geen gek idee !!

Leuke high end cooling i.c.m. Papst koelers is ook een goed plan.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-12 14:13
Probeer eens mee te discussiëren op [BBG]Gamesysteem / High-end gamesysteem November 2009

• Quibi
hds hoeven van mij niet al te snel te zijn, het gaat mij meer om de FPS, en voeding, heb ik liever iets over dan te weinig WATT :), heb trouwens niet erg veel verstand van voedingen, dus ik wil graag een merknaam etc, dat goed bij dit systeem past :)

cooling, bij de antec 1200 zitten 4 fans, maar ik was idd nog van plan om later wat leuke accesoires voor cooling etc te kopen, maar eerst dit

en waarom is DFI beter dan dit moederbord?

bedankt voor je reactie

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik denk dat je hier meer aan hebt. En vragen zoals dit topic kunnen dan hier. :)

Overigens heb je met 500W al best genoeg hoor, een 700W voeding is alleen nodig als je denkt om er nog een videokaart extra bij te zetten ofzo. (Merk: corsair doet het goed 8)). Voor gamen is een i5 trouwens sneller dan een i7 omdat die laatste over hyperthreading beschikt en dat haalt je FPS omlaag...

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 07-10-2009 15:15 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:36
Voor de voeding is een apart topic:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 23

Lees dit trouwens ook eens:
CSL Beleid

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• nero355

nero355

DFI = Kwaliteit + Overklokken is meestal veel beter geregeld. Doe je dat niet (wat best wel zonde is!) neem dan een tussenoplossing zoals een GigaByte moederbord.
SSD's wil je echt wel in plaats van die slome HDD's als je het eenmaal "geproefd" hebt. Is ook zonde om daarmee je CPU te bottlenecken en alles gaat soepeler/sneller :)
Vergeet ook niet 1 of 2 HDD's voor back-ups. Eventueel via USB of Firewire.

Voeding van 500 Watt zou al meeeeer dan voldoende moeten zijn. Corsair heeft wel wat leuke stille modellen uit he TX/HX serie. Check http://www.silentpcreview.com ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Quibi
okay, en qua moederbord gaat dat ook passen?(die i5), en sorry voor losse topic, eerste dag hier :P

• nero355

nero355

i5 = P55 ofzoiets
i7 = X58 chipset.

You do the math :P

• Malantur
Nee, core i5 is socket 1156.
Kon je gemakkelijk opzoeken via de pricewatch.
Moederborden kan je dan hier vinden.
Let wel op dat de core i5 dual channel geheugen gebruikt, in tegenstelling tot de core i7.
(Niet helemaal waar omdat er ook core i7's zijn op socket 1156 die dus werken met de P55 chipset en dus dual channel geheugen.)

Welkom op GoT trouwens :w

[ Voor 26% gewijzigd door Malantur op 07-10-2009 15:27 ]

• Quibi
okay, maar is er ook een goeie processor in de prijsklasse van ongeveer 300 euro? of is echt de i5 DE gaming processor

• Malantur
Lees wat artikels/benchmarks (bijvoorbeeld hier op tweakers) en trek je conclusies.
Kortom, je mag wel wat meer zelf opzoeken. Het is niet de bedoeling dat we hier alles gaan voorkauwen. ;)

• Quibi
nee maar dit had ik opgezocht, maar ik zie op tweakers alleen maar de i7 in die prijsklasse, en daarom kom ik dus hier, voor eventuele tips, maar ik zoek dus voorbeelden, zodat ik kan zien dat het ook echt beter is, zoals die i5, lijkt me niet dat een processor van 150 euro beter is dan een van 300 euro, daarom wou ik graag een voorbeeld

• Malantur
In het artikel dat ik linkte zie je dus dat de i5 750 in de meeste gevallen beter presteert in games dat de i7 920 die je wilt kopen. De i7 870 doet het nog wel beter, maar die is dan ook weer een prijsklasse hoger. De i7 860 is even duur als de i7 920, en presteert even goed als een i5 750.
Dus uit de game benchmarks die ik gezien heb concludeer ik dat de i5 750 de beste game prestaties voor zijn geld bied.

Maar zoals ik net al zei wordt er op GoT verwacht dat je zelf ook wat onderzoek doet. Google helpt graag een handje ;) (iets als 'core i5 750 vs core i7 860 game benchmarks' was in dit geval wel handig).

• Quibi
okay, zal ik doen, alvast bedankt voor de hulp

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Ik zou dan even wachten op de BBG van november 2009.

Meestal zit het high end game systeem (budget van 1750) rond de 1200-1300 als je de randapparatuur als monitor/geluid/keyboard/muis etc eraf haalt. Dan heb je dus met 1400 budget nog ruimte over voor wat leuke extra's.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:31
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.