Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09-2018
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:16:
Ik denk dat het nuttiger is als we allemaal onafhankelijk van elkaar dezelfde brief sturen, dat heeft waarschijnlijk meer impact als 1 brief voor ons allemaal. Voor die paar cent op de postzegel hoeven we het niet te laten toch?

....
Denk dat het sowieso geen kwaad kan om een brief naar Nokia te sturen.
Het TROS-radar verhaal komt daar dan bovenop.....
BaszCore schreef op donderdag 09 september 2010 @ 16:03:
[...]

Yubs druk mee bezig idd! :) Straks weer verder, zit nu nog op het werk, als ik thuis ben ga ik weer verder! :) Mensen met suggesties of ideeen, alles is nog welkom. Wil begin volgende week beginnen met alles inhoudelijk in orde te maken, hier te bespreken zodat het eind volgende week of begin van de week daarop de deur uit kan. :)
Zal mn hotmai/spam adres ook beschikbaar stellen voor alle ideeen en/of suggesties! :) Dus mailen kan ook! Let niet op het emailadres O-) , maar het komt bij mij terecht!
jebenteenezel(at)hotmail.com :)
Nice, hou ons op de hoogte! :)

PSN ID: kwaK1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 22:33
Ik doe mee aan die brief én Tros radar! Ik heb een gewone N97 van juni 2009.

- Machtig traag reageren bij het gaan naar menu's.
- Automatische daaifunctie is dikke stroop.
- Meest schandalige is nog wel dat je binnen de kortste keren van je alluminium laag af bent!
- Batterij houdt het bij tegenwoordig niet langer meer uit dan een dag
- Exchange geeft systeemfout aan, nergens een oplossing te vinden.
- Sms beichten op automatisch naar de c schijf als je het apparaat als massa opslag gebruikt, ook al zo schandalig
- Pauper browser

Hopelijk kan je dat apparaat gewoon voorzien van meego, waarbij de interface wel gewoon normaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmm, overdrijven is ook een kunst. Waarom hebben jullie zoveel problemen met de tel, terwijl ik dat niet heb? Laatste firmware en ik herken me niet in de meeste punten.

- Touchscreen reageert snel en precies
- Switchen tussen menu's gaat lekker snel
- Batterij gaat ruim 3 dagen mee (doe niet heel veel met de tel moet ik toegeven)

Bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
Jelte schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:21:
Hmm, overdrijven is ook een kunst. Waarom hebben jullie zoveel problemen met de tel, terwijl ik dat niet heb? Laatste firmware en ik herken me niet in de meeste punten.

- Batterij gaat ruim 3 dagen mee (doe niet heel veel met de tel moet ik toegeven)

Bijzonder.
Touchscreen is bij mij ook geen probleem. Switchen bij menu gaat het mij vooral om het openen van de 'map' toepassingen. Om te voorkomen dat dit een probleem geeft heb ik ook wel eens deze map 'meer' genoemd en in de onderliggende mappen steeds weer een map met 'meer' aan te maken zodat je 11 apps hebt per map.
Ik laat mijn mail elk half uur checken en ik heb een twitter app aan staan op de achtergrond die ook elk half uur update. Eerder ging die op deze wijze 2 dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het automatisch draaien stond zelfs default uit omdat het brak werkt. Hij gebruikt de accelerometer om de draaing te bepalen. Dat wil dus zeggen dat alles wat voor dat sensortje een beetje lijkt op draaien overeen komt met draaien en hij zelf geen idee heeft wat boven is en wat onder.

Visuele effecten die al heel lang in de software zitten, maar ook uit staan omdat ze haperen en omdat ze de accuduur flink verkorten.

Ik denk dat als je de telefoon niet intensief gebruikt het inderdaad allemaal wel meevalt, maar als dit je primaire telefoon is die je dagelijks gebruikt dan zul je deze punten zeker herkennen. Touchscreen is per persoon (en soms ook per dag) anders, het hangt er ook vanaf of je andere telefoons (die wel goed werken) gewend bent. Natuurlijk is het resistief ipv capacitatief, maar er zijn genoeg resistieve screens die veel beter werken, zelfs van Nokia zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hier ook totaal geen problemen met mijn N97.

Telefoon al een jaartje oud, nog geen verf die loslaat, geen knarsende scharnieren.
Ook reageert het touch screen goed, en is m'n menu snel genoeg. (al zou het soms wat sneller mogen, het is niet storend)
Verder heb ik continu email aanstaan voor de sync van 2 mailboxen (via de nokia mail, dus continu een connectie), en kijk ik af en toe een youtube filmpje. De accu houdt het dan zo'n 3 dagen uit.

Ik heb nog geen nieuwe cover, ik maak toch amper foto's, en navigeren doe ik met een tomtom. De keren dat ik incidenteel de navigatie nodig had, werkte deze goed.

1x gehad dat mijn lcd stuk was, deze is toen onder garantie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Tweade schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:06:
Als jullie een brief gaan sturen, verwijs dan ook even naar het promo filmpje waarin alles soepel werkt en er zelfs visuele effecten te zien zijn. Lijkt me een gevalletje misleiding. Zal straks even zoeken.
Staat al in mn document! :) Hahaha
Daar begin ik ook de brief mee. Dat Nokia ontzettend goeie promotie heeft gemaakt over een wereld product. Soort van een wolf in schaapskleren en dat het toestel eigenlijk een "schaap in wolfskleren" is.
Tevens mogen ook alle ideeen gemaild worden he! Graag zelfs!
jebenteenezel(at)hotmail.com niet letten op het emailadres! Komt bij mij terecht! Prive mail ga ik hier niet zetten! >:)

Verder status op dit moment:
Nog druk bezig met verzamelen van alle informatie, zit nu op het werk, straks na het eten weer ff rondje door het topic lopen om te kijken welke informatie ik hier nog niet heb uitgehaald. Weer even in het documentje plakken.
Zal begin volgende week maandag of dinsdag hier de hele lijst neerzetten. Kunnen we daaruit een selectie gaan maken :)

Nog iets, gaan we allemaal dezelfde brief sturen? En degene die mee doen, mail dan sowieso je naam ff door! Zet ik ook alle namen erin!

*edit:
Voor de mensen die geen problemen hebben met hun N97! Wees blij en gelukkig, want dan ben je een uitzondering hier! Bijna 90% hier heeft problemen met zijn N97 als het niet meer is! 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door BaszCore op 10-09-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Jelte schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:21:

Bijzonder.
Dus omdat jij geen problemen met deze telefoon hebt, bestaan er geen problemen?
Denk je dat wij voor ons plezier "problemen maken" en graag onze vrije tijd bij een NCP doorbrengen?

Enough said.....
BaszCore schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:15:

Nog iets, gaan we allemaal dezelfde brief sturen? En degene die mee doen, mail dan sowieso je naam ff door! Zet ik ook alle namen erin!
Gaat het over het document/brief waar je nu mee bezig bent of een aparte brief zoals ik deze verstuurd heb?
In het eerste geval zal ik mijn naam even doormailen.

[ Voor 24% gewijzigd door kwaK1983 op 10-09-2010 13:18 . Reden: Reactie andere post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Baszcore, geweldig dat je dit doet! Ik doe zeker mee!! Ook ik heb deze telefoon gekozen door de geweldige promotie van Nokia over hoe goed ie wel niet is en in het begin was ie ook erg goed, maar na een tijdje komen alle problemen en voel je je behoorlijk "bezeikt". Valt me al ruime tijd op dat er geen reclame meer gemaakt wordt voor de N97, alleen nog zo nu en dan eens de mini... Komt er nog bij dat ze de N97 als vlaggenschip promoten, terwijl ze 3 maanden de N900 presenteren wat het nieuwe vlaggenschip moet zijn... ook een behoorlijk bezeikt gevoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De N900 was nooit bedoeld als vlaggeschip, het is een niche-product, kijk maar eens naar de verkoopcijfers. Voor tweakers is het natuurlijk een zeer interessant toestel, maar de grote massa boeit een Linux telefoon niet, net zomin als een Linux pc.
Men wil iPhone of Android, omdat het "hip" is, of Symbian, omdat het vertrouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
kwaK1983 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:56:
[...]

Dus omdat jij geen problemen met deze telefoon hebt, bestaan er geen problemen?
Denk je dat wij voor ons plezier "problemen maken" en graag onze vrije tijd bij een NCP doorbrengen?

Enough said.....

[...]
Tuurlijk niet, maar het moet gezegd worden dat niet iedereen zoveel problemen heeft met deze telefoon.
Jammer dat je het op een andere manier opvat, zo was het niet bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Jelte schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:56:
[...]
Tuurlijk niet, maar het moet gezegd worden dat niet iedereen zoveel problemen heeft met deze telefoon.
Jammer dat je het op een andere manier opvat, zo was het niet bedoeld.
Dan kwam je post verkeerd over, als je hem nog eens terugleest snap je denk ik mijn reactie ook wel.
Gelukkig zijn er ook mensen die geen problemen hebben met deze telefoon, maar er zijn er een heleboel (sowieso in dit forum) die wel problemen met dit toestel hebben.
Dat is ook de reden dat er o.a. hier zoveel discussie over bestaat.
Het toestel kan de verwachtingen/beloftes niet nakomen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonnieB82 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:41:
Hier ook totaal geen problemen met mijn N97.

Telefoon al een jaartje oud, nog geen verf die loslaat, geen knarsende scharnieren.
Ook reageert het touch screen goed, en is m'n menu snel genoeg. (al zou het soms wat sneller mogen, het is niet storend)
Verder heb ik continu email aanstaan voor de sync van 2 mailboxen (via de nokia mail, dus continu een connectie), en kijk ik af en toe een youtube filmpje. De accu houdt het dan zo'n 3 dagen uit.

Ik heb nog geen nieuwe cover, ik maak toch amper foto's, en navigeren doe ik met een tomtom. De keren dat ik incidenteel de navigatie nodig had, werkte deze goed.

1x gehad dat mijn lcd stuk was, deze is toen onder garantie vervangen.
Knarsende schanieren heb ik niemand over gehoord eigenlijk? Hetgeen kraakt is wanneer je typt, dit komt omdat de telefoon gewoon niet stevig in elkaar zit maar gewoon 2 plastic delen zijn die losjes op elkaar geklikt zijn. Hierdoor kunnen ze onderling bewegen en knarsen ze. Voor 3 cent aan materiaal en 12 cent aan mankracht zou dit op te lossen zijn, bijvoorbeeld met een plastic pakking of een paar schroefjes. Nokia heeft ervoor gekozen bij hun flagship model dit niet te doen waardoor je dus met een krakend stuk plastic zit.

Dit is een ontwerpfout en heeft dus per definitie iedereen last van totdat Nokia een nieuwe revisie uitbrengt waarbij het opgelost is. Dat jij je persoonlijk hier niet aan stoort of het niet is opgevallen wil natuurlijk niet zeggen dat het probleem er niet is.

Zo hebben we het hier over meer ontwerpfouten waar dus in principe iedereen last van heeft, maar veel mensen zich wellicht niet aan storen.

Vandaag geprobeerd met USB kabel aan de N97, dan werkt het FM zenden wel iets beter (nog steeds niet geweldig maar goed genoeg). Helaas kun je niet laden en FM zenden tegelijk, dan geeft ie aan "FM zenden is niet mogelijk indien een accessoire is aangesloten" oid en wil ie niet gaan zenden. Op lange ritten is het dus niet mogelijk deze functionaliteit te gebruiken, of je moet met een lege telefoon willen zitten als je aankomt op de plaats van bestemming.

• BaszCore
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:46:
Vandaag geprobeerd met USB kabel aan de N97, dan werkt het FM zenden wel iets beter (nog steeds niet geweldig maar goed genoeg). Helaas kun je niet laden en FM zenden tegelijk, dan geeft ie aan "FM zenden is niet mogelijk indien een accessoire is aangesloten" oid en wil ie niet gaan zenden. Op lange ritten is het dus niet mogelijk deze functionaliteit te gebruiken, of je moet met een lege telefoon willen zitten als je aankomt op de plaats van bestemming.
Het klinkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dit echt gaat werken. Wat ik heb gemerkt is dat bij bij sommige auto´s je best moet doen om de telefoon op de juiste afstand te houden.
Staan hier 2 auto´s voor de deur een VW Tiguan en A-Klasse (benz). Maar in de Tiguan kan ik de telefoon gewoon in het vak onder de radio liggen dan heb ik perfect geluid en als ik met de benz weg ga, moet ik nog steeds zoeken maar werkt het nog het beste in de handgreep van de deur. Als ik hem daar onder de radio leg dan functioneert het helemaal niet!
Dus je zou nog kunnen proberen om naar de juiste plek te zoeken in de auto mocht je dat nog niet gedaan hebben.

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 14:53
Bij mijn auto (station) zit de FM-antenne in de linker achterruit. Dat werd dus niks met de FM-transmitter.

Heb daarom een autoradio (Sony BT2600 van 120,-) gekocht met Bluetooth A2DP en de kwaliteit daarvan is echt super. En gelijk een handsfree carkit!

Draadloos laden op onze Zon

Verwijderd

Welke twitter app gebruiken jullie? Ik las iets over nimbuzz maar daar zie ik geen twitter bij staan.

• Lithiumion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:59
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om je profiel automatisch te laten veranderen tussen bepaalde tijden? Zodat op maandag tm vrijdag tussen 8 en 4 hij op stil staat en de rest van de tijd op algemeen.
Ik heb 'n n97 mini als dat ertoe doet.

• LTB86
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:24
Lithiumion schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:37:
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om je profiel automatisch te laten veranderen tussen bepaalde tijden? Zodat op maandag tm vrijdag tussen 8 en 4 hij op stil staat en de rest van de tijd op algemeen.
Ik heb 'n n97 mini als dat ertoe doet.
Met Epocware Handy Profiles kan dat:
http://nokia-n97-mini-sof...e.com/Handy_Profiles.html
Kun je aan de hand van tijd, locatie (via cel-informatie van de provider) of een agenda-item automatisch je profiel laten wisselen.

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:22:
Welke twitter app gebruiken jullie? Ik las iets over nimbuzz maar daar zie ik geen twitter bij staan.
Gravity, werkt perfect!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:22:
Als je ingelogd ben kan je naar opties > instellingen en daar staat "Twitter" letterlijk onder "Accounts". In het hoofdscherm moet je dan een paar keer naar links swipen en dan zie je het vanzelf.

Ik begin over iets anders wel een beetje gefrustreerd te raken nu. Ik gebruik normaal XMedia Recode om video's om ze zetten naar een formaat voor mijn N97. Prima programma, maar niet multithreaded en dat is zonde. Ik had het programma'tje Xvid4PSP nog op mijn computer staan, iets simpeler maar een goede interface én multi-threaded. Zet ik de mp4 bestanden dan echter op mijn telefoon, dan denkt deze dat het muziek is!Om vervolgens doodleuk te zeggen dat het bestand niet kan worden afgespeeld...

Het rare is dat ik nu een map heb met 4 mp4 bestanden die het perfect doen, en 4 mp4 bestanden die als muziek worden aangezien. Vage toestand!

[ Voor 43% gewijzigd door thefal op 12-09-2010 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
thefal schreef op zondag 12 september 2010 @ 00:39:
[...]

Als je ingelogd ben kan je naar opties > instellingen en daar staat "Twitter" letterlijk onder "Accounts". In het hoofdscherm moet je dan een paar keer naar links swipen en dan zie je het vanzelf.

Ik begin over iets anders wel een beetje gefrustreerd te raken nu. Ik gebruik normaal XMedia Recode om video's om ze zetten naar een formaat voor mijn N97. Prima programma, maar niet multithreaded en dat is zonde. Ik had het programma'tje Xvid4PSP nog op mijn computer staan, iets simpeler maar een goede interface én multi-threaded. Zet ik de mp4 bestanden dan echter op mijn telefoon, dan denkt deze dat het muziek is!Om vervolgens doodleuk te zeggen dat het bestand niet kan worden afgespeeld...

Het rare is dat ik nu een map heb met 4 mp4 bestanden die het perfect doen, en 4 mp4 bestanden die als muziek worden aangezien. Vage toestand!
Dat heeft te maken met de framerate, de resolutie en de codering. Zoek eventjes op wat de N97 aankan wat dat betreft en kijk dan hoe je de filmpjes om hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Xmasjos schreef op zondag 12 september 2010 @ 01:05:
[...]

Dat heeft te maken met de framerate, de resolutie en de codering. Zoek eventjes op wat de N97 aankan wat dat betreft en kijk dan hoe je de filmpjes om hebt gezet.
Dat is juist het erge, dat heb ik gedaan! Ik heb de instellingen zoals resolutie en bitrate overgenomen, eerst van XMedia Recode en daarna uit dit topic (maar dan deel 2).
Container : MP4
Codec : Xvid
Resolutie : afhankelijk van inputsource, is het bijv een 16:9 video dan -> 640x360 om de aspect ratio te behouden, 4:3 videos converteer ik naar 640x480 of ik laat ze in hun native resolutie staan (bijv 320x240)
Videobitrate : afhankelijk van inputsource maar meestal 1000 tot 1500 Kbps
FPS : gelijk aan de inputsource, dus meestal 23.98 of 25 fps
Audio : FAAC
Audio bitrate : 128 Kbps
En nog steeds geeft bestandsbeheer aan dat het muziekfiles zijn |:( Ik gebruik voorlopig maar Format Factory, die haalt niet alles uit mijn meerdere cores maar die doet het tenminste gedeeltelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

thefal schreef op zondag 12 september 2010 @ 09:34:
[...]

Dat is juist het erge, dat heb ik gedaan! Ik heb de instellingen zoals resolutie en bitrate overgenomen, eerst van XMedia Recode en daarna uit dit topic (maar dan deel 2).

[...]

En nog steeds geeft bestandsbeheer aan dat het muziekfiles zijn |:( Ik gebruik voorlopig maar Format Factory, die haalt niet alles uit mijn meerdere cores maar die doet het tenminste gedeeltelijk.
Probeer anders eens Divx codec te gebruiken ipv Xvid. Dat hielp bij mij bij het gebruik van MKV converter studio (MKV naar MP4 oid).

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
Ik heb een vraagje. Ik probeer alle sms-jes (binnengekomen en verzonden) te verwijderen uit mijn N97. Hoe doe je dit precies? thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:42:
hallo,
Ik heb een vraagje. Ik probeer alle sms-jes (binnengekomen en verzonden) te verwijderen uit mijn N97. Hoe doe je dit precies? thx!
Menu>Berichten>Inbox>Opties>Mark./Mark. opheffen>Alle markeren>Wissen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lithiumion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:59
LTB86 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:54:
[...]

Met Epocware Handy Profiles kan dat:
http://nokia-n97-mini-sof...e.com/Handy_Profiles.html
Kun je aan de hand van tijd, locatie (via cel-informatie van de provider) of een agenda-item automatisch je profiel laten wisselen.
Bedankt :*) even kijken hoe ik aan dat programma kom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
ik zou gaan voor best profiles van smartphoneware.
die is ten eerste goedkoper dan handy profiles. (scheelt 4 $) en die werkt een stuk gemakkelijker vind ik.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Het zou goed nieuws kunnen zijn maja heb er toch niet zo'n vertrouwen in.. Een bijna gezonken schip weer opknappen en er een goeie koers mee kunnen varen? Ik denk dat het heel wat tijd nodig heeft. Daarbij moeten ze ook het vertrouwen weer terug zien te winnen. Iets wat er bij mij voorlopig nog niet zal zijn.. Dus zal hij een hoop werk moeten verzetten. Daarbij dat 1 persoon niet alle problemen uit de wereld kan helpen.

*Edit:
Zit net op Nokia Support Discussions rond te lezen. Kom ik dit tegen:
http://discussions.europe...0-016/td-p/696111/page/12
N97dissaster - Re: N97 new firmware 30.0.016 - 10-Sep-2010 06:47 PM:

Vodafone-Holland does not support N97 Anymore because it costs custommers
Hier ben ik wel benieuwd naar! Niet dat ik bij Vodafone zit maar als het wel zo is, dan zegt het wel iets.
Weet een van jullie hier wat over? Als dit echt bevestigd kan worden door iemand (desnoods stuur ik Vodafone wel een mail als niemand het weet) dan is dit ook mooi om mee te nemen in de brief.

Ik ga trouwens vanavond weer verder met het N97 gezeur. Ik heb niet echt veel punten meer erbij zien komen. Ik ga dus straks het lijstje maken als ik thuis ben en zal dan deze hier posten!
Mocht er nog iemand punten hebben, zet deze dan even hier neer. Gaat om problemen etc wat je allemaal tegenkomt op je N97, hoe meer we hebben, hoe beter. Ik hoef nu niet elk bekend punt weer opnieuw te zien hier dus ga zelf ook even terug en kijk of je iets hebt wat nog niet gemeld is.

Tevens heb ik nog maar 1 mail gehad van iemand die de actie steunt terwijl ik hier van veel meer mensen lees dat ze mee doen! Stuur ook ff een mail met je nickname en echte naam!
jebenteenezel(at)hotmail.com

[ Voor 48% gewijzigd door BaszCore op 13-09-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:49
BaszCore schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:24:
Ik heb niet echt veel punten meer erbij zien komen.
Even in het kort waar ik tegenaan loop (ik typ even snel en weet niet wat er eventueel al genoemd is):
-slecht geheugenmanagement (als je meer dan 40 apps installeert is C zo goed als vol ondanks alles zoveel mogelijk op E installeren, programmabeheer doet het niet als je alle apps netjes in aparte mappen in het menu zet)
-minimaal drie keer opnieuw op moeten starten voordat alles hopelijk goed werkt
-onbetrouwbaar touch screen (telefoon ging net weer maar ik kan niet opnemen omdat het scherm niet reageert)
-slechte afwerking wat verf betreft ('chroomrand' scherm beschadigt te snel ondanks hoes, zilver bladdert, zwart onder chroomrand om licht te blokkeren blijft aan je vingers plakken).
-massageheugen is niet te beveiligen (telefoon uit, aan de usb-kabel en je kunt alles benaderen)

Ik zal vanavond nog even een mailtje sturen. Dit is maar een kleine opsomming maar ik ben Nokia in het algemaan onderhand spuugzat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
[...]

[...]

Tevens heb ik nog maar 1 mail gehad van iemand die de actie steunt terwijl ik hier van veel meer mensen lees dat ze mee doen! Stuur ook ff een mail met je nickname en echte naam!
Ah dat moet ik zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi en de waardeloose applicaties die je niet kunt verwijderen op de telefoon.
Of nokia store applicaties die een teletubbienivo hebben.
Grootste nadeel het geheugen waardoor verschillende malen de fotobrowser niet geopend kan worden en dan weer opnieuw opstarten. inderdaad naar 1 jaar batterij gaat zeer snel leeg.
Ik steun je aktie top.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Goed dat er wat gedaan wordt tegen Nokia, ik doe graag mee. Ik vind wel dat we redelijk moeten blijven, een argument als dit vind ik een beetje onzin:
NSU1200C schreef op maandag 13 september 2010 @ 18:24:
[...]
-massageheugen is niet te beveiligen (telefoon uit, aan de usb-kabel en je kunt alles benaderen)
Zo zou je om alles wat je niet bevalt kunnen zeuren. Dat de massageheugen toegankelijk is zonder dat het toestel aan hoeft, is handig, om bijvoorbeeld bestanden te kunnen redden mocht het toestel kapot zijn en niet meer aan willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Masis schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:13:
Goed dat er wat gedaan wordt tegen Nokia, ik doe graag mee. Ik vind wel dat we redelijk moeten blijven, een argument als dit vind ik een beetje onzin:
Zo zou je om alles wat je niet bevalt kunnen zeuren. Dat de massageheugen toegankelijk is zonder dat het toestel aan hoeft, is handig, om bijvoorbeeld bestanden te kunnen redden mocht het toestel kapot zijn en niet meer aan willen.
De punten worden op dit moment nog verzamelt. Hierna zullen alle punten besproken worden wat wel en wat niet meegenomen zal worden.
Alle input is dus nog welkom.
Tevens heb ik iets vertraging opgelopen, ben er gisteren niet meer aan toe gekomen om er wat aan te doen, mede dankzij de ns. 's avonds weer weg en als je dan thuis komt heb je ook weinig zin meer wat te doen. Ik weet niet of ik vanavond in de gelegenheid ben, misschien heel eventjes maar ik zal woensdag meer tijd hebben. Dus laten we zeggen tot woensdag eind van de middag punten droppen en dan kan ik begin van de avond alle punten hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
Wat ik overigens helemaal niet genoemd heb is dat applicatie uit zichzelf afsluiten als ik de app even niet gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
lutj schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 08:47:
Wat ik overigens helemaal niet genoemd heb is dat applicatie uit zichzelf afsluiten als ik de app even niet gebruik...
Wat natuurlijk echt vervelend is is als applicaties opeens afsluiten als je ze wel gebruikt.
Dit is mij bij de muziekspeler gebeurd, bij de emailcliënt en bij de webbrowser (bij die laatste heeft meest). De applicatie klapt er dan opeens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
[...]

Het zou goed nieuws kunnen zijn maja heb er toch niet zo'n vertrouwen in.. Een bijna gezonken schip weer opknappen en er een goeie koers mee kunnen varen? Ik denk dat het heel wat tijd nodig heeft. Daarbij moeten ze ook het vertrouwen weer terug zien te winnen. Iets wat er bij mij voorlopig nog niet zal zijn.. Dus zal hij een hoop werk moeten verzetten. Daarbij dat 1 persoon niet alle problemen uit de wereld kan helpen.
Persoonlijk hoop ik dat deze meneer wel inziet hoe belangrijk aftersales en support zijn voor zo'n bedrijf en zeker in deze branche.
Ondanks dat er meerdere bedrijven zijn die problemen "ontkennen". Ik noem een nieuwe iPhone waarbij de ontvangst wegvalt als je deze op een bepaalde/normale manier beethoudt (geen iPhone-bashing intended)
*Edit:
Zit net op Nokia Support Discussions rond te lezen. Kom ik dit tegen:
http://discussions.europe...0-016/td-p/696111/page/12

[...]

Hier ben ik wel benieuwd naar! Niet dat ik bij Vodafone zit maar als het wel zo is, dan zegt het wel iets.
Weet een van jullie hier wat over? Als dit echt bevestigd kan worden door iemand (desnoods stuur ik Vodafone wel een mail als niemand het weet) dan is dit ook mooi om mee te nemen in de brief.
Heb dit forumtopic ook even vluchtig doorgekeken, en het valt mij (wederom) op hoeveel mensen problemen met het toestel hebben.....
Over het Vodafone-gebeuren heb ik geen idee, zit zelf bij Hi, maar een snelle Google zoekopdracht levert niks in die richting op.

Ik ga trouwens vanavond weer verder met het N97 gezeur. Ik heb niet echt veel punten meer erbij zien komen. Ik ga dus straks het lijstje maken als ik thuis ben en zal dan deze hier posten!
Mocht er nog iemand punten hebben, zet deze dan even hier neer. Gaat om problemen etc wat je allemaal tegenkomt op je N97, hoe meer we hebben, hoe beter. Ik hoef nu niet elk bekend punt weer opnieuw te zien hier dus ga zelf ook even terug en kijk of je iets hebt wat nog niet gemeld is.
Neem je tijd ervoor zou ik zeggen.
De problemen bij Nokia zijn waarschijnlijk allemaal toch al bekend en dit zal toch niet over één nacht ijs gaan.
"We" moeten geen dingen vergeten en hopelijk de lijst zo compleet mogelijk aanleveren bij TROS Radar.

+1 ;)
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:02:
Hoi en de waardeloose applicaties die je niet kunt verwijderen op de telefoon.
Of nokia store applicaties die een teletubbienivo hebben.
Grootste nadeel het geheugen waardoor verschillende malen de fotobrowser niet geopend kan worden en dan weer opnieuw opstarten. inderdaad naar 1 jaar batterij gaat zeer snel leeg.
Ik steun je aktie top.
Inderdaad, dit was me ook helemaal ontschoten, gaat hierbij dan om de "firmware-ingebakken" applicaties zoals JoikuSpot, Boingo, Qik en Vlingo (provider-onafhankelijk?) neem ik aan?
liffey schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:26:
[...]

Dit is mij bij de muziekspeler gebeurd, bij de emailcliënt en bij de webbrowser (bij die laatste heeft meest). De applicatie klapt er dan opeens uit.
Herkenbaar, ook bij mij klappen de standaard Nokia emailcliënt en de standaard Nokia webbrowser er nog wel eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 08:57
kwaK1983 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:26:
[...]

Inderdaad, dit was me ook helemaal ontschoten, gaat hierbij dan om de "firmware-ingebakken" applicaties zoals JoikuSpot, Boingo, Qik en Vlingo (provider-onafhankelijk?) neem ik aan?

[...]
Goed punt en helemaal mee eens. Ook bij het Toepassingen Beheer is niet altijd even duidelijk op te maken uit naamgeving of omschrijving om welke programma's (of library's, die staan er ook tussen) het gaat en of deze weg kunnen zonder dat ze bij verwijderen de werking ondermijnen van het toestel of die enkele programma's die je wél regelmatig gebruikt.

Ik meld me vanavond (en anders uiterlijk deze week) nog aan als mede-ondertekenaar/gedupeerde.

Ik heb mijn N97 bijna 2 weken geleden ingeleverd bij een NCP en hoop binnenkort een (zo goed als) nieuwe terug te krijgen die het goed doet. Ik hoop 'm dan snel via Marktplaats.nl of het prikbord op mijn werk kwijt te kunnen raken voor een redelijk bedrag. Voor een uitzending van Kassa wordt dat dan een beetje lastig ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
vtpeters schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:47:
[...]

Goed punt en helemaal mee eens. Ook bij het Toepassingen Beheer is niet altijd even duidelijk op te maken uit naamgeving of omschrijving om welke programma's (of library's, die staan er ook tussen) het gaat en of deze weg kunnen zonder dat ze bij verwijderen de werking ondermijnen van het toestel of die enkele programma's die je wél regelmatig gebruikt.

Ik meld me vanavond (en anders uiterlijk deze week) nog aan als mede-ondertekenaar/gedupeerde.

Ik heb mijn N97 bijna 2 weken geleden ingeleverd bij een NCP en hoop binnenkort een (zo goed als) nieuwe terug te krijgen die het goed doet. Ik hoop 'm dan snel via Marktplaats.nl of het prikbord op mijn werk kwijt te kunnen raken voor een redelijk bedrag. Voor een uitzending van Kassa wordt dat dan een beetje lastig ...
Zorg er dan gewoon voor dat je een bewijs van verkoop hebt ofzo. Dan is het duidelijk dat je 'm echt helemaal zat was, dus dat is zelfs nog beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Hoeveel is de N97 nog waard dan, 2e hands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
Masis schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:13:

[...]

Voor een dergelijke prijs en aangekondigde features verwacht ik dat ik als gebruiker die keuze zelf kan maken.
Hoe jij je back up regelt weet ik niet. Ik wacht niet tot de rest van de telefoon het niet doet met het kopieren van gegevens. Ik maak minimaal twee keer per week een back up van het gehele toestel voor de data die ik niet automatisch synchroniseer met een server. Ik gebruikte het toestel in een professionele omgeving en verwacht dat ik dan maatregelen kan nemen om gegevens te beschermen. Onzin? In jouw optiek wellicht maar niet vanuit mijn oogpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
NSU1200C schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:32:
[...]

Voor een dergelijke prijs en aangekondigde features verwacht ik dat ik als gebruiker die keuze zelf kan maken.
Hoe jij je back up regelt weet ik niet. Ik wacht niet tot de rest van de telefoon het niet doet met het kopieren van gegevens. Ik maak minimaal twee keer per week een back up van het gehele toestel voor de data die ik niet automatisch synchroniseer met een server. Ik gebruikte het toestel in een professionele omgeving en verwacht dat ik dan maatregelen kan nemen om gegevens te beschermen. Onzin? In jouw optiek wellicht maar niet vanuit mijn oogpunt.
Het punt hier is dat het geen eis mag zijn. Ik snap dat je het er graag in wilt, maar Nokia heeft dit nooit beloofd en het komt vaak genoeg voor dat het massageheugen in een telefoon niet extra beschermd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 23:14
Kan iemand mij vertellen hoe ik de instellingen van mijn email kan aanpassen? Volgens mij komen deze nu allemaal op de c-schijf en wil deze graag naar de e-schijf hebben. Ik heb alle instellingen van email al doorlopen maar ik kom het niet tegen. Bij de sms is het wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
sonsan schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:19:
Kan iemand mij vertellen hoe ik de instellingen van mijn email kan aanpassen? Volgens mij komen deze nu allemaal op de c-schijf en wil deze graag naar de e-schijf hebben. Ik heb alle instellingen van email al doorlopen maar ik kom het niet tegen. Bij de sms is het wel gelukt.
Welk programma etc? Waarschijnlijk kan het niet, want het is met Nokia e-mail al langsgekomen, evenals exchange (dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 23:14
Xmasjos schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:23:
[...]

Welk programma etc? Waarschijnlijk kan het niet, want het is met Nokia e-mail al langsgekomen, evenals exchange (dacht ik).
Ik gebruik exchange.

• BaszCore
Helaas gisteren weer niets kunnen doen dankzij onze vriend de ns, moest meteen weer weg nadat ik thuis was. Vanavond heb ik tot half 9 de tijd ivm voetbal op de buis dus hoop dat ik niet al te lang werk heb om thuis te komen al is dit tegen beter weten in..
Ik ga mijn best doen in ieder geval! :)

Verwijderd

Ik doe ook mee aan de brief.

Touchscreen werkt niet naar behoren, plastic gekraakt van de achterkant van het toestel, de Nokia maps zit er te vaak naast (letterlijk en figuurlijk).
Als alles naar behoren zou werken dan zou het een super toestel zijn.

Na bijna 10 jaar Nokia, onder meer de N70, de N95 en de N97 komt er nu voor mij een einde aan het tijdperk Nokia.

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
metallicattim schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:13:
Hoeveel is de N97 nog waard dan, 2e hands?
Wat is de oud ijzer prijs tegenwoordig? :X

• vtpeters
aeroxtaxi schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:21:
[...]

Wat is de oud ijzer prijs tegenwoordig? :X
Volgens mij zit er weinig tot geen ijzer verwerkt in dit toestel, vermoedelijk hoofdzakellijk kunststof.

Zie het toestel al op Marktplaats aangeboden worden voor pakweg € 100,- tot € 150,-. Vraag me ook af of er nog liefhebbers zullen zijn voor 2de hands N97's nadat de problemen met dit toestel nog breder bekend zijn geworden (zeker na een uitzending van Tros Radar).

By-the-way ...
Hoorde afgelopen weekend een kapster in de salon waar ik regelmatig kom ook steen en been klagen over dit toestel. Ze lijkt me zeker geen 'tweaker' of power-user, maar ik kan me vergissen. Als mijn vermoeden klopt, dan hebben dus ook doorsnee huis-tuin-en-keuken gebruikers merkbaar problemen met dit toestel. Het is dus niet zo dat alleen erg kritische 'heavy' gebruikers last hebben van dit slecht werkende toestel...

• Marly
Wanneer niet-tweakers problemen hebben met dit toestel, ligt het vaak aan geheugenproblemen, men weet niet (en is te lui om het op te zoeken), hoe men het toestel zodanig moet instellen, dat smsjes etc. op E worden opgeslagen, zodoende komt alles op C terecht en dat gaat het mis.
Je wilt trouwens niet weten, hoeveel mensen enkele duizenden smsjes willen bewaren (waarom in 's hemelsnaam :? ) en dan wordt de N97 idd erg traag, maar bij de N96 en N95 is dat eveneens het geval .
vtpeters schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:54:
Zie het toestel al op Marktplaats aangeboden worden voor pakweg € 100,- tot € 150,-.
Dan zijn dat toestellen, waarmee iets mis is, of domme verkopers |:( , want bij Cash4mobile.com krijg je nog 157,50 euro voor een werkend exemplaar, zonder accessoires.

[ Voor 28% gewijzigd door Marly op 15-09-2010 15:31 . Reden: aanvulling ]

• kwaK1983
Omdat ik donderdag naar Canada/Amerika (wil absoluut geen data gaan verbruiken) op vakantie ga heb ik op mijn telefoon vanalles van mijn telefoon gegooid.
Nokia E-mail, Ovi Store, Ovi Maps, Software-update (van homescreen), Opera Mobile etc. etc.
Ook heb ik bij Bestemmingen -> Internet alles eruitgegooid en ik dacht laat ik voor de zekerheid nog maar even alles syncrhoniseren met Nokia Ovi Suite, zodat ik mijn smsjes/contacten allemaal kan bewaren.
Heb ik zo alles gecoverd voor een veilige (lees: geen dataverbruikende) trip???

Maar nu komt het, ik ben nu al mijn smsjes vanaf 07-09 tot vandaag gewoon kwijt..........hoe de )*(#&$ kan dit?

Mijn smsjes sla ik gewoon op E: op en synchroniseren doe ik gewoon op de voorgeschreven manier :s
Ik twijfel ook gewoon over het meenemen van dit toestel, want ik ben echt alle vertrouwen erin verloren.
Te gek voor woorden, als je bedenkt dat dit een "alleskunner" zou horen te zijn en hij ook zo in de markt is gebracht.........

UPDATE: telefoon nogmaals op mijn netbook aangekoppeld en weer de smsjes tot vandaag terug.....HUH!!!!

[ Voor 9% gewijzigd door kwaK1983 op 15-09-2010 17:19 . Reden: sms terug-edit ]

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 21:15
Even een status update over mijn situatie. Vorige week mijn telefoon weer terug gekregen (Deze keer wel gerepareerd) maar dus geen nieuw toestel gekregen. Ik wederom zeiken bij het NCP maar deze kunnen niets betekenen omdat het toestel niet daar gekocht is. Advies: Bel Vodafone en vraag om een nieuw toestel. Dus ik vodafone bellen, maar de klantenservice beweerd niets te kunnen doen omdat het toestel niet opgestuurd is via een vodafone. ARGH. Ze ging nog een expertise onderzoek aanvragen maar dat zal ook wel niet veel opleveren.

Tevens haak ik aan bij de brief aan Nokia/Radar verhaal, een goed initiatief!

• TheFes
  • Laatst online: 16:42
kwaK1983 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:15:
Omdat ik donderdag naar Canada/Amerika (wil absoluut geen data gaan verbruiken) op vakantie ga heb ik op mijn telefoon vanalles van mijn telefoon gegooid.
Nokia E-mail, Ovi Store, Ovi Maps, Software-update (van homescreen), Opera Mobile etc. etc.
Ook heb ik bij Bestemmingen -> Internet alles eruitgegooid en ik dacht laat ik voor de zekerheid nog maar even alles syncrhoniseren met Nokia Ovi Suite, zodat ik mijn smsjes/contacten allemaal kan bewaren.
Heb ik zo alles gecoverd voor een veilige (lees: geen dataverbruikende) trip???

Maar nu komt het, ik ben nu al mijn smsjes vanaf 07-09 tot vandaag gewoon kwijt..........hoe de )*(#&$ kan dit?

Mijn smsjes sla ik gewoon op E: op en synchroniseren doe ik gewoon op de voorgeschreven manier :s
Ik twijfel ook gewoon over het meenemen van dit toestel, want ik ben echt alle vertrouwen erin verloren.
Te gek voor woorden, als je bedenkt dat dit een "alleskunner" zou horen te zijn en hij ook zo in de markt is gebracht.........

UPDATE: telefoon nogmaals op mijn netbook aangekoppeld en weer de smsjes tot vandaag terug.....HUH!!!!
Waarschijnlijk was je opslaglocatie van je smsjes naar C: veranderd, en is dat met opnieuw aankoppelen weer terug gezet.

Home Assistant configuratie

• kwaK1983
The_Fes schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:44:
[...]

Waarschijnlijk was je opslaglocatie van je smsjes naar C: veranderd, en is dat met opnieuw aankoppelen weer terug gezet.
Gebeurd dat ook "random" dan? :?

• BaszCore
Yubs, zodra je hem aan je pc koppelt schakelt hij weer over na het C geheugen, dit is zwaar irritant! Als je hierna weer het geheugen op E zet heb je ze weer. Echter snapt de emailwidget hier ook geen reet van. Deze moet je eerst weer gaan verwijderen en opnieuw toevoegen, echt bizar krom!

Nog iets! Gisteren telefoon aan de oplader gehangen omdat ie leeg was. Maar die oplader ligt dan vlak naast mn hoofd als ik in mn bed lig. Maar de oplader maakt dus een hoog herz geluid. Weet niet of er meer mensen zijn met dit geval? Ik ben er gisteren ook achtergekomen dat als je je telefoon unlockt hebt de oplader dus geen hoog herz geluid meer maakt! Valt hij weer in lock dan begint die oplader ook meteen weer te loeien! Weer unlocken en weg het meest irritante geluid wat er bestaat.

Ik heb trouwens nog steeds geen tijd gehad verder te gaan met de brief. Hopelijk heb ik vanavond nog even tijd hiervoor! :)

Verwijderd

BaszCore schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:50:
[...]

Yubs, zodra je hem aan je pc koppelt schakelt hij weer over na het C geheugen, dit is zwaar irritant! Als je hierna weer het geheugen op E zet heb je ze weer. Echter snapt de emailwidget hier ook geen reet van. Deze moet je eerst weer gaan verwijderen en opnieuw toevoegen, echt bizar krom!

Nog iets! Gisteren telefoon aan de oplader gehangen omdat ie leeg was. Maar die oplader ligt dan vlak naast mn hoofd als ik in mn bed lig. Maar de oplader maakt dus een hoog herz geluid. Weet niet of er meer mensen zijn met dit geval? Ik ben er gisteren ook achtergekomen dat als je je telefoon unlockt hebt de oplader dus geen hoog herz geluid meer maakt! Valt hij weer in lock dan begint die oplader ook meteen weer te loeien! Weer unlocken en weg het meest irritante geluid wat er bestaat.

Ik heb trouwens nog steeds geen tijd gehad verder te gaan met de brief. Hopelijk heb ik vanavond nog even tijd hiervoor! :)
Van dat geluid ondervind ik ook last. Zal vanavond eens kijken wat er gebeurt als ik dat lock-unlock verhaal van je toepas!

• kwaK1983
[...]

Hmmm OK vaag is me nog nooit opgevallen en gebruik het synchroniseren al vanaf het begin.....

• Xmasjos
[...]

Dat geluid hoor ik idd ook. Volgens mij komt dat door een te hoge spanning op de voeding (hij zet meer stroom om dat nodig). Dat doet 'ie om ook te kunnen laden als je de telefoon gebruikt, vandaar zou 'ie dus niet meer zoemen als je beeldscherm aanstaat.

• NSU1200C
Xmasjos schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:22:
[...]

Dat geluid hoor ik idd ook. Volgens mij komt dat door een te hoge spanning op de voeding (hij zet meer stroom om dat nodig). Dat doet 'ie om ook te kunnen laden als je de telefoon gebruikt, vandaar zou 'ie dus niet meer zoemen als je beeldscherm aanstaat.
Of het aan het beeldscherm ligt kun je uitproberen door het scherm open te klappen. Dan wordt het scherm niet geblokkeerd maar gaat wel het licht uit..

Verwijderd

Afgelopen zaterdag heb ik de knoop doorgehakt. Mijn N97 bij Belcompany ingeruild ( opbrengst € 157,50 ) op een HTC Wildfire. Aangezien ik pas in juli 2011 mijn abbo. kan verlengen, heb ik vanwege de bijbetaling en mede om te kijken hoe het android systeem bevalt gekozen voor dit toestel. Ben bijzonder blij dat ik deze stap gezet heb, wist niet dat er ook nog toestellen bestaan die wel zonder problemen werken. Geen vastlopers, als ik een nummer kies dan krijg ook vrijwel meteen de kiestoon, internet werkt goed en snel, al mijn mails worden opgehaald. De navigatie heb ik nog niet kunnen testen maar ik heb er het volste vertrouwen in. Denk niet dat ik nog ooit voor Nokia zal kiezen.

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 22:49
Bij mij doet inmiddels al daaagenlang Nokia Messaging het niet meer. Heb het al meermalen verwijderd, ook opnieuw mijn wachtwoord op de site "veranderd", maar het mag niet baten. Meer mensen die dit hebben? Of mensen die dit hadden en het wel opgelost gekregen hebben?

Verwijderd

hier ook geen heavy gebruiker, gebruikte wel internet af en toe op me Nokia N97, maar heb besloten om de internebundel van me abbo af te halen, omdat Inet zichzelf soms gewoon afsluit en omdat ik het veel te traag vond werken voor die paar keertjes per maand dat ik het ook echt nodig had.
Ook vind ik het touchscreen niet goed werken, soms reageert hij helemaal niet, zelfs de rode en groene knop doen het dan niet..:S
Bovendien als ik de software probeer up te daten, dan geeft de Nokia na een tijdje aan dat het bestand is beschadigd of dat de software-update is mislukt, ik loop dus nog steeds met een verouderde software van het al niet lekker werkende Symbian en ook de zogenaamd veelbelovende Ovi store volgens Nokia dan..heb ik niet kunnen updaten, ook omdat ik dus die software error krijg..

dit waren een paar van mijn klachten over de telefoon waar ik hoge verwachtingen van had...helaas!

Verwijderd

AjaxArena schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:15:
Bij mij doet inmiddels al daaagenlang Nokia Messaging het niet meer. Heb het al meermalen verwijderd, ook opnieuw mijn wachtwoord op de site "veranderd", maar het mag niet baten. Meer mensen die dit hebben? Of mensen die dit hadden en het wel opgelost gekregen hebben?
Ja heb er ook last van gehad. Mailbox opnieuw geinstalleerd (na 10 keer lukte het pas om me mailbox in te stellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:04:
[...]

Ja heb er ook last van gehad. Mailbox opnieuw geinstalleerd (na 10 keer lukte het pas om me mailbox in te stellen)
Emoze is een mooie oplossing voor mij. Deze staat gewoon in de OVI-store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is mijn N97 de gehele dag terminaal dood gebleven.
Blijkbaar heeft ie gisterenavond aan de lader gelegen en ipv gevuld de accu helemaal leeggetrokken.
Vanochtend zo dood als een pier.
De gehele dag de lader eraan gehad, iedere keer sprong het scherm weer aan, zag je de streepjes van het laden en scherm weer uit. Dat heeft echt niets geholpen.
Nu, tijdens het screen met de streepjes heb ik de lader eruit getrokken, er weer in geplaatst en na het zwart worden van de display blijft nu het witte ledje naast de USB cable branden en is de display al ruim 20 min. niet meer aangesprongen. (afkloppen!)
Ik word er een beetje erg moe van, als ie morgen niet vol met prik zit zoek ik het NCP hier op, kijken of zij dit vlaggenschip kunnen reanimeren.
Mijn vrouwtje mocht ondertussen verlengen, dus ik heb deze zowieso niet zo heel lang meer, Samsung Galaxy S coming my way, deze N97 is echt mijn laatste Nokia geweest. Hiervoor een N82 gehad met werkelijk in 2 jaar niet 1 probleem. Deze doet nu dienst bij mijn dochter. Dan ga je voor nog zo'n ervaring en dan krijg je echt het lid op de neus. Naast de problemen met laden uiteraard ook de witte waas bij foto's, het 30 meter achterlopen bij navigeren (Sygic niet overigens), de summiere update's.

Als ie het doet ben ik er best tevreden mee, maar als ik er prik in duw moet ie de volgende ochtend gewoon vol zijn. :|

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ik heb het ook helemaal gehad met mijn N97, dit is redelijk zeker mijn laatste Nokia. Vandaag viel hij voor de grap weer eens uit zonder dat ik er ook maar iets mee deed. Ik kreeg hem vervolgens ook pas weer aan nadat ik de accu had verwijdert en herplaatst. Verder is mijn telefoon de laatste dagen ook weer zo traag als een hoop stront, en dat terwijl ik dondersgoed weet hoe ik met het geheugen om moet springen en verder alleen de music player en facebook op de achtergrond aan heb staan.

Foto's maken heb ik ook opgegeven, na 2 reparaties blijft het troep met witte waas. Mijn N95 (waar ik eigenlijk ook al genoeg problemen mee had) maakte 10 keer betere foto's. De gps werkt ondertussen ietsjes beter dan voor de 1e "reparatie", maar nog steeds tamelijk matig.

Ik denk dat mijn volgende telefoon een Android toestel word. Misschien dat ik ook maar direct overstap op een andere provider, want een deel van de internet problemen zijn ongetwijfeld toe te kennen aan T-mobile.

Nouja, weer genoeg gerant. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb helemaal niets met het bashen van dingen, maar een apparaat van deze prijs moet ronduit tadeloos werken, voor jaren.
Ik heb hem net na een uurtje van de draad gehaald en hij doet het weer. (3 streepjes, accu van 2400 mHa)
Ik heb hem weer aan het infuus gelegd en weer kwam ie iedere keer met display UP.
Dus weer onderbroken en weer aangesloten, nu brandt ie alweer 6 min. Ik ga het morgen wel zien, hij moet dan tjokvol zitten. Zal uiteindelijk wel reserveplayer in het onderste laatje worden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk80
  • Laatst online: 18-05-2020
Mijn 1.5 jaar oude N97 heeft sinds kort het probleem dat het rode led (flitser) lampje constant aanblijft ,
zelfs als de tel uitstaat . Als ik de batterij eruit haal en er weer in doe gaat het lampje meteen branden .
Kent iemand dit probleem?

Ps scherm gaat ook niet meer vanzelf op donker/standby na 'n minuut . gps werkt niet meer, maar dat is niks nieuws .

[ Voor 19% gewijzigd door funk80 op 17-09-2010 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het zo lees, dan zal Nokia heeeel veeeel vaste klanten verliezen.
(Idee om dit ook te vermelden in "de brief" dat Nokia door de N97 heel veel klanten zal verliezen).

Ik heb maar weer mijn N95 in gebruik genomen. Ik ben aan het rondkijken voor een ander toestel.
Het idee om de N97 in te ruilen en er 157,50 euro voor te krijgen, spreekt mij enorm aan.

Aangezien ik zo gewend ben om vanzelf sprekend voor een Nokia te gaan, moet ik nu verdiepen in andere telefoons. Ja, misschien toch voor de Iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar weer mijn N95 in gebruik genomen. Ik ben aan het rondkijken voor een ander toestel.
Het idee om de N97 in te ruilen en er 157,50 euro voor te krijgen, spreekt mij enorm aan.
klinkt indd wel ok, maar voor mij NOOIT meer een nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Gisteravond viel mijne ook opeens 2x uit... zat nog voldoende prik in, maar viel gewoon uit... lekker... hoop dat dit eenmalig was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aantrekkelijk idd om 157,50 te cashen en iets uit te zoeken wat wél gewoon werkt.
Gister crashte mijn N97 zonder enige aanleiding 2x. Mijn mail client was compleet verdwenen, kon de hele zooi opnieuw installeren en instellen. Browser klapt er elke keer als ik internet wel een keertje uit. Irriteer me mateloos aan het enorme memory leak op C:. Had vandaag ineens 0b ;(
Gesprekken die ineens wegvallen (bij vol bereik). Communicatie met Parrot carkit is hopeloos (beide; dus telefoon en carkit voorzien van nieuwste firmare). Openstaande apps (zoals een Twitter app) die ik op de achtergrond wil laten draaien sluit hij continue zelf maar af. Enz enz enz. Serieus ik kan er een bladzijde over volschrijven. Mij lijkt zo'n HTC Desire HD wel wat. Android krijgt van mij een kans. Alles beter dan dat zuigende symbian waar Nokia maar op voort borduurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HTC Desire HD spreekt mij ook enorm aan! Met in de toekomst Android 3.0 erop...dan heb je echt een beestje in je zak zitten. Ik zit gevoelsmatig tussen twee kades....aan de ene kant vind ik het een heerlijk toestel...mooie formfactor en je kunt er ontzettend veel mee. Maar bijna niets (behalve twitter, Gravity is de by far de beste S60 app die er te vinden is) doet het naar verwachting. Waar blijft de volgende grote update Nokia ?! Alle andere Nokia telefoons streven de N97 voorbij qua updates....wij blijven achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:16:
Als ik het zo lees, dan zal Nokia heeeel veeeel vaste klanten verliezen.
(Idee om dit ook te vermelden in "de brief" dat Nokia door de N97 heel veel klanten zal verliezen).
Denk dat dit niet nodig is, als je er eenmaal een zaak van maakt dan zal eerder iemand verbaast zijn als je weer een Nokia koopt. Lijkt me niet echt nodig :)
Maargoed als de meerderheid vind dat het er wel in moet, dan gaat het gewoon mee in de brief.
Ben overigens de gehele week nog niet aan de brief toegekomen, ik hoop dat ik vanavond nog plek heb dit te kunnen doen, anders zal het later in het weekend worden.
Tevens is de mail ook nog steeds bereikbaar voor de mensen die mee willen doen met de actie :)
jebenteenezel(at)hotmail.com. Verzoek om je volledige naam + nickname te versturen.
Ik zet sowieso vanavond wel ff lijst met al die punten hier neer. Zal wel even het een en ander in elkaar knutselen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:10:
Afgelopen zaterdag heb ik de knoop doorgehakt. Mijn N97 bij Belcompany ingeruild ( opbrengst € 157,50 ) op een HTC Wildfire. Aangezien ik pas in juli 2011 mijn abbo. kan verlengen, heb ik vanwege de bijbetaling en mede om te kijken hoe het android systeem bevalt gekozen voor dit toestel. Ben bijzonder blij dat ik deze stap gezet heb, wist niet dat er ook nog toestellen bestaan die wel zonder problemen werken. Geen vastlopers, als ik een nummer kies dan krijg ook vrijwel meteen de kiestoon, internet werkt goed en snel, al mijn mails worden opgehaald. De navigatie heb ik nog niet kunnen testen maar ik heb er het volste vertrouwen in. Denk niet dat ik nog ooit voor Nokia zal kiezen.
inruilprijs is een goede zo lijkt me, maar de batterij van de htc is echt zeeeer brak, zul je de eerste week nog niet zo'n last van hebben. vriend van me heeft de desire en die raad hem mij af, hij loopt continue met zijn oplader op zak en prikt hem er zoelfs in de kroeg in om de avond door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top op heden gaat hij elke avond aan de lader, maar dat moest ik met de N97 ook.
Vandaag navigatie (Sygic mobile maps 10) uitgetest. Perfect, als ik op de autoweg rij, rij ik ook op de autoweg en niet zoals vroegen 100 meter verderop op een naastgelegen weg. Voor mij geen Nokia meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Goed jongens! De punten tot zo ver! Nu moeten we even bekijken wat we allemaal mee gaan nemen in de brief.
Laat dus graag even weten wat je van deze lijst vind.
Kleine opmerking: ik heb de lijst niet echt gecontroleerd op het feit of er punten tussen staan die relevant zijn of niet, de uiteindelijk zal mogelijk korter zijn tenzij er ineens weer nieuwe punten naar boven komen. :) Have fun!

1. Xmasjos
1. Te weinig C-geheugen
2. GPS werkt niet goed
3. Af en toe vastlopers (ja, nog steeds)
4. Telefoon wordt traag bij een volle E-schijf. Waarschijnlijk vanwege het indexeren van muziek, fotos e.d.

2. Kwak1983
5. "Witte waas" over foto's in donker met flits, ook na diverse fw updates nog
6. Gigantisch lang wachten op software-updates voor bepaalde productcodes
7. Geen andere browser als standaard in te stellen
8. Lenscover krassen door ontwerpfout
9. Spontane reboots
10. Afbladderen verf zilveren randje (na 2 (!!!) maanden al)
11. Telefoon op luidsprekerstand betekent onhoorbaar voor tegenpartij (kraken/knarsen)
12. Simpele reactie(s) van Nokia zelf op de klachten/problemen (o.a. op mijn brief: @BaszCore, deze mag je wat mij betreft in zijn volledigheid gebruiken, pm maar als je het origneel + mail van Nokia wilt hebben)

3. vtpeters
13. Telefoon reageert traag (of niet) op aanraakscherm na deblokkeren toestel
(met o.a. gemiste oproepen als gevolg);
14. Aanraakscherm werkt over algemeen slecht, onnauwkeurig en lijdt aan 'spook' bediening;

4. TTROADS
15. Belachelijk korte accutijd vooral bij gebruik wifi en/of GPS ondanks een flinke accu en relatief trage CPU.
16. Slechte bouwkwaliteit behuizing in het algemeen, out of the box al kraken, ontgrendelschuifje wat zeer fragiel is.
17. Veronderstelde basis functionaliteit komt pas maanden of jaren na de release beschikbaar. (HTML e-mail bijvoorbeeld)

5. metallicattim
18. Als ik hem dichtklap en met het schuifje op vergrendeling wil zetten, duurt dit soms 4-5 seconde, dat is gewoon irritant...
19. De batterij is nu na 1 jaar echt zo goed als op... langer dan 2 dagen doe ik er niet meer mee, als ik veel internet moet ik hem elke dag opladen.
20. Het touchscreen is in vergelijking met andere phones, gewoon bar slecht...
21. Ik heb mn email ingesteld op automatisch ophalen, maar alleen eigen netwerk. Ik woon aan de grens, dus ik ben nogal vaker in DLD, ik krijg dan elke keer de vraag of het netwerk verbinding mag maken ( o.i.d. ), klik je dan per ongeluk op ja, gaat ie een nieuw e-mailaccount aanmaken... zucht...
22. Bovenin het scherm staat eigenlijk 24/7 het icoontje van "nieuwe e-mail" ondanks dat er geen enkele nieuwe mail is, of dat je de nieuwe mail al gelezen hebt, het blijft er gewoon staan. Een enkele keer maar dat het daadwerkelijk verdwijnt

6. BaszCore
23. Meldingen dat er niet genoeg geheugen beschikbaar is terwijl er geen enkele applicatie open staat. Herstart van de telefoon is noodzakelijk.
24. Internet Browser opent soms geen enkele website en vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. Enige optie om dit op te lossen is de telefoon te herstarten.

7. Lutj
25. Machtig traag reageren bij het gaan naar menu's.
26. Automatische daaifunctie is dikke stroop.
27. Meest schandalige is nog wel dat je binnen de kortste keren van je alluminium laag af bent!
28. Batterij houdt het bij tegenwoordig niet langer meer uit dan een dag
29. Exchange geeft systeemfout aan, nergens een oplossing te vinden.
30. Sms beichten op automatisch naar de c schijf als je het apparaat als massa opslag gebruikt, ook al zo schandalig
31. Pauper browser

Kleine edit: Doen nu al 13 mensen mee! Volgens mij zijn er echter veel meer mensen die er proberen mee hebben! Schroom niet om mee te doen want je hebt alleen jezelf ermee!
Wil je mee doen stuur dan ff mail met je nickname en echte naam naar jebenteenezel(at)hotmail.com!

[ Voor 3% gewijzigd door BaszCore op 17-09-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
ik heb wel een aantal problemen waar ik echt last van heb (Flitser die voor witte waas zorgt en slechte GPS), maar ik kan me niet vinden in de meeste van de genoemde 31 punten. Dat is de reden voor mij om niet mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trueKAMi
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Knappe lijst!

Volgens mij kan je trouwens ook meedoen als je maar enkele van deze punten hebt. Het is echt een ontzettend duur toestel dat gewoon hoort te werken, punt. Als je ook maar 1 van deze problemen hebt is het eigenlijk al niet goed. (Al is er dan nog prima mee te leven, overal gebeuren wel eens foutjes.)

Tevens zou ik de batterijproblemen onder 1 punt zetten (nu punt 15, 19 en 28). Batterijen zijn helaas bij elke smartphone om te huilen, en daar heb je dus niet een écht sterk punt mee.
Verder is punt 10 en 27 dubbel, en ook punt 13, 14 en 20.
En punt 31 zou eventueel iets anders geformuleerd mogen worden voor in een officiële brief XD :P

"With a hammer like this, every problem looks like a nail!"

• BaszCore
trueKAMi schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:58:
Knappe lijst!

Volgens mij kan je trouwens ook meedoen als je maar enkele van deze punten hebt. Het is echt een ontzettend duur toestel dat gewoon hoort te werken, punt. Als je ook maar 1 van deze problemen hebt is het eigenlijk al niet goed. (Al is er dan nog prima mee te leven, overal gebeuren wel eens foutjes.)

Tevens zou ik de batterijproblemen onder 1 punt zetten (nu punt 15, 19 en 28). Batterijen zijn helaas bij elke smartphone om te huilen, en daar heb je dus niet een écht sterk punt mee.
Verder is punt 10 en 27 dubbel, en ook punt 13, 14 en 20.
En punt 31 zou eventueel iets anders geformuleerd mogen worden voor in een officiële brief XD :P
Ja ik heb de lijst ook nog niet gecontroleerd op dubbele punten etc. My bad.. veelste druk de laatste tijd op het werk en privé. Dat ik met dit initiatief begon kleine 2 weken zag de wereld er totaal anders uit.. Volgende week weer vroege week dus hoop ik weer wat extra tijd vrij te hebben.
Maar ik denk dat het wel goed is om straks de punten in categorieën te plaatsen maar daaronder de problemen die we tegen komen in de praktijk met een daarbij horend voorbeeld. Zo geven we Radar en Nokia? wel een goed beeld over hoe "wij" de telefoon ervaren en zullen ze zien dat de telefoon dus eigenlijk met de simpelste bezigheid al dus niet voldoet omdat je dus af en toe simpelweg niets kan doen vanwege meldingen die hij geeft..

@ Betse, er zullen vast meer mensen zo over denken. Ik heb ook lang niet van elk punt last maar een klein deel, iets wat ik persoonlijk te min vind om voor naar een NSP te gaan.. Eigenlijk ben ik gek dat ik het niet doe want ik dupeer mezelf hiermee. Desondanks zijn er dus dermate veel problemen mee dat er eigenlijk wel iets moet gebeuren. Ik kan niet namens jou oordelen maar wat ik zelf wel vind is dat elk probleem je ondervind met een vlaggenschip zou gemeld moeten worden.
Nou ben ik meer van het zelf oplossen dus zal je mij niet zo snel bij een NSP vinden. Ja ze gaan hem voorzien van de nieuwste software. Ja hallo, die staat er al op, nee wij hebben een andere versie, tuurlijk hebben ze ineens een wonderversie met precies dezelfde code als die ik er zelf op zou zetten 8)7. Of ze sturen hem op en dan hebben ze daar die wonderversie voor je erop gezet en na 2 dagen heb je weer dezelfde problemen terug.
Ik denk dat dit trouwens voor de meeste mensen hier geldt, beide punten waarover ik het heb. Mijn vermoeden is dat niemand hier last heeft van alle punten die hier staan en dat de meeste het liever zelf proberen op te lossen dan dat ze naar een NSP gaan. Maargoed Nokia gedraagt zich ook niet goed want ze hebben hun excuus aangeboden voor de N97 maar waarvoor? Ze hebben nog niets gedaan waardoor het beter is of een voordeelactie op een ander product. Helemaal niets, ja sorry de N97 is een *** telefoon maar we gaan er niets aan doen. Zo hoor je niet met je klanten om te gaan en dat moeten ze naar mijn mening dus ook maar duidelijk weten.

[ Voor 34% gewijzigd door BaszCore op 18-09-2010 00:31 ]

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Hmm, als ik er aan denk stuur ik morgen wel een mailtje, nu niet helemaal nuchter genoeg voor.

Wel kan ik alvast een punt toevoegen: de muzieklibrary werkt kut. Heb je een 30 tal liedjes naar de telefoon gekopieerd, voegt hij er welgeteld 1 toe aan de library :') En de enige oplossing is de database verwijderen en helemaal overnieuw laten aanmaken. Heb ik al verteld dat dat erg lang duurt met veel muziek? En verder kan ik het helemaal vinden met punt 1-6, 8-10, 13-18, 21-23 en 30. *O* |:(

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52
Nog een puntje voor de lijst: de standaard fotobrowser is traag, het duurt zo'n 15 seconden voordat de browser volledig opgestart is. Lastig als je even snel een foto wilt laten zien tijdens een feestje of zo. En na een hard reset van het toestel zijn alle foto's verplaatst van de map "vastgelegd" naar "downloads", geen idee waarom.

Verder, al ongeveer genoemd: opnemen is af en toe een drama. Als je het toestel uit je zak haalt heeft het scherm de neiging continue te draaien. Maar omdat het vaak weer even duurt voordat het scherm weer is opgebouwd kun je het gesprek niet opnemen. Heel irritant.

Edit: Waar ik me overigens ook erg aan stoor is dat het LED lampje gaat branden tijdens het opladen, ook als het toestel uit is. Wellicht een "feature", maar handig is anders als je wilt gaan slapen. En o ja, als het toestel vol zit piept ie en licht het scherm wit op. De eerste keer gooide ik het toestel bijna tegen de muur... nu ligt het toestel onder z'n eigen dekentje. :')

[ Voor 24% gewijzigd door Tweade op 18-09-2010 19:16 ]

• liffey
BaszCore schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:48:
Goed jongens! De punten tot zo ver! Nu moeten we even bekijken wat we allemaal mee gaan nemen in de brief.
Laat dus graag even weten wat je van deze lijst vind.

Kleine edit: Doen nu al 13 mensen mee! Volgens mij zijn er echter veel meer mensen die er proberen mee hebben! Schroom niet om mee te doen want je hebt alleen jezelf ermee!
Wil je mee doen stuur dan ff mail met je nickname en echte naam naar jebenteenezel(at)hotmail.com!
Aardige lijst, na een ordening geeft dat een goed overzicht denk ik.
punt wat ik mis:
programma's die spontaan uitvallen. nokia mesaaging gebeurd dit dagelijks bij het openen van een html mail. springt dan gewoon op ht start screen, en al ik het nogmaaks probeer lukt het vaak wel.

webbrowser klapt er ook heel geregeld uit.
totpunten wat mij betreft:
slechte gp, ook na hardware update
slecht geheugengebruik, melding dat er onvoldoende geheugen is terwijl er nauwelijks iets draait.

verder staan er ook echt onzin punten in, dus opschonen en alleen essentials noemen maakt de brief sterker.
ben zeker bereid tot meelezen al je een versie af hebt. je hebt mijn mail.

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52
Wellicht goed om in de brief ook nog even te wijzen op de reclame van Nokia en het verschil met de praktijk:
YouTube: Nokia N97 Demo

Een beetje mooier maken is prima maar dit is gewoon misleiding.

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
liffey schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:36:
[...]

Aardige lijst, na een ordening geeft dat een goed overzicht denk ik.
punt wat ik mis:
programma's die spontaan uitvallen. nokia mesaaging gebeurd dit dagelijks bij het openen van een html mail. springt dan gewoon op ht start screen, en al ik het nogmaaks probeer lukt het vaak wel.

webbrowser klapt er ook heel geregeld uit.
totpunten wat mij betreft:
slechte gp, ook na hardware update
slecht geheugengebruik, melding dat er onvoldoende geheugen is terwijl er nauwelijks iets draait.

verder staan er ook echt onzin punten in, dus opschonen en alleen essentials noemen maakt de brief sterker.
ben zeker bereid tot meelezen al je een versie af hebt. je hebt mijn mail.
Vooral dat laatste punt kan ik me in vinden. Gooi die onzin problemen eruit. Volgens mij zitten er veel punten bij die mensen graag veranderd zouden willen zien, maar dat is niet echt een gebrek van de n97. Je moet geen wensen lijst opsturen.
Accu problemen is sowieso een verloren zaak. Op de accu zit ook geen garantie en ik denk zelf dat je met elke smartphone (die je ook als zodanig gebruikt) aan 1 of 2 dagen gebruik moet denken.
Ook denk ik niet dat het nuttig is om de telefoon te gaan vergelijken met (nieuwere) telefoons.

Gooi het op de punten die je hard kan maken (en ook zijn erkend door Nokia), zoals dat hele gedoe met de B-cover (gps en krassen op het camera glas, wat btw na 3 keer opgestuurd te zijn naar Dynafix, nog steeds niet helemaal verholpen is bij mij), veel te klein c: geheugen (Nokia heeft dit met elke FW proberen te verhelpen), veel vastlopers ( en spontane restarts), verf van het toestel slijt enorm hard (helemaal makkelijk aantoonbaar) en ik heb zelf ook af en toe problemen met het scherm (vooral met opnemen, maar ik weet niet of dat aan het scherm ligt).

Ik stuur zelf ook een eigen brief naar Nokia.

• BaszCore
Zoals ik al eerder zei, ik heb de lijst opgesteld met alle punten die hier eerder genoemd waren. Hier heb ik dus verder nog niets aan aangepast! Dit moet nog gebeuren. Ben van plan alles in categorieën te doen voor zo ver het mogelijk is.
Alle input die hier nu weer word gebracht staat over enkele minuten ook in het document om verwerkt te worden :) Er word dus met alles rekening gehouden. :) Op dit moment is het geheel nog 1 grote pleures bende hahaha.

Verwijderd

BaszCore schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 00:20:
[...]
dus zal je mij niet zo snel bij een NSP vinden. Ja ze gaan hem voorzien van de nieuwste software. Ja hallo, die staat er al op, nee wij hebben een andere versie, tuurlijk hebben ze ineens een wonderversie met precies dezelfde code als die ik er zelf op zou zetten 8)7.
In een NokiaServicePoint wordt je firmware er op een andere
manier opgezet dan dat jij hetzelf thuis doet. De methode die een
NSP gebruikt is een stuk betrouwbaarder dan zelf updaten !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en de apps die niet te verwijderen zijn. Boingo joki etc.
Veel succes ik steun je aktie samen staan we sterk.
Normaal maak ik er geen punt van.
Maar aangezien Nokia veel beloofde met deze telefoon.
En niet openstaat vvoor de klachten.
Jawel het lens cover is uiteindelijk opgelost je moet ze ook een kans geven.
Maar het grootste probleem vind ik het geheugen en de accu duur.
En er zijn bepaalde apps wanneer je deze installleer dan is je telefoon in een mum van tijd leeg.
Ik gerbuik weinig apps en ik vind het belachelijk dat er app op staan die niet verwijderd kunnen worden.
En waarom is adobe een trial versie. De n97 heeft genoeg gekost.

ik steun je aktie en ik hoop dat meer mensen meedoen.
Aangezien nederland niet bekend staat om aktie voeren.
Moet er iemand het initiatief nemen en ik moet zeggen nu je gestart bent met deze aktie.
Doe ik mee je hebt mijn mail ontvangen.
En voor mij is dit nu een principe kwestie.
Als nokia meteen gereageerd had.
En niet alleen denkt aan verkopen dat had ik er meer vrede mee gehad.
Maar je hoort nauwelijks nog hiervan.
Laat ze maar alle telefoon terug roepen en een nieuwe geheugen chip plaatsen.
Ze bedenken maar een goede oplossing of het toestel ruilen voor een toestel wat wel goed werkt.

Grtz M

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2010 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 19:31:
In een NokiaServicePoint wordt je firmware er op een andere
manier opgezet dan dat jij hetzelf thuis doet. De methode die een
NSP gebruikt is een stuk betrouwbaarder dan zelf updaten !!
Ja daar gebruiken ze Phoenix, hier bestaat je firmware uit losse bestanden die dan geïnstalleerd word op je telefoon. Maakt ook geen reet uit want de problemen blijven bestaan. Versie blijft overigens ook hetzeflde, alleen wordt het idd op een andere manier geïnstalleerd maar dat maakt dus allemaal niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
Marly schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:18:
Wanneer niet-tweakers problemen hebben met dit toestel, ligt het vaak aan geheugenproblemen, men weet niet (en is te lui om het op te zoeken), hoe men het toestel zodanig moet instellen, dat smsjes etc. op E worden opgeslagen, zodoende komt alles op C terecht en dat gaat het mis.
Je wilt trouwens niet weten, hoeveel mensen enkele duizenden smsjes willen bewaren (waarom in 's hemelsnaam :? ) en dan wordt de N97 idd erg traag, maar bij de N96 en N95 is dat eveneens het geval .

[...]

Dan zijn dat toestellen, waarmee iets mis is, of domme verkopers |:( , want bij Cash4mobile.com krijg je nog 157,50 euro voor een werkend exemplaar, zonder accessoires.
Niet erg 'smart' van een smartphone om af fabriek (of standaard ingesteld in de firmware) de berichten op C: te plaatsen ipv op het 32 GB tellende massageheugen dat in elk apparaat van dat type standaard aanwezig is. Daardoor heeft iedereen (ook standaard) geheugenproblemen, tenzij je de instellingen hiervoor met de hand wijzigt. Eigenlijk te gek voor woorden dat een gebruiker 'tweaker' moet zijn om dit dure toestel goed werkend te krijgen.

Bedankt voor je tip om bij Cash4Mobile mijn telefoon in te leveren (als ik 'm terug heb van de NCP, inmiddels ruim 2,5 weken weg)...

[ Voor 5% gewijzigd door vtpeters op 20-09-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
BaszCore schreef op maandag 20 september 2010 @ 07:51:
[...]

Ja daar gebruiken ze Phoenix, hier bestaat je firmware uit losse bestanden die dan geïnstalleerd word op je telefoon. Maakt ook geen reet uit want de problemen blijven bestaan. Versie blijft overigens ook hetzeflde, alleen wordt het idd op een andere manier geïnstalleerd maar dat maakt dus allemaal niets uit.
Zou op zich wel erg vreemd zijn, als Nokia je de mogelijkheid biedt om zelf de firmware bij te werken en deze door de gebruiker zelf geïnstalleerde update 'inferieur' zou zijn aan de update die door een NCP wordt uitgevoerd. Als dit al het geval zou zijn ... biedt dan als fabrikant niet de mogelijkheid, zou ik zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:10:
Kun je misschien aangeven hoeveel je moest bijleggen? Ik wist namelijk niet dat zoiets kon en ik wil ERG GRAAG van zo een actie gebruik maken.

Heb je dan toestel los gehaald zonder abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Je kunt hem ook inruilen bij Cash4mobile.com, dan krijg je er eveneens 157,50 euro voor (alleen het toestel, zonder accessoires) en dan kun je kopen wat en waar je wilt.

Bijv. de HTC Wildfire simlockvrij, bij V&D in het Prijzencircus, vanaf a.s. zaterdag 25 september voor 199,99 euro :)

[ Voor 26% gewijzigd door Marly op 20-09-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Zo, heb de beslissing genomen. De n97 gaat er uit. Vorige hard reset gedaan (incl E: geformatteerd) en sindsdien al minimaal 5 zelf-resets gehad (en een paar keer de batterij eruit gehaald). Er komt een HD2, misschien zelfs met Froyo erop.

Ik houd de n97 nog even om de brief af te wachten naar nokia, maar hij gaat daarna zsm weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:30

RV

®

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 16:32:
Top op heden gaat hij elke avond aan de lader, maar dat moest ik met de N97 ook.
Vandaag navigatie (Sygic mobile maps 10) uitgetest. Perfect, als ik op de autoweg rij, rij ik ook op de autoweg en niet zoals vroegen 100 meter verderop op een naastgelegen weg. Voor mij geen Nokia meer.
Heb je er wel eens aan gedacht dat jou telefoon dan gewoon niet goed is? Mijn N97 heeft daar totaal geen probleem mee bij Sygic, en ook niet bij de normale Nokia Maps. Ik rij precies waar ik moet rijden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Mijn N97-ervaringen mogen ook meegenomen worden in de Nokia brief.
Mijn belangrijkste problemen:

* Kwaliteit tijdens telefoongesprek blijft onvoldoende. Klanten klagen over onverstaanbaarheid. Is dan met oude n73 prima op dezelfde locatie met zelfde SIM.
* GPS blijft problemen geven, ondanks bezoek aan NCP. Fix (met AGPS) duurt erg lang, in OVI maps loopt navigatie soms ineens achter.
* Witte waas over foto's met flits ondanks nieuwe cover ..
* Regelmatig crashen ivm te weinig geheugen; waarschijnlijk door SMS op C:

Ik gebruik daarom meestal mijn oude n82 en zit te wachten op het moment dat Nokia deze n97 echt goed krijgt. Was tenslotte niet echt een low budget toestel.

Heb vandaag van Nokia begrepen dat met de N8 alles goed komt. Had ik al besteld als vervanging voor N97, maar dreigt een N8merrie te worden. Ik durf nu bijna niet meer te gaan slapen ....

[ Voor 11% gewijzigd door emmerx op 21-09-2010 00:26 . Reden: typevouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
emmerx schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 00:23:
Mijn N97-ervaringen mogen ook meegenomen worden in de Nokia brief.
Mijn belangrijkste problemen:

* Kwaliteit tijdens telefoongesprek blijft onvoldoende. Klanten klagen over onverstaanbaarheid. Is dan met oude n73 prima op dezelfde locatie met zelfde SIM.
* GPS blijft problemen geven, ondanks bezoek aan NCP. Fix (met AGPS) duurt erg lang, in OVI maps loopt navigatie soms ineens achter.
* Witte waas over foto's met flits ondanks nieuwe cover ..
* Regelmatig crashen ivm te weinig geheugen; waarschijnlijk door SMS op C:

Ik gebruik daarom meestal mijn oude n82 en zit te wachten op het moment dat Nokia deze n97 echt goed krijgt. Was tenslotte niet echt een low budget toestel.

Heb vandaag van Nokia begrepen dat met de N8 alles goed komt. Had ik al besteld als vervanging voor N97, maar dreigt een N8merrie te worden. Ik durf nu bijna niet meer te gaan slapen ....
Ja die verhalen van Nokia ken ik ook wel inmiddels. Als je het nu als een N8merrie ziet (leuk gevonden trouwens) waarom annuleer je je bestelling dan niet?
Volgens mij staan al jou genoemde punten er al in, al heb ik een kleine twijfel over de belkwaliteit, die valt mij ook echter tegen, heb af en toe zelf het gevoel dat het gesprek niet tussen 2 personen is maar dat er nog ergens een derde persoon mee luistert.
C Geheugen blijft crashen ook al staan sms/email berichten op E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
BaszCore schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 07:37:
[...]

Ja die verhalen van Nokia ken ik ook wel inmiddels. Als je het nu als een N8merrie ziet (leuk gevonden trouwens) waarom annuleer je je bestelling dan niet?
Volgens mij staan al jou genoemde punten er al in,
Ik heb de N8 gisteren afbesteld na de verhalen over verder uitstel.

Ik wilde geen nieuwe punten aandragen, meer ondersteunen dat ik problemen die ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
emmerx schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 08:23:
[...]

Ik heb de N8 gisteren afbesteld na de verhalen over verder uitstel.

Ik wilde geen nieuwe punten aandragen, meer ondersteunen dat ik problemen die ook heb.
Zou zeggen sluit je aan bij de brief richting Tros Radar en Nokia :) Actie waar ik mee ben begonnen doen ondertussen al aantal tweakers mee! :)
Helaas duurt ff om alles goed in elkaar te zetten, drukke periode momenteel op het werk, daarnaast privé ook genoeg te doen en als je dan eens een uurtje vrij hebt, wil je ook wel eens wat voor jezelf doen.
Maar aanmelden kan door ff mailtje te sturen met je nickname en volledige naam naar "jebenteenezel(at)hotmail.com" :) Komt bij mij terecht. Alle input die hier staat zal ook worden meegenomen, geldt voor alle reacties hier waar ik daadwerkelijk iets mee kan :)

*Edit:
Lees net op tnet: nieuws: Nokia stelt Nederlandse introductie N8 uit
Hahahaha, N8 uitgesteld wegens software problemen.. Als ze dat bij de N97 hadden gedaan, was hij nu nog steeds uitgebracht vermoed ik... :X

[ Voor 14% gewijzigd door BaszCore op 21-09-2010 10:51 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 64 Laatste