LCD Aan de muur, welke kabels?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Classes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
Ik ben aan het verbouwen, en ik ga mijn lcd aan de muur hangen.. Allemaal leuk, maar het is pas echt netjes als de kabels dan ook door de muur zitten. Dat is mogelijk, alleen is het dan niet meer mogelijk om er andere kabels door heen te trekken. Dus aan jullie wil ik vragen welke kabels er sowieso in moeten.
Mijn tv heeft de volgende aansluiting; HDMI, VGA, SCART, Component in, Component uit.
De volgende kabels wil ik er sowieso door; HDMI, VGA.

Nu is mijn vraag welke kabels jullie aanraden om er voor mij doorheen te doen.
Ook wil ik graag weten welk merk video/audio kabels goed is.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

In het geval je ze echt in de muur gaat verwerken zou ik voor de zekerheid alle denkbare kabels er doorheen trekken... je kan ze altijd, indien niet gebruikt, verstoppen achter de tv. Wat mij ook niet geheel onverstandig lijkt is om alvast meerdere Hdmi kabels te verwerken gezien vooral scart toch behoorlijk achterhaald begint te worden. Tot die tijd zou je echter een Hdmi naar scart adapter kunnen gebruiken. (ga er vanuit dat deze wel bestaan ;) )

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen 1 enkele HDMI naar de receiver? Misschien nog een displayport voor als het in de toekomst doorbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

De kans dat displayport door zal breken acht ik persoonlijk zeer klein. Al zou het doorbreken dan is de kans vrijwel nihil dat het uberhaubt HDMI zal vervangen gezien dat op dit moment toch wel dé standaard is op televisies e.d.
Ik zou even goed nadenken over welke apparatuur je op dit moment hebt staan en wat er eventueel in de toekomst bij zou kunnen komen (htpc, gameconsole etc.) Het in de muur verwerken van kabels doe je het liefst maar 1 keer dus liever een kabel meer dan een te weinig.
Voor de rest qua kwaliteit van de kabels: ik zie persoonlijk geen verschil tussen een hdmi van 5 euro en één van 50 euro maar dat kan ook aan mij liggen...

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die consoles etc. hang je als het goed is allemaal aan de receiver en dan gaat er 1 enkele kabel naar het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je kunt toch een mooie brede kabelgoot in de muur plaatsen, waardoor het achteraf ook mogelijk is om kabels te verwijderen of toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:30
SCART kabel? Voor een Digitale TV ontvanger (tenzij je die in de HDMI variant gaat gebruiken)

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 05-10-2009 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 18:20
Een kabelgoot zou inderdaad ideaal zijn.

Zo iets dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Huur een flinke sleuvenfrees en maak ruimte voor een buis van een afvoerpijp, zelfde diameter als je ook onder je gootsteen hebt. Meeste past daar echt wel door. Maar nofi, als je al niet weet welke kabels er komen kijken bij het aansluiten van een TV...weet je dan wel uberhaupt hoe je de bende aan moet sluiten, laat staan het zaakje evt goed weg te werken mocht je een keer een draad door moeten knippen en weer opnieuw vast moeten maken :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Classes
Helaas is het geen nieuw huis, dus betwijfel ik of de muur het houd..
Welke type kabels weet ik wel, maar welk welk merk kwaliteit levert weer niet.
Tv aansluiten en muur weer netjes gelijk maken moet wel lukken.;)
Ik werkt vanuit een HTPC met een home cinema set. Maar ik wil eventueel later nog een console en voor als er weer iets nieuws komt wil ik daar ook rekening mee houden.
Edit: Ik heb nu het volgende lijstje.
MerkTypeUrlPrijsAantal
HQComponenthttp://kabeltje.com/hq-co...-kabel-5-meter-p-264.html€19,952
MerkloosHDMIhttp://kabeltje.com/hdmi-kabel-5-meter-verguld-p-37.html€9,951
MerkloosVGAhttp://kabeltje.com/vga-kabel-5-meter-p-1097.html€8,951

[ Voor 76% gewijzigd door Classes op 05-10-2009 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Als je zeker wilt zijn dat je in de toekomst nog kan uitbreiden koop je inderdaad een simpele receiver zodat alles van kabels daar in gaat en maar één HDMI kabel naar je tv. Nadeel is wel dat dit weer extra kosten met zich meebrengt en zonder echte surroundset is het ook wel zonde.

Welke kabels je moet hebben is aan jou. Dat je tv aansluitingen heeft als HDMI, VGA, SCART, etc is leuk, maar het zou handiger zijn als we weten welke apparatuur je hebt. Want als je geen apparatuur hebt met VGA uitgang dan zou een VGA kabel leggen niet nodig zijn.

Dus graag wat verdere specificaties van welke apparatuur je hebt staan. Want dan kan er gezegd worden welke kabels er nodig zijn en of een receiver wellicht toch de beste oplossing is.
Classes schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 08:22:
Welke type kabels weet ik wel, maar welk welk merk kwaliteit levert weer niet.
Daar zijn weer andere topics voor... Kabeldiscussies gaan we hier dus niet doen :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Classes
Ik heb een HTPC, waar een HDMI en VGA aansluiting op zit. Omdat ik later nog een console wil kopen dacht ik dat een VGA kabel wel handig is, maar nu bedenk ik me dat ik ook gewoon die 2e HDMI kabel dan gebruiken en desnoods de component kabels. Ik ga even opzoek naar dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Classes schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:27:
Ik ga even opzoek naar dat topic.
Leef je uit:

Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht en HDMI kabel: 11 euro of 140 euro?.

Als je die topics door leest dan zal je vanzelf zien waarom er voor dat soort discussies aparte topics zijn en waarom we dat soort discussies graag niet in elk topic oproepen :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Component uit op de TV??
Pagina: 1