Wel gelijkwaardig. Over het algemeen schat ik HP hoger in, maar zag net op Engadget een lijstje voorbij komen waarbij HP het meeste uitval had en Asus (welke ik zelf heb, maar toch kwalitatief iets minder vind) er het best uit kwam. Er is dus geen pijl op te trekkenVerwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:54:
[...]
Games is niet het doel, het is meer een laptop om te internetten, mailen, downloaden etc, mogelijk wel om HD-films via de hdmi kabel op de TV te streamen en waarmee ik klaar ben voor de komende paar jaar.
Wat is het verschil in specs/kwaliteit tussen beide? En qua reputatie wat betreft kwaliteit en stevigheid, liggen de Vaio en de Pavilion op hetzelfde niveau?

http://www.engadget.com/2...and-toshiba-win-hp-fails/
Wat darkstone hioerboven zegt, groot en lomp. Neem liever een 15-16" notebook die echt draagbaar is zoals de genoemde Dell Studio 15. Je hebt overigens geen hd scherm nodig op de notebook zelf. Aangezien je wss geen dell kan krijgen zou ik kijken naar deze notebookHarrie21 schreef op maandag 16 november 2009 @ 18:21:
Ik ben net als de vorige gebruiker op zoek naar een laptop om te internetten, downloaden en office te gebruiken. Gamen doe ik eigenlijk al tijden niet meer, maar ik wil wel graag een film in HD op mijn tv kunnen bekijken via de laptop. Ik zal de laptop hoofdzakelijk op schoot voor de tv gebruiken.
Ik heb recentelijk een prijs gewonnen, waardoor ik voor 500 euro een laptop mag uitzoeken. Ik wil er zelf ook wel iets bij doen(max. 300 euro), maar het liefst natuurlijk zo min mogelijk! Ik ben al een tijdje bezig met vergelijken en ik denk dat het de acer aspire 7730g654g100mn gaat worden. Deze is gelijk aan deze:
pricewatch: Acer Aspire 7730G-654G100MN
Alleen heeft die een T6600 processor.
Deze is momenteel bij Dynabite in de aanbieding voor 699 euro en met de koopavond korting van woensdag (15% eraf) zou ik op 595 euro komen.
Is dit het waard voor deze laptop en kan ik hiermee een tijdje vooruit? Of hebben jullie misschien een andere optie?
pricewatch: Sony Vaio VGN-NW21EF/S
Nee. Mocht hij naar NL komen, wat ook lang niet altijd het geval is voor alle modellen.bouvrie schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:53:
Weet iemand wanneer de ASUS G51VX/G51J serie in Nederland verkrijgbaar is?
Beide behoorlijk nieuwe notebooks. Asus is vaak slecht qua site en verwijzen zelfs vaak naar ons toe om in de gaten te houden wat de stand van zaken is. Desondanks ligt mijn persoonlijke voorkeur toch bij de Asus vanwege de 2 jaar garantie. Daarbij kwam ik net op Engadget een grafiekje tegen waarbij de Asus notebooks de minste uitval van allen kennen. Al ontlopen ze niet veel uitelkaar, de Asus heeft vooral op service/garantie even net dat streepje voor. http://www.engadget.com/2...and-toshiba-win-hp-fails/Dikzie schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:23:
Waarschijnlijk ben ik met mijn vraag de 13e in een dozijn, maar ik waag het er toch op!
Ik sta nu op het punt een laptop aan te schaffen.
Ik heb mijn zoektocht inmiddels teruggewerkt naar 2 modellen; de Acer Aspire 7738G-664G100MN en de Asus N71VN-TY041V. Mijn budget is +- 900 euro overigens.
pricewatch: Acer Aspire 7738G-664G100MN
pricewatch: Asus N71VN-TY041V
Mijn laptop moet bruikbaar zijn voor:
- Word, Powerpoint, Excel, internet, msn enz.
- Pinnacle studio 12 en Adobe creative suite (photoshop e.d.)
- Gamen (nieuwe games)
In mijn zoektocht heb ik gebruik gemaakt van Tweakers, de website van de fabrikant en notebookcheck.com.
Deze twee modellen kwamen bij mij als beste uit de bus.
Ik heb in mijn zoektocht gelet op het RAM geheugen van minimaal 4 gig DDR3,
Mijn processor en videokaart moeten snel genoeg zijn voor games en bewerkingen. (ik vind geen i7 met fatsoenlijke videokaart onder de 1000)
De Asus komt beter uit de bus dan de Acer, echter is deze laptop nergens op internet terug te vinden....... Ook niet op de site van Asus zelf.. (alleen op de site van een paar webwinkels met nagenoeg geen of foutieve informatie)
Kunnen jullie mij adviseren in deze aanschaf?
(Alternatieven zijn welkom) (let op mijn budget, het moet echt rond de 900 euro blijven)
En net zo belangrijk; Kan iemand mij wat vertellen over de Asus laptop?
Het andere advies dat ik enkel kan geven is, wacht tot midden januari als het kan. De dual core Core i7/i5 en i3 zijn toch een heel stuk beter en absoluut het wachten waard.
/einde spreekuur
[ Voor 80% gewijzigd door GENETX op 17-11-2009 18:45 ]