Gestolen MacBook komt online, wat kan ik doen!?

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 199.959 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:51:
Met je collega's doe je dat niet, maar geef je het hooguit door aan de HR.
Dus van je collega's vind je het wel okee? Wat is HR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Exirion schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:03:
[...]

Inderdaad, ik snap de afwachtende houding ook niet zo. Als je zoveel gegevens hebt dan moet je meteen actie ondernemen richting personeel bij dat AZC. Als je nog langer wacht is je notebook ZEKER verdwenen.
je weet toch dat jij ook aan diefstal doet dan ? Personeel van een AZC kan ook niet zomaar even kamers gaan doorzoeken of wat dan ook.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het personeel er toe bevoegd is wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

torp schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:08:
[...]

offtopic:
HR = Human Resources oftewel personeelsdienst

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
anderzijds, met al die media aandacht, is het de boef ook vast niet ontgaan, als het echt een personeelslid daar is, neemt hij simpelweg de macbook niet meer mee, en ga je hem niet vinden ook? ik bedoel, hij gooit er een reinstall over heen, of weet ik veel wat, en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:22:
Als het personeel er toe bevoegd is wel.
ten zeerste twijfelachtig of dat zo is. Er is geen enkele rede waarom het personeel daar tussen de persoonlijke bezittingen moet gaan neuzen ;)

Ik hoop dat de topicstarter hem in ieder geval terug kan krijgen nog, gewoon vanwege het principe. Heb het zelf aan de hand gehad met een gejatte fototas en je bent toch wel @#@#$#$#@@(@#%*$% pissig en principieel opeens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

polthemol schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:20:
je weet toch dat jij ook aan diefstal doet dan ? Personeel van een AZC kan ook niet zomaar even kamers gaan doorzoeken of wat dan ook.
Ik zou niet weten waarom niet? Asielzoekers zijn te gast in een AZC, en geen betalende hotelklanten of huurders. Als er een serieuze verdenking is dan moet een AZC gewoon actie kunnen ondernemen om te checken of het klopt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 10:12
MOD > Verwijder reactie maar helemaal a.u.b..

[ Voor 220% gewijzigd door mangahuisman op 04-11-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

torp schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:08:
[...]

Nee, dan vind ik het ook niet OK, maar HR is human resource, zoals al eerder aangegeven. Ik heb in die situatie niet bepaald de zin om een collega(ja, die lui die staan te laden en te lossen, zijn net zoals de nachtwakers en de schoonmaakploeg ook je collega's).

Ik heb een tijdje voor een behoorlijk grote(top 5) van de hardwareboeren gewerkt, en het gaat je niet in de koude kleren zitten als je zo iemand betrapt/zijn broodwinning afneemt, en zijn leven compleet verkloot(dat zijn de potentiele gevolgen). De simpele hint richting HR is een afkoop van je geweten, maar die mensen zijn geschoold en bevoegd om hier mee om te gaan, en dan hoort het achter gesloten deuren geregeld te worden. Voor dat soort dingen teken je vertrouwensclausules(hoewel ik wel ervaringen heb met mensen die ze schenden en dan gaan miepen dat ze niet wisten dat dat papiertje daarvoor was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Ik snap dat het vervelend is om een collega aan te moeten geven. Anderszijds:
en het gaat je niet in de koude kleren zitten als je zo iemand betrapt/zijn broodwinning afneemt, en zijn leven compleet verkloot(dat zijn de potentiele gevolgen).
Voor een asielzoeker zijn de gevolgen waarschijnlijk nog veel ingrijpender...
Niet dat ik het opneem voor de dief, maar ik blijf erbij dat je niet zomaar even verhuist naar Nederland. Dan heb je al een berg ellende achter de rug, zoveel dat wij het ons niet eens kunnen voorstellen.

Maar inderdaad nogal stom om dan te gaan inbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:32
Zijn laatste tweet:
Mailtje van een buurtgenoot dat hij gebeld is door de wijkagent die op zoek was naar MrAcid.. Maar even achteraan!
about 2 hours ago from Tweetie
Weer actie dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

torp schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:37:
ik blijf erbij dat je niet zomaar even verhuist naar Nederland. Dan heb je al een berg ellende achter de
Misschien is het tijd om wakker te worden. De meeste asielzoekers zijn economische vluchtelingen die komen shoppen bij landen waar ze hopen te mogen blijven. De schrijnende gevallen waar jij op doelt bestaan echt wel maar dat is een kleine minderheid.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Exirion schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:00:
[...]

Misschien is het tijd om wakker te worden. De meeste asielzoekers zijn economische vluchtelingen die komen shoppen bij landen waar ze hopen te mogen blijven. De schrijnende gevallen waar jij op doelt bestaan echt wel maar dat is een kleine minderheid.
heb je daar onderzoek naar gedaan? laat anders de suggestie dat jij als 'wakkere' een beter zicht op zou hebben op de beweegredenen van asielzoekers die hierheen komen achterwege. daar is meer voor nodig dan alleen wakker zijn...
roepen maar niets zeggen, daar win je tegenwoordig verkiezingen mee maar gelijk ga je er niet door krijgen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Je hoort mij niet zeggen dat ze allemaal op de vlucht zijn. Maar wat jij makkelijk wegzet als 'economische vluchtelingen' zijn mensen die inderdaad op de vlucht zijn geslagen voor ondraaglijke economische omstandigheden. Zo, en nu slaap ik liever verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

links vs rechts fittie hier. pak je pipa!

maar we missen de discussie denk ik. wat wel een feit is, dat die lui, of ze nou vluchten voor kogels, honger en armoede, of dat het gewoon ordinaire gelukszoekers zijn die beter thuis hadden kunnen blijven, veel vaker de bron zijn van overlast dan autochtonen. Het is niet dit geisoleerde geval en het is zeker niet vreemd dat er "toevallig" iets gestolen wordt door een asielzoeker. Wat wel vreemd is, dat mensen dit proberen tegen te spreken. Want stel je voor: je wordt als racist gezien! Een inheems afrikaan "zwart" noemen is tegenwoordig ook al racistisch, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Nerpissad schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:35:
heb je daar onderzoek naar gedaan? laat anders de suggestie dat jij als 'wakkere' een beter zicht op zou hebben op de beweegredenen van asielzoekers die hierheen komen achterwege. daar is meer voor nodig dan alleen wakker zijn...
Ervaringen van een tante die meer dan 25 jaar aan vluchtelingenwerk heeft gedaan en daarvoor een lintje ontvangen heeft. Later is ze steeds meer gaan inzien hoeveel misbruik er van haar en de hele opvang is gemaakt door gelukszoekers die niks meer met echte vluchtelingen te maken hebben. Ze zijn veel te lang doodgeknuffeld in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Laatst online: 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Exirion schreef op woensdag 04 november 2009 @ 22:40:
[...]

Ervaringen van een tante die meer dan 25 jaar aan vluchtelingenwerk heeft gedaan en daarvoor een lintje ontvangen heeft. Later is ze steeds meer gaan inzien hoeveel misbruik er van haar en de hele opvang is gemaakt door gelukszoekers die niks meer met echte vluchtelingen te maken hebben. Ze zijn veel te lang doodgeknuffeld in Nederland.
persoonlijke ervaringen, hoe terecht zo ook zouden zijn, zijn nog steeds geen generaliseerbare feiten natuurlijk.

en nu weer on topic ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Exirion schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:39:
[...]

Ik zou eigenlijk hopen dat zo iemand zonder pardon het land uit wordt gezet. Als je hier nog niet eens een verblijfstatus hebt verworven en je begint al te jatten dan mag je van mij meteen oprotten naar je eigen land. Maar goed, Nederland kennende zal het zo niet gaan. Hier geven ze een moordenaar een pardon omdat hij vader is van een kind dat in Nederland verblijft :X
Sorry hoor, maar snap je wel wat je zegt? Dat zou een golf aan buitenlandse bankovervallers, zakkenrollers en andere criminelen hierheen halen. Even een bank proberen te overvallen. Als het lukt ben ik een paar honderdduizend euro rijker, en als het mislukt krijg ik zelfs mijn ticket terug vergoedt, en sta ik een week later weer bij een andere bank in NL 8)7

Edit: veel sterkte met het terugkrijgen van je laptop MrAcid, mooi dat er eindelijk schot in de zaak (lijkt te) zit(ten).

[ Voor 6% gewijzigd door Orian op 05-11-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 23:30
beetje offtopic maar als we het hebben over het uitzetten van azielzoekers dan moet men maar is eerder een beslissing nemen om te bepalen of ze gelijk worden teruggestuurd of dat ze in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning. Tegenwoordig zitten die lui veel te lang in een azc. Krijgen meestal ook nog is een kind dat hier naar school gaat op den duur en na 6 jaar in nederland worden ze uitgezet wat soms veel protesten tot gevolg heeft.

Ontopic: Er lijkt idd wat schot te komen in de zaak. Al moet ik zeggen dat de laptop begin september uit de het huis is gestolen en dat nu de politie pas werk maakt van de zaak (of ze doen alsof). Dat het personeel van het azc een oogje in het zeil houd als het gaat om een mogelijke signalering van de macbook kan positief werken. Hetgeen is namelijk al opvallend dat een azielzoeker een macbook kan bezitten ( zijn namelijk niet de goedkoopste laptops en waar betalen die lui dat van...).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
[...]

dude, het stempel economisch vluchteling "als ik niet in mijn eigen land kan overleven op een menswaardige manier omdat er geen geld is" ben je economisch opeens, als ik in gevaar ben vanwege mijn homoseksualiteit en de machthebber er niet blij mee is, ben ik politiek en mag ik wel komen ? Kortom: doodslaan mag niet, uithongeren is helemaal ok.
(zeg in het vervolg geen stomme dingen, want je lult hier werkelijk serieus hard uit je nek ! Iets awt gezien het topic al helemaal niet op zijn plaats is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koentjuh1987 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:02:
beetje offtopic maar als we het hebben over het uitzetten van azielzoekers dan moet men maar is eerder een beslissing nemen om te bepalen of ze gelijk worden teruggestuurd of dat ze in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning. Tegenwoordig zitten die lui veel te lang in een azc. Krijgen meestal ook nog is een kind dat hier naar school gaat op den duur en na 6 jaar in nederland worden ze uitgezet wat soms veel protesten tot gevolg heeft.

Ontopic: Er lijkt idd wat schot te komen in de zaak. Al moet ik zeggen dat de laptop begin september uit de het huis is gestolen en dat nu de politie pas werk maakt van de zaak (of ze doen alsof). Dat het personeel van het azc een oogje in het zeil houd als het gaat om een mogelijke signalering van de macbook kan positief werken. Hetgeen is namelijk al opvallend dat een azielzoeker een macbook kan bezitten ( zijn namelijk niet de goedkoopste laptops en waar betalen die lui dat van...).
Het gaat niet om het feit dat de politie nu pas naar de laptop is gaan zoeken, dat doen ze zowiezo niet want daar is 1. het apparaat niet te duur voor, en zeker niet onvervangbaar 2. Er stonden geen gevens op die van landsbelang zouden zijn of zouden kunnen leiden tot een levensgevaarlijke situatie.

Het gaat er om dat topicstarter bijna letterlijk een agent aan zijn mouw trekt en "kijk, daar is mijn laptop, doe wat verdomme!" heeft staan roepen tegen justitie en het gevoel heeft dat het ze geen ene zak interesseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55

murphsy

Product Monkey

Jongens. Dit is geen integratie/immigratie/asielzoekersbeleid topic. Ook is er al diverse malen genoemd dat er meer weg is dan alleen een laptop. Ook is er al meerdere malen gezegd dat het meer om gerechtigheid gaat dan om de laptop zelf.

MrAcid wil gewoon dat mensen niet ongestraft door zijn huis lopen. Kunnen jullie de discussie over vluchtelingen misschien ergens elders voeren?

Jullie zijn offtopic

-en ik hiermee ook-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: MrAcid via twitter
"Er zijn spullen gevonden en je kunt ze morgen komen bekijken", aldus de agente aan de telefoon. Bijna zeker goed nieuws dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Er zit goed nieuws aan te komen in deze zaak!

De politie heeft me net gebeld en er zijn spullen gevonden die ik morgen kan komen bekijken!

Dat is alle informatie die nu kon worden vrijgegeven. Niks over aanhoudingen, wat voor spullen of waar het gevonden is. Morgen meer nieuws! Voorlopig even blij dat er waarschijnlijk een positieve ontwikkeling aan zit te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonPr0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:32
Dus met een beetje geluk ook andere dingen die men gestolen had?
Nuja, good luck in ieder geval en een (trage :p) proficiat aan de politie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Spannend! Jammer dat ze zo vaag bleef. Hopelijk zit de MacBook erbij en misschien krijg je nog meer terug. Nu word ik benieuwd wat de verzekering gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 22:41

painkill

Pain(k)(ill)

MrAcid schreef op donderdag 05 november 2009 @ 18:18:
Er zit goed nieuws aan te komen in deze zaak!

De politie heeft me net gebeld en er zijn spullen gevonden die ik morgen kan komen bekijken!

Dat is alle informatie die nu kon worden vrijgegeven. Niks over aanhoudingen, wat voor spullen of waar het gevonden is. Morgen meer nieuws! Voorlopig even blij dat er waarschijnlijk een positieve ontwikkeling aan zit te komen!
Wel begrijpelijk dat ze niks anders dan dit zeggen, meer hoef jij namelijk niet te weten, ook al ben jij de aanklager. Meer informatie zou je namelijk te snel laten neigen naar 1 conclusie.
De politie kan je beter het hele verhaal zelf uitleggen.

En nu maar hopen dat ze je macbook hebben gevonden, met hopelijk nog eens vele andere van jouw spullen :)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:19
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:17:
[...]
Vastpakken is een onderdeel van staande houden, maar je mag niet meer tegengeweld gebruiken dan nodig is(Je mag hem dus niet neerslaan).
Eh, nee. Vastpakken is onderdeel van aanhouden/arresteren, niet van staande houden. Staande houden mag alleen de politie met als doel de identiteit van iemand vast te stellen.
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:46:
[...](over 52SV ev)
Nederlands wetboek, maar deze mensen zijn hier illegaal of nog niet officieel.
Gaan zij hier dan ook onder vallen? (serieuze vraag en nofi)

Met andere worden mag de meneer dan zijn eigen laptop niet gaan terug halen :)
Het is niet relevant of die mensen illegaal zijn of niet. Het grootste deel van het wetboek van strafvordering vormt een legitimatie voor het aantasten van mensenrechten(zoals het recht op vrijheid, art 5 Europees verdrag voor de Rechten van de Mens). Iedereen die zich in Nederland bevind wordt beschermt door de Nederlandse wet en de hier geldende mensenrechtenverdragen.
Het kan natuurlijk wel zijn dat mensen die niet de Nederlandse nationaliteit hebben aan extra regels zijn gebonden of minder dingen mogen dan Nederlanders, maar ook dat is allemaal per Nederlandse wet geregeld en geldig voor niet-Nederlanders die zich in Nederland bevinden.
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:04:
[...]
Kijk, leuk al die wetten enzo,
maar die agenten kunnen hier heus wel begrip voor tonen als je hem zonder geweld weet te pakken.
Laptop terug, dief gearresteerd, einde verhaal. En iemand vasthouden en niet loslaten kan ik nog geen burger arrest noemen. Geniaal dat je al die wets artikelen kan opnoemen, maar praktijk en het wetboek mag je soms wel even met een knipoog bekijken.
Politieagenten kunnen er misschien wel begrip voor opbrengen, de rechter bedenkelijk niet. Er is niet eens zoveel voor nodig om veroordeelt te worden voor bijvoorbeeld art 282 wetboek van strafrecht. Dat burgerarrest is een wettelijke legitimatie voor het vasthouden van iemand, zodat het niet meer wederrechtelijk is.
Iemand vastpakken en niet laten gaan is in ieder geval een verboden vrijheidsberoving. Het is maar te hopen als je dat doet dat je het wel een legitiem burgerarrest kunt noemen, want anders kun je nog wel eens het haasje zijn.
MrAcid schijnt z'n spullen terug te hebben en dat is mooi. Maar ik moet iedereen die ooit eens iets dergelijks meemaakt toch afraden om zelf maar mensen van hun vrijheid te gaan beroven of iets dergelijks.

MrAcid, voorlopig gefeliciteerd! Hopelijk hebben ze inderdaad jouw laptop gevonden en is er nu gerechtigheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nou, ik ben benieuwd. Heel veel succes morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

torp schreef op donderdag 05 november 2009 @ 18:23:
Spannend! Jammer dat ze zo vaag bleef. Hopelijk zit de MacBook erbij en misschien krijg je nog meer terug. Nu word ik benieuwd wat de verzekering gaat doen.
Ik vraag me dat ook af, en of het in zijn voordeel zou zijn, wel eens gejatte fiets gehad die gemolesteerd teruggevonden werd? kreeg je geen geld terug van de verzekering maar een lamgetrapte fiets, hoort er ook bij.

Ik ben benieuwd naar de afloop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:53

RedFox

Heb je een OV ofzo?

torp schreef op donderdag 05 november 2009 @ 18:23:
Net zoveel als ze tot nu toe gedaan hebben: niks ;).

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:43
Wat ik me nu afvraag, was je eigenlijk nog meer kwijt naast je MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

polthemol schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:46:
(zeg in het vervolg geen stomme dingen, want je lult hier werkelijk serieus hard uit je nek ! Iets awt gezien het topic al helemaal niet op zijn plaats is).
Mensen die het geld hebben om een ticket naar een rijk land te nemen zijn niet de armste vluchtelingen. De mensen die echt geen cent te makken hebben en in de verdrukking zitten hebben niet eens de kans om een ticket naar het westen te boeken. Nu jij weer, met je "je lult uit je nek".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
JP12 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:33:
Wat ik me nu afvraag, was je eigenlijk nog meer kwijt naast je MacBook?
Ja, ik was nog meer kwijt. Wat dat precies is doet er niet zoveel toe. Het zijn ook niet alleen mijn spullen maar ook die van twee huisgenoten. Even afwachten wat er allemaal teruggevonden is dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
Hoop echt voor je dat je spullen er tussen zitten, maar wat ik me afvraag? als ze spullen "gevonden" hebben neem ik aan dat ze dan ter plekke in het AZC zijn geweest? Anders is het ijdele hoop vrees ik ;(

(offtopic)
Toch schandalig dat wanneer je nog niet eens een geldige verblijfsstatus hebt, je ondertussen je inboedel al bij elkaar klauwt voor je gesubsidieerde woning :(
Hij heeft nog niet eens het fatsoen om netjes op zijn uitkering te wachten.
En iedereen zich maar afvragen waarom Wilders zo hoog in de peilingen staat.
sorry hoor, moest ik ff kwijt, kan me hier zo kwaad over maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:50
MrAcid schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:50:
[...]

Ja, ik was nog meer kwijt. Wat dat precies is doet er niet zoveel toe. Het zijn ook niet alleen mijn spullen maar ook die van twee huisgenoten. Even afwachten wat er allemaal teruggevonden is dus.
Veel materiele schade of meer emotionele? NP als je het voor je wil houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Laatst online: 18:16

Sebje

Makelaartje

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:50:
[...]

Ik vraag me dat ook af, en of het in zijn voordeel zou zijn, wel eens gejatte fiets gehad die gemolesteerd teruggevonden werd? kreeg je geen geld terug van de verzekering maar een lamgetrapte fiets, hoort er ook bij.

Ik ben benieuwd naar de afloop!
Als de verzekering geld heeft uitgekeerd, kunnen zijn de gestolen macbook claimen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
-Magnat- schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:36:
sorry hoor, moest ik ff kwijt, kan me hier zo kwaad over maken :D
Nou we zijn wel een en ander gewend in dit topic, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebje schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:49:
[...]

Als de verzekering geld heeft uitgekeerd, kunnen zijn de gestolen macbook claimen dacht ik.
Ja, of jou de gejatte en gemolesteerde macbook terug aanreiken, en de vervanging terugvragen, tijd(en TS) zal het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spannend zeg, heb het topic een paar dagen niet gevolgd maar zo te zien komt er een happy end aan! Hopelijk gerechtigheid. Het gaat inderdaad niet eens zozeer om de laptop zelf maar het gevoel dat de dader die in je huis heeft lopen klooien gepakt wordt. Ik denk niet dat de TS er slechter van wordt als de MacBook beschadigd zal zijn. De verzekering zal zo kinderachtig niet zijn denk ik. Moet je voor de zekerheid even je polisvoorwaarden nakijken. En anders morgen met een stalen gezicht roepen: hè jammer, dat is niet mijn laptop! Die van mij draait op Windows en dit is iets anders vaags met een appel of zo?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 00:55:
Spannend zeg, heb het topic een paar dagen niet gevolgd maar zo te zien komt er een happy end aan! Hopelijk gerechtigheid. Het gaat inderdaad niet eens zozeer om de laptop zelf maar het gevoel dat de dader die in je huis heeft lopen klooien gepakt wordt. Ik denk niet dat de TS er slechter van wordt als de MacBook beschadigd zal zijn. De verzekering zal zo kinderachtig niet zijn denk ik. Moet je voor de zekerheid even je polisvoorwaarden nakijken. En anders morgen met een stalen gezicht roepen: hè jammer, dat is niet mijn laptop! Die van mij draait op Windows en dit is iets anders vaags met een appel of zo?!?!
"Gestolen MacBook komt online, wat kan ik doen!?" Misschien niet zo handig om te doen dan pleeg je fraude :P maar goed punt even je polis nakijken wat er allemaal gedekt wordt eventueel gewoon even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-05 07:54
Daarbij komt dat je je files graag wilt proberen te recoveren, en niet gaat liggen zeiken om een paar krasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Heb het nog niet gepost gezien (misschien gemist), maar mocht de TS de Macbook terug krijgen (wat mooi zou zijn na een wat lang proces imo) dan is het wel zaak om geheel overnieuw te beginnen qua installatie. Immers de data die erop staat is niet te vertrouwen. Je weet maar nooit wat er mee gedaan is en wat erop geïnstalleerd is. Een hardwarebased keylogger lijkt mijzelf wat fare feched maar qua software zou ik geen risico's lopen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Nu aan een opdracht werken. Straks college, daarna presentatie maken, uitreiking van m'n Bachelor en naar de politie. Could be a good day!
about 7 hours ago from Tweetie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

torp schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:04:
Nu aan een opdracht werken. Straks college, daarna presentatie maken, uitreiking van m'n Bachelor en naar de politie. Could be a good day!
about 7 hours ago from Tweetie
Heb je MrAcid in "Gestolen MacBook komt online, wat kan ik..." wel gelezen :? Lijkt me geen toegevoegde waarde om dingen te herhalen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:17
BtM909 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:32:
[...]

Heb je MrAcid in "Gestolen MacBook komt online, wat kan ik..." wel gelezen :? Lijkt me geen toegevoegde waarde om dingen te herhalen ;)
Hij deelt mede dat er een twitter bericht gepost is door MrAcid, of zo komt het in ieder geval over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Laatst online: 17-06 07:04
Ik denk dat hij z'n twitter kopieert...
voor de mensen die geen twitter hebben (me, me, me, me!!!) is dat wel ff handig... ;)

blabla, iets met een maaltijd en mosterd..

[ Voor 17% gewijzigd door Macchill op 06-11-2009 14:44 . Reden: blabla, iets met een maaltijd en mosterd.. ]

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

eXSs schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:42:
[...]

Hij deelt mede dat er een twitter bericht gepost is door MrAcid, of zo komt het in ieder geval over ;)
Ja d'oh, maar dat is toch precies wat MrAcid daarboven zegt ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:51:
Linkje staat hierboven al, maar zo valt het wat meer op: ;)

Het AD-artikel:
[afbeelding]
Grappig dat artikel. Staat dus dat internet in dat AZC alleen via het leercentrum kan met toezicht. En er gaat bij die toezichthouders c.q. begeleiders geen lampje branden als er een *knip* asielzoeker binnenkomt met een blitse macbook 8)7

Als je het toch weer doorstreept, dan kun je het net zo goed weglaten ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 06-11-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Laatst online: 12-08 13:10
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:53:
[...]

Grappig dat artikel. Staat dus dat internet in dat AZC alleen via het leercentrum kan met toezicht. En er gaat bij die toezichthouders c.q. begeleiders geen lampje branden als er een asielzoeker binnenkomt met een blitse macbook 8)7 8)7
Waroom zou het opvallen ? ik heb zelf jaren op AZC gewerkt en niet iedereen daar is een gelukzoeker zoals jij het beschrijft.
ik ken ook mensen tussen hun die in eigen land hersenchirurg, dentist, professor geweest zijn maar dit alles moesten achterlaten wegens politieke omstandigheden.
ik heb zelfs meegemaakt dat iemand met een ton binnen kwam.... dus niet iedereen komt hier naartoe uit armoede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Macchill schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:43:
voor de mensen die geen twitter hebben (me, me, me, me!!!) is dat wel ff handig... ;)

Mjah je hebt geen Twitter account nodig om iemand te volgen. In het geval van de TS kan dat via http://twitter.com/Maarten_S/ of je kan z'n Twitter RSS feed gebruiken. RSS is niet live (aka met delay) maar toch ;)

Daarnaast had de TS het ook gepost wat hij ook tweette zoals BtM909 zegt.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
BtM909 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:32:
eXSs schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:42:
Macchill schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:43:

BtM909 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:44:
Ja d'oh, maar dat is toch precies wat MrAcid daarboven zegt ;)
Graham schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:54:
Mjah je hebt geen Twitter account nodig om iemand te volgen. In het geval van de TS kan dat via http://twitter.com/Maarten_S/ of je kan z'n Twitter RSS feed gebruiken. RSS is niet live (aka met delay) maar toch ;)

Daarnaast had de TS het ook gepost wat hij ook tweette zoals BtM909 zegt.
Jongens, wat kunnen jullie zeuren. De toegevoegde waarde was dat het ons informeert over de vele bezigheden van MrAcid waardoor het nog best even kan duren voor hij terug is van de politie. That's all. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door torp op 06-11-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Hij is nu onderweg naar de politie. Ongeveer 45 minuten geleden. Waarschijnlijk nog wat formulieren invullen, als het om zijn macbook gaat die is gevonden!

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
hij heeft nagenoeg alles terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Eens benieuwd of zijn MB ertussen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m8ZBm1Si
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 11:35
Hij heeft alles terug volgens Twitter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:58
feli maarten! ben blij voor je dat je je spullen terug hebt, iets bekend over de dader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Bij deze wil ik iedereen die hier gereageerd heeft en meegedacht heeft bedanken: ik heb mijn spullen weer terug!

MacBook, oplader, iPhone oplader, Mighty Mouse, TomTom én fotocamera zijn terecht, een rugzak en rekenmachine zijn niet teruggevonden. Geloof dat ik daar wel mee kan leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
MrAcid schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:41:
Bij deze wil ik iedereen die hier gereageerd heeft en meegedacht heeft bedanken: ik heb mijn spullen weer terug!

MacBook, oplader, iPhone oplader, Mighty Mouse, TomTom én fotocamera zijn terecht, een rugzak en rekenmachine zijn niet teruggevonden. Geloof dat ik daar wel mee kan leven.
gefeli ;)
ben je met politie heen geweesd of?? hoe ging dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Laatst online: 10-09 08:38
Bakkert schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:04:
Hij is nu onderweg naar de politie. Ongeveer 45 minuten geleden. Waarschijnlijk nog wat formulieren invullen, als het om zijn macbook gaat die is gevonden!
"Jahaaa... Hij stáát daar ja!" ;)

Edit: Gefeli !
Hier kan een slot op!

[ Voor 6% gewijzigd door autoreverse op 06-11-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

gefeliciteerd! Hopelijk zijn je bestanden e.d. nog intact?

en wat gaat er met de dief gebeuren?

(sorry, dit voegt dan wel niet veel toe maar.... YAY voor een happy end! arme rugzak en rekenmachine :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
De spullen lagen al op het bureau en daar kon ik ze ophalen.

Op basis van de informatie die ik had gegeven (IP icm het feit dat het om een witte laptop zou gaan) heeft de politie besloten om te gaan kijken, tot twee keer toe, en daar hebben ze de tweede keer dus allerlei spullen aangetroffen, waaronder mijn spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Laatst online: 11:20

Beter man!
Gefeliciteerd.... of een soort van dan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

autoreverse schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:44:
[...]

"Jahaaa... Hij stáát daar ja!" ;)

Edit: Gefeli !
Hier kan een slot op!
Wat is dat toch dat men op allerlei topics sloten wilt.
Goede topics blijven gewoon open.

MrAcid, ik ben nou wel benieuwd wat de politie nou heeft gedaan en wie de spullen had gestolen.
Zou het wel mooi vinden als het een medewerker is geweest.

edit: deel is al gepost.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 06-11-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Laatst online: 10-09 08:38
@job was ook meer een grapje. 'Slot'. Wejewel. ;) Maar flauw idd. Aan de andere kant, de discussie voortzetten over asielzoekers....

[ Voor 50% gewijzigd door autoreverse op 06-11-2009 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Hele MacBook is nog intact, rest van de spullen ook voor zover ik kan zien. Al mijn bestanden, instellingen, etc. staan gewoon nog op de MacBook. Het enige wat anders was is dat er MSN Messenger geïnstalleerd was (eerst 6 keer met een .exe bestand geprobeerd getuige de download map :+). Verder is het alsof ik 'm gisteren dichtgeklapt heb.

[ Voor 12% gewijzigd door MrAcid op 06-11-2009 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 14:45
Hoe lang zou het duren voordat GeenStijl de CrimeRepo van een update voorziet?? ;)

In iedergeval goed dat je de spullen weer terughebt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Hulde aan politie Utrecht! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:18
Hulde? Als ze wat sneller waren zou ik hulde zeggen.. nu niet echt..

Maar feli! :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik ben wel benieuwd naar de strafrechtelijke maatregelen die voortvloeien uit deze zaak. Het feit dat jij je eigen spullen hebt kunnen identificeren, is toch weer een extra stuk bewijs tegenover de verdachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
Poltie Utrecht: "Dankzij jarenlange ervaring en intensief speurwerk heb ik ook deze zaak weer tot een goed einde gebracht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Goed nieuws, doet me goed om wat positiefs over de politie te lezen zo. Hulde, goed begin van je weekend!

Benieuwd of je nog een update krijgt op GeenStijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonPr0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:32
Gefeliciteerd!
Wel grappig met die msn eigenlijk :p

Iets gehoord over de dader(s)?
En over de zoekmethode van de politie?
Camerabeelden/logingegevens van internetruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLGandalf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-08 17:20
spannendste topic ooit :P

+1 voor de reportage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Wanneer zal het verfilmd worden? :P

Maar gefeliciteerd man! Echt super dat je Mac ongeschonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Mooi om te horen dat (vrijwel) alles terecht is :). Heb het topic met interesse gevolgd, en ook zelf eenzelfde soort programma geïnstalleerd. Hopen alleen dat het nooit nodig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 23:25

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Gefeliciteerd! Mooi dat de politie toch nog heeft kunnen helpen.

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

DonPr0n schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:56:
Iets gehoord over de dader(s)?
En over de zoekmethode van de politie?
Camerabeelden/logingegevens van internetruimte?
Ben ik ook wel benieuwd naar! Hebben ze daar nog iets over gezegd?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
Maar is eigenlijk beetje triest dat je eerst zoveel moeite moet doen tot het een media zaak wordt tot politie iets erran gaat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Laatst online: 18:43
Het is een beetje voorbarig om de politie zo hard af te kraken in deze zaak zonder echt inzage te hebben in de volledige zaak. Dat de politie niet in alle gevallen adequaat optreed is een feit, maar daar gelijk van uit te gaan gaat toch echt te ver.

Waarschijnlijk moest de politie toch wel met enige voorzichtigheid te werk gaan zodat de dief niet verjaagd wordt. Het beeld dat wij veelal vanuit Amerika hebben van politie lijkt heel leuk en heldhaftig, alleen in 90% van de gevallen zal het averechts werken. Een goed politie optreden bestaat buiten daadkrachtig & adequaat namelijk ook uit bedachtzaam, voorzichtig en verantwoord ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Woow dit verbaasd me serieus. Had zeker niet verwacht dat je je spullen terug zou krijgen. Benieuwd of er ook iets met de dief gaat gebeuren. Wellicht kun je ons daarvan op de hoogte houden, indien mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Heeft oom agent nou nog de dader aan gehouden?
Daar ben ik best benieuwd naar namelijk :)

In ieder geval gefeliciteerd, de aanhouder wint dus weer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
he buurman

werd door jouw vorige buurman op dit topic gewezen, je vertelde net al dat je spullen terug zijn. Nog een keer langs gaan bij de dader? Past aardig in t plaatje van de komende oefening namelijk, staan we er meteen met een heel peloton :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice man! Ik las de laatste dagen mee, en eerlijk gezegd beleefden de meeste mensen dit hier geloof ik haast als een soap.. Maar wie was nu de dader? De directeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Gefeliciteerd dat je bijna al je spullen en natuurlijk vooral je MacBook weer terug hebt! *O*

Ik hoop dat de dief gestraft wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

jj71 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 00:32:
Ik hoop dat de dief gestraft wordt.
Reken maar. Vanavond zonder toetje naar bed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Laatst online: 17:14
[b][message=32879082,noline]Het enige wat anders was is dat er MSN Messenger geïnstalleerd was (eerst 6 keer met een .exe bestand geprobeerd getuige de download map :+). Verder is het alsof ik 'm gisteren dichtgeklapt heb.
Xd ook wel erg vreemd dat niet alles verwijderd werd....
Nuja goed voor jou :D super verhaal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Exirion schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 00:34:
[...]

:D

(of misschien :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 00:34:
[...]

Het trieste is dat het waarschijnlijk niet heel veel meer zal zijn.

Misschien nog een streng preekje erbij en that's it.

"dit is niet volgens onze normen en waarden, wij gaan hier niet zo met elkaar om. Nooit meer doen vlegel!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Degene die mijn spullen in z'n bezit had is uiteraard meegenomen, verhoord en krijgt nu waarschijnlijk een taakstraf of boete voor heling. Hij is in ieder geval alweer thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
MrAcid schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:35:
Degene die mijn spullen in z'n bezit had is uiteraard meegenomen, verhoord en krijgt nu waarschijnlijk een taakstraf of boete voor heling. Hij is in ieder geval alweer thuis.
8)7

Sorry, meer heb ik hier niet op te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

MrAcid schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:35:
[..] en krijgt nu waarschijnlijk een taakstraf of boete voor heling. Hij is in ieder geval alweer thuis.
Heb je dit ook echt zo gehoord, want het klinkt (of van jou of van de agenten) een beetje als stemmingsmakerij (zie ook de reactie hierboven)

Wikipedia: Heling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

BtM909 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:47:
[...]

Heb je dit ook echt zo gehoord, want het klinkt (of van jou of van de agenten) een beetje als stemmingsmakerij (zie ook de reactie hierboven)

Wikipedia: Heling
Persoonlijk vind ik MrAcid geen stemmingsmaker. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Laatst online: 18:08

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Zelf zie ik de stemmingmakerij er ook niet in? Mr.Acid geeft duidelijk de gang van zaken weer en zegt eerlijk wat de mogelijkheden zijn.

Niet zo bang en politiek correct mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bigg Balls schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:15:

Niet zo bang en politiek correct mod.
Heeft niks met bang en politieke correctheid te maken.... Dit slaat ook niet op de azielzoeker, maar over 't feit dat heling iets serieuzer wordt genomen dan een taakstraf ;)

Overigens reageer ik in beginsel overal als user en niet als moderator.... Ik zou het waarderen als je mijn mod-zijn er niet bij betrekt ;)

[ Voor 23% gewijzigd door BtM909 op 07-11-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
BtM909 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:47:
Komt dat niet door de nogal summiere reacties van MrAcid sinds de spullen terug zijn? Hopelijk wil hij nog een iets gedetailleerder verslagje over de afwikkeling posten. Dan kunnen wij als solidaire tipgevers de zaak ook laten rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:55
BtM909 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:19:
[...]

Heeft niks met bang en politieke correctheid te maken.... Dit slaat ook niet op de azielzoeker, maar over 't feit dat heling iets serieuzer wordt genomen dan een taakstraf ;)
Dan mag deze user zich eerst wel iets beter inlezen ;)

Wanneer je voor de 1e keer voor zoiets in aanraking komt met justitie krijg je bijna een schouderklopje.

'Niet weer doen hè bengel!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:19:
[...]

In een ideale wereld misschien, en misschien zou het ook serieuzer genomen moeten worden.

Maar de realiteit is heel simpel dat je een verklaring moet afleggen. Nog een paar uurtjes in een politiecel zit totdat de heren agenten klaar zijn en je erna weer naar huis mag.

Met een beetje mazzel komt het ook nog voor de rechter waar je of een belachelijke lage geldboete krijgt, of als je heel lief glimlacht inderdaad een taakstraf.. That's it..
Tenzij het heling op grote schaal is maar dat vermoed ik in dit geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Een uitgebreid verhaal over wat er allemaal precies gebeurd is, met de "technische" informatie voor de liefhebbers, ga ik waarschijnlijk morgen even ergens neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
met de inhoud van je fototoestel :P ?

voor de mensen die het niet helemaal volgen, Zijn twitterbericht:
Bizar, er staan gewoon foto's van de "mogelijke dader" op mijn fotocamera..
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ja, smile...we staan (weer) op Geenstijl. Dat weten we nu wel dus dat hoef je niet te posten.

Ook "Ik zou er met broer/neef/vrienden/bigfrank/BA Baracus/goudvis/etc. langs gaan is nu vaak genoeg gepost. TS is gaan kijken en ziet er zelf geen brood in. Het voegt nu dus niets meer toe aan de discussie : laat het alsjeblieft achterwege.

Dank voor uw medewerking.