Google Wave Ervaringen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://blog.dutchportfolio.com/wp-content/uploads/2009/08/google-wave-logo.jpg
Sociaal platform van google
Over Google Wave
Google Wave is een dienst van Google die het mogelijk maakt om een online kantoorruimte, webserver of vergader locatie te maken. De naam voor een dergelijk project is een 'Wave'.

De Wave

Een Wave is een soort van open webspace waar andere mensen aan toegevoegd kunnen worden, om vervolgens samen aan een project te werken. Om de werking van de dienst makkelijk te kunnen begrijpen kan het nog het beste vergeleken worden met een bestand waarin meerdere gebruikers tegelijk kunnen werken en op elkaars veranderingen kunnen reageren. Het is dus een combinatie van een gezamenlijke fileserver en een chatprogramma. De mogelijkheden met Wave zijn echter eindeloos.

Open Source

Google heeft er voor gekozen om Google Wave open source te houden, zodat het voor ontwikkelaars mogelijk is om nieuwe applicaties toe te voegen, de broncode aan te passen en integraties te maken met eigen websites.
Video

FAQ
Hoe kan ik zoeken?

Een van de mogelijkheden van Google Wave is om door 'publieke' Waves te zoeken - vergelijkbaar met draadjes op een forum, maar dan Heel Groot. Je kunt in alle publieke waves zoeken door 'with: public' aan je zoekopdracht toe te voegen; als je ook nog alleen de nederlandse publieke waves wil zien, kan je ook nog 'lang: nl' toevoegen. Bijvoorbeeld, om Waves op te zoeken die aan Tweakers.net gerelateerd zijn, kun je de zoekopdracht 'with:public tweakers.net' invullen. Zo zul je alle Waves met 'tweakers.net' die als openbaar gemarkeerd zijn doorzoeken.
Wat is die groene punt?

De groene punt bij het icoon van een gebruiker is een aanwezigheids-indicator; er zijn/waren problemen mee. Google werkt er aan om het op te lossen, het is een bekend probleem.
Wat zijn handige robots?

kasyntaxy: syntax highlighting; adres: kasyntaxy@appspot.com
emoticony: zet dingen als :) om in afbeeldingen; adres: emoticonbot@appspot.com
Voor vertalen als je met meerdere nationaliteiten waved is aunt rosie erg handig; adres: aunt-rosie@appspot.com
Hoe kan ik participants of bots uit mijn Wave verwijderen?

Dit is op dit moment nog niet mogelijk - zie ook deze thread in het Wave support systeem.
Handige Tweaker waves

with:public "Google Wave Tweakers FAQ"
with:public "tweakers.net wave"
Termen

Wave: De naam voor de google applicatie
wave (kleine letter): De naam van een discussie binnen Wave
blip: Een bericht binnen een wave
Participant - Een gebruiker (persoon of bot) die aan een Wave meedoet, die bovenin de Wave staat in de rij met icoontjes.
Hoe Zorg ik ervoor dat mijn Wave voor iedereen beschikbaar is?

Dit kan je doen door het toevoegen van de Public bot in de desbetreffende wave:

Voeg het adres public@a.gwave.com toe aan je contacten in Wave (druk op de + linksonder in je contactenlijst). Als je bij het intypen van het adres public@a.gwave.com de melding 'User does not have a Google Wave account' krijgt, druk dan op Enter, het adres wordt dan gewoon toegevoegd. Vervolgens selecteer je je Wave, druk je op de + knop om nieuwe gebruikers toe te voegen, en zet je de 'public' gebruiker erin. Vervolgens kunnen anderen jouw nu publieke Wave opzoeken door 'with:public' in hun zoekopdracht mee te nemen.
Welke toetsenbordcombinaties zijn beschikbaar?

Onder/Boven

Met de pijltjes toetsen kan tussen de individuele waves gebladerd worden.

Home

Ga direct naar de eerste blip in een wave.

End

Ga direct naar de laatste blip binnen een wave.

Spatie

Ga direct naar de eerstvolgende ongelezen blip.

Tab

Ga naar de eerstvolgende blip in een wave.

Links/Rechts

Arrows Switches focus between the compose window and the inbox.

Page Up/Page Down

Naar de volgende/vorige pagina in het actieve paneel.

Ctrl + Spatie

Markeer alle blips als gelezen als het wave paneel actief is.

Blips

Enter

Op de geselecteerde blip antwoorden, in een dieper niveau.

Shift + Enter

Op de geselecteerde blip antwoorden binnen het huidige niveau, dus komt onderaan te staan.

Ctrl + E

Blip bewerken

Dubbelklik(muis)

De mogelijkheid om binnen een blip te reageren of te bewerken.

Shift + Enter

Zelfde functie als de 'done' knop. de blip word opgeslagen.

Ctrl + B

Geselecteerde tekst wordt dikgedrukt.

Ctrl + I

Maakt de tekst italic / schuingedrukt.

Ctrl + K

Link invoegen

Ctrl + [n]

Maakt een header van de huidige regel, waar [n] een nummer is van 1 t/m 4

Ctrl + 5

Een opsomlijst invoegen

Ctrl + 6

Opmaak van een tekst verwijderen
Overig

links

Homepage van Google Wave (nl)
How-To voor het installeren van een wave server
Een lijst met vele Google Wave extensions
Google Wave uitnodigingen
Wikipedia: Wave (nl)
Wikipedia: Wave (en)

Waarschuwing

De Faq wordt geupdate door middel van de informatie op de Google Wave Tweakers Faq, om mee te helpen dien je daar dus ook je ding te doen.

Graag geen "Stuur mij aub ook zo'n invite hier is mijn email" reacties.

[ Voor 93% gewijzigd door lasharor op 20-11-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik vind het hele concept prachtig, en zou het dolgraag willen gebruiken, maar m'n account is nog niet geactiveerd. :(

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer mooi concept lijkt me vooral handig bij school projecten. Ben wel bang dat google documents stuk minder gaat worden gebruikt. Vooral omdat het bewerken en delen van documenten hier veel beter in geregeld is dan in Google documents. Ik had me twee maanden geleden al in geschreven voor een invite maar niks gevonden in mail. Worden die random verspreid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:15:
Zeer mooi concept lijkt me vooral handig bij school projecten. Ben wel bang dat google documents stuk minder gaat worden gebruikt. Vooral omdat het bewerken en delen van documenten hier veel beter in geregeld is dan in Google documents. Ik had me twee maanden geleden al in geschreven voor een invite maar niks gevonden in mail. Worden die random verspreid?
Men heeft een aantal users van te voren beta acces gegeven, deze kunnen met "invites" andere mensen uitnodigen, naargelang het aantal invites dat je hebt kom je op een lijst terecht, mensen met de meeste invites krijgen beta-acces.

Onmogelijk om daar doorheen te komen, vooral als je kijkt dat andere grote fora allang massaal op websites elkaar aan het inviten zijn.

(uit het vorige topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lasharor schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:17:
[...]

Men heeft een aantal users van te voren beta acces gegeven, deze kunnen met "invites" andere mensen uitnodigen, naargelang het aantal invites dat je hebt kom je op een lijst terecht, mensen met de meeste invites krijgen beta-acces.

Onmogelijk om daar doorheen te komen, vooral als je kijkt dat andere grote fora allang massaal op websites elkaar aan het inviten zijn.

(uit het vorige topic)
dus ook al krijg je een invite dat betekend dus nog niet dat je ook toegang hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:24:
[...]

dus ook al krijg je een invite dat betekend dus nog niet dat je ook toegang hebt.
Juist. (alhoewel ik dit niet 100% zeker weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat het net zoals bij gmail invites ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Zolang er nog vrij weinig invites rond gaan, en er weinig mensen zijn die er gebruik van (kunnen) maken, wordt het nog niet echt nuttig

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
Robinski schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:41:
Zolang er nog vrij weinig invites rond gaan, en er weinig mensen zijn die er gebruik van (kunnen) maken, wordt het nog niet echt nuttig
Denk dat het probleem op dit moment voornamelijk is dat je als buitenstaander vrijwel niet de mogelijkheid zal krijgen om deel te nemen aan deze beta. Vooral door het feit dat iedereen vrienden/bekenden zal uitnodigen. Denk dat wij hier in Nederland beetje buiten de boot zullen vallen met deze beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij Gmail had op een gegeven moment ook iedereen invites over en ging het helemaal nergens meer over dat het op invite was. Die kant zal het met Wave ook wel op gaan (over een paar maanden ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

Tomino heeft me een 3 uur geleden een invite gestuurd, maar die is nog niet binnen :(

De filmpjes zien er veelbelovend uit. Ik heb er zin in :D

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Aangezien we voorlopig toch nog niet allemaal over invites beschikken ben ik eens gaan kijken hoe lastig het is om lokaal een Wave server op te zetten onder Ubuntu. Dat blijkt enorm mee te vallen, kwestie van de instructies volgen.

Het komt er op neer dat je een XMPP(Jabber) server opzet met OpenFire waaronder het Wave protocol draait.

Bij het protocol, dat je kunt uitchecken, komt een console client (instructies, screenies) waarmee je dan kunt spelen. Maar veel spannender dan dat is het eigenlijk niet, je kunt aan een soort van text-based threaded messaging doen, maar zelfs de 'zien wat anderen aan het typen zijn'-functionaliteit zit daar nog niet in.

Je kunt overigens al kant en klare VM's downloaden en ook zijn er al installatiescripts voor Ubuntu beschikbaar op het net.

Erg onwaarschijnlijk, maar heeft iemand al een leuke GUI client in de startblokken staan?

Leave the gun, get the canoli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
lasharor schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:17:
[...]

... mensen met de meeste invites krijgen beta-acces.
(uit het vorige topic)
Onzin ik heb van 1 persoon heeft een invitation gegeven en twaalf uur later had ik toegang tot google wave. Het klopt wel dat het even duurt.

Voor de wijsneusen, ik heb al mijn invitations al weer uitgedeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door jant op 01-10-2009 22:28 ]

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
jant schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:17:
[...]

Onzin ik heb van 1 persoon heeft een invitation gegeven en twaalf uur later had ik toegang tot google wave. Het klopt wel dat het even duurt.

Tja, ik weet het ook niet zeker. Ik vertel hier alleen maar wat ik hoor op andere fora/sites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frontmill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-04-2020
jant schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:17:
[...]

Dus 1 invite is voldoende? Het is niet zo dat je aan de hand van het aantal "nominaties" dat je krijgt op een lijst wordt geplaatst? Leek me overigens sowieso niet erg logisch aangezien google wave een systeem is waar je weinig tot niets aan hebt als niet een aantal mensen uit je vriendengroep/kennissenkring er ook gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
Wellicht is deze mail nog handig voor mensen die echt wanhopig op zoek zijn naar invites.

http://googlewaveinvites.com/invite/

Net zo'n website als de websites die je had tijdens het gmail invite tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
lasharor schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:06:
Denk dat wij hier in Nederland beetje buiten de boot zullen vallen met deze beta.
Dan heb ik denk ik zwaar geluk gehad. :+

Ik heb er vanmiddag en vanavond een beetje mee gespeeld, en ik denk dat het, op z'n Amerikaans, 'awesome' gaat worden. Op het moment zijn er nog weining toepassingen, behalve collaboration maar het concept is goed.

Wat me verder nog opvalt is dat het _traag_ is. Om de eerste pagina te laden, heeft m'n computer meer dan een minuut nodig. Nu is dat natuurlijk niet zo vreemd, maar ik hoop dat Google daar nog wat aan gaat doen.

Iets wat me verder nog opviel: je gebruikersnaam is een soort emailadres met @googlewave.com er in, maar toen ik daar naar toe mailde, kreeg ik het mailtje terug dat er geen server is. Ik zou het enorm vet vinden als mail ook gewoon in Wave kwam, dan ging ik Wave voor alles gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Niet online
Ja.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Ik heb dus wel een beta-account. En moet zeggen dat ik onder de indruk ben, mooi concept. Go Google!

Enige nadeel is dat het nog wat traag laadt, maar ach.. Beta he ;-)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 15:00

BCC

dev10 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:33:
[...]

Wat me verder nog opvalt is dat het _traag_ is. Om de eerste pagina te laden, heeft m'n computer meer dan een minuut nodig. Nu is dat natuurlijk niet zo vreemd, maar ik hoop dat Google daar nog wat aan gaat doen.
Welke browser gebruik je? IE wordt eigenlijk niet gesupport voor Google Wave.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello123456
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 12:23
Lijkt me fantastisch als je moet samenwerken op school! Hoop dat dit snel voor groot publiek beschikbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 10:55
Ik vind het knap van google dat ze dit product zo erg hebben weten te hypen. Ik heb nog geen toegang to Wave maar heb wel een invite mogen ontvangen dus als ik jant mag geloven heb ik over ongeveer een half uurtje toegang, ik ben benieuwd.

Het nadeel van dit soort producten, en dan dus ook Google Docs en Google Calendar, is dat het vooral handig is als meerdere mensen het gebruiken. Dus het moet een hit worden willen mensen het blijven gebruiken. Het feit dat je het zelf op een server kan installeren lijkt me geweldig voor school. Een speciale Avans wave waar iedereen met elkaar kan communiceren zou ideaal zijn!

Ik vind het goed van Google dat ze dit soort projecten beginnen, er zijn weinig bedrijven die zoveel "risico" nemen met verschillende nieuwe producten.

[ Voor 32% gewijzigd door Dr. Horrible op 02-10-2009 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb een wave invite toegestuurd gekregen om 14.00 maar nog steeds niet ontvangen. Ben zeer zeer benieuwd :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dr. Horrible schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 00:17:
Ik vind het knap van google dat ze dit product zo erg hebben weten te hypen. Ik heb nog geen toegang to Wave maar heb wel een invite mogen ontvangen dus als ik [i]jant[i] mag geloven heb ik over ongeveer een half uurtje toegang, ik ben benieuwd.

Het nadeel van dit soort producten, en dan dus ook Google Docs en Google Calendar, is dat het vooral handig is als meerdere mensen het gebruiken. Dus het moet een hit worden willen mensen het blijven gebruiken. Het feit dat je het zelf op een server kan installeren lijkt me geweldig voor school. Een speciale Avans wave waar iedereen met elkaar kan communiceren zou ideaal zijn!

Ik vind het goed van Google dat ze dit soort projecten beginnen, er zijn weinig bedrijven die zoveel "risico" nemen met verschillende nieuwe producten.
En wel slim getimed ook. Werkt slecht met IE, dus die Chrome plugin voor IE zal niet helemaal toevallig net van te voren af zijn geweest.

Meerdere mensen moeten het inderdaad gebruiken, maar als ze een beetje soepel zijn met accounts (je hebt gmail accounts, google accounts (dat is zonder mail) en google apps accounts en misschien nog wel meer).

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 02-10-2009 00:27 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Niet online
Dr. Horrible schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 00:17:
Ik heb nog geen toegang to Wave maar heb wel een invite mogen ontvangen dus als ik [i]jant[i] mag geloven heb ik over ongeveer een half uurtje toegang, ik ben benieuwd.
Ik weet niet of het ook twaalf uur duurt voor jouw invitation in je mailbox ploft. Het is ondertussen wel helder dat het enige tijd duurt voordat de invitation in een mailbox ligt.

Geduld is een schone zaak mensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Ik hoorde bij de "gelukkigen" die vanuit google een invite hebben gekregen, dus het is in ieder geval niet zo geweest dat er alleen amerikanen bij de 100.000 door google verstuurde invites zaten.

Ook ik heb mijn invites allemaal alweer weggegeven aan vrienden

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Prachtig concept weer! Dit gaat de internetcommunicatie weer net zo drastisch veranderen als Gmail 5 jaar geleden! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ze combineren eigenlijk al hun diensten in Wave? Daar komt het toch op neer?

Ik hoop dat dit ook een beetje werkt want ik heb al verschillende eilandjes voor de verschillende Googlediensten (ik heb een gmail, een google, een google apps, een youtube account en waarschijnlijk nog wel meer)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
BCC schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:52:
[...]

Welke browser gebruik je? IE wordt eigenlijk niet gesupport voor Google Wave.
IE werkt ook niet onder een Mac. :+

Ik heb het geprobeerd in Firefox, Safari en Chrome, maar het is gewoon nog wat traag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Kan / wil iemand IRL pics posten?

Ben wel benieuwd hoe wave zich in kleinere resoluties (smartphones oid) gedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb al een paar maanden een developer account, en nu een beta account :)

Het bevalt prima. De performance en stabiliteit kan nog wat beter (al is dat de laatste maanden goed vooruit gegaan). En de interface komt wat 'vol' over in vergelijking met Gmail ofzo. Verder is het wel leuk dat je real-time kunt zien wat een ander typt en is het erg handig om foto's of bestanden te delen. De robots en extensies zijn ook wel grappig. Er is bijv. een robot die alles logt, of een syntax-highlight-robot, die code van kleurtjes voorziet. Je kunt ze gewoon uitnodigen in een Wave, net als normale gebruikers. Omdat de robots werken met HTTP-requests is het vrij eenvoudig om zoiets te maken :)

Grootste nadeel is nu dat bijna niemand het heeft, dus is er weinig te communiceren (op de publieke Waves na dan).

[ Voor 31% gewijzigd door user109731 op 02-10-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Matis schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:14:
Kan / wil iemand IRL pics posten?

Ben wel benieuwd hoe wave zich in kleinere resoluties (smartphones oid) gedraagt.
http://lifehacker.com/5370738/google-wave-first-look

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Ik hoop ook op korte termijn een invite te ontvangen. Het zou wel leuk zijn als er van het Tweakers forum wat mensen elkaar uitnodigen om zo wat beter te kunnen testen met elkaar.

Ik hou me dus aanbevolen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 22:57
Ik denk dat mede door de "traagheid" op dit moment ze even wachten met het toegang geven aan de mensen die een invite hebben mogen ontvangen, want dit gaat natuurlijk als een lopend vuurtje met 100.000 in het begin met 8 invite per stuk zit je al op 800.000 als die er ook nog eens 8 krijgen zit je al op 6.400.000 om maar even een voorbeeld te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frontmill
lasharor, er zit een typefoutje in de how-to over de server-installatie. Misschien is het ook aardig om deze link toe te voegen: http://googlewaveinvites.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 10:52
Heb het hele Google Wave gebeuren redelijk gevolgd, en me dan ook heel snel ingeschreven voor een beta account. Was dan ook blij dat ik 'n account kreeg!

Ik heb gisteren voor het eerst Google Wave geopend in Internet Explorer. Sindsdien krijg ik constant errors! Het lijkt alsof mijn account corrupt is geworden, aangezien ik op geen enkele andere pc of browser Google Wave geopend krijg.
Heb ondertussen een topic aangemaakt bij de support:
http://www.google.com/sup...ec4000474f661f49cfb&hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Niet online
Is er eik al een Tweakers Wave ?

Inmiddels wel ;)

Geen in het zoek scherm van waves het volgende in:

with:public tweakers.net

en dan kom je op de zojuist aangemaakte public wave.

[ Voor 71% gewijzigd door jant op 02-10-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Had mezelf ook direct na het zien van de presentatie ingeschreven voor de beta. Is helaas (nog) niks geworden, maar dat komt vast nog wel.

Ik ben vooral benieuwd naar het samen maken van documenten en het verbeteren van elkaar. Het hele idee van widgets spreekt me ook erg aan! Ik las dat het nu nog redelijk traag is, en ik verwacht ook wel weer een lange beta tijd, maar net als bij gmail verwacht ik ook op mooie nieuw toepassingen en aangename verassingen. :)

Kan niet wachten om het te mogen proberen.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frontmill
Een vriend heeft me ge-invite/ge-nomineerd, iemand enig idee hoelang het duurt voordat je de invite dan krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Voor Wave zou Microsoft wel vol in de tegenaanval kunnen gaan door hun messenger webbased te maken en de functionaliteit van hieruit zwaar uit te breiden. Dan hebben ze al meteen een grote groep gebruikers.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
frontmill schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:40:
Een vriend heeft me ge-invite/ge-nomineerd, iemand enig idee hoelang het duurt voordat je de invite dan krijgt?
Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat dit 24 uur is. Echter kan het goed zijn dat deze activaties nog manueel gaan, ofwel een druk op de knop door Google.
Zoals ik hierboven al aangaf zijn er grotere groepen mensen die errors hebben, deze zijn tot op heden nog niet opgelost. Ik denk dus dat er na 't weekend weer wat accounts geactiveerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
Google wave via de safari browser op de iPhone:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 01:03

Dreanor

Joene

lasharor schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:11:
Wellicht is deze mail nog handig voor mensen die echt wanhopig op zoek zijn naar invites.

http://googlewaveinvites.com/invite/

Net zo'n website als de websites die je had tijdens het gmail invite tijdperk.
Ik zou mij best wel willen inschrijven bij deze website, maar hoe save is dat? Wie/wat krijgt dan allemaal mijn mail te zien? Ik heb namelijk geen trek in megaspam door zo'n site ofzo!

Edit: Waarom is het "Wave Uitnodigingen" topic gesloten? Het is toch juist mooi dat tweakers elkaar gaan uitnodigen zodat er meer mensen zijn die erover kunnen praten, met elkaar dingen kunnen proberen etc of zie ik dat nu verkeerd?

[ Voor 19% gewijzigd door Dreanor op 04-10-2009 14:25 ]

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Omdat er alleen maar mensen in stonden die vroegen om een uitnodiging en er niemand daadwerkelijk was uitgenodigd? ;)

Ik heb me trouwens maar aangemeld met een aliasje dat ik weg kan gooien als ik er te veel spam op krijg. Er zit een captcha check op maar dat is voor spammers ook niet echt meer een probleem tegenwoordig.

[ Voor 47% gewijzigd door Marzman op 04-10-2009 14:30 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
Rvanlaak schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 00:34:
[...]

Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat dit 24 uur is. Echter kan het goed zijn dat deze activaties nog manueel gaan, ofwel een druk op de knop door Google.
Zoals ik hierboven al aangaf zijn er grotere groepen mensen die errors hebben, deze zijn tot op heden nog niet opgelost. Ik denk dus dat er na 't weekend weer wat accounts geactiveerd worden.
Ik en anderen met mij wachten al sinds donderdag op het activatie-emailtje. Ik hoorde van iemand op IRC dat Lars Rasmussen had gezegd dat ze sowieso niet voor het eind van het weekend werd verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ook ik schreef me meteen in na het zien vd presentatie in mei. Was gelijk superenthusiast en geloof dat dit de manier waarop we communiceren op indrukwekkende manier gaat gaat veranderen. :)

Heb zowat iedereen in mijn vriendenkring hierover gek lopen lullen omdat ik zo enthousiast was :)
Helaas vooral veel meewarige blikken :o Je moet het zien om het te begrijpen denk ik!

Helaas nog ook nog geen invite gehad maar goed dat komt tzt vast wel. :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Die error uit het bovenstaande filmpje krijg ik ook, maar dan juist constant in m'n browser. Echt spijtig, ik heb Google Wave dus nog niet uitgebreid kunnen testen. :(

Best vreemd, ookal is 't nog maar een Alpha, je zou dergelijk errors niet meer moeten krijgen naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Overigens blijft Google wel de koning der Error-messages :D

Afbeeldingslocatie: http://posterous.com/getfile/files.posterous.com/ihnatko/IdHuqeXgnSkjeGdQGssMta2ZcVgLzAKcR6qIN1ttwa5wxyMYp8OKwM89ONJ3/ScreenSnapz_Wave_Demo_7.tiff.converted.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 18-09 11:14
Helaas nog steeds geen toegang tot Google Wave. Heb ook de presentatie enige maanden terug gekeken zag er goed uit. Gelijk aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
Ik heb de laatste 2 dagen alleen wat filmpjes bekeken over Google Wave en ik heb me al talloze ideeen bedacht om het te kunnen gaan gebruiken en integreren met bestaande projecten. Naar mijn idee kan dit behoorlijk groot gaan worden en flink wat impact op het net krijgen. Nu nog wachten op de invite mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:57

Brons

Fail!

Ja, ik heb ook wel wat ideeën die handig kunnen zijn. Bijvoorbeeld een bot die je kan uitnodigen die de documenten uit wave download en op je webserver zet. Zo kan je een coöperatieve IDE maken voor bijvoorbeeld PHP ontwikkeling.

Dit is idee is gratis over te nemen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Eén van de door mij gestuurde invites is aangekomen, maar die kan helaas geen anderen meer uitnodigen. Google wil blijkbaar nog geen sneeuwbal effect. Ik ben erg benieuwd hoeveel gebruikers ze op één server kunnen draaien, het Wave-protocol is veel CPU-intensiever dan mail en MSN vanwege de real-time updates, robots, etc...
Brons schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:59:
Ja, ik heb ook wel wat ideeën die handig kunnen zijn. Bijvoorbeeld een bot die je kan uitnodigen die de documenten uit wave download en op je webserver zet. Zo kan je een coöperatieve IDE maken voor bijvoorbeeld PHP ontwikkeling.

Dit is idee is gratis over te nemen ;).
Een idee wat ik laatst zag: een text-editor met een Wave-backend. Dat is het leuke eraan, Google maakt slechts één van de mogelijke clients :)

[ Voor 4% gewijzigd door user109731 op 06-10-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wat ik wel heel erg jammer vind is dat je als 2e lijns geen invites kan uitdelen. Hierdoor is het nu voor mij niet zo leuk om te gebruiken, omdat het nu meer een soort van notes is geworden voor mijzelf. De realtime dingen zijn nu lastig uit te proberen.

Hopelijk gaan ze het toch meer opengooien, want je moet toch de andere personen ook aan de wave krijgen, anders heeft het geen nut.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

JanDM schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:40:
Eén van de door mij gestuurde invites is aangekomen.
Ik heb na een hele week nog geen invite ontvangen, terwijl ik er toch bij was toen hij verzonden werd. Dat het even kon duren wist ik nog van Gmail (~ 12 uur), maar een hele week (and counting) had ik niet verwacht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024

Ruudboy

Database Beheerder

Er wordt niks verzonden... je wordt alleen genomineerd voor een invite, eens in de zoveel tijd stuurt Google een zootje invites uit aan wat genomineerden.

Ik was zo gelukkig gistermorgen een invite te ontvangen. Zodra je wat contacts hebt toegevoegd, is het erg cool, maar ik heb nog lang niet alle mogelijkheden ontdekt.

Alleen is het soms, met wat grotere Waves, wel rete-traag, maar ja het is nog Beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Matis schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:58:
[...]
Ik heb na een hele week nog geen invite ontvangen, terwijl ik er toch bij was toen hij verzonden werd. Dat het even kon duren wist ik nog van Gmail (~ 12 uur), maar een hele week (and counting) had ik niet verwacht :(
Heb je een Gmail adres gebruikt? Een andere invite was nl. naar een Hotmail adres en die is nog niet aangekomen, misschien beperken ze het voorlopig tot Gmail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

JanDM schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:35:
Heb je een Gmail adres gebruikt? Een andere invite was nl. naar een Hotmail adres en die is nog niet aangekomen, misschien beperken ze het voorlopig tot Gmail...
Was idd hotmail. Damn, misschien had ik toch mijn GMail adres door moeten geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

JanDM schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:35:
[...]

Heb vanmorgen mijn invite gekregen van een andere tweaker, op een adres op mijn eigen domein. Het is dus niet beperkt tot GMail. Of ze Hotmail wel eruit filteren weet ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Modbreak:Lees de topicwaarschuwing aub. Nog een keer is een OW.

[ Voor 103% gewijzigd door IEF op 08-10-2009 15:57 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

*nvmd*

[ Voor 97% gewijzigd door Matis op 08-10-2009 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 19-09 10:02

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

(jarig!)
Nice. Heb mijn invite over het hoofd gezien, had hem gisterochtend al kunnen testen!
Best tof, mooi programma. Een collega van mij schreef er het volgende over:

http://www.marketingfacts..._wave_de_eerste_ervaring/

over dat hotmail gebeuren, volgens mij moet je een Google Account hebben (hoeft niet alleen Gmail te zijn dus).

[ Voor 18% gewijzigd door Tjebakka op 08-10-2009 13:12 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ziet er echt heel erg goed uit! Ben benieuwd hoelang het nog gaat duren tot dit grootschalig wordt gebruikt in Nederland. Potentie heeft het zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog Google Wave op een Symbian telefoon geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:27:
Iemand nog Google Wave op een Symbian telefoon geprobeert?
De webbrowser crashte :P

Het was wel op een N95-1 dus ik had niet anders verwacht. Zelfs mijn desktop pc trekt die site namelijk amper :X

Verder is wave weer bruikbaar, gisteren kon je op een gegeven moment niets meer, maar vandaag gaat het al beter, al moet je nog niet teveel lompe dingen willen doen zoals gigantische waves replayen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Ruudboy schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:11:
Alleen is het soms, met wat grotere Waves, wel rete-traag, maar ja het is nog Beta.
Daar ben ik het mee eens! Maar dat is een schalings probleem denk ik, welke in theorie simpel opgelost kan worden door het wereldwijd distribueren van capaciteit.

Gelukkig is de cap'n error periode voor mij nu voorbij. Ik kon vanaf vrijdag helemaal niets testen omdat ik constant die error kreeg waarna ik geforceerd moest refreshen!
De error krijg ik nu af en toe nog eens als ik grotere Wave open. Dan gaatie weer op z'n gat en moet ik weer refreshen. Vraag me af in hoeverre deze errors afhankelijk zijn van je eigen pc en bijv. upload snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Stoffel schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:58:
[...]
Heb vanmorgen mijn invite gekregen van een andere tweaker, op een adres op mijn eigen domein. Het is dus niet beperkt tot GMail. Of ze Hotmail wel eruit filteren weet ik niet ;)
Je krijgt een jounaam@googlewave.com account, welke speciaal voor Google Wave is. Ik vraag me af wat er gebeurt als je naar dat adres een mailtje verstuurt. Zou het zo zijn dat het mailtje binnenkomt in je Wave inbox, en deze meteen beschouwt als een 'Wave conversatie'?
Als ik hierop verder redeneer denk ik dat je Gmail straks gewoon in Google Wave geintegreerd is. (niet andersom, ivm downwards compatibility met andere mail clients) Elke conversatie is dan een Wave, en aan die conversaties nemen gewoon meerdere personen deel.

Wat ik me trouwens nog meer afvraag he: Google Wave is niet geschikt voor Internet Explorer. Zouden ze dit stiekem niet expres doen, hopende dat ze gebruikers overstappen op Chrome? Google Web Toolkit is namelijk wel geschikt voor IE, dus de kennis is er!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Rvanlaak schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:09:
Wat ik me trouwens nog meer afvraag he: Google Wave is niet geschikt voor Internet Explorer. Zouden ze dit stiekem niet expres doen, hopende dat ze gebruikers overstappen op Chrome?
Wave gebruikt veel Javascript en voelt vooral met grotere Waves zelfs in Chrome en Firefox soms traag aan. Ik weet niet of dit client-side of server-side veroorzaakt wordt, maar ik ben bang dat IE's JS/render-engine er gewoon te traag voor is. Google zegt ook:
Google Wave depends on strong JS and DOM rendering performance to provide a desktop-like experience in the browser. HTML5's offline storage and web workers will enable us to add great features without having to compromise on performance. Unfortunately, Internet Explorer, still used by the majority of the Web's users, has not kept up with such fairly recent developments in Web technology. Compared with other browsers, the JavaScript performance is many times slower and HTML5 support is still far behind.
En:
In the past, the Google Wave team has spent countless hours solely on improving the experience of running Google Wave in Internet Explorer. We could continue in this fashion, but using Google Chrome Frame instead lets us invest all that engineering time in more features for all our users, without leaving Internet Explorer users behind.
Ze hebben het dus wel geprobeerd... Als het eenvoudig was zouden ze het denk ik wel gedaan hebben, Google wil wel dat Wave aanslaat (daarom maken ze het ook open-source).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

[...]
Je krijgt een jounaam@googlewave.com account, welke speciaal voor Google Wave is. Ik vraag me af wat er gebeurt als je naar dat adres een mailtje verstuurt. Zou het zo zijn dat het mailtje binnenkomt in je Wave inbox, en deze meteen beschouwt als een 'Wave conversatie'?
Helaas lijkt alle mail nu nog in een zwart gat te verwijnen.
Als ik hierop verder redeneer denk ik dat je Gmail straks gewoon in Google Wave geintegreerd is. (niet andersom, ivm downwards compatibility met andere mail clients) Elke conversatie is dan een Wave, en aan die conversaties nemen gewoon meerdere personen deel.
Dit heeft google toch ook aangekondigd?! Net als alle blogs, facebooks, forums en twitter. Allemaal via externders.
Wat ik me trouwens nog meer afvraag he: Google Wave is niet geschikt voor Internet Explorer. Zouden ze dit stiekem niet expres doen, hopende dat ze gebruikers overstappen op Chrome? Google Web Toolkit is namelijk wel geschikt voor IE, dus de kennis is er!
Nee, Internet explorer 8 is nu nog steeds voor sommige triviale javascript zaken een factor 100 langzamer dan bijvoorbeeld Firefox of Safari. Dat is dus clientside niet meer op te lossen voor Google en daarom hebben ze googleframe gepubliceerd.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Oud concept, dit (en veel meer) kan Microsoft SharePoint al jaaaaaaaaren. Zelfs gratis, met Windows SharePoint Services 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:04

Wish

ingwell

MaZo schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 08:19:
Oud concept, dit (en veel meer) kan Microsoft SharePoint al jaaaaaaaaren. Zelfs gratis, met Windows SharePoint Services 3.
Voor een deel gelijk. Maar Sharepoint is niet open source en wordt ook niet aangeboden als SaaS. En in mijn ervaring mag je bij Sharepoint nog altijd op F5 rammen voordat je een update ziet verschijnen.

Qua functionaliteit zit er overlap, zeker, maar hetzelfde zijn of meer kunnen is niet helemaal juist imho.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

* Matis heeft vanochtend een mailtje met een Wave Invite

Natuurlijk meteen opgestart en het voelt heel soepel aan in Firefox. Het enige *bugje* dat ik net had, was dat ik mijn profielfoto aanpaste (toevoegde) en toen ik op opslaan drukte, bleef de achtergrond waar de lightbox *staan*, maar de popup ging wel weg.

Verder werkt het lekker :) Voeg me maar toe aan je buddie: toaomatis1988 (niet zelf bedacht :P)

edit:

Zojuist het profiel gecreëerd, maar elke keer als ik hem opsla, dan *vergeet* hij het weer. Beetje jammer, hebben jullie dat ook?

[ Voor 14% gewijzigd door Matis op 09-10-2009 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 09:29

MaNdM

1000-dingen-doekje

[...]

Ik heb wave gewoon op een normale account lopen eigenlijk. Dit account heb ik vooraf even aan moeten maken, maar dat werd geen @googlewave.com.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Laatst online: 19-09 10:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Waar halen jullie die invites vandaan dan?
Heb me al een tijdje geleden aangemeld met mijn gmail account, maar nog steeds geen invite.

Of werkt het voorlopig alleen nog als anderen je een invite sturen?
(dan uhhh...... mijn gebruikersnaam @gmail.com als iemand er nog over heeft.....)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

(jarig!)
Coach4All schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:02:
Waar halen jullie die invites vandaan dan?
Heb me al een tijdje geleden aangemeld met mijn gmail account, maar nog steeds geen invite.

Of werkt het voorlopig alleen nog als anderen je een invite sturen?
(dan uhhh...... mijn gebruikersnaam @gmail.com als iemand er nog over heeft.....)
Eerst kregen 100.000 uit al die aanmeldingen een invite. Deze 100.000, daar heeft weer een select groepje 5 of meer invites om uit te delen van gekregen. Het is nog maar zeer de vraag wanneer de 2e generatie invites mag versturen.

@ het account verhaal: Je moet een Google Account hebben om een invite te kunnen ontvangen. Dit hoeft niet per se een Gmail adres te zijn, als het maar een Google Account is. Daar kun je vervolgens je invite op ontvangen. Daarna maak je je Google Wave Account aan, met een andere gebruikersnaam(!).

Je Google Account kan dus als inlog 'ikbengek123@gmail.com' zijn, je Google Wave Account is altijd 'gebruikersnaam@googlewave.com'.

Als je mensen dus gaat toevoegen moet je dus je volledige Google Wave adres opgeven, en niet alleen wat er voor het apenstaartje staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Tjebakka op 09-10-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Dat was fun :D

Net ff een IM bericht gehad met Bakkert. Was wel vernieuwend. Het realtime typen is wel super handig. Ik had mijn antwoord als klaar voordat hij klaar was kloppen :D

Het was nog wel een beetje buggy. Vooral wanneer ik een bericht splitse en hij ertussen ging typen en ik het laatste bericht van mij verwijderde ;)

1 keer een crash gehad, maar verder werkt het wel lekker :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Laatst online: 19-09 10:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

@Bakkert:
Duidelijk, dank je...

Dan ga ik nog maar even stilletjes in een hoekje zitten wachten :-D

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
MaNdM schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:10:
[...]

Ik heb wave gewoon op een normale account lopen eigenlijk. Dit account heb ik vooraf even aan moeten maken, maar dat werd geen @googlewave.com.
Klik maar eens op je naam linksonder ;) In de popup wordt het duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Rvanlaak schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:03:
Klik maar eens op je naam linksonder ;) In de popup wordt het duidelijk...
Precies, ik heb mijn @hotmail.com account (waarvan ik ook een Google account heb gemaakt) gekoppeld aan mijn @googlewave.com.

Ik moet in Wave dus aanmelden met mijn @hotmail account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloeilamp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 15:48
Ik heb vanmorgen ook mijn wave invite binnen gekregen, na een weekje wachten. Ziet er leuk uit moet ik zeggen alleen jammer dat ik nog amper mensen heb om mee te waven :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

pdj91 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:57:
Ik heb vanmorgen ook mijn wave invite binnen gekregen, na een weekje wachten. Ziet er leuk uit moet ik zeggen alleen jammer dat ik nog amper mensen heb om mee te waven :-(
Moet je mij ff toevoegen toaomatis1988 dan voeg ik je toe aan ons GoT draadje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Ik heb sinds vandaag toegang gekregen tot google wave door middel van een invite van een vriend die hij vorige week heeft verstuurd.

Ik heb alleen een vraag, ik kan zelf GEEN invites sturen. Normaal zou er een wave in je inbox moeten staan waarmee je invites kan sturen. Die staat er bij mij niet. Wel een beetje jammer, ik heb nu maar 1 iemand in me contactpersonen staan. Zo kan je de dienst niet goed testen.

Meerdere mensen met het probleem dat je geen invites kan sturen?

[ Voor 3% gewijzigd door KnEuTeR op 12-10-2009 15:11 ]

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Zoals al meerdere malen in dit topic besproken is, kunnen geïnviteerde gebruikers zelf niemand meer uitnodigen.

Anders zouden er veel te snel mensen bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 08:31
Ook een Invite binnen! heb toaomatis1988 even toegevoegd, voor de rest heb ik nog niemand :)
Mij kun je vinden onder de naam bastiaan85.

[ Voor 60% gewijzigd door basst85 op 13-10-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recar
  • Laatst online: 26-05 15:43
Ligt het aan mij, of is Google Wave echt heel erg langzaam (en onoverzichtelijk)? Het toevoegen van service-bots doet mij sterk denken aan mijn IRC tijdperk, waarbij de IRC-bots het toch echt een stuk beter deden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 20:34
Ik heb gisteren eindelijk een developer sandbox invite gekregen van Google. Het formulier heb ik vanochtend ingevuld, dus ik hoop dat mijn account snel klaar is. Hoelang duurt dat normaal?
Ik kan echt niet wachten om wave te gaan gebruiken, lijkt me echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Zijn er meer mensen waarbij de usericons niet werken? Ik zie al mijn collega's als een grijs poppetje ipv hun google icoon en bij mijn collega's is het omgekeerd.
ReCaR schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:40:
Het toevoegen van service-bots doet mij sterk denken aan mijn IRC tijdperk, waarbij de IRC-bots het toch echt een stuk beter deden!
?! Volgens mij verliezen veel mensen uit het oog dat Google Wave in basis een protocol is met nog maar 1 gebrekkige frontend implementatie. Je kan straks prima IRCen over Google wave en dus je oude bots blijven gebruiken.

[ Voor 69% gewijzigd door BCC op 14-10-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
BCC schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:50:
Zijn er meer mensen waarbij de usericons niet werken? Ik zie al mijn collega's als een grijs poppetje ipv hun google icoon en bij mijn collega's is het omgekeerd.
Dat heb ik ook met Gmail in zowel Chrome als Firefox.
Volgens mij verliezen veel mensen uit het oog dat Google Wave in basis een protocol is met nog maar 1 gebrekkige frontend implementatie. Je kan straks prima IRCen over Google wave en dus je oude bots blijven gebruiken.
Sterker nog... je kunt straks IRCen via de wave-server van je IRC-provider.

[ Voor 58% gewijzigd door rickiii op 14-10-2009 22:45 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:23
Aan degene die in de beta kunnen:

In hoeverre denken jullie dat Google Wave de potentie heeft om de andere systemen 'over te nemen', nu jullie het zelf hebben kunnen testen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

badbadpresident schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:59:
Aan degene die in de beta kunnen:

In hoeverre denken jullie dat Google Wave de potentie heeft om de andere systemen 'over te nemen', nu jullie het zelf hebben kunnen testen? :)
Moeilijk te zeggen momenteel. Het aloude email / im-systeem zit er zo ingehamerd. Dat sla je er niet zomaar uit.

Momenteel is Wave nog lang niet goed genoeg om de concurrentie aan te gaan, maar het wordt steeds vlotter. Ik denk/hoop dat eerst alle nerds*(1) die er veel bugs uithalen en extra functionaliteit toevoegen. Als Wave dat stadium gepasseerd is, dan denk ik dat het pas tijd wordt om de concurrentie aan te gaan met de huidige manier van im & email.

*(1) met nerds bedoel ik niets kwaads, ik doel daarmee op de niet doorsnee gebruiker. Maar technici met veel ervaring en een hart voor techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
Ik denk dat het grote probleem is dat het een applicatie is en geen protocol. Wil je kunnen communiceren met mensen via Google Wave dan zul je Wave moeten gebruiken. Dit kan via Google's wave of eentje die je zelf installeert maar het punt blijft bestaan. Om te kunnen emailen moet je een willekeurig email client hebben en dan ben je good to go. Dit betekent dus dat iedereen naar Google moet en daar zijn veel mensen niet blij mee...
Misschien als ze Gmail er goed in kunnen integreren dat het wel wat word.

Voor IM zie ik het wel gebeuren, daar zit je namelijk al vast aan een applicatie. Het is erg jammer dat google wave nog niet open is voor het grote publiek want nu is het meer een berg chatrooms op een hele langzame server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Google wave is toch juist een protocol?
De webinterface is een implementatie die google bedacht heeft maar je kunt er zelf ook één maken en het google wave protocol in elke andere applicatie integreren.
Er is zelfs een applicatie die in een commandline interface draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lennart_1337 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 01:09:
Google wave is toch juist een protocol?
De webinterface is een implementatie die google bedacht heeft maar je kunt er zelf ook één maken en het google wave protocol in elke andere applicatie integreren.
Er is zelfs een applicatie die in een commandline interface draait...
correct: http://www.waveprotocol.org/
Dus voor nu heeft google inderdaad nog de enige implementatie, het is de bedoeling dat iedereen straks zijn eigen wave kan hosten en met alle andere waves kan communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

rob1n schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:28:
correct: http://www.waveprotocol.org/
Dus voor nu heeft google inderdaad nog de enige implementatie, het is de bedoeling dat iedereen straks zijn eigen wave kan hosten en met alle andere waves kan communiceren.
Ja, er staan genoeg tutorials (zie ook de TS) hoe je je eigen wave-server op kan zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proggy
  • Laatst online: 17-11-2023
Google wave lijkt me inderdaad een fantastisch product voor projectteams en dergelijke, maar wat je er als consument aan hebt is mij nog niet helemaal duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Proggy schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:21:
Google wave lijkt me inderdaad een fantastisch product voor projectteams en dergelijke, maar wat je er als consument aan hebt is mij nog niet helemaal duidelijk...
Google Wave kan niks anders dat bestaande applicaties niet ook kunnen. Maar als veel bedrijven gaan integreren met het wave-protocol kun je straks het meerendeel van al je communicatie (IM, 'E-mail', Forums, group-chat, document-building) regelen vanuit één account.... en misschien zelfs met één Wave-client. Dat lijkt me als consument wel erg prettig!

Nu gebruik je bijvoorbeeld:
- Chat: Windows Live Messenger, GTalk, IRC (kan ik combineren met een aantal clients)
- Forums / comments: Fok, Tweakers, Digg, valt niet te combineren
- Email: Gmail, MS Live Mail (kan ik combineren in 1 mail-client)
- Sociaal: Hyves, Facebook, Twitter, Facebook ... vallen niet te combineren.
- Colleberatie: Google Docs, Mindmapping

Die gesprekken kun je straks hopelijk allemaal bijhouden in één client....
... al lijkt het me vooralsnog meer hype dan werkelijkheid.

[ Voor 29% gewijzigd door rickiii op 20-10-2009 01:10 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Proggy schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:21:
Het wordt dan ook volgend jaar als eerste bij de Google Apps Premier klanten uitgerold.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

(jarig!)
- als je toegang wil tot de GoT Wave -

zoek dan eens met with:public ;) :>

[ Voor 57% gewijzigd door Tjebakka op 16-11-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Misschien interessant voor de tweakers met een Mac (of iPhone) én een Wave account: Native iPhone applicatie voor Google Wave
Voor de Mac is er nu de applicatie WaveBoard, die bij nieuwe Wave-berichten de gebruiker erop attendeert via Growl-notificaties. De applicatie is gratis te downloaden in versie 0.35. Van dezelfde ontwikkelaar is een WaveBoard-applicatie voor de iPhone. Die bevindt zich momenteel nog in het goedkeuringstraject bij Apple en gaat straks €0,79 kosten.

[ Voor 0% gewijzigd door TheRookie op 20-10-2009 13:35 . Reden: nieuwer versie op site ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 06:14
Google Wave Cinema: Pulp Fiction

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Geen "Stuur mij aub ook zo'n invite hier is mijn email", daar is GoT niet voor bedoeld. Toch lijkt het onvermijdelijk te zijn dat mensen dit moeten uitwisselen en kenbaar moeten maken aan elkaar ergens.

Tussendoor je Invites aanbieden is prima, zet het in een korte post en laat mensen met je via Direct-Message contact opnemen.