Daar sluit ik me bij aan, al had het mij wel héél erg gaaf geleken om Industrial by night te fotograferen.NickH schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:59:
The Vandread Connection.
Coming in a theater near you...
Sorry, kon het niet laten
Ik denk dat we met een groep als deze gewoon moeten uitgaan van plekken die openbaar begaanbaar zijn. Zeker in de nacht is een groep mensen niet iets waar een bedrijf op zit te wachten.
Een beetje urb-exen, de havens zoeken e.d. moet denk ik genoeg goeie plekken opleveren.
en ik sluit me er ook bij aan 
ik weet nog niet 100% zeker of ik kom, maar wat ik wel weet is dat ik geen zin heb in problemen dat bv minderjarige er niet in mogen, of dat iedereen geblabla gecertificeerd moet zijn, of dat we problemen krijgen omdat we x of x spul niet bij ons hebben
ik weet nog niet 100% zeker of ik kom, maar wat ik wel weet is dat ik geen zin heb in problemen dat bv minderjarige er niet in mogen, of dat iedereen geblabla gecertificeerd moet zijn, of dat we problemen krijgen omdat we x of x spul niet bij ons hebben
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
industie bij night kan toch nogsteeds? alleen en beetje meer afstand 
Kun je s'avonds eigenlijk op de euromast komen?
Kun je s'avonds eigenlijk op de euromast komen?
Er zijn aardig wat pieren in de haven waar je wel kan komen mocht alles spaak lopen.
Je kunt ook nog op het grootste deel van de pier van Heijplaat komen, geloof ik. Vorig jaar dat ik er was voor Formula Zero werd de gate gewoon nooit dicht gedaan.
Yesss, count me in!
Nu alleen nog kiezen welke lensjes en rolletjes ik mee neem. Ik denk dat m'n statiefje en Remote hier wel eens goed van pas kan komen. Nog eens kijken hoe ik in kan stellen dat m'n LCD verlichting aan kan blijven, tijdens bulb.
Nu alleen nog kiezen welke lensjes en rolletjes ik mee neem. Ik denk dat m'n statiefje en Remote hier wel eens goed van pas kan komen. Nog eens kijken hoe ik in kan stellen dat m'n LCD verlichting aan kan blijven, tijdens bulb.
Zo te zien zit mijn auto met Shaggy_NL, DJSmiley en ondergetekende wel vol. Kan misschien nog een derde bij, maar dan is er erg weinig ruimte voor fotogear.
Verwijderd
Heeft iemand een idee hoe je om moet gaan met temperatuurverschillen t.a.v. de camera (condens) en auto in, auto uit?
In mijn kofferbak is het bijna net zo koud/warm als buiten, je moet alleen niet de kachel vol aan zetten op je gear natuurlijk.Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:54:
Heeft iemand een idee hoe je om moet gaan met temperatuurverschillen t.a.v. de camera (condens) en auto in, auto uit?
Dus wat temperatuurverschillen en condens betreft ben ik niet zo bang.
Gewoon bij vertrek je favo lens al op je camera doen. Dan denk ik niet dat er veel spannends gebeuren gaat.Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:54:
Zijn er mensen dan, die wel eens condens in hun glas krijgen? (en dan bedoel ik niet omstandigheden waarin je net een vlindertuin in gaat...
En nog mensen die nog specifieke lenzen eens uit willen proberen? Deze laat ik momenteel nog thuis, tenzei iemand eens wat in handen wilt hebben, voor eigen aanschaf ofzo.
28mm f/2.8 (Wordt reeds meegenomen voor Sapphire)
35mm f/2.0 (Wordt reeds meegenomen voor Sapphire)
50mm f/1.8 (MkI) / 50mm f/2.5 + LsC
135mm f/2.8 SF
28-80mm USM
35-135mm USM
Analoge camera als:
EOS-3
EOS 30V
[ Voor 9% gewijzigd door Shaggy_NL op 01-11-2009 01:17 ]
Verwijderd
Misschien leuk voor jullie om alvast te oefenen? http://www.tryoutfestival.nl/nieuws/n/9.html
Het is dus vanavond in Leiden van 22.00 tot 03.00
Er is iig een Canon 500D te winnen met de beste set foto's. De moeite waard leek me om een kijkje te nemen. Ik ben er iig bij.
Er is iig een Canon 500D te winnen met de beste set foto's. De moeite waard leek me om een kijkje te nemen. Ik ben er iig bij.
I'm still here...
Ik laat jullie even de ideeën spouwen en dan ga ik straks met de Rotterdam locals een mooie route uitzetten
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
beetje jammer dat ik ziek benVerwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:14:
Misschien leuk voor jullie om alvast te oefenen? http://www.tryoutfestival.nl/nieuws/n/9.html
@ Shaggy_NL, ik ben wel eens benieuwd anar die 28mm en 35mm
[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 30-10-2009 19:38 ]
Dat is voor mij wat ver... Ik zal waarschijnlijk meer lol beleven aan een relaxed groepje in rotterdam in december, dan voor een opdracht foto's gaan "moeten" maken. Ik doe 't liever in alle rust. Bedankt voor de info anyway.Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:14:
[...]
Komt goed. Ik zal ze mee nemen.sapphire schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:38:
[...]
@ Shaggy_NL, ik ben wel eens benieuwd naar die 28mm en 35mm
..en beterschap dude
[ Voor 7% gewijzigd door Shaggy_NL op 30-10-2009 21:18 . Reden: Red Bull verkeerd begrepen ]
Verwijderd
om mijzelf even te parafraseren, langs bovenop dat viaduct bij Heijplaat loopt wel een fietspad heb ik vandaag gezien toevallig, dus als we daar eventueel terecht komen is er een veilige plek om te fotograferen (en beneden kan er geparkeerd worden:) )Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:31:
De mooiste plekken trouwens om van buiten te fotograferen daar is op het viaduct afslag Heijplaat (waar geen plek is voor voetgangers, dus hesjes enzo zijn daar wel verstandig) of vanaf het metrostation aldaar aan de andere zijde bij de afslag richting Beneluxtunnel. Ja, ik heb wat voorwerk gedaan
* DJSmiley kent rotterdam niet echt
dus ik laat me verrassen door iedereen.
Misschien wel een idee om, zeker als we op meerdere lokaties gaan schieten, een paar pois voor tomtom te maken.
dus ik laat me verrassen door iedereen.
Misschien wel een idee om, zeker als we op meerdere lokaties gaan schieten, een paar pois voor tomtom te maken.
Na overleg-op-locatie (zoom beurs) met Nomad, heb ik besloten om de totale groep op te splitsen.
Op dit moment zijn er zo'n 40 aanmeldingen. Er van uitgaande dat niet iedereen komt, schat ik een man of 30. Dit betekent een grote, logge groep die lastig te verplaatsen is. Daarbij komt ook nog dat we vreselijk veel aandacht trekken.
Wat ik eigenlijk wil doen is de groep zo opsplitsen dat elk groepje uit maximaal 8 personen bestaat zodat dat met 2 auto's te vervoeren is. Elk groepje heeft een eigen route (of allemaal dezelfde maar dan op een ander punt starten)
Wie is voor ?
Op dit moment zijn er zo'n 40 aanmeldingen. Er van uitgaande dat niet iedereen komt, schat ik een man of 30. Dit betekent een grote, logge groep die lastig te verplaatsen is. Daarbij komt ook nog dat we vreselijk veel aandacht trekken.
Wat ik eigenlijk wil doen is de groep zo opsplitsen dat elk groepje uit maximaal 8 personen bestaat zodat dat met 2 auto's te vervoeren is. Elk groepje heeft een eigen route (of allemaal dezelfde maar dan op een ander punt starten)
Wie is voor ?
Klinkt als vooral een heel verstandig plan. Maar nu - wie mag bij mennovanw?
Goed punt om de groep niet tè groot te maken... Maar nog een belangrijker punt is dat ik die 100mm Macro IS toch nog wel effe wilt mountenssj3gohan schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:11:

Maaaruh, we komen eerst 's avonds nog wel effe bij elkaar, I presume? Startpunt... effe kletsen, effe wat drinken.
En misschien heb ik er overheen gelezen... maar wat zijn de plannen tot hoe lang 't duurt? Moet ik denken aan een uurtje of 09:00 's morgends?
Verwijderd
Shaggy_NL schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:17:
[...]
...
En misschien heb ik er overheen gelezen... maar wat zijn de plannen tot hoe lang 't duurt? Moet ik denken aan een uurtje of 09:00 's morgends?
12 uur lang?? Pff arme voeten en handenDe meeting zal starten rond 9 uur / half tien.
Zodra we verzameld hebben is het de bedoeling om eerst even kennis te maken met een kop koffie, en daarna richting locatie te gaan (rond half 10 / 10 uur)
Ik ben gewend om zaterdag, begin van de avond, richting een plek als Parijs te rijden met een vriend. Daar de hele nacht doorstappen (lees: foto's maken). Om 05:00 aan de Champs-Élysées een vers belegd broodje te eten. Daarna nog effe doorstappen en als het licht wordt de auto opzoeken en naar huis rijden. Dan moet dit toch lukken in Rotterdam?Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:23:
[...]
12 uur lang?? Pff arme voeten en handen
Ha ha ik moest hartelijk lachen toen ik dit lasssj3gohan schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:11:
Ik rij sowieso, maar er zit voor mij wel een limiet aan van een uurtje of half twee max. (ik sta de volgende ochtend weer mensen te helpen om 9 uur stipt en niet slapen doe ik niet aan, daar ben ik te oud en te versleten voor
Dus mensen mogen best met me mee maar (echt) nachtwerk wordt het niet voor mij & voiture..
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Is wel logisch opzich, maar toch ook wel jammer, zoveel zielen zoveel ideeen zal maar zeggen en dat is leuk om mee te pikken.Fastex schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:59:
Wie is voor ?
Zal dit wel meepakken in mijn voorstel voor een terminal bezoek, vergis jullie niet, dit is niet een kwestie van eventjes bellen en ik heb ja of nee, kan iets langer duren....
@Vandread: eensch. Een grote groep is heel leuk, maar voor nachtfotografie denk ik niet te doen...
@Shaggy: hoelang je blijft hangt helemaal af van de groep waar je mee bent...
Ik ben wel voor om allemaal te verzamelen, kop koffie drinken en dan pas te vertrekken....dat is wel zo leuk...
Het worden dus 4 a 5 groepjes. Ik heb dus ook een aantal captains nodig die de groep een beetje op sleeptouw nemen. Ik zal zelf optreden als captain en ik hoop mennovanw ook, dus dan zoek ik er nog 2 of 3. DM me even als je captain wil zijn....(auto niet noodzakelijk
)
@Shaggy: hoelang je blijft hangt helemaal af van de groep waar je mee bent...
Ik ben wel voor om allemaal te verzamelen, kop koffie drinken en dan pas te vertrekken....dat is wel zo leuk...
Het worden dus 4 a 5 groepjes. Ik heb dus ook een aantal captains nodig die de groep een beetje op sleeptouw nemen. Ik zal zelf optreden als captain en ik hoop mennovanw ook, dus dan zoek ik er nog 2 of 3. DM me even als je captain wil zijn....(auto niet noodzakelijk
Verwijderd
Hangt puur van de locatie(s) af. Kwestie van scouten.Fastex schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:41:
@Vandread: eensch. Een grote groep is heel leuk, maar voor nachtfotografie denk ik niet te doen...
...Ik ben wel voor om allemaal te verzamelen, kop koffie drinken en dan pas te vertrekken....dat is wel zo leuk...

Eventueel plannen dat we ook eindigen met z'n allen, napraten (dus niet de hele nacht doorgaan, volgens mij is dat geen doen, tis tenslotte ook nog eens winter)
Ik vind 4/5 groepen teveel, 2/3 klinkt beter voor het saamhorigheidsgevoelHet worden dus 4 a 5 groepjes. Ik heb dus ook een aantal captains nodig die de groep een beetje op sleeptouw nemen.
En captains, lijkt mij handig dat het mensen zijn die Rotterdam kennen.
Zoals ik Fastex al ge-DM't heb: ik wil best captain zijn (en ik ken Rotterdam vrij aardig na 26 jaar wonen zo ongeveer naast de Waalhaven)..
Ik zal bij werk eens flink zeiken of ik niet wat later kan beginnen zaterdag (altijd lastig in december als winkelmens) de 12e december..
Ik heb er zin an!
Ik zal bij werk eens flink zeiken of ik niet wat later kan beginnen zaterdag (altijd lastig in december als winkelmens) de 12e december..
Ik heb er zin an!
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
We kunnen de Rotterdammers een aantal leuke plekken laten uitzoeken, en dan een klein beetje een planning maken, waarbij de diverse groepen de lokaties afwisselend bezoeken. Kwestie van tomtoms instelllen en karren maar 
Eventueel kunnen we daarna een tijd afspreken om alles op 1 hoop te gooien (en eventueel herverdelingen te maken voor degene die door willen)
Er zal ook een verschil zijn als het die nacht 10 graden is, of -10 (wat beide kan.....)
maar goed, daar hebben we TomTom voor
en vermoedelijk ga ik poolen met Kaj dus dan is het niet mijn probleem meer
Eventueel kunnen we daarna een tijd afspreken om alles op 1 hoop te gooien (en eventueel herverdelingen te maken voor degene die door willen)
Er zal ook een verschil zijn als het die nacht 10 graden is, of -10 (wat beide kan.....)
* DJSmiley ook nietsapphire schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:29:
Mja ik ben er totaal neit bekend (lees: helemaal niet) en wil er daarom echt geen auto gaan rijden. dat word een drama voor me namelijk
maar goed, daar hebben we TomTom voor
en vermoedelijk ga ik poolen met Kaj dus dan is het niet mijn probleem meer
[ Voor 31% gewijzigd door DJSmiley op 01-11-2009 23:44 ]
Mja ik ben er totaal neit bekend (lees: helemaal niet) en wil er daarom echt geen auto gaan rijden. dat word een drama voor me namelijk
Ik denk dat veel mensen 2 dingen met zich mee brengt, met name bij industriele gebieden: een grote groep trekt de aandacht van HBD(havenbeveilingsdienst) / private beveiling & politie.Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:01:
[...]
Hangt puur van de locatie(s) af. Kwestie van scouten.
[...]
Ik vind 4/5 groepen teveel, 2/3 klinkt beter voor het saamhorigheidsgevoel
Dit kan zowel negatief als positief worden: je zorgt niet voor gevaar (zoals auto-clubs die onhebbelijkheid soms hebben
Misschien kan je zelfs doordat je opgemerkt word op terreinen komen waar je anders niet zomaar komt om maar eens een zijstraat te noemen.
2/3 lijkt me te klein qua groep, zoveel mensen die rotterdam en omstreken kennen hebben we ook vast niet.
Overigens ben ik redelijk bekend in en rond Rotterdam, wil best guide spelen, geen captain, klinkt me te verantwoordelijk
Safje je mag wel met mij mee hor
Verwijderd
Klein of groot, dat maakt niets uit. In de nacht val je juist op.Vandread schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:50:
[...]
Ik denk dat veel mensen 2 dingen met zich mee brengt, met name bij industriele gebieden: een grote groep trekt de aandacht van HBD(havenbeveilingsdienst) / private beveiling & politie....
Nouja, in (mogelijk) het oudste industriegebied ter wereld (Zaanstad) in ieder geval wel

Dat blijkt heb ik begrepen van m'n moeder die bij een fotoclub zit waar 2 oude dametjes vaak 's avonds en snachts op pad gaan om foto's te maken in het havengebied. Die leggen dan weer hun verhaaltje uit dat ze bij een fotoclub zitten.... Ze blijven expres op de openbare weg en gaan niet zomaar een terrein op.
Privéterrein op gaan is iets wat we toch al niet gingen doen, dacht ik...
Verwijderd
Volgens mij kom je weinig mensen tegen, dus afschrikken zit er niet hard in, tenzij je het hebt over de genoemde bewakers en zo.
Maar als die 20 man met camera zien staan, snappen ze ook nog wel dat we geen raid op een schip aan het plannen zijn, want dan wil je niet opvallen.
Wil je door een stad gaan lopen (i.e. het uitgaanscentrum en zo) en mensen gaan fotograferen, dan is dat natuurlijk een ander verhaal. Dan wil je zeker wel gaan splitsen.
8 Man per groep klinkt heel aardig, maar dat hangt natuurlijk helemaal van de auto's af. Met mijn auto kun je best met vijf man op weg en dan mogen jullie aardig wat gear mee nemen, voordat dat een probleem gaat worden. Heb je een tweedeurs coupe'tje, dan is drie man wellicht al veel.
Ik zou dus zelf gaan voor grotere groepen. mannetje of 10-15. Als er dus inderdaad 30 man op komt dagen, zou ik het op twee groepen houden. Een deel van de lol blijft toch gewoon kletsen en rondhangen. (Voor mij zijn de foto's bijzaak.)
(Daarbij ga ik er dus van uit dat we niet de stad in gaan, maar een beetje urbexen en industrie en zo. Ik ga me echt niet prettig voelen met een tas vol glas midden in de stad.)
Hoe laat het wordt zal mij overigens een zorg zijn. Ik trek het wel tot de volgende ochtend. Kwestie van mijn plannen voor zaterdag binnen de perken houden....
Maar als die 20 man met camera zien staan, snappen ze ook nog wel dat we geen raid op een schip aan het plannen zijn, want dan wil je niet opvallen.
Wil je door een stad gaan lopen (i.e. het uitgaanscentrum en zo) en mensen gaan fotograferen, dan is dat natuurlijk een ander verhaal. Dan wil je zeker wel gaan splitsen.
8 Man per groep klinkt heel aardig, maar dat hangt natuurlijk helemaal van de auto's af. Met mijn auto kun je best met vijf man op weg en dan mogen jullie aardig wat gear mee nemen, voordat dat een probleem gaat worden. Heb je een tweedeurs coupe'tje, dan is drie man wellicht al veel.
Ik zou dus zelf gaan voor grotere groepen. mannetje of 10-15. Als er dus inderdaad 30 man op komt dagen, zou ik het op twee groepen houden. Een deel van de lol blijft toch gewoon kletsen en rondhangen. (Voor mij zijn de foto's bijzaak.)
(Daarbij ga ik er dus van uit dat we niet de stad in gaan, maar een beetje urbexen en industrie en zo. Ik ga me echt niet prettig voelen met een tas vol glas midden in de stad.)
Hoe laat het wordt zal mij overigens een zorg zijn. Ik trek het wel tot de volgende ochtend. Kwestie van mijn plannen voor zaterdag binnen de perken houden....
Geeft misschien wel een leuk Kodak momentsapphire schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:29:
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Als het nog kan ga ik graag mee! 
Ik woon zelf net onder rotterdam (oud-beijerland) en heb een auto, er kunnen dus mensen meerijden.
Ik neem mee:
Sony a200
Sigma 17-70 F2.8/4.5
Sigma 70-300 f/4-5.6 APO
Statief
Volgens mij ben ik de enige met een Sony?
Ik woon zelf net onder rotterdam (oud-beijerland) en heb een auto, er kunnen dus mensen meerijden.
Ik neem mee:
Sony a200
Sigma 17-70 F2.8/4.5
Sigma 70-300 f/4-5.6 APO
Statief
Volgens mij ben ik de enige met een Sony?
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Leeft de TS nog en wordt er op korte termijn nog meer duidelijk over groepsgrootte en meetingplek(ken)?
Het systeem van een paar plekken benoemen en de groepen daartussen te laten roeleren vind ik zelf wel een mooie, natuurlijk met artistieke vrijheid, want om alléén die plekken en een bepaalde tijd per plek te doen is misschien wat beperkend,
Ik ben het trouwens met Dick eens dat ik een man of 4-5 ietwat karig vind, zeker omdat de lol van een meet voor mij ook in het kletsen en rondsjouwen met medetweakers is. 8-10 man afhankelijk van auto's e.d. lijkt mij prima.
Het systeem van een paar plekken benoemen en de groepen daartussen te laten roeleren vind ik zelf wel een mooie, natuurlijk met artistieke vrijheid, want om alléén die plekken en een bepaalde tijd per plek te doen is misschien wat beperkend,
Ik ben het trouwens met Dick eens dat ik een man of 4-5 ietwat karig vind, zeker omdat de lol van een meet voor mij ook in het kletsen en rondsjouwen met medetweakers is. 8-10 man afhankelijk van auto's e.d. lijkt mij prima.
Ik hoop dat ik tegen die tijd m'n rijbewijs heb, dan kom ik wel. Mocht dat niet lukken, dan ben ik bang dat ik het helaas voorbij moet laten gaan. Ik moet de volgende dag werken om 9 uur, opzich niet zp'n probleem, maar dat betekend wel dat ik rond 12 uur naar huis wil gaan, en dat is wat makkelijker met eigen auto
.
Hoi,
Ik kom niet zoveel op dit forum en ben nog nooit naar een meeting geweest, maar vind nachtfotografie wel zeer interessant en zou sowieso al graag R'dam eens op de korrel nemen, dus lijkt me wel iets. Maar in hoeverre kent iedereen elkaar hier, is het een ons-kent-ons meeting of valt dat wel weer mee
?
Mocht ik gaan dan gaat het volgende mee:
- Canon 400D
- Tokina 11-16 2.8
- Canon 17-40 4.0
- Canon 50 1.8
- Canon 85 1.8
- Statief
- Zelfontspanner
(heb geen afstandsbediening)
Groet,
Vincent (aka Valorian op dit forum)
Ik kom niet zoveel op dit forum en ben nog nooit naar een meeting geweest, maar vind nachtfotografie wel zeer interessant en zou sowieso al graag R'dam eens op de korrel nemen, dus lijkt me wel iets. Maar in hoeverre kent iedereen elkaar hier, is het een ons-kent-ons meeting of valt dat wel weer mee
Mocht ik gaan dan gaat het volgende mee:
- Canon 400D
- Tokina 11-16 2.8
- Canon 17-40 4.0
- Canon 50 1.8
- Canon 85 1.8
- Statief
- Zelfontspanner
Groet,
Vincent (aka Valorian op dit forum)
Ja ik leef nogNickH schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:50:
Leeft de TS nog en wordt er op korte termijn nog meer duidelijk over groepsgrootte en meetingplek(ken)?

Overigens, hoe kom je aan 4-5 man per groep? ik had al aangegeven zo'n 8 personen per groep te willen hebben
Dat valt wel meeMaar in hoeverre kent iedereen elkaar hier, is het een ons-kent-ons meeting of valt dat wel weer mee ?
Planning komt eraan, maar ik ben de afgelopen weken druk bezig geweest met inrichten van een datacenter...
[ Voor 5% gewijzigd door Mike2k op 16-11-2009 12:26 ]
Wat betreft de eventueel te vormen groepjes, is het niet handig deze een beetje te rankschikken qua merk (zodat er ook met objectieven geruild kan worden)??
Ik neem iig mee:
- D300
- tamron 17-50 f/2,8
- sigma 100-300 f/4
- el-cheapo manfrotto statief
Ik neem iig mee:
- D300
- tamron 17-50 f/2,8
- sigma 100-300 f/4
Hier staat tekst
Das wel erg zielig voor de eenzame PentaxiaanSjaak_Afhaak schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:02:
Wat betreft de eventueel te vormen groepjes, is het niet handig deze een beetje te rankschikken qua merk (zodat er ook met objectieven geruild kan worden)??
Ik neem iig mee:
- D300
- tamron 17-50 f/2,8
- sigma 100-300 f/4
Maar het lijkt mij inderdaad wel een goed idee om te proberen het merk zoveel hetzelfde te houden.. Komt goed uit want ik vind Canonites toch vaak gavere mensen
Ik was aan het wachten op je reactie 
Voor straf moet je met alle nikonians mee
Voor straf moet je met alle nikonians mee
Hier staat tekst
Hij als canon hebber heeft meer aan nikon glas, dan nikon mensen met canon glas. Een Eos naar F-mount converter past wel vanaf eos mount, andersom niet.
Goed, iets met ontopic e.d.
Pas nou maar op voordat we jou uitroepen tot babysitter van de sonianen, pentaxianen en al dat andere gespuis met b-merk camera'sNomad schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:05:
Hij als canon hebber heeft meer aan nikon glas, dan nikon mensen met canon glas. Een Eos naar F-mount converter past wel vanaf eos mount, andersom niet.
Owja, ontopic ofzoiets..
Ik heb net in google earth wat plaatsen opgezocht welke denk ik interessant zijn om te bezoeken.
kaart
In de havens zou ik eigenlijk niets weten... iemand die me aan kan vullen?
kaart
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
-Einde van de Quarantaineweg op de HeijplaatEthnocentrix schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:40:
Ik heb net in google earth wat plaatsen opgezocht welke denk ik interessant zijn om te bezoeken.
kaart
-Eemhavenweg Heijplaat
-begin van de beneluxtunnel aan de zuidkant
-Deltagebied vlaardingen
-Maeslant kering (is wel wat verder, maar we hebben de hele nacht)
-Gebouw de PlussenBurgh (R'dam-zuid, IJsselmonde - bij WC keizerswaard) is ook mooi verlicht
Hou je er wel rekening mee dat de verlichting van de Erasmus en de Hef rond 24:00 uit gaat
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Da's bij mij achter!the real JAMF schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 08:55:
[...]
-Gebouw de PlussenBurgh (R'dam-zuid, IJsselmonde - bij WC keizerswaard) is ook mooi verlicht
Dan weet je dat het 's avonds best spectaculair uitziet voor een Bulb-plaatje
is trouwens ook vlak bij mij (oorden)
Stom eigenlijk dat ik daar nog nooit ben geweest voor wat nachtshots...the real JAMF schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 13:54:
[...]
Dan weet je dat het 's avonds best spectaculair uitziet voor een Bulb-plaatje
is trouwens ook vlak bij mij (oorden)
OT: komt er iemand met een D5000? Ik neem iemand mee die nu een superzoom heeft en overweegt om de D5000 te kopen, een hands-on ervaring is dan altijd goed meegenomen.
Ik zie trouwens dat er een user zich heeft aangemeld onder de naam "Pingreply"...
Vraag aan u: maak jij toevallig ook de dansfoto's?
Verwijderd
Ook dus met een nickchangeMike2k schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:25:
[...]
...
Planning komt eraan, maar ik ben de afgelopen weken druk bezig geweest met inrichten van een datacenter...
Enige vorderingen?
Nog iets meer dan 2 weken tot de meeting.
Al zekerheid over locaties en een (voorlopige) groepsindeling oid?
Al zekerheid over locaties en een (voorlopige) groepsindeling oid?
Ik verwacht even weinig van m'n contact, het is allemaal nog zo makkelijk niet ('s nachts is natuurlijk ook lastig
Gelukkig zijn er prima publieke locaties om te bezoeken!
[ Voor 20% gewijzigd door Vandread op 26-11-2009 09:55 ]
Nog 2 weekjes en dan is het zover!
Jullie krijgen begin volgende week de definitieve indeling en route!
Ik heb de TS ook geupdate met de groepsindeling. Heb je een groep waar je je bij aan wil sluiten, DM me dan, of meld het hier. In de TS kan je zien wie welke gear meeneemt, dan kan je daar rekening mee houden.
Jullie krijgen begin volgende week de definitieve indeling en route!
Ik heb de TS ook geupdate met de groepsindeling. Heb je een groep waar je je bij aan wil sluiten, DM me dan, of meld het hier. In de TS kan je zien wie welke gear meeneemt, dan kan je daar rekening mee houden.
[ Voor 50% gewijzigd door Mike2k op 27-11-2009 10:36 ]
In ieder geval bij Yamy_Daffy, verder maakt het mij niet zoveel uit.
Ik heb trouwens:
[list]• Canon 40D (met grip)
• 580EXII
• 17-55 f/2.8
• Statief
• Cactus v4 trigger
[list]• Canon 40D (met grip)
• 580EXII
• 17-55 f/2.8
• Statief
• Cactus v4 trigger
The devil is in the details.
Ja dat doet hijMike2k schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:50:
Ik zie trouwens dat er een user zich heeft aangemeld onder de naam "Pingreply"...
* Kaj. zit inderdaad bij voorkeur bij Canon-mensjes, maar anders dan dat..
Oh, en wellicht is het handig als DJSmiley en Shaggy bij mij in de groep zitten, al weet ik nog niet of ik 12 uur rondhobbelen op diverse plekken van Rotterdam ga volhouden.
Zeker tegen een uur of drie 's ochtends begint het inkakken en zijn de meeste sierlampjes wel een keer uit in deze dagen van energiebesparing.
Oh, en wellicht is het handig als DJSmiley en Shaggy bij mij in de groep zitten, al weet ik nog niet of ik 12 uur rondhobbelen op diverse plekken van Rotterdam ga volhouden.
Zeker tegen een uur of drie 's ochtends begint het inkakken en zijn de meeste sierlampjes wel een keer uit in deze dagen van energiebesparing.
Ik doe sjaak afhaak. Er is wat tussen gekomen.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
@Kaj en ssj3gohan:
Ik heb julie ingedeeld bij Menno 'die andere canoneer' van W
@krusher:
Ik kies jou
@qadn:
Jammer man...volgende keer beter...
Ik heb julie ingedeeld bij Menno 'die andere canoneer' van W
@krusher:
Ik kies jou
@qadn:
Jammer man...volgende keer beter...
[ Voor 17% gewijzigd door Mike2k op 27-11-2009 11:17 ]
Ach, volhouden zien we wat mij betreft wel, 't is niet zo dat ik perse een x-tijd bezig moet zijn, als iemand t niet meer houd is t wat mij betreft gewoon een simpele keuze, we hoeven niet iemand perse mee te slepenKaj. schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:53:
* Kaj. zit inderdaad bij voorkeur bij Canon-mensjes, maar anders dan dat..
Canon-mensjes zijn ook mijn voorkeur, daar leer ik t meeste van aangezien ik ook een canon-slachtoffer ben.
Zeg, gaan we iedereen ook naamkaartjes met echte naam en GoT-nick geven?
Ik rij samen met DickCAH en mijn neefje die hier niet staat ingeschreven (geen T.net account, doh!). Verder graag met andere Nikonians, Sjaak_Afhaak al eens eerder gemeet, misschien leuk om hem ook bij ons te droppen.
Verwijderd
Drie keer raden in welke groep DickieDick mee wil? Juist in de Nikon groep.
n.b. is het bedoeling dat we alles met de auto doen? In dat geval neem ik bijna mijn hele signature mee.
(Nick mag dan voor wegwijsdoos spelen, want dan rij ik ook.)
n.b. is het bedoeling dat we alles met de auto doen? In dat geval neem ik bijna mijn hele signature mee.
(Nick mag dan voor wegwijsdoos spelen, want dan rij ik ook.)
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2009 15:35 ]
Ik heb die nick niet om die reden gekozenqadn schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:56:
Ik doe sjaak afhaak. Er is wat tussen gekomen.
Hier staat tekst
Begint er wel op te lijken, in dat geval wil ik ook best mijn voiture meenemen en blijft er inderdaad weinig thuis.Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:59:
Drie keer raden in welke groep DickieDick mee wil? Juist in de Nikon groep.
Damfransje:
Aangezien je geen dm aan hebt staan.
Ik zou graag willen weten waar ik je kan komen ophalen en eventueel je tel nr om wat makkelijker af te kunnen spreken.
Dan kan ik een planning maken om je op te halen.
Aangezien je geen dm aan hebt staan.
Ik zou graag willen weten waar ik je kan komen ophalen en eventueel je tel nr om wat makkelijker af te kunnen spreken.
Dan kan ik een planning maken om je op te halen.
Ik ga er in ieder geval vanuit dat er voldoende transport-capaciteit is; ik ga dus uit van een route die we met de auto gaan doen. Niet veel km's, geen enge dingen (R'Dam Centrum oid
) maar niet aan te lopen in ieder geval.
Zijn er gerichte vragen betreffende Rotjeknor (OV, locaties schroom niet en DM me).
Zijn er gerichte vragen betreffende Rotjeknor (OV, locaties schroom niet en DM me).
ik zal me helaas ook moeten afmelden.. ik mag me rond die tijd fijn bezig houden met school-examens :[
Fax mij ook maar in de nikon/dickah groep.
Ben er nog niet helemaal uit wat ik meeneem. Zal ongetwijfeld nikon spul zijn
@dickah: moet ik de nikon 24-70 nog meenemen? De 17-55 gaat sowieso mee.
Ben er nog niet helemaal uit wat ik meeneem. Zal ongetwijfeld nikon spul zijn
[ Voor 23% gewijzigd door BlaTieBla op 27-11-2009 23:40 ]
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
graag bij een groepje met Canon mensjes en FF glas 
ik weet trouwens ook niet of ik tot de voglende ochtend blijf hoor, lijkt me erg lang na een week werken
ik weet trouwens ook niet of ik tot de voglende ochtend blijf hoor, lijkt me erg lang na een week werken
Verwijderd
Ja, heel graag. Na de laatste ervaring met foto's in opdracht is het toch tussen deze twee lenzen dat het gaat voor de volgende aankoop.BlaTieBla schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:39:
@TS: Ik neem nog een non-GOT'er mee. Moet ik nog even uitzoeken hoe die bij mij in de auto komt, maar met de samenstelling van mijn huidige auto-bemensing zit ik dan aan:
Dick, Nick, neef Nick, vriend Dick, Sjaak? Kortom vier of vijf. Vijf is wel max, want dan zijn de gordels op.
n.b. Vriend van Dick neemt mee: Iets van D40 of D60 met kitlens. Dus ook Nikon.
* Sjaak_Afhaak wil ook bij het groepje Mike2k, NickH, DickCAH, Krusher en BlaTieBla 
Eens kijken of hoe ik in r'dam ga geraken, in principe heb ik ergens vroeg in dit topic een soort van deal met guttegut gemaakt
Eens kijken of die deal nog steeds op tafel ligt.
Eens kijken of hoe ik in r'dam ga geraken, in principe heb ik ergens vroeg in dit topic een soort van deal met guttegut gemaakt
Hier staat tekst
Ik ben dan wel stil (in dit topic) maar ik blijf mee lezen hoorSjaak_Afhaak schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:45:
* Sjaak_Afhaak wil ook bij het groepje Mike2k, NickH, DickCAH, Krusher en BlaTieBla
Eens kijken of hoe ik in r'dam ga geraken, in principe heb ik ergens vroeg in dit topic een soort van deal met guttegut gemaakt![]()
Ik heb 12 december een verjaardag van een mede GoT'ter dus dat wordt een kort dagje.
Ik ben nog steeds van plan te komen, met auto en met Canon gear.
Canon 40D
Tamron 17-50
Sigma 10-20
Misschien:
Canon 70-210
Canon 50 1.8
Hopelijk:
Zoom.nl statief.
Zeker niet:
Tokina 100
Canon 17-85
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ach, als het een GoT'ter is dan begrijp ie vast wel dat je dit niet kan laten schietenGutteguttegut schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 18:14:
[...]
Ik heb 12 december een verjaardag van een mede GoT'ter dus dat wordt een kort dagje.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 00:22:
Hoe doen we de opvang van treingangers? Rotterdam CS meeten?
Even ter introductie ben NickH's neef (@ Nick, heb net 2/3 weekjes een account en zit eigenlijk nooit op het forum).mennovanw schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:14:
Ik ga er in ieder geval vanuit dat er voldoende transport-capaciteit is; ik ga dus uit van een route die we met de auto gaan doen. Niet veel km's, geen enge dingen (R'Dam Centrum oid) maar niet aan te lopen in ieder geval.
Ik weet niet of alle treinreizigers een ovchip-knip hebben, maar anders is het misschien handig om af te spreken rond de metrohalte Wilheminaplein, daar stopt ook de tram en het is makkelijk te rijden met de auto, het is enkel de stadionweg/laan op zuid afrijden (en indien nodig kan de auto er gratis geparkeert worden) en het centrum kan dus worden gemeden.
Daarnaast kan daar dan misschien gestart worden want je hebt er een overzicht van de skyline, erasmusbrug en redelijk wat mooie gebouwen. Vervolgens zit je ook redelijk centraal om naar andere punten te gaan (de Kuip/ Zuidplein\zuiderpark/ centrum/ havens/kralingse plas).
Verwijderd
Hoi, en welkomZartok schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:04:
[...]
[...]
Even ter introductie ben NickH's neef (@ Nick, heb net 2/3 weekjes een account en zit eigenlijk nooit op het forum)....

Over die ovchip, goed dat je het nog even meld, ik gebruik in mijn regio nog steeds een strippenkaart.
Vergeet Katendrecht (met de SS Rotterdam) niet.Zartok schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:04:
Vervolgens zit je ook redelijk centraal om naar andere punten te gaan (de Kuip/ Zuidplein\zuiderpark/ centrum/ havens/kralingse plas).
* Freee!! heeft deze topic nu pas opgemerkt en al andere verplichtingen.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
ook ik ben stil maar heb nog wel de intentie om te komen. ik kom dan ook met de auto.
Kan iemand alvas wat bestendig weer regelen?
Helder met wat stapelwolken of zo en een temperatuur van een graad of 10
Helder met wat stapelwolken of zo en een temperatuur van een graad of 10
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Ben nogal een newbie, dus als jullie me uit kunnen staan zou ik wel mee willen 
Ik kom vanuit Capelle aan den IJssel en kan naar Rotterdam komen met OV
Kan zo even niet zien waar er verzameld word?
Ik kom vanuit Capelle aan den IJssel en kan naar Rotterdam komen met OV
flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS
Waarschijnlijk Kop van Zuid (metrostation Wilhelminaplein) bij de parkeerplaats van Cafe Rotterdam. Dit lijkt mij de meest logische plek. We zijn nog bezig met een route.
Oh dat is mooi, want dat valt nog net binnen mn OV Abbomennovanw schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:46:
Waarschijnlijk Kop van Zuid (metrostation Wilhelminaplein) bij de parkeerplaats van Cafe Rotterdam. Dit lijkt mij de meest logische plek. We zijn nog bezig met een route.
oh ja, ik neem dan een 50D + 24-70 + statiefje mee.
flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS
'k zie 't zwaar in, of ik nog mee kan:
Eigenlijk dart-avond en de rest van 't team ligt in de kreukels.
Dus vrij grote kans dat ik verstek moet laten gaan - team mag ik niet in de steek laten
nog wel een tipje om leuk te beginnen:
Club 3voor12 in EXIT (gratis)
(www.exit-rotterdam.nl) effe wat concert-pic's maken
* JAMF was daar afgelopen vrijdagen er werd best veel gefotografeerd - niet door mij- ik wist niet dat het mocht .... (misschien is het club3voor12 anders
)
Eigenlijk dart-avond en de rest van 't team ligt in de kreukels.
Dus vrij grote kans dat ik verstek moet laten gaan - team mag ik niet in de steek laten
nog wel een tipje om leuk te beginnen:
Club 3voor12 in EXIT (gratis)
(www.exit-rotterdam.nl) effe wat concert-pic's maken
* JAMF was daar afgelopen vrijdagen er werd best veel gefotografeerd - niet door mij- ik wist niet dat het mocht .... (misschien is het club3voor12 anders
Kan me niet voorstellen dat het niet mag bij een club 3voor12 avond.
Aan de andere kant, als je er met 20 man komt wordt het niet gewaardeerd gok ik zo.
Aan de andere kant, als je er met 20 man komt wordt het niet gewaardeerd gok ik zo.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Ah, de groepjes. Uiteraard logisch als ik bij Kaj zit en dus automatisch ook bij DJSmiley. Canon mensen met FF-camera/glas zijn uiteraard zeer welkom.
Zijn er nog mensen met interessant glas straks?
Verwijderd
Ik ben gewoon aanwezig, waarschijnlijk ga ik met de trein vanaf Nieuwerkerk aan den IJssel. Nog meer tweakers die reizen op dit traject?
Mocht vervoer vanaf de trein een probleem zijn, ik rij langs station Rotterdam Lombardijen en kan daar nog 2 (met persen 3) man meenemen tot de meetingplek (wilhelminaplein?)
Ik zie nu pas dat er weer een meeting geplanned, dus bij deze meld ik mij aan met:
5D Mk2
28mm f/1.8
50mm f/1.4
85mm f/1.8
28-135mm IS f/3,5-5.6 (gaat waarschijnlijk niet mee)
Sigma 12-24mm f/4.5-5.6
580EXII SpeedLite
Ik zie ook dat jullie nu al groepjes gaan indelen? Ik zou me graag aanmelden bij een groep met interessant Canon L-glas (hint: primes hint2: mennovanw)
@Yamy_daffy: ik zie dat jij uit Den Haag gaat rijden, zou ik misschien mee kunnen rijden, hoef ik zelf geen auto te regelen of met het OV te gaan. Alvast bedankt!
5D Mk2
28mm f/1.8
50mm f/1.4
85mm f/1.8
Sigma 12-24mm f/4.5-5.6
580EXII SpeedLite
Ik zie ook dat jullie nu al groepjes gaan indelen? Ik zou me graag aanmelden bij een groep met interessant Canon L-glas (hint: primes hint2: mennovanw)
@Yamy_daffy: ik zie dat jij uit Den Haag gaat rijden, zou ik misschien mee kunnen rijden, hoef ik zelf geen auto te regelen of met het OV te gaan. Alvast bedankt!
Op mijn groothoek na heb ik alleen maar FF-glas.Shaggy_NL schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:53:
Ah, de groepjes. Uiteraard logisch als ik bij Kaj zit en dus automatisch ook bij DJSmiley. Canon mensen met FF-camera/glas zijn uiteraard zeer welkom.
Afgelopen vrijdag waren er meer muzikanten dan publiek (zielig voor de bandjes die optraden)qadn schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:18:
Kan me niet voorstellen dat het niet mag bij een club 3voor12 avond.
Ben er nog te weining geweest om te beoordelen of het altijd zo rustig is
Ik zit in principe vol. (ik hou 4 volwassen personen als max aan in een auto.G-Tus schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:41:
Ik zie nu pas dat er weer een meeting geplanned, dus bij deze meld ik mij aan met:
5D Mk2
28mm f/1.8
50mm f/1.4
85mm f/1.8
Sigma 12-24mm f/4.5-5.6
580EXII SpeedLite
Ik zie ook dat jullie nu al groepjes gaan indelen? Ik zou me graag aanmelden bij een groep met interessant Canon L-glas (hint: primes hint2: mennovanw)![]()
Anders zit het gewoon niet meer comfortabel.)
Dus helaas anders was het uiteraard geen probleem geweest.
Als het niet anders is kan ik met fiets+trein gaan, alleen is (zeker bij regen) een fototas meenemen dan lastig. En, niks tegen jullie hoor, geef ik die niet even af aan een auto 
Nou, hoewel, misschien heb ik dan m'n andere ligfiets wel helemaal voor elkaar en kan ik het hele stuk komen fietsen (die heeft een waterdichte achterbak).
Nou, hoewel, misschien heb ik dan m'n andere ligfiets wel helemaal voor elkaar en kan ik het hele stuk komen fietsen (die heeft een waterdichte achterbak).
[ Voor 30% gewijzigd door mux op 30-11-2009 14:32 ]
Ik ken je camera spullekes niet, maar een beetje regen overleven ze wel. Als het dan ook nog in een tas zit, dan durf ik helemaal met zekerheid te stellen dat het wel overleefd.ssj3gohan schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:31:
Als het niet anders is kan ik met fiets+trein gaan, alleen is (zeker bij regen) een fototas meenemen dan lastig. En, niks tegen jullie hoor, geef ik die niet even af aan een auto
Mijn nikon D50 heeft een storm aan zee overleefd, sindsdien ben ik overtuigd dat een dslr niet zo snel stuk gaat van een beetje regen.
Verwijderd
héél interessant, alleen weet ik nog niet of ik ga kunnen.
Als ik kan kom ik zeker af.
Ik kom wel vanuit België, met de auto (waren er hier nog geen belgen die geen vervoer hadden ? ghenzi ?).
Ik breng mee:
1D3 - 35L - 135L - 580EXII
uiteraard verkies ik de groep van menno om even met zijn primes te jongleren (grapje joh
).
Natuurlijk onder voorbehoud dat ik kan komen ...
Ik kom wel vanuit België, met de auto (waren er hier nog geen belgen die geen vervoer hadden ? ghenzi ?).
Ik breng mee:
uiteraard verkies ik de groep van menno om even met zijn primes te jongleren (grapje joh
Gelukkig had ik een talent voor het vak "Burgerlijk Procesrecht" en is de kunst van het dagvaarden me bij geblevenVerwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:58:
héél interessant, alleen weet ik nog niet of ik ga kunnen.
Ik breng mee:
uiteraard verkies ik de groep van menno om even met zijn primes te jongleren (grapje joh).
Maar ik vind dit wel een goed punt; zorg dat je WA-verzekering op orde is. M.A.W. : geen verzekering, geen leen- / probeerspul.
Overigens wil ik die 35L wel eens mounten
mag een dikke bankrekening ook ?
* sapphire is erg geintereseerd in primes
* sapphire is erg geintereseerd in primes