Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Die 20/1.8 heeft niet de beste reputatie.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Ik heb eens opgezocht hoe ik met de trein zou kunnen komen. Ofwel kom ik met de trein aan in Rotterdam. Is er iemand die mij dan aan het station kan komen oppikken (ik neem aan dat we niet aan het station afspreken?) Natuurlijk zou ik liefst vanuit België komt hoogstwaarschijnlijk goedkoper uit
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Afhankelijk van hoeveel mensen er meegaan hier uit de buurt vandaan ga ik misschien nog wel carpoolen met Fastex, maar dat moet even bekeken worden zodra de datum vast staan en er een overzicht is van wie waarvandaan komt en met welk vervoer.kaesve schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:17:
[...]
als je via Leiden kan rijden hop ik graag bij je achterin
ik prefereer zaterdag, maar als het erop uitkomt wil ik ook best vrijdag.
Zondag is echt geen mogelijkheid.
Is het mischien een idee om rotterdam centraal als meetingpoint te gebruiken ?
Want de mensen die met de trein komen kunnen dan op dat moment gaan carpoolen ?
@nomad : zou jij alsjeblieft, voor mij, je 70-200 mee willen nemen ?
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Op IRC werd de 15/2.8 fish ook nog aangeraden, en dat zou meteen twee vliegen in een klap slaan (UWA en lowlight wideangle). Gezien de fish nauwelijks nog fish is op crop en hij verder zo wijd is als de 10-22 is dat nog wel een hele aardige. Helaas nog eens 100 euro duurder, en nog lastiger tweedehands te vinden.qadn schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:09:
Ik zou zeggen ga voor de 30/1.4dat is een toppertje.
Die 20/1.8 heeft niet de beste reputatie.
@ ts; definitieve datum al bekend ?
Welke 70-200? Zie mijn sig, die neem ik mee. (zonder IS)Ghenzi schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:56:
Jah vanmidsag toch ook maar even aanmelden
ik prefereer zaterdag, maar als het erop uitkomt wil ik ook best vrijdag.
Zondag is echt geen mogelijkheid.
Is het mischien een idee om rotterdam centraal als meetingpoint te gebruiken ?
Want de mensen die met de trein komen kunnen dan op dat moment gaan carpoolen ?
@nomad : zou jij alsjeblieft, voor mij, je 70-200 mee willen nemen ?wil dat ding weleens testen by night.
Verwijderd
Ja toch? Alhoewel... een Canon gebruiker en een Nikon gebruiker in 1 treincoupé.. gaat dat wel samen?Ghenzi schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:12:
...
Anders moet ik dan toch maar met krusher met de trein.
ook gezellieg toch krusher?
volgens mij had nomad een f/4L, is of zonder is weet ik niet, maar persoonlijk ben ik geintresseerd in de f/4webmail schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:07:
[...]
Welke 70-200? Zie mijn sig, die neem ik mee. (zonder IS)
vooral qua gewicht ed.
haha sureVerwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:18:
[...]
Ja toch? Alhoewel... een Canon gebruiker en een Nikon gebruiker in 1 treincoupé.. gaat dat wel samen?
waar kom je ook alweer vandaan?
mischien kunnen elkaars cameraatje aaien

Verwijderd
Koog aan de ZaanGhenzi schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:17:
[...]
...
haha sure
waar kom je ook alweer vandaan?
Tegen die tijd heb ik mogelijk de 70-200 2.8, kun je die alvast vasthouden voor een idee qua gewicht (~1.3 kgmischien kunnen elkaars cameraatje aaien

Tenzij je een Canon->Nikon adapter hebt natuurlijk
moeten we tegen die tijd even tel nr. door dm'en zodat ik zeker weet dat ik de goede trein in hop.
zal dan wel even je 70-200 2.8 proberen just to see.
@ kaj. lief dat je het aanbied, maar ik ben absoluut niet van plan een 2.8 IS te kopen, heb die 2.8 never nooit nodig op dat bereik
en @ laatste reactie van krusher; voor alles wat ik stuk maak ben ik zelf verantwoordelijk, daarom behandel ik m'n spul ook als een baby. ik woon namelijk niet bij m'n ouders
Verwijderd
Het makkelijkste is dan een punt bij Amsterdam CS af te spreken, maar dat zien we tegen die tijd wel.Ghenzi schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:44:
aawh krusher dan meeten we op amsterdam centraal ?
moeten we tegen die tijd even tel nr. door dm'en zodat ik zeker weet dat ik de goede trein in hop...
Zolang je geen 21 bent zijn je ouder(s) of je voogd financieel verantwoordelijk voor zover ik weet. Maar beter het zekere voor het onzekere nemen en dat even nagaan?en @ laatste reactie van krusher; voor alles wat ik stuk maak ben ik zelf verantwoordelijk, daarom behandel ik m'n spul ook als een baby. ik woon namelijk niet bij m'n ouders
Zolang je thuis woont val je onder de WA-verzekering ("AVP") van je ouders. Woon je op jezelf, regel er dan zelf een. Als je studeert heeft je bank vast een hele mooie aanbieding voor je.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:51:
Zolang je geen 21 bent zijn je ouder(s) of je voogd financieel verantwoordelijk voor zover ik weet. Maar beter het zekere voor het onzekere nemen en dat even nagaan?
Op het moment gewoon zo druk , dat ik het waarschijnlijk acht dat ik er niet ben.
en dan kijken waar we weer geld aan moeten gaan uitgeven
tja, en idd, het blijft prijzig spul, maar ik neem aan dat iedereen verstandig genoeg is om zelf z'n aansprakelijkheidsverzekering te regelen als men andermans glas wil testen.
alleen voor de minderjarige is dat misschien een ander verhaal.
@kaj: we kunnen wel poolen, aangezien we toch grotendeels dezelfde route pakken.
Ik DM je tegen die tijd nog wel even
@ts: misschien even een update van de firstpost?
[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 13-10-2009 20:28 ]
Rotterdam is uitstekend te befietsen vanaf Pijnacker, dus dat komt goed
Had het even druk met andere dingen. Ik ga de ts updaten....
De datum: Het gaat inderdaad 11 december worden, gezien de groene vakjes. De locatie is, zoals al eerder aangegeven: Rotterdam.
@nomad: het stadium van een animo check zijn we inderdaad wel voorbij. Kan je er iets moois van maken?
@Pickboy: even kijken hoeveel auto's er totaal zijn en nodig zijn, anders vind ik het niet zo'n probleem als we allebei met een auto gaan...
En volgens mij is de TS weer helemaal bij.
[ Voor 10% gewijzigd door Mike2k op 13-10-2009 21:34 ]
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Maargoed zoals het er nu uitziet komt ik gewoon, misschien et auto en misschien met een vriendin van me. maar dat moet ik nog even bekijken.
Neemt mee:
5d, Canon 17-40, Tamron 28-75 en mss een Canon 70-300IS en en stevig statief
Ik neem mee: 5D + Tamron 28-75, Tokina 11-16 en tripod
Wel kom ik met OV vanuit Utrecht, kan ik in R'dam met 1 van jullie iemand mee(rond)rijden?
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
@ nomad, whoops, sorry
Voor mij ook geen probleem, lijkt er wel op dat er toch redelijk wat mensen met de trein komen en die in Rotterdam ook rondgereden moeten worden.Fastex schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:13:
@Pickboy: even kijken hoeveel auto's er totaal zijn en nodig zijn, anders vind ik het niet zo'n probleem als we allebei met een auto gaan...
Anyway, de auto staat er en zolang er benzine in zit rijd ie ook nog
Datum staat nu in ieder geval in mijn agenda, dus tegen die tijd zie we wel hoe het met het vervoer zit.
40D | 8 | 50 | 100 | 300
Ah nee hé! Mijn moeder is ook rond die tijd jarig (toch niet dezelfde moeder héppx17 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 00:48:
Aaah, hoor net dat m'n moeder haar verjaardag 11 december gaat vieren, nou kan ik alsnog niet mee.
Mijn moeder zal het dan ook wel op de zaterdag vieren. Ga ik mooi lekker in de middag
Ehhh, 11 december is een vrijdag.webmail schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 08:49:
[...]
Ah nee hé! Mijn moeder is ook rond die tijd jarig (toch niet dezelfde moeder hé).
Mijn moeder zal het dan ook wel op de zaterdag vieren. Ga ik mooi lekker in de middag
This footer is intentionally left blank
My bad... sorry...
* iMars sjokt naar de koffie automaat voor meer koffie
Ik zie dat ik vrijdag avond les moet geven van 21u t/m 22u.
Daarna naar huis, ff lekker douchen en in de auto springen.
Als de club om cá 21u begint, ben ik dus later.
Misschien handig om even via DM wat telefoonnummers uit te delen, zodat ik iemand kan bellen om te vragen waar jullie dan zitten.
[ Voor 38% gewijzigd door iMars op 14-10-2009 09:06 ]
Verwijderd
Ik kom uit Uithoorn en zou graag willen vragen of ik met jou mee zou mogen rijden. Vind je dit goed? Ik zorg dat ik in Leimuiden word afgezet oid. Ik PM je dit berichtje ook nog even.pickboy schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:45:
Ik kom met de auto vanuit Leimuiden, kunnen 4 personen mee, maar voor meer comfort op de achterbank is 3 wenselijker. Afhankelijk van het aantal lifters kan er dan altijd nog 1tje bij.
Verder neem ik mee:
400D, 50mm 1.8, 17-50 2.8, 18-200 3.5-5.6 IS, tri-pod
Mocht het rustig zijn met mensen hier uit de buurt kunnen we altijd nog samen carpoolen.
@Fastex, ik had bovenstaande als een DM gestuurd, maar misschien is dat niet helemaal goed aangekomen?
Iets met 50 jaar en feestje, anders had ik ook wel 's middags gegaan ja.webmail schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 08:49:
[...]
Ah nee hé! Mijn moeder is ook rond die tijd jarig (toch niet dezelfde moeder hé).
40D | 8 | 50 | 100 | 300
DM terug.Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:47:
[...]
Ik kom uit Uithoorn en zou graag willen vragen of ik met jou mee zou mogen rijden. Vind je dit goed? Ik zorg dat ik in Leimuiden word afgezet oid. Ik PM je dit berichtje ook nog even.
Lijkt me zowiezo handig om dit soort vragen, indien mogelijk altijd via DM. Dan kunnen de chauffeurs zelf bijhouden hoeveel er meerijden en waarvandaan en dat doorgeven aan de TS voor het overzicht.
Of zuig ik nou weer een slecht idee uit mijn duim?
Heel misschien. Die staat nml nog op de lijst van mogelijke investeringen (naast de 14-24, en 200-400). Kwestie van prioriteiten.Fastex schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:17:
Heeft er iemand toevallig een Fisheye lens voor de Nikon ?
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Ik ga zo even naar de Foka voor de Speedlight SB900 dus dan is het helaas weer even op
Origineel Nikon of mag het ook een lowbudget ala de Peleng 8mm zijn?Fastex schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:17:
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Dat mag...graag zelfsGutteguttegut schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:05:
[...]
Origineel Nikon of mag het ook een lowbudget ala de Peleng 8mm zijn?
Erg weinig CA, contrastrijk, geen problemen met hele forse lichtbronnen in beeld.
Toppertje.
Heb je toegevoegd op MSN.DJSmiley schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:27:
@kaj: we kunnen wel poolen, aangezien we toch grotendeels dezelfde route pakken.
Ik DM je tegen die tijd nog wel even
Aangezien het nu definitief op vrijdag plaatsvindt, ik tegenwoordig in Amersfoort werk en nog weleens een tijdje blijf plakken op kantoor, lijkt het me logistiek handig om rond een uur of acht 's avonds op station Amersfoort af te spreken en dan van daaruit verder per auto naar Rotterdam af te reizen.
Op de terugweg zet ik je dan in Nunspeet bij huis af.
Had er nooit van gehoord, maar $338 voor zo'n lens is natuurlijk geen geld. Ik zit er aan te denken om zo'n lens erbij te nemen. Heeft iemand zo'n lens voor de Canon die ik uit kan/mag proberen?Gutteguttegut schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:05:
[...]
Origineel Nikon of mag het ook een lowbudget ala de Peleng 8mm zijn?
$338 is omgerekend cá €208
* iMars moet in de fotografie forum even op zijn jargon lettenqadn schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:09:
geen geld? je krijgt waar je voor betaald in dit geval.
Wat ik bedoelde te zeggen, is dat ik zo'n lens niet vaak ga gebruiken, in tegenstelling tot mijn 70-200 F2.8.
Om nou een perper dure lens te kopen voor misschien max 100 ~ 200 foto's per jaar. Of een goedkope variant die voor mij goed genoeg is
Verwijderd
Peleng 8 mm check. Kan op verzoek mee, maar het was niet de lens die ik van te voren ingepakt zou hebben.Fastex schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:17:
Let op: Dit is een full manual lens, met gebruiksaanwijzing. Lichtmeting heb je pas vanaf de dXXX serie.
@Qadn: Het is maar net hoe je het bekijkt. Ik vind de kwaliteit helemaal zo slecht niet, maar wellicht heb ik veel mazzel met mijn exemplaar....
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 13:11 ]
Falcon 8mm voor $299 inclusief verzenden (nu ongeveer €200).
Deze Falcon wordt gemaakt door Samyang (8mm) en onder vele namen verkocht op o.a. ebay (Vivitar 7mm, Opteka 6,5mm, Walimex 8mm, etc).
Het is een MF lens.
* Gutteguttegut is aan het kijken of er een inkoopactie mee mogelijk om de prijs nog iets lager te krijgen.
[ Voor 11% gewijzigd door Gutteguttegut op 19-10-2009 13:40 ]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
zal ik eens een poging wagen of we toestemming kunnen krijgen om op het terrein foto's te maken, in ieder geval binnen de hekken?
Vet!Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:46:
Op de heijplaat zit de ECT, een groot container overslag bedrijf, gigantische kranen, boten en duizendencontainers in allerlei kleurtjes.
zal ik eens een poging wagen of we toestemming kunnen krijgen om op het terrein foto's te maken, in ieder geval binnen de hekken?
Repo FG'ers by night
Met verschillende flitsers kun je dan echt een gaaf effect krijgen...
Fisheye erbij....cool
Verwijderd
info@industrieeltoerisme.com, telephone (31 10) 218 91 94. van de ECT maar aangezien zij in het buitenland zit word ik daar maandag over teruggebeld.
Ik zat een beetje te twijfelen over hoe ik ons zou benoemen, wij zijn dus een stel semi- en professionele fotografen die eens een industrieel complex by night willen fotograferen. Als dit afketst of lastig gaat zal ik wel proberen om een ruil voor te stellen, mooie foto's voor toegang via hun public-relations afdeling.
Wordt vervolgd.
PS.
Als dit lukt zouden we het misschien ook bij een raffinaderij kunnen proberen.......
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 11:57 ]
Aan de andere kant geef ik het weinig kans als je met zoveel mensen komt opdagen.
Als je 1 persoon bent met een beetje portfolio krijg je veel meer gedaan denk ik zo.
Raffinaderij gaat je denk ik niet lukken.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:55:
Ok, nou, heb dus contact gelegd met - Industrieel Toerisme, Mrs. Irma de Winter,
info@industrieeltoerisme.com, telephone (31 10) 218 91 94. van de ECT maar aangezien zij in het buitenland zit word ik daar maandag over teruggebeld.
Ik zat een beetje te twijfelen over hoe ik ons zou benoemen, wij zijn dus een stel semi- en professionele fotografen die eens een industrieel complex by night willen fotograferen. Als dit afketst of lastig gaat zal ik wel proberen om een ruil voor te stellen, mooie foto's voor toegang via hun public-relations afdeling.
Wordt vervolgd.
PS.
Als dit lukt zouden we het misschien ook bij een raffinaderij kunnen proberen.......
Om daar op het terrein te mogen komen moet je aan hele zware eisen voldoen.
Dus denk niet dat ze het fijn gaan vinden om een groepje "toeristen"rond te laten lopen incl camera.
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Hier staat tekst
Ik!Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:12:
Je zult minimaal VCA-gecertificeerd moeten zijn lijkt me. Ben benieuwd hoeveel tweakers dat papiertje hebben.
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Ik volgens mij ook nog steeds. Gaat die toch nog een keer nuttig zijnSjaak_Afhaak schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:12:
Je zult minimaal VCA-gecertificeerd moeten zijn lijkt me. Ben benieuwd hoeveel tweakers dat papiertje hebben.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Ik heb eens wat bedrijfsreportages op een olieterminal en wat tankers gefotografeerd en die mensen werden al zenuwachtig omdat m'n dslr misschien een vonkje zou veroorzaken bij 't maken van de foto.Yamy_Daffy schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:09:
[...]
Raffinaderij gaat je denk ik niet lukken.
Om daar op het terrein te mogen komen moet je aan hele zware eisen voldoen.
Dus denk niet dat ze het fijn gaan vinden om een groepje "toeristen"rond te laten lopen incl camera.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
10 jaar geleden een klus gedaan op het Lyondell terein in de Botlek. Daarvoor heb ik een training gedaan, is dat nog geldig?Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:12:
Hier staat tekst
Echter qua leerzaamheid lijkt het me zeker leuk om eens mee te gaan.
Wanneer de ECT moeilijk doet wil ik best eens een poging wagen om op een container terminal op de maasvlakte te komen (ik wil dan zowiezo wat ruilhandel voorstellen, met lege handen bij dergelijke contacten aankomen kan ik niet maken), verder heb ik vrij goede contacten binnen de haven qua container terminals, dus als er locaties zijn waar men echt graag wil komen wil ik dat natuurlijk proberen.
Spoor kan ik ook proberen maar dat is allemaal wat strenger.
[ Voor 4% gewijzigd door Vandread op 22-10-2009 11:21 ]
Hier staat tekst
Verwijderd
Ik weet niet precies hoe veel man/vrouw er mee gaat, maar die raffinaderij (als in op het terrein zelf) kan je dus gerust vergeten.
Dan is het nog gemakkelijker om een boot te regelen en door de haven te gaan varen.
Lange sluitertijden op een boot?Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:09:
Dan is het nog gemakkelijker om een boot te regelen en door de haven te gaan varen.
Gaat nie werke nie
Verwijderd
Ik denk dat deze bijvoorbeeld redelijk stabiel ligt. Alleen weet ik niet of die op het ogenblik in Rotterdam ligt.

Nee lange sluitertijden niet nee, maar onmogelijk is het (mits in het bezit van het juiste snelle glaswerk) maken van nachtfoto's op een boot nietScirocco schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:39:
Lange sluitertijden op een boot?![]()
Gaat nie werke nie
Hoe ik dat weet? Nou ik heb afgelopen vrijdag toevallig een tochtje 's nachts door de havens gemaakt per boot en dat is toch wel fotografisch erg leuk.
1/40e ISO 3200/1D3 + 50L wide-open (alleen 25 NR in LR+defringe edges):

1/100e ISO 1600/1D3 + 24L wide-open (geen NR)

1/25e ISO3200/1D3 + 24L wide-open (alleen 25 NR in LR)

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
Ik durf dit allemaal zo op A4 af te drukken, niemand die erover zeikt. Op 100% is het niet alles nee (de foto van de zwaan is wel @100% perfect).
@hieronder:
Is 25 Noise Reduction in LightRoom zo gek dan?
[ Voor 9% gewijzigd door mennovanw op 26-10-2009 13:33 ]
De instelling voor de ruisonderdrukking (NR) in Adobe LightRoom (LR).
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
Het gaat moeilijk worden, ze krijgen vele verzoeken van fotografen en filmers en het maakt het nog lastiger omdat we buiten de reguliere tijden willen fotograferen.
Het is dus nee tenzij en die tenzij hangt dus helemaal af van de mail die nog verstuurd gaat worden waarin we uitleggen wat het doel is en wat er eventueel met de foto's gaat gebeuren (maar dan iets uitgebreider).
Ik heb gezegd dat we een groep fotografen zijn die Rotterdam by night willen fotograferen met de nadruk op industrie en haven. Het is een studietrip met ervaren fotografen en wat studenten (ik moet toch wat zeggen..) en mooie platen worden ter beschikking gesteld aan de ECT als zij dat willen.
Ik kan wel wat hulp gebruiken hier jongens, wat dit is maar een heel mager mailtje en ik probeer bij voorkeur zo min mogelijk te verzinnen en toch met een goed verhaal te komen.
Duhus....
De mooiste plekken trouwens om van buiten te fotograferen daar is op het viaduct afslag Heijplaat (waar geen plek is voor voetgangers, dus hesjes enzo zijn daar wel verstandig) of vanaf het metrostation aldaar aan de andere zijde bij de afslag richting Beneluxtunnel. Ja, ik heb wat voorwerk gedaan
Jammer voor jullie, Maar ik ben er al mee weg... Zit nu in Afrika. En 11 December ligt hij in brazilie.Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:00:
Dat ligt natuurlijk ook een beetje aan wat voor boot je mee neemt......
Ik denk dat deze bijvoorbeeld redelijk stabiel ligt. Alleen weet ik niet of die op het ogenblik in Rotterdam ligt.
[afbeelding]
Zijn zusje de Thialf ligt er wel maar daar zijn ze druk mee bezig.
Verwijderd
Reflectie vesten liggen bij mij standaard in de auto. Echter waar laten we 10 auto's als er geen plek is voor voetgangers?Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:31:
De mooiste plekken trouwens om van buiten te fotograferen daar is op het viaduct afslag Heijplaat (waar geen plek is voor voetgangers, dus hesjes enzo zijn daar wel verstandig) of vanaf het metrostation aldaar aan de andere zijde bij de afslag richting Beneluxtunnel. Ja, ik heb wat voorwerk gedaan
(n.b. In mijn auto liggen standaard 2 refelectievesten, aangezien dat de meest gebruikelijke bezetting van mijn auto is. dwz eventueel eentje te leen.)
Dat ECT verhaal... tja, wat zal ik er van zeggen. Gaat er toevallig een pro mee die veel architectuur doet? Dat maakt het verhaal namelijk wel een stuk sterker.
waarom niet gewoon de hele waarheid vertellen? dat je stel fanatieke hobbyfotografen bent dat graag bij het ECT zou fotograferen. Zeker de smoes van de professionele fotografen zou ik niet gebruiken, ik kan me namelijk goed voorstellen dat een bedrijf in dat geval bang is dat zo'n professionele fotograaf geld met die foto's wilt verdienen en dat zij daar niets van terugzien. daarnaast zijn professionele fotografen over het algemeen solisten, die komen niet in een groep.Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:31:
Ik kan wel wat hulp gebruiken hier jongens, wat dit is maar een heel mager mailtje en ik probeer bij voorkeur zo min mogelijk te verzinnen en toch met een goed verhaal te komen.
Ik ga wel even een ballonnetje oplatenVandread schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:20:
*knip*
Wanneer de ECT moeilijk doet wil ik best eens een poging wagen om op een container terminal op de maasvlakte te komen (ik wil dan zowiezo wat ruilhandel voorstellen, met lege handen bij dergelijke contacten aankomen kan ik niet maken), verder heb ik vrij goede contacten binnen de haven qua container terminals, dus als er locaties zijn waar men echt graag wil komen wil ik dat natuurlijk proberen.
Spoor kan ik ook proberen maar dat is allemaal wat strenger.
Verwijderd
Tot nu toe is er geen woord gelogen (of er moet iemand zijn die bezwaar heeft om als student door het leven te gaan?lateef schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:33:
[...]
waarom niet gewoon de hele waarheid vertellen? dat je stel fanatieke hobbyfotografen bent dat graag bij het ECT zou fotograferen. Zeker de smoes van de professionele fotografen zou ik niet gebruiken, ik kan me namelijk goed voorstellen dat een bedrijf in dat geval bang is dat zo'n professionele fotograaf geld met die foto's wilt verdienen en dat zij daar niets van terugzien. daarnaast zijn professionele fotografen over het algemeen solisten, die komen niet in een groep.
De waarheid en niets dan de waarheid gaat ons niet op het ECT terrein krijgen helaas omdat ze alleen pro's toegang geven (misschien iets in het kader van recruitment, ICT en ECT horen natuurlijk wel bijelkaar) . Het punt is namelijk dat het ze geld, tijd en moeite kost, er moeten security officials mee, dus ze willen graag iets in ruil hebben.
Ik vraag me af wat voor snelheid we hebben 's nachts? Ik zou graag namenlijk graag komen met wat analoge EOS'jes. Zulke goede ervaringen heb ik niet met m'n digitale EOS & lange sluitertijden. (rode pixeltjes enzo) Ik neem graag een paar minuutjes voor een opname op ISO100 bijvoorbeeld. Is dat goed te doen voor jullie?
Ben trouwens vorige week een keer 's avonds in R'dam geweest en wat plaatjes gemaakt van de (hoe cliché) Erasmusbrug, en dat is toch altijd weer leuk.
Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13
Mee eens: Misschien is de insteek dat ECT één van de interessanste objecten is om nachtfoto's van te maken wel een betere - misschien zijn ze gevleid.lateef schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:33:
[...]
waarom niet gewoon de hele waarheid vertellen? dat je stel fanatieke hobbyfotografen bent dat graag bij het ECT zou fotograferen. Zeker de smoes van de professionele fotografen zou ik niet gebruiken, ik kan me namelijk goed voorstellen dat een bedrijf in dat geval bang is dat zo'n professionele fotograaf geld met die foto's wilt verdienen en dat zij daar niets van terugzien. daarnaast zijn professionele fotografen over het algemeen solisten, die komen niet in een groep.
En toezeggen dat we geen foto's maken van objecten die hun niet willen.
Foto's beschikbaar stellen.
Enne: niet alleen vestjes mee - ook helmen.
* JAMF weet nog niet zeker of ie mee kan .......
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Verder denk ik wel dat zo'n bedrijf zelf een stapel helmen ed. heeft liggen voor als er mensen langskomen dus ik denk niet dat dat een probleem word.
Verder maar even afwachten of er überhaupt mogen fotograferen.
Dank.ajhaverkamp schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:22:
[...]
De instelling voor de ruisonderdrukking (NR) in Adobe LightRoom (LR).
Helmen zijn meestal wel te verkrijgen voor bezoekers, werkschoenen zijn weer een ander verhaal. Zorg dus voor gecertificeerde werkschoenen. Is overigens ook handig als we niet toegelaten zijn, gezien de omstandigheden aldaar
van deze (of iig soortgelijke) dingen

heb ik er nog wel een stuk of 4-5 liggen. zonodig kan ik er misschien nog eens 1-2 regelen, maar dat is niet zeker :]
[ Voor 4% gewijzigd door kaesve op 27-10-2009 22:12 ]
- zicht op raffinaderijen , paar mooie af-fakkel vlammen.
Weer een ander zicht op de heijplaat
Maar da's allemaal wel industrieel,
gebied rondom de vierhavenstraat leent zich voor architectuur (ouwe gebouwe) en people (HOERÛH - officieel zijn ze er niet meer - maar als je een plaatje van een knaakhoer met crack-zweren

* JAMF heeft gelukkig meer smaak
Google maps geeft overigens met de geposte foto's (Wat is hier? - onder de rechtse muisknop) al een aardig beeld van wat je kunt verwachten.
ik denk er hard over om mijn team die vrijdag maar weer eens in de steek te laten
[ Voor 7% gewijzigd door JAMF op 27-10-2009 22:29 ]
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Komt goed dus
Taart schijnt wonderen te doen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:19: Het punt is namelijk dat het ze geld, tijd en moeite kost, er moeten security officials mee, dus ze willen graag iets in ruil hebben.
Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13
Maandag ben ik bij me ouders die vlakbij de eigenaar van een terminal wonen.... ga ik eventjes buurten...
Vroeger zo vaak op die terminals geweest, was geweldig! Pasjes doen wonderen
Vandread schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:40:
Een hesje kost een knaak bij de halfords en wanneer je in Duitsland rijdt zijn ze verplicht voor alle passagiers.... (vandaar de family pack)
Ik wist dat het verplicht was, maar ook voor passagiers... ga toch 2x per jaar naar Duitsland...
Bedankt voor de tip, ga toch maar even een setje halen.
Ben benieuwd!Maandag ben ik bij me ouders die vlakbij de eigenaar van een terminal wonen.... ga ik eventjes buurten...
Vroeger zo vaak op die terminals geweest, was geweldig! Pasjes doen wonderen
@hieronder:
En laat ik nu regelmatig naar Belgie gaan en ook 2x per jaar wintersport in Frankrijk...Vandread schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:38:
Shame on me, Duitsland is bedrijfsmatig... maar verder wel veel andere landen
[ Voor 20% gewijzigd door iMars op 28-10-2009 10:40 ]
Verwijderd
Die zijn er inderdaad: restrictiesVerwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 02:01:
Ben ik de enige die denkt dat er teveel resticties aan zijn?
ECT gaat niet door, sorry jongens maar ik kan geen goed verhaal bedenken waarom wij als niet pros in aanmerking zouden moeten komen voor pro privileges, Aanvraag Foto/Film, en ik ga niet liegen.
Als iemand anders het wil proberen
rose.wiggers@ect.nl een hele aardige maar nogal besliste dame die niet onderhandelt (I know, I tried)
Ik ga voor de Vandread connectie
Coming in a theater near you...
Sorry, kon het niet laten
Ik denk dat we met een groep als deze gewoon moeten uitgaan van plekken die openbaar begaanbaar zijn. Zeker in de nacht is een groep mensen niet iets waar een bedrijf op zit te wachten.
Een beetje urb-exen, de havens zoeken e.d. moet denk ik genoeg goeie plekken opleveren.