HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:08
Geen matches
DVI (en dus HDMI) is idd het inpakken van oud signaal in een digitaal jasje. Wat betreft die jitter: dat zal volledig aan de kwaliteit van je verzender en ontvanger liggen, niet aan de kabel waar dit topic over gaat. Als die zender en ontvanger zich aan de specs houden is er niks aan de hand.
Overigens heeft onder meer national semiconductors chips in de handel die jitter correctie doen op DVI/HDMI signaal door het te resamplen, maar de toepassing daarvan is voor repeaters: HDMI device -> HDMI kabel -> repeater -> UTP touw -> repeater -> HDMI kabel -> HDMI device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Denk dat het meer de ontvangers (tv's) zijn, waar zoveel processing in zit dat het praktisch niet uitmaakt. Zo'n jittter correctie / resampling zal ook wel in de beeld processoren zitten die in een moderne tv zitten. En dat idd de kwaliteit van de kabel niet uitmaakt. Laten we het daar op houden.

Ik viel alleen over het statements dat een digitale verbinding perfect is. Dat is in mijn ogen niet zo en dan wil ik graag enigszins begrijpen waarom het niet uitmaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: kabels
Zolang de kabels van deugdelijk materiaal zijn gemaakt met redelijke tot goede stekkers is er niets aan het handje. Goede stevige stekkers is handig als je hem vaker in/uit plugt. Zowieso naar alle waarschijnlijkheid wordt het gros van alle kabels in dezelfde fabrieken gemaakt.
Als het er leuk uit moet zien kan je daarvoor gaan. Kwalitatief is er absoluut geen verschil. Wie dit wel beweert mag met een wetenschappelijk onderbouwd bewijs komen (en niet aan een scoop hangen, maar een echt onderzoek).
En als je een spotgoedkope kabel hebt gevonden bij de Action/Lidl/Wibra die toch brak is dan heb je waarschijnlijk bizar weinig uitgegeven dus daar zitten de kosten niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:31
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:12:

En als je een spotgoedkope kabel hebt gevonden bij de Action/Lidl/Wibra die toch brak is dan heb je waarschijnlijk bizar weinig uitgegeven dus daar zitten de kosten niet in.
Dat is gewoon net pech hebben denk ik. En als ie t niet doet, mag je feitelijk een nieuwe halen omdat je een ondeugdelijk product hebt gekregen.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Overall zou je kunnen je concluderen dat een HDMI-kabel goed werkt of defect is, maar geen tussenvorm kent die zich uit in verschil van beeld/geluidskwaliteit (zoals bij analoge kabels). Dat laatste is namelijk niet te accepteren binnen de specificaties van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThinkSo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-04 12:35

iThinkSo

Ik heb deze tekst en jij niet!

Geen matches
*Snapt er niks meer van :? *
Hoe kan het dan dat een kabel minder data kan verstouwen als deze van mindere kwaliteit is? zitten er dan minder draadjes in ofzo (wat me vaag lijkt) of ligt het aan de hdmi standaard? maar het zou ook niet zo heel moeilijk moeten zijn om een goedkope kabel te maken... volgens mij is dit gewoon verkoops }:O sh*t, en klopt hier helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
iThinkSo schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 16:02:
Hoe kan het dan dat een kabel minder data kan verstouwen als deze van mindere kwaliteit is?
Een kabel kan wat dunner zijn, daardoor een hogere weerstand per meter hebben; of wellicht is de capaciteit tussen de draadjes wat groter. Beide zouden er voor kunnen zorgen dat de maximale frequentie van datadoorvoer minder wordt.

Stel je hebt een enkel los draadje uit een HDMI kabel; die kan, bij voldoende kwaliteit, misschien wel 2 gigabit/seconde doorvoeren. Een slechtere kwaliteit met misschien wat meer weerstand haalt dan misschien max 1.8 gigabit/seconde. Getallen zijn illustratief en uit de duim gezogen maar het gaat om het idee.

Maar over het algemeen zijn goedkope HDMI kabels goed genoeg om alles door te voeren wat je maar nodig hebt. En je gaat niet een 60-euro kabel kopen omdat je die in de toekomst wellicht nodig hebt; als dat zo is koop je ooit, in de toekomst, nog een 2,50 euro kabel die dan goed genoeg is voor wat je dan nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
kleefei schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:40:
[...]

Of gewoon een langere kabel van een paar euro?

331770109 HDMI kabel, 1 meter 6,00
331770110 HDMI kabel, 2 meter 7,30
331770111 HDMI kabel, 3 meter 8,40
331770112 HDMI kabel, 5 meter 14,00
331770113 HDMI kabel, 10 meter 20,60
331770279 HDMI kabel, 20 meter 110,00

De Kabel van 20 meter getest met PS3 + Panasonic 50PF12EK + BBC Blu ray
Getest met alle mogelijke "slechte omstandigheden".
Lees; Telefoon al bellend bij de kabels en connectoren houden
- Kabel opgerold laten liggen

Het is een fabeltje dat dure kabels beter zijn.
-Ja ik werk ook met Extron...
Late reactie, maar lezen is niet je sterkste kant mag ik hopen, gezien dat je er behoorlijk slecht in bent.

Uiteindelijk gaat een lange HDMI kabel het niet redden, kan je ontkennen, maar is simpelweg de waarheid. Als het maar lang genoeg wordt kapt hij ermee. In theorie kan dan een dure kabel het nog wel terwijl een goedkope het niet meer redt (door minder capaciteit per meter bijvoorbeeld). En dat is misschien niet bij 20m, maar uiteindelijk redt geen enkele kabel het meer. Of dure kabels daadwerkelijk beter zijn dan goedkope is een ander verhaal, maar het kan in principe wel.

En wat ik dan zeg is dat het een nuttiger idee is als je een hele lange kabel wil gebruiken om twee goedkope kortere + repeater te kopen dan een hele dure die het waarschijnlijk nog niet redt.

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 22-04-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:12
vanaalten schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 16:36:
[...]

Een kabel kan wat dunner zijn, daardoor een hogere weerstand per meter hebben; of wellicht is de capaciteit tussen de draadjes wat groter. Beide zouden er voor kunnen zorgen dat de maximale frequentie van datadoorvoer minder wordt.

Stel je hebt een enkel los draadje uit een HDMI kabel; die kan, bij voldoende kwaliteit, misschien wel 2 gigabit/seconde doorvoeren. Een slechtere kwaliteit met misschien wat meer weerstand haalt dan misschien max 1.8 gigabit/seconde. Getallen zijn illustratief en uit de duim gezogen maar het gaat om het idee.
Verder zijn goedkopere kabels meestal minder goed afgeschermd (zowel per losse ader als om de hele kabel) en krijg je meer overspraak + storing in de kabels. Daardoor wordt het signaal slechter en gaat de max. bitrate die er door kan omlaag.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

redwing schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 18:24:
[...]

Verder zijn goedkopere kabels meestal minder goed afgeschermd (zowel per losse ader als om de hele kabel) en krijg je meer overspraak + storing in de kabels. Daardoor wordt het signaal slechter en gaat de max. bitrate die er door kan omlaag.
Zolang die maximale bandbreedte hoger is dan vereist is er niks aan de hand toch ?
HDMI 1.0 was released December 9, 2002 and is a single-cable digital audio/video connector interface with a maximum TMDS bandwidth of 4.9 Gbit/s. It supports up to 3.96 Gbit/s of video bandwidth (1080p/60 Hz or UXGA) and 8 channel LPCM/192 kHz/24-bit audio.[2

HDMI 1.3 was released June 22, 2006 and increased the single-link bandwidth to 340 MHz (10.2 Gbit/s).[2][42][103] It optionally supports Deep Color, with 30-bit, 36-bit and 48-bit xvYCC, sRGB, or YCbCr, compared to 24-bit sRGB or YCbCr in previous HDMI versions. It also optionally supports output of Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio streams for external decoding by AV receivers.[104] It incorporates automatic audio syncing (audio video sync) capability.[42] It defined cable Categories 1 and 2, with Category 1 cable being tested up to 74.25 MHz and Category 2 being tested up to 340 MHz.[58] It also added the new type C Mini connector for portable devices.[50][105]

[ Voor 51% gewijzigd door Fish op 22-04-2011 19:05 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Geen matches
fish schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 18:59:
[...]
Zolang die maximale bandbreedte hoger is dan vereist is er niks aan de hand toch ?
[...]
Yup, dat roep ik ook de hele tijd al :) Maar er is dus wel verschil tussen een goede en een slechte kabel, alleen goed is goed genoeg en beter dan goed voegt niets meer toe.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

- J.W. - schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:47:
Hehe, je hebt hem goed te woord gestaand anders ;)

Leuke link trouwens over het cliff effect etc.
Heej, erg verhelderend d:)b ... en voor zover mijn elektro opleiding is blijven hangen ook de enige juiste uitleg over het verschil in dure en goedkope kabels.

Conclusie: ze doen het allemaal op kortere lengtes. Wil je verder weg, dan zit je met goedkopere kabels eerder op het punt waarbij er teveel errors optreden per tijdseenheid, waarna het beeld + geluid niet meer goed geconstrueerd kan worden aka Cliff-effect.

Hier wordt het eigenlijk ook nog een keer precies zo uit de doeken gedaan:
http://hiddenwires.co.uk/.../articles20080501-02.html

Afbeeldingslocatie: http://hiddenwires.co.uk/resourcesarticles2008/articlespic20080501-02-13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hiddenwires.co.uk/resourcesarticles2008/articlespic20080501-02-12.jpg

Dus mijn opvatting deugt wel;
Eerst met een goedkope kabel kijken of je e.g. 7 meter kunt halen en zo niet een stap hoger gaan zitten. Met wat mazzel ben je met een paar tientjes klaar, dan meteen een exoot te kopen van € 200 o.i.d.
Over het algemeen staat je apparatuur echter in dezelfde kast, dus hoef je tussen de componenten onderling slechts 0,5 tot 1 m wat iedere Action kabel van € 2,99 gemakkelijk aan kan. :)

Dit is overigens misschien een veel betere reden om toch een wat duurdere kabel te kopen;

Afbeeldingslocatie: http://hiddenwires.co.uk/resourcesarticles2008/articlespic20080501-02-19.jpg

.. alleen heb je geen idee natuurlijk hoe iedere kabel precies in elkaar steekt totdat je hem open snijdt. Kommaarop met die Monster kabel :Y)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hier een een overzicht over data rates.

Afbeeldingslocatie: http://img576.imageshack.us/img576/1505/hdmispeedmatrix.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
ing._Buttje schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 12:27:
[...]
Dit is overigens misschien een veel betere reden om toch een wat duurdere kabel te kopen;

[afbeelding]

.. alleen heb je geen idee natuurlijk hoe iedere kabel precies in elkaar steekt totdat je hem open snijdt. Kommaarop met die Monster kabel :Y)

Die eerste lijkt heel sterk op een hand gesoldeerde kabel. Aangezien dat soort dingen eigenlijk overal geautomatiseerd zijn zul je zulke slechte solderingen niet snel tegen komen. Wel is het zo dat de gebruikte connectoren van de goedkopere kabels meestal ook van goedkopere kwaliteit zijn dus als je een kabel hebt die je vaak los/vast maakt kan het slim zijn om een wat duurdere kabel te pakken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 12:42:
Hier een een overzicht over data rates.

[afbeelding]
Sja als je huidige kabeltje van 5 euro niet meer voldoende is voor je 3d tv koop je dan een nieuw kabeltje van 5 euro, ipv nu 50 euro uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-07 23:51
Geen matches
Praktijk test is het beste lijkt me. Goedkope kabel aansluiten en kijken of het beeld goed is.
Ik kocht 3 jaar geleden een 40inch tv (720P) met de bedoeling om daar ook films vanaf mn pc mee af te spelen. Bij de BCC wilden ze me een 3 meter kabel van 130 euro aansmeren. Te duur en te kort. Ik heb toen een Sweex kabel van 10 meter gekocht voor 45 euro. Deze kabel geeft nog steeds perfect beeld. Een 10 meter kabel van een goed merk was niet te betalen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hoezo "goed merk"? :p

Als de kabel van Sweex het goed doet dan is Sweex dus blijkbaar, in elk geval voor wat HDMI kabels betreft, een goed merk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Geen matches
Sweex is sowieso wat heel veel producten betreft een prima merk, mensen die nog steeds huilen dat Sweex een slecht merk is moeten eens hun blikveld verruimen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:16

D4NG3R

kiwi

:)

Geen matches
offtopic:
Sweex is echt de bodem van de put qua kwaliteit ja. En dit geld voor het grootste aanbod van hun producten.. Dat er een enkele USB kaart of kabel bij zit die goed werkt betekend dit niet dat al hun andere producten direct goed werken 8)7 .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier 10 meter voor 12 euro (of iets in die trant) liggen, dat werkt ook prima. Nette stevige kabel met solide voelende connectors ook.

Volgens mij is het een beetje een loterij wat voor kabels je krijgt en dat heeft schijnbaar weinig met de prijs te maken.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThinkSo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-04 12:35

iThinkSo

Ik heb deze tekst en jij niet!

redwing schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:26:
[...]

Die eerste lijkt heel sterk op een hand gesoldeerde kabel. Aangezien dat soort dingen eigenlijk overal geautomatiseerd zijn zul je zulke slechte solderingen niet snel tegen komen. Wel is het zo dat de gebruikte connectoren van de goedkopere kabels meestal ook van goedkopere kwaliteit zijn dus als je een kabel hebt die je vaak los/vast maakt kan het slim zijn om een wat duurdere kabel te pakken.
sja, maar gaat een kabel die 10 keer zo duur is ook 10 keer zo lang mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ing._Buttje schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 12:27:
[...]

Heej, erg verhelderend d:)b ... en voor zover mijn elektro opleiding is blijven hangen ook de enige juiste uitleg over het verschil in dure en goedkope kabels.

Conclusie: ze doen het allemaal op kortere lengtes. Wil je verder weg, dan zit je met goedkopere kabels eerder op het punt waarbij er teveel errors optreden per tijdseenheid, waarna het beeld + geluid niet meer goed geconstrueerd kan worden aka Cliff-effect.

Hier wordt het eigenlijk ook nog een keer precies zo uit de doeken gedaan:
http://hiddenwires.co.uk/.../articles20080501-02.html

[afbeelding]

[afbeelding]

Dus mijn opvatting deugt wel;
Eerst met een goedkope kabel kijken of je e.g. 7 meter kunt halen en zo niet een stap hoger gaan zitten. Met wat mazzel ben je met een paar tientjes klaar, dan meteen een exoot te kopen van € 200 o.i.d.
Over het algemeen staat je apparatuur echter in dezelfde kast, dus hoef je tussen de componenten onderling slechts 0,5 tot 1 m wat iedere Action kabel van € 2,99 gemakkelijk aan kan. :)

[afbeelding]

En bij mij helaas ondervonden. Met een merkloze kabel van 10 meter a 30 euro krijg ik 1080 er niet doorheen (veel missende kleuren en strepen). 720 gaat dan wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Laatst online: 07:14
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 23:57:
[...]

En bij mij helaas ondervonden. Met een merkloze kabel van 10 meter a 30 euro krijg ik 1080 er niet doorheen (veel missende kleuren en strepen). 720 gaat dan wel weer goed.
Bij 10 meter is het toch wel verstandig om een goed merk te nemen ivm signaal verlies en storing.

Bandbridge en Köning heb ik in huis en werkt prima, neem dan geen "profi" lijn of iets dergelijks das zonde van je geld maar gewoon het goedkoopste wat je kunt vinden van dit soort merken(internet heeft vaak dezelfde kabels voor 50% van de prijs tov. elektronica zaken).

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:09

FeaR

In GoT we trust

Is deze al voorbij gekomen? Zin en onzin HDMI kabels "door" Kordz en hier nog een stukje over wat de kabels van Kordz dan zo goed maakt.

Moge duidelijk zijn dat Kordz - "de auteur" - van dit artikel in de markt van dure kabels zit. Beginnende bij 55 euro voor een kabel tot honderden euro's voor een kabel.

Op zich leuk om te lezen en op sommige punten zie je inderdaad waarom zo'n kabel duurder is. Vooral het deel hoe de connector vast zit is gewoon beter dan gemiddeld. Overigens niet dat ik geloof dat het beeld en geluid daardoor ook beter is. Maar één ding was voor mij echt helemaal nieuw en dat was dit:
De connectors van Kordz voldoen exact aan de HDMI specificaties. Hoewel dit vanzelfsprekend lijkt is dit in de praktijk bij vele merken niet het geval. De meeste zullen dit wel herkennen doordat de ene HDMI kabel beter past dan de andere.
Nu heb ik in mijn leven toch veel HDMI-kabels zelf gehad of aan mogen/moeten sluiten bij familie/vrienden/kennissen/werk, maar ik heb nog nooit gehad dat een HDMI-kabel niet paste.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Geen matches
iThinkSo schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 23:51:
[...]

sja, maar gaat een kabel die 10 keer zo duur is ook 10 keer zo lang mee?
Och als het om 5 of 25 euro gaat en die van 5 euro moet ik om de paar jaar vervangen zou het mij het geld al waard zijn ondanks dat die van 25 euro niet 5 keer langer mee zal gaan. Liever iets dat het altijd doet en iets te duur dan iets dat het niet altijd doet :)

Dit is trouwens ook een van de weinige redenen waarom je niet de allergoedkoopste kabel zou pakken die je kunt vinden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:08

SkyStreaker

Move on up!

Geen matches
borgdrone schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:18:
Moet je voor de gein eens bij de Mediamarkt naar een toslink kabel vragen.
Dat zijn "targets" halen, koste wat kost.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 09:52
FeaR1986 schreef op zondag 24 april 2011 @ 05:30:
Nu heb ik in mijn leven toch veel HDMI-kabels zelf gehad of aan mogen/moeten sluiten bij familie/vrienden/kennissen/werk, maar ik heb nog nooit gehad dat een HDMI-kabel niet paste.
Niét passen niet nee. Maar wel een behoorlijk verschil in "vastheid". De ene past super (je hoort nog net geen klikje zeg maar bij wijze van spreken), de andere glijdt er zo in en zit mwaaa. Bijna bang dat ie er uit gaat vallen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Geen matches
Daarbij zit er ook een verschil in connector van het apparaat zelf. De connector van de XBOX360 is bv nét een tikje kleiner dan die van de PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
..
Op zich leuk om te lezen en op sommige punten zie je inderdaad waarom zo'n kabel duurder is. Vooral het deel hoe de connector vast zit is gewoon beter dan gemiddeld. Overigens niet dat ik geloof dat het beeld en geluid daardoor ook beter is. Maar één ding was voor mij echt helemaal nieuw en dat was dit:
[...]
True true. M'n eerste kabel van de Action was zo'n el-cheopo kabel met een waardeloze connector. Niet dat ik spijt heb van m'n 3 euro [lololol] maar je kan beter die nieuwe Action kabel [oranje versie] halen omdat die connector een stuk beter is. Met die eerste had ik om de week even een "black out" waar ik 2 seconden het signaal verloor. Dus geen cheape kabels met cheape connectors voor mij.

Connectors matter folks...

edit: die oranje heeft een redelijke connector
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/5vzpr4.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door iBurger op 24-04-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:08

SkyStreaker

Move on up!

Is deze al voorbij gekomen? Zin en onzin HDMI kabels "door" Kordz en hier nog een stukje over wat de kabels van Kordz dan zo goed maakt.

Moge duidelijk zijn dat Kordz - "de auteur" - van dit artikel in de markt van dure kabels zit. Beginnende bij 55 euro voor een kabel tot honderden euro's voor een kabel.
Dit is gewoon grappig:
Adviesprijs 430,00 €
225,00 €
Prijs is inclusief BTW,

boven 200 euro, Gratis verzendkosten!

Simpelweg 1 van de beste HDMI kabels verkrijgbaar!

Laatste exemplaren zonder Ethernet, nu zeer aantrekkelijk!

5 meter van € 365,- voor slechts € 225,-
Daar trap toch geen enkel gezond denkend mens in!!!?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, wat een topic. Voor mijn medium-end home-cinema set van rond de 2000 euro gebruik ik 10 euro hdmi kabels van alternate.de. Nog nooit blokvorming of wat voor artefacten dan ook in beeld of geluid vast kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik herken het wel een beetje bij PC voedingen : Goedkope voedingen hebben vaak Molex connectoren die af en toe niet helemaal lekker vast of los te maken zijn, terwijl een beetje A merk daar eigenlijk nooit last van heeft :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 13:31
iBurger schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:10:
[...]

True true. M'n eerste kabel van de Action was zo'n el-cheopo kabel met een waardeloze connector. Niet dat ik spijt heb van m'n 3 euro [lololol] maar je kan beter die nieuwe Action kabel [oranje versie] halen omdat die connector een stuk beter is. Met die eerste had ik om de week even een "black out" waar ik 2 seconden het signaal verloor. Dus geen cheape kabels met cheape connectors voor mij.

Connectors matter folks...

edit: die oranje heeft een redelijke connector
[afbeelding]
De connector is wel een beetje aan de forse kant, om hem in een nieuw type Xbox360 te kunnen doen moet er een stukje van de zijkant afgeknipt worden. Werkt uitstekend verder 8)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 17:19

Contagio

Vullend

Geen matches
Kan iemand mij ook vertellen wat het nut is van 'gold plated' connectoren en dat soort verschillende materialen die worden gebruikt voor de connectoren?
Verkopers zeggen vaak dat dit 'beter geleid'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 09:09

FeaR

In GoT we trust

Geen matches
nero355 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:18:
[...]Ik herken het wel een beetje bij PC voedingen : Goedkope voedingen hebben vaak Molex connectoren die af en toe niet helemaal lekker vast of los te maken zijn, terwijl een beetje A merk daar eigenlijk nooit last van heeft :)
Bij veel andere connectoren ken ik het wel. Maar bij HDMI heb ik echt nergens last van. Merk ook geen verschil tussen mijn PS3, XBox 360, Philips TV en Denon apparatuur.
Contagio schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:14:
Kan iemand mij ook vertellen wat het nut is van 'gold plated' connectoren en dat soort verschillende materialen die worden gebruikt voor de connectoren?
Verkopers zeggen vaak dat dit 'beter geleid'?
Voordeel van "gold plated" is dat het niet oxideerd. That's it.

Als je iets wilt wat beter geleid dan moet je naar connectoren van zilver of rhodium gaan, die hebben nog minder weerstand dan verguld. Maar die materialen oxideren dan weer sneller.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Geen matches
Goud geleidt ook goed. Maar je merkt er alleen niets va. Het is inderdaad puur de oxidatie.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Laatst online: 01-08 08:42
Geen matches
2 voor 10 euro nu op 1dayfly;

http://www.1dayfly.com/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Geen matches
Kun je net zo goed 2 van de Action kopen voor €5,20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:49
Verzendkosten komen daar nog bij, dus eigenlijk €12,90.
Daar kan je 4,8 Action kabels voor kopen.

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Welke verzie hebben ze bij de Action ? 1.3 of 1.4 en waarschijnlijk ook gold plated ofniet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:49
Geen matches
Voila! Bijna alle vragen beantwoord.. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/5vzpr4.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door cornfed99111 op 16-05-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K thanks, zijn wel lelijk. Ik zelf heb er 2 uit china 1.3 (1.4 was er nog niet) En werken echt goed voor die 5usd voor 2 kabels @1920x1056 @60Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Geen matches
Vreemde resolutie en vernieuwingsfrequentie. 60MHz _/-\o_ Baas

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 16-05-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ja ong die resolutie weet hem zo niet ui me hoofd zal zo ff checken sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Geen matches
Ik denk eerder 1920*1080 en 60Hz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Juist dat is hem :P Werkt die goed mee @ps3 -> Samsung 32" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

GAIAjohan schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:47:
Vreemde resolutie en vernieuwingsfrequentie. 60MHz _/-\o_ Baas
Speciale kabels voor een Techwood IF 22883, die kunnen dat aan, verversingsfrequentie van 60MHz.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Bart ® schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:08:
[...]

Speciale kabels voor een Techwood IF 22883, die kunnen dat aan, verversingsfrequentie van 60MHz.
Inderdaad, de Techwood IF 22883. Die kleuren, de kijkhoek, de snelheid, dat lage stroomverbruik. Zeker met die speciale HDMI-kabel van Monster (want alleen die kunnen die performance aan). Ik heb nooit een betere combo gezien. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het bedrijf achter Kabeltje.com bestaat 5 jaar. Wie jarig is, trakteert! Daarom kun je een gratis HDMI kabel bestellen! Bestel hem mee met andere kabels of bestel gewoon alleen de gratis
http://www.kabeltje.com/h...abel-1-meter-pf-2088.html

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:16

D4NG3R

kiwi

:)

Dundundun, alsnog verzendkosten :').

Edit: Wel een leuke actie. Sowieso moet ik nog een paar HDMI kabels hebben, dus ik bestel ze daar maar.

[ Voor 59% gewijzigd door D4NG3R op 27-06-2011 20:35 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja ik was aan het kijken voor een paar kabels gewoon erbij gegeooid

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:54

Twazerty

AVCHDCoder developer

cornfed99111 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:36:
Voila! Bijna alle vragen beantwoord.. ;)

[afbeelding]
Deze heb ik nu ook en werken perfect. Hiervoor had ik kabels van HQ maar dat is echt rommel, regelmatig viel het signaal even weg. Het viel vooral weg met mijn HDMI-switch. Nu ik een onkyo receiver heb met hdmi gelijk maar even een lading ingeslagen bij de action. Resultaat: geen enkele storing. Ik ben weer happy. :) Lengte is ook net voldoende met zijn 1 meter 80. Jammer dat ze geen 2,5 meter hebben.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Twazerty schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:45:
[...]

Deze heb ik nu ook en werken perfect. Hiervoor had ik kabels van HQ maar dat is echt rommel, regelmatig viel het signaal even weg. Het viel vooral weg met mijn HDMI-switch. Nu ik een onkyo receiver heb met hdmi gelijk maar even een lading ingeslagen bij de action. Resultaat: geen enkele storing. Ik ben weer happy. :) Lengte is ook net voldoende met zijn 1 meter 80. Jammer dat ze geen 2,5 meter hebben.
Jij kan zo werken voor tell-sell :P

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Geen matches
Van het weekend draaide ik mijn led tv zijwaarts waardoor de vergulde kop van de kabel gebogen is en dus niet meer functioneert. Erg jammer want het was een mooie dikke sterke kabel waar ik nooit problemen mee heb gehad. Repareren is waarschijnlijk (financieel) niet interresant.

Had nog een 5 euro kabeltje liggen van de Prijstopper maar dat is echt 3x niets. Beeld valt telkens weg of geeft niet eens signaal.

Heb van een andere tweaker de volgende hdmi kabel kunnen overnemen, iemand ervaring met de kwaliteit van dit exemplaar?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Geen matches
Destianto schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:50:
Heb van een andere tweaker de volgende hdmi kabel kunnen overnemen, iemand ervaring met de kwaliteit van dit exemplaar?
Waarom niet gewoon eentje van de Action halen? Zijn goedkoper en je hebt garantie :7.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Geen matches
ik krijg er nu 3 voor een tientje incl verzending. Hoop dat de kwaliteit goed is.

[ Voor 23% gewijzigd door Greatsword op 04-07-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Geen matches
Destianto schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:57:
ik krijg er nu 3 voor een tientje incl verzending. Hoop dat de kwaliteit goed is.
Action heb je er 3 voor minder dan een tientje, en als de kwaliteit niet goed is dan breng je ze terug. Lijkt mij persoonlijk een makkelijke keuze, maar goed...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Geen matches
Ach ja we zullen het zien, gaat mij niet zo zeer om een euro meer of minder als het maar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Destianto schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:50:
Van het weekend draaide ik mijn led tv zijwaarts waardoor de vergulde kop van de kabel gebogen is en dus niet meer functioneert. Erg jammer want het was een mooie dikke sterke kabel waar ik nooit problemen mee heb gehad. Repareren is waarschijnlijk (financieel) niet interresant.

Had nog een 5 euro kabeltje liggen van de Prijstopper maar dat is echt 3x niets. Beeld valt telkens weg of geeft niet eens signaal.

Ziet eruit als de kabels die via o.a. iBood aangeboden zijn. Heb ik ook, degelijke kabels, doen verder prima hun werk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Geen matches
Ik heb ze net binnen gekregen en zien er goed uit, Zojuist even getest op een Samsung LCD blijkt dat mijn mini hdmi displayport adapter niet werkt :(

Lijkt me toch wel vreemd dat de kop in de TV gebogen is, en daarna op de een of andere manier de adapter aan het andere einde defect heeft gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
*SPAM*

[ Voor 98% gewijzigd door FeaR op 10-07-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Geen matches
Destianto schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:04:
Ik heb ze net binnen gekregen en zien er goed uit, Zojuist even getest op een Samsung LCD blijkt dat mijn mini hdmi displayport adapter niet werkt :(

Lijkt me toch wel vreemd dat de kop in de TV gebogen is, en daarna op de een of andere manier de adapter aan het andere einde defect heeft gemaakt
Als ie ergens kortsluiting gemaakt kan hebben kan dit natuurlijk wel.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Geen matches
Zelf koop ik ook altijd online als ik een hdmi kabel nodig heb, wel kies ik altijd een webshop binnen Nederland, want china duurt me veel te lang en dan is het nog maar afwachten of hij werkt. Binnen NL heb je tenminste garantie. Voordeel daarnaast is dat het vele malen goedkoper is als bijvoorbeeld de MM, BCC, etc...

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 13:18
ik wil mijn beamer (full HD aansluiten op mijn versterker. nu kan ik naar de winkel gaan, en dan hebben ze vaak of geen kabel van 10 meter, of een van een duur merk, of van ee dure serie van een merk, die dan dus ook bijna 150 euro kost.
kijk ik op internet dan kun je al een 10 m kabel kopen voor 25 euro. op zich moet het ding het dan goed doen, want anders is het gewoon niet een goeie kabel. maar omdat ik toch nog wel hoor ( hier ook) dat bij langere kabels het soms toch mis gaat, terwijl dat bij een lagere bitrate oid toch wel goed werkt.

ik weet niet if ik het dus hier mag vragen, maar:

Waar koop ik een kabel van 10 meter, die niet te duur is, maar wel zeker werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Geen matches
Even zoeken in dit topic zou ik zeggen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
engelbertus schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:15:
ik wil mijn beamer (full HD aansluiten op mijn versterker. nu kan ik naar de winkel gaan, en dan hebben ze vaak of geen kabel van 10 meter, of een van een duur merk, of van ee dure serie van een merk, die dan dus ook bijna 150 euro kost.
kijk ik op internet dan kun je al een 10 m kabel kopen voor 25 euro. op zich moet het ding het dan goed doen, want anders is het gewoon niet een goeie kabel. maar omdat ik toch nog wel hoor ( hier ook) dat bij langere kabels het soms toch mis gaat, terwijl dat bij een lagere bitrate oid toch wel goed werkt.

ik weet niet if ik het dus hier mag vragen, maar:

Waar koop ik een kabel van 10 meter, die niet te duur is, maar wel zeker werkt?
Gewoon elke kabel van 10 meter die verkocht wordt moet werken, als dat niet zo is kun je de kabel rma sturen omdat hij simpelweg niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ok dan
als er bij de bestelling maar staat dat het een 10 m hdmi - hdmi kabel is, is het al goed dus :) das handig dan.

ik zag verder dat er platte en ronde kabels zijn, en met en zonder ferriet kernen..

als ik zo mag gokken. ferrietkernen zijn niet nodig, en plat of rond maakt voor de kwaliteit niet uit.

de platte is zelfs nog goedkoper dan de ronde. wat zijn de voor of nadelen van een platte kabel? misschien is er iets dat ik daarbij over het hoofd zie. ik kan zo niet echt bedenken welk voor of nadeel er aan een platte kabel zit..

btw ik las dus net dat iemand zei dat hdmi kijkt of het verzonden signaal overeenkomt met het ontvangen signaal, dat is volgens mij niet ni. er zit ook geen erroro correctie op.
het is geen hetwerkkabel oid. de data gaat gewoon in 1 richting en (de beeld data in ieder geval) en is dus "real time" de kabel doet zelf in ieder geval ook niks dan de spanning overbrengen, met of zonder opgepikte ruis.

verder valt niet ( juist niet) bij 1 missende bit het hele beeld weg.

immers, hdmi is "slechts" een gedigitaliseerd analoog rgb signaal.
dat rgb signaal codeertt volgens mij de helderheidswaarde van de afzonderlijke kleuren van een bepaalde pixel. deze waarde wordt digitaal verzonden. dus als er 1 pixel verkeerd gaat verandert slechts de informatie van 1 pixel, die dan een (net) niet goede kleur krijgt.

pas als de sync niet meer klopt of er komt zoveel fouts binnen dat niet meer herkend wordt welke 8 bits 1 byte zijn, dan ontstaan er andere afwijkingen.

zo had je dus bij scart dat kleuren soms minder vol werden, omdat de kabel gewoonweg te wienig spanning doorgaf, en de hoogste waardes "niet meer werden gehaald" dit kan dus bij hdmi niet meer gebeuren, omdat er alleen digitale fouten kunnen optreden, en er dus geen simpel verlies aan kleur of contrast kan optreden.

[ Voor 13% gewijzigd door engelbertus op 11-07-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Geen matches
oeps

[ Voor 90% gewijzigd door engelbertus op 11-07-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:01
Geen matches
engelbertus schreef op maandag 11 juli 2011 @ 00:09:
btw ik las dus net dat iemand zei dat hdmi kijkt of het verzonden signaal overeenkomt met het ontvangen signaal, dat is volgens mij niet ni. er zit ook geen erroro correctie op.
Er zit wel degelijk error correction op.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Geen matches
engelbertus schreef op maandag 11 juli 2011 @ 00:09:
Er zit inderdaad wel een (beperkte) error correctie op (zonder retry mogelijkheid). Waar ze waarschijnlijk mee in de war zijn is dat HDMI over twisted pair gaat. Wat daarmee gebeurt is dat ze het signaal + het omgekeerde signaal sturen. Als je bij de uitgang deze 2 signalen met elkaar vergelijkt kun je de opgepikte storing er uit filteren.
dus als er 1 pixel verkeerd gaat verandert slechts de informatie van 1 pixel, die dan een (net) niet goede kleur krijgt.
Als er 1 pixel verkeerd gaat, gaat ie ook echt verkeerd. Je krijgt dus niet een pixel met ongeveer de goede kleur (tenzij je TV/ander apparaat de kleur gaat gokken aan de hand van de data van de frames ervoor/erna)

Het hele verhaal komt er gewoon op neer dat elke kabel moet werken. Doet ie dat niet zie je dat gelijk door de artifacts in je beeld of (wat meestal het geval is) doordat je helemaal geen beeld krijgt. Oftewel als je geen artifacts ziet heb je een kabel die goed is en krijg je echt geen beter beeld door een betere kabel te gaan kopen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Geen matches
Luuk1983 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:10:
[...]

Er zit wel degelijk error correction op.
Ik zie op wiki alleen ECC voor de data-packets, niet voor videodata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Geen matches
redwing schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:59:
[...]

Er zit inderdaad wel een (beperkte) error correctie op (zonder retry mogelijkheid).
error correctie (ECC) is toch juist op basis van herhaling? idee daarachter is juist dat als er packets ontbreken die opnieuw aangevraagd kunnen worden, om de fout te herstellen.
echter bij videobeelden is dat nutteloos, er is immers geen tijd meer voor herstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Geen matches
shameete schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:06:
[...]

error correctie (ECC) is toch juist op basis van herhaling? idee daarachter is juist dat als er packets ontbreken die opnieuw aangevraagd kunnen worden, om de fout te herstellen.
Dat is dan nog steeds error detection + retransmission. ECC is in principe een beetje extra data toevoegen waarmee (een beperkte hoeveelheid) beschadigde/ontbrekende data hersteld kan worden. Er is dus geen sprake van hertransmissie. HDD en flash-geheugen gebruiken ook ECC. De PAR-files van usenet-downloads ook zo. De recovery-optie van RAR. Alas, je hebt altijd een vaste overhead, maar je voorkomt dat je hertransmissies moet aanvragen wat in deze gevallen simpelweg niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
zo, dan gaat er af en toe een van de 1080x1920 pixels fout.
bijvoorbeeld 1 per minuut, wat dus, getuige een eerdere post, met een grafiekje, al heeeel veel is. en dan is dat welliswaar een artifact, maar dat vind ik wel acceptabel.
vroeger met verschil in kwaliteit van scartkabels ahd je wel degelijk dat de kleur dus "ïn de buurt"kwam van wat bedoeld werd, maar dat gold dan voor het hele beeld, en dat kon dan niet de volledige kleurenspectrum weergeven, omdat hogere waardes gewoon niet gehaald konden worden
pixels die fout gaan kunnen fout gaan, maar het maakt nogal uit welke bit fout gaat. de ene bit veroorzaakt slechts een fout van 2 de andere een fout van 100 voor de helderheidswaarde. bijvoorbeeld.
maar het kan ook zijn dat de hele waard nergens op slaat en dan krig je een hele rare waar.

erroro correctie is er dus echt niet, eerder "slechts"een systeem om fouten te herkenne, en er dan het beste van proberen te maken. het is dus echt niet zo dat hdmi het beeld verbeterd, het zorgt slecht dat externe invloeden het beeld niet kunnen verslechteren, tot het niveau dat er digitale fouten op gaan treden.
het is gewoon een"signaal zoals een vga kabel ook aanlevert. alleen wanneer er fouten optreden heeft dat raardere resultaten op het scherm zoals artifacts. het transporteert dus eigenlijk ook gewoon een analoog signaal, maar nu voor het transport verpakt in digitale pakketjes en digitale waardes.

[ Voor 21% gewijzigd door engelbertus op 14-07-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
maar.. nu weet ik nog steeds niet de voor en nadelen van ronde en platte kabels.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Ronde kabels zijn voor 3D, platte kabels voor 2D, lijkt me logisch toch? ;)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

engelbertus schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:38:
maar.. nu weet ik nog steeds niet de voor en nadelen van ronde en platte kabels.... :P
Flatcables zijn slecht voor de airflow, dat weet toch iedereen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 11:15

SgtStrider

Fractal Switchover!

engelbertus schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:38:
Het ligt eraan hoe de kabel aangesloten is. Gaat de kabel naar beneden toe, dan kan je beter een platte halen, de bitjes "glijden" dan beter door de kabel heen.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Geen matches
SgtStrider schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:47:
[...]

Het ligt eraan hoe de kabel aangesloten is. Gaat de kabel naar beneden toe, dan kan je beter een platte halen, de bitjes "glijden" dan beter door de kabel heen.
Hangt ook van de beelden af. Bestaat dat uit veel 0'en dan kun je beter een ronde kabel nemen, kijk je meer 1'tjes dan doet een platte beter zijn werk.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Laatst online: 01-08 08:42
Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 00:07
Waarom zou je die kabel nemen? In Nederland kosten de 1.4 HDMI kabels niet veel meer...

Tevens is er nu een aanbieding bij Kabeltje.com, waardoor je een HDMI kabel tegen alleen de verzendkosten kunt kopen :). (https://www.kabeltje.com/...abel-1-meter-pf-2088.html). Dat kost je dan 3 euro in totaal, voor een HDMI 1.4 kabel. Van 1 meter lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Geen matches
en is er dan nu al een hign speed (1.4) kabel met ethernet, die plat is? of een ronde witteen dan natuurlijk wel 1 van 15 meter

Verwijderd

Ongeacht of je nou kiest voor een "dure" of "goedkope" HDMI kabel, laat je in elk geval niet misleiden door de versie nummers. Een HDMI 1.4 kabel bestaat in feite helemaal niet. Deze nummers mogen officieel niet meer gebruikt worden bij het vermelden van specificaties van een kabel. De term is namelijk inhoudsloos. Veel nieuwe specificaties in alle versies nieuwer dan HDMI 1.2 zijn namelijk optioneel en dus niet verplicht. Een apparaat met een sticker "HDMI 1.4" hoeft niet perse 3D of Deep Color te ondersteunen om toch te voldoen aan die specificaties. Een HDMI 1.2 apparaat hoeft dus technisch niet meer te kunnen dan een HDMI 1.3 of HDMI 1.4 apparaat, en zou misschien zelfs betere specificaties kunnen hebben.
Veel shops vermelden het nummer echter nog wel op de producten, want dat verkoopt zo makkelijk. Een stickertje op de TV met "HDMI 1.4" en een stickertje op het (vaak duurdere) kabeltje met "HDMI 1.4" en dan heb je het kabeltje altijd verkocht, zelfs als de consument al HDMI kabels had. Officieel mag dit dus niet van de HDMI organisatie. Bij kabels geldt dit al vanaf september 2010 met een afkoel periode van 1 jaar, dus tot nu. Vanaf 1 januari 2012 mag er bij geen enkel product gerefereerd worden aan een eventueel HDMI versie nummer. Er mag alleen op vermeld worden welke functies wel ondersteund worden.
Bron: HDMI.org

Nu over de kabels. Er zijn 4 soorten HDMI kabels voor gebruik thuis:
HDMI Standard Speed
Dit is eigenlijk een oud type HDMI kabel. Hij kan volgens de fabriek tot 1080i resoluties aan en geen 3D, Audio Return Channel (ARC) en andere functies omschreven in de HDMI 1.4 specificaties. Hij wordt nauwelijks nog geproduceerd, omdat een High Speed HDMI kabel evenveel kost om te maken. In de praktijk lukt het vaak wel om 1080p over kabels met dit label te zenden, met name als het gaat om korte kabeltjes. Het wordt echter niet gegarandeerd door de fabrikant dat deze resolutie ondersteund wordt.
HDMI High Speed
Dit is het meest gangbare kabeltje. De meeste HDMI kabels in de winkels zijn van deze versie. Hij ondersteund 3D, ARC en resoluties tot minimaal 1080P bij lengtes tot minimaal 5 meter. Onder ideale omstandigheden en afhankelijk van de kwaliteit van de kabel kan je deze resoluties echter ook over langere kabels transporteren.
Vroeger werd hij aangeduid als "HDMI 1.3 CAT2". Een ouder HDMI kabeltje kan dus prima 3D, ARC en andere nieuwe functies aan, op ethernet na. In de praktijk kan dit vaak zelfs met een HDMI 1.0 of HDMI 1.2 kabel. Je hebt dus geen speciaal HDMI kabeltje nodig voor functies als 3D, ARC, 4k en al die andere mooie functies in de HDMI specificatie, op ethernet na.
Ethernet kanaal
Verder zijn beide versies (Standard en High Speed) beschikbaar met ethernet kanaal. In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, is dit niet vereist voor 3D, ARC en andere nieuwe functies. Met het ethernet kanaal kunnen er ook data (bestanden) verzonden worden, zoals je ook met een standaard ethernet patchkabel kan. Het idee is: Sluit 1 apparaat aan op internet en sluit de overige apparatuur aan op elkaar met HDMI kabels met ethernet kanaal. Je kan dan met alle apparaten verbinding maken met internet of met computers in het netwerk. In de praktijk zijn er nog niet heel veel apparaten die ethernet over HDMI ondersteunen.
Het technische verschil tussen een HDMI kabel met of zonder ethernet is dat een kabel zonder ethernet 4 "High Speed kanalen" (3 aders die gezamenlijk getwist en afgeschermd zijn) heeft, en een kabel met ethernet kanaal heeft er 5. De pinout, pluggen en interne aantal adres blijft hetzelfde.

Zo, misschien is een en ander nu iets duidelijker als het gaat om HDMI versie nummers. :)

@engelberdus ook in de platte uitvoering zijn er High Speed met Ethernet kabels beschikbaar.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 14:01

M2M

medicijnman

Geen matches
.

[ Voor 100% gewijzigd door M2M op 14-09-2011 12:30 ]

-_-

Verwijderd

Maar heb je het bericht ook daadwerkelijk gelezen en eventueel de bron, HDMI.org, ook geraadpleegd? Of dacht je simpelweg "heuj, die verkopen ook kabels" en heb je toen je bericht maar geplaatst? ;)

Ik ga even beter smileys leren lezen en een bakkie koffie pakken. }:O

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 12:31 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 14:01

M2M

medicijnman

Geen matches
ik zet het smileyface-je er niet voor niets neer. Blijkbaar bestaat de +1 grappig niet meer. Enfin, voorgaande post gewijzigd.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ik zoek geen merk kabel van honderd(en) euros, en heb 15 meter nodig voor de beamer. dan wil ik niet nu een kabel zonder ethernet en straks nog een kabel, met ethernet hoeven kopen.
maar als ik zoek / zocht vond ik die niet.
ik zocht ook specifiek 1.4 / high speeds, omdat het verschil tussen standaard en high speed een verschil is waar dus meer/ beter signaal door kan. dat merk je bijna niet bij korte lengtes, maar bij lange kabels lijkt het me toch wel belangrijk een kabel te hebben die ook daadwerkelijk iets moet kunnen. ik wil niet mijn HD beamer aansluiten en dan slechts 1280x720 over kunnen brengen.
het is wel leuk, op die sites staan mooi de signaalversterkers gepresenteerd, maar ik wil gewoon alleen een kabel die doet wat ie belooft, full HD, 3D audio return, deep color, en ethernet, met 15 meter lengte. zoals je zegt, de oudere kabels worden nauwelijks nog gemaakt omdat de nieuwere standaard kabels nauwelijks meer kosten. dan wil ik niet opeens een monster-kabel moeten kopen als ik iets van "garantïes" of zo wil hebben, en opeens extra moet betalen voor mooie gekleurde stekkers en gevlochten sleeves, ferrietkernen oid. ze zullen best NOG beter werken, maar ik wil gewoon een kabel van 25 euro, maar kan / kon hem nergens vinden. of met allemaal mitsen en maren en benodigde versterkers.

en dan weet ik nog steeds niet het voordeel van een platte kabel of ronde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
15 meter is een enorme lengte voor HDMI. 25 euro voor 15 meter (ofwel, 1.66 euro voor hetzelfde kabeltje in 1 meter lengte) ga je niet vinden zonder dat de winkel zich ingedekt heeft tegen te hoge verwachtingen van de klant. Vanwege de lengte die overbrugt moet worden heeft de kabel dikkere aders en betere afscherming nodig om het signaal zonder te veel verlies over te kunnen brengen. Kortom, een hogere prijs per meter, en dat ook nog eens vermenigvuldigd met 15.

Een plat kabeltje kan je eventueel makkelijker wegwerken achter plinten of onder het tapijt. Ook raakt een plat kabeltje minder snel in de knoop. Een plat kabeltje is echter wel minder flexibel en kan je hem niet zomaar alle kanten op buigen. Functioneel zit er geen verschil tussen plat of rond.

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:34
Geen matches
engelbertus schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:33:
ik zoek geen merk kabel van honderd(en) euros, en heb 15 meter nodig voor de beamer. dan wil ik niet nu een kabel zonder ethernet en straks nog een kabel, met ethernet hoeven kopen.
maar als ik zoek / zocht vond ik die niet.
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=345518

Deze HDMI-kabel van 15 meter heb ik tussen mijn pc en tv liggen. Werkt bij mij zonder problemen en voor die prijs zou je de gok kunnen wagen. (De kabel is rond ;).)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet even gezegd worden: was gisteren bij Mediamarkt en ondanks alle commentaren die ze krijgen, proberen ze me toch gewoon een abnormaal dure kabel aan te praten, echt bizar. Daarna even de aanbiedingen online gecheckt en zijn gewon exact dezelfde kabels, alleen minimaal 2 x zo goedkoop. Of je nu bij allekabels, kabelaanbieding of kabeltje haalt, minimaal net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:34
http://www.4u-tech.nl/N_f...l---15m--N_art_49686.html

hier staan ook goedkope kabels tussen heb er net 1 van 7,5 meter besteld kijken ofdat het werkt :)

(edit link)

[ Voor 19% gewijzigd door knoffy op 11-10-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WestBoy_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09-2022
Geen matches
Ik heb de Radeon 6770 HD videokaart pas kort geinstalleerd op mijn pc, daarnaast komt mijn samsung syncmaster px2370 deze vrijdag!

Ik ben dus opzoek gegaan naar een HDMI-kabel. (want ik wil gebruik maken hiervan)
Ik heb er 2 gekocht. Deze 2 ga ik ook testen!

Afbeeldingslocatie: http://i1219.photobucket.com/albums/dd435/KFC4LIFE88/KijkshopHDMI-kabel1499.jpg
Kijkshop hdmi kabel € 14,99

Afbeeldingslocatie: http://i1219.photobucket.com/albums/dd435/KFC4LIFE88/ActionHDMI-kabel240.jpg
Action hdmi kabel € 2,40

Sommige van jullie hebben al de action-hdmi kabel al getest.
Mijn vraag aan jullie is: hebben jullie deze van action al getest? Dit is dus niet de oranje versie van action?
Daarnaast heb ik ook nog de andere hdmi kabel gekocht bij kijkshop. Kent iemand deze hdmi kabel en heeft iemand deze al getest?

Daarnaast raden jullie me liever de oranje action hdmi kabel? Bij de Action waar ik naar toe ging hadden ze alleen de versie hierboven.

Graag jullie feedback..!! >:) Alvast bedankt mede-tweakers!!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 19:37
Geen matches
Een kameraad van me heeft de zwarte HDMI-kabel van de Action getest. Hij kreeg via zijn laptop geen beeld op zijn TV met de huidige HDMI-kabel (merk onbekend) die tussen zijn DVD-speler zat. Na een boel gepruts heb ik geadviseerd om toch maar even een nieuwe kabel te kopen (terwijl de huidige kabel prima werkte op de DVD-speler). Ik zeg koop gewoon de goedkoopste kabel bij Action en ja hoor, probleem opgelost!

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Die laatste heb ik, samen met de oranje, getest 4 om 4. Ik heb overigens HDMI 1.3 getest, dus zonder ethernet.
Kabels zijn prima :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 23:13
Geen matches
Deze 10 meter HDMI kabel (wit) van 12.95 heb ik net aangesloten en hij doet het prima met 1080p: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=464948

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Geen matches
Die zwarte kabel is de nieuwe van de action.
Ze lijken erg op de variant vóór de oranje. Alleen nu met br-logo en 3d en ethernet.

Ik heb nog een oude zwarte. Deze nieuwe zullen ook wel prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 19:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Geen matches
WestBoy_B schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:09:

Action hdmi kabel € 2,40

Sommige van jullie hebben al de action-hdmi kabel al getest.
Mijn vraag aan jullie is: hebben jullie deze van action al getest? Dit is dus niet de oranje versie van action?
Daarnaast heb ik ook nog de andere hdmi kabel gekocht bij kijkshop. Kent iemand deze hdmi kabel en heeft iemand deze al getest?

Daarnaast raden jullie me liever de oranje action hdmi kabel? Bij de Action waar ik naar toe ging hadden ze alleen de versie hierboven.

Graag jullie feedback..!! >:) Alvast bedankt mede-tweakers!!! :9
Vorige week die van Action getest i.c.m. Geforce 9400 HDMI -> Iiyama X274HD. Werkt perfect op 1920*1080p. (overigens ook met de FullHD videocamera en PS3).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Laatst online: 04-08 23:05
Geen matches
Heeft iemand misschien een tip voor een HDMI kabel van 10 meter? Heb deze uit de pricewatch gehaald:

#ProductPrijsSubtotaal
1ICIDU HDMI Audio/Video Cable 10m€ 18,50€ 18,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 18,50

Maar het kan misschien nog cheaper! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschilt ENORM wat je met je kabels doet , Ik heb zelf een aantal bulk kabels die vast aan mijn pc schermen zitten . Echter heb ik ook nog een vrij dure Oxygen kabel , de reden van deze koop was omdat ik hem vaak in , en uit moet pluggen. de meeste gingen een klein weekje mee . ( 10x op een dag is totaal geen uitzondering ) . Deze heb ik nu een 5 maanden , en verwacht er nog lang mee te kunnen werken .

De meeste die echt, echt kieskeurig zijn zullen dan wel in veel gevallen component nemen . Dure kabels is 9/10 onzin , in sommigen gevallen bied deze wel een uitkomst ;) . Goede kabel koop je ong voor 15 euro 1.5m-2m

just my 2 pence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:59
Geen matches
iBurger schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:26:
Heeft iemand misschien een tip voor een HDMI kabel van 10 meter? Heb deze uit de pricewatch gehaald:

#ProductPrijsSubtotaal
1ICIDU HDMI Audio/Video Cable 10m€ 18,50€ 18,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 18,50

Maar het kan misschien nog cheaper! :)
Klik hier. 12.50 inclusief iDeal en verzendkosten. Beat that. :+
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste