WeViE schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:07:
Erg jammer dat ze de test hebben uitgevoerd door zelf te kijken en te luisteren. Het "onderzoek" zou toch stukken waardevoller zijn als ze ze met meetbare resultaten zouden komen. Tot die tijd blijf ik bij mijn standpunt: beeldkwaliteit is niet afhankelijk van de HDMI
kabel.
Zou ook makkelijk genoeg moeten zijn, want dan moeten er bits veranderen en dat kan je prima meten/registreren. Nu moet ik vertrouwen op de subjectieve waarneming van een fenomeen dat technisch gezien eigenlijk helemaal niet kan bestaan, terwijl juist dan echt bewijs natuurlijk heul fijn zou zijn.
Wat een pijnlijke nonsens daar zeg, die lui zeggen te weten waar ze het over hebben en roepen vervolgens dingen waar mijn tenen van gaan krommen. Zelfs zonder de materie door en door te kennen zie ik dat het nergens over gaat.
Ten derde: ik heb met een collega simpelweg gekeken naar verschillen in presentatie. Metingen kosten een godsvermogen en voegen in dit geval weinig toe (maar dat is mijn mening). Als er een verschil waarneembaar is, is dat gewoon zo... We willen bij een eventuele volgende test best het team uitbreiden om de statistieken nog betrouwbaarder te maken. Geen probleem.
Men is dus gewoon te goedkoop om degelijke metingen te doen en doen dus een proefje met twee mensen. Nee, lekker.
Er gaat veel meer door de kabel heen dan alleen 1'tjes en 0'len. Allereerst gaat er audio én video door de kabel heen. Ten tweede gaat er nog een kloksignaal doorheen. Het audiosignaal kan gemakkelijk inwerken op het videosignaal en visa versa.
Meneer beweert hier volgens mij glashard dat er analoge elementen over een HDMI-
kabel worden verstuurd, want anders kan ik het toch echt niet uitleggen.
Nog een hele interessante opmerking van een bezoeker:
Mijn collega's en ik hebben even een leuk data verkreukelaartje in elkaar gezet.
Het gaat hierbij om het toevoegen fase verschuiving gemoduleerd met een frequentie van 10 Hz to 15 kHz traploos regelbaar.
Een golfvorm filter die van de blokgolf een sinus en driehoek of een puls (in breedte regelbaar) maakt, en nog een verzwakker die het gehele signaal verzwakt regelbaar van 0 to -20 dB.
Hierop hebben wij aan de uitgang via HDMI een Samsung Full HD Plasma scherm aangesloten en als bron HDMI een blue ray speler van Pioneer.
En wat blijkt?
We moeten wel heel gekke dingen uithalen wil er op het beeld iets gebeuren, meestal gaat het beeld gewoon op zwart of er ontstaat blokvorming, we hebben geen contrast verschillen, geen kleur verschuivingen,of teruggang in resolutie waar kunnen nemen.
[
Voor 19% gewijzigd door
Verwijderd op 16-01-2011 09:31
]