Jammer dat we ook niet Miren konden pakkenVerwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 13:43:
mijn forts KEKEKE
Verwijderd
ja aleen maar omdat mensen huilen als IN ze alle 3 neemt
wij hielden ons in op het 2de fort.. en toch nog gepakt lol.
sja nu is mirren toch van ons
wij hielden ons in op het 2de fort.. en toch nog gepakt lol.
sja nu is mirren toch van ons
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 11:59 ]
Wordt dit spel nog veel gespeeld? Nog voldoende spelers (buiten bots en goldspammers
)? Hoeveel is de abo per maand en voor enkele maanden (tip voor TS)?
Ooit beta gespeeld. Mijn indruk toen: erg mooi gemaakt, maar behoorlijk grindbased pve.
Ooit beta gespeeld. Mijn indruk toen: erg mooi gemaakt, maar behoorlijk grindbased pve.
Hoeveelheid spelers, tja... ligt er aan op welke server je zit. Op Kalil is het aardig rustig, aan de ene kant wel prettig maar soms ook weer erg moeilijk om een fantsoenlijke party te vindenHurtebise schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:15:
Wordt dit spel nog veel gespeeld? Nog voldoende spelers (buiten bots en goldspammers)? Hoeveel is de abo per maand en voor enkele maanden (tip voor TS)?

Bots kom je haast niet meer tegen en gold spammers krijgen vaak de kans niet meer.
Het grinden zal binnenkort aangepakt worden in de 1.9 patch.
Alhoewel ik er persoonlijk minder blij mee ben, hoe sneller mensen naar lvl 50 grinden hoe minder mensen de moeite nemen om de content tussen lvl 1 en 49 serieus te nemen.
Payment model:
1 month: €12.99
3 months: €34.47 (equivalent to €11.49 per month)
6 months: €65.94 (equivalent to €10.99 per month)
12 months: €119.88 (equivalent to €9.99 per month)
[ Voor 13% gewijzigd door sHELL op 29-04-2010 12:34 ]
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Tja, ook bij Aion is het principe simpel, het is lvl50 waar uiteindelijk je alles voor doet. Met droprates die soms niet eens in hele procenten is uit te drukken, soms enorme verschil tussen 2 lvls (zeker qua skills), werd het grindgevoel wel erg aanwezig.sHELL schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:34:
Alhoewel ik er persoonlijk minder blij mee ben, hoe sneller mensen naar lvl 50 grinden hoe minder mensen de moeite nemen om de content tussen lvl 1 en 49 serieus te nemen.
Ik speel al een tijdje niet meer, die verschillen tussen classes onderling was erg groot, SM had nonstop mana problemen en het continue 1 op 1 moeten vechten werd gewoon saai.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
zou iemand mij een trial key kunnen toesturen.
wil het inderdaad gaan proberen maar om nou direct 50 euro neer te leggen.
alvast bedankt!!
alvast bedankt!!
Moet je wel een e-mail adres achterlaten waar de trail key heen kan.Roy.S schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:30:
zou iemand mij een trial key kunnen toesturen.
alvast bedankt!!
U heeft mail =)Roy.S schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:14:
als je het niet erg vindt zou ik dat liever in een DM doen
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Uhm ja ik heb hier een inactive Aion LIMITED EDITION account maar zal waarschijnlijk hem ook nooit meer aanraken . Hebt je interesse DM even dan regelen we wat verder af daarzo
[ Voor 4% gewijzigd door Chibi2k op 04-05-2010 23:50 ]
Radical Birds
Als ik jou was, zou ik de 1.9 en 2.0 patch afwachten. Van wat ik dusver v an de 2.0 patch heb gehoord gaat deze echt geweldig worden.Chibi2k schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:50:
Uhm ja ik heb hier een inactive Aion LIMITED EDITION account maar zal waarschijnlijk hem ook nooit meer aanraken . Hebt je interesse DM even dan regelen we wat verder af daarzo
- De mogelijkheid tot pets ( die kunnen 'evolueren' door te levelen )
- De mogelijkheid tot mounts (kan je zelf tamen )
- XP needed reduction en VEEL meer quests, 2-3x zoveel
- Je kan wapens upgraden (en dan heb ik het niet over +1 t/m +10, maar echt over andere looks + betere stats eetc op je wapen en powers, kan 4x geloof ik )
- shitload van instances erbij
- level cap increase naar 55
- ground abyss
etc.
Het is nog vroeg maar ik zal nog wel een gedetailleerder overzicht maken..
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Verwijderd
ik doe ook wel eens siege's maar als ik dan al die mensen zie die allemaal bewegen begind me beeld te stotteren dat de schuld van de geafice kaart of is daar totaal niks aan te doen (hoe goed je vid card ook is)
Alle grafische setting omlaag schroeven =)Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:53:
ik doe ook wel eens siege's maar als ik dan al die mensen zie die allemaal bewegen begind me beeld te stotteren dat de schuld van de geafice kaart of is daar totaal niks aan te doen (hoe goed je vid card ook is)
In de laatste Krotan defence waar ik in zat had ik 10FPS (maar VSynch stond nog aan), maxxed settings @1920x1200.
Heb de laatste week geen siege meer gedaan :x
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Check de Patch Notes voor 2.0 evenChibi2k schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:50:
Zit net even te kijken en zie ik ineens:
9. The names of characters who are in the same Legion as you will appear in the same color.
Toen Ayase op Perento was had ik dit even gezegd tegen hem en hij vond het een goed idee
[ Voor 30% gewijzigd door DeluxZ op 05-05-2010 18:10 ]
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Dit al gezien?DeluxZ schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:04:
[...]
Check de Patch Notes voor 2.0 even
Zit net even te kijken en zie ik ineens:
9. The names of characters who are in the same Legion as you will appear in the same color.
Toen Ayase op Perento was had ik dit even gezegd tegen hem en hij vond het een goed idee. Dit is echt veel handiger, ik zag ooit mijn eigen legion mensen niet eens omdat ze gewoon niet opvallen tussen alle mensen.

Die hond is nog het beste

Slaat nergens op die pets. Maarja dat soort dingen vinden die Koreanen leuk enzo, dus worden wij er ook mee opgescheept.
Wat dacht je van WoW? Die spant volgens mij de kroon nog steeds met collectable pets, dit is peanutsFrank schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:54:
Slaat nergens op die pets. Maarja dat soort dingen vinden die Koreanen leuk enzo, dus worden wij er ook mee opgescheept.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hoe is Aion ivm Lineage2? Ik vond L2 zalig 
edit: vooral de pvp dan, in L2 was het echt de max, sieges, clanwars, hoe zit dat hier? (en hoe goed werkt het in de praktijk?)
edit: vooral de pvp dan, in L2 was het echt de max, sieges, clanwars, hoe zit dat hier? (en hoe goed werkt het in de praktijk?)
[ Voor 59% gewijzigd door geemfriek op 07-05-2010 16:47 ]
Tsja ik vind het gewoon nergens op slaan. Ik wil gewoon een MMO spelen en geen dieren achter me hol aan hebben lopenSinergyX schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:32:
[...]
Wat dacht je van WoW? Die spant volgens mij de kroon nog steeds met collectable pets, dit is peanuts
Blijkbaar komen er ook bruikbare pets, zoals creator pets, bag pets en alert pets.Frank schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:02:
[...]
Tsja ik vind het gewoon nergens op slaan. Ik wil gewoon een MMO spelen en geen dieren achter me hol aan hebben lopen
Ah, dan is het wat anders
Je kon in die vision trailer ook iets zien in de richting van tameable mounts ofzoiets. Maar denk niet dat we ook daadwerkelijk mounts krijgen waar je op kan rijden.
Ik heb ook een tijd L2 gespeeld (meest op private servers)geemfriek schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:41:
Hoe is Aion ivm Lineage2? Ik vond L2 zalig
De sieges in Aion zijn wel groter volgens mij en ze zijn dagelijks ipv wekelijks.
In L2 kan iedereen je vriend/vijand zijn, in Aion is dat niet mogelijk, het andere ras is altijd je vijand en je eigen ras is altijd je vriend.
Verder voelt de wereld in Aion kleiner aan dan in L2, maar Aion is ook nog een stuk jonger.
'middag 
Net het spel gekocht, lijkt me wel vermakelijk naar wat ik zoal lees op forums. Met het spel alleen, hoelang kun je daar mee spelen? En een subscriptie is iets van 13 euro in de maand right?
En ik ben ook alvast benieuwd naar ervaringen van mensen die ook WoW hebben gespeeld, hoe verhoud Aion zich daarmee? (niet dat ik wow gedaan heb)
Net het spel gekocht, lijkt me wel vermakelijk naar wat ik zoal lees op forums. Met het spel alleen, hoelang kun je daar mee spelen? En een subscriptie is iets van 13 euro in de maand right?
En ik ben ook alvast benieuwd naar ervaringen van mensen die ook WoW hebben gespeeld, hoe verhoud Aion zich daarmee? (niet dat ik wow gedaan heb)
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Je hebt een maand speeltijd als je het spel koopt, daarna is het inderdaad iets van 12/13 euro per maandMurk schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:59:
'middag
Weer begonnen met spelen. Ik was gestopt omdat levelen bij asmos heel traag/moeilijk ging. Ik speel nu elyos met een paar vrienden. VEEL beter 
Zijn er elyos spelers op telemachus?
Ik speel Elyos op Telemachus.Ethnic schreef op maandag 10 mei 2010 @ 00:23:
Weer begonnen met spelen. Ik was gestopt omdat levelen bij asmos heel traag/moeilijk ging. Ik speel nu elyos met een paar vrienden. VEEL beter
Mijn main is een level 48 Cleric; Whitespirit.
Verder heb ik nog een aantal chars die rond de level 20 zitten.
Ik heb beide gespeeld en ik moet zeggen dat ik zeer ewinig verschil heb gemerkt tussen asmo/elyos ( tot level ~38).Ethnic schreef op maandag 10 mei 2010 @ 00:23:
Primaire verschil is dat aion een pure pvp game is, terwijl wow meer de andere kant opgaat in endgame (pve dungeons & pvp arena's)En ik ben ook alvast benieuwd naar ervaringen van mensen die ook WoW hebben gespeeld, hoe verhoud Aion zich daarmee? (niet dat ik wow gedaan heb)
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Pure absoluut niet, een orginele PVP server in WoW preLK (mischien zelfs pre-BC), was redelijk gelijk aan Aion. Daar was zelfs PvP een nog groter aspect, daar je nagenoeg altijd in PVP-enabled zones rond liep, waar het in Aion enkel Abyss en via portals kan worden gedaan. Daarnaast is het bijna enkel voor end-content, zoals de sieges, waar je tot die tijd gewoon bezig bent met PvE content.blouweKip schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:56:
Primaire verschil is dat aion een pure pvp game is, terwijl wow meer de andere kant opgaat in endgame (pve dungeons & pvp arena's)
De focus in end-content in WoW ligt inderdaad op PvE, maar blijft een aardige (niet geforceerde) mix houden met PvP (WG, BG's, arena, maar ook PvP items te gebruiken in PvE).
[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 10-05-2010 10:01 ]
Het lijkt erop dat veel mensen even stoppen met Aion en afwachten voor 1.9 patch.
Elke dag siege is niet echt fijn, dat wordt beetje monotoon beeld omdat je bijna niets anders kan doen.
Sieges hebben teveel invloed op Aion spelbeeld. Want als er fortress maar straks vulnerable is, gaat velen roepen: "ELYOS COME TO ABYSS" alsof meteen heel volk mee moet. Dan kun je haast geen andere dingen doen zoals SR, DP, Dredgion, Theobomos Labs omdat veel templars / clerics dan gelijk weglopen. Parties maken wordt dus verstoord. En als je midden in instance bent, lopen er sommigen zomaar weg voor siege. Dat kan natuurlijk niet!
En dat vind ik het minst fijne aan Aion. Kan het niet met iets meer pauze ertussen? Om 2 dagen siegen vind ik goed zo.
Ik ga voor komende patch 1.9 mijn site verder afmaken en mijn legion De Vliegende Hollanders zoekt de nieuwe leden. Iedereen is welkom, maar we graag vanaf level 20. En je moet minimaal 15 jaar zijn om kinderachtig gedrag klein te houden (dus verstandig spelen en geen emokid)
En in verband met semi-open Legion Agenda zoek ik samenwerking met de andere legions om agenda beter te benutten. Je mag hiervoor ingame vragen voor de toegang of registeren op de forum, dan kom je bij de Alliance deel zodat je kan praten met de andere legions.
Elke dag siege is niet echt fijn, dat wordt beetje monotoon beeld omdat je bijna niets anders kan doen.
Sieges hebben teveel invloed op Aion spelbeeld. Want als er fortress maar straks vulnerable is, gaat velen roepen: "ELYOS COME TO ABYSS" alsof meteen heel volk mee moet. Dan kun je haast geen andere dingen doen zoals SR, DP, Dredgion, Theobomos Labs omdat veel templars / clerics dan gelijk weglopen. Parties maken wordt dus verstoord. En als je midden in instance bent, lopen er sommigen zomaar weg voor siege. Dat kan natuurlijk niet!
En dat vind ik het minst fijne aan Aion. Kan het niet met iets meer pauze ertussen? Om 2 dagen siegen vind ik goed zo.
Ik ga voor komende patch 1.9 mijn site verder afmaken en mijn legion De Vliegende Hollanders zoekt de nieuwe leden. Iedereen is welkom, maar we graag vanaf level 20. En je moet minimaal 15 jaar zijn om kinderachtig gedrag klein te houden (dus verstandig spelen en geen emokid)
En in verband met semi-open Legion Agenda zoek ik samenwerking met de andere legions om agenda beter te benutten. Je mag hiervoor ingame vragen voor de toegang of registeren op de forum, dan kom je bij de Alliance deel zodat je kan praten met de andere legions.
Er is geen (of dat was er niet toen ik nog aion speelde) pve end game content in aion die de moeite waard is, ergo: de endgame is pure pvp en er is slechts wat casual pve levelling content. (opzich niet erg als je voor pvp gaat - al is het voornamelijk ganken)Pure absoluut niet, een orginele PVP server in WoW preLK (mischien zelfs pre-BC), was redelijk gelijk aan Aion. Daar was zelfs PvP een nog groter aspect, daar je nagenoeg altijd in PVP-enabled zones rond liep, waar het in Aion enkel Abyss en via portals kan worden gedaan. Daarnaast is het bijna enkel voor end-content, zoals de sieges, waar je tot die tijd gewoon bezig bent met PvE content.
Pure was dus geen mogelijkheid tot enige vorm van PvE, siege's zijn toch veelal tegen een NPC boss?
Andere kant, ik speel Aion al lang niet meer, concept was leuk maar de uitwerking van een 'dynamische omgeving en combat system' is niet meer geworden dan een liniaer verhaaltje met statische skills.
Andere kant, ik speel Aion al lang niet meer, concept was leuk maar de uitwerking van een 'dynamische omgeving en combat system' is niet meer geworden dan een liniaer verhaaltje met statische skills.
Verwijderd
Volgens mij wordt er alleen gesieged op Woensdag en Zondag en heel soms op zaterdag of vrijdag. Dus nee er zijn niet elke dag sieges(in iedergeval niet op Gorgos). Dus weet welke game jij hebt lopen spelen MrDummy.
Ik weet niet hoor, maar mensen die Aion een PvP game noemen mogen toch wel eens gaan kijken naar het spel en wat het biedt. Aion is geen PvP-game maar PvPvE (neigt zelf heel erg naar PvE imo). In endgame is de beste/meest efficiënte manier om aan Abyss Points te komen.... juist, PvE (fort instances).
Fort bosses zijn gewoon een klein beetje pve in een verder volledig op pvp gefocust spel, echte instances met progression zoals in pve mmo's zijn er gewoon praktisch niet.
De term pvpve is gewoon verzonnen om wat pve liefhebbers voor de gek te houden, misschien dat er op dat punt in de toekomst nog wat veranderd maar tot die tijd is het gewoon pvp (eve online heeft ook pve missies maar kun je niet echt een pve game noemen - idem voor aion)
nofi, iedereen zn eigen ding maar als je pve net zo belangrijk (of belangrijker) vind dan pvp dan zal aion tegenvallen.
De term pvpve is gewoon verzonnen om wat pve liefhebbers voor de gek te houden, misschien dat er op dat punt in de toekomst nog wat veranderd maar tot die tijd is het gewoon pvp (eve online heeft ook pve missies maar kun je niet echt een pve game noemen - idem voor aion)
nofi, iedereen zn eigen ding maar als je pve net zo belangrijk (of belangrijker) vind dan pvp dan zal aion tegenvallen.
Ik heb genoeg gehoord. Als mensen het niet eens kunnen worden over waar het spel om draait dan is er genoeg te beleven 
PvE kan me gestolen worden, PvP is mijn ding
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Dan is Aion niet het spel voor jou. Aion is een PvE game en GEEN PvP game zoals sommige hier doen geloven. Aion adverteert zelf ook als PvP/PvPvE maar dat eerste gaat totaal niet op voor Aion. Het concept is heel mooi, een grote open PvP world.. Maar daar komt in de praktijk niks van terecht. 80% van de Abyss is gewoon leeg. 10% daar zie je mensen omdat er een questhub is en de andere 10% is in de upper abyss/core abyss. Je hebt ook sieges (zerg vs zerg/RvR) wat heel eentonig is en totaal geen tactiek vereist. Wie de meeste mensen weet op te draven wint, zo simpel is het.Murk schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:57:
Ik heb genoeg gehoord. Als mensen het niet eens kunnen worden over waar het spel om draait dan is er genoeg te beleven
Echte PvP ga je niet vinden voor level 50, en als je eenmaal 50 bent is de enige plaats met echte PvP de core abyss. Daar lopen veelal alleen mensen rond met het beste van het beste gear (Fenris/Miragent of level 40/50 Elite abyss set), en zelfs dan word je nog heel vaak geganked door grote groepen of zelfs een alliance. Gear speelt ook een hele grote factor in PvP, en goed gear is in Aion totaal niet makkelijk te krijgen.
Voorbeeldje:
De beste PvE set is Fenris/Miragent. Je moet daar bij voor elk armor piece (beginnende met boots>gloves>pauldrons>leggings>chest>weapon) een aparte quest doen. Voor elke quest betaal je sowieso 4 miljoen kinah omdat je aan het eind een ceremonie moet doen waar je een item bij nodig hebt. Bij de leggings moet je een "Hot Heart of Magic" maken. Dit is een craft die moet "proccen/critten" in een beter item, die kans is iets van 15%. Op dit moment kost 1 poging om zo'n heart te craften ongeveer 25,000,000 kinah (tijd terug was dat veel meer maar gezien de 1.9 patch gaat de prijs omlaag doordat de materials veel makkelijker te farmen zijn.). Kinah is het beste te verkrijgen door simpelweg te grinden.
PvP 25-45 bestaat veelal uit het ganken van nietswetende spelers die mobs aan het killen zijn (PvPvE dus eigenlijk). Echte PvP vind je gewoon niet voor 50, en dan nog kan het zwaar tegenvallen.
De beste PvP set is "Elite Archon Tribunus's <cloth/chain/plate/leather> set. De totale set kost 2,000,000 abyss points. Ter vergelijking: Je krijgt gemiddeld per PvP kill 500-1500 abyss points op level 50. Je hebt ook fort instances (waarvan 3 de meest belangrijke), die geven veruit het meeste AP. Met een beetje geluk haal je 10k AP uit 1 fortress run. Je kan ze elke 18 uur doen, dus wat doen mensen? Die gaan die instances doen en laten hun gezicht verder nergens zien.
Mensen met hoge ranks die zie je nooit. Omdat de gain-lose ratio simpelweg te hoog is. Op de hoogste rank (Army Governor) verlies je 13k AP als iemand anders je verslaat, je krijgt hooguit 9k als jij iemand killt, als die ook Army Governor is.
Dus als ik jou was zou ik er nog even over nadenken, in Aion ga je geen echte PvP meemaken tot je level 50 bent, sterker nog, je gaat op low levels (20-40) heel erg vaak geganked worden in je eigen land door twinks.
Ben Aion toch beetje beu geworden.. tot lv49 chanter gekomen, maar ik merk dat het ook op lv50 heel veel van hetzelfde is. Dredgion is dan nog wel grappig. Kasteel gevechten zijn voor chanter echt super saai.
Voor de rest had ik al over de 20mil aan kinah verzameld door alchemie crafting en daar goeie gear van gekocht voor lv35 ranger voor te riften maar ook dat wordt na een paar uur ook boring.
Misschien over paar maandjes weer eens proberen als 1.9 uit is.
Voor de rest had ik al over de 20mil aan kinah verzameld door alchemie crafting en daar goeie gear van gekocht voor lv35 ranger voor te riften maar ook dat wordt na een paar uur ook boring.
Misschien over paar maandjes weer eens proberen als 1.9 uit is.
Te laat, heb het al gekocht
Wat betreft dat ganken, geen probleem, ben nog steeds member van een grote guild die vanuit een andere MMO op Aion over ging. En die zijn altijd erg behulpzaam in alles.
Of er nou wel of niet valt te vechten met anderen, kzie wel waar het heen gaat, ik geef niet zomaar op
Wat betreft tijd besteden aan krijgen van ubergear, breek me de bek niet open. In een andere MMO iets van 200+ uur besteed aan het verkrijgen van 1 speciale accessoire, en leuk weetje daarbij is dat ik hem nog steeds niet te pakken had. Ja die dropte (met een bepaalde kans) bij bepaalde mobs, maar niet bij mij hoor
[ Voor 29% gewijzigd door Murk op 10-05-2010 23:22 ]
Er is echter ook nauwelijks pve op level 50 (iedereen die ik ken die het getrokken heeft om 50 te worden - ik ben gestopt mid 40 - vond dat het pve component gewoonweg 3x niets was), en pvp = ganken voor de meeste mensen, ik ken maar weinig pvp-ers die om echte RvR etc geven, ganken schijnt voor de meerderheid gewoon "the big thing" te zijn, dat het misschien faalt op pvp gebied wil niet zeggen dat het pve is, want daar faalt het zo mogelijk nog harder.Dan is Aion niet het spel voor jou. Aion is een PvE game en GEEN PvP game zoals sommige hier doen geloven.
Wel jammer want het spel had (afgezien van de instanced wereld) best potentie.
Voor echte pvp moet je imho in eve (of misschien warhammer - al speel ik dat zelf niet) zijn, en voor pvp heb je alleen lotro en wow.
Waarom spelen mensen door tot mid 40 als je de pve helemaal niets vindt? De beta gaf al een zicht op het grindgehalte van deze game. Tijdens de eerste maanden is dat ook ruimschoots bevestigd.blouweKip schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:35:
[...]
Er is echter ook nauwelijks pve op level 50 (iedereen die ik ken die het getrokken heeft om 50 te worden - ik ben gestopt mid 40 - vond dat het pve component gewoonweg 3x niets was)
Aion heeft heel gelikte gfx. Leuke soundtrack en sfeer. Maar de combat en de quests zijn niet echt geïnspireerd te noemen. Plus ook de skills die om de x lvls pas kunnen worden verbeterd/geleerd.Wel jammer want het spel had (afgezien van de instanced wereld) best potentie.
Voor echte pvp moet je imho in eve (of misschien warhammer - al speel ik dat zelf niet) zijn, en voor pvp heb je alleen lotro en wow.
Deed mij eerder denken aan een kwalitatief goede f2p mmo. Nu schept het teveel verwachtingen die niet worden ingelost (content pve en pvp). Ik had meer verwacht van deze titel. Het fly-concept enzo. Wilde het een kans geven, maar imo is het niet genoeg om er maandelijks voor te (blijven) betalen.
[ Voor 6% gewijzigd door Hurtebise op 11-05-2010 09:14 ]
Wacht nou maar tot de 2.0 patch voordat je het spel af blijft kraken.. alsof WoW of EvE online etc. perfecte spellen waren binnen een jaar na launch.. de game is nu sinds september uit in europa, dus net 8 maanden (het is vroeg, ik ga niet tellen
).
Content ontstaat naarmate de game vordert, en er wordt ook gepolijst.
Het concept, de engine, de flying mechanics, de combat mechanics, threat mechanics, raiding mechanics zijn er allemaal en werken ook zeer netjes.. het moet alleen uitgewerkt worden.
Jullie mensen zijn ongeduldig. Weet je hoe slecht WoW was tijdens launch? Ik wel
.
En ik noem WoW omdat dat toch de meest bekende MMO is.
Het concept, de engine, de flying mechanics, de combat mechanics, threat mechanics, raiding mechanics zijn er allemaal en werken ook zeer netjes.. het moet alleen uitgewerkt worden.
Jullie mensen zijn ongeduldig. Weet je hoe slecht WoW was tijdens launch? Ik wel
Aion is non stop world PvP, koop maar eens een timecard en ga core abyss in met je 50. Of upper/lower abyss met een lager level char.Frank schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:20:
[...]
Dan is Aion niet het spel voor jou. Aion is een PvE game en GEEN PvP game zoals sommige hier doen geloven. Aion adverteert zelf ook als PvP/PvPvE maar dat eerste gaat totaal niet op voor Aion. Het concept is heel mooi, een grote open PvP world.. Maar daar komt in de praktijk niks van terecht. 80% van de Abyss is gewoon leeg. 10% daar zie je mensen omdat er een questhub is en de andere 10% is in de upper abyss/core abyss. Je hebt ook sieges (zerg vs zerg/RvR) wat heel eentonig is en totaal geen tactiek vereist. Wie de meeste mensen weet op te draven wint, zo simpel is het.
Echte PvP ga je niet vinden voor level 50, en als je eenmaal 50 bent is de enige plaats met echte PvP de core abyss. Daar lopen veelal alleen mensen rond met het beste van het beste gear (Fenris/Miragent of level 40/50 Elite abyss set), en zelfs dan word je nog heel vaak geganked door grote groepen of zelfs een alliance. Gear speelt ook een hele grote factor in PvP, en goed gear is in Aion totaal niet makkelijk te krijgen.
Voorbeeldje:
De beste PvE set is Fenris/Miragent. Je moet daar bij voor elk armor piece (beginnende met boots>gloves>pauldrons>leggings>chest>weapon) een aparte quest doen. Voor elke quest betaal je sowieso 4 miljoen kinah omdat je aan het eind een ceremonie moet doen waar je een item bij nodig hebt. Bij de leggings moet je een "Hot Heart of Magic" maken. Dit is een craft die moet "proccen/critten" in een beter item, die kans is iets van 15%. Op dit moment kost 1 poging om zo'n heart te craften ongeveer 25,000,000 kinah (tijd terug was dat veel meer maar gezien de 1.9 patch gaat de prijs omlaag doordat de materials veel makkelijker te farmen zijn.). Kinah is het beste te verkrijgen door simpelweg te grinden.
PvP 25-45 bestaat veelal uit het ganken van nietswetende spelers die mobs aan het killen zijn (PvPvE dus eigenlijk). Echte PvP vind je gewoon niet voor 50, en dan nog kan het zwaar tegenvallen.
De beste PvP set is "Elite Archon Tribunus's <cloth/chain/plate/leather> set. De totale set kost 2,000,000 abyss points. Ter vergelijking: Je krijgt gemiddeld per PvP kill 500-1500 abyss points op level 50. Je hebt ook fort instances (waarvan 3 de meest belangrijke), die geven veruit het meeste AP. Met een beetje geluk haal je 10k AP uit 1 fortress run. Je kan ze elke 18 uur doen, dus wat doen mensen? Die gaan die instances doen en laten hun gezicht verder nergens zien.
Mensen met hoge ranks die zie je nooit. Omdat de gain-lose ratio simpelweg te hoog is. Op de hoogste rank (Army Governor) verlies je 13k AP als iemand anders je verslaat, je krijgt hooguit 9k als jij iemand killt, als die ook Army Governor is.
Dus als ik jou was zou ik er nog even over nadenken, in Aion ga je geen echte PvP meemaken tot je level 50 bent, sterker nog, je gaat op low levels (20-40) heel erg vaak geganked worden in je eigen land door twinks.
Er is zoveel PvP dat ik niet kan helpen maar te lachen om je gehele post.. Er is zat PvP, alleen de hoogste ranks die aan het farmen zijn blijven weg van PvP ja.
Ik heb met mijn level 33 gladiator alt, non stop PvP meegemaakt.
http://uk.aiononline.com/...?charID=30050&serverID=34
Zit nu pas 8 levels in de abyss en heb veel ontweken.
En als 2.0 uit is, moet iedereen maar wachten tot 3.0, en als die uit is tot 4.0 etc etc etc.kaluro2 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:28:
Wacht nou maar tot de 2.0 patch voordat je het spel af blijft kraken.. alsof WoW of EvE online etc. perfecte spellen waren binnen een jaar na launch.. de game is nu sinds september uit in europa, dus net 8 maanden (het is vroeg, ik ga niet tellen).
Jullie mensen zijn ongeduldig. Weet je hoe slecht WoW was tijdens launch? Ik wel.
6 jaar geleden was de 'standaard' van een MMO vele malen lager, daar was het geen probleem dat een game een klein jaar met problemen zat. Huidige games is dat anders, je kan geen half werk meer afleveren en met de maanden het zien te fixen, AoC als voorbeeld, maar LotRO en WH doen er ook goed aan mee.
Het was een leuke poging, ze hebben de inschatting voor 'europese' gamers niet goed gemaakt, pure PvP MMO's werken al lange tijd niet meer, niet meer dan farmers versus gankers, newbies en wannabe's.
Want wat zou 2.0 opeens deze game wel interessant maken? Opeens enorm veel end content gericht op PvE? (immers blijft PvE het succes binnen elke MMO, PvP alleen is geen garantie).
Dan kan je wel afgeven op de post van Pizza dat er wel PvP is, maar de farm verplichting van de gear kan je dus niet weerleggen, dat zit er nu eenmaal in. En het gros van de spelers heeft een zin in uren, dagen, weken te farmen om net 1 minuut langer in leven te blijven in PvP.
Laten we het even omdraaien, ken jij een enkele 'nieuwe' MMO die wel gelijk een 100% gepolijste game afleverde binnen het eerste jaar na launch?SinergyX schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:50:
[...]
En als 2.0 uit is, moet iedereen maar wachten tot 3.0, en als die uit is tot 4.0 etc etc etc.
6 jaar geleden was de 'standaard' van een MMO vele malen lager, daar was het geen probleem dat een game een klein jaar met problemen zat. Huidige games is dat anders, je kan geen half werk meer afleveren en met de maanden het zien te fixen, AoC als voorbeeld, maar LotRO en WH doen er ook goed aan mee.
Het was een leuke poging, ze hebben de inschatting voor 'europese' gamers niet goed gemaakt, pure PvP MMO's werken al lange tijd niet meer, niet meer dan farmers versus gankers, newbies en wannabe's.
Want wat zou 2.0 opeens deze game wel interessant maken? Opeens enorm veel end content gericht op PvE? (immers blijft PvE het succes binnen elke MMO, PvP alleen is geen garantie).
Dan kan je wel afgeven op de post van Pizza dat er wel PvP is, maar de farm verplichting van de gear kan je dus niet weerleggen, dat zit er nu eenmaal in. En het gros van de spelers heeft een zin in uren, dagen, weken te farmen om net 1 minuut langer in leven te blijven in PvP.
+ de 2.0 patchnotes staan elders in dit topic al. En een mmorpg gaat niet puur en alleen om pvp en pve. dan mis je het hele 'roleplaying' erin. Pets, Gathering, houses, Mounts etc. zorgen allemaal dat een mmoRPG veel levendiger wordt.
Maar inderdaad, een ground abyss erbij voor world pvp, een tweede soort abyss points ( weet zo de specifieke data niet) om pvp te bevorderen, balance fixes, nieuwe instances, level cap inncrease, een groot gedeelte van het 'grind' gehalte eruit, de mogelijkheid om wapens te upgaden ( en dan heb ik het niet over +10, maar over de "look" van je wapen te veranderen, wapens hebben verschillende 'stages'.) , mogelijkheid om wapens te combinen etc.
zat in ieder geval.
Laten we wel wezen, aion speelt wel lekker weg ook al ontbreekt er nog wat aan qua polijsten en content.
[ Voor 19% gewijzigd door kaluro2 op 11-05-2010 10:04 ]
Eens ja. Ik had het eigenlijk moeten omschrijven als een slechte PvE game, het valt idd erg tegen op 50. Ik spreek uit ervaring, toen ik 50 gehit ben, ben ik 2 weken later al gaan minderen omdat er niks meer te doen was. Het enige wat je aan PvE hebt op 50 is: Dark Poeta (2-3hr instance) met 18hr cooldown. Fort instances, maar dat ligt ook net aan je faction welke forts ze hebben (mijne dus 0). Ik denk wel dat Aion een PvPvE game is, alleen doordat het PvP aspect heel hard faalt blijf je al snel met PvE zitten, wat dus ook gewoon heel weinig is.blouweKip schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:35:
[...]
Er is echter ook nauwelijks pve op level 50 (iedereen die ik ken die het getrokken heeft om 50 te worden - ik ben gestopt mid 40 - vond dat het pve component gewoonweg 3x niets was), en pvp = ganken voor de meeste mensen, ik ken maar weinig pvp-ers die om echte RvR etc geven, ganken schijnt voor de meerderheid gewoon "the big thing" te zijn, dat het misschien faalt op pvp gebied wil niet zeggen dat het pve is, want daar faalt het zo mogelijk nog harder.
Wel jammer want het spel had (afgezien van de instanced wereld) best potentie.
Ik heb een level 50 en ben genoeg in core geweest om een objectieve visie op Aion's PvP-world te hebben.kaluro2 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:34:
[...]
Aion is non stop world PvP, koop maar eens een timecard en ga core abyss in met je 50. Of upper/lower abyss met een lager level char.
Er is zoveel PvP dat ik niet kan helpen maar te lachen om je gehele post.. Er is zat PvP, alleen de hoogste ranks die aan het farmen zijn blijven weg van PvP ja.
Ik heb met mijn level 33 gladiator alt, non stop PvP meegemaakt.
http://uk.aiononline.com/...?charID=30050&serverID=34
Zit nu pas 8 levels in de abyss en heb veel ontweken.
"Er is zoveel PvP dat ik niet kan helpen maar te lachen om je gehele post.."
Vertel. PvP, waar dan? Alleen in core ja, vol met level 50s met het beste van het beste gear. Als je daar als newbie je goal op zet kan je beter een andere game zoeken. Allereerst ben je sowieso al 1-2 maanden bezig om level 50 te halen (kan natuurlijk sneller als je een legion hebt die je boost met gear enz) Bijna iedereen met rank 1 (zelfs rank 2) en 1/2/3/4/5-star officer/general/great general/commander/governor blijft weg uit de abyss. Ik weet niet waar jij nog meer PvP ziet dan, maar de abyss voor de rest is gewoon leeg.
Lower abyss zit vol met level 25-29 mobs, mensen schieten daar in hooguit 2 weken voorbij, daar zie je dus niemand meer. Upper abyss heeft level 33-40 mobs, daar zie je af en toe mensen, maar die zijn niet geïnteresseerd in PvP. Overigens is op (mijn server iig) de meeste servers 30-40% van de actieve populatie level 50 (dat is mijn ervaring van het tellen van mensen online in peak-hours).
Als jij onder PvP verstaat naar het land van de vijand riften en machteloze mensen ganken terwijl ze een mob attacken, moet je toch is achter je oren gaan krabben. Er is gewoon geen PvP voor level 50, met hele hoge uitzondering natuurlijk. Je hebt in de abyss ook nog de forts waar mensen guards aan het farmen zijn, of een questhub hier en daar, maar daar geldt eigenlijk hetzelfde voor als riften, geen PvP.
Dat is ook maar een gerucht, ik heb het nergens gezien in de patchnotes van 2.0kaluro2 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:01:
[...]
een tweede soort abyss points ( weet zo de specifieke data niet) om pvp te bevorderen
Yeah right.kaluro2 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:01:
[...]
level cap inncrease, een groot gedeelte van het 'grind' gehalte eruit

[ Voor 51% gewijzigd door Frank op 11-05-2010 11:08 ]
Verwijderd
Ik heb met plezier Aion gespeelt tot level 46 en toen ben ik gestopt omdat de pve-content dan gewoon op een laag pitje gezet wordt.
Instances zijn leuk maar grinden op mobs is gewoon veel veiligere EXP en sneller tenzij je SR gaat 4 mannen ofzo wat op 46 niet verder lukt dan mid en lower (lower in veel gevallen niet eens verder dan de engineer ofzo)
Sieges = FPS van 5 zelfs met lagere settings komt het gewoon niet boven de 10 FPS uit bij mij.
Daarnaast om elke 15 minuten te gaan zitten om je HP te regeneren of pots te spammen tijdens het soloen als een melee class is gewoon niet leuk helemaal niet als mobs grinden gewoon bagger EXP is.
Verder vondt ik de double exp weekends 2 keer per maand zwaar overdreven en was dat vooral de druppel voor mij.
Althans, dit was mijn ervaring als Elyos Gladiator.
Verder het gedrag van "oh ik kan het dragen dus roll ik ervoor" is ook gewoon klote vooral als ze het winnen terwijl de stats helemaal niet relevant zijn voor hun. Uiteindelijk ben ik ook maar zo gaan denken maar leuk is anders.
Instances zijn leuk maar grinden op mobs is gewoon veel veiligere EXP en sneller tenzij je SR gaat 4 mannen ofzo wat op 46 niet verder lukt dan mid en lower (lower in veel gevallen niet eens verder dan de engineer ofzo)
Sieges = FPS van 5 zelfs met lagere settings komt het gewoon niet boven de 10 FPS uit bij mij.
Daarnaast om elke 15 minuten te gaan zitten om je HP te regeneren of pots te spammen tijdens het soloen als een melee class is gewoon niet leuk helemaal niet als mobs grinden gewoon bagger EXP is.
Verder vondt ik de double exp weekends 2 keer per maand zwaar overdreven en was dat vooral de druppel voor mij.
Althans, dit was mijn ervaring als Elyos Gladiator.
Verder het gedrag van "oh ik kan het dragen dus roll ik ervoor" is ook gewoon klote vooral als ze het winnen terwijl de stats helemaal niet relevant zijn voor hun. Uiteindelijk ben ik ook maar zo gaan denken maar leuk is anders.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 10:59 ]
Verwijderd
Hier ben ik het zoo mee eens!Frank schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:55:
[...]
Als jij onder PvP verstaat naar het land van de vijand riften en machteloze mensen ganken terwijl ze een mob attacken, moet je toch is achter je oren gaan krabben.
Dat is bijna gaan pvp te noemen en heel dat rift gebeuren zag ik toch al niet exciting worden.
Ik vind het pas leuk als er echt iets op het spel staat (dus gear/geld ofzo).
Dit klinkt misschien nerd maar ik vond Runescape vroeger (want nu is dat ook verpest) daarom echt onwijs leuke pvp hebben. Helaas nooit meer een spel gevonden dat daar enigszins aan kon tippe.
(speel het trouwens al jaren niet meer hoor en daar heb ik nooit spijt van gehad)
Dat is de koreaanse versie. In de Europese versie kunnen ze dit veranderen dus het plaatje zegt helemaal niks
fixedDeluxZ schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:58:
[...]
Dat is de koreaanse versie. In de Europese versie zullen ze dit veranderen dus het plaatje zegt helemaal niks
En jij denkt dat ze dit even halveren?DeluxZ schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:58:
Dat is de koreaanse versie. In de Europese versie kunnen ze dit veranderen dus het plaatje zegt helemaal niks
Als ik het lijstje van 30-40 nog kan herinneren, heeft europa/USA maar 15% minder exp per lvl nodig dan Korea.
Enige wat ik over het eerdere nieuws van 1.9 kan vinden:
Daar heb ik nog weinig over gelezen, buiten nieuwe skills vanaf 51.A significant overhaul of all the character classes, improvements to questing and a faster rate of experience gain – perhaps answering the complaints of many that the game is too “grindy” – are the order of the day.
Every class gets new skills, including skills for countering stun attacks.
There will be “dozens” of new daily quests, new regular quests, better quest rewards and increased item drop rates so they’re quicker to complete.
There will also be an increase in experience gain and a new experience bonus system called “Energy of Salvation” to help those levels fly by.
@Pizza
XP nodig zegt niks.
De hoeveelheid XP die mobs/quests/group XP geven, in verhouding tot de XP benodigd zegt alles.
Ja leuk dat je een lijstje hebt met XP nodig tot volgende levels, maar het zegt niks..
1.9 zegt ook "Faster rate of experience gain", dus die XP benodigd zal hetzelfde blijven, je zult het alleen sneller behalen.
Bah, alles wordt uit context getrokken hier.
[ Voor 39% gewijzigd door kaluro2 op 11-05-2010 13:11 ]
Minder exp nodig, of meer exp gained, per saldo zal het niet baanbrekend gaan worden, dat het even 'easy mode' naar de 50 (55) levelen wordt.
De xp van 1-50 is in Korea precies hetzelfde als hier, waarom zou 50-55 nu opeens anders worden? Als je 50 bent heb je ook al een xp bar die gaat tot 146M xp zoals in die screenshot, dat gaan ze echt niet veranderen hoor.DeluxZ schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:58:
[...]
Net gemaakt:

No offence, maar stop eens met al die bullshit verspreiden hier.
Dat kan allemaal wel, maar je kan niet ontkennen dat de grind gewoon hetzelfde blijft/erger wordt, de xp voor 54-55 is ruim 2 keer zoveel als 49-50, het lijkt me erg sterk dat de xp gain opeens op die levels veel meer verbeterd wordt. Het zal ongetwijfeld wel minder lastig zijn om veel xp te farmen, denk bijvoorbeeld aan Dark Poeta hoeveel xp je daaruit haalt (met double xp heb ik er 30M xp in 1 run gehaald). Maar waar jij mensen beschuldigt van alles uit zijn verband trekken neem je zelf allerlei aannames zonder dat je weet hoe het eruit gaat zienkaluro2 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:09:
[...]
@Pizza
XP nodig zegt niks.
De hoeveelheid XP die mobs/quests/group XP geven, in verhouding tot de XP benodigd zegt alles.
Ja leuk dat je een lijstje hebt met XP nodig tot volgende levels, maar het zegt niks..
1.9 zegt ook "Faster rate of experience gain", dus die XP benodigd zal hetzelfde blijven, je zult het alleen sneller behalen.
Bah, alles wordt uit context getrokken hier.
Er is nieuws over patch 1.9.
"the 1.9 update will hit North American and European Live servers on Wednesday June 2, 2010".
"the 1.9 update will hit North American and European Live servers on Wednesday June 2, 2010".
Dan eindelijk ja. Kijk eigenlijk alleen uit naar de improved droprates, ben benieuwd hoe erg die nou ook verbeterd zijn.
Hier zelfde probleem.Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 21:00:
hmm kan niet inloggen op de login server meer mensen hier last van?
Vanmiddag om 16:30 Emergency Server Shutdown.
Fashionably sensitive, but too COOL to care
Ik doe maar rustig aan tot 1.9 patch, ga eerst andere dingen in orde maken.
Dan kan ik tijd en geld beter besteden en beter looten met betere droprates.
Alleen patch pre-downloaden gaat wel sloom, server is gewoon overbelast.
Daarom moet je ook gewoon de patch downloaden van een mirror zoals ik deedMrDummy schreef op maandag 31 mei 2010 @ 00:41:
Ik doe maar rustig aan tot 1.9 patch, ga eerst andere dingen in orde maken.
Ik wil beginnen met AION spelen, nu ik na twee jaar WoW iets nieuws wil proberen. Nu wil ik via PayPal gaan betalen, dus heb ik een bankrekening aan mijn PayPal account gekoppeld(geen creditcard dus). Als ik AION wil kopen in de online winkel word ik netjes doorgestuurd naar PayPal, helaas lukt het betalen vervolgens niet. Na ingelogd te hebben krijg ik onderstaande foutmelding:
"U moet een creditcard toevoegen om de aankoop te voltooien. Dit komt waarschijnlijk omdat de verkoper geen uitgestelde bankbetalingen accepteert. Voor sommige betalingen, zoals directe betalingen, is een creditcard vereist."
Zijn er meer tweakers die dit probleem herkennen en weten wat er aan te doen is?
"U moet een creditcard toevoegen om de aankoop te voltooien. Dit komt waarschijnlijk omdat de verkoper geen uitgestelde bankbetalingen accepteert. Voor sommige betalingen, zoals directe betalingen, is een creditcard vereist."
Zijn er meer tweakers die dit probleem herkennen en weten wat er aan te doen is?
Verwijderd
Wat dacht je van een creditcard toevoegen 
Mij lijkt het probleem vrij duidelijk. NC Soft zal geen paypal betalingen accepteren voor het aanschaffen van het spel. Voor de maandelijkse betaling naar mijn weten weer wel. Je zal het spel dus op een andere manier moeten aanschaffen als je geen creditcard tot je beschikking hebt.
Mij lijkt het probleem vrij duidelijk. NC Soft zal geen paypal betalingen accepteren voor het aanschaffen van het spel. Voor de maandelijkse betaling naar mijn weten weer wel. Je zal het spel dus op een andere manier moeten aanschaffen als je geen creditcard tot je beschikking hebt.
Ik denk dat het via steam wel gewoon moet lukken zonder creditcard. Zal denk ik wel de max prijs moeten betalen.Thysiej schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:25:
Ik wil beginnen met AION spelen, nu ik na twee jaar WoW iets nieuws wil proberen. Nu wil ik via PayPal gaan betalen, dus heb ik een bankrekening aan mijn PayPal account gekoppeld(geen creditcard dus). Als ik AION wil kopen in de online winkel word ik netjes doorgestuurd naar PayPal, helaas lukt het betalen vervolgens niet. Na ingelogd te hebben krijg ik onderstaande foutmelding:
En ik heb trouwens hetzelfde probleem als ik 1malig een maand wil betalen voor Aion. Voorheen had ik nooit een creditcard nodig via Paypal, nu opeens wel.
Ze accepteren gewoon paypal betalingen, maar enkel via een creditcard-gekoppelde paypal account, dit omdat ze ook auto-recurring subs via paypal laten lopen en je enkel met creditcard enige zekerheid heb dat het maandelijks geincasseerd kan worden.Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:01:
Wat dacht je van een creditcard toevoegen
Verwijderd
Bij launch kon je je maandelijkse payments wel met een bankrekening paypal doen. Geen idee of dat nu anders is. Maar voor de aanschaf van het spel cia NC Soft zelf (heb ik ook gedaan toen) kon het volgens mij ook sowieso nooit zonder een creditcard gekoppelde paypal account. Steam zou je kunnen proberen, maar geen idee wat die voor alternatieve betalingen hanteren. Als het klopt wat SinergyX zegt en je nu inderdaad ook voor de maandelijkse betalingen een creditcard paypal account nodig hebt kom je dan alleen nog nergens want als ik me het goed herinneren moet je meteen een subscription nemen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 10:39 ]
Oké, hartelijk bedankt voor jullie hulp tot nog toe. Het rare is dat ik het samen met een vriend ga spelen die nu al een jaar een PayPal account heeft en ook alleen een bankrekening aan deze rekening gekoppeld heeft. Hij heeft het wel voor elkaar gekregen om AION met PayPal te kopen. Het lijkt dus wel alsof het iets met PayPal te maken heeft:S
Is jou paypal account wel volledig geverifieerd (met bankrekening)?
Ik heb moeten wachten tot PayPal twee bedragen naar mijn rekening over had gemaakt (<1 euro), deze bedragen moest ik invullen op de PayPal site om mijn rekening te kunnen valideren. Ik neem aan dat je dat ermee bedoelt?
Verwijderd
Wat een gezeur met die update gister. Ik had hem al een keer helemaal binnen gehad (3.5 GB prepatch) wilde hij bij het opstarten weer opnieuw downloaden en was die hele patch van mijn pc verdwenen. Ik de patch dan maar via externe bron binnen gehaald (30 kbs via de updater is ook niet echt de moeite waard). Ik de launcher weer starten wil hij die patch niet installeren omdat hij niet eens mijn current version kan checken. Uiteindelijk deed hij dat wel en moest ik nog een kleine update van 6 MB binnen halen. Hier heeft hij 30 minuten over gedaan haha 
Gister dus niet echt de tijd gehad om iets te doen want toen was het ondertussen al na middernacht.
Vanavond maar wat rommelen als ik er tijd voor heb. Al voel ik me wel beledigd door Energy of Relief. Beetje "You are progressing too slow" roepen tegen me ...
Gister dus niet echt de tijd gehad om iets te doen want toen was het ondertussen al na middernacht.
Vanavond maar wat rommelen als ik er tijd voor heb. Al voel ik me wel beledigd door Energy of Relief. Beetje "You are progressing too slow" roepen tegen me ...
Ik snap het ook niet hoor.. Wat is er zo moeilijk aan om van de oorspronkelijke patchfile een torrent te maken? Het is dat een aantal mensen de moeite namen om de patch zelf op hun servers te uploaden anders was ik wss nog bezig geweest met die launcher
Ik heb hem gister met 1600kb/s gedownload via de launcher, was in een 45 tot 60 minuten klaar met downloadenFrank schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:21:
Ik snap het ook niet hoor.. Wat is er zo moeilijk aan om van de oorspronkelijke patchfile een torrent te maken? Het is dat een aantal mensen de moeite namen om de patch zelf op hun servers te uploaden anders was ik wss nog bezig geweest met die launcher
Ja gister.. Had je eergister avond eens moeten kijken. Was je 30min bezig met 3mb, en dan nog had je meerendeel "Retrying Connection..." of "Connecting..."DeluxZ schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:26:
[...]
Ik heb hem gister met 1600kb/s gedownload via de launcher, was in een 45 tot 60 minuten klaar met downloaden
Zag op twitter dat ze eindelijk een torrent online hebben gegooid
http://twitter.com/aion_tamat/status/15408541326
Is de update al live gegaan?
Ben je lui? Kijk is even op de site van Aionkaluro2 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 12:56:
Is de update al live gegaan?
Verwijderd
Wat triggered nou die Energy of Salvation buff? Enige wat je ook in de patch notes ziet is dat hij 30% is en dat hij komt als je te langzaam progressed. Maar ik kan nergens duidelijk vinden (tenzij ik er over heen gelezen heb) wanneer hij nou precies inschakeld. Zaterdag zat ik te spelen en kwam hij ineens na een uur of 2 random tevoorschijn, vervolgens had ik gister wat tijd te veel en heb ik een aantal uur gespeeld zonder hem ook maar 1 keer te zien.
Daarnaast wel 26,5 aangetikt op mijn Assassin in een week spelen zo na het werk. Ik was 4 maanden na de launch gestopt en nu met 1.9 maar weer eens begonnen. Aangezien ik toch niet helemaal meer wist hoe alles werkte dus maar opnieuw begonnen om de sfeer weer een beetje te pakken te krijgen.
Daarnaast wel 26,5 aangetikt op mijn Assassin in een week spelen zo na het werk. Ik was 4 maanden na de launch gestopt en nu met 1.9 maar weer eens begonnen. Aangezien ik toch niet helemaal meer wist hoe alles werkte dus maar opnieuw begonnen om de sfeer weer een beetje te pakken te krijgen.
Verwijderd
Ik heb wel interesse in Aion om een gat te vullen dat achter gelaten is door een niet te noemen andere MMO-game die ik helaas niet meer wil spelen.
Maar ik kan nergens informatie vinden over dat er een trial of demo ofzo is. Heb ik verkeerd gekeken en is dat er wel, of moet ik gewoon naar de winkel gaan om het te kopen?
Mocht je interesse hebben dan kan ik je een link geven voor de download.
Dit gaat om een trial van 3 dagen (of, zoals ik me heb laten vertellen, totdat je lvl 7 haalt of 5 uur gespeeld hebt)
Eerlijkheidshalve zeg ik er ook bij dat mocht je besluiten de game aan te schaffen en je een maand gameplay koopt ik er een maand gameplay gratis bijkrijg.
Cheers,
/usgaap
Dit gaat om een trial van 3 dagen (of, zoals ik me heb laten vertellen, totdat je lvl 7 haalt of 5 uur gespeeld hebt)
Eerlijkheidshalve zeg ik er ook bij dat mocht je besluiten de game aan te schaffen en je een maand gameplay koopt ik er een maand gameplay gratis bijkrijg.
Binnenkort gaan de servers mergen of kun je wisselen, iemand een idee waar een lvl 50 Sorc Asmo voor een leuke NL Legion naartoe kan? Kalil is aardig maar iets te rustigVerwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:31:
Ik heb wel interesse in Aion om een gat te vullen dat achter gelaten is door een niet te noemen andere MMO-game die ik helaas niet meer wil spelen.Maar ik kan nergens informatie vinden over dat er een trial of demo ofzo is. Heb ik verkeerd gekeken en is dat er wel, of moet ik gewoon naar de winkel gaan om het te kopen?
Cheers,
/usgaap
Verwijderd
3 dagen? Dat klinkt wel als er weinig. xD En 5 uur spelen ook wel, eigenlijk. Maarja als dat de enige optie is, dan moet ik dat maar doen, he.
Ik vind het ook wel raar dat die trials op uitnodiging gaan. Als ze dat doen zoals bijvoorbeeld bij Wow (dat je het gewoon kan aanvragen, en dan 10 dagen mag spelen) dan lijkt het me dat ze veel sneller veel meer nieuwe klanten krijgen.
Ik vind het ook wel raar dat die trials op uitnodiging gaan. Als ze dat doen zoals bijvoorbeeld bij Wow (dat je het gewoon kan aanvragen, en dan 10 dagen mag spelen) dan lijkt het me dat ze veel sneller veel meer nieuwe klanten krijgen.
3 dagen of 5 uur is inderdaad weinig maarja. in het begin kom je eigenlijk alleen maar vrij simpele quests tegen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:19:
3 dagen? Dat klinkt wel als er weinig. xD En 5 uur spelen ook wel, eigenlijk. Maarja als dat de enige optie is, dan moet ik dat maar doen, he.
De grootste nadelen van aion zijn in 1.9 wel weggepoetst denk ik. vooral die slow progress exp vind ik op zich wel briljant. En de niewe group find is ook wel aardig.
Dan is het wel weer jammer dat je nog steeds LFG kan spamme. en dat kalil nog steeds under populated is -_-. maar de geruchten zijn dat er eind juni server merges zijn. dan maar hopen dat ze gratis de under populated servers merge met andere anders blijft er helemaal niks over op kalil.
Ik heb je een uitnodoging gestuurd op je LAN-corpse account, enige die ik kon vindenhellfighter87 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:32:
[...]
3 dagen of 5 uur is inderdaad weinig maarja. in het begin kom je eigenlijk alleen maar vrij simpele quests tegen.
De grootste nadelen van aion zijn in 1.9 wel weggepoetst denk ik. vooral die slow progress exp vind ik op zich wel briljant. En de niewe group find is ook wel aardig.
Dan is het wel weer jammer dat je nog steeds LFG kan spamme. en dat kalil nog steeds under populated is -_-. maar de geruchten zijn dat er eind juni server merges zijn. dan maar hopen dat ze gratis de under populated servers merge met andere anders blijft er helemaal niks over op kalil.
Enige voordeel van een rustige server is het makkelijker ongestoord kunnen grinden/ levellen in de Abyss. Ik verkoop al tijden niks meer (essence en aether lvl 400+) en doe al geen moeite voor het vinden van groepen voor de wat lastigere klussen zoals Steel Rake Fenris Quest of Dark Poeta.
Ik ben benieuwd welke server mij aangeraden word, waar kan ik het beste heen als lvl 50 Asmodian Sorc?
/usgaap
Verwijderd
Zit zelf op Telemachus en die server is goed te doen. Gisteren heeft Elyos Divine fortress gepakt dus ze zijn iig actief.
Ja, en Gorgos beleeft de moeilijke moment door: Abyss is nu onder handen van Balaurs en Asmo's. Alles is zowat blauw of rood. De groene fortresses zijn er niet meer. Echt een groot verschil. Er is gemeld dat er beetje veel Asmo's zijn.
Ik heb nog gelezen dat Asmo gisternacht poging deed om Divine te pakken. Het is hen niet gelukt, het is moeilijkste onderdeel doordat de boss goed kan wipen. Ze domineren nu wel upper, terwijl Balaur lower voor de rekening neemt.
De gevolg van deze situatie: 0% influence ratio! Dat zal voor ons niet goedkoop gaan denk ik.
Voor legion De Vliegende Hollanders (ja die bestaat nog steeds) ben ik bezig nieuwe leden te recruiten. Je kunt whisperen aan Xenosaga of je kijkt gewoon naar recruit spam van mij in LFG. Alle levels zijn welkom.
Je moet alleen minimaal 15 jaar zijn en voldoende ervaring hebben in mmo spellen. Daarmee ga ik van uit dat je dus netjes en goed met elkaar samenwerkt in parties en ook vriendelijk blijft.
Ben je nieuw in Aion, dan zal ik je proberen helpen om vooruit te kunnen komen in Aion
Mensen kijken wel verschillend tegen 1.9 patch. Wellicht zijn er aantal problemen opgelost, maar sommigen voelen de verbeteringen niet echt. Theobomos Labs is wel zichtbaar verbeterd, die wordt nu veel meer bezocht en met goede party ben je binnen een uur klaar mee en niet meer 5 uur lang knokken. Echt een hele verbetering. Ook stigma's zijn toegankelijk gemaakt voor iedereen zodat iedereen vooruit komt: gewoon kopen bij de stigma vendor. Voorheen is idioot moeilijk grinden en absurde prijzen.
Extra flightpunten maken het spelen beter. Bekendste verbetering is teleport toevoeging in Outer Dock, zodat SR parties sneller lopen. De boot zit nu meer zielig leeg bij.
Helaas is er nog steeds Legion Level 3 blijven staan en nog steeds dezelfde legion warehouse beperkingen. Dat zal dus pas veranderen in 2.0, denk ik.
1.9 is op zichzelf wel een verlichting op veel punten, zodat alles minder irritant wordt. Dark Poeta is nog steeds leuke plek en er dropt nog steeds blauwe en soms golden gear. Dat geldt ook voor Theobomos Labs. Maar Steel Rake is nog wel twijfelachtig als het om drops gaat.
Ik heb nog gelezen dat Asmo gisternacht poging deed om Divine te pakken. Het is hen niet gelukt, het is moeilijkste onderdeel doordat de boss goed kan wipen. Ze domineren nu wel upper, terwijl Balaur lower voor de rekening neemt.
De gevolg van deze situatie: 0% influence ratio! Dat zal voor ons niet goedkoop gaan denk ik.
Voor legion De Vliegende Hollanders (ja die bestaat nog steeds) ben ik bezig nieuwe leden te recruiten. Je kunt whisperen aan Xenosaga of je kijkt gewoon naar recruit spam van mij in LFG. Alle levels zijn welkom.
Je moet alleen minimaal 15 jaar zijn en voldoende ervaring hebben in mmo spellen. Daarmee ga ik van uit dat je dus netjes en goed met elkaar samenwerkt in parties en ook vriendelijk blijft.
Ben je nieuw in Aion, dan zal ik je proberen helpen om vooruit te kunnen komen in Aion
Mensen kijken wel verschillend tegen 1.9 patch. Wellicht zijn er aantal problemen opgelost, maar sommigen voelen de verbeteringen niet echt. Theobomos Labs is wel zichtbaar verbeterd, die wordt nu veel meer bezocht en met goede party ben je binnen een uur klaar mee en niet meer 5 uur lang knokken. Echt een hele verbetering. Ook stigma's zijn toegankelijk gemaakt voor iedereen zodat iedereen vooruit komt: gewoon kopen bij de stigma vendor. Voorheen is idioot moeilijk grinden en absurde prijzen.
Extra flightpunten maken het spelen beter. Bekendste verbetering is teleport toevoeging in Outer Dock, zodat SR parties sneller lopen. De boot zit nu meer zielig leeg bij.
Helaas is er nog steeds Legion Level 3 blijven staan en nog steeds dezelfde legion warehouse beperkingen. Dat zal dus pas veranderen in 2.0, denk ik.
1.9 is op zichzelf wel een verlichting op veel punten, zodat alles minder irritant wordt. Dark Poeta is nog steeds leuke plek en er dropt nog steeds blauwe en soms golden gear. Dat geldt ook voor Theobomos Labs. Maar Steel Rake is nog wel twijfelachtig als het om drops gaat.
[ Voor 7% gewijzigd door MrDummy op 14-06-2010 08:20 ]
Volgens mij hebben ze ook die ringen verandert die voor extra flighttime moeten zorgen.
Eerst kon je er 20 keer doorheen gaan en dan werd ook je flighttime snel gerestored.
Dat kreeg ik de laatste keer dat ik het probeerde niet meer voor mekaar.
Eerst kon je er 20 keer doorheen gaan en dan werd ook je flighttime snel gerestored.
Dat kreeg ik de laatste keer dat ik het probeerde niet meer voor mekaar.
Mwah, ze wilden aanvankelijk voor Divine gaan, maar plan werd veranderd in afwachten wat Elyos doen en daarop anticiperen. Uiteindelijk Miren gepakt en Elyos gewiped. Toen zijn we naar Divine gegaan. In 18 minuten hebben we nog best veel werk verrichtMrDummy schreef op maandag 14 juni 2010 @ 08:02:
Ja, en Gorgos beleeft de moeilijke moment door: Abyss is nu onder handen van Balaurs en Asmo's. Alles is zowat blauw of rood. De groene fortresses zijn er niet meer. Echt een groot verschil. Er is gemeld dat er beetje veel Asmo's zijn.

Het was niet echt geplanned dus, meer een impulsieve actie. Als we de siege echt goed voorbereiden kunnen we Divine makkelijk overnemen.. Alleen denk ik dat ze het voorlopig voor gezien houden na deze poging. Schijnt een hoop onenigheid te zijn onder asmo's omdat Divine cappen ook nadelen heeft.
[ Voor 56% gewijzigd door Frank op 14-06-2010 11:17 ]
Al jaren speel ik WoW en ben er een beetje moe van, wil wel is wat anders proberen. Nu las ik dat er alleen trials via uitnodiging kunnen worden gegeven.
Mijn vraag is dus ook of iemand mij wil uitnodigen, zodat ik even een feeling van het spel kan krijgen?
Mijn vraag is dus ook of iemand mij wil uitnodigen, zodat ik even een feeling van het spel kan krijgen?
Ik zit ook op Telemachus (ben lvl 22), maar de balans tussen Elyos en Asmodians (ik zit bij de laatste) is compleet weg. Heb wel gehoord dat de 2 beste Elyos legions op Telemachus spelen, maar dat kan ook maar een mening zijn geweest.Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 23:29:
Zit zelf op Telemachus en die server is goed te doen. Gisteren heeft Elyos Divine fortress gepakt dus ze zijn iig actief.
Spel is in ieder geval best leuk, vermaak me goed met quests en beetje grinden en veel craften.
Gebruikt er iemand die macro's?
[ Voor 3% gewijzigd door Murk op 14-06-2010 13:13 ]
Het klopt wel dat de 2 beste legions op Telemachus (eXistence en BOON Control) hoog in de wereldwijde toplist staan. Kan je hier zien. Telemachus is van wat ik van buitenaf kan zien idd ver van balanced, Elyos maken er al maanden de dienst uit, en toen BOON Control even een stapje terug deed kregen Asmodians gelijk de overhand.
Gorgos is wel redelijk balanced. Het lijkt alleen of er de laatste tijd steeds meer intern gezeik is bij beide factions wat de server niet echt ten goede komt. We zijn wel al ruim 1.5 maand de meest actieve EU server achter Telemachus
Gorgos is wel redelijk balanced. Het lijkt alleen of er de laatste tijd steeds meer intern gezeik is bij beide factions wat de server niet echt ten goede komt. We zijn wel al ruim 1.5 maand de meest actieve EU server achter Telemachus
[ Voor 10% gewijzigd door Frank op 14-06-2010 14:52 ]
Verwijderd
Toch is het raar dat de Asmodians zo weg blijven op Telemachus. Niet lang na de launch waren de Asmodians massaal aanwezig in Abyss en hadden ze zeker de overhand, alleen toen Elyos met het lvlen inliep op ze zijn ze nooit meer teruggekomen naar wat ze waren. Vind het zelf niet zo heel erg want ik kan nu wat rustiger in Abyss kloten voordat er 5 Asmo's op me nek springen
Mja het is nu dus juist andersom, dat asmo's vaak door 5 elyos besprongen worden. Dat hoor ik vaak van guildies tenminste.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 08:49:
Toch is het raar dat de Asmodians zo weg blijven op Telemachus. Niet lang na de launch waren de Asmodians massaal aanwezig in Abyss en hadden ze zeker de overhand, alleen toen Elyos met het lvlen inliep op ze zijn ze nooit meer teruggekomen naar wat ze waren. Vind het zelf niet zo heel erg want ik kan nu wat rustiger in Abyss kloten voordat er 5 Asmo's op me nek springen
Stuur even een mailtje naar - knip-, dan stuur ik je er een op.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:12:
Maar, uhm,... sorry dat ik het vraag,... maar hoe krijg ik nou zo'n trial? :-)
D'oh, zit op mijn limiet van 4 invites, lol. Iemand anders?
Bedankt voor alle suggesties, zal ernaar kijken wanneer de server transfers toegelaten worden.
[ Voor 3% gewijzigd door usgaap op 26-06-2011 16:38 ]
Nikkii, bedankt voor de trial. Ben het nu aan het installeren.
Verwijderd
Sorry dat ik het nog een keer vraag, maar ik wil echt wel graag Aion proberen en zou niet weten hoe ik anders aan een trial zou moeten komen. Dus heeft er misschien iemand anders nog zo'n invite over? 
Bij voorbaat dank. ^_^
Bij voorbaat dank. ^_^
Ik zou je er graag 1 willen sturen, maar hiervoor heb ik je e-mail adres nodig of de mogelijkheid om je een berichtje je sturenVerwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:17:
Sorry dat ik het nog een keer vraag, maar ik wil echt wel graag Aion proberen en zou niet weten hoe ik anders aan een trial zou moeten komen. Dus heeft er misschien iemand anders nog zo'n invite over?
Bij voorbaat dank. ^_^
Let op:
Ga voor je latency problemen aub naar Aion Latency problemen :)
Ga voor je latency problemen aub naar Aion Latency problemen :)