Ultimate PC for Gamers vs ALIENWARE

Pagina: 1
Acties:
  • 1.184 views

• ChrisSmoKe
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-01 16:56
Beste Mensen,

Ben opzoek naar een ultimate gamers pc. Uiteraard is het budget erg belangrijk en hoeft het ook geen overkill systeem te zijn. Op advies kreeg ik deze specs;

Inter Core i7 920
Asus P6T Deluxe V2 s1366/ATX
OCZ Gold DDR3 1600M 3x2GB kit
Point VGA GTX275 896MB PCIe
Samsung HD F1 640GB 16MB SATA II
Zalman CNPS9900 LED am2/775
Antec Three Hundred
NEC AD-7240S DVDrw 24x SATA Black
Antec EarthWatts EA650 voeding

Dit alles voor E 1.313,50 incl. btw

Heb een korte tijd bijna dezelfde computer gehad met een MSI OC Genie moederbord maar door de OC Genie liep de computer steeds vast met bluescreens met de vermelding dat er hardware fouten zijn.

Wat kan ik het beste nemen als het ook op overclocken aankomt?

Wanneer ik op de website kijk van ALIENWARE krijg ik deze;
http://www.dell.com/us/en...re-aurora-alx&s=dhs&cs=19

Ziet er natuurlijk wel leuk uit maar dit zijn de specs;

Intel® CoreTM i7 975 3.33GHz (8MB Cache) Quad Core Processor. Overclocking options available.
AlienwareTM High-Performance Liquid Cooling.
Dual 1.8GB NVIDIA® GeForce® GTX 260 192 Core - SLI® Enabled.
Up to 24GB Dual Triple-Channel 1333MHz DDR3.
7,200RPM Hard Drives - 500GB, 640GB, 750GB, 1TB. SSD and RAID options available

Voordelen zijn wel dat deze luitjes de PC voor jou overclocken. (zie link)

Dit alles voor $ 2.299,00

Zelf heb ik twijfels over de videokaart gezien de specificaties van de GTX260 en GTX275. GTX275 schijnt wel veel beter te zijn dan de 360 verschil in prijs is bijna niets.

Processor i7 975(alienware) is ongeveer 700,00euro duurder dan de i7 920 het verschil is ongeveer 670mhz.

i7 920 http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=33262
i7 975 http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=40825

Waarom ik de i7 920 heb gepakt is omdat deze aanzienlijk gekoper is dat de i7 975 ongeveer E 819,00.

Wat dit betreft ben ik een leek en moet ik gewoon een zeer goede game computer hebben en wil ik dus geen fps drops&lag meer hebben wanneer ik op mijn HDtv game:)

Wie o wie kan mij helpen met een goede game computer.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Met dat soort bedragen zou ik gewoon de BBG-pc nemen, maar dan met de HD5870 (is net uit dus niet meer in de BBG meegenomen). Maakt gehakt van de GTX275. (de i7 975 heeft de meest waardeloze prijs/prestatieverhouding in de geschiedenis van de hardware, standaard nauwelijks hoger geklokt dan een 920 maar wel honderden euro's duurder, met overklokken kom je er waarschijnlijk ook niet verder mee dan met de 920...)

[ Voor 31% gewijzigd door bwerg op 26-09-2009 19:15 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Als je een "ultieme" gamers PC zoekt moet je ook niet kijken naar de prijs, dan zou je eigenlijk ook SLI of CF moeten nemen met de hoogste CPU van Intel, SSD of 10 000 rpm'ers als opslag / RAID en wat nog.

Maar het systeem wat je in gedachten had klinkt goed, ik zou persoonlijk ook gaan voor de 5870 of eventueel de 5850 omdat die toch al snel 100 euro of zelfs meer goedkoper is.

Verwijderd

Je voorgestelde systemen liggen zowiezo al zeer ver uit elkaar qua budget, en leveren nu niet echt veel voor hun prijs. Ik zou zeker voor een 5870 of 5850 gaan ipv voor een GTX kaart. Betere prestaties en heb je ineens ook DirectX 11.
Om je op weg te helpen, iets in die aard:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair HX520W€ 75,23€ 75,23
1Intel Core i7 920€ 222,97€ 222,97
1MSI X58 Pro-E€ 156,50€ 156,50
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1333LV6GK€ 93,50€ 93,50
1Sapphire HD5870 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 313,20€ 313,20
1Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB€ 76,50€ 76,50
ImporterenTotaal€ 937,90

Maar in principe moet je dus inderdaad eens gewoon een kijkje gaan nemen in de BestBuyGuides.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Een ultieme Game pc is toch gewoon van alles het beste (en gelijk ook het duurste) pakken? Dus ik begrijp niet waarom je dit post? En als het beste/duurste je niet zint (er staat wel nergens dat je gebonden bent aan een budget), dan koop je toch gewoon de game BBG?

Verwijderd

silmaril8 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:21:
Een ultieme Game pc is toch gewoon van alles het beste (en gelijk ook het duurste) pakken? Dus ik begrijp niet waarom je dit post? En als het beste/duurste je niet zint (er staat wel nergens dat je gebonden bent aan een budget), dan koop je toch gewoon de game BBG?
Hij zegt wel dit:
Uiteraard is het budget erg belangrijk en hoeft het ook geen overkill systeem te zijn.
Maar noemt vervolgens inderdaad geen budget. Het is wel duidelijk dat het dus niet "van alles het beste en duurste" moet zijn.

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-12 22:04

Lulukai

God's gift to women

Sowieso kan je beter kiezen voor een SSD zoals de Intel X-25M

.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

ruyckske schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:26:
Sowieso kan je beter kiezen voor een SSD zoals de Intel X-25M
Mwah, dat is heel persoonlijk. Als je niet kan wachten op het laden van een spel/windows ofzo wel, ik zou er niet de huidige hoge prijs voor over hebben... Voor een "ultimate PC" wel natuurlijk.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:25:
[...]

Hij zegt wel dit:

[...]

Maar noemt vervolgens inderdaad geen budget. Het is wel duidelijk dat het dus niet "van alles het beste en duurste" moet zijn.
Hij zegt inderdaad dat het budget belangrijk is, maar nergens zegt ie wat dat dan wel is. Daar komt bij dat TS met 2 systemen komt welke zo'n 1000 euro verschillen en vraagt zo'n beetje welke van de 2 nou de ultieme game pc is...
Mijn conclusie: ChrisSmoke kan zich eerst beter inlezen en gewoon maar naar de Game BBG kijken.

• ChrisSmoKe
silmaril8 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:36:
[...]

Hij zegt inderdaad dat het budget belangrijk is, maar nergens zegt ie wat dat dan wel is. Daar komt bij dat TS met 2 systemen komt welke zo'n 1000 euro verschillen en vraagt zo'n beetje welke van de 2 nou de ultieme game pc is...
Mijn conclusie: ChrisSmoke kan zich eerst beter inlezen en gewoon maar naar de Game BBG kijken.
Het prijsverschil zit 'm voornamelijk in de processor.

Budget is ongeveer 1500 / 2000 euro

• Graviton12
Systeem wat disco stu laat zien is meer dan voldoende om als "game pc" aanzien te worden, eventueel schijven in RAID of ssd zoals ruykske zegt of combinatie van de 2.
Je kan ook bv 2 5850's in Crossfire zetten, dat heb je voor nog geen 100 euro meer dan de 5870 maar helaas nog geen reviews gezien van deze setup maar zou toch sneller moeten zijn dan één 5870 lijkt me.

Heb zelf een Sapphire 4870 1GB die speelt elk spel op high settings vloeiend, en dan zit er zelfs geen I7 in maar een gewone 720BE die beetje overklokt is met OCZ geheugen en 2 RAID family Samsung schijven in RAID 0.

• ChrisSmoKe
Bedankt allen voor het reageren. Toch ben ik er nog steeds niet helemaal uit.. Ben nu benchmarks aan het bekijken en zie toch dat de geforce & asus als beste uit de testen komen. Kom de 5870 of 5850 niet tegen in de lijst dus ga ik er maar vannuit dat deze nog niet getest zijn?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-12 20:43
deze zijn deze week pas gelaunched, dus er zijn nog niet extreem veel tests mee gedaan, wel genoeg om te zien dat het een beest is:d Ik raad aan om te wachten tot meer benchmarks hiervan

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wartooth schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 22:52:
deze zijn deze week pas gelaunched, dus er zijn nog niet extreem veel tests mee gedaan, wel genoeg om te zien dat het een beest is:d Ik raad aan om te wachten tot meer benchmarks hiervan
Meer?
Alle grote sites hebben ze sowieso al getest, waar moet je dan nog op wachten?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:24
http://buyersguide.macrumors.com/

Dit geeft meestal wel een idee wanneer je het beste een product van Apple koopt. Ik heb zelf ook een macbook pro 13.3 en ben wel tevreden over het apparaat. Het voelt solide aan en het werkt meer dan vlot genoeg.

Als je echter met virtual machines van windows gaat spelen en je wilt serieus met windows werken, dan zou ik zeker voor het model met 4gig geheugen gaan of zelf een upgrade doen naar 4gig.. Ik heb er 2gig insteken en dat is niet genoeg.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Psst, je zit in het verkeerde topic. Is dit niet bedoeld voor Van plan Macbook te kopen...? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 27-09-2009 03:06 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:54
FragileM64 schreef op zondag 27 september 2009 @ 03:02:
http://buyersguide.macrumors.com/

Dit geeft meestal wel een idee wanneer je het beste een product van Apple koopt. Ik heb zelf ook een macbook pro 13.3 en ben wel tevreden over het apparaat. Het voelt solide aan en het werkt meer dan vlot genoeg.

Als je echter met virtual machines van windows gaat spelen en je wilt serieus met windows werken, dan zou ik zeker voor het model met 4gig geheugen gaan of zelf een upgrade doen naar 4gig.. Ik heb er 2gig insteken en dat is niet genoeg.
Waarom? hij wil een game pc he.
Kun je wel een mac aanraden, maar daar heeft hij totaal niks aan.
Kun je de duurste macbook pro nemen, heeft ie niks aan, hij wil gamen met een snelle pc, grafische kaart enzo.
gambieter schreef op zondag 27 september 2009 @ 03:05:
[...]

Psst, je zit in het verkeerde topic. Is dit niet bedoeld voor Van plan Macbook te kopen...? ;)
Ja die stond eronder :P Snap niet dat je eerst even het topic leest ,en gewoon lukraak post

Ik zou inderdaado ok voor een 5870 gaan, die is echt snel, voor een single GPU. Core i7 920 is goed, kun je eventueel nog overklokken, als moederbord zou ik dan naar een bord kijken met Crossfire, en gewoon goede aansluitingen, geheugen zou ik 6 GB ddr3 OCZ geheugen nemen, een goede XFI geluidskaart, die alles van de processor overneemt. En 1 Grote ssd voor je spellen e,d,

[ Voor 11% gewijzigd door SgtElPotato op 27-09-2009 03:10 ]

Zucht...

• ChrisSmoKe
Ah ok.. heb het idee dat ik steeds dichterbij kom..

ook wel leuk systeempje dit;
http://www.cyberpowerpc.com/system/Gamer_Xtreme_3D_3000/ Helaas issie wel beetje duur..
http://www.cyberpowerpc.com/system/Gamer_Xtreme_XI/

[ Voor 22% gewijzigd door ChrisSmoKe op 27-09-2009 03:49 ]

Verwijderd

Je negeert je eigen budget en gaat er zelf ruimschoots over.
Je negeert de tips die hier in het topic gegeven worden.
Is er enige onderbouwing waarom die systemen jou net interesseren?

Nogmaals: je neemt best een HD5xxx kaart. Is van een recentere "generatie", heeft goede prestaties, heeft tenminste DirectX 11 (het lijkt me nogal dom om voor een "ultieme gamers pc" hardware te kiezen met een vorige generatie van DirectX terwijl de huidige ter beschikking is).

Stel iets samen in de pricewatch en laat het assembleren door een webshop uit de pricewatch. Als je 2x HD5870 kiest in Crossfire heb je echt een superperformance en ben je nog véél goedkoper af dan de door jezelf voorgestelde systemen.

Ik hoop dat je iets met de tips in dit topic doet, anders is het compleet nutteloos en zitten we hier maar onze tijd (en jij jouw eigen geld) te verspillen. Kijk zowiezo ook eens in de Best Buy Guide.

• mzq6600
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Blijkbaar vind je dat je een ''extreem systeem'' nodig hebt, hier heb je er een:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Twelve Hundred€ 146,60€ 146,60
1Corsair HX850W€ 131,45€ 131,45
1Corsair Hydro Series H50€ 61,-€ 61,-
1Corsair XMS3 TR3X6G1600C9€ 113,53€ 113,53
1Creative X-Fi Titanium€ 58,58€ 58,58
1Gigabyte GA-EX58-UD4P€ 194,46€ 194,46
1Intel Core i7 920€ 222,97€ 222,97
1LG BH08LS20€ 158,-€ 158,-
1Samsung SH-S223B€ 18,42€ 18,42
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 62,86€ 125,72
2Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 212,24€ 424,48
1Scythe Kama Reader 2€ 11,39€ 11,39
ImporterenTotaal€ 1.666,60

Dit zit er allemaal in(voor de duidelijkheid):
-Big tower case met led fans en zeer goede airflow, cable management en veel ruimte.
-Krachtige 850watt voeding modulair.
-Waterkoeling voor cpu
-6GB DDR3 1600Mhz geheugen
-X-fi geluidskaart!
-Moederbord met alles erop wat je nodig hebt
-i7 920, is heel simpel op de zelfde snelheden te klokken als de 975
-Blu-ray lezer/brander, als je geen blu-ray gebruikt zou ik deze eruit halen
-Optische dvd brander/lezer
-2x 1TB zeer snelle harde schijven(kan je in raid:0 zetten), als je het ook red met 1TB zou ik er maar een nemen
-2x HD5850(dx11!), zal geen problemen hebben op hdtv met alle settings voluit.
-Cardreader, kan altijd handig zijn

Dit alles is bij cool-prices.nl te bestellen, en als je wilt kan je alles ook door hun laten bouwen, dan moet je dit in het winkelmandje erbij doen:
http://www.cool-prices.nl...ons-deskundig-team-547988

Er zit nog geen O.S. bij, want windows 7 is nog niet uit. Over een maandje kan je w7 er ook bij doen(wel de 64bits nemen)

De systemen die jij hebt voorgesteld zijn abnormaal duur en zwaar overkill. :9

• silmaril8
  • Niet online
ChrisSmoKe schreef op zondag 27 september 2009 @ 03:45:
Ah ok.. heb het idee dat ik steeds dichterbij kom..

ook wel leuk systeempje dit;
http://www.cyberpowerpc.com/system/Gamer_Xtreme_3D_3000/ Helaas issie wel beetje duur..
http://www.cyberpowerpc.com/system/Gamer_Xtreme_XI/
Deze systemen zitten 2000 euro boven jouw budget.... Of telt het budget niet meer?
Ik heb zo'n gevoel dat jij totaal niet van plan bent een game systeem te kopen, maar dat jij zo'n persoon bent die het heel fijn vindt om er over te praten ;)

• Graviton12
Windows 7 wordt vanaf 22 oktober door OEMs geleverd maar de kleinere bouwers mogen hem al installeren op custom builds en effectief leveren aan klanten vanaf 13 oktober.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:41
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.