Toon posts:

Philips 47PFL7404H VS Samsung 46b650

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heer / mevrouw,

Geruime tijd ben ik mij aan het oriënteren op de aankoop van een lcd-tv. Na lezen van vele reviews, specs vergelijken, blijk ik twijfelen tussen de Philips 47PFL7404H en de Samsung 46b650. Wat lastig is te achterhalen wat bijvoorbeeld schermcontrast en helderheid van de samsung, meeste samsungs overigens, is niet te achterhalen. Hierdoor is het voor mij moeilijk te vergelijken welke tv beter is

Is er iemand die mij inzichtelijk wil maken welk van bovenstaande tv's de beste keuze is.

Zwaartepunt ligt bij mij voornamelijk bij het beeldkwaliteit. Ik wil namelijk 1080p kijken middels een mediaplayer.

Bij voorbaat dank voor uw tijd en moeite!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 13:54

FeaR

In GoT we trust

Gisteren open je reeds een topic welke niet geheel voldoet aan het LCD Beleid aangezien er van jou wordt verwacht dat je zelf eventuele opties en alternatieven geeft. Nu doe je dat wel, maar dan is het nog niet nodig een nieuw topic te openen aangezien je andere topic van gisteren is en dus gewoon aangevuld kan worden met nieuwe bevindingen.

Hoe goed je het ook bedoelt, de "Televisie X versus Televisie Y"- en "Wat moet ik kopen"-topics zijn niet meer toegestaan. Reden hiervoor is dat er in het verleden > 60% van de aanwezige topics soortgelijke topics waren als deze wat op den duur een kleine chaos werd in LCD. Vandaar dat is besloten om zulke topics niet meer toe te staan.

Overigens moet je tv's niet vergelijken op specificaties als contrast en helderheid. Wat die getallen op papier zeggen zegt namelijk niets over wat het scherm in de praktijk doet. Één van de eerste punten wat in [FAQ]Welke TV moet ik kopen? beschreven wordt.

Het contrast van de Samsung wat wordt aangeduidt als "Ultra" of "Mega" krijgt als uitleg dat het vele miljoenen : 1 is. Nu zijn dat waarden die plasma tv's halen, dus vraag me sterk af of een LCD dat ook gaat halen.

Dus nogmaals: tv's koop je niet even 1-2-3 van plaatjes en specificaties van het internet. Zeker niet als er merken zijn die geen echte waarden opgegeven maar eigen kreten verzinnen. Ga dus langs een winkel en ga de schermen bekijken en "naast" elkaar zetten. Dan pas zie je hoe een scherm in het echt presteert. En daar gaat het om als de tv straks bij jou in de kamer staat!

Deze gaat dus op slot en je mag verder gaan in je oude topic: LCD TV.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.