Verwijderd

Topicstarter
Dag allen tezamen,

Ik ga een nieuwe tv aanschaffen, ik ben me dus een beetje aan het oriënteren maar ik kom er niet echt uit waar ik nou echt op moet letten.

Ik ga mijn tv vooral gebruike voor 1080p films die ik wil afspelen via een mediaspeler. De eisen die ik stel aan een tv is dus een exellente beeld kwaliteit, liefst 100hz 24p.

Ik twijfel tussen een 40, 42 en 46 inch. Liefst zo groot mogelijk. Kan iemand mij uitleggen of een groter scherm inboet aan kwaliteit, dit kan ik mij best voorstellen, en is het kwaliteitsverschil dan zichtbaar of is dit te verwaarlosen waardoor een 46 inch alsnog is aan te raden?

Is een samsung b550 veel slechter dan een bijvoorbeeld b650, het prijsverschil is aanzienlijk maar er zit niet veel tijd tussen de periode waarin ze uit kwamen. Kan iemand dit inzichtelijk maken?

Bij voorbaat dank

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
ik denk dat je beter eens wat reviews kan lezen van schermen in jou budget.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je bent niet de enige die niet weet waar hij op moet letten. Daarom hebben we hiervoor een FAQ: [FAQ] Welke TV moet ik kopen?. Lees die eerst eens door. En als je er dan nog niet uitkomt, geef dan eens specifiek aan waar je niet uitkomt, en waarom niet. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik gedaan, maar op basis daarvan kan ik geen keuze maken. Ik zie wel dat er verschillen zijn tussen bepaalde tv's maar in hoeverre dat zich in beeld kwaliteit vertaald is mij een raadsel

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:19:
Je bent niet de enige die niet weet waar hij op moet letten. Daarom hebben we hiervoor een FAQ: [FAQ] Welke TV moet ik kopen?. Lees die eerst eens door. En als je er dan nog niet uitkomt, geef dan eens specifiek aan waar je niet uitkomt, en waarom niet. :)
Ik Heb inderdaad de FAQ gedaan, wat ik merk waar de keuze uit de test op gebaseerd is, is bijvoorbeeld de helderheid en contrast bij bijvoorbeeld keuze van hoog licht inval. Mij werd een philips tv geadviseerd en pas op de derde plaats een samsung.

Wat ik graag wil weten waar ik nou van uit moet gaan want er zijn bijvoorbeeld genoeg tv's met helderheid van 500 en contrastratio van 1:80.000 maar volgens mij zegt dit niet alles over de beeldkwaliteit. Een audi 2.0 v6 rijdt ook niet hetzelfde als een skoda 2.0 v6.
Ik kan dus niet alleen op de specs afgaan, ik wil daarom graag weten of iemand mij kan vertellen voor welk merk je in zijn algemeenheid het beste gaan als het gaat om beeldkwaliteit. Daarbij wil ik graag de keuze beperken tussen Philips en Samsung

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:20:
Ja dat heb ik gedaan, maar op basis daarvan kan ik geen keuze maken. Ik zie wel dat er verschillen zijn tussen bepaalde tv's maar in hoeverre dat zich in beeld kwaliteit vertaald is mij een raadsel
misschien kan je een keer in de winkel gaan kijken voor een demo zodat je zelf de verschillen ziet.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Daarbij komt dat je je eerst even in de reviews kunt verdiepen. We verwachten eigenlijk dat je daarmee begint.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan ga ik me daar helemaal op focussen nu. Als ik nog wat vragen heb dan horen jullie het, bedankt voor de feedback in ieder geval
Pagina: 1