Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Na winXp installatie hd partie beschadigd ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik een nieuwe schone Xp installatie had gedaan ,zonder servicepak had ik van mijn drie schijven nog maar een partie en die waren allemaal 127 GB. Ook nadat ik servicepakker 1,2,3 had geinstalleerd bleef dat het zelfde.Nu kan ik dus niet meer bij al mijn belangrijke data die ik had verdeeld over de twee extra schijven.
Hier wordt ik dus een beetje triest van en geen idee hoe ik dat kan oplossen.
Partitie manager van Norton geeft aan dat de beide schijven bad zijn??.

iemand een oplossing want ik heb de data wel erg hard nodig en dacht save te zijn door alles dubbel op twee aparte schijven te bewaren en die elke avond te synchroniseren.Xp staat op een aparte schijf.

gr Peter

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:43:
Nadat ik een nieuwe schone Xp installatie had gedaan ,zonder servicepak had ik van mijn drie schijven nog maar een partie en die waren allemaal 127 GB.
XP zonder service packs ondersteunt geen schijven >138GB.
Staat ook in de FAQ, Windows Clients - FAQ - Waar is mijn diskspace toch heen?.
Dat had je dus beter niet kunnen doen, bovendien was het handiger geweest om je Service Pack 2 of 3 (naarkeuze) direct in je installatieCD te slipstreamen.
Servicepacks zijn bovendien ook nog eens zo in elkaar gezet dat je rechtstreeks 2 of 3 kunt doen, dus eerst 1, dan 2 en dan 3 was niet eens nodig geweest.
Doe niks meer met je schijven, pak een andere PC erbij en zorg dat je met TestDisk ( zie daarvoor de OM FAQ ) je originele partitietabellen weer terugkrijgt zodat je dit keer met een up-to-date installatieCD weer aan de slag kan gaan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Chaos101
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-11 23:35
Als ik je goed begrijp heb je drie fysieke schijven, waarvan je na een herinstallatie er nog maar 1 kunt zien.

Wat je kunt proberen is om via windows schijfbeheer te controleren of de harde schijven er nog zijn, en of ze wel een letter (C:\,D:\,etc) hebben gekregen. Als dat laatste niet het geval is kun je ze vanaf daar een letter geven.

Ik weet niet precies hoe je in winXP bij schijfbeheer komt, maar dat kan google je vast wel vertellen.