Voor mij zijn de grootste problemen met forza.
1.
Extreem veel bugs en physics kloppen van geen kant. (laat me ze aub niet allemaal op noemen

)
Als ik forza tegenwoordig met vrienden speel en er is weer een bug. Dan is het "ow ja FORZA". Het grootste deel van mijn vrienden die race games spelen lopen allemaal te bitchen op de GT release en dat forza ook goed is. Nou die combinatie van woorden met goed en forza in 1 zin hoor ik niet vaak meer

Ik hoor nu vaker ow ja forzaaa
Het is van het meest simpele. Bestuurders stoel in een auto gaat eruit met tuning (leeg trekken) en vervolgens blijft de passagiers stoel zitten. Tot het omrollen van je auto als je een curbstone raakt...
2. totaal geen gevoel bij het spel.. Echt nutteloos racen en binnen een aantal dagen heb je het spel in principe wel gezien.. Bij Gran Turismo heb je meer een gevoel waar je het om doet. Ook heel de huis stijl van GT is altijd geniaal geweest. Dit is zoals gewoonlijk bij forza bagger.
3. Heel weinig auto's. Bij forza had ik al moeite met kiezen toen ik iets van 40 auto's in me garage had. Nu is het, nou ik koop die auto maar omdat er verder niet echt iets boeiender is..
In GT begint dat probleem pas bij een autotje of 200 in je garage. Je hebt zoveel keus tussen nieuw en oud. Bijvoorbeeld in GT4 een bmw 120i en 120d tunen kijken welke harder gaat en anders reageert. In GT4 had je ook veel keuzes in 2e hands auto's.
4. Graphics blijven bagger voor deze tijd. Ook hoe de modellen van de auto's er uit zien. Ja het is een stuk beter dan Forza 2. Dit vind ik persoonlijk niet het ergste, vooral aangezien het spel zo snel op de markt is gekomen. Maar de rest van mijn punten erger ik me gewoon echt aan.
Uiteindelijk allemaal van die "kleine" dingen waarmee een race spel interresant blijft. Het is heel moeilijk om een race spel voor mensen een langere tijd leuk te houden. Forza heeft deze ingrediënten imho niet. Het is heel jammer dat GT zo lang op zich laat wachten en dat ze in de tussentijd prologue niet een beetje updaten. Maarja tijd is relatief

mensen kopen GT uiteindelijk toch wel en een groot deel mensen zal het spel waarschijnlijk goed vinden.