Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
JorisBit schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:49:
Startpost geupdate met de tijden. Nogmaals:
[...]
Ik zal mijn tijden ook eens doorsturen. Miscchien is het ook leuk om erbij te vermelden of iemand met een automatische of handgeschakelde versnellingsbak rijdt?
Satch schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 12:51:
Ik zal eens naar die Wheelstandpro gaan kijken. :) Net m'n tijd van getuned aangescherpt naar 1.41.088. Samen met 1.52.820 is dat 3.33.908 en goed voor plaats 163. :)
Netjes :) Ik zou erg tevreden zijn als ik zulke tijden zou kunnen rijden...
Wel behoorlijke frustratie, lig ik in de eerst helft van het parcours een seconde voor op m'n eigen ghost vlieg ik er af door m'n enthousiasme. En dat dan 25 keer... :X
Haha klinkt herkenbaar. In het gras komen is erg irritant. Ik heb die ghost maar afgezet (d-pad omhoog), want ik kon een bocht veel minder goed inschatten als ie vlak voor me hing.
SinergyX schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:10:
Nadeel van die stand pro is dat de schakelbak direct naast het stuur zit, mooier is natuurlijk hem veel meer richting heuphoogte te hebben.
Dat kan voor sommigen een nadeel zijn ja. Ik gebruik zelf altijd de schakelflippers achter het stuur :)

[ Voor 37% gewijzigd door SToRM666 op 18-12-2009 13:35 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:39
Sta op dit moment 16e algemeen met een 1:37.569 en 1:50.406, heb ook heel veel last van hick-ups op 1080p maar heb een vermoeden dat dat komt door wireless omdat ik mijn tweede PS3 nu op mijn bureau heb staan.

Anyway ik zat net iets van vier tiende onder mijn eigen tijd in de getunede wagen halerwege dus 1:36 moet redelijk makkelijk te halen zijn met wat meer oefening, maar ben nog lang niet tevreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
SToRM666 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 12:28:
[...]

Gewoon een Wheelstandpro kopen. Het kost wel wat, maar het werkt perfect :)
Kan ik beamen, heb er ook één en het werkt perfect. De ideale oplossing als je weinig ruimte hebt of een vrouw/man die geen Playseat in de woonkamer wil. ;)

Hmmz, stond gisteren 29e, nu 338e (GTP_DutchCustoms). :p Een plek bij de eerste 250 zou ik al geweldig vinden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:48
Ook maar even een paar rondjes gereden. De eerste paar rondjes gingen echt waardeloos, heb maar snel R2/L2 gassen en remmen gemaakt want met die analoge stick werkt het voor geen meter. Die normale auto vind ik erg lastig te besturen, kan geen rondje rijden zonder een fout te maken, ding slipt telkens weg. De getunede auto daarintegen rijd wel lekker en volgens mij moet ik nog wel sneller kunnen maar voor nu vind ik het wel even leuk geweest :P

Mijn score op dit moment:

Positie: 221
Normale auto 1'53.798
Getunede auto 1'40.736
Totaal 3'34.534
Besturing: Controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!
atm 1:50.722 in de gewone auto

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-05 10:20
een wheelstandpro is inderdaad ideaal, maar neemt helaas in opgevouwen stand nog steeds (te)veel plaats in als je in een studentenkamer zit.
NLxAROSA schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:02:
[...]
Hmmz, stond gisteren 29e, nu 338e (GTP_DutchCustoms). :p Een plek bij de eerste 250 zou ik al geweldig vinden trouwens.
Voor een fijne setup voor een s2000 in gt5 wil ik wel een rondje voor je rijden :P (niet dat je er veel aan heb, ik stuur met een controller)

[ Voor 3% gewijzigd door Bastard op 18-12-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-05 19:42
argh nu al de 2e keer dat ik een leuke tijd rij en mijn tijd ongeldig is omdat er geen contact gemaakt kan worden met de ranking server. Na mijn netwerk instellingen bekeken te hebben is er wel een internet verbinding maar mislukt het inloggen op mijn PSN account :/ was geen super tijd maar toch weer een paar tienden sneller dan mijn officiele snelste had nu een 1:56.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Stuurtje aangesloten, en helemaal ruk zeg. :( Misschien ligt het aan mijn stuurtje (Momo), maar ik kan beide wagens niet fatsoenlijk op de weg houden. Als ik ook maar een centimeter het gaspedaal indruk, spinnen ze alle kanten op, terwijl mijn gaspedaal-travel een centimeter of vijf is.

In GT:P rij ik met TC op 1 (rest uit) en zijn de wagens prima te beheersen. Iemand anders die dit probleem ook heeft? Wellicht zie ik ergens een calibratie over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Roamor schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 20:15:
Stuurtje aangesloten, en helemaal ruk zeg. :( Misschien ligt het aan mijn stuurtje (Momo), maar ik kan beide wagens niet fatsoenlijk op de weg houden. Als ik ook maar een centimeter het gaspedaal indruk, spinnen ze alle kanten op, terwijl mijn gaspedaal-travel een centimeter of vijf is.

In GT:P rij ik met TC op 1 (rest uit) en zijn de wagens prima te beheersen. Iemand anders die dit probleem ook heeft? Wellicht zie ik ergens een calibratie over het hoofd?
Vergelijk de instellingen van je stuurtje tussen beide games? Kan je gewoon in het optie menu vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-11-2024
Hoi best mensen, ik kom er niet uit misschien dat jullie het weten. Ik heb pas geleden een fanatec turbo S stuur gekocht omdat deze op de pc, playstation en xbox werkt. Maar nu met dit spel werkt hij niet. Ik heb alles al geprobeerd met usb, drraailoos met dongel. Misschien do I toch iets verkeerd, misschien iemand ervaring hiermee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
clee schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 21:54:
Hoi best mensen, ik kom er niet uit misschien dat jullie het weten. Ik heb pas geleden een fanatec turbo S stuur gekocht omdat deze op de pc, playstation en xbox werkt. Maar nu met dit spel werkt hij niet. Ik heb alles al geprobeerd met usb, drraailoos met dongel. Misschien do I toch iets verkeerd, misschien iemand ervaring hiermee??
Ja, zet de datum van je PS3 vóór 22-12-2008.

Als dat niet werkt moet je even een firmware update downloaden van de Fanatec site. Al denk ik dat die update al op jouw dongle staat.

Waarschijnlijk gaan dan in-game de witte ledjes branden. (Dus wanneer je zou moeten beginnen met racen..

Dan moet je even base-knop (Die grote ronde) en SELECT indrtukken.
Compatibility issues (GranTurismo 5: Prologue, Need for Speed, Midnight Club)
It is required that you set back the system date of your Playstation 3 to any date before 22.12.2008. We recommend to change only the year.

[ Voor 25% gewijzigd door GAIAjohan op 18-12-2009 22:08 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Laatst online: 21-05 17:48
Ik vindt de demo best matig. De graphic valt mij tegen van de GT5P is hij wat beter. Maar ik denk dat ze dit expres hebben gedaan. De circuit is kaal ook naast de baan.

Ik heb een paar ronden gereden met de G25 stuur. Ik rij veel liever met de getunde versie zonder traction control dan met de normale versie.
Ze konden beter voor een andere circuit kiezen die wat technishe is. Bijvoorbeeld Circuit de Catalunya of de nürburg.

Maar goed ik zal mij best weten te vermaken met deze demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Net even m'n getunede versie verbeterd naar 1.39.858. Best handig die Ghosts van de rest. Kan ik precies zien waar m'n verbeterpunten liggen. Het begin gaat nu wel strak, alleen de latere bochten blijven lastig kwa remmen en insturen. :)

Ik vind de auto overigens erg realistisch aanvoelen. Een goede verbetering in vergelijking met GT5P. Hoop dat ze dit doorzetten in de Full version.

[ Voor 24% gewijzigd door Satch op 18-12-2009 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clee
Ja ik ga het vanavond even proberen harstikke bedankt voor de snelle info.
Top :)
GAIAjohan schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 22:01:
[...]

Ja, zet de datum van je PS3 vóór 22-12-2008.

Als dat niet werkt moet je even een firmware update downloaden van de Fanatec site. Al denk ik dat die update al op jouw dongle staat.

Waarschijnlijk gaan dan in-game de witte ledjes branden. (Dus wanneer je zou moeten beginnen met racen..

Dan moet je even base-knop (Die grote ronde) en SELECT indrtukken.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Satch schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 20:54:
[...]

Vergelijk de instellingen van je stuurtje tussen beide games? Kan je gewoon in het optie menu vinden. :)
Gedaan, en ik gok op mijn stuurtje als de boosdoener helaas... Hij is al niet officieel ondersteund, maar ik ben met de controller zelfs sneller. In GT:P is het andersom. De Nissan is weliswaar tailhappy, maar met het stuurtje kan ik hem gewoon niet beheersen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Net even snel gereden, iets van 4 rondjes per auto, want m'n ogen falen wegens moeheid. :P

Tuned: 1'42.009
Normal: 1'55.812

Rij overigens gewoon met de Sixaxis controller en handgeschakeld.

[ Voor 20% gewijzigd door S_Chief op 19-12-2009 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Ik heb weer even kunnen rijden alleen met de getunede auto, mijn beste tijd is nu 1.38.033, 38e plek nu. Helaas van het weekend niet veel tijd om me nog te verbeteren :'(

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clee
Shit met de datum terugzetten van mijn playstation is het niet gelukt. Even zoeken naar nieuwe software voor mijn usb dongle. Vreemd is dat het via USB met draad aangesloten dat ie het ook niet doet?

Vreemd (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-04 17:45
1'40.218 met de getunede inmiddels. Eerste rondje nadat ik Accelerate en Brake op de triggers heb gezet, haal ik er meteen 1,5sec vanaf. :P Sta ook weer in de top 250, yay! Hopelijk dit keer langer dan 2 uurtjes.

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Ik heb gisteren even snel 10 rondjes gereden met de gewone versie... Tijd van rond de 1.53 met controller. Moet nog wel zo'n 1,5 seconde afkunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hebben meer mensen het probleem dat ze de time trial challenge niet kunnen downloaden?

ik krijg de melding "er is een fout opgetreden. (80023111)

normaal komt die fout voor als de unlock key is gedownload, voordat het spel is geinstalleerd. maar dat kan hierbij niet het geval zijn. Ik heb gt5 prologue wel op schijf.

edit: laatmaar, als ik naar het spel zelf browse, in plaats van de grote banner te klikken, dan gaat het wel goed :)

[ Voor 15% gewijzigd door Magic op 19-12-2009 11:38 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Getunede frikandel 1.38.084 38e plaats
Std. frikandel 1.51.812 84e plaats
Samen 3.29.896 52e plaats

Achja, eens kijken of we nog wat tijd eraf krijgen komende weken/maanden.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witwasser
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Doe je netjes.

Ik heb de laatste tijd teveel arcade gespeeld en dan is sim toch wel even wennen. Met de tuned kom ik niet onder de 1.41 (sixaxis)

Zal de normal 370z eens gaan testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Inmiddels afgezakt naar plaats 1200 ofzo. :D Ik heb het nog met mijn Momo geprobeerd, maar dat geef ik op. Het gevoel met de controller is wel hetzelfde als in GT:P, maar het stuurtje reageert erg slecht op de nieuwe code....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Stuur doet het sowieso raar in de demo, volgens mij met ieder stuur.
Heb ook last van hickups in de demo, ff miliseconde pauze als je ergens rijd opeens, etc.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Bij mij werkt het stuur prima :) Ik zit nu net boven de 1.41 met de tuned versie, maar er is nog veel ruimte voor verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Damn, ik moet zeggen dat het in het begin echt een verschrikkelijke ramp was voor mij om die auto op de baan te houden. Maar nu ik even flink geoefend heb begint het toch al de goede kant uit te gaan, op dit moment is mijn tijd 1:40:477 met de tuned versie en een Logitech Driving force GT.

Volgend doel: <1.40!!

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik zit nu nog nipt boven de 1.41. Ik heb een ghost gedownload die 1.39 doet en op sommige stukken kan ik iets inlopen, dus onder de 1.40 zou mij toch ook wel moeten lukken.
Met welke view spelen jullie trouwens? Ik vind zelf degene dat je voor de wagen hangt de beste, omdat je dan de baan goed kan zien.

[ Voor 27% gewijzigd door SToRM666 op 20-12-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:50

scorpie

Supra Addict

Damn ik vind het maar moeilijk met controller.. ik heb TC wat harder gezet, wat zachter gezet, maar op de default settings rijdt die auto wel het lekkerste qua handling, maar is niet het snelste.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Net weereven met die normale auto gereden. Ik vindt hem steeds fijner worden. Veel makkelijker te corrigeren dan de getunede auto. half uurtje gereden en nu al de 76e tijd. 1.50.884, een 1.49.xxx moet goed te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

SToRM666 schreef op zondag 20 december 2009 @ 11:36:
Met welke view spelen jullie trouwens? Ik vind zelf degene dat je voor de wagen hangt de beste, omdat je dan de baan goed kan zien.
Ik ook alleen met bumpercam, deze geeft voor mij de beste racebelevenis. Alleen met deze view kan ik me echt in de race inleven. De incar view is op zich wel grappig, alleen vind ik het disturbing om naar 2 sturen te moeten kijken die NET NIET synchroon draaien, plus ik vind het zichtbare gedeelte van de track en omgeving dan te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Bij de vorige GT Academy heeft Christian Albers een briefing gegeven. Omdat de 350z en 370z qua rijgedrag vergelijkbaar zijn heb je nog best wat aan de tips. Baan is totaal anders alleen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xTY3fA5-TWU]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-05 17:30
Heb zojuist een Tablemate gebruikt om mee te racen, en inderdaad.. zoals meerdere mensen al vertelde, het speelt voor geen meter.

Ontzettend gammel tafeltje waar weinig aandacht aan geschonken is heb ik het idee.

Lees hier veel verhalen over de Wheelstandpro, maar hoe presteerd die ten opzichte van bijv www.speedblack.com

Afbeeldingslocatie: http://www.consolemonster.com/images/news/SpeedBlackRed.jpg

Beide tafels zijn rond de 100 euro, maar geen idee welke nu eigenlijk beter is.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Laatst online: 06:07
kaos- schreef op zondag 20 december 2009 @ 13:06:
Heb zojuist een Tablemate gebruikt om mee te racen, en inderdaad.. zoals meerdere mensen al vertelde, het speelt voor geen meter.

Ontzettend gammel tafeltje waar weinig aandacht aan geschonken is heb ik het idee.

Lees hier veel verhalen over de Wheelstandpro, maar hoe presteerd die ten opzichte van bijv www.speedblack.com

[afbeelding]

Beide tafels zijn rond de 100 euro, maar geen idee welke nu eigenlijk beter is.
wheelstandpro, lijkt me duidelijk, bovenstaande ziet er niet uit en is veels te groot.. wheelstandpro is makkelijker op te bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
bones schreef op zondag 20 december 2009 @ 13:18:
[...]

wheelstandpro, lijkt me duidelijk, bovenstaande ziet er niet uit en is veels te groot.. wheelstandpro is makkelijker op te bergen.
Hoe is die wheelstandpro qua stevigheid dan? want hij lijkt me zo instabiel. En waar kan ik hem het beste bestellen?

Heb even een paar Youtube filmpjes bekeken, en hij is inderdaad behoorlijk stabiel.
Nu nog de vraag, waar kan ik dat ding bestellen, aangezien ik geen PayPal heb.

[ Voor 19% gewijzigd door kaos001 op 20-12-2009 13:37 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paypal is gratis, daar had ik voor de wheelstandpro ook een account voor aangemaakt.
verder nooit meer gebruikt dat paypal maar het is de enige manier van betalen daar.....

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Rij met die rode constant 1.53. Net 2 rondjes in de 1.52,3. Zit nog wel meer in de baan, maar die traction control is echt irritant.
Met de zwarte heb ik 1.40,2 gehaald. Blijf nu constant in de 1.41 zitten. Voor een endurance-race leuke tijden, voor zo'n rondechallenge heb je er niets aan ;)
Speel overigens met joypad. Wel geprobeerd met mijn stuurtje, maar mijn rem blijft soms een beetje hangen en in de center wiebelt de FF. Niet bepaald een succes dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Shiver23 op 20-12-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 10:56

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Tuned 1.38.755
Normal 1.51.230

Beide controller en auto. Gaat redelijk lekker. Maar nog niet helemaal tevreden... Iets meer oefenen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Weer even een paar uurtjes geraced en wat tijd eraf geschaaft. :)
Niet getuned 1'50.423
Getuned 1'38.059
Samen 3'28.482 oftewel plaats 65 momenteel.
Gaat best lekker maar damn wat is die IRT_SolarSystem snel. :| Hij is echt wel verzekerd van een plek bij de landelijke finale.

Vraag me eigenlijk af hoe dat dan gaat. Krijg je dan allemaal ter plekke de track en auto en wat oefen tijd en vervolgens knallen? Dat is natuurlijk wat anders dan thuis urenlang je ronde perfectioniseren. :)
Zijn er hier trouwens mensen echt met top 20 ambities? Ik ga het wel proberen maar acht de kans erg klein dat ik het haal. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
majoh schreef op maandag 21 december 2009 @ 00:34:
Tuned 1.38.755
Normal 1.51.230

Beide controller en auto. Gaat redelijk lekker. Maar nog niet helemaal tevreden... Iets meer oefenen dus.
Dat zijn aardig snelle tijden voor controller en automatisch! Ik rij eigenlijk ook altijd met deze setting, want dat schakelen met een controller vind ik maar niks en zo'n racestuur heb ik niet. Ik zou het wel willen, maar voor gamen in de huiskamer en dus zittend op de bank is dat ook geen optie...

Goed om te weten dat er meer mensen zijn met controller en automatisch schakelen. Dan weet ik welke mogelijkheden er nog zijn in mijn tijden :)

Zit geloof ik op 1.53 en 1.43... Dus daar moeten nog wel de nodige secondes van af kunnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Satch schreef op maandag 21 december 2009 @ 00:39:
[...]
Zijn er hier trouwens mensen echt met top 20 ambities? Ik ga het wel proberen maar acht de kans erg klein dat ik het haal. :P
Ik zou het graag willen doen, maar ik word sowieso niet toegelaten omdat ik nog geen 18 ben (en geen rijbewijs heb). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Dr. Quipers schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:16:
[...]

Dat zijn aardig snelle tijden voor controller en automatisch! Ik rij eigenlijk ook altijd met deze setting, want dat schakelen met een controller vind ik maar niks en zo'n racestuur heb ik niet. Ik zou het wel willen, maar voor gamen in de huiskamer en dus zittend op de bank is dat ook geen optie...

Goed om te weten dat er meer mensen zijn met controller en automatisch schakelen. Dan weet ik welke mogelijkheden er nog zijn in mijn tijden :)

Zit geloof ik op 1.53 en 1.43... Dus daar moeten nog wel de nodige secondes van af kunnen! :)
Grootste truuk is om het ding te laten rollen, en vooral in automatisch moet je ervoor zorgen dat ie in de meeste bochten in zn drie blijft hangen en niet terug gaat in zn twee, anders heb je veel te snel last van wielspin.

Om deze reden denk ik dat ik binnenkort toch maar eens ga proberen om zelf te schakelen. "Vroeger" toen ik veel GP4 speelde lukte dat gewoon erg goed, maar met controller vind ik t in eerste instantie ook niet lekker gaan.
Satch schreef op maandag 21 december 2009 @ 00:39:
Weer even een paar uurtjes geraced en wat tijd eraf geschaaft. :)
Niet getuned 1'50.423
Getuned 1'38.059
Samen 3'28.482 oftewel plaats 65 momenteel.
Gaat best lekker maar damn wat is die IRT_SolarSystem snel. :| Hij is echt wel verzekerd van een plek bij de landelijke finale.

Vraag me eigenlijk af hoe dat dan gaat. Krijg je dan allemaal ter plekke de track en auto en wat oefen tijd en vervolgens knallen? Dat is natuurlijk wat anders dan thuis urenlang je ronde perfectioniseren. :)
Die kerel is inderdaad echt snel, scheelt bijna 1 seconde met iemand die op plaats 10 staat...
En die ambities heb ik wel, maar ga het no way halen, als ik zie dat bijna de hele top 10 met stuur rijdt, en ik niet, denk ik dat mijn kansen daarmee al verkeken zijn. (daarbij niet eens meegerekend te hebben dat ik wrs gewoon iets slechter ben ;))

[ Voor 32% gewijzigd door majoh op 21-12-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb wel de ambitie om in de top20 te blijven, op dit moment sta ik 11e. Het ligt allemaal nog redelijk dicht bij elkaar, afgezien van de top 4. Maar je weet het nooit, het is nog een lange tijd tot eind januari, en wie welke figuren er opeens nog boven komen drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Laatst online: 20-02 09:35
Met de controller, heeft er iemand last van de throttle control ? Vaak als ik de bocht uit kom, heb ik het gevoel dat ik harder kan, maar als ik dan een fractie harder het gas in druk, krijg ik te veel gaspedaal (van ergens tegen het midden lijkt hij ineens een heel stuk naar boven te gaan)

Of moet ik gewoon leren rijden.. ?

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:00

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Heb weer wat nieuwe tijden. Heb wat moeite om met de getunede versie harder te gaan, maar er is een behoorlijke hap van mijn tijd met de normale versie:

GTP_2Fast4Stig: Tuned: 1:37.850 Normal: 1:49.907 Totaal: 3:27.757

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:34
Met de controller, heeft er iemand last van de throttle control ? Vaak als ik de bocht uit kom, heb ik het gevoel dat ik harder kan, maar als ik dan een fractie harder het gas in druk, krijg ik te veel gaspedaal (van ergens tegen het midden lijkt hij ineens een heel stuk naar boven te gaan)

Of moet ik gewoon leren rijden.. ?
Nee ik merk dit ook, het is duidelijk geen lineaire acceleratie. overgens gebruik in L2+R2 voor gas/rem.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
majoh schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:37:
[...]
Grootste truuk is om het ding te laten rollen, en vooral in automatisch moet je ervoor zorgen dat ie in de meeste bochten in zn drie blijft hangen en niet terug gaat in zn twee, anders heb je veel te snel last van wielspin.
Ja dat had ik ook al gemerkt... Als ie terug naar 2 gaat dan verlies je zoveel tijd met opschakelen... Heb met GT5:P ook wel veel time trail's gedaan en als ik dan naar alle tijden keek dan bleek ik wel vaak in de top te staan van automatisch schakelen! Eigenlijk moeten ze daar een apart klassement voor maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb gisteravond nog 0.7 seconde van mijn tijd met de tuned kunnen halen en daarmee heb ik nu dus een rondetijd van 1.40.3xx. Mijn volgende doelstelling is onder de 1.40 te duiken, maar dat zal normaal gezien wel moeten lukken. Ik zat gisteren al een keer met 0.3 seconde onder die tijd in het beginstuk, maar toen was ik een paar bochten verderop iets te enthousiast bij het uitkomen van een bocht... :X
Met de gewone zit ik nu op 1.53.xxx. Ik zit nu in het algemeen klassement zo rond plek 600 dacht ik.
Ik ben in ieder geval erg te spreken over de demo. Ik blijf maar terug komen om mijn tijd nog wat scherper te zetten.

[ Voor 30% gewijzigd door SToRM666 op 21-12-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Heh heh, dat merk ik ook iedere keer, zeker omdat je weet dat je op bepaalde stukken sneller bent en dan verderop wat verliest. Je weet gewoon zeker dat er nog meer in zit. :) Zit nu op 1'51.903 en 1'40.137, dus ik wil gewoon onder de 1'51 en 1'40. Zit nu net niet meer bij de eerste 250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Net nog even half uurtje gereden. Eindelijk onder de 1.40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Heeft hier iemand ervaring met een Playseat ?

Is wel de ideale setup, omdat je de schakelpook naast je heb, net als in een echte auto.
Verder natuurlijk een kuipstoel. Zag een model met een G25 voor 400,- 2de hands op MP en nieuw 600,- Dan valt het nog mee, alleen is het niet aan mij besteed.

[ Voor 38% gewijzigd door Yippie op 22-12-2009 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Ik heb een playseat en het is echt heel fijn spelen. Enige probleem is alleen dat als je hem niet gebruikt hem niet makkelijk ergens zo maar in de kast zet ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Gisteren nog weer even met de tuned gereden en van 1.43.4 nu naar 1.40.9... Er zit nog wel wel minimaal een seconde in als ik naar de sectortijden kijk! Dus die 1.39 moet ik ook wel zien te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik gebruik de versnellingspook toch nooit, dus voor mij is een Wheelstandpro ideaal. En nog gemakkelijk op te bergen ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Vind het een beetje naadje dat je alleen op de officiele website die Wheelstandpro kan kopen.
Maargoed, er is geen andere mogelijkheid, dus moet het maar.

Speelt hier iedereen met tractie controle uit trouwens?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Ik heb traction control wel uit ja :) Bij de normale kan dat alleen niet... Ik begin er eindelijk ook weer in te komen:

normal: 1'53.132
tuned: 1'40.081

Ik hoop dat het gaat lukken om in ieder geval in de top250 te komen! Dan ben ik al een blij man :)

Waarom zie ik bijna alleen maar Nederlandse vlaggetjes in de lijst? Normaal zijn die Japanners en Amerikanen ook fanatiek en bloedsnel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Linc schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:31:
Ik heb een playseat en het is echt heel fijn spelen. Enige probleem is alleen dat als je hem niet gebruikt hem niet makkelijk ergens zo maar in de kast zet ofzo.
Ze hebben nu ook een model wat je kan inklappen/op kan bergen, de LeMans uitvoering:

Ingeklapt:
Afbeeldingslocatie: http://www.click4games.nl/N_art1156_Memo2_1.jpg

Uitgeklapt:
Afbeeldingslocatie: http://www.click4games.nl/N_art1156_Memo2_2.jpg

offtopic:
Hoop alleen niet dat je er na een paar potjes game zo uitziet als die gast op de foto :+

[ Voor 8% gewijzigd door Yippie op 22-12-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dr. Quipers schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:17:

Waarom zie ik bijna alleen maar Nederlandse vlaggetjes in de lijst? Normaal zijn die Japanners en Amerikanen ook fanatiek en bloedsnel...
Omdat het een nederlandse lijst is. Als je bij de beste top20 zit ga je naar de voorrondes van de GT academy.
Die top20 is per land bepaald. De enige 2 vlaggen die er niet in thuis horen zijn Spanje (Ordonez, winnaar GT academy dit jaar) en Japan (Yamauchi, de vader van Gran Turismo)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
kaos- schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:46:
Speelt hier iedereen met tractie controle uit trouwens?
Ik heb de indruk dat de tuned versie wel lekkerder rijdt zonder TC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
kaos- schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:48:
[...]

Omdat het een nederlandse lijst is. Als je bij de beste top20 zit ga je naar de voorrondes van de GT academy.
Die top20 is per land bepaald. De enige 2 vlaggen die er niet in thuis horen zijn Spanje (Ordonez, winnaar GT academy dit jaar) en Japan (Yamauchi, de vader van Gran Turismo)
Ah dat verklaart een hoop :)

Ik heb inmiddels m'n tijd met de normale versie weer aan kunnen scherpen :) Ik gebruik de ghost van majoh, zodat ik weet waar ik nog winst kan boeken...

Normal: 1'52.197
Tuned: 1'40.081

In het totaalklassement sta ik rond plaats 350... Er moet nog een seconde af om de top250 te halen! Vanavond maar weer verder! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impulseBE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 18:28
Al bij al een zeer leuke demo nadat je het een beetje onder de knie begint te krijgen.
Wel raar vind ik als beginnende GT speler het snelheidsgevoel in GT5.
Waar je al 100km/u op de teller ziet staan lijkt het net alsof je in het echte leven maar een 50km/u zou rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ook maar eens aan het racen gegaan....
eerste indruk van de graphics valt ietwat tegen, vooral de grindbak: je zweeft gewoon over het grind.....

Dit is voor mij de eerste keer dat ik echt met de G25 rij, en dat is wennen, vooral in zo'n gevoelig autootje.....
(nu weet ik ook weer waarom ik niet graag met rwd rij ;) )

standaard 1'54.359
tuned 1'41.661
gemiddeld 993e met 3'36.055
ik hoop sneller te gaan als ik de g25 een beetje leer kennen.

met beiden ca half uurtje gereden, op automaat en de tc bij de tuned op 2.
wat ik me wel afvraag is of de normale nog wel op de weg te houden is met een tc lager dan 7.....

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 23-12-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Dr. Quipers schreef op woensdag 23 december 2009 @ 09:42:
[...]

Ah dat verklaart een hoop :)

Ik heb inmiddels m'n tijd met de normale versie weer aan kunnen scherpen :) Ik gebruik de ghost van majoh, zodat ik weet waar ik nog winst kan boeken...

Normal: 1'52.197
Tuned: 1'40.081

In het totaalklassement sta ik rond plaats 350... Er moet nog een seconde af om de top250 te halen! Vanavond maar weer verder! :)
Zo goed ben ik nou ook alweer niet ;) Al ben ik er achter dat ik ook nog veel tijd goed kan maken, toch zeker een seconde sneller bij allebei mijn tijdens. Probleem is wel dat ik vaak net te veel wil, of weer te voorzichtig ben... Gisteren in de laatste bocht een verbetering van 0.8xx verkloot in de tuned wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
majoh schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:30:
[...]
Zo goed ben ik nou ook alweer niet ;) Al ben ik er achter dat ik ook nog veel tijd goed kan maken, toch zeker een seconde sneller bij allebei mijn tijdens. Probleem is wel dat ik vaak net te veel wil, of weer te voorzichtig ben... Gisteren in de laatste bocht een verbetering van 0.8xx verkloot in de tuned wagen...
Hehe maar dan heb ik wel een mooi ijkpunt aangezien er niet zoveel zijn die met automatisch schakelen en de controller rijden :) Zo weet ik in ieder geval wat de mogelijkheden zijn met deze setting. Overigens kan je met de normale nog wel een paar tiende winnen in de eerste sector. Daar loop ik nl. wel iets op je voor, maar bij de lange S-curve verlies ik die voorsprong weer omdat ik hem niet in de 3de versnelling kan houden... Dat laten rollen is echt superbelangrijk.

Ik heb met de tuned gisteren ook in de laatste bocht een tijd van 1.39 verkloot in de laatste bocht :( Daardoor staat ie nu op 1'40.081... Grrrr |:(

Het is wel racen tot het gaatje op deze manier! Dat online time trialen blijft leuk! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na weer eventjes geprobeerd te hebben begin ik de wagens steeds meer te begrijpen......
TC bij de tuned ook maar uitgezet .
Gaat al een stukkie beter nu, maar als ie gaat glijen dan blijft ie glijen haha ;)

Standaard 1'52.824
Tuned 1'40.153
gemiddeld nu 444e met 3'32.977

[ Voor 36% gewijzigd door Superkiwi op 23-12-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144583

Ik doe ook mee, binnenkort maar kijken naar een stuurtje dat ik in de buurt op kan pikken.

Ik geloof dat de Force GT net zo goed is als de G25.. Schakelen zal ik toch niet.

Stock:
Tuned:

PSN: Ultimate_T
Type--------------TIME----------RANK
Stock:----------1'52.717---------444
Tuned:----------1'40.640---------960
TOTAAL:-------3'33.357---------512

Avondje rijden, ik ga nog verder tot middernacht :D

Ik wil voor morgen toch wel in de Top250 belanden... maar of dat haalbaar is...
Hiervoor hoef ik op dit moment (23 dec, 21:50) er 2,250 seconde af te scheren.. moet te doen zijn.
250ste heeft 1'39.174 en 1'51.717

Mag dit in de OP?

EDIT: Gereden met controller
PS: 370z, getuned of niet, wat een glijdende kutbak :r

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 144583 op 23-12-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Laatst online: 21-05 16:54
prrt me ook maar gewaagd aan de demo.
Prologue vond ik eigenlijk geen reet aan, maar op deze manier is het wel leuk.

Speel met een controller.
Tijden zijn echter nog niet om naar huis te schrijven.
Getuned: 1'41.715
ongetuned 1'54.561
totaal 3'36.276

Moet sneller kunnen, maar de 3'30 ga ik never nooit halen.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Anoniem: 144583

DNS666 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:50:
prrt me ook maar gewaagd aan de demo.
Prologue vond ik eigenlijk geen reet aan, maar op deze manier is het wel leuk.

Speel met een controller.
Tijden zijn echter nog niet om naar huis te schrijven.
Getuned: 1'42.308
ongetuned 1'54.561
totaal 3'36.869

Moet sneller kunnen, maar de 3'30 ga ik never nooit halen.
Haal je ook niet, daar heb je toch echt een stuur met pedalen voor nodig.
Je kan veel beter doseren. Zodra je ook maar een gasfout maakt, maak je tegelijk een stuurfout (uit reactie stuur je teveel terug). Ja, daar ga je dan..
Dan nog de bug dat de spelers met een GT racewheel de Traction Control aan kunnen passen, wat dus niet in het menu kan. Ik hoop dat ze dat wel snel fixen.

• Sinned123
Anoniem: 144583 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 00:24:
[...]

Haal je ook niet, daar heb je toch echt een stuur met pedalen voor nodig.
Je kan veel beter doseren. Zodra je ook maar een gasfout maakt, maak je tegelijk een stuurfout (uit reactie stuur je teveel terug). Ja, daar ga je dan..
Dan nog de bug dat de spelers met een GT racewheel de Traction Control aan kunnen passen, wat dus niet in het menu kan. Ik hoop dat ze dat wel snel fixen.
Ja lastig verhaal, kan natuurlijk best een stuur kopen.
Maar dan...
Ik speel achter de tv, moet er ook weer zo'n wheelstandpro komen.
Weer extra rotzooi dat telkens opgeborgen moet worden.

Even gezocht naar allerlei hulpmiddelen voor een stuur op de bank.
En toen kwam ik dit tegen.
http://www.amazon.co.uk/P...0NT8IDO/ref=cm_cr_pr_pb_t
Voor slechts 20pond, heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 15% gewijzigd door Sinned123 op 24-12-2009 01:24 ]

• SToRM666
Dr. Quipers schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:00:
Ik heb met de tuned gisteren ook in de laatste bocht een tijd van 1.39 verkloot in de laatste bocht :( Daardoor staat ie nu op 1'40.081... Grrrr |:(

Het is wel racen tot het gaatje op deze manier! Dat online time trialen blijft leuk! :D
Om een goeie tijd neer te zetten moet je soms eens wat risico's nemen he. Gewoon proberen om zo dicht mogelijk tegen de limiet van de wagen te rijden en daarbij ook de ideale lijn te kunnen rijden vind ik wel een erg leuke uitdaging :)

[ Voor 5% gewijzigd door SToRM666 op 24-12-2009 11:21 ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

DNS666 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 00:57:
[...]
Even gezocht naar allerlei hulpmiddelen voor een stuur op de bank.
En toen kwam ik dit tegen.
http://www.amazon.co.uk/P...0NT8IDO/ref=cm_cr_pr_pb_t
Voor slechts 20pond, heeft iemand hier ervaring mee?
Geen ervaring mee, maar gezien de constructie denk ik dat je een harde ondergrond moet hebben en geen zachte bank. Anders gaat de plaat waar je op zit met het sturen alsnog kantelen en is het een instabiel geheel. Voor dat geld misschien het proberen waard. Was allicht een betere investering geweest dan een Tablemate. :X

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-05 07:19
Shiver23 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:29:
[...]
Voor dat geld misschien het proberen waard. Was allicht een betere investering geweest dan een Tablemate. :X
Persoonlijk denk ik dat ook deze oplossing in de categorie "money wasted" gaat vallen... Stabiel kan het nooit zijn IMHO! En om nu op een houten bank (qua stabiele ondergrond) uren te gaan gamen, hmmm... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 24-12-2009 11:36 ]

Nickname does not reflect reality

• Sinned123
Brad Pitt schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:35:
[...]

Persoonlijk denk ik dat ook deze oplossing in de categorie "money wasted" gaat vallen... Stabiel kan het nooit zijn IMHO! En om nu op een houten bank (qua stabiele ondergrond) uren te gaan gamen, hmmm... ;)
Mjah zag hier een hoop discussie over playseats enz.
Maar dat de meesten het te collosaal vinden.
Dan is dit natuurlijk wel ideal.
Misschien dat ik het koop, puur om het te proberen.

• Evertt
Ik heb net andere schoenen aangetrokken in plaats van cross. Ik ben vele malen sneller.
Hiervoor had ik met getunde versie zonder tc 1:41,3 en nu 1:39,865. Met de g25 alleen jammer dat de koppeling niet werkt via gt5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-05 08:01
Ben vanavond ook maar eens achter mn g25 gaan zitten om even te proberen. Zeer vermakelijk spelletje zo, voor mijn gevoel totaal anders dan de prologue.

Heb ook even anderhalf uur met die auto's gestoeid. Wat is die normale 370Z toch een kreng om te besturen :P.

Mijn tijden:

Normaal: 1'52.540
Tuned: 1'39.706 (Traction control: 6)
Totaal: 3'32.246

Ik schakel met de hand :).

Heb nog wel het gevoel dat er bij beide minstens een seconde af kan, maar dat is iets wat ik na kerst ga proberen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de tuned is met de tc uit ook nog prima te besturen, dus daar kan je mss ook nog tijd halen....

hoe racen jullie trouwens met de g25?
ik op de sokken, dan heb ik het beste feeling met de pedalen.....
op youtube staat trouwens een onboard filmpje van de nr1 van de UK (tuned wagen), erg handig om naar zijn lijn, apex en rempunten te kijken!

[ Voor 26% gewijzigd door Superkiwi op 25-12-2009 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
dvdkiwi schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 01:33:
Maakt mij weinig uit. Ligt eraan wat ik aan heb eigenlijk (het is niet zo dat ik speciaal mn schoenen ga uit trekken voor dit spel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Anoniem: 144583 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 00:24:
Euh, waar haal je dat vandaan dan? Ik heb een GT hier, maar in tegenstelling tot de proloque lukt het me in de timetrial niet om on the fly de TC aan te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evertt schreef op donderdag 24 december 2009 @ 19:42:
Ik heb net andere schoenen aangetrokken in plaats van cross. Ik ben vele malen sneller.
Hiervoor had ik met getunde versie zonder tc 1:41,3 en nu 1:39,865. Met de g25 alleen jammer dat de koppeling niet werkt via gt5.
GT5:P werkt die koppeling wel, moet je tijdens rijden driehoekje indrukken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Oke bedankt maar ik bedoelde meer de koppelings pedaal van de g25.

Ik heb gisteren 1:38,987 gereden _/-\o_ .Hoe langer je er mee rijdt hoe beter het gaat. Ik heb het idee dat de tc veel te lang aan staat waardoor de auto vele malen langzamer wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Evertt op 25-12-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-05 15:54
dvdkiwi schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 01:33:
de tuned is met de tc uit ook nog prima te besturen, dus daar kan je mss ook nog tijd halen....

op youtube staat trouwens een onboard filmpje van de nr1 van de UK (tuned wagen), erg handig om naar zijn lijn, apex en rempunten te kijken!
Je kunt ook de ghost laden van de nr. 1 van NL. Kun je tegen de ghost rijden, nog mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156051

Evertt schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:40:
Oke bedankt maar ik bedoelde meer de koppelings pedaal van de g25.
Als je net na de start op de driehoektoets drukt, activeer je het koppelingspedaal van de G25. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gister maar eens even een stuurtje aangesloten [DFP] en vanmorgen een 1:39.760 [679th] neergezet met de tuned versie.
Met de controller kwam ik niet veel verder dan een 1:48 maar racen met een contoller kan ik dan ook niet echt. :P
Met de stock voorlopig een 1:56 geloof ik maar da's na een rondje of 5.
Binnenkort GT5p ook maar weer eens opstarten, kijken hoe dat gaat.

Wel grappig, heb een heel oud [bijzet] tafeltje die eigenlijk al jaren in de weg staat die eigenlijk wel prima voldoet als mobiele stuur tafel.
Precies hoog genoeg, perfecte montage gelegenheid alleen net iets te ligt dus heb ik hem maar verzwaard met 2 zware stenen. :P
Ziet er verder niet uit maar vrij makkelijk weer te verwijderen uit de woonkamer.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Net de demo even gespeeld. Ik moet mij jammer genoeg bij de voorgaande commentaren aansluiten: grafische is het circuit een triestige vertoning. De auto ziet er wel netjes uit. Diegene die GT5 Prologue hebben: zijn de circuits daar grafisch mooier? Mocht racedriver grid een splitscreen ondersteunen, dan was het mijn favoriete race game geweest... Ik hoop dat het wachten op GT5 de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Ik heb iets raars ontdekt in gt5 demo.
Als je kijkt naar de snelste tijd van de normale 370Z dan staat dat TC uitgeschakeld is. Is dit een fout van GT5 of is het inderdaad zo dat je tc kan uitschakelen bij de normale 370z versie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
Net weer even een uurtje aan de slag geweest :P

Tuned: 1'38.766 (TC 0)
Normaal: 1'51.424
Totaal: 3'30.190

Denk dat onder de 1'38 ook nog wel mogelijk is (heb zitten prutsen bij de laatste scherpe bocht...).
Volgende doelstelling: Onder de 3'30 komen :P

P.S. Je mag mij ook wel in TS zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:14
FezzFest schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 16:56:
Net de demo even gespeeld. Ik moet mij jammer genoeg bij de voorgaande commentaren aansluiten: grafische is het circuit een triestige vertoning. De auto ziet er wel netjes uit. Diegene die GT5 Prologue hebben: zijn de circuits daar grafisch mooier? Mocht racedriver grid een splitscreen ondersteunen, dan was het mijn favoriete race game geweest... Ik hoop dat het wachten op GT5 de moeite waard is.
Ik vind GT5P mooier, maar dat komt ook omdat je daar de keuze hebt uit niet zulke saaie circuits wat betreft omgeving. Het circuit van de demo haalt denk ik niet echt mensen over de streep die voor graphics gaan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Zo, vanmorgen onder de 3:30 gedoken, 2:29.706.

Tuned: 1:38.996
Standaard: 1:50.706
Totaal: 2:29.706 [188]

Ik heb wel gemerkt dat ik eigenlijk veel te netjes rijd, op sommige punten valt nog wel wat te winnen met wat meer agressie. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-04 17:45
Ik ga zo weer de tijden updaten. :) DM's met tijden zou wat handiger zijn, want dat hoef ik niet alle posts bijlangs.

Heb gisteren 1.39.558 gereden met de tuned 370Z / controller. Hoe vaker ik dit speel hoe leuker en makkelijker het wordt.

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is weer een nieuw filmpje uit.....
Helaas niet al te bste kwaliteit, maar wel nieuwe circuits
http://www.gtplanet.net/r...w-gran-turismo-5-trailer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Jumpman schreef op zondag 27 december 2009 @ 10:16:
Ik vind GT5P mooier, maar dat komt ook omdat je daar de keuze hebt uit niet zulke saaie circuits wat betreft omgeving. Het circuit van de demo haalt denk ik niet echt mensen over de streep die voor graphics gaan.
Ik vind het grafisch nog helemaal niet zo slecht als sommige mensen doen geloven eigenlijk.
LoneRanger schreef op zondag 27 december 2009 @ 10:43:
Zo, vanmorgen onder de 3:30 gedoken, 2:29.706.

Tuned: 1:38.996
Standaard: 1:50.706
Totaal: 2:29.706 \[188]

Ik heb wel gemerkt dat ik eigenlijk veel te netjes rijd, op sommige punten valt nog wel wat te winnen met wat meer agressie. :9
Ik ben gisteren na een uurtje proberen eindelijk onder de 1.40 gekomen, ik zit nu op 1.39.7xx. Het rottige is dat je op den duur je eigen manier van rijden hebt zeg maar (bepaalde rempunten enzo). En dan wordt het erg moeilijk om nog onder je eigen tijd te gaan zitten.
Ik vind het filmpje van Yamauchi die zijn beste tijd neerzet wel mooi om te zien. Hij rijdt die ronde zeer rustig en beheerst moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Laatst online: 21-05 09:12

KillerB

______

Ik heb hem net even gespeeld maar kan niet echt verschillen ontdekken t.o.v. de prologue versie. De bediening is nog steeds traag en indirect met een G25, daarbij kun je ook bar weinig instellen aan je stuur (denk aan stuurhoek e.d.). De snelheidsbeleving is, zoals al gezegd werd, ook niet bepaald goed.

Het lijkt wel alsof er geen goede sims gemaakt worden voor de consoles :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
http://www.gtacademy.nl/site/tips.html Hier kan je goede tips vinden hoe je beste kan rijden.

Ik heb zelf nog ook een tip gebruik alle hoeken van de circuit zoals de crubstones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
net een 1`38.992 gereden met de tuned, gaat niet veel meer vanaf kunnen...
met de stock een 1`52.227, dat ding blijft moeilijk te handlen.
nu 325e totaal, ben ik wel tevreden mee.
wel naar het rondje van solarsystem gekeken, aparte manier van schakelen heeft ie, gaik ook eens proberen!

[ Voor 70% gewijzigd door Superkiwi op 27-12-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Evertt schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 20:35:
Ik heb iets raars ontdekt in gt5 demo.
Als je kijkt naar de snelste tijd van de normale 370Z dan staat dat TC uitgeschakeld is. Is dit een fout van GT5 of is het inderdaad zo dat je tc kan uitschakelen bij de normale 370z versie??
Bij mensen met een stuurtje staat de TC bij de stock 370z altijd uit, ondanks het feit dat het spel meldt dat hij vast staat op 7. Mensen met een controller hebben altijd TC op 7 bij de stock 370z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb de TC bij de tuned ook uitgezet. Ik vind het wel beter rijden zo.
dvdkiwi schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:11:
net een 1`38.992 gereden met de tuned, gaat niet veel meer vanaf kunnen...
met de stock een 1`52.227, dat ding blijft moeilijk te handlen.
nu 325e totaal, ben ik wel tevreden mee.
wel naar het rondje van solarsystem gekeken, aparte manier van schakelen heeft ie, gaik ook eens proberen!
Ik heb gisteren nog een seconde af kunnen halen van de tijd met de stock 370 en ik sta nu op 1.52.6xx met die wagen. Met de tuned heb ik nog altijd 1.39.7xx en ik denk niet dat ik daar nog heel veel vanaf ga krijgen, maar ik ga het wel proberen :) Dit was gisteren goed voor de 507e plek algemeen.

Ik heb wel een beetje het gevoel dat het neerzetten van een snelle tijd ook wat afhangt van 'geluk'. Ik kan weleens hebben dat ik constant slechte rondes rijd en dan opeens dicht tegen mijn beste tijd aan zit. Ik zou het zelf een betere test vinden als bijvoorbeeld het gemiddelde van 3 rondes genomen zou worden, dan toon je aan dat je ook constant goed kan rijden en niet met wat geluk een goede tijd neer zet. Ik merk wel dat mijn gemiddelde tijd alsmaar beter wordt.

[ Voor 33% gewijzigd door SToRM666 op 28-12-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is niet alleen een kwestie van geluk, maar dat telt wel mee ja. Als je op het randje rijdt moet je net even dat geluk hebben dat je de curbs wel mee pakt en niet net met een wiel in het gras zit...

De stock wagen ga ik nog proberen, die wil ik rond de 1'50.xxx hebben om totaal onder de 3'30.000 te zitten.
Tuned ga ik niet meer mee rijden voordat ik de stock pak, want die rijdt tov de stock veel te goed ;)
Jammer dat je TC bij de stock uit staat.... ik wil 'm helemaal niet uit :P

Zit net trouwens filmpje 1 te kijken op GTacademy.nl, en het valt me op dat ze veel bochten die ik in 2 neem in z'n 3 nemen, met redelijk lage toeren. Gaat ie dan minder spinnen als je wat gas erop gooit?
En de eerste echte lange bocht naar links gaan ze in z'n 2 in, maar al voor de helft van de bocht gaan ze weer naar 3..... iemand een idee waarom?

[ Voor 26% gewijzigd door Superkiwi op 28-12-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk is dat dan inderdaad een shortshift om tractie te behouden. Hiermee houd je meer snelheid vast en verklein je de kans op wielspin enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
3. 1'38.033 - Stuur - Linc
1'38.047
4. 1'38.059 - Stuur - Satch
Ik had niet verwacht dat er genoeg ruimte was maar ik pas er nog tussen ook. :P

Iemand nog tips wbt het opkomen van het rechte stuk in het midden terrein want daar verlies ik nog best veel tijd op de nr1.
Ik zie b.v. dat hij de curbs aan de binnenkant niet raakt wat mij dus niet lukt zonder teveel snelheid te verliezen.
Zelf ga ik zoveel mogelijk links aan de buitenkant en dan rem/lift ik hem via de curb aan de binnenkant de bocht in.

[edit]

Onboard filmpje van een 1'36.

[ Voor 8% gewijzigd door LoneRanger op 28-12-2009 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zojuist een 1'51.302 met de stock gereden...
bijna een volle seconde van mijn vorige tijd af :)
gemiddeld nu 244e, best netjes vind ik.
nu nog 2 tienden ergens af rijden om onder de 3'30.000 te komen.

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.