Verwijderd

Topicstarter
Beste tweaker,

Ik wil graag een fileservertje in elkaar zetten die gebruikt gaat worden in een klein architectenbureau. Het is de bedoeling dat er 2 x 1TB schijven in komen te hangen in RAID 1 configuratie voor veiligheid. Daarnaast wordt er door een x aantal medewerkers van de netwerkschijf afgewerkt zodat alles centraal blijft staan. Ook wordt 's-nachts de schijf naar KPN gebackupped. Dit is eigenlijk alles wat de PC moet doen. Ik heb de volgende componenten samen gesteld en vroeg mij af of dit een goed systeem is voor dit doeleinde. Het budget licht rond de 300 euro

alvast bedankt voor de reacties

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 10:35
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:51:
Beste tweaker,

Ik wil graag een fileservertje in elkaar zetten die gebruikt gaat worden in een klein architectenbureau. Het is de bedoeling dat er 2 x 1TB schijven in komen te hangen in RAID 1 configuratie voor veiligheid. Daarnaast wordt er door een x aantal medewerkers van de netwerkschijf afgewerkt zodat alles centraal blijft staan. Ook wordt 's-nachts de schijf naar KPN gebackupped. Dit is eigenlijk alles wat de PC moet doen. Ik heb de volgende componenten samen gesteld en vroeg mij af of dit een goed systeem is voor dit doeleinde. Het budget licht rond de 300 euro

alvast bedankt voor de reacties
Er zijn genoeg Nassen die daar in kunnen voorzien. Zelf ben ik aardig fan van Synology. Ben je wel iets meer kwijt, maar wel makkelijk te beheren en in te stellen.

Kijk bijvoorbeeld is naar de DS209 of een DS209+ ( die is iets sneller, maar ook duurder). Voorderest zijn er nog zat andere merken, maar daar heb ik minder ervaring mee. Loopt ook ergens een algemeen topic over..

edit: Gevonden:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1226678

[ Voor 3% gewijzigd door Marmotje op 24-09-2009 09:59 ]

apt-get moo

• Jaccoh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 11:26
Mis je niet iets van een DVD drive? Welk OS wordt het? Open-E.com heeft een lite versie. Dat is echt perfecte NAS software op basis van Linux.

Verwijderd

Topicstarter
punt is dus wel dat ik bepaalde software van kpn erop moet zetten zodat het systeem ook de backup naar kpn kan maken. deze software is alleen op windows te installeren

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:02
Waarom gebruik je nog de Samsung F1 terwijl de F3 inmiddels al even duur is? Of een EcoGreen of WD Greenpower, snel genoeg voor gigabit ethernet.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:20
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.