Toon posts:

Media opslag systeem bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Zoals uit de titel al op te maken is wil ik een media opslag systeem bouwen.
Met zoeken op internet heb ik niet de juiste informatie gevonden en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Tegenwoordig heb je natuurlijk HD-films en dat neemt behoorlijk wat ruimte in beslag.
Nou heb ik een hoop HD-films en die wilde ik opslaan in 1 "opslagkast" die ik dan aan kan sluiten op mijn pc, die op zijn beurt het beeld naar mijn tv stuurt.

Het budget is beperkt dus een systeem van duizenden euro's is niet de bedoeling.

Ik had zelf het volgende in gedachte.

8 x Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB hardeschijf (12TB totaal)
1 x geschikte voeding
1 x behuizing
1 x schakelaar
de nodige stroom voorzieningen voor de hardeschijven
eventueel koeling

Ik had gedacht om in de behuizing de hardeschijven zo aan te sluiten dat er maar 1 kabel aan de buitenkant zit naar mijn pc + de stroomtoevoer nartuurlijk.

Is er uberhoud een soort splitter die de harde schijven in 1 kabel kan verwerken. ik dacht zelf gewoon via een externe sata of is dit eventueel ook mogelijk met een netwerk kabel en dat hij eventueel op mijn PS3 kan.
Het is niet de bedoeling om hier een pc van te maken want er moet gewoon een "aan/uit knop op komen.
Ik vraag mij nu af of dit de beste manier is of dat ik het mij nu heel erg lastig maak terwijl het ook simpel en anders kan :+

Eventueel zou ik dit ook met een cardreader willen uitbreiden als dit door ze zelfde kabel kan als die van de hardeschijven.

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor mij _/-\o_

Groeten van Wouter :)

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 13:08
8x is misschien wat veel, maar 4 kan nog met Addonics eSata kasten...
Als je er daar 2 van koopt heb je ook 8 plaatsen...

Deze: http://www.addonics.com/products/raid_system/mst4.asp

[ Voor 20% gewijzigd door FireDrunk op 23-09-2009 20:02 ]

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit is wel wat ik zoek ja.

alleen is het ook mogelijk om dit op mijn PS3 aan te sluiten? want die pakt geen NTFS
voor als ik in het buitenland zit en een filmpje wil kijken

• FireDrunk
FAT32 gaat maar tot 4GB files, dus HD films zijn dan geen optie, voor de rest zou het moeten kunnen...
Weet niet of jou PS3 eSata heeft...

Even niets...

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 14:40

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Heel populair op dit moment, een NAS. Staan d'r zat in de pricewatch, en deze beestjes hang je aan je netwerk en kun je dan via je netwerk op je pc benaderen, maar je kunt er ook software op installeren zodat ie content naar je PS3 streamt via het netwerk, en extern benaderbaar is. Sommige hebben een extra aansluiting zoals USB/Firewire/eSata: dus die kun je ook direct aan je pc hangen. In feite een minipc met een aan/uit knop... ;)

En ook al is een pc niet de bedoeling, maar ik denk dat een klein pctje met een os op een usb stickje ofzo nog de eenvoudigste/goedkoopste oplossing is...? Tenminste, de meest configureerbare...

Waar thijs mee komt is namelijk een beheuizing met 4 e-sata aansluitingen. Moet je dus twee kastjes plus 8 kabels naar je pc laten lopen, daar een dikke raid kaart inzetten... :/

Edit: hier een ander draadje met veel info over verschillende NAS-sen

[ Voor 5% gewijzigd door Rowdy.nl op 23-09-2009 20:58 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• FireDrunk
Rowdy.nl schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:57:
Heel populair op dit moment, een NAS. Staan d'r zat in de pricewatch, en deze beestjes hang je aan je netwerk en kun je dan via je netwerk op je pc benaderen, maar je kunt er ook software op installeren zodat ie content naar je PS3 streamt via het netwerk, en extern benaderbaar is. Sommige hebben een extra aansluiting zoals USB/Firewire/eSata: dus die kun je ook direct aan je pc hangen. In feite een minipc met een aan/uit knop... ;)

En ook al is een pc niet de bedoeling, maar ik denk dat een klein pctje met een os op een usb stickje ofzo nog de eenvoudigste/goedkoopste oplossing is...? Tenminste, de meest configureerbare...

Waar thijs mee komt is namelijk een beheuizing met 4 e-sata aansluitingen. Moet je dus twee kastjes plus 8 kabels naar je pc laten lopen, daar een dikke raid kaart inzetten... :/

Edit: hier een ander draadje met veel info over verschillende NAS-sen
Niet waar, je kan er een module inzetten die Hardwarematig raid voor je verzorgt zodat je maar 1 eSata kabel nodig hebt...

Zoals hier: http://www.addonics.com/p..._controller/AD5HPMSXA.asp

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
geweldig, hier kan ik echt iets mee!
bedankt!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:23

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Hoi,

Zover ik weet zijn die losse SATA kasten wel een aardige oplossing, maar niet de meest goedkope. Bovendien ga je 8 disks niet in 1 kast krijgen. Met zoveel storage ben je eigenlijk verplicht om ook nog met RAID aan de slag te gaan wil je niet het risico lopen je films kwijt te raken als een disk faalt.

Misschien kun je beter iets meer geld uitgeven en een NAS bouwen.

Het grote DIY RAID NAS topic deel 3

Een gewone computer kast zoals een coolermaster stacker oid heeft ruimte voor zoveel schijven als je wilt en zo kan je 1 grote (netwerk) schijf voor je films maken, en hoef je de films niet over twee kastjes te verdelen.

Zie maar wat je doet.
Pagina: 1