Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Mijn ouders zijn aan een nieuwe pc toe en ik ben al een hele tijd bezig een budget pc samen te stellen.
Hij moet vooral dienen voor office, surfen (youtube), muziek, film, ... maar moet wel meerdere programma's tegelijkertijd kunnen draaien zonder te traag te worden.
Dit is mijn voorlopig resultaat:

Mobo: Asrock N68-S
CPU: AMD Athlon X2 250 3.0GHz
Geheugen: OCZ 4GB, DDR2, PC2-8500, Gold Edition, Dual Channel (2 x 2gb)
GPU: Asus EAH4350 512MB DVI/HDMI Silent
HD: Seagate DiamondMax 23 500GB 7200RPM 16MB Cache
DVD-RW: Sony Optiarc DVD-/+/RAM AD-7240S
PSU: Cooler Master eXtreme Power 390W

En dan ook nog een lcd-scherm ter vervanging van die oude 17" crt-bak:
Acer TFT Monitor H223HQAB 21.5"
Dit is een full hd scherm met dvi-en hdmi aansluiting en kost bij 4Launch 144 euro dus leek mij een zeer goede deal.

De behuizing is niet belangrijk en daarvoor heb ik dan ook de goedkoopste miditower die ik op zercom/4launch kon vinden gekozen nl: SuperCase Middle Tower PC373

Ik heb alles gekozen bij 4Launch en Zercom, omdat ik dicht bij Eindhoven woon en het daar dan kan gaan afhalen.

Prijzen:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kuleuven.be/~s0192539/bestelling%204launch.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kuleuven.be/~s0192539/bestelling%20zercom.JPG

Totaal: €434.20

Alle kritiek/suggesties/... zijn zéér welkom.

Misschien best een ander mobo?
=> Kan ik beter een gewoon ATX ipv mATX nemen?
Is een andere fabrikant voor de videokaart beter?
Enz....

Alvast hartelijk bedankt.

Mvg,

Neel :)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Handiger om het hier te posten (deze post kan er zo wel in, netjes uitzoekwerk :) )

In het BBG-artikel kan je misschien ook nog wat ideeën vinden. De voeding hoeft bijvoorbeeld helemaal niet zo zwaar, een 300W be!quiet is al ruim genoeg (300W is het minste voor 80%+ voedingen, is eigenlijk nog redelijk veel maar ach...)

[ Voor 20% gewijzigd door bwerg op 23-09-2009 15:00 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet zelf afhalen maar bij Paradigit samenstellen. De laatste keer dat ze voor mij een PC in elkaar zetten, was het verschil met zelf bouwen en dus alleen de onderdelen kopen welgeteld een halve euro. En daar heb je dan een jaar lang garantie voor op de hele PC. para heeft ook gewoon goede budget bakken.

Voor simpel werk als jij omschrijft voldoet iedere instap PC eigenlijk wel. 450 lijkt me een mooi bedrag :)
Overigens een tip: als je moet bezuinigen, doe dat dan niet op je monitor. Da's toch waar je naar moet kijken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 23-09-2009 15:09 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.