Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb CKDroid 2.1 draaien en ik vind 'm best snel :) Sneller dan de originele rom in ieder geval.
Gisteren had ik Modaco 3.1 er even op gezet en ik verwachtte een groot verschil met het origineel, maar dat bleef uit (ja, ik had geswiped). Ik vond 'm zelfs trager... in ieder geval minstens even traag. Ik merkte niets van een hogere snelheid. Kan ik verder nog iets fout doen? Ik draai overigens helemaal geen bijzondere apps ofzo. Het enige dat ik verwacht is dat applicaties, zoals bijvoorbeeld sms, nagenoeg direct opstarten. Ik klik, en dan moet er meteen iets komen, ipv. 1,5 seconde later. Is dat too much to ask?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
een van de andere voordelen van 2.1 is dat je bij market eindelijk previews ziet van de apps zoals bij Iphone. Zo weet je op voorhand of iets moois of leuks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:07
Hoe zit het eigenlijk als je je telefoon terug stuurt?
Zou HTC het fijn vinden als je een custom ROM draait of maakt het ze vrij weinig uit.
Dat is voor mij een puntje om (nog) niet de flashen.
Of is het mogelijk om compleet terug te flashen m.b.v. de originele ROM op HTC.com?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je 'm terugstuurt voor een hardware probleem dan maakt dat weinig uit lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
In dit geval mijn scherm, die soms nogal een eigen leven leidt.

Maar ik kan het niet terug flashen naar 1.5 of in de toekomst, naar 2.1?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 12:27
KillaZ schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:08:
Hoe zit het eigenlijk als je je telefoon terug stuurt?
Zou HTC het fijn vinden als je een custom ROM draait of maakt het ze vrij weinig uit.
In theorie kan je hem niet kapotmaken met een custom ROM, maar aangezien het aanpassen van de bootloader noodzakelijk is daarvoor en daarmee ook radio's kunnen worden geflasht (en dat vaak ook noodzakelijk is voor een custom ROM) zal dit waarschijnlijk onder 'warranty void' vallen in de voorwaarden.
KillaZ schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:08:
Dat is voor mij een puntje om (nog) niet de flashen.
Of is het mogelijk om compleet terug te flashen m.b.v. de originele ROM op HTC.com?
Yes. Met de RUU wordt alles teruggeflasht. Radio, kernel, ROM en HTC's HBoot.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Kijk dan kan ik voor reparatie die windows RUU gebruiken, neem aan dat je die bedoeld?

Enige wat ik dan nog heb is een aangepaste bootloader, maar of ze daar achter komen?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 12:27
KillaZ schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:23:
Enige wat ik dan nog heb is een aangepaste bootloader, maar of ze daar achter komen?
Volgens mij krijg je HTC's Hboot weer terug hoor, zoals ik al zei.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu de originele 2.73.405.66 rooted ROM van HTC. Dit is dus gewoon de originele ROM alleen kun je er ook rooted apps op draaien :)

In combinatie met de 6.35.09.26 radio draait dit verder perfect, heb geen last van lags ofzo..

Bovenstaande images kun je downloaden van http://android.modaco.com...-zip-format-for-gsm-hero/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
Ik ga Kagudroid eens een kans geven, iemand hier al ervaringen mee (positief danwel negatief)?

Edit: hmm, ik krijg geen apps gedownload uit de Market. Sowieso moest ik zelf m'n APN instellen (Hi), maar ik heb wel verbinding met internet (zowel wifi als 3g) maar downloads blijven hangen bij Starting Download... Iemand enig idee?

[ Voor 55% gewijzigd door tomtom137 op 06-02-2010 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Sjoerdos schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:05:
[...]

Titanium Backup! Installeren uit de market, een backup maken, op je nieuwe rom ook Titanium installeren en restore apps doen.

Edit:
[...]
Voor Titanium Backup heb je root acces nodig, dus dat gaat niet met een standaard rom.
Klopt, daarom vind ik onder de normale ROM, mits je zelf een (werkende) SU & superuser permissions manager upload via de SDK, Estrongs Filemanager prettiger.

Ok, niet t zelfde als Titanium Backup... Maar je kan wel geinstalleerder Apps, die overal in het systeem kunnen staan, naar de SDcard laten kopieren. Je krijgt dan gewoon de .APK op je SD. Je kan op die manier ook gekochte apps downloaden en backuppen, zodat je ook als de market niet zo goed is geimplementeerd in custom Roms, je die apps kan draaien.

Root is leuk, maar SU vaak buggy. Ik draai ondanks alles custom daarom toch liever non-root-required apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:14:
Dit weekend een paar 2.1 Rom's geprobeerd.. Daarbij krijg ik lichtelijk het gevoel dat de Hero niet gemaakt is om 2.1 te kunnen draaien :'( Zelfs de laatste cryo geoptimaliseerde rom (KaguDroid) is zo traag als boter door een dunne trechter..

Ben nu weer terug op mijn Modaco 3.1 Rosie-loze rom en dat bevalt toch wel een stuk beter.. Ik zie overigens ook nog niet heel veel voordelen in 2.1.. De dialer is wel wat beter en er zitten een paar keine zaken in die ietsiepietsie beter zijn, maar niet echt wereldschokkend imo.

Ik denk dat ik 2.1 liever op een snapdragon uitprobeer :) Liefst eigenlijk op een HTC Supersonic, maar dan zal ik nog wel even verder moeten dromen :'(
Persoonlijk vind ik juist dat veel van de Custom 2.1 roms het best erg goed doen. Sommige 2.1 roms zijn toch echt sneller in sommige aspecten als de stock HTC ROM hoor.

Kagu was bij mij een van de snelste ROMs, maar niet echt een uitschieter. Villain-ROM was even snel als HTC 405.5, terwijl die ook gewoon de HTC Rosie gebruikt. En de nieuwere versies die uitgebracht zijn geven je zelfs evenveel vrije ruimte, zo niet meer als de standaard HTC ROM.

Modaco 3.1 vanilla is inderdaad sneller, maar sommige 2.1 vanilla's zijn niet veel slechter hoor. Met als belangrijk punt dat vanilla roms met 7 homescreens niet echt super is. Maar 5 of 3 indien dat genoeg is, is nooit een issue. Maar vooral de browser is een stuk sneller in 2.0.1 en 2.1.

Maar inderdaad, de standaard functionaliteit is niet zo verschillend tussen beide versies. Maar dat is ook niet het belangrijkste: Het framework is bijzonder veel verbeterd. Sommige apps draaien echt veel sneller in 2.1 En hebben meer mogelijkheden. Neem b.v. de nexus media gallery. Laad grote foto's veel sneller in als die in 1.5 van HTC, terwijl het een 3d interface is. En het bied picassa, flickr, facebook, myspace intergratie, met directe correcte herkenning van uploader, album titel, picassa person tag, datum, gps tags... Allemaal zaken die gewoon weg niet mogelijk zijn in 1.5. Ik heb dit zelf geprobeerd door een custom 1.5 rom te maken op teqnologists kernel, modaco stukjes (cyanogen), zonder rosie, met sommige HTC widgets, 5 homescreens maar zonder ram / sd ext hacks / dalvik cache hacks.

Sommige dingen, zoals geotagged online data, geven gewoon force closes onder 1.5 Voice commands buiten wat HTC al heeft, kunnen gewoon niet in 1.5
Of de nieuwe openGL files, zoals de nieuwe gallery, googlenav, nieuwe streetview, java / flash in de nieuwe browser: die kunnen allen niet werken onder 1.5 en deels niet in 1.6.

Tuurlijk, sommige functies zijn nutteloos, zoals voice search, live wallpapers en de shapewriter zonder fatsoenlijke taaldatabases (die engelse is redelijk, maar ook niet goed), maar ze geven wel goed aan dat het nieuwe 2.1 platform gewoon veel meer kan, ook op dezelfde (oude) hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Laatst online: 11-08 23:40
Ik draai momenteel een AOSP 2.1 op mijn hero, meeste hebben wel wat issues etc maar die van Jnwhitney is vrijwel perfect.

Response van de telefoon voelt echt een stuk sneller aan zonder de Sense skin, al kan dat aan mij liggen?

Voor mij in elk geval voorlopig geen andere rom.

http://android.modaco.com...-now-with-online-kitchen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Misschien binnenkort toch eens wat andere Android 2.1 roms proberen, als ik verhalen zo hoor dat die wel snel zijn. CKdroid was echt om te huilen bij mij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh4wn schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:01:
Misschien binnenkort toch eens wat andere Android 2.1 roms proberen, als ik verhalen zo hoor dat die wel snel zijn. CKdroid was echt om te huilen bij mij :'(
Geloof mij.. Anderen zijn ook zo traag.. Ik heb in een weekend een stuk of 4 geprobeerd. Vandaar ook mijn stelling dat de Hero niet gemaakt is voor 2.1.

Wellicht dat HTC er wat meer uit kan persen ivm. mogelijk betere drivers, maar ik ben er bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:40
2.1 rom draait hier prima. Alleen niet als er hardware versnelling gebruikt moet worden (games en andere visuele effecten) Dit heeft alles te maken dat er nog geen openCL drivers voor de hero op 2.1 zijn. Als de hero officieel op2.1 zit dan zul je zien dat alle roms een stuk sneller worden omdat ze die drivers bij gaan voegen

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:11
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:12:
[...]

Geloof mij.. Anderen zijn ook zo traag.. Ik heb in een weekend een stuk of 4 geprobeerd. Vandaar ook mijn stelling dat de Hero niet gemaakt is voor 2.1.

Wellicht dat HTC er wat meer uit kan persen ivm. mogelijk betere drivers, maar ik ben er bang voor.
Vandaag ook weer teruggegaan naar weer een uitstapje naar VillianRom 2.1...inderdaad traag veel apps werken niet meer zoals navigatie. Het zijn allemaal van die kleine dingetjes die het verpesten, maar het loopt allemaal lang niet zo soepel als de standaard rom. Ook af en toe een Force Close dus al met al nog geen perfecte 2.1 ROM kunnen vinden.
de 2.1 custom ROM's voor de Hero missen ook nog een hoop dingen die op de Nexus one wel zitten zoals de animated wallpapers,google navigatie en nieuwe lock screens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof ik geen biet van.. Alles is gewoon best wel veel trager op de 2.1 rom en aangezien je exact dezelfde hardware hebt als ik, kan ik je vertellen dat ik het dan niet "prima" vind draaien ;)

kan natuurlijk ook zijn dat ik wat hogere eisen heb.. Ik vind de 1.5 rom ook al vrij traag, vandaar dat ik Sense niet aan heb staan..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Subslider schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:41:
Ik draai momenteel een AOSP 2.1 op mijn hero, meeste hebben wel wat issues etc maar die van Jnwhitney is vrijwel perfect.

Response van de telefoon voelt echt een stuk sneller aan zonder de Sense skin, al kan dat aan mij liggen?

Dit was o.a. één van de snellere 2.1 roms. Of anders gesteld: Ik merk geen snelheidsverlies in deze rom, t.o.v. de HTC met sense uitgeschakeld. (als in; voorkeur homebutton veranders naar Google Home services: internal taskkiller @ boot op HTC Sense.apk)
Zoals ik al eerder opmerkte, er zijn een aantal apps, waaronder de eclair non-multitouch browser (ik meen die in 2.0.1 zit: Googlebits 1.7) die gewoon een heel stuk sneller pagina's laad.
Ook de email apps (pop/imap) uit recentere SDK's zijn gewoon duidelijk sneller bij grote massa's email.

Maar juist de roms die proberen een volledige "stabiele" ervaring te leveren, zoals Villain's ROM, zijn juist iedere versie weer trager.

1.2 was nog prima, 2.1 nu is een draak van een rom. (met risico op corrupte contact entries)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 22:03:
[...]

Geloof ik geen biet van.. Alles is gewoon best wel veel trager op de 2.1 rom en aangezien je exact dezelfde hardware hebt als ik, kan ik je vertellen dat ik het dan niet "prima" vind draaien ;)

kan natuurlijk ook zijn dat ik wat hogere eisen heb.. Ik vind de 1.5 rom ook al vrij traag, vandaar dat ik Sense niet aan heb staan..
Heeft niets met eisen te maken, de snelheid is hoger in vergelijking met modaco. Draai hem al meer dan een week en ga dus never nooit meer terug naar 1.5. De market is veel overzichtelijker, Google navigatie is prachtig en de browser is vele malen beter dan de 1.5 browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
Amon_ra heeft z'n recovery naar 1.5.3 getild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
tomtom137 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 12:02:
Amon_ra heeft z'n recovery naar 1.5.3 getild :)
ja gisteren proberen te flashen maar werkt langs geen kanten.
Hoe doen jullie dat zonder ADB?
Ik heb terminal al geprobeerd, maar er staat error en dan via recovery flasher 1.1.3 maar werkt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op zondag 07 februari 2010 @ 10:45:
[...]

Heeft niets met eisen te maken, de snelheid is hoger in vergelijking met modaco. Draai hem al meer dan een week en ga dus never nooit meer terug naar 1.5. De market is veel overzichtelijker, Google navigatie is prachtig en de browser is vele malen beter dan de 1.5 browser.
Okee.. Nu ben ik nieuwsgierig.. Welke rom draai jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

In vergelijking met MoDaCo was CKdroid echt zooo traag, kan me niet voorstellen dat die zo snel bij jou was.

Toen ik CKDroid had:
- Swipen van homescreens schokte
- foto's bekijken was enorm traag
- door applicatielijst scrollen schokte ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh4wn schreef op zondag 07 februari 2010 @ 14:28:
In vergelijking met MoDaCo was CKdroid echt zooo traag, kan me niet voorstellen dat die zo snel bij jou was.

Toen ik CKDroid had:
- Swipen van homescreens schokte
- foto's bekijken was enorm traag
- door applicatielijst scrollen schokte ook
Daarom ben ik dus erg benieuwd welke rom Maverick nu draait.. Willen we allemaal wel graag zien zo'n 2.1 rom die sneller draait dan de 1.5 Modaco ;) Ik had er 4 geprobeerd, waaronder idd. CkDroid (zelfs zonder Sense) en allen waren ze behoorlijk wat trager dan 1.5...

Dus kom maar door met je Rom versie Maverick, laat ons ook eens genieten van volle snelheid op 2.1!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 14:34:
[...]

Daarom ben ik dus erg benieuwd welke rom Maverick nu draait.. Willen we allemaal wel graag zien zo'n 2.1 rom die sneller draait dan de 1.5 Modaco ;) Ik had er 4 geprobeerd, waaronder idd. CkDroid (zelfs zonder Sense) en allen waren ze behoorlijk wat trager dan 1.5...

Dus kom maar door met je Rom versie Maverick, laat ons ook eens genieten van volle snelheid op 2.1!!!
Volgens mij draait hij CKdroid ook, tenminste dacht ergens paar pagina's terug dat gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Subslider schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:41:

die draait hier ook wel goed, alleen helaas geen Google navigatie toch?

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
klopt, CKdroid, swipen gaat gewoon zonder problemen. De foto ap is wel heel traag maar dat is iets wat door Opencl drivers komt. Ik gebruik het ding niet om mijn eigen foto's te bekijken, ik gebruik hem om te internetten en te emailen. En die dingen gaan gewoon beter dan op 1.5. Ook de batterijduur is een stuk verbeterd tenopzichte van de standaard rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op zondag 07 februari 2010 @ 18:05:
klopt, CKdroid, swipen gaat gewoon zonder problemen. De foto ap is wel heel traag maar dat is iets wat door Opencl drivers komt. Ik gebruik het ding niet om mijn eigen foto's te bekijken, ik gebruik hem om te internetten en te emailen. En die dingen gaan gewoon beter dan op 1.5. Ook de batterijduur is een stuk verbeterd tenopzichte van de standaard rom.
Bummer.. Die rom is zo traag als het maar kan.. Ligt dus wel aan hogere eisen aan mijn kant.. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Hmm, Ik heb nu ook CKdroid draaien alleen heb ik een raar probleem...

De accu loopt binnen 6 uur leeg! En ja, ik heb juicedefender er nota bene opstaan. Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Verkeerde rom? Instellingen anders? Ik heb juist alle instelling op zo energiezuinig mogelijk gezet dus... :?
Verder ben ik wel te spreken over de rom, snel genoeg voor dagelijks gebruik en inderdaad de market is veel beter nu!

En ik ben de orginele back-up kwijt, kan dat er wat mee te maken hebben? En misschien dat iemand mij een orginele rom van de HTC kan DM'en... 8)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:50
Je kunt ook gewoon de RUU gebruiken.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@ Boaty,

Bestaat daar een zip van?

Ik kan hem niet vinden en ik krijg sync met geen mogelijkheid aan de praat... ( ook niet met de juiste werkwijze en drivers van hero.. :( )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Laatst online: 11-08 23:40
Humma Kavula schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:17:
@ Boaty,

Bestaat daar een zip van?

Ik kan hem niet vinden en ik krijg sync met geen mogelijkheid aan de praat... ( ook niet met de juiste werkwijze en drivers van hero.. :( )
http://tinyurl.com/ylx8d4q

zeker alleen links gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05:59
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=630369

Net gedaan, met Modaco Custom Rom 3.2 Beta 5 + de nieuwe custom kernel.
Hero is blazing fast here =D!

Heb hem op 550/600 staan

[ Voor 7% gewijzigd door TZC-T1-FX op 09-02-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 12:42
TZC-T1-FX schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:34:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=630369

Net gedaan, met Modaco Custom Rom 3.2 Beta 5 + de nieuwe custom kernel.
Hero is blazing fast here =D!

Heb hem op 550/600 staan
En je batterij ?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
Heb hem dus net erop staan =D!
Ik ga hem eens een dagje intensief gebruiken, ill post tonight!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nysos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 12:30
Hebben jullie deze 2 tweaks al geprobeerd?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=628178
http://forum.xda-develope...p?p=5569659&postcount=164

Ik heb een halfjaar geleden een Hero gekocht in Belgie (Proximus branded) en hoewel ik het volledig niet verwachtte, werkte InstantRoot.apk gewoon. Nadien die 2 tooltjes van hierboven gedraaid en m'n stock Rom is echt een pak sneller -- alsof ik een nieuw toestel heb :-)

Oh ja, en nu eindelijk ook paid apps door MarketEnabler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
1e tweak heb ik er opgezet, dat werkt zeker wel! Ik heb hem nu in combinatie met de 550/600 overclock erop staan. De 2e tweak ga ik nu even proberen =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@Subslider,

Idd, beetje dom... :X Thnx!

Heb trouwens nu wel normale accuduur, althans, ik moet nog even verder testen maar na de eerste uitval, een herinstalatie gedaan en tot op heden lijkt het wel normaal.

Zal wel een soort van "glitch" geweest zijn.
Maar ook merk ik dat het af en toe hapert nu, na een flink aantal apps wordt ie toch echt wel wat trager af en toe met sliden..
Misschien ook de Modaco 3.2 maar eens proberen.. :9

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TZC-T1-FX schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:06:
1e tweak heb ik er opgezet, dat werkt zeker wel! Ik heb hem nu in combinatie met de 550/600 overclock erop staan. De 2e tweak ga ik nu even proberen =D
Als ik hier die overclock widget erop zet(zit in CKDroid 1.6 BETA 2) Dan crasht die app gelijk?
Had jij hier ook last van ? :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
Nopes, hier werkt alles perfect, zit wel op Modaco 3.2 Beta 5 wat ze http://htcpedia.com/forum/showthread.php?p=38377#post38377 daar ook aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Hier op CKdroid 1.5.2.1 draait die overclock widget prima.. :7

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
Wat gesurft(Hyves), op Nu wat artikeltjes gelezen, 2 potjes Jewels gespeeld, 15 min muziek geluisterd en ben 2x gebeld, en stuk of 15 smsjes gestuurd.

Mobiel was om 14:00 opgeladen, zit nu nog op 73%.

550/600 overclock screen on
128/245 screen off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nysos schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:01:

Ik heb een halfjaar geleden een Hero gekocht in Belgie (Proximus branded) en hoewel ik het volledig niet verwachtte, werkte InstantRoot.apk gewoon. Nadien die 2 tooltjes van hierboven gedraaid en m'n stock Rom is echt een pak sneller -- alsof ik een nieuw toestel heb :-)

Lukt me niet om CPUoverclock widget te vinden. Iemand?

Edit: Al gevonden.

Nu de overclock-app en autokiller draaien. De albums zijn in ieder geval al sneller. Iemand de beste settings voor autokiller?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
TZC-T1-FX schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:18:
Nopes, hier werkt alles perfect, zit wel op Modaco 3.2 Beta 5 wat ze http://htcpedia.com/forum/showthread.php?p=38377#post38377 daar ook aanraden.
Wow, hier ook aan de gang nu op CKDroid. Kanonne, dat verschil merk je wel zeg _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
DennusB schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:36:
[...]

Wow, hier ook aan de gang nu op CKDroid. Kanonne, dat verschil merk je wel zeg _/-\o_ :D
hoe heb je hem precies aan de praat gekregen op ckdroid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@ maverick;

Ik heb deze uitleg gebruikt en werkte perfect!

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Humma Kavula schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:49:
@ maverick;

Ik heb deze uitleg gebruikt en werkte perfect!
Ja, das leuk. Maar das heel iets anders. Zonder aanpassingen kun je met de overclock widget alleen onderklokken. Dat ding werkt zonder problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
M3 SMGII schreef op zondag 07 februari 2010 @ 12:07:
[...]

ja gisteren proberen te flashen maar werkt langs geen kanten.
Hoe doen jullie dat zonder ADB?
Ik heb terminal al geprobeerd, maar er staat error en dan via recovery flasher 1.1.3 maar werkt ook niet
Waarom zou je het zonder ADB doen?

Inmiddels zit ie met een kleine fix op v1.5.3.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomtom137 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:03:
[...]

Waarom zou je het zonder ADB doen?

Inmiddels zit ie met een kleine fix op v1.5.3.1.
Ik zet altijd de update.zip op mijn sdcard en flash via het recovery menu.. Meestal wipe ik ook nog even dalvik en andere caches to be sure, dus ik zit toch al in de recovery mode..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Wow! Ding is nu sneeelllll! 0,0 lag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Maverick schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:30:
[...]

hoe heb je hem precies aan de praat gekregen op ckdroid?
Nou hij zit standaard in Ckdroid. Heb me tel 2x gereboot en toen deed die widget het :) Handleiding gevolgd en knallen met die CPU :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:21:
[...]

Ik zet altijd de update.zip op mijn sdcard en flash via het recovery menu.. Meestal wipe ik ook nog even dalvik en andere caches to be sure, dus ik zit toch al in de recovery mode..
update.zip werkt enkel voor de roms of radio's. Niet voor de recovery image.
Inmiddels heb ik het wel aan de praat gekregen. Zit nu op 1.5.3.

De reden dat ik het niet via ADB doe is omdat ik het nog nooit heb gebruikt en niet weet hoe je moet doen. Wel via Terminal en heb het nu via Terminal gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:38:
[...]

Nou hij zit standaard in Ckdroid. Heb me tel 2x gereboot en toen deed die widget het :) Handleiding gevolgd en knallen met die CPU :9
Heb jij hem nu draaien op sneller dan 528Mhz op Ckdroid? Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:57
nysos schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:01:

Eerste tweak gedaan en ik merk echt een groot verschil, heerlijk soepel!
De tweede loopt nu ook, geen idee wat hij nu precies doet en merk ook weinig verschil.

Ik draai trouwens Modaco 3.1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:09

woutur

Klauwtjes uit!

Mijn Hero met modaco 3.1 is eindelijk een beetje op snelheid gekomen door compcache uit te zetten. Zoals eerder vermeld had ik last van freezes na het beeindigen van een applicatie, of als ik het scherm unlockte. Hierdoor bleef de telefoon telkens 5 seconden onbruikbaar. Nu is dat een fractie van een seconde, en dat voelt al een stuk beter aan.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 15:59

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

M@NIC schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:36:
[...]

Eerste tweak gedaan en ik merk echt een groot verschil, heerlijk soepel!
De tweede loopt nu ook, geen idee wat hij nu precies doet en merk ook weinig verschil.

Ik draai trouwens Modaco 3.1. :)
Ook beide gedaan en het lijkt erg goed te werken

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Verwijderd

Sinds afgelopen maandag heb ik de MrBangCR 1.5 rom op mijn Hero staan en in combinatie met Overclock Widget is dit echt een heerlijk snelle rom.

Hoewel ik 2.1 erg tof vind heb ik toch steeds het idee dat dit (nog) niet helemaal soepel loopt op de Hero (ook niet met de internal task killer en overclock widget op maximaal). Voor de snelheidsmaniak is MrBang een droom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:55:
Sinds afgelopen maandag heb ik de MrBangCR 1.5 rom op mijn Hero staan en in combinatie met Overclock Widget is dit echt een heerlijk snelle rom.

Hoewel ik 2.1 erg tof vind heb ik toch steeds het idee dat dit (nog) niet helemaal soepel loopt op de Hero (ook niet met de internal task killer en overclock widget op maximaal). Voor de snelheidsmaniak is MrBang een droom.
ondertussen staat die al op 1.8. Ik heb hem nog niet geprobeerd maar die ga ik ook eens testen.
Ik zit nu op Kimera 1.3b en die draait ook zéér soepel. Niks lag en met flipclock! Daarnaast nog met nieuwe iconen van de rom van HTC Desire maakt hem nog mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
MrBang 1.7 hier. 1.8 wilde niet installeren, maar 1.7 voldoet gelukkig prima. Nog geen lag gevoelt zonder overclock tooltjes te gebruiken. Gewoon een 'clean' install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Als ik mijn standaard Hero root volgens deze tutorial, is dat dan goed? Is het niet verouderd of iets?

[ Voor 9% gewijzigd door Brutes op 26-02-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kavish schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:45:
Als ik mijn standaard Hero root volgens deze tutorial, is dat dan goed? Is het niet verouderd of iets?
Die methode is helemaal goed, maar wel iets verouderd. En dat zit 'm dan in de Recovery Image, daar is inmiddels een nieuwere versie van uit. Je kan gewoon de tutorial volgen, alles zal goed gaan.

Wil je de meest recente Recovery Image (heeft wat meer / andere opties) dan moet je bij twee stappen opletten:

Bij stap 5 moet je twee bestanden downloaden, FlashRec en een Recovery Image. FlashRec moet je inderdaad downloaden, maar in plaats van de Recovery Image die daar genoemd wordt neem je de nieuwere.

En dan moet je bij stap 12 dus niet "/sdcard/recovery-RA-hero-v1.5.2.img" invullen maar "/sdcard/recovery-RA-hero-v1.5.3.1.img".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:43:
[...]

Die methode is helemaal goed, maar wel iets verouderd. En dat zit 'm dan in de Recovery Image, daar is inmiddels een nieuwere versie van uit. Je kan gewoon de tutorial volgen, alles zal goed gaan.

Wil je de meest recente Recovery Image (heeft wat meer / andere opties) dan moet je bij twee stappen opletten:

Bij stap 5 moet je twee bestanden downloaden, FlashRec en een Recovery Image. FlashRec moet je inderdaad downloaden, maar in plaats van de Recovery Image die daar genoemd wordt neem je de nieuwere.

En dan moet je bij stap 12 dus niet "/sdcard/recovery-RA-hero-v1.5.2.img" invullen maar "/sdcard/recovery-RA-hero-v1.5.3.1.img".
Heel erg bedankt, als ik hem morgen binnen krijg zal ik het meteen uitproberen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Welke ROM raden jullie me aan? Want de MoDaCo ROM waar je veel over leest, kan ik niet downloaden?
Ik wil er wel graag een waar Sense inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kavish schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:29:
Welke ROM raden jullie me aan? Want de MoDaCo ROM waar je veel over leest, kan ik niet downloaden?
Ik wil er wel graag een waar Sense inzit.
Wat zijn je wensen (naast Sense)? Wil je een Android 1.5 rom of een 2.1? Wil je alle htc widgets of gebruik je die toch niet en wil je vooral alleen het hoognodige (en veel snelheid)?

Een paar posts hierboven heb ik het over de MrBang rom, ik ben er nog steeds erg tevreden over. Kijk anders hier even rond, er staan genoeg roms (met en zonder Sense, 1.5 en 2.1) tussen met feedback van gebruikers.

Hier trouwens een directe link naar MCR 3.1 (bij mij doet de download het gewoon). Komt uit dit topic.

Edit - Of download gewoon het een en ander en ga lekker een middagje roms flashen, kijken wat je er van vindt. Maak nu je Hero goed werkt een Nandroid backup, save die voor de zekerheid ook even op je pc en je kan altijd weer terug naar hoe het ooit was als je nieuwe rom je niet bevalt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
Als je een snelle rom wilt dan moet je voor Kimera of MrBang gaan!
Veel beter dan Modaco en alles werkt.

2.1 Roms vind ik nog te traag en BT werkt nog niet voor calls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
MrBang is echt een aanrader :)
Draait ongelooflijk soepel en alles werkt OoTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Ik heb nu de MrBang 1.8 rom erop, en alles is een stuk vloeiender dan eerst. :)

EDIT:
Weet iemand waarom ik de Overclock Widget niet kan vinden in de Market?

[ Voor 36% gewijzigd door Brutes op 27-02-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
Autokiller is een top app! De configureert de in android ingebakken taskkiller iets strakker. Je hebt dus geen andere taskkiller nodig. De ingebakken taskkiller houdt ook rekening met welke programma's je vaak draait. Die worden minder gauw gekilled, zodat die snel blijven.
Ik gebruik de 'moderate' setting en merk een groot verschil met ervoor. Je hebt wel root nodig, maar dat zou geen probleem moeten zijn met een custom rom.

[ Voor 21% gewijzigd door RunaR op 28-02-2010 09:07 ]

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Ik draai nu de MrBang 1.8 ROM. Ik mis alleen een aantal Htc widgets zoals mail. Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kavish schreef op zondag 28 februari 2010 @ 09:56:
Ik draai nu de MrBang 1.8 ROM. Ik mis alleen een aantal Htc widgets zoals mail. Heeft iemand een oplossing?
Heb je 1.8b ook geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Uhh voor zover ik weet niet. Heb je daar misschien een link van? Moet ik die gewoon eroverheen flashen, dus geen wipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kavish schreef op zondag 28 februari 2010 @ 10:36:
Uhh voor zover ik weet niet. Heb je daar misschien een link van? Moet ik die gewoon eroverheen flashen, dus geen wipe?
http://www.mediafire.com/?mxuwmcynimk, gewoon eroverheen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05-2023
M3 SMGII schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 16:33:

Mag ik vragen aan iedereen die MrBang 1.8 draait, wat hier beter aan is dan aan Modaco 3.1? Ik draai zelf naar tevredenheid Modaco 3.1, maar ik sta natuurlijk wel open voor een ROM die nog merkbaar beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Ik heb zelf nooit Modaco 3.1 gedraait, maar MrBang draait wel heeel erg soepel en vloeiend. Ik zou het gewoon uitproberen, dan kan je altijd kijken welke beter werkt voor jou. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Laatst online: 05-10 19:05
M3 SMGII schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 16:33:

2.1 nog te traag? Dan moet je ckdroid zijn rom eens draaien. En als je hem helemaal rap wil hebben dan moet je de overclock widget eens draaien. 2.1 draait hier als een zonnetje. Het enige met de CKDroid rom is dat deze niet gebasseerd is op cyanogen, die gaat binnenkort wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
kavish schreef op zondag 28 februari 2010 @ 20:36:
Ik heb zelf nooit Modaco 3.1 gedraait, maar MrBang draait wel heeel erg soepel en vloeiend. Ik zou het gewoon uitproberen, dan kan je altijd kijken welke beter werkt voor jou. ;)
Mr.Bang heeft de andere instellingen van de interne processkiller ingebakken zitten (Via Autokiller) volgens mij is dat het grootste verschil. En geen apps2sd, ik weet niet of dat nog iets uitmaakt voor de snelheid van je toestel.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Is het ook mogelijk de overclock widget te krijgen onder MrBang 1.8? Want ik kan hem namelijk niet vinden in de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kavish schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:36:
Is het ook mogelijk de overclock widget te krijgen onder MrBang 1.8? Want ik kan hem namelijk niet vinden in de market.
He apart, ik zie 'm inderdaad ook niet meer in de market.
Hier kan je de .apk downloaden: http://www.megaupload.com/?d=33G0YANC. Opslaan op je sdcard en met bijvoorbeeld Astro opzoeken en uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Ik krijg de melding "OverclockWidget kan niet worden geïnstalleerd op deze telefoon". Hoe kan dat? Want wij draaien de zelfde rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Ik hoop dat iemand binnenkort de Legend rom naar de hero port, denk niet dat dat heel ingewikkeld is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee. Ik heb 'm onder MrBang 1.5 geïnstalleerd en daarna zonder wipe MrBang 1.8 geflashed. OverclockWidget stond er dus nog op van 1.5. Misschien dat je het op die manier kan proberen, MrBang 1.5 vind je hier: http://www.mediafire.com/...o/mrbang-cr1.5-signed.zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:46:
Geen idee. Ik heb 'm onder MrBang 1.5 geïnstalleerd en daarna zonder wipe MrBang 1.8 geflashed. OverclockWidget stond er dus nog op van 1.5. Misschien dat je het op die manier kan proberen, MrBang 1.5 vind je hier: http://www.mediafire.com/...o/mrbang-cr1.5-signed.zip.
Ga het meteen proberen :)

Wordt hij door de Overclock Widget veel sneller, of valt het wel mee?

EDIT:
Krijg de zelfde melding :|

Het verschil in snelheid is wel heel duidelijk merkbaar tussen MrBang 1.5 en 1.8.

[ Voor 11% gewijzigd door Brutes op 01-03-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ik las laatst dat het geen 'OverclockWidget' meer heet, maar een iets andere naam heeft. Moet je even in het topic op XDA zoeken van de MrBang ROM.
Hier 1.8b trouwens. Ik had eerst 1.7 omdat er toen nog een bug in 1.8 zat waardoor je 'm niet kon installeren. Gister 1.8 en 1.8b geflasht(zonder wipe) en draait goed.
Ding is merkbaar sneller dan Modaco 3.0 in ieder geval. Eerlijk gezegd heb ik gewoon nog niet de behoefte gehad aan het 'overclocken' van de CPU (in feite zet je gewoon de kloksnelheid vast, niet echt een overclock) want die ROM is al rete snel en heb geen last van haperingen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:50
Meer mensen die bij Mr. Bang de achtergrond niet aan kunnen passen?

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
stijnos1991 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:15:
Ik las laatst dat het geen 'OverclockWidget' meer heet, maar een iets andere naam heeft. Moet je even in het topic op XDA zoeken van de MrBang ROM.
Hier 1.8b trouwens. Ik had eerst 1.7 omdat er toen nog een bug in 1.8 zat waardoor je 'm niet kon installeren. Gister 1.8 en 1.8b geflasht(zonder wipe) en draait goed.
Ding is merkbaar sneller dan Modaco 3.0 in ieder geval. Eerlijk gezegd heb ik gewoon nog niet de behoefte gehad aan het 'overclocken' van de CPU (in feite zet je gewoon de kloksnelheid vast, niet echt een overclock) want die ROM is al rete snel en heb geen last van haperingen o.i.d.
In het topic van MrBang staat OverClock Widget. Kijk maar.
boaty schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:18:
Meer mensen die bij Mr. Bang de achtergrond niet aan kunnen passen?
Geen last van. Welke versie draai je? :)

Heeft er al iemand MrBangCR 2.0 Concept, beta 1 geprobeerd? Zoniet probeer ik hem morgen wel even uit. ;)
http://www.mediafire.com/?e44dwwmumln

[ Voor 53% gewijzigd door Brutes op 01-03-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:56
kavish schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:44:
[...]

In het topic van MrBang staat OverClock Widget. Kijk maar.

[...]

Geen last van. Welke versie draai je? :)

Heeft er al iemand MrBangCR 2.0 Concept, beta 1 geprobeerd? Zoniet probeer ik hem morgen wel even uit. ;)
net geprobeerd, 1e maal in een bootloop (wellicht eigen schuld omdat ik geen whipe had gedaan, ernaa booten die wel goed echter de 2e keer verliep de HTC Setup niet correct waardoor de sense inteface niet meer werkte. Dus voorlopig (tot ik meer tijd heb) weer de 3.2b5 backup terug gezet.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kavish schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:44:
[...]Heeft er al iemand MrBangCR 2.0 Concept, beta 1 geprobeerd? Zoniet probeer ik hem morgen wel even uit. ;)
Ik heb 'm er sinds gisteren avond op staan. Eerste boot ging prima, tweede boot (heb wel eens ergens gelezen dat je een nieuwe rom een paar keer moet booten) bleef 'ie hangen op het HERO logo, derde boot en verder ging prima. Kwam van 1.8, geen wipe gedaan. OverclockWidget staat er net als toen ik van 1.5 naar 1.8 ging nog steeds werkend op.

Voor zover ik nu heb gemerkt werkt deze rom prima. Alleen bij de wallpapers zitten er aan het einde van het rijtje een paar en zodra ik die bekijk krijg ik een FC. Ook is volgens Softweg Benchmark de CPU score 3 puntjes lager dan bij 1.8 (van 170 naar 167). Daar merk ik in de pratijk niets van, hij is nog steeds soepel en snel.

Wat wel flashy is is dat de 'phone-balk' onderin je scherm een andere skin heeft, ziet er leuk uit. En de News & Weather widget van Android 2.1 zit er nu in, voor de liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Ik heb jammer genoeg nog steeds niet de OverClock Widget..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kavish schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:13:
Ik heb jammer genoeg nog steeds niet de OverClock Widget..
En je hebt ook wipes gedaan voor het flashen van je meest recente rom? Zo nee dan zou ik dat nog proberen.

Heb je wel een wipe gedaan dan zie ik nog een, vrij drastische, andere mogelijkheid. Je telefoon opnieuw rooten. Dus met HTC Sync de originele HTC rom flashen (dan heb je weer een Hero zoals 'ie ooit van HTC af kwam) en dan opnieuw rooten.

Drastischer kan je het volgens mij niet aanpakken ;). Bij mij lost dit altijd alle problemen op, je start gewoon weer opnieuw.

Backups van je apps (en eigenlijk zo ongeveer alles op je telefoon) kan je met Titanium maken en terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Iemand enig idee waar ik m'n standaard keyboard kan aanpassen in CkDroid?
Ik heb het keyboard uit de Desire rom erop gegooid, en kan de instellingen wel aanpassen.
Maar ik weet niet hoe ik switch naar dat keyboard en kan het ook nergens vinden :(
Edit : Al gevonden :) Alleen doet dat keyboard niks haha

[ Voor 10% gewijzigd door DennusB op 02-03-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 00:22

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Weet iemand eigenlijk hoe je bij een van de 2.1 roms een Nederlandstalige Gmail en Market e.d. kunt krijgen? Eigenlijk is dat het enige dat ik nog mis.

[ Voor 16% gewijzigd door gday op 02-03-2010 12:42 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:50:
[...]

En je hebt ook wipes gedaan voor het flashen van je meest recente rom? Zo nee dan zou ik dat nog proberen.

Heb je wel een wipe gedaan dan zie ik nog een, vrij drastische, andere mogelijkheid. Je telefoon opnieuw rooten. Dus met HTC Sync de originele HTC rom flashen (dan heb je weer een Hero zoals 'ie ooit van HTC af kwam) en dan opnieuw rooten.

Drastischer kan je het volgens mij niet aanpakken ;). Bij mij lost dit altijd alle problemen op, je start gewoon weer opnieuw.

....
Da's nogal een domme zet.. Kost je veel werk en je schiet er 0.000 mee op.. Wat je vooral niet moet doen, is een Wipe ná een flash als je een externe ext3 partitie hebt. Je programma's staan daar namelijk op in dat geval als je een apps2sd rom hebt . Als je de verkeerde wipe uitvoerd ben je ook direct je in de rom gebakken programma's kwijt, aangezien die met apps2sd naar de nieuwe ext2/3/4 partitie zijn verplaatst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 15:24
!!HELP!!

Volgens mij doe ik iets niet goed met het inladen van een custom ROM.

Eerst volg ik deze stap:
http://theunlockr.com/200...ur-htc-hero-in-one-click/

om vervolgens verder gaan met:
http://theunlockr.com/200...tom-rom-on-your-htc-hero/

Echter in het boot-menu kan ik de ROM niet inladen. De turtorial laat een ander menu zien dan dat ik krijg te zien. Ik vermoed dat ik een stap mis, maar welke?

Overigens wilde ik de Modaco 3.1 ROM installeren...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:36:
[...]

Da's nogal een domme zet.. Kost je veel werk en je schiet er 0.000 mee op.. Wat je vooral niet moet doen, is een Wipe ná een flash als je een externe ext3 partitie hebt. Je programma's staan daar namelijk op in dat geval als je een apps2sd rom hebt . Als je de verkeerde wipe uitvoerd ben je ook direct je in de rom gebakken programma's kwijt, aangezien die met apps2sd naar de nieuwe ext2/3/4 partitie zijn verplaatst..
Tenzij je eerst leest over welke rom het gaat, even kijkt of die rom apps2sd heeft en er dan achter komt dat de MrBang roms dat dus niet hebben. Ook staat er "...wipes gedaan voor het flashen..." (dus niet er na). Daarnaast staat er dat je met Titanium al je apps (en meer) kan backuppen en terugzetten.

Het (de clean install) was het meest rigoureuze dat ik kon bedenken om een fout die ik niet kan verklaren te verhelpen. Je hoeft het natuurlijk niet te doen, dan weet je ook niet of het werkt of niet. Wel zo safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:52:
[...]

Tenzij je eerst leest over welke rom het gaat, even kijkt of die rom apps2sd heeft en er dan achter komt dat de MrBang roms dat dus niet hebben. Ook staat er "...wipes gedaan voor het flashen..." (dus niet er na). Daarnaast staat er dat je met Titanium al je apps (en meer) kan backuppen en terugzetten.

Het (de clean install) was het meest rigoureuze dat ik kon bedenken om een fout die ik niet kan verklaren te verhelpen. Je hoeft het natuurlijk niet te doen, dan weet je ook niet of het werkt of niet. Wel zo safe.
Ik denk dat ik zo toch wel even probeer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:52:
[...]

]

Rustig.. Rustig.. Ik weet dat het frustreerd, maar blijf lekker kalm! :X Niet alles wat je kan bedenken heeft ook daadwerkelijk zin, een beetje logica kan dan vaak geen kwaad.. Clean install is precies zo rigoreus als een nieuwe ROM, als je een beetje weet waar het over gaat, weet je dat ook ;)

Ikzelf zou met abd shell gaan kijken of de apk zowieso in je data directory staat en zo ja, verder gaan zoeken waar het precies fout gaat ipv. domweg re-flashes gaan uitvoeren..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Ik krijg de volgende melding "Sorry, deze softwaredownload is niet geschikt voor jouw toestel" ???

[ Voor 72% gewijzigd door Brutes op 02-03-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:52:
[...]
Rustig.. Rustig.. Ik weet dat het frustreerd, maar blijf lekker kalm! :X Niet alles wat je kan bedenken heeft ook daadwerkelijk zin, een beetje logica kan dan vaak geen kwaad.. Clean install is precies zo rigoreus als een nieuwe ROM, als je een beetje weet waar het over gaat, weet je dat ook ;)

Ikzelf zou met abd shell gaan kijken of de apk zowieso in je data directory staat en zo ja, verder gaan zoeken waar het precies fout gaat ipv. domweg re-flashes gaan uitvoeren..
Mijn excuses. Je hebt gelijk wat betreft mijn kennis; veel verder dan domweg wat roms flashen strekt die niet. In mijn enthousiasme stelde ik de clean install voor omdat ik dacht dat je daarmee met een schone lei zou kunnen beginnen.

Maar kan je uitleggen wat je dan precies zou doen met adb shell (voornamelijk het verder zoeken waar het precies fout gaat gedeelte)? Ik heb namelijk geen idee en wil het graag leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Ik draai atm Modaco 3.1, en daar doet de OverClock Widget het ook niet. Ik denk dat ik heb maar laat zitten. Hij is eigenlijk wel snel genoeg :P
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.