Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:14:
Dit weekend een paar 2.1 Rom's geprobeerd.. Daarbij krijg ik lichtelijk het gevoel dat de Hero niet gemaakt is om 2.1 te kunnen draaien

Zelfs de laatste cryo geoptimaliseerde rom (KaguDroid) is zo traag als boter door een dunne trechter..
Ben nu weer terug op mijn Modaco 3.1 Rosie-loze rom en dat bevalt toch wel een stuk beter.. Ik zie overigens ook nog niet heel veel voordelen in 2.1.. De dialer is wel wat beter en er zitten een paar keine zaken in die ietsiepietsie beter zijn, maar niet echt wereldschokkend imo.
Ik denk dat ik 2.1 liever op een snapdragon uitprobeer

Liefst eigenlijk op een HTC Supersonic, maar dan zal ik nog wel even verder moeten dromen

Persoonlijk vind ik juist dat veel van de Custom 2.1 roms het best erg goed doen. Sommige 2.1 roms zijn toch echt sneller in sommige aspecten als de stock HTC ROM hoor.
Kagu was bij mij een van de snelste ROMs, maar niet echt een uitschieter. Villain-ROM was even snel als HTC 405.5, terwijl die ook gewoon de HTC Rosie gebruikt. En de nieuwere versies die uitgebracht zijn geven je zelfs evenveel vrije ruimte, zo niet meer als de standaard HTC ROM.
Modaco 3.1 vanilla is inderdaad sneller, maar sommige 2.1 vanilla's zijn niet veel slechter hoor. Met als belangrijk punt dat vanilla roms met 7 homescreens niet echt super is. Maar 5 of 3 indien dat genoeg is, is nooit een issue. Maar vooral de browser is een stuk sneller in 2.0.1 en 2.1.
Maar inderdaad, de standaard functionaliteit is niet zo verschillend tussen beide versies. Maar dat is ook niet het belangrijkste: Het framework is bijzonder veel verbeterd. Sommige apps draaien echt veel sneller in 2.1 En hebben meer mogelijkheden. Neem b.v. de nexus media gallery. Laad grote foto's veel sneller in als die in 1.5 van HTC, terwijl het een 3d interface is. En het bied picassa, flickr, facebook, myspace intergratie, met directe correcte herkenning van uploader, album titel, picassa person tag, datum, gps tags... Allemaal zaken die gewoon weg niet mogelijk zijn in 1.5. Ik heb dit zelf geprobeerd door een custom 1.5 rom te maken op teqnologists kernel, modaco stukjes (cyanogen), zonder rosie, met sommige HTC widgets, 5 homescreens maar zonder ram / sd ext hacks / dalvik cache hacks.
Sommige dingen, zoals geotagged online data, geven gewoon force closes onder 1.5 Voice commands buiten wat HTC al heeft, kunnen gewoon niet in 1.5
Of de nieuwe openGL files, zoals de nieuwe gallery, googlenav, nieuwe streetview, java / flash in de nieuwe browser: die kunnen allen niet werken onder 1.5 en deels niet in 1.6.
Tuurlijk, sommige functies zijn nutteloos, zoals voice search, live wallpapers en de shapewriter zonder fatsoenlijke taaldatabases (die engelse is redelijk, maar ook niet goed), maar ze geven wel goed aan dat het nieuwe 2.1 platform gewoon veel meer kan, ook op dezelfde (oude) hardware.