PC 500€

Pagina: 1
Acties:
  • 496 views

• mcdorpers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-12 18:26
Hoi beste mensen!

Ik wil een nieuwe PC kopen mag rond de 500€,( mag ook 2de hands)
ik wil hier graag fifa10 en COD MW2 op mooi niveau kunnen spelen..( redelijk mag ook als het maar goed te spelen is, niet dat het schokt..)
En Photoshop CS4 moet kunnen draaien.

Complete systemen zijn welkom, maar ook losse onderdelen kan ik in elkaar zetten.
Ik heb al gekeken naar complete systemen maar is wat lastig,
bij alternate geprobeer 1 samen te stellen, maar voor mij te moeilij kwa moederbord keuze enz..

500€ is misschien wat beperkt maar ik hoop dat het kan..

Alvast bedankt!

Groet Maarten

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-12 15:10

bakvis

Tweakers.Nerd

Kijk om te beginnen eens naar de best buy guide. Het is niet de bedoeling dat je hier een vraag neer plant en maar gaat wachten op een antwoord.

Zoek eerst eens uit wat je ongeveer wilt aan de hand van de best buy guide en dan kun je altijd terug komen voor advies!

Mijn Specs

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Je kan ook altijd even op http://www.xxodd.com/ kijken, hier kun je ook je pc samenstellen op een vrij simpele manier. Maar het lijkt mij raadzamer om gewoon een beetje door de pricewatch/random-computer-zaak folders heen te bladeren.

Last.fm | Code Talks

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
I feel a lock coming :)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
is €500 alleen voor de kast met inhoud. of moet er nog een monitor toetsenbord muis en speakers enz. bij?

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

Toevallig heb ik vandaag voor een vriend een computer samengesteld met het zelfde budget als jou. Prijzen zijn bij Cool-Prices waar alles vooradig is.

Behuizing: Antec Three Hundred/Ultimate Gamer Case no PSU
Voeding: Cooler Master,eXtreme,460W
Processor: AMD ATHLON II X4 620 2.6GHZ
Processor koeler: Scythe Mugen 2 SCMG-2000
Geheugen: Corsair 2048MB DDR3 1333Mhz (Kit of 2)
Moederbord: Gigabyte GA-MA770T-UD3P
Videokaart: XFX Radeon HD 4770
Hardeschijf 1: Samsung Spinpoint F1 320GB
Hardeschijf 2: Samsung Spinpoint F1 320GB
DVD-Speler/Brander: Samsung SHS223B 22x S/B zwart

Totaal € 517,93 incl BTW

Hier zou je aardig mee vooruit moeten kunnen.

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• mcdorpers
Alleen kast, monitor muis speakers enz.. Heb ik al.

Heb bbg bekeken maar vind het lastig kwa onderdelen of dat nu goed is of niet..

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-12 11:28
xp7amrkr schreef op maandag 21 september 2009 @ 19:58:
Toevallig heb ik vandaag voor een vriend een computer samengesteld met het zelfde budget als jou. Prijzen zijn bij Cool-Prices waar alles vooradig is.

Totaal € 517,93 incl BTW

Hier zou je aardig mee vooruit moeten kunnen.
De kast en voeding kan goedkoper, evenals de 2 hardeschijven, 1 500 GB is wsl goedkoper. Daarmij heeft hij misschien genoeg budget om een ATI HD 48*0 te kopen.

LinkedIn
BlackIntel

• mcdorpers
@ xp7amrkr

Heb je een link van coolprices met dat lijstje, kan ik het maybe nog wat aanpassen kwa geheugen

Bedankt trouwens jongens!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12 20:07
EvilWhiteDragon schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:00:
[...]

De kast en voeding kan goedkoper, evenals de 2 hardeschijven, 1 500 GB is wsl goedkoper. Daarmij heeft hij misschien genoeg budget om een ATI HD 48*0 te kopen.
Ja en misschien beter een Am2(+) mobo kopen met ddr2 geheugen, dan kan je er waarschijnlijk wel 4gigabyte instoppen, je kan ook een dual core nemen die je kan unlocken tot quadcore, nog goedkoper maar wel meer risico :)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
xp7amrkr schreef op maandag 21 september 2009 @ 19:58:
Waarom twee lossen HD's in RAID zetten zorgt alleen maar voor falende HD's.
Waarom die voeding, dat ding stelt niks voor.
Waarom een trage quadcore zonder L3 cache voor gamen?
Waarom maar 2GB geheugen?
Waarom zo'n 'duur' mobo en dan besparen op de videokaart?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Bepaal in ieder geval waar je het vandaan wilt. Wil je het kant-en-klaar, dan kom je waarschijnlijk het beste uit bij samengestelde systemen van webwinkels. Wil je het tweedehands, vraag het in vraag&aanbod. Wil je je er een beetje in verdiepen, doe het met de BBG. (tweedehands of met de BBG krijg je het meeste waar voor je geld)
mcdorpers schreef op maandag 21 september 2009 @ 19:59:

Heb bbg bekeken maar vind het lastig kwa onderdelen of dat nu goed is of niet..
Daarvoor is het BBG-aanschaftopic, probeer iets samen te stellen (of neem gewoon het basis-systeem over en zet er een iets betere videokaart in, een HD4770 ofzo), en dan kunnen ze je daar wel vertellen of het werkt/goed is/er betere alternatieven zijn :)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• mcdorpers
Ohh jongens rustig!

Nu weet ik het helemaal niet meer, kan iemand misschien een goed lijstje samenstellen bij bijv. azerty of coolprices, met een goede pc..

Als het niet teveel gevraagd is :-)

• -The_Mask-
  • Niet online
mcdorpers schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:07:
Als het niet teveel gevraagd is :-)
Je vraag mag hier [BBG Aanschaf] Game- en high-end gamesysteem september 2009 men heeft liever niet dat iedereen een los topic gaat plaatsen en zodoende is er één groot topic voor gemaakt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Waarom twee lossen HD's in RAID zetten zorgt alleen maar voor falende HD's.
Raid 5
Waarom die voeding, dat ding stelt niks voor.
Gebruik heb nu zelf ook in mijn server en het ding doet het prachtig, zeker voor de 45 euro die hij kost.
Waarom een trage quadcore zonder L3 cache voor gamen?
Omdat de cpu goed uit benches komt, deze pc niet 100% voor gamen is en je vid al snel de bottleneck is binnen dit budget.
Waarom maar 2GB geheugen?
4GB is 30 euro duurder, kan later naar geupgrade worden indien nodig.
Waarom zo'n 'duur' mobo en dan besparen op de videokaart?
70 euro mobo vind ik niet duur, en het is er teminste één die uit vooraad leverbaar is.

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• -The_Mask-
  • Niet online
Met twee HD's?
Daarnaast Samsung F1's in RAID = crash. ;)
Gebruik heb nu zelf ook in mijn server en het ding doet het prachtig, zeker voor de 45 euro die hij kost.
De CoolerMaster eXtreme serie zijn niet echt goed te noemen...
Je mag ze bijna wel onder het rijdtje B-merk zetten, dat de PC stabiel blijft draaien zegt natuurlijk niet veel je kunt je PC ook wel stabiel laten draaien met een Sweex voeding...
Omdat de cpu goed uit benches komt, deze pc niet 100% voor gamen is en je vid al snel de bottleneck is binnen dit budget.
Benches misschien maar voor gamen wil je echt geen trage quadcore.
4GB is 30 euro duurder, kan later naar geupgrade worden indien nodig.
Voor photoshop of andere programma's is 2GB wel erg karig. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Kom jij maar met een lijstje welke leverbaar is bij een enkele winkel binnen budget?

• mcdorpers
Ik wil niet vervelend zijn, maar ik kom niet echt verder als jullie elkaars systemen af zitten te kraken, weet iemand dan een systeem die voldoet?

Groetjess

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

xp7amrkr en -The_Mask-, misschien even msn-adressen uitwisselen om de discussie daar verder te voeren :P
ik probeer geen mod na te spelen maar 't is niet erg relevant allemaal O-)

Het systeem dat een aardige basis zou zijn, zoals ik hierboven al zei:
probeer iets samen te stellen (of neem gewoon het basis-systeem over en zet er een iets betere videokaart in, een HD4770 ofzo), en dan kunnen ze je daar wel vertellen of het werkt/goed is/er betere alternatieven zijn
Dus het systeempje hier bovenaan, vervang de videokaart door een HD4770 en de processor door een phenom II x3 710. Dan heb je een heel aardig game-systeem, post dat nog even in het aanschaftopic en als iemand nog andere tips erover heeft kunnen ze dat daar wel geven :)

[ Voor 62% gewijzigd door bwerg op 21-09-2009 20:23 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-12 16:47
Je wilt niet vervelend zijn? Je maakt het er wel heel erg makkelijk vanaf... Lees *LET OP* - Wat moet ik kopen eens door. Het is eigenlijk niet eens de bedoeling dat je een topic opent met alleen maar de vraag of mensen een leuk systeem weten voor €500. Jij weet als enige echt wat je wilt hebben, dus jij bent de enige die jouw systeem samen kan stellen.

The devil is in the details.

• mcdorpers
Oke mag een slotje op dan, ik vind het juist moeilijk om zon systeem samen te stellen dat is het probleem. LAat dus maar als daar niet geholpen mee kan worden..

Groetjes en toch bedankt voor alle reacties

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

mcdorpers schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:24:
LAat dus maar als daar niet geholpen mee kan worden..
Dat kan dus best hoor :) alleen wel in een centraal topic, omdat er 10x per dag iemand langs komt met de vraag "wat moet ik kopen?" en het met losse topics wat onoverzichtelijk wordt. Als je mijn tip hierboven letterlijk uitvoert kom je op een hele nette pc uit... (En de BBG's zijn er juist om alvast een net systeem voor te stellen, voor degenen die er niet zoveel vanaf weten :))

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:41
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.