Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP]Onmogelijk om AVI te verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:03
Hai
Telkens als ik een AVI bestand wil verwijderen in XP, zegt XP dat die in gebruik is. Ik heb wat zitten googlen en de registersleutel met shmedia.dll ofzo verwijderd, maar nog steeds is het probleem er. Wat kan ik doen om dit te voorkomen?

Vóór de format/reinstall van Windows was trouwens niets aan de hand.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 21:15
Gaat het om één avi-bestand of elke avi-bestand? En heb je het al in veilige modus geprobeerd?

The devil is in the details.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Je zou Unlocker kunnen proberen.

Battle.net tag

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Probeer Unlocker :)

edit:
@Mystery: omg 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door rb338 op 21-09-2009 12:54 ]

• Mystikal
  • Laatst online: 16:00

Mystikal

It never hurts to help!

Bijna dezelfde nick en precies dezelfde gedacht. Simpel proggie en werkt perfect!

Lol @ ^^

Basement Bios ---- Exo-S

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Probeer het eventueel via de command line:
del /F "C:\locatie\bestandsnaam.avi

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 08:53
Het kan zijn dat windows een preview probeert te maken en zodoende dus de file locked. Dus bovengenoemde even proberen en dan laten weten of het heeft geholpen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Of even opstarten vanaf een LiveCD, of veilige modus proberen, en dan verwijderen. En een diskcheck natuurlijk.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Niet moeilijk doen, gewoon het (al eerder genoemde) gratis Unlocker 1.8.7 downloaden & installeren, rechtermuisknop op de file en dan 'Unlocker' kiezen en klaar ben je :)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Het helpt ook om de eplorer view van media af te halen.. daarmee komen ze niet vrij maar worden ze voortaan niet meer gelocked. Oorzaak is de codec die crashed bij het genereren van de thumbnail database.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 21-09-2009 13:31 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:50

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Staat trouwens ook in de FAQ, he ;) Windows Clients - FAQ - Ik heb een .AVI bestand, waarom kan ik deze niet verwijderen?

[ Voor 27% gewijzigd door Mad Marty op 21-09-2009 13:51 ]

Rail Away!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^

met is :)
En als je dat al geprobeerd hebt maar het werkt niet dan is het wel zo handig om zoiets in je topicstart te vermelden - anders gaan we weer voor de zoveelste keer iets doen wat prima met de search is terug te vinden en niet voor jan doedel in de FAQ staat.

Er zijn ook andere manieren om na te gaan wat (of wie) je bestand vasthoudt zodat je wat aan de veroorzaker kan doen.
Lijkt me bovendien een constructievere manier dan met een spreekwoordelijke moker proberen een punaise tegen de muur te slaan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ikt
Ik hou van overkill. :P
Maar bij elk avi/mpeg bestand is dat. En het wordt nogal onmogelijk om bij elk bestand rmb -> unlock o.i.d. te doen. het wordt al helemaal onhandig als ik voor elk bestand explorer.exe moet killen. Of nog erger: Elk bestand een reboot via een Live-cd van linux. :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan lijkt het me handiger om de oorzaak te achterhalen, toch? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ikt
Sinds dat ding uit de FAQ (Ik las er snel overheen, blijkbaar zijn er meer dingen verantwoordelijk voor films) is alles okay. :)

• ikt
Hmm, het werkt niet. Kan het aan de codecs liggen misschien dan? K-Lite mega codec pack, Full install met Media Player Classic.

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
Sowieso zijn die enorme codec packs niet aan te raden imho. Ik maakte zelf altijd alleen gebruik van ffdshow en Haali splitter, tegenwoordig gebruik ik shark007's installer voor Windows 7. Werkt perfect en ik kan gewoon avi's enz. verwijderen :) Er zit ook een soort codec crap cleaner in trouwens, voor als je dit soort gekke fratsen krijgt.

Ik zou zeggen, probeer die eens!

• ikt
Werkt ook al niet. Wel bedankt voor de dinges, dit is veel overzichtelijker.
Meer suggesties?

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Windows XP Explorer has a 'feature' to provide a preview in the Details box on the left of the file you have selected, if it's supported. Image files, HTML pages, video clips, MP3s, etc are all previewed (even with the folder view open).

If you have a large movie clip and it either is corrupt (ie. no index from a partial download) or it uses an unsupported codec, then Explorer tries to load the whole file. This can slow your computer a lot and prevent deleting/renaming/moving/etc the file until it's finished.
Simply do the following steps:
1) Open a command window (Start->Run, type in 'cmd' hit enter)
2) To remove media preview, type and hit enter
regsvr32 /u shmedia.dll

To readd media preview, type and hit enter
regsvr32 shmedia.dll

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• ikt
Gedaan. Update komt later wel een keer, omdat het niet mijn computer is, maar de gezinspc. Die laten mij wel weten of het wel/niet gefikst is. :P
Pagina: 1