iemand nog een leuke aanbieding gezien van een Nikon D300s ???
De Zoom experience is eigenlijk gewoon de HCC dagen voor fotografen. Massaal, lawaaierig en voor de presentaties en aanbiedingen kan je beter rustig op internet gaan neuzen. Zelfs voor de ((half) blote) vrouwen kan je beter elders kijken 
Ik ben er de eerste keer geweest en de problemen die ze toen hadden zijn blijkbaar nogsteeds niet opgelost. Ik heb medelijden met mensen die de volle mep hebben betaald.
Ik ben er de eerste keer geweest en de problemen die ze toen hadden zijn blijkbaar nogsteeds niet opgelost. Ik heb medelijden met mensen die de volle mep hebben betaald.
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Helaas was het niet zo' n geslaagde beurs. Dat het druk was vonden wij nog niet zo erg. Maar geluid bij presentaties was zo slecht dat veelal mensen geïrriteerd wegliepen.
Er werd bij de zoom portfolio beoordeling herhaaldelijk aangegeven dat het niet te verstaan was. Echter werd hier nauwelijks of geen gehoor aangegeven. Wat resulteerde in een behoorlijke leeg loop van de tribune. Wat natuurlijk een stukje onrust creëerde.
Wij zijn naar een uurtje dan ook maar richting huis gegaan met een leuke tussen stop om de camera toch maar uit de tas te halen. Deze tussen stop heeft de dag al met al tot een geslaagde dag gemaakt.
Volgend jaar laten wij Zoom.nl maar links liggen........
Er werd bij de zoom portfolio beoordeling herhaaldelijk aangegeven dat het niet te verstaan was. Echter werd hier nauwelijks of geen gehoor aangegeven. Wat resulteerde in een behoorlijke leeg loop van de tribune. Wat natuurlijk een stukje onrust creëerde.
Wij zijn naar een uurtje dan ook maar richting huis gegaan met een leuke tussen stop om de camera toch maar uit de tas te halen. Deze tussen stop heeft de dag al met al tot een geslaagde dag gemaakt.
Volgend jaar laten wij Zoom.nl maar links liggen........
[ Voor 26% gewijzigd door Daan_ op 31-10-2009 23:30 ]
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Even vanaf de andere kant! (exposant)
Geslaagde beurs! Gekkenhuis op de stand!
Dat wilde ik even zeggen.
Ben kapot maar heb zin om morgen weer te gaan!
@Elektronicanet
Waar staan jullie? Niet gezien(al heb ik niet echt over de beursvloer gelopen) misschen tot morgen!
@Menno
Misschien tot morgen!
Geslaagde beurs! Gekkenhuis op de stand!
Ben kapot maar heb zin om morgen weer te gaan!
@Elektronicanet
Waar staan jullie? Niet gezien(al heb ik niet echt over de beursvloer gelopen) misschen tot morgen!
@Menno
Misschien tot morgen!
@ Nickeyboy (en andere standhouders):
Als het een beetje rustiger is, verkoop je dan niet veel meer? Ik had bijvoorbeeld aardig wat dingen op mijn lijstje staan, maar ben met lege handen naar huis gegaan.
Idd veel amateurpubliek (maar dan in de negatieve zin van het woord) en heel veel mensen met een flitser die niet weten hoe ze die moeten gebruiken.
Ik blijf volgend jaar lekker thuis of ze moeten drie keer zoveel hallen in beslag nemen.
Als het een beetje rustiger is, verkoop je dan niet veel meer? Ik had bijvoorbeeld aardig wat dingen op mijn lijstje staan, maar ben met lege handen naar huis gegaan.
Idd veel amateurpubliek (maar dan in de negatieve zin van het woord) en heel veel mensen met een flitser die niet weten hoe ze die moeten gebruiken.
Ik blijf volgend jaar lekker thuis of ze moeten drie keer zoveel hallen in beslag nemen.
Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13
Waarbij het absolute bezoekers aantal gelijk blijft heLethalInnocence schreef op zondag 01 november 2009 @ 08:01:
[...]
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Het was wel grappig maar een erg groot succes vondt ik het niet. Persoonlijk was het wel een erg leuke dag, ik heb gisteren een Canon 5DmkII gekocht met een 24-105 L lens! Inderdaad, niet lager dan de laagste prijs op de pricewatch maar ach, kan ik hem net zo goed gelijk halen toch? Nadeel is wel dat je dan de hele dag met zo'n te grote tas moet lopen met je nieuwe camera + lens erin, dan loop je toch niet zo gemakkelijk over de beurs vloer heen
Afdingen heb ik niet geprobeerd, bleek allemaal nogal kansloos te zijn... Ik was toch wel een beetje teleurgesteld in de beurs. De Hiphop dansers (heel toevallig de doelgroep van een project geweest op school) waren niet zo heel erg goed, totaal niet synchroom en de moves waren het allemaal net niet (ook volgens dansers zelf waar ik mee op stap was). Wat me ook opviel is dat er ontzettend veel 'oude' mensen rond liepen! Dan voel je je als 21 jarige niet erg op je gemak kan ik je zeggen
Ik vindt het ook raar dat ze met winkels op de beurs vloer staan maar gewoon spul verkopen tegen normale winkel prijzen
Ik verwachte toch wel een beetje korting op mijn 5D, al was het maar een gratis UV filter ofzo.
Nou ja, het was niet helemaal wat ik verwacht had, maar toch blij dat ik er geweest ben.
Nou ja, het was niet helemaal wat ik verwacht had, maar toch blij dat ik er geweest ben.
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Ironie.Superdaantje schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:43:
Er werd bij de zoom portfolio beoordeling herhaaldelijk aangegeven dat het niet te verstaan was. Echter werd hier nauwelijks of geen gehoor aan gegeven.
Ben gisteren geweest, vond het te druk , teveel ellebogen, geen respect voor elkaars materiaal ( mijn lens werd tot twee keer toe bijna van de body gerost ), te weinig horeca.
Aanbiedingen vond ik ook tegenvallen - had idee om een EX580 II te kopen, maar de enorme drukte bij de verkoopkramen en te weinig tijd om goede productuitleg te krijgen heeft me weerhouden.
Verder: Omnibounce verloren (denk in de KE-tassenkooi - iemand gevonden ?) - geen probleem: koop ik effe een verse - Niet voor mijn ouwe EX380 dus
Wel een Lowepro AW200 en een draadremote gescoord
volgend jaar ??? denk 't niet
Aanbiedingen vond ik ook tegenvallen - had idee om een EX580 II te kopen, maar de enorme drukte bij de verkoopkramen en te weinig tijd om goede productuitleg te krijgen heeft me weerhouden.
Verder: Omnibounce verloren (denk in de KE-tassenkooi - iemand gevonden ?) - geen probleem: koop ik effe een verse - Niet voor mijn ouwe EX380 dus
Wel een Lowepro AW200 en een draadremote gescoord
volgend jaar ??? denk 't niet
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
ik moet er niet aan denken er 17.50 voor te betalen. Gratis is het zo om het jaar best aardig. Inderdaad druk maar het brakke geluid her en der was irritanter. Wel leuk bij tokina praatje gemaakt, de importeur komt binnenkort met nissin flitsers, en kans gehad om veel mooie dingen te proberen. I.t.t. nikon had tokina wel wat leuks om hun spul op uit te proberen.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
Ik was vandaag dus op de bikemotion (voor mijn werk). Loop ik terug van de parkeerautomaat naar de parkeerplaats, zie ik allemaal mensen met witte canon tasjes lopen. Ik op het infobord kijkende zie ik dat er dus ook de zoom experience was. Maar als ik de reacties lees was het ook niet die 17,50 waard. Had wel graag wat bodies in mijn handen gehouden.
Nou ik vond het ook veel te druk. Beurs was kleiner dan ik dacht, maar wel leuk om een keertje te zien. Hoe mega aso het was dat mensen hun complete familiealbums laten printen terwijl er RIJEN mensen stonden. Echt aso. Ik heb zeker een half uur moeten wachten. Maar goed, ik heb 1 foto van ierland op A4 foto laten afdrukken, namelijk deze:

En ik stond versteld van het resultaat! Ik wilde een A3 hebben, maar had geen zin om in de rij te staan.
Verder nog wat foto's gemaakt met de 200mm 2.0L IS USM....mooie bokeh
Verder was ik niet echt mega onder de indruk. Leuk dagje uit, dat wel.

En ik stond versteld van het resultaat! Ik wilde een A3 hebben, maar had geen zin om in de rij te staan.
Verder nog wat foto's gemaakt met de 200mm 2.0L IS USM....mooie bokeh
Verder was ik niet echt mega onder de indruk. Leuk dagje uit, dat wel.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Vond het vandaag wat drukte betreft nog wel mee vallen, bij canon even de 600 f/4 en 800 f/5.6 op mn body gehad, leuk speelgoed om even te proberen.
Dat was dan ook wel gelijk weer het hoogtepunt van de hele beurs. Verbaasde me hoe die oude mannetjes kunnen dringen om zo'n 17(?) jarig model op de foto te krijgen.
40D | 8 | 50 | 100 | 300
Eigenlijk ben ik het enkel eens met de workshops. ruimte tussen stands vond ik ruim voldoende, opstoppingen zijn er tuurlijk wel eens, maar het is niet de bedoeling dat je daar al rennend doorheen moet. Er was genoeg ruimte om even rustig te staan zonder meegesleurd door de menigte te worden.NielsTn schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:36:
Viel tegen, veel te druk, te weinig ruimte tussen de stands (en dus opstoppingen),
en workshops beluisteren was al lastig (dus alleen maar kijken).
Nee..... helaas voor mij niet echt een 'hier-kom-ik-snel-terug' gevoel....
En zorg dat je zelf brood en koffie mee brengt.... de rijen op 2 eetstandjes waren TE lang....
Rijen voor de eetstands leken wel vrij lang, maar binnen een paar minuten had ik toch mijn hapje en drankje al.
Misschien dat ik wat positiever ben omdat ik de pre-2006 HCC gewend ben.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Waarmee was dat geprint?Deathchant schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:42:
n. Maar goed, ik heb 1 foto van ierland op A4 foto laten afdrukken, namelijk deze:
Ik stond binnen 3 kwartier weer buiten, vond het helemaal niks. Het is meer een beurs voor fotospulliefhebbers dan voor fotografieliefhebbers. Wel nog even een 107cm reflector gescoord (mijn 2 mede studenten/vrienden ook trouwens:p). Daarna maar even de binnenstad in, deze deceptie verdrinken
Verwijderd
Ik ben via Canon kortingstarief (ticketprijs was 7.50) naar binnen gekomen. Vond het qua oppervlak tegenvallen, verwachtte er meer van. Direct viel op alle mensen die van de (mwa mwa) modellen foto's stonden te schieten. Dit vond ik raar.
Verder waren er meer stands voor tassen en statieven dan camera's en lenzen die hun spul probeerden te verkopen. Ik heb een monopod gekocht en een filter. Heb even gekeken bij de Canon 7D en de 5Dmk2. Ik vond het mooi spul, maar de catwalk, bodypaints en trampolinesprongen vond ik niet zo denderend.
Ik heb een stukje van de Vormen met Licht workshop meegemaakt. Was erg slecht geluid achterin en daarom ging ik eerder weg. Deze leek me wel het leukst. Bij Apple was meer verkoop van hun eigen programma's dan inhoudelijke tips voor fotografen.
De beursprijzen van producten vond ik niet mis. De 18-200 IS van Canon, voor een maatje van mij, was daar 80,- duurder dan via de pricewatch. En de 50mm 1.8, die ik al een tijdje wil aanschaffen, was ook overal duurder dan op de pricewatch. Ik snap dat webwinkels minder kosten maken en daardoor lagere prijzen kunnen hanteren, maar kom op. Op een beurs mogen die prijzen _lager_! Of niet dan?
Leuk voor deze ene keer, maar volgend jaar denk ik niet meer.
Verder waren er meer stands voor tassen en statieven dan camera's en lenzen die hun spul probeerden te verkopen. Ik heb een monopod gekocht en een filter. Heb even gekeken bij de Canon 7D en de 5Dmk2. Ik vond het mooi spul, maar de catwalk, bodypaints en trampolinesprongen vond ik niet zo denderend.
Ik heb een stukje van de Vormen met Licht workshop meegemaakt. Was erg slecht geluid achterin en daarom ging ik eerder weg. Deze leek me wel het leukst. Bij Apple was meer verkoop van hun eigen programma's dan inhoudelijke tips voor fotografen.
De beursprijzen van producten vond ik niet mis. De 18-200 IS van Canon, voor een maatje van mij, was daar 80,- duurder dan via de pricewatch. En de 50mm 1.8, die ik al een tijdje wil aanschaffen, was ook overal duurder dan op de pricewatch. Ik snap dat webwinkels minder kosten maken en daardoor lagere prijzen kunnen hanteren, maar kom op. Op een beurs mogen die prijzen _lager_! Of niet dan?
Leuk voor deze ene keer, maar volgend jaar denk ik niet meer.
Ik hoor het al, ik hoef niet te balen dat ik met buik-griep thuis zit
Nee, zeker niet. Dit is echt zo'n beurs die je rustig elke 2 of 3 jaar kan doen. Had ik me niet zo goed vermaakt bij de tokina stand dan was ik ook met een kater wwer naar huis gegaan denk ik.
Hoogtepunt van de dag; de superteles van Canon op m'n MK3 schroeven (of andersom)
Verder vond ik de shows van Canon wel leuk.
@wijnands, al sla je me dood....ik ben het typenummer van die canon printer weer kwijt...
Ow ja, ik heb ook eens de 1Ds mogen proberen en WAUW wat een zoeker! Jemig! Foto's op iso3200 zagen er echt gelikt uit. Zo mega zwaar vond ik em eigenlijk niet aanvoelen. En ook weer eens de 70-200/4L IS mogen proberen van Universal Creations en dat is gewoon echt een dijk van een lens.
Hij had mijn 17-55 geprobeerd om deze te vergelijken met de sigma 18-50.......
Ow ja, ik heb ook eens de 1Ds mogen proberen en WAUW wat een zoeker! Jemig! Foto's op iso3200 zagen er echt gelikt uit. Zo mega zwaar vond ik em eigenlijk niet aanvoelen. En ook weer eens de 70-200/4L IS mogen proberen van Universal Creations en dat is gewoon echt een dijk van een lens.
Hij had mijn 17-55 geprobeerd om deze te vergelijken met de sigma 18-50.......
[ Voor 67% gewijzigd door Deathchant op 01-11-2009 21:13 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Mensenkinderen, wat een n00bbeurs. En daarmee bedoel ik het niveau van de gemiddelde bezoeker. Ik heb nog nooit zo veel mensen met hun omnibounce in het luchtledige zien flitsen. En dan de belangstelling voor al die 'modellen', ik heb me er echt over staan verbazen. Maargoed, ik heb waar ik voor kwam (Kata 3N1-20) en heb net als ppx17 nog even de 600mm f/4L op m'n camera m'n camera op de 600mm F/4L geschroefd, leuk.
Ik was er voor het eerst, maar mij zul je er in ieder geval niet meer zien. Al kan ik me voorstellen dat het voor de doelgroep best een leuke beurs is
Ik was er voor het eerst, maar mij zul je er in ieder geval niet meer zien. Al kan ik me voorstellen dat het voor de doelgroep best een leuke beurs is
Verwijderd
Wel een beetje ernstig arrogant om de gemiddelde bezoeker zo te classificeren zeg.Melkbus schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:39:
Mensenkinderen, wat een n00bbeurs. En daarmee bedoel ik het niveau van de gemiddelde bezoeker. Ik heb nog nooit zo veel mensen met hun omnibounce in het luchtledige zien flitsen. En dan de belangstelling voor al die 'modellen', ik heb me er echt over staan verbazen. Maargoed, ik heb waar ik voor kwam (Kata 3N1-20) en heb net als ppx17 nog even de 600mm f/4L op m'n camera m'n camera op de 600mm F/4L geschroefd, leuk.
Moet er soms van te voren eerst geïnformeerd worden wat jouw niveau is...... ??!!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 21:46 ]
Ik was persoonlijk al na 10 minuten klaar met al die mensen de geil naar de apparatuur van anderen liepen te kijken. Heb ook nog even staan kijken naar het streetdance optreden en was inderdaad ook verbaasd over het feit dat bijna iedereen met een omnibounce op zijn flitser richting een 10 meter hoger gelegen plafond aan het flitsen was. Tijd voor een workshop licht bouncen met je flitser.Melkbus schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:39:
Mensenkinderen, wat een n00bbeurs. En daarmee bedoel ik het niveau van de gemiddelde bezoeker. Ik heb nog nooit zo veel mensen met hun omnibounce in het luchtledige zien flitsen.
Ik ben er al met al een 3 kwartier geweest en ben met mijn el-cheapo studioflits set naar de garderobe gelopen, het ding daar achter gelaten en ben lekker de rest van de middag op de fietsbeurs rondwezen loeren.
Nee hoor, kan het me wel een beetje voorstellen die reactie. Ik had dat gevoel ook bij tijd en wijle.Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:44:
[...]
Wel een beetje ernstig arrogant om de gemiddelde bezoeker zo te betitelen zeg.
Ik had het idee dat een hele hoop bezoekers (lees: de doelgroep) dat dacht, en redelijk neerbuigend was naar de andere bezoekers. Dat verklaart veel van het geëlleboog, van de arrogantie en de onprettige sfeer.Martijn-V4 schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:46:
[...]
Nee hoor, kan het me wel een beetje voorstellen die reactie. Ik had dat gevoel ook bij tijd en wijle.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Verhaal heeft twee kanten, in iedergeval had ik meer het idee dat dit een "Kijk mij nou eens hip rondhuppelen met mijn spullen" beurs was. Persoonlijk niet mijn ding, iedereen mag doen en laten wat hij wil, maar ik heb er helemaal niks mee.samo schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:57:
[...]
Ik had het idee dat een hele hoop bezoekers (lees: de doelgroep) dat dacht, en redelijk neerbuigend was naar de andere bezoekers. Dat verklaart veel van het geëlleboog, van de arrogantie en de onprettige sfeer.
Heerlijke beurs. Heb me kostelijk vermaakt. Niet vanwege de aanbiedingen of spullen die je mag aanraken, maar dat pure vermaak van 5.000 man wat ze ingehuurd hadden, speciaal voor mij?!
Rasechte acteurs, grappiger kon haast niet. Heb de mooiste dingen gezien, wat een mentaal plaatje in mijn hoofd zal zijn voor de rest van mijn leven. Een camera had ik uiteraard niet bij mij vandaag.
Daarnaast ook wat leuke toevalligheden, zo heb ik Menno en andere tweakers even gesproken, kwam ik wat oude bekenden tegen op de Canon stand en heb ik wat zitten praten over de nuance in prints.
Op wat fossiele brandstof voor mijzelf en de auto na, heb ik geen dingen gekocht op de beurs. Wel wat handige folders mee genomen die interessant kunnen zijn.
Al met al, een leuke beurs, mits je met de juiste verwachtingen heen gaat.
Rasechte acteurs, grappiger kon haast niet. Heb de mooiste dingen gezien, wat een mentaal plaatje in mijn hoofd zal zijn voor de rest van mijn leven. Een camera had ik uiteraard niet bij mij vandaag.
Daarnaast ook wat leuke toevalligheden, zo heb ik Menno en andere tweakers even gesproken, kwam ik wat oude bekenden tegen op de Canon stand en heb ik wat zitten praten over de nuance in prints.
Op wat fossiele brandstof voor mijzelf en de auto na, heb ik geen dingen gekocht op de beurs. Wel wat handige folders mee genomen die interessant kunnen zijn.
Al met al, een leuke beurs, mits je met de juiste verwachtingen heen gaat.
Was ook mijn eerste keer dat ik hier heen geweest was.
Viel mij ook erg tegen allemaal.
Het had echt veel groter verwacht , vond eigenlijk dat er teveel mensen op een te kleine ruimte waren gepropt.
Stonden eigenlijk maar een paar tentjes , had ook meer stands verwacht(fotokonijnenberg etc)
En teveel duw/trek werk als er ergens iets te doen was.
Volgend jaar ga ik niet meer, had er misschien teveel gewacht.
Viel mij ook erg tegen allemaal.
Het had echt veel groter verwacht , vond eigenlijk dat er teveel mensen op een te kleine ruimte waren gepropt.
Stonden eigenlijk maar een paar tentjes , had ook meer stands verwacht(fotokonijnenberg etc)
En teveel duw/trek werk als er ergens iets te doen was.
Volgend jaar ga ik niet meer, had er misschien teveel gewacht.
www.degroot-it.nl
mee eens, sommige snappen het niet denk ik.Melkbus schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:39:
Dat zijn ook die mensen die hun pro-cam -alleen het beste is goed genoeg voor de vakantiekiekjes- op de groene stand laten staan en in het wilde weg knippen.
En die mensen die denken dat je met €5000 aan equipment meteen een goede fotograaf bent - en dus recht hebt op een plekje vooraan; al zou je het met geweld moeten veroveren.
En idd. de 'modellen'
* JAMF gaat voorlopig niet meer
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Vond het ook zeer tegenvallen, wat een drukte 
512 mb geheugenkaartjes FTW
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Nee, natuurlijk niet. Maar wel wat hún niveau is. Dat doen ze deels via de website, maar imo komt dat niet echt overeen met de werkelijkheid.Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:44:
[...]
Wel een beetje ernstig arrogant om de gemiddelde bezoeker zo te classificeren zeg.
Moet er soms van te voren eerst geïnformeerd worden wat jouw niveau is...... ??!!
Maargoed, ik had misschien iets te hoge verwachtingen. Verder heb ik me net als Nomad wel kostelijk vermaakt met rondkijken. Ben je er zelf geweest overigens?
Nou als standhouder mag ik het na een dag me de t*fys te hebben gewerkt toch zeggen: IK VOND ER NET ALS VORIG JAAR GEEN REET AAN.
Ik ben schor, ik heb pijn in mijn kop en pijn in m'n poten. Ik heb me de hele dag rot geschaamd voor het niveau van de gemiddelde NL hobby-fotograaf (of in elk geval de ellenbogende-plurken die daarvoor door gingen).
Zoals ik helemaal aan het begin van deze draad al zei: de kwaliteit van het blad reflecteert de kwaliteit van de bezoekers..
Ik heb tegen het einde van de beurs nog even rond gelopen (en kwam vervolgens Nomad tegen + wat andere tweakende standhouders, dat was mijn hoogtepunt van de beurs) maar ik kan me dus werkelijk niet voorstellen dat er iemand in dit land is die hier vrijwillig heen gaat en er in de meeste gevallen nog geld voor betaald ook.
Het is dat mijn schoorsteen ook moet roken
Ik ben schor, ik heb pijn in mijn kop en pijn in m'n poten. Ik heb me de hele dag rot geschaamd voor het niveau van de gemiddelde NL hobby-fotograaf (of in elk geval de ellenbogende-plurken die daarvoor door gingen).
Zoals ik helemaal aan het begin van deze draad al zei: de kwaliteit van het blad reflecteert de kwaliteit van de bezoekers..
Ik heb tegen het einde van de beurs nog even rond gelopen (en kwam vervolgens Nomad tegen + wat andere tweakende standhouders, dat was mijn hoogtepunt van de beurs) maar ik kan me dus werkelijk niet voorstellen dat er iemand in dit land is die hier vrijwillig heen gaat en er in de meeste gevallen nog geld voor betaald ook.
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Ik was er vanmorgen om half 11 en ik vond het helemaal niet zo druk. Heb een reflectiescherm bij KE gehaald. Nog even gespeeld met een 5D2 en een 85L, wat een heerlijk stuk glas is dat zeg, en toen hadden we het wel weer gezien en stonden we om half 12 buiten.
LOL. Als je achter zo'n stand staat kan ik me dat helemaal voorstellen ja, ik hoop dat je ze wat bij hebt kunnen brengenmennovanw schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:35:
Nou als standhouder mag ik het na een dag me de t*fys te hebben gewerkt toch zeggen: IK VOND ER NET ALS VORIG JAAR GEEN REET AAN.
De mooiste die ik heb gehoord was: vrouw: "bla bla deze 4mm lens." standkerel: "Dat is het diafragma mevrouw." vrouw: "Ow..."
Ik heb wel 15 keer het "macro-verhaal" gehouden vandaag.. Het komt er bij sommige mensen maar niet in dat een macro geen groothoek is en niet kan zoomen..
Leuke quotes heb ik voor de rest niet, ik was te depressief om te onthouden wat voor blubber er nu weer gespuid werd (dat klinkt misschien iets te hard).. Ik kon het merendeel ook niet verstaan door de gigantische klere-herrie dus ik heb ook niet alles mee gekregen (en das misschien maar goed ook)..
Leuke quotes heb ik voor de rest niet, ik was te depressief om te onthouden wat voor blubber er nu weer gespuid werd (dat klinkt misschien iets te hard).. Ik kon het merendeel ook niet verstaan door de gigantische klere-herrie dus ik heb ook niet alles mee gekregen (en das misschien maar goed ook)..
[ Voor 3% gewijzigd door mennovanw op 01-11-2009 23:51 ]
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
jup, bij panasonic idd..Vis schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:25:
Vond het ook zeer tegenvallen, wat een drukte
verder niet veel bijzonders meegemaakt.
geen bijzondere presentaties van adobe over lightroom echt basic dingen.
Van het kastje naar de muur lopen...
Achter de balie bij Canon stond ook een helder licht...
Ik vroeg even om een 5D-II en zeg dat ik over wil stappen op full-frame, begint zei opeens te praten over de 7D, die dan ook wel geschikt is....
Ik vroeg even om een 5D-II en zeg dat ik over wil stappen op full-frame, begint zei opeens te praten over de 7D, die dan ook wel geschikt is....
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
Waarom doe je het dan nog? Er zijn meer methoden om de haard te stokenmennovanw schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:35:
Canon heZoals ik helemaal aan het begin van deze draad al zei: de kwaliteit van het blad reflecteert de kwaliteit van de bezoekers..
/me rent snel weg
Nou ik vond het wel geslaagd. Was m'n eerste keer en ja ik ben ook een hobbyfotograaf zonder niveau. Echt 99% had dSLR en dan kom ik met m'n SX10 -_-'.
Maargoed de workshops waren aardig. Niet veel nieuws geleerd maar wel lekker m'n cameratechniek bij kunnen schaven.
Voor foto's: www.flickr.com/photos/don-c
Maargoed de workshops waren aardig. Niet veel nieuws geleerd maar wel lekker m'n cameratechniek bij kunnen schaven.
Voor foto's: www.flickr.com/photos/don-c
Alsof Nikon niet in de zoom staat 
Maargoed, om nou voor 2 suffe dagen in eht jaar je baan op te zeggen...tja beetje overkill denk je niet
Maargoed, om nou voor 2 suffe dagen in eht jaar je baan op te zeggen...tja beetje overkill denk je niet
Verwijderd
Ik ben zaterdag op de NPS avond geweest. Ook hier was het geluid niet altijd even best. Verder was het prima georganiseerd en heb ik me best vermaakt. Nog even wat ervaringen opgedaan met de 105VR en nieuwe 70-200VRII.
Toegang was gratis en inclusief buffet en drank, ook wel sympathiek.
Verder heb ik nog wat stands gezien van de zoom experience die op dat moment gesloten was, dat leek me niet de moeite (en € 17,50) waard.
Verder heb ik nog wat stands gezien van de zoom experience die op dat moment gesloten was, dat leek me niet de moeite (en € 17,50) waard.

Verwijderd
Als daar je baan van af hangt zou ik snel iets anders zoeken eigenlijk.sapphire schreef op maandag 02 november 2009 @ 00:34:
...
Over het geweldige aanwezig niveau gesproken: Kon zelf wel lachen om een vrouwtje die rustig met de interne flitser aan foto's liep te maken toen ze een 600MM lens aan het 'testen' was.
Heb dr gevraagd of ze de flitser nou veel vond toevoegen zo, kreeg als antwoord dat dat nou eenmaal vanzelf gaat. Toen maar snel weer door gelopen.sapphire schreef op maandag 02 november 2009 @ 00:58:
dat was alleen maar om de lens in de spotlights te zeten
[ Voor 47% gewijzigd door ppx17 op 02-11-2009 00:59 ]
40D | 8 | 50 | 100 | 300
dat was alleen maar om de lens in de spotlights te zeten
Verwijderd
Grootste ergenis voor artiesten en bezoekers bij concertenppx17 schreef op maandag 02 november 2009 @ 00:55:
Over het geweldige aanwezig niveau gesproken: Kon zelf wel lachen om een vrouwtje die rustig met de interne flitser aan foto's liep te maken toen ze een 600MM lens aan het 'testen' was.
[...]
Heb dr gevraagd of ze de flitser nou veel vond toevoegen zo, kreeg als antwoord dat dat nou eenmaal vanzelf gaat. Toen maar snel weer door gelopen.
Heb wel even de 7D icm met de 70-200 f/2.8 IS uitgeprobeerd. Damn die lens is zwaar, en die body is mooi

EDIT: Wel raar trouwens, de één bij Canon zei: Voor sport heb je geen IS nodig, terwijl een ander zei: Bij sport heb je wel IS nodig, standje 2 (verticaal)...
[ Voor 31% gewijzigd door TheJVH op 02-11-2009 01:33 ]
Tjonguh, ik ken heel dat ZOOM blad niet. Ik ken eigenlijk alleen de Focus...
Buiten het feit dat het zo druk was met camerageile mensen, heb ik de lezing van sportfotograaf Klaas Jan van der Weij in de Nikon stage bezocht.
Wat een dikke foto's met elk een pracht verhaal. Dikke + voor die gozer.
Wou ook naar Steve McCurry, maar daar kon ik niet meer naar binnen i.v.m. drukte.
Daarnaast ook de D3S in de hand gehad, man wat een apparaat en ergonomie, zeer dik!
Paraplutje en houder gekocht, en toen maar in de stromende regen terug naar Limburg gereden. Volgend jaar geen Experience voor mij.
Wat een dikke foto's met elk een pracht verhaal. Dikke + voor die gozer.
Wou ook naar Steve McCurry, maar daar kon ik niet meer naar binnen i.v.m. drukte.
Daarnaast ook de D3S in de hand gehad, man wat een apparaat en ergonomie, zeer dik!
Paraplutje en houder gekocht, en toen maar in de stromende regen terug naar Limburg gereden. Volgend jaar geen Experience voor mij.
Ik blijf erbij dat ik me aardig vermaakt had. Ook grappig om al die lui met een 40D+grijs glas+dikke flits bezig te zien. Sowiso viel me op dat er veel roodgerand spul op canon bodies geschroefd zat.
Even met bewondering naar een paar lui van 't nikon service center zitten kijken, die lui steken net zo makkelijk een D3 in elkaar als ik een colt m1911a1.Heb daar toch wel bewondering voor. Ook even zitten kijken bij een CLS demo op de nikon stand.
Wat ik van nikon niet goed begreep dat er niks interessants te schieten was bij hun uitprobeer balie. En Tokina deed 't leuk met hun relatief kleine stand.
17,50 is het niet waard, 9 euro aan parkeerkosten gedeeld door 2 personen wel.
Oh, en ik heb voor het kapitale bedrag van 5 euro een mooie poetsdoek aangeschaft.
Fotos: http://www.flickr.com/photos/j_wijnands/tags/zoomexperience/
Even met bewondering naar een paar lui van 't nikon service center zitten kijken, die lui steken net zo makkelijk een D3 in elkaar als ik een colt m1911a1.Heb daar toch wel bewondering voor. Ook even zitten kijken bij een CLS demo op de nikon stand.
Wat ik van nikon niet goed begreep dat er niks interessants te schieten was bij hun uitprobeer balie. En Tokina deed 't leuk met hun relatief kleine stand.
17,50 is het niet waard, 9 euro aan parkeerkosten gedeeld door 2 personen wel.
Oh, en ik heb voor het kapitale bedrag van 5 euro een mooie poetsdoek aangeschaft.
Fotos: http://www.flickr.com/photos/j_wijnands/tags/zoomexperience/
Zoomexpience2009: Het is dé plek voor iedereen die iets heeft met fotografie. Voor zowel de beginnende consument als de vergevorderde amateur - er is voor ieder wat wils. (http://zoomexperience.nl/)
En dan zie ik sommige mensen hier "klagen" over het type beursbezoeker....
eeuhhhmmmm ben ik nou gek of...
En dan zie ik sommige mensen hier "klagen" over het type beursbezoeker....
Oja, hulde aan de gast bij de uitgang: kreeg een zoomblad van de maand Juli.
En mijn statief dan? " Ja die krijg je binnen enkele dagen! "
Nou ik moet zeggen dat ik het wel een leuk dagje uit vond.....maar ik beaam wel hetgeen wat Universal Creations, en menno zeggen.......ik stond bij het canon printeiland en ik zei dat ik wat HDR foto's had die ik eens afgedrukt wilde zien. "nou meneer ik moet even aan mijn collega vragen of onze printers hdr formaat ondersteunt". Ik heb die jongen echt 3x moeten uitleggen dat het gewoon een JPGje was, maar dat het HDR foto's waren.....
Ik vond het dus wel echt mega aso dat er zoveel mensen complete familiealbums aan het uitprinten waren....
hehe, ik limburger zou dan moeten zeggen "verrekte hollanders"
Just kidding
ik vond het gewoon aso en de mensen waren wel echt aan het duwen omdat ze volgens mij bang waren dat er nog meer aso's waren die voor zouden dringen. Heel vervelend.
Dan de naaktmodellen die gebodypaint werden.....het leek alsof de hele menigte verzamelde om die ene stand.
Prijzen van de aangeboden artikelen vond ik niet spectaculairder dan op internet.
Ook ik ben in aanraking gekomen met iemand die een 1Ds had met een 24-70 en een 580EXII die volgens mij niet genoeg snapte van zijn eigen gear....
Om nou meteen iedereen als n00b of amateur te bestempelen gaat me wel wat ver. Niet iedereen is een professional en zoals Nomad zei: ga er met de juiste instelling heen en zie het als een leuk dagje uit, meer niet.
Ik heb trouwens ook gesproken met iemand die oorspronkelijk uit Echt kwam, maar in Utrecht woont. Hij had ook een 40D en een 10-22, maar hij had nog een flits.....zeker niet iemand van hier he?
Ik vond het dus wel echt mega aso dat er zoveel mensen complete familiealbums aan het uitprinten waren....
hehe, ik limburger zou dan moeten zeggen "verrekte hollanders"
Dan de naaktmodellen die gebodypaint werden.....het leek alsof de hele menigte verzamelde om die ene stand.
Prijzen van de aangeboden artikelen vond ik niet spectaculairder dan op internet.
Ook ik ben in aanraking gekomen met iemand die een 1Ds had met een 24-70 en een 580EXII die volgens mij niet genoeg snapte van zijn eigen gear....
Om nou meteen iedereen als n00b of amateur te bestempelen gaat me wel wat ver. Niet iedereen is een professional en zoals Nomad zei: ga er met de juiste instelling heen en zie het als een leuk dagje uit, meer niet.
Ik heb trouwens ook gesproken met iemand die oorspronkelijk uit Echt kwam, maar in Utrecht woont. Hij had ook een 40D en een 10-22, maar hij had nog een flits.....zeker niet iemand van hier he?
[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 02-11-2009 10:00 ]
Het is maar 1 dag per jaar, zaterdag stond ik gewoon in de winkel, ik heb er geen geheim van gemaakt hoe ik over de zoombeurs denk tegenover mijn collega's..sapphire schreef op maandag 02 november 2009 @ 00:34:
Dit was overigens wel de laatste keer want ik studeer in juli af (en ga dan een echte baan zoeken, verkopen is voor mij altijd een erg leuke bijbaan geweest)
Ik herinner me overigens iets leuks van gister: een wat oudere man die met een 1Ds mk 3 bij me aan de balie komt met een 18-200 van Sigma erop

Hij werd vervolgens kwaad dat ik zijn probleem niet ter plekke op kon lossen en dat ik met 5 rijen dik achter hem wachtend (dit was het drukste tijdstip van de beurs) geen inruil van zijn optiek ging doen en hem vriendelijk adviseerde toch maar even in Capelle langs te komen..
Hij beende kwaad weg met iets van "klote-service" er achter aan.. Ik ben benieuwd of ie daar nog een paar mooie foto's heeft geschoten, zal er voor portretjes leuk uitzien vermoed ik
Ja ja het niveau was hoogstaand (en @ Krusher: er zaten genoeg Nikon-gebruikers tussen met hele rare vragen hoor
Ben ik even blij dat ik zo'n gratis kaartje had uitgeprint
Vond het zeker geen 17,50 waard, tis maar dat ik die avond op de verjaardag van m'n pa moest zijn in Utrecht, volgend jaar geen Zoom Experience meer voor mij. Kon als kleine chinees van 1,70m nergens bij
My Godmennovanw schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:49:
[...]
Ik herinner me overigens iets leuks van gister: een wat oudere man die met een 1Ds mk 3 bij me aan de balie komt met een 18-200 van Sigma erop![]()
![]()
en vervolgens tegen me gaat klagen dat al zijn foto's een rondje zijn (hij had de lens al 9 (!) maanden in z'n bezit)..

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
@ Menno: Geniaal... Heb je z'n telefoonnummer? Ik wil mijn 40D met hem ruilen... Hij blij, ik blij!!
Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13
Wel een indrukwekkende vignettering ;-)mennovanw schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:49:
[...]
Ik herinner me overigens iets leuks van gister: een wat oudere man die met een 1Ds mk 3 bij me aan de balie komt met een 18-200 van Sigma erop![]()
![]()
en vervolgens tegen me gaat klagen dat al zijn foto's een rondje zijn (hij had de lens al 9 (!) maanden in z'n bezit)..
Hij werd vervolgens kwaad dat ik zijn probleem niet ter plekke op kon lossen en dat ik met 5 rijen dik achter hem wachtend (dit was het drukste tijdstip van de beurs) geen inruil van zijn optiek ging doen en hem vriendelijk adviseerde toch maar even in Capelle langs te komen..
Hij beende kwaad weg met iets van "klote-service" er achter aan.. Ik ben benieuwd of ie daar nog een paar mooie foto's heeft geschoten, zal er voor portretjes leuk uitzien vermoed ik
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
Je hebt nou eenmaal mensen met wel veel geld en geen verstand van zaken. Die hebben ook een 50" plasma om hun VHS-banden en analoge tv-signaal mee te bekijken. En dan snap ik heel goed dat ze geen zin hebben in het wisselen van lenzen, dus nemen ze een megazoomlens.Abbadon schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:10:
[...]
My GodIk wou de opmerking plaatsen dat hier veel elitaire reacties staan, tenslotte is fotografie voor veel mensen gewoon niets meer dan amper een hobby. Maar zo'n voorbeeld is dan wel weer ernstig. Ik kan me zelfs voorstellen dat iemand aan zo'n combinatie komt (dat iemand geld over heeft voor een hobby wil niet zeggen dat hij/zij een gearhead is), maar er dan negen maanden mee blijven klooien?
Maar speciaal voor die mensen had Canon toch een 35-350mm L objectief
Punctuality is the politeness of kings
Je hoeft niet zoveel verstand van zaken te hebben om te zien dat het plaatje op je foto's rond zijn i.p.v. rechthoekig volgens mij (en daar vervolgens 9 maanden over doen zegt echt wat over het intellect van de man in kwestie).. En dan vervolgens mij nog de schuld geven ookdreamscape schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:30:
Je hebt nou eenmaal mensen met wel veel geld en geen verstand van zaken. Die hebben ook een 50" plasma om hun VHS-banden en analoge tv-signaal mee te bekijken. En dan snap ik heel goed dat ze geen zin hebben in het wisselen van lenzen, dus nemen ze een megazoomlens.
Maar speciaal voor die mensen had Canon toch een 35-350mm L objectief

Ze hebben tegenwoordig zelfs een 28-300 IS i.p.v. een 35-350 voor dat soort lui (een zwakke lens overigens met vieze coma @ 300mm)..
[ Voor 3% gewijzigd door mennovanw op 02-11-2009 12:41 ]
Tja komt me allemaal zó bekend voor en ik was er neit eens 
Vriendin van me is ook een echte enthousiaste zoomer, leest het blad van voor naar achteren en terug, schiet bruiloten in opdracht, doet shoots van kinderen in opdracht. echt een passie voor fotografie, maar af en toe....echt sla ik achterover van verbazing.
RAW doet ze niet aan, want dan kunnen er minder foto's op een kaartje (terwijl ze 16 gig aan CF kaartjes heeft). Als ze flitst flitst ze de sfeer compleet dood, nou heb ik haar al 10x tips gegeven daarvoor, maar verder dan steenvast de omnibounce erop komt het niet.
Ze vond haar Canon 28-135IS toch niet zo'n optimale lens voor de donkere zalen waar haar zusje vaak optreed met de band en ze zoch eigenlijk wat anders. Liefst sneller glas, komt ze aan met een Sigma 18-200, want ja dan hoefde ze niet zo te lopen en zou ze wel wat harder flitsen...... En de Sigma vulde zo lekker het bereik aan terwijl ze al een kitlens en een Sigma 70-300 APO heeft
Kijk ik zeg niet dat ik veel weet maar met zulke logica valt je mond toch gewoon wijd open van verbazing
En dat terwijl er juist voor zulke mensen massa's handige dingen in de zoom staan, bv. waarom je juist wél in RAW zou moeten schieten, of waarom een groot diafragma zo handig is !
PS ik heb een zoom abbo voor ik dat naar m'n hoofd krijg
Vriendin van me is ook een echte enthousiaste zoomer, leest het blad van voor naar achteren en terug, schiet bruiloten in opdracht, doet shoots van kinderen in opdracht. echt een passie voor fotografie, maar af en toe....echt sla ik achterover van verbazing.
RAW doet ze niet aan, want dan kunnen er minder foto's op een kaartje (terwijl ze 16 gig aan CF kaartjes heeft). Als ze flitst flitst ze de sfeer compleet dood, nou heb ik haar al 10x tips gegeven daarvoor, maar verder dan steenvast de omnibounce erop komt het niet.
Ze vond haar Canon 28-135IS toch niet zo'n optimale lens voor de donkere zalen waar haar zusje vaak optreed met de band en ze zoch eigenlijk wat anders. Liefst sneller glas, komt ze aan met een Sigma 18-200, want ja dan hoefde ze niet zo te lopen en zou ze wel wat harder flitsen...... En de Sigma vulde zo lekker het bereik aan terwijl ze al een kitlens en een Sigma 70-300 APO heeft
Kijk ik zeg niet dat ik veel weet maar met zulke logica valt je mond toch gewoon wijd open van verbazing
PS ik heb een zoom abbo voor ik dat naar m'n hoofd krijg
Als ik naar een "professioneel" fotograaf zou gaan voor het vast leggen van mijn (hypothetische) bruiloft en ik zou erachter komen dat hij / zij met een 18-200 schoot was ik echt schaterlachend bij de kwakzalver de deur uit gelopen, kom nou zeg..
Het trieste vind ik altijd dat er een hoop goede / kundige fotografen zijn die er qua prijs volkomen uit geconcurreerd worden door kwakzalvers met superzooms en paupe Sunpak (
) flitsertjes die denken dat ze Joop van Tellingen de tweede zijn..
Armetierige van reclame-inkomsten afhankelijke fluimen van weekbladen zoals Zoom spelen mooi in op die markt.. Het mooiste voorbeeld vind ik nog wel de grote super-zoomtest waar de 18-200 OS van Sigma er als beste uitkwam (gevolgd door een A4 grote reclame van Sigma).. Als je het dan nog niet doorziet..
Het trieste vind ik altijd dat er een hoop goede / kundige fotografen zijn die er qua prijs volkomen uit geconcurreerd worden door kwakzalvers met superzooms en paupe Sunpak (

Armetierige van reclame-inkomsten afhankelijke fluimen van weekbladen zoals Zoom spelen mooi in op die markt.. Het mooiste voorbeeld vind ik nog wel de grote super-zoomtest waar de 18-200 OS van Sigma er als beste uitkwam (gevolgd door een A4 grote reclame van Sigma).. Als je het dan nog niet doorziet..

Voor de standhouders; een veel gehoorde klacht is dat de beursprijzen tegenvielen. Nu vraag ik me af, wat vonden jullie zelf van de gehanteerde prijzen?
Er zaten qua accessoires wel een paar aardige aanbiedinkjes bij (vooral de stuff onder de 50 euro)..
Kijk er zit op lenzen en body's niet veel muziek meer (erg krappe winstmarges) dus erg stunten met duurdere (en populairdere) artikelen betekend gewoon onder kostprijs verkopen (en dat zal geen enkel weldenkend ondernemer doen).
Fabrikanten zijn in deze tijden ook veel minder bereid een stukje mee te betalen aan een wat lagere verkoopprijs dus daar houdt het dus echt mee op..
De tijd dat er op een lensje 20% winst gehaald werd ligt echt al een behoorlijk tijd achter ons..
Kijk er zit op lenzen en body's niet veel muziek meer (erg krappe winstmarges) dus erg stunten met duurdere (en populairdere) artikelen betekend gewoon onder kostprijs verkopen (en dat zal geen enkel weldenkend ondernemer doen).
Fabrikanten zijn in deze tijden ook veel minder bereid een stukje mee te betalen aan een wat lagere verkoopprijs dus daar houdt het dus echt mee op..
De tijd dat er op een lensje 20% winst gehaald werd ligt echt al een behoorlijk tijd achter ons..
Gisteren dus ook geweest.. toen gesprek gehad met iemand van Nikon Servicepoint.. die dacht nog wel een stuk glas te hebben voor mijn lens.. helaas niet dus (net gebeld). zit ik mooi met glas met 2 pitten erin
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Nou is Joop van Tellingen ook een enorme prutser, dus dat kan best kloppen...mennovanw schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:33:
...die denken dat ze Joop van Tellingen de tweede zijn..
Tsja, het was een super-zoomtest, geen gewone telezoomtest. Dan krijg je allemaal van die 18-200 modelletjes... Geen idee of die Sigma nou zo slecht is of niet. Bij serieuze resolutiemetingen is geen enkele superzoom nog goed.Armetierige van reclame-inkomsten afhankelijke fluimen van weekbladen zoals Zoom spelen mooi in op die markt.. Het mooiste voorbeeld vind ik nog wel de grote super-zoomtest waar de 18-200 OS van Sigma er als beste uitkwam (gevolgd door een A4 grote reclame van Sigma).. Als je het dan nog niet doorziet..
Wij hebben in CHIP FOTO-VIDEO nu een uitgebreide tele-test, daar komen toevallig heel andere resultaten uit
[ Voor 6% gewijzigd door dreamscape op 02-11-2009 15:47 ]
Punctuality is the politeness of kings
Had een van die lui ook even naar m'n ouwe, trouw 28-105 laten kijken. Lens is wat stroever geworden. Wat hem betreft nog wel acceptabel. Verhelpen zou meer kosten dan een 2e hands dus dat weet ik dan ook weer.ReseTTim schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:24:
Gisteren dus ook geweest.. toen gesprek gehad met iemand van Nikon Servicepoint.. die dacht nog wel een stuk glas te hebben voor mijn lens.. helaas niet dus (net gebeld). zit ik mooi met glas met 2 pitten erin
Waar ik mij gisteren ook op geergerd heb, was een verkoper van de stand fotovideoboom.
Ik zocht een paraplutje voor wat te oefenen met mn pasgekochte flitser… gewoon voor wat mooier zij-licht te creeren bij portrait e.d.
Begon die gast meteen te flippen, en ruig te doen van " ja, daar heb je gewoon geen moer aan! " (echt letterlijk op die manier gezegd) "en je moet gewoon een flitsset kopen" etc. " Zo’n paraplu is geen reet waard " en noem maar op, zonder dat ik ook maar mijn eigen zin af kon maken.. wie dacht hij wel niet dat hij was?
Op een gegeven moment ben ik maar gegaan, want heb een bloedhekel aan zo’n mensen, die alles lopen af te kraken, om het "beste" (lees: duurste) te kunnen verkopen.
Ik snap natuurlijk wel dat je voor de beste kwaliteit en mogelijkheden beter af bent met een flitsset. Maar om wat te experimenteren met een plu’tje, laat mij toch
Ik zocht een paraplutje voor wat te oefenen met mn pasgekochte flitser… gewoon voor wat mooier zij-licht te creeren bij portrait e.d.
Begon die gast meteen te flippen, en ruig te doen van " ja, daar heb je gewoon geen moer aan! " (echt letterlijk op die manier gezegd) "en je moet gewoon een flitsset kopen" etc. " Zo’n paraplu is geen reet waard " en noem maar op, zonder dat ik ook maar mijn eigen zin af kon maken.. wie dacht hij wel niet dat hij was?
Op een gegeven moment ben ik maar gegaan, want heb een bloedhekel aan zo’n mensen, die alles lopen af te kraken, om het "beste" (lees: duurste) te kunnen verkopen.
Ik snap natuurlijk wel dat je voor de beste kwaliteit en mogelijkheden beter af bent met een flitsset. Maar om wat te experimenteren met een plu’tje, laat mij toch
Paraplutje even van deal extreme aftrekken dan;)
Beetje normale manier met klanten omgaan... het blijft een uitdaging voor sommige verkopers in deze branche.
Vond de prijzen niet echt schokkend, maar zoals ik net al zag, er zijn wel koopjes te vinden.Erasmo schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:39:
Voor de standhouders; een veel gehoorde klacht is dat de beursprijzen tegenvielen. Nu vraag ik me af, wat vonden jullie zelf van de gehanteerde prijzen?
Zelf geslaagd voor de Nikon SB-900 voor 309,99 (later nog ergens voor 299 gespot

Dus.... er is wel wat leuks te scoren, (Sandisk Extreme Cardreader met firewire, voor EUR 49,99... helaas was mn bankpas toen naar zn grootje....)
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
De kosten voor een stand dat weekend zijn erg hoog. De marges op veel producten zijn laag, en er moet uiteindelijk wel iets verdiend worden. Denk ook aan kosten van personeel, de standbouw zelf, gehuurde spullen, vervoer etc. Natuurlijk gaat het ook om naamsbekendheidErasmo schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:39:
Overigens hebben we in onze eigen stand iets lagere prijzen, of gelijk aan onze webshop gehanteerd.
[ Voor 26% gewijzigd door Elektronicanet op 02-11-2009 18:11 ]
Nederlander in België
het kennis niveau van sommige verkopers vind ik ook onder de maat. Bij Dixons 20 verschillende soorten tasjes en wilt me precies er eentje aansmeren die duur en onderhandig was.Wijnands schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:57:
Beetje normale manier met klanten omgaan... het blijft een uitdaging voor sommige verkopers in deze branche.

Ik heb ooit een filmpje gezien dat een jonge dame en een man met kennis van DSLR verschillende winkels langs gingen en sommige verkopers echt van niks wisten. "Dat staat allemaal in het boekje"
Kan alleen het filmpje even niet vinden.
edit: gevonden, http://omroep.vara.nl/Uit...=4732601&cHash=3cf5303026
Overigens die man met kennis schijnt een zoomer te zijn.
Kan alleen het filmpje even niet vinden.
Overigens die man met kennis schijnt een zoomer te zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door Deef_K op 02-11-2009 19:25 ]
Teveel gepraat en te weinig plaatjes 

Dit model kwam ik tegen op weg naar de uitgang, ze ging er mooi voor zitten en er waren niet teveel fotografen, dus toch nog wel geslaagd vind ik zelf

Dit model kwam ik tegen op weg naar de uitgang, ze ging er mooi voor zitten en er waren niet teveel fotografen, dus toch nog wel geslaagd vind ik zelf
[ Voor 58% gewijzigd door Donnie op 02-11-2009 19:30 ]
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Wauw, goede foto hoor!
Mag ik je naar de instellingen en gebruikte lens vragen?
@Donnie Jammer van die enorme schaduw achter haar. Wel leuke pose en leuk contact.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Om 't ff kort en bondig te houden: het was TE warm en veel TE druk!
FF serieus, het was mijn 1e x Zoom en heb gewoon 17,50 betaal, maar waarvoor eigenlijk?
Ik vond er bijzonder weinig aan en een hoog "kijk mij eens met m'n camera" gehalte.
p.s.
Kan iemand mij misschien vertellen waarom ik mensen gezien heb die in guerilla outfit binnen liepen?
U weet wel, van die natuur fotografen, die dan ook binnen dat kostuum aanhouden, mijn god...
FF serieus, het was mijn 1e x Zoom en heb gewoon 17,50 betaal, maar waarvoor eigenlijk?
Ik vond er bijzonder weinig aan en een hoog "kijk mij eens met m'n camera" gehalte.
p.s.
Kan iemand mij misschien vertellen waarom ik mensen gezien heb die in guerilla outfit binnen liepen?
U weet wel, van die natuur fotografen, die dan ook binnen dat kostuum aanhouden, mijn god...
Ik zat bij een lezing op zaterdag tussen 14:15 en 15:15 geloof ik van Canon. Daarin vertelde een proffesionele concert fotograaf dat hij ook niet op RAW schoot. Alleen gaf hij niet als rede dat hij dan meer foto's kwijt kon op zijn kaartje maar dat hij het zonde van zijn tijd vindt om achteraf nog te gaan zitten editen en dat het ook niet nodig was omdat je gewoon alles in 1 keer goed moet instellensapphire schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:18:
....
RAW doet ze niet aan, want dan kunnen er minder foto's op een kaartje (terwijl ze 16 gig aan CF kaartjes heeft).
....
Ander grappig verhaal wat hij vertelde is dat veel prof fotografen bij concerten gewoon op vol autmatisch schieten of creative automatisch
[ Voor 5% gewijzigd door Soepstengel op 03-11-2009 00:13 ]
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Ik ben dan zaterdag geweest en ik kan me in de meeste ervaringen delen - toen ik daar om 12:15 aankwam zag ik al best veel mensen met canon/nikon tassen in hun handen de beurs verlaten. Vond het wel vreemd, maar goed ik ging er met totaal geen verwachting naar de Zoom beurs. En heb me daarom uiteindelijk wel vermaakt die dag. Ik ging niet op koopjesjacht, maar wilde wel wat lezingen bijwonen wat dus niet gelukt was. Aansluiten in de lange rijen had (ik) dus ook echt geen zin in. Ik wilde eigenlijk wel voor een nieuwe tas kijken maar het was dan echt veel te krap/druk (in de kooi) - ik denk dat zonder al die gratis kaarten de beurs er een stuk anders uitzag.

De bovenstaande foto geeft denk ik wel weer hoe triest het er aan toe ging bij de catwalk (ja, als je pech had moest je staan op het terras) - alsof mensen hun brood mee moesten verdienen.
Ik heb even vooraan mogen staan bij de catwalk, maar kreeg menig lenshood of telelens tegen m'n hoofd geslingerd. Ook gingen mensen doodleuk voor je staan, echt asociaal. Of je foto werd doodgeflitst door anderen - een flitser was eigenlijk niet nodig. En dan al die gasten met een bouncer: ik heb altijd geleerd om zonder bouncer te werken, wanneer er geen witte muur of plafond in de buurt is. Of kom ik van Mars...
Andere ' aanvaring' was een vent die 2 bodies om z'n schouder/nek droeg en voor mij liep maar plotseling stil moest staan in het midden van het pad, dus mijn lenshood schaaft de zijne. Ik keek naar beneden: zag een 1D (weet niet welke mk). Keek hij me boos aan, ik zo van: ja we hebben dezelfde lens (Tamron 28-75) met een bigsmile
Weet niet wat hij wilde, maar hij keek nog een paar keer om.
Verder nog een stel kiekjes van mij op een rij - weinig creatief maar wel heel veel meisjes I promise

De bovenstaande foto geeft denk ik wel weer hoe triest het er aan toe ging bij de catwalk (ja, als je pech had moest je staan op het terras) - alsof mensen hun brood mee moesten verdienen.
Ik heb even vooraan mogen staan bij de catwalk, maar kreeg menig lenshood of telelens tegen m'n hoofd geslingerd. Ook gingen mensen doodleuk voor je staan, echt asociaal. Of je foto werd doodgeflitst door anderen - een flitser was eigenlijk niet nodig. En dan al die gasten met een bouncer: ik heb altijd geleerd om zonder bouncer te werken, wanneer er geen witte muur of plafond in de buurt is. Of kom ik van Mars...
Andere ' aanvaring' was een vent die 2 bodies om z'n schouder/nek droeg en voor mij liep maar plotseling stil moest staan in het midden van het pad, dus mijn lenshood schaaft de zijne. Ik keek naar beneden: zag een 1D (weet niet welke mk). Keek hij me boos aan, ik zo van: ja we hebben dezelfde lens (Tamron 28-75) met een bigsmile

Verder nog een stel kiekjes van mij op een rij - weinig creatief maar wel heel veel meisjes I promise
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Leuke foto's hoor! En echt niet alleen maar vanwege de leuke dames op de foto.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Concert en auto? ik zou het weleens willen proberen hehe. Dat van jpeg schieten geloof ik wel, las laatst dat vele catwalks in jpegs worden geschoten voor grote bladen/bureaus waar editen helemaal niet de taak is van de fotograaf zelf. Leuke job heb je dan..Soepstengel schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 00:12:
[...]
Alleen gaf hij niet als rede dat hij dan meer foto's kwijt kon op zijn kaartje maar dat hij het zonde van zijn tijd vindt om achteraf nog te gaan zitten editen en dat het ook niet nodig was omdat je gewoon alles in 1 keer goed moet instellen
Ander grappig verhaal wat hij vertelde is dat veel prof fotografen bij concerten gewoon op vol autmatisch schieten of creative automatischIs dat echt waar?! Dat kan toch niet!
thanks! een vriendin van me was een stuk minder enthousiast - niet genoeg hunksuniversal creations schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 00:34:
Leuke foto's hoor! En echt niet alleen maar vanwege de leuke dames op de foto.
[ Voor 3% gewijzigd door Terryb47 op 03-11-2009 00:53 ]
Lol, toen ik net binnenkwam stappen voelde ik me nogal "underdressed" omdat ik mijn flitser niet eens mee had genomen. Toen ik de situatie eens goed bekeek voelde ik mij bijna "overdressed"Terryb47 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 00:20:
En dan al die gasten met een bouncer: ik heb altijd geleerd om zonder bouncer te werken, wanneer er geen witte muur of plafond in de buurt is. Of kom ik van Mars...
Ik heb uiteindelijk slechts een paar keer mijn interne flash gebruikt om een beetje licht in te vullen, de flitser zelf heb ik geen moment gemist.
[ Voor 13% gewijzigd door Magic op 03-11-2009 09:01 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
TuurlijkKrylinck schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:00:
Wauw, goede foto hoor!Mag ik je naar de instellingen en gebruikte lens vragen?
Settings: F/4.0 1/20 ISO 200, flitser op ETTL. (geschoten met de 70-300IS)
Helaas flitse er nog 30 mee, dus vandaar ook de enorme schaduw erachter
Bedankt iig voor het positieve commentaar op deze foto
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Voor de mensen die de kritiek niet goed snappen; het woordje "experience" geeft aan dat je heel wat kunt verwachten, het moet namelijk een ervaring zijn, in plaats van een beurs.
Als je dan wordt geconfronteerd met patsers, bierbuiken, ellebogen, geluidsoverlast en dergelijke (in feite wat je met de HCC-dagen te zien kreeg), kan ik me voorstellen dat de teleurstelling aanzienlijk is.
En je kunt het vakje "amateur" natuurlijk ook weer in subvakjes verdelen hé.
Als je dan wordt geconfronteerd met patsers, bierbuiken, ellebogen, geluidsoverlast en dergelijke (in feite wat je met de HCC-dagen te zien kreeg), kan ik me voorstellen dat de teleurstelling aanzienlijk is.
tja moet ik op zulke argumenten serieus ingaan...Soepstengel schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 00:12:
[...]
Ik zat bij een lezing op zaterdag tussen 14:15 en 15:15 geloof ik van Canon. Daarin vertelde een proffesionele concert fotograaf dat hij ook niet op RAW schoot. Alleen gaf hij niet als rede dat hij dan meer foto's kwijt kon op zijn kaartje maar dat hij het zonde van zijn tijd vindt om achteraf nog te gaan zitten editen en dat het ook niet nodig was omdat je gewoon alles in 1 keer goed moet instellenDus ja... Ook dat vindt ik een beetje raar van een prof. edit: om later in de lezing te gaan zitten zeuren dat je in 5 minuten maar een paar goeie foto's hebt...
Ander grappig verhaal wat hij vertelde is dat veel prof fotografen bij concerten gewoon op vol autmatisch schieten of creative automatischIs dat echt waar?! Dat kan toch niet!
Als zijn camera straight out the cam killer pics schiet waarom niet. Ik geef mijn foto's vaak nog wat extra punch+dat RAW kwalitatief een tikkie beter beeld bied.
En dan nog, voor mij is het ook lichtelijk noodzaak, ik ben kleurenblind en als ik m'n witbalans niet achteraf kan corrigeren wil ik nog wel eens flink mooie foto's daardoor verkl*ten
Nouja, de volledige naam is Zoom Experience, je mag dus verwachten dat het een ervaring op het niveau van de gemiddelde Zoom lezer (niet lid voor statief dus) is. Daar is dus duidelijk een meerderheid in bierbuiken / ellebogen gebruikers en die heb je als het goed is wel degelijk ervaren. De Zoom Experience dus.Kaj. schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:44:
Voor de mensen die de kritiek niet goed snappen; het woordje "experience" geeft aan dat je heel wat kunt verwachten, het moet namelijk een ervaring zijn, in plaats van een beurs.
40D | 8 | 50 | 100 | 300
Wat grappig, ik heb zelf elke fotozaak in Utrecht wel meerdere keren van binnen gezien, die eerste verkoper ken ik sowieso van gezicht, aardige gast, maar heeft inderdaad wat moeite met beginners[b][message=32851448,noline]
Vond het zelf toch nog best leuk. Ondanks dat ik me echt de pleuris heb gewerkt op de stand. De sfeer was niet echt super(al vaker gezegd
). Veel mensen waren ook niet heel aardig die bij de stand kwamen. Twee dagen zere voeten, maar ik vind het voor twee dagen in het jaar best leuk:). Tenminste als standhouder. En dat Menno nog even langskwam was ook leuk!
Welke stand heb jij gestaan dan?
Ik kreeg vandaag de zoom.nl binnen en wat een _GEWELDIG_ artikel stond erin zeg 
één grote ode aan hoe goed de nieuwe opzet van de beurs wel niet was, mensen die muis stil en wol aandacht naar de workshops zaten te luisteren. Geweldige shows, mooie modellen, ongelofelijke foto kortom een doorslaand succesmomenten
zo staat hetzo'n beetje in het blad, wel iets anders dan ik hier en op diverse fora (inc het eigen zoom forum) las
één grote ode aan hoe goed de nieuwe opzet van de beurs wel niet was, mensen die muis stil en wol aandacht naar de workshops zaten te luisteren. Geweldige shows, mooie modellen, ongelofelijke foto kortom een doorslaand succesmomenten
zo staat hetzo'n beetje in het blad, wel iets anders dan ik hier en op diverse fora (inc het eigen zoom forum) las
Van die zoom website krijg ik ook kromme tenen maar da's een ander verhaal. 's op kantoor neuzen wie dat blad heeft, ook wel 's lachen.
Op mijn mailtje naar zoom wat ik van de beurs vond heb ik overigens nooit reactie ontvangen.
Anyway, als iemand een betere fotobeurs in nederland weet hoor ik het graag.
Op mijn mailtje naar zoom wat ik van de beurs vond heb ik overigens nooit reactie ontvangen.
[ Voor 18% gewijzigd door Wijnands op 25-11-2009 23:15 ]
Volgens mij werd de zoom experience helemaal afgebrand op het zoom forum - ach ja, je kan ook niet verwachten dat ze hun eigen event gaan afkraken
btw, schaam je je niet voor zo'n abo?
btw, schaam je je niet voor zo'n abo?
Ik heb hem hier ook liggen, en nee schamen doe ik me er niet voor. Is trouwens vooral voor mijn vader, maar soms staan er wel interessante artikels in. Vooral als je nog niet echt met een bepaald soort fotografie bekend bent. Dit keer bijvoorbeeld over studio flitser. Heb ik wel een idee dat ie vet gesponsord is door Falcon Eyes, want je leest niet anders, maar daar moet je dan maar niet op letten
Ja verschrikkelijk, ik ga gelijk mijn vriendin vragen wat haar bezielde om em een abbo kado te geven !
Nou nee tis best een grappig blad om eens gewoon foto's te kijken en ideeën op te doen ed.
Maar voor reviews, nieuws of diepgaande artikelen hoef je eht neit te doen eigenlijk. Natuurlijk speelde ook mee dat je een briljant klein licht manfrotto statiefje kado kreeg die nieuw duurder is dan eht hele abbo

Maar sommige artikelen en met als toppunt die over de zoom experience zijn echt tenenkrommend
Dit meisje deed verschrikkelijk haar best om me over te halen om een abo te nemen
tis haar niet gelukt hoor, hoe aantrekkelijk het aanbod ook was (halve prijs volgens mij..) ik dacht nog, nee zo'n computer totaal heeft me ook iets van 10 jaar gekost voordat ik ervan af was. Iets met te laat opzeggen elk jaar...

tis haar niet gelukt hoor, hoe aantrekkelijk het aanbod ook was (halve prijs volgens mij..) ik dacht nog, nee zo'n computer totaal heeft me ook iets van 10 jaar gekost voordat ik ervan af was. Iets met te laat opzeggen elk jaar...

[ Voor 6% gewijzigd door Terryb47 op 26-11-2009 00:35 ]
Photokina, ja het ligt wellicht niet in Nederland maar het is vanaf de grens maar iets van een uurtje met de trein, zeker de moeite waard.Wijnands schreef op woensdag 25 november 2009 @ 23:15:
Erasmo heeft wel gelijk.
Maar die is volgend jaar pas weer dacht ik.
Vorige Photokina was wel mooi:). Heb nog de S2 vastgehouden
Maar die is volgend jaar pas weer dacht ik.
Vorige Photokina was wel mooi:). Heb nog de S2 vastgehouden
De Kina is vet maar mij te druk.. Geef mij de rustige zoombeurs maar