Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 20:41
Ik ben nog altijd werkzoekend en omdat ik nu echt van het gezeur van de gemeente af wil, wil ik nog een extra tandje bij zetten om iets te vinden.

Eigenlijk zoek ik een baan met zo relatief weinig mogelijk uren, waarmee je minimaal 850 euro netto in de maand verdiend. Werken in de avonden of nachten is dan ook geen bezwaar. Omdat ik een administratieve achtergrond heb zoek ik het momenteel voornamelijk in de administratieve richting.

Maar wie weet wat voor soort werk er mogelijk is, wat ook in ploegen gedaan kan worden, waarvoor je geen directe papieren nodig bent, eventueel een korte opleiding voor kan volgen en wat niet meer is dan 24 uur in de week, eventueel 's-avonds of 's-nachts? Voor mijn gevoel moeten er toch meerdere wegen zijn die naar Rome leiden.

Ik woon dus in de provincie Groningen, niet te ver van de Duitse grens, dus Drenthe is ook een optie.
Verhuizen is helaas geen optie.

Mijn YouTube Channel

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Volgens mij kan je vraag opgevat worden als "Zoek werk voor mij". Ik weet niet of dat de bedoeling is?

Is het niet een idee om gewoon even langs wat uitzendbureaus te stappen?

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Dit is de HK niet.

[ Voor 93% gewijzigd door SmartDoDo op 18-09-2009 18:09 ]

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

Ik wil niet bot zijn, maar die vereisten kan je precies op www.monsterboard.nl en www.werk.nl invoeren?
Staat daar niets? Groningen is wel moeilijk, maar moet niet ondoenbaar zijn.

Callcenter werk is ook geen optie? Die zijn meestal wel vrij flexibel in de uren.

[ Voor 44% gewijzigd door r0b op 18-09-2009 17:07 ]

• Snowwie
Ik vraag niet om vacatures te zoeken, ik vraag in principe wat voor soort werk aan mijn criteria voldoet.

Zelf heb ik al een aantal ideeën:
- Pompbediende
- Heftruckchauffeur

Callcenter werk heb ik zelf ook al gedacht. Maar ten eerste verdien je er slecht en ten tweede heb ik echt een hekel aan die callcenters. Maar goed, het zal altijd nog beter zijn dan het gezanik van de gemeente.

[ Voor 63% gewijzigd door Snowwie op 18-09-2009 17:20 ]

Mijn YouTube Channel

• r0b

r0b

De KPN IPB helpdesk zit nog in Groningen als ik het goed heb. Daarnaast deed BSC-Cendris (tegenover Martini ZKH) altijd wat helpdeskwerk voor - ik meen - Tele2.
Vroeger (5 jaar geleden) hadden ze ook veel mensen op de avond-shifts zitten, 13:00 's middags tot 22:00 's avonds. Salaris heb ik geen idee van.

Wat betreft hekel aan callcenters: sja, zet je er overheen. Schouders eronder en aanpakken. Bevalt het na een half jaar proberen niet, dan zoek je wat nieuws.
Van baan naar baan springen is altijd weer een stukje makkelijker dan als werkloze een baan proberen te vinden.
Snowwie schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:12:
Maar ten eerste verdien je er slecht en ten tweede heb ik echt een hekel aan die callcenters.
Het zal altijd boven minimumloon zitten, en dus al vrij vlot boven een uitkering. Het tweede punt is inderdaad puur en alleen jouw probleem. :)

Reden dat ik dit extra aanstip is omdat die banen er nu, waarschijnlijk nog wel in overvloed zijn, t.o.v. een pompbediende / heftrukchauffeur.

[ Voor 60% gewijzigd door r0b op 18-09-2009 17:26 ]

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik denk niet dat er veel "ongeschoold" werk is waar je 850 euro netto zult verdienen in 24 uur.

Is er een bepaalde reden dat je maar 24 uur kunt/wilt werken?
Snowwie schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:12:
Maar goed, het zal altijd nog beter zijn dan het gezanik van de gemeente.
Dat "gezanik" van de gemeente is om mensen die in staat zijn te werken aan het werk te krijgen.
goddank dat ze wat zaniken.

[ Voor 50% gewijzigd door M a r c o op 18-09-2009 17:29 ]

• r0b

r0b

Daarnaast, je uitkering kan toch ook aanvullend werken? Stel, je werkt 20u p/w, dan wordt dat aangevuld tot je uitkerings-grens?
/me klok, klepel

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:49

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ga gewoon langs een uitzendbureau? die kunnen je beter adviseren dan wij
Ik ben nog altijd werkzoekend
Dan zoek je naar mijn mening niet hard genoeg !

[ Voor 56% gewijzigd door CrankyGamerOG op 18-09-2009 17:48 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Snowwie
M a r c o schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:27:
Is er een bepaalde reden dat je maar 24 uur kunt/wilt werken?
Omdat alles meer dan 24 uur veel hoger belast wordt en het in combinatie met huur -en zorgtoeslag + kwijtschelding div. zaken niet veel verschil uit maakt. En ik hou ook van m'n vrije tijd. :)
r0b schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:29:
Daarnaast, je uitkering kan toch ook aanvullend werken? Stel, je werkt 20u p/w, dan wordt dat aangevuld tot je uitkerings-grens?
Dat kan inderdaad, maar dan heb je nog steeds met ze te maken, en waarschijnlijk hou je dan nog steeds het gezeur.

[ Voor 32% gewijzigd door Snowwie op 18-09-2009 18:56 ]

Mijn YouTube Channel

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 14:18

ThunderNet

Flits!

Snowwie schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 18:55:
[...]

Omdat alles meer dan 24 uur veel hoger belast wordt en het in combinatie met huur -en zorgtoeslag + kwijtschelding div. zaken niet veel verschil uit maakt. En ik hou ook van m'n vrije tijd. :)

[...]

Dat kan inderdaad, maar dan heb je nog steeds met ze te maken, en waarschijnlijk hou je dan nog steeds het gezeur.
Welke belasting werkt er met het aantal uren dan?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Snowwie
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:35:
Ga gewoon langs een uitzendbureau? die kunnen je beter adviseren dan wij
Tja, het is toch een subforum "Werk en Inkomen"....als je echt geen beter antwoord hebt blijf dan gewoon uit het het topic.
Dan zoek je naar mijn mening niet hard genoeg !
En dit is geheel niet relevant aan het topic.

Mijn YouTube Channel

• Snowwie
ThunderNet schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 18:57:
[...]

Welke belasting werkt er met het aantal uren dan?
Loonbelasting.

24 uur wordt minder zwaar belast (in ratio) dan 40 uur.

maar dit gaat allemaal weer off-topic

[ Voor 9% gewijzigd door Snowwie op 18-09-2009 19:00 ]

Mijn YouTube Channel

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Snowwie schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 18:58:
[...]
maar dit gaat allemaal weer off-topic
Dat komt denk ik omdat het er niet echt op lijkt dat je zelf hard aan het zoek bent naar iets.
Je zegt dat je een administratieve baan zoekt, maar het enige waar je zelf op kan komen is pompbediende of heftruckchauffeur.
Met alleen die informatie kunnen anderen ook niet echt een goed advies geven als ze geen beeld hebben van jouw situatie.

Dus, niemand oordeelt hier over jouw keuzes, maar zonder wat meer info kunnen mensen je niet echt verder helpen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Snowwie schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 18:57:

[...]

En dit is geheel niet relevant aan het topic.
Ow wacht.....

Meneer zoekt niet hard genoeg en dat is niet relevant ?, maar in een adem vraag je dan wel aan ons om je te helpen zoeken?

yeahhhh right...... 8)7

• Snowwie
Hoe 'hard' ik zoek doet niet te zake. Ik vraag hier alleen maar hoeveel beroepen er zijn die aan de in de ts gestelde criteria voldoen. Als je daar geen antwoord op weet, blijf dan weg.

Het sarcasme voert weer boventoon hier. Er wordt altijd direct weer offtopic uitgeweken en de verwijten vliegen weer in het rond. Hoezo respect voor elkaar? Waar is de moderatie op dit forum gebleven?

Mijn YouTube Channel

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Horeca, schuldhulpverlener, ondernemer, stuntman, etc. :P
Qua korte opleidingen: afhankelijk van je werk en denkniveau zou je in principe elke MBO opleiding er snel doorheen kunnen 'rossen'. Zelf ben ik met versneld HBO bezig, en MBO kan dan natuurlijk nog een tandje harder.

Verder:
Loonbelasting.

24 uur wordt minder zwaar belast (in ratio) dan 40 uur.
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Je zit toch gewoon tot bedrag X in de laagste schaal? De urenkoppeling lijkt me nogal raar :P

Hier nog een linkje van de belastingdienst waar ook niks over uren wordt gezegd.
Ben je niet in de war met de loonheffingskorting, waardoor het inderdaad handiger kan zijn om bij één werkgever 20 uur te werken in plaats van 2x 10 uur bij verschillende werkgevers?

[ Voor 25% gewijzigd door Gizz op 18-09-2009 21:32 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:05

SmartDoDo

Woeptiedoe

Snowwie schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 21:20:
Waar is de moderatie op dit forum gebleven?
/me meldt :)

Misschien is het een volgende keer handig als je aangeeft hoeveel tijd en moeite het je tot nu toe gekost heeft om werk te vinden en in hoeverre de gemeente je al dan niet geholpen heeft.
Mensen kunnen nav jouw topicstart en reacties de indruk krijgen dat je zelf nog niet zoveel hebt ondernomen en je weet hoe tweakers zijn: erg kritisch volk ;)

Verder mag er inderdaad best ontopic gereageerd worden want het gaat hier immers om:
wie weet wat voor soort werk er mogelijk is, wat ook in ploegen gedaan kan worden, waarvoor je geen directe papieren nodig bent, eventueel een korte opleiding voor kan volgen en wat niet meer is dan 24 uur in de week, eventueel 's-avonds of 's-nachts?

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Probeer het eens te zoeken in de richting van productiewerk, zoals bij een van Nederlands bekendste gloeilampen fabrikant. Verder, zoals gezegd is call center werk ook prima te doen zonder diploma (wat is je probleem eigenlijk met call centra?).

Heb je al eens op diverse vacaturesites gekeken van de bekendere uitzendbureau's? En in Groningen is er een uitzendbureau dat werk en studenten combineert (Google maar even, ik wil niet spammen).

Off-topic: het aantal uren dat je werkt is niet relevant voor je huur- en zorgtoeslag. Het gaat om een bepaalde (maximum) inkomensgrens gebaseerd op je bruto maandinkomen.

What's a cube to you?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

call centra werk is niet voor iedereen geschikt, soms wordt je de huid volgescholden etc.
ze zitten contineu in je nek van bovenaf.

maar ik krijg be de ts nou ook niet het idee dat hij echt wil werken
"omdat ik nu echt van het gezeur van de gemeente af wil" , ja wel werken maar niet te lang. maar wel genoeg geld krijgen.

als je echt wil werken dan begin je gewoon met een baan voor 40 uur (en dat is al moeilijk tegenwoordig) en zoek je in de tussentijd iets van 24 uur

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 19-09-2009 10:07 ]

Iperf

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Snel sommetje denk ik dat de TS niet aangenomen gaat worden.

Het minimumloon op basis van 40 urige werkweek: 1.398,60 bruto per maand. Voor 24 uur is dat 832,- per maand. Bruto.

Wil je minimaal 850 netto in de maand hebben, zal je toch echt meer moeten werken. Lijkt me namelijk sterk dat men de TS gewoon 2x het minimumloon gaat geven voor iets wat iedereen voor de helft doet.

Je zal op uurloon dus erg hoog moeten uitkomen om in 24 uur de 850 netto te halen.

edit:
Bij uitzendbureau's is productie-werk 8,xx bruto per uur. Daar kom je met 24 uur niet op de 850 netto.

[ Voor 10% gewijzigd door RaZ op 19-09-2009 10:22 ]

Ey!! Macarena \o/

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien een idee om langs UWV Werkbedrijf te gaan (voorheen Centrum Werk & Inkomen), daar kunnn ze je vaak ook op weg helpen met het vinden van een baan :)

Je kan ook kijken of er in de commercie (vakkenvullen, kassa, winkelbediende) iets te vinden is, of in de horeca?

[ Voor 35% gewijzigd door anandus op 19-09-2009 10:36 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De aantal uren maakt met het sommetje geen fluit uit.

Om 850 netto over te houden, moet je zo'n 1105,- bruto hebben.

Per uur is 8,07 het minimum bruto. De TS zou met 24 uur een uurloon van 10,62 moeten vangen. Dat is 25% meer dan het minimum. Dat zie ik voor simpel werk (heftruck/callcenter/productie) echt niet gebeuren.

Ik ken mensen die de hele dag zich het zweet in de bilnaad werken voor minder dan 10,62 bruto per uur. Zo als zegmaar bij alle uitzendbureau's.

Ik denk dat het een zeer onrealistische target is om te halen.

Ey!! Macarena \o/

• FireAge
  • Laatst online: 09:06
[...]

Dat je dit je mond uit durft te krijgen...

Waar den je dat het geld voor huur- en zorgtoeslag weg komt?
Hoe denk je dat kwijtschelding van belastingen gefinancierd wordt?

Door mensen die wel meer uur in de week werken. Oftewel waarschijnlijk de meeste mensen op dit forum...
Dus je bent niet te beroerd om op andermans kosten te leven, maar wel te beroerd om actief mee te doen aan de samenleving.

Nofi, maar daar kan ik weinig respect voor opbrengen.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:26

Eijkb

Zo.

Het zou de TS sieren als hij wat verteld over zijn beweegredenen om niet langer dan 24 uur te willen werken. "Geen goesting" is zoals je leest geen optie. En het feit dat dit topic riekt naar algemene luiheid (zelfs het zoeken naar weinig werk wordt uitbesteed) helpt niet bepaald. Zijn er nog fysieke beperkingen oid? Er is nl. genoeg staand werk te vinden op ieder bedrijfsterrein.

.

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

RaZ schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 10:49:

Per uur is 8,07 het minimum bruto. De TS zou met 24 uur een uurloon van 10,62 moeten vangen. Dat is 25% meer dan het minimum. Dat zie ik voor simpel werk (heftruck/callcenter/productie) echt niet gebeuren.

Ik ken mensen die de hele dag zich het zweet in de bilnaad werken voor minder dan 10,62 bruto per uur. Zo als zegmaar bij alle uitzendbureau's.

Ik denk dat het een zeer onrealistische target is om te halen.
Een bruto uurloon van rond de 10,95 per uur als call center agent is in Leeuwarden en Groningen prima haalbaar. Je moet dan denken aan de wat grotere call centers zoals ING, BelastingTelefoon, Nuon etc.

Maar ja...het is dus wel in een call center. Naar mijn mening kan dat overigens best leuk werk zijn, en het is altijd beter dan werkloos / werkzoekende zijn.

What's a cube to you?

• PHiXioN
  • Laatst online: 18-11 23:09
Ik denk dat als je je diploma gaat halen om de bewaking in te gaan dat je een heel eind kan komen. Vooral als je 's nachts werkt zal je behoorlijk verdienen.

Als je daar geen zin in hebt kan je je wellicht inschrijven als proefpersoon voor medicatie wanneer je gezond bent en niet rookt.

Verder moet ik zeggen dat ik wel respect heb voor je levenshouding. Erg ambitieus komt het niet over, maar als je snel tevreden bent en je toch jezelf in je levensbehoeften voorziet om jezelf in leven te houden, waarom zou je dan 40+ uur werken? Er zijn genoeg bedrijven waar mensen keihard werken om ergens te komen, en er dan ook niet komen. Dus soms loont het de moeite om het niet eens te proberen. Moet je later alleen niet gaan zeiken als mannetjes 10+ jaar jonger dan jij jouw baas zijn.

• Snowwie
RaZ schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 10:49:

Vergeet niet de mogelijkheden van werken in de avond en nacht. Daarvoor heb je bij sommige banen best een aardige toeslag. Een vriend van mij werkt in 5 ploegen. In feite werkt ie omgerekend maar 33 uur in de week, maar verdiend wel bijna 1900 euro netto in de maand. Als hij in dagdienst had gewerkt dan had ie 40 uur per week moeten werken en had ie geheid minder verdiend.

Destijds in 1999 was het helemaal geweldig. Ik woonde toen in Tiel en destijds zochten ze altijd mensen voor in de Albert Heijn DC in Geldermalsen. Het was daar destijds zo makkelijk, ze zeiden toen van: Als je wil komen, kom je maar. Door daar enkel in een paar nachtdiensten te werken kon je een aardige zak centen verdienen.

Mijn ambities zijn geen full-time baan. Zoals ik eerder al zei, ik hou van m'n vrije tijd. Is dat zo'n rare denkwijze? Ik zie werken enkel om geld te verdienen en onafhankelijk te zijn van gemeenten. Ik werk niet omdat ik het leuk vind, puur en alleen voor de knikkers. Zou ik een vette prijs winnen in de Staatsloterij dan wist ik het wel. Dan kwam het woord "werken" helemaal niet meer voor in mijn vocabulaire.

Mijn YouTube Channel

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Snowwie schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 20:58:
Mijn ambities zijn geen full-time baan. Zoals ik eerder al zei, ik hou van m'n vrije tijd. Is dat zo'n rare denkwijze? Ik zie werken enkel om geld te verdienen en onafhankelijk te zijn van gemeenten. Ik werk niet omdat ik het leuk vind, puur en alleen voor de knikkers. Zou ik een vette prijs winnen in de Staatsloterij dan wist ik het wel. Dan kwam het woord "werken" helemaal niet meer voor in mijn vocabulaire.
Bijna niemand heeft de luxe om alleen te werken omdat ze het leuk vinden.
Iedereen houdt van z'n vrije tijd, dat is geen vreemde denkwijze. Maar je hebt pas vrije tijd als je op andere momenten wel wat doet.
Je moet wel werken om aan het eind van de maand de rekeningen te kunnen betalen. Voor mensen die wel willen werken en daar ook hun best voor doen maar waarbij het toch niet lukt om werk te vinden is er een uitkering.
Vreemd genoeg denken sommige mensen dat je recht hebt op een uitkering als je gewoon geen zin hebt om te werken. Dat is pas een vreemde denkwijze.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

FireAge schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 11:35:
[...]

Door mensen die wel meer uur in de week werken. Oftewel waarschijnlijk de meeste mensen op dit forum...
Dus je bent niet te beroerd om op andermans kosten te leven, maar wel te beroerd om actief mee te doen aan de samenleving.

Deels snap ik je opmerkingen en deels vind ik dat je de plank compleet mis slaat. Wat is het probleem als iemand net genoeg verdiend om geen aanspraak te moeten (willen) maken op een uitkering en alsnog te weinig verdiend zodat hij de volledige zorg- en huurtoeslag krijgt? Volgens mij leven we in een vrij land waar het niet vereist is om 40 uur per week te werken. Er zijn genoeg mensen die het prima vinden om iets boven het minimumloon aan inkomen te ontvangen, waarom zou dat veroordeeld moeten worden?
fsfikke schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 21:20:
[...]

Vreemd genoeg denken sommige mensen dat je recht hebt op een uitkering als je gewoon geen zin hebt om te werken. Dat is pas een vreemde denkwijze.
Je insinueert nu dat de topicstarter die mening is toegedaan, maar ik zie hem dat niet zeggen. Het enige wat hij aangeeft is dat hij van de gemeente af wilt en daarvoor in de plaats niet zonodig een 40-urige werkweek hoeft te hebben.

@ Snowwie, als ik er vanuit mag gaan dat je geen lichamelijke of psychische beperkingen hebt dan lijkt me dat je via het UWV Werkbedrijf toch wel zinnige vacatures en tips moet kunnen krijgen. Hoewel ik betwijfel of je het richting administratie gaat redden, ik begrijp dat daar over het algemeen vrij weinig in is te vinden.

Verwijderd

Ik zou denken dat het stelsel van toeslagen/uitkeringen er is voor mensen die ondanks werken naar beste kunnen het nog zwaar hebben, niet voor mensen die werken naar eigenlijk geen zin hebben en niet kunnen rondkomen.

Verwijderd

FireAge schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 11:35:
[...]

Als ik jouw redenatie volg zou iemand die het minimumloon verdient te weinig bijdragen aan deze samenleving volgens jou. Of moet een minimumloner 2 baantjes nemen om jouw respect te verdienen?

(een minimumloner krijgt ook de volle huursubsidie en zorgtoeslag namelijk)

ps.
als ik werk verdien ik namelijk ook het minimumloon (24u/week)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2009 21:59 ]

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 21:57:
[...]

Als ik jouw redenatie volg zou iemand die het minimumloon verdient te weinig bijdragen aan deze samenleving volgens jou. Of moet een minimumloner 2 baantjes nemen om jouw respect te verdienen?

(een minimumloner krijgt ook de volle huursubsidie en zorgtoeslag namelijk)

ps.
als ik werk verdien ik namelijk ook het minimumloon (24u/week)
Ik volg toch zijn redenering. Als je 40u of 38u kan werken, maar te lui bent en dan allerlei uitkeringen trekt, dan ben je gewoon fout bezig. Als alleenstaande ouder die zijn tijd echt moet managen, dan kan ik zeker begrijpen. Maar dit is niet het geval.

Het heeft niets te maken met het bedrag dat je verdient per uur, maar eerder met je instelling. Hij kan 40uur werken, maar hij kiest er niet voor en wil wel toeslagen krijgen. Dit vind ik kortweg erg profiteren van het systeem... Niks voor niks in het leven. Ik heb honderd keer meer respect voor iemand die als vuilnisman werkt, dan iemand die moedwillig profiteert van het systeem.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

FragileM64 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 22:19:
[...]

Ik volg toch zijn redenering. Als je 40u of 38u kan werken, maar te lui bent en dan allerlei uitkeringen trekt, dan ben je gewoon fout bezig.
Volgens mij maak je nu een aanname, ik zie namelijk nergens dat hij te lui is om werk op te pakken. Wel heeft de topicstarter als wens om niet zoveel uren te hoeven werken en alsnog uit de uitkering te komen.
Het heeft niets te maken met het bedrag dat je verdient per uur, maar eerder met je instelling. Hij kan 40uur werken, maar hij kiest er niet voor en wil wel toeslagen krijgen. Dit vind ik kortweg erg profiteren van het systeem... Niks voor niks in het leven. Ik heb honderd keer meer respect voor iemand die als vuilnisman werkt, dan iemand die moedwillig profiteert van het systeem.
Waarom zou iemand verplicht 40 uur moeten werken? Er zijn trouwens genoeg mensen die 40 uur werken en alsnog de volledige huur- en zorgtoeslag krijgen. Ik zie dus even niet wat het dan nog uitmaakt of je hetzelfde verdiend met 40 uur op minimumloon of 28 uur met een wat hoger uurloon :? Uit de uitkering is uit de uitkering en dat is volgens mij wel het doel wat de TS heeft.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Natuurlijk je hebt werkschuw en werkschuw echter om met opzet onder een bepaalde grens te zitten om te voorkomen dat je je bijslag ed verliest en dus jezelf met opzet afhankelijk maakt van staatssteun mag je je als reaguurder toch wel eens achter je oren krabben en afvragen wat dit voor TS is. Persoonlijk zou ik mezelf nooit afhankelijk willen maken van staatssteun onder het motto 'ik houd van mijn vrije tijd' maar goed ieder voor zich. Verwacht aan de andere kant geen enkele sympathie van de lezers aangezien het merendeel het toch niet op paria heeft.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nachtwaker is anders een idee?

Betaalt relatief goed en je kunt ook nog wat anders doen.

offtopic:
Over niet willen werken en toch rond kunnen komen ... tsja daar reageer ik maar niet op, maar heb zo mijn eigen ideeen

• Snowwie
Zorg -en huurtoeslag zijn niet in het leven geroepen omdat mensen te weinig werken, maar omdat zowel de huren en in veel grotere mate de zorg stukken duurder zijn geworden. Een minimumloner kon deze prijsstijgingen niet bijhouden met z'n loon. De huurtoeslag en zorgtoeslag zijn een compensatie hiervoor. Tuurlijk, ik zal niet helemaal ontkennen dat je altijd iets meer profiteert als je 24 uur werkt, het minimum verdiend, dan dat je 40 uur werkt. Ik geloof ook niet dat iedereen zo keurig en braaf is en de voordeeltjes niet pakt als deze er niet zijn. Hoeveel belasting 'aftrekkers' lopen hier wel niet rond?

@Smartdodo:
Psychische problemen heb ik niet (tenminste niet dat ik zelf weet). Er zijn wel wat lichamelijke problemen. Ik heb jicht (=een vorm van reuma), waarbij tijdens een aanval het lopen erg moeilijk tot zelfs bijna onmogelijk is. Zo'n aanval komt misschien 5 of 6x per jaar voor. Soms maanden geen last, soms weken een paar aanvallen achter elkaar. Dat is moeilijk te voorspellen. Voor de rest is mijn conditie niet zo goed, maar dat hoeft niet zo'n probleem te zijn aangezien je bij de meeste banen niet hoeft te rennen. :)

- Bewaking ; vind ik persoonlijk ook een hele goede.
n4m3l355 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 22:33:
Verwacht aan de andere kant geen enkele sympathie van de lezers aangezien het merendeel het toch niet op paria heeft.
Ten eerste is dat niet eens de oorspronkelijke vraag. Ja, hier op GoT kun je zoiets wel verwachten omdat het forum toch redelijk ICT georiënteerd is. Alles en iedereen zou moeten voldoen aan het standaard beeld van het hebben van een full-time baan, stropdasje om, een vrouw, kinderen, een lease auto, laptop van de zaak, witte muren in huis, stijve moderne meubels, keurig de belasting betalen en de tuin netjes houden.

Doe je dat niet, dan wordt het hier idd beschouwd als 'paria' omdat het niet meegaat in de massa. Zo iemand ben ik gewoonweg niet. En waar praten we nu over? Die paar honderd euro aan huur -en zorgtoeslag terwijl ze bij de banken maar graaien en graaien. "profiteren" is ook relatief. Hoeveel van jullie hebben een lease auto (met tankpas) en maken xxx aftrekposten bij de jaarlijkse belastingaangifte?

[ Voor 31% gewijzigd door Snowwie op 19-09-2009 22:56 ]

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

SmartDoDo schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 22:27:
Waarom zou iemand verplicht 40 uur moeten werken? Er zijn trouwens genoeg mensen die 40 uur werken en alsnog de volledige huur- en zorgtoeslag krijgen. Ik zie dus even niet wat het dan nog uitmaakt of je hetzelfde verdiend met 40 uur op minimumloon of 28 uur met een wat hoger uurloon :? Uit de uitkering is uit de uitkering en dat is volgens mij wel het doel wat de TS heeft.
Het gaat er niet om wat je verdient, het gaat er om wat je bijdraagt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 22:53:
[...]

En wat moet je dan bijdragen? In welke verhouding? Wat is de norm? Is er een norm?

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 22:53:
[...]

Dat snap ik, maar wat maakt jouw visie op het "bijdragen aan de maatschappij" tot de juiste? Het systeem verplicht mensen niet om maximaal te werken, dat doe ik zelf bijvoorbeeld ook niet. Toch draag ik ook mijn steentje bij aan de maatschappij en betaal ik belasting. Dat doet iemand die 24 uur werkt ook. Het voordeel van meer uren en een hoger salaris is dat je uiteindelijk meer geld overhoudt en of je daarvoor gaat is een keuze.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Snowwie schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 22:46:
Ten eerste is dat niet eens de oorspronkelijke vraag. Ja, hier op GoT kun je zoiets wel verwachten omdat het forum toch redelijk ICT georiënteerd is. Alles en iedereen zou moeten voldoen aan het standaard beeld van het hebben van een full-time baan, stropdasje om, een vrouw, kinderen, een lease auto, laptop van de zaak, witte muren in huis, stijve moderne meubels, keurig de belasting betalen en de tuin netjes houden.
Erg generaliserend en gewoon onwaar. Ik ben geen ICT-er, geen vrouw, geen (lease of andere )auto, geen kinderen, geen stropdasje en de tuin is een puinhoop. Toch zal ik niet snel aangesproken worden zoals hier in dit topic gebeurt.

Waar je rekening mee moet houden is dat er een verhouding moet zijn tussen input en opbrengst. Als je zelf maar 24u wilt werken, je hebt niet het excuus van kinderen, en je wilt minder werken om vrije tijd te hebben, dan zal een werkgever snel twijfels hebben over je inzet en motivatie. Dat is vooral een probleem als je niet een CV hebt wat het tegendeel bewijst. Dan wordt het een Catch-22, en daar kun je pas uitbreken als je zelf de eerste stap neemt.
Doe je dat niet, dan wordt het hier idd beschouwd als 'paria' omdat het niet meegaat in de massa. Zo iemand ben ik gewoonweg niet. En waar praten we nu over? Die paar honderd euro aan huur -en zorgtoeslag terwijl ze bij de banken maar graaien en graaien. "profiteren" is ook relatief. Hoeveel van jullie hebben een lease auto met tankpas?
Que? Jij vind dat anderen meer "graaien" en daarom vind je dat jezelf ook mag profiteren? Stel nu dat ik dat vertaal naar iemand die inbreekt en een TV steelt, maar zegt dat dit helemaal niet erg is want er zijn ook bankrovers? Ik weet dat je erg negatief denkt over iedereen die veel verdiend, maar vraag jezelf dan eens af of dat door jaloezie komt, omdat veel van die mensen erg veel van hun leven geinvesteerd hebben om zover te komen :) .

On-topic: als je een tijd niet gewerkt hebt, dan moet je toch beginnen met investeren in je CV. Dat betekent mogelijk een rotbaantje voor 40u doen voor een aantal maanden, om te laten zien dat je wel wilt :)

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 19-09-2009 23:08 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
SmartDoDo schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 22:27:
[...]
Als je mijn reactie er nog eens op naleest, dan zie je ook dat ik dat bedoel.

Iemand die 40 uur werkt en niet rond komt en een toeslag krijgt, vind ik top. Daar is het systeem voor gemaakt. Mensen die inzet tonen, mogen van mij zeker beloond worden.
Iemand die 24 uur werkt omdat hij wegens omstandigheden(kinderen, ziekte , etc...) niet meer kan werken, is ook prima, daar is het systeem ook voor .
Maar iemand die bewust minder werkt omdat hij veel vrije tijd wil maar wel een fulltime zou kunnen doen en toeslagen ontvangt, tja die profiteert toch een beetje van het systeem? Ik wil mij niet uitspreken voor de TS want ik ken hem niet.

Ontopic:
nachtreceptionst
Deeltijds kasabediende
Deeltijds kuisen
Deeltijds Kelner
etc.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou als ik jou was gewoon op elke mogelijke vacature solliciteren, ongeacht aantal uren. Want dat verbreedt je kansen op een baan nogal.... Vind niet dat je echt in de positie staat om allerlei luxe-eisen te stellen die geen noodzaak hebben. Als je eenmaal een (fulltime)-baan hebt kun je wel door blijven zoeken naar iets anders met minder uren, of met je werkgever regelen dat je op termijn minder uren gaat werken. Zo erg is het toch ook weer niet om tijdelijk wel 40 uur te werken? Sowieso zal het misschien best meevallen als je eenmaal 40 uur werkt. Het is nu alleen als je de hele dag vrij bent misschien iets waar je erg tegenop ziet..?

• FireAge
Met FragileM64. Het systeem van toeslagen en aftrekposten is erop gericht dat iedereen zijn beste beentje voor zet.
TS wil maar een bepaald bedrag verdienen omdat meer verdienen hem netto niet helpt. Hij verliest dan namelijk toeslagen en aftrekposten. Dat is imo krom.

Als je zo min mogelijk werk wil verzetten, dan moet je ook geen zorgtoeslag en huursubsidie aanvragen. Je bent niet verplicht die te nemen. Hou dan je eigen broek op.

Heb je een volle baan (en met vol bedoel ik het maximale van je kunnen) en verdien je dusdanig dat je wel in aanmerking komt voor toeslagen en subsidies, dan heb je ze gewoon verdiend. Dat betekend namelijk eigenlijk gewoon dat je niet genoeg beloning voor je werk krijgt. Deze scheefheid in salaris wordt deels gecompenseerd met de toeslagen etc.

Met de instelling van de TS zorgt hij ervoor dat hij zijn leven lang deels zal teren op andermans arbeid. Kan me niet voorstellen dat je je daar gelukkig bij voelt, maar goed, ieder zijn eigen.

• n4m3l355
Doe je dat niet, dan wordt het hier idd beschouwd als 'paria' omdat het niet meegaat in de massa. Zo iemand ben ik gewoonweg niet. En waar praten we nu over? Die paar honderd euro aan huur -en zorgtoeslag terwijl ze bij de banken maar graaien en graaien. "profiteren" is ook relatief. Hoeveel van jullie hebben een lease auto (met tankpas) en maken xxx aftrekposten bij de jaarlijkse belastingaangifte?
Je wordt niet als paria beschouwd omdat je niet meegaat in de massa maar een paria/parasiet is iemand/iets die leeft van zijn host. Maw de ander met opzet leegzuigd. Je kiest in dit geval voor 'een paar honderd euro' steun die komt van jou buren, vrienden, ouders en de rest die wel werkt omdat je simpelweg hier de behoefte niet aan hebt. Je hoeft niet perse een huisje/boompje/beestje leven te hebben om in staat te zijn om jezelf te onderhouden echter een non-excuus dat andere graaien dus ik mag het ook gaat er simpelweg niet in. Ik vind het altijd maar een makkelijke optie om jezelf dom te houden en simpelweg te stellen 'de ander', iets wat simpelweg niet van relevant is het draait namelijk om jezelf. Het is imo dan ook erg spijtig dat de overheid de keuze hiervoor openlaat echter met een beetje geluk zal een gat van 35 miljard in de begroting hier ook iets aan doen.

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:50
[...]

[...]
Ik geef je groot gelijk, waarom zou je hard werken in een land waar je ook lekker kunt luieren en op andermans zak teren.

Ik heb een goed idee voor je: wordt proefpersoon voor medische onderzoeken..

Ik wilde nog iets zeggen met woorden als draagvlak, ondermijning en sociaal stelsel, maar laat maar..

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:29

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik zeg het maar meteen, ik heb niet het hele topic gelezen. Maar om van het gezeur van de gemeente af te komen zou je werk kunnen gaan zoeken. Nobel streven en het scheelt je echt een hoop gezeur en stress.

Ik zie dat je een simpel baantje of ongeschoold werk zoekt. Is hier een reden voor? Geen opleiding?
Je zou natuurlijk ook zelf eens bij de gemeente kunnen gaan 'zeuren' of er niet een traject is waarin je een opleiding kunt doen. Belangrijk is wel dat je dan zelf met een voorstel komt, anders sta je straks te schoffelen bij de werkvoorziening. Op deze manier ben ik in het verleden ook van 'het gezeur' afgekomen.

(offtopic: maar het blijft natuurlijk van de pot gerukt dat er banen zijn waarbij de overheid moet toeleggen zodat mensen hun zorg en huur kunnen betalen, ergens klopt er dan iets niet...)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

n4m3l355 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 23:23:
[...]

Je wordt niet als paria beschouwd omdat je niet meegaat in de massa maar een paria/parasiet is iemand/iets die leeft van zijn host. Maw de ander met opzet leegzuigd. Je kiest in dit geval voor 'een paar honderd euro' steun die komt van jou buren, vrienden, ouders en de rest die wel werkt omdat je simpelweg hier de behoefte niet aan hebt. Je hoeft niet perse een huisje/boompje/beestje leven te hebben om in staat te zijn om jezelf te onderhouden echter een non-excuus dat andere graaien dus ik mag het ook gaat er simpelweg niet in. Ik vind het altijd maar een makkelijke optie om jezelf dom te houden en simpelweg te stellen 'de ander', iets wat simpelweg niet van relevant is het draait namelijk om jezelf. Het is imo dan ook erg spijtig dat de overheid de keuze hiervoor openlaat echter met een beetje geluk zal een gat van 35 miljard in de begroting hier ook iets aan doen.
offtopic:
Een paria is een eenling, een parasiet (wat dus niets met paria te maken heeft) is een uitzuiger.

Mi. is het, ook in het kader van de vergrijzing, niet kies om niet gewoon 36-40 uur te willen werken maar wel een uitkering te trekken. De economie is er al slecht genoeg aan toe, en ik vind het dan eigenlijk niet anders dan normaal dat iedereen zijn best doet om er wat van te maken. De mentaliteit van TS is leuk op een eilandje in de zuidzee, en zou ik ook prima accepteren als hij niet allerlei centjes krijgt van de overheid. Nu kan het van mij op weinig respect rekenen eerlijk gezegd.

• ThunderNet
  • Laatst online: 19-11 14:18

ThunderNet

Flits!

ManiacsHouse schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 23:40:

(offtopic: maar het blijft natuurlijk van de pot gerukt dat er banen zijn waarbij de overheid moet toeleggen zodat mensen hun zorg en huur kunnen betalen, ergens klopt er dan iets niet...)
Die zijn er dan ook niet.. Als je dan ook nog dingen als eten wilt ernaast.. Dan wordt het lastig.
Persoonlijk vind ik het wel lastige materie.. Om het naar mijn eigen situatie te trekken.. Ik wer ongeveer 30 uur in de week bij 2 bazen.. Daarnaast heb ik een eigen bedrijfje waar ik minimaal een 10 uur in de week mee bezig ben.. Naast mijn HBO studie.. En ik mag gewoon eind van het jaar flink dokken richting de belastingdienst. En ik heb ik geen recht op kortingen van de riool/afval belasting etc...
Oneerlijk? Misschien.. maar zo is het systeem nou eenmaal.. Slechts 24u werken om rond te kunnen komen is imho een luxe :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

FireAge schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 23:21:
Met FragileM64. Het systeem van toeslagen en aftrekposten is erop gericht dat iedereen zijn beste beentje voor zet.
TS wil maar een bepaald bedrag verdienen omdat meer verdienen hem netto niet helpt. Hij verliest dan namelijk toeslagen en aftrekposten. Dat is imo krom.
Dat het krom is ben ik helemaal mee eens, ik snap alleen niet waarom het verwijt dan bij de TS wordt neergelegd ipv bij de politiek die dit mogelijk maakt?

Ongeacht het aantal uur dat je werkt of het uurloon dat je hebt, een ieder zal toch proberen z'n financiën zo goed mogelijk te regelen binnen de mogelijkheden die er zijn?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SmartDoDo schreef op zondag 20 september 2009 @ 01:10:
Dat het krom is ben ik helemaal mee eens, ik snap alleen niet waarom het verwijt dan bij de TS wordt neergelegd ipv bij de politiek die dit mogelijk maakt?
Dat is geen eerlijk verwijt, want dit is niet zozeer de fout van politici. Bij het systeem is er de keuze gemaakt om ervoor te zorgen dat zij die echt hulp nodig hebben, dat ook krijgen. Zo'n systeem is echter nooit geheel veilig te maken voor gebruik/misbruik. Vergelijk het met een rechtssysteem dat liever een schuldige laat lopen dan een onschuldige te veroordelen, of een ziektekostensysteem dat iedereen helpt en pas daarna kijkt of het verzekerd is.

Snowwie krijgt het verwijt omdat hij ervoor kiest zo kort mogelijk te werken en nog steeds steun te krijgen. Dat is geen fout van politici, en als je een systeem gaat aanpassen aan elke uitzondering wordt het uiteindelijk te gecompliceerd en teveel bureaucratie.
Ongeacht het aantal uur dat je werkt of het uurloon dat je hebt, een ieder zal toch proberen z'n financiën zo goed mogelijk te regelen binnen de mogelijkheden die er zijn?
Absoluut, en deels is het vergelijkbaar met mensen die het systeem gebruiken voor belastingteruggave etc. Echter, dat is belasting die je dan al betaald hebt, dwz geld wat je eerst in het systeem pompt :) .

Verder verwoord Thundernet het goed:
Slechts 24u werken om rond te kunnen komen is imho een luxe.
Het is trouwens wel goed dat Snowwie het in ieder geval toegeeft, er zijn ook genoeg mensen die met smoesjes zouden komen waarom ze niet meer kunnen werken :) .

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 20-09-2009 02:25 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• FireAge
SmartDoDo schreef op zondag 20 september 2009 @ 01:10:
[...]

Ja daar heb je een punt. Maar de maatschappij begint bij jezelf. Het is onmogelijk een compleet eerlijk systeem te bouwen voor een samenleving. Er zullen altijd mensen zijn die gebruik maken van loopholes. Nu kun je inderdaad zeggen dat ze dan die loopholes maar dicht hadden moeten maken, maar dat is volgens mij de omgekeerde wereld. Als de samenleving wat minder opportunistisch was had je een hoop minder regels nodig. Dat is helaas een droom en kan ik de TS inderdaad niet kwalijk nemen.

Als voorbeeld de bedrijven die subsidie voor werkverkorting aanvroegen en vervolgens hun personeel nog steeds 100% lieten draaien. Het is toch van de ratten besnuffeld dat je de uitgestoken helpende hand om faillissement te voorkomen dusdanig misbruikt :/.
Enfin, offtopic rant van de morgen :)

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:29

ManiacsHouse

Scheisse!

Euhm ik volg het ff niet helemaal maar ik maak TS geen verwijt.

Wat ik wel snap van TS en waar hij ook heel erg voor moet oppassen dat hij niet te maken krijgt met een inkomensval. Heb ik ook meegemaakt (way back)
Dacht fijn te gaan werken en meer centjes te verdienen dan mijn uitkering... Gemeente natuurlijk heeeeel blij dat ik geen bijstand meer vroeg. Maar mooi aan het eind van het jaar mij aanslaan voor alle gemeentelijke belastingen die er maar bestaan. En kwijtschelding ho maar. Ik verdiende net teveel om kwijtschelding te krijgen. Bij elkaar gerekend ging ik er dus vet op achteruit toen ik ging werken...

Toen bestonden er ook nog bonussen als je ging werken. Maar je raad het al... Dat was zo dichtgespijkerd dat ik daar dus ook niet voor in aanmerking kwam. Iets met een jaar werken bla bla zonder onderbrekingen... Nou dan moet je dus niet via een uitzendbureau gaan werken... Hebben ze me uiteindelijk geholpen? Pas veel later toen ik weer in de bijstand terecht kwam en heel wijs zelf een plan had bedacht voor opleiding/werk. En dan willen ze wel.

• anandus
  • Niet online
Is het niet een idee om in de bijstand te gaan, dan kom je geloof ik ook op zo'n 850 uur netto (600 bijstand plus 250 alleenstaandenbonus) en hoef je niet eens te werken?

Tja, de gemeente zeurt wel, maar netto troggel je dan het meeste geld van de staat af zonder dat je er een uurtje voor hoeft te werken.
Er zijn ook vast extra minima-regelingen (gratis fiets, 200 euro tegemoetkoming voor een computer, gratis sportschool, etc., bijv. Afhankelijk van de gemeente).

De TS zit nu in de WW gok ik?

offtopic:
Het verbaast me nog dat niemand heeft gevraagd of de TS een allochtoon is :+

Edit:
Oh, Groningen heeft een regeling voor bijstandstrekkers:
Wie een bijstandsuitkering aanvraagt, gaat meedoen met Groningen@work. Dat betekent: voor 20 uur per week actief op zoek naar een baan.
Ach, dan ben je nog steeds 4 uur in de week minder kwijt aan werk B)

[ Voor 39% gewijzigd door anandus op 20-09-2009 11:37 ]

• Jeroen V
  • Laatst online: 19-11 21:55

Jeroen V

yadda yadda yadda

Tuurlijk zijn er op dit moment genoeg voorbeelden van mensen die ten onrechte een bonus hebben gekregen en dat wordt breed uitgemeten in de pers. (zeker in tijden als dit) Das jammer, zou ook niet moeten gebeuren (dus het toekennen van bonussen, niet het in de pers brengen ;))

Wat betreft de aftrekposten (zoals HRA) is het niet zo dat je geld krijgt, je betaalt alleen minder belasting. Een leaseauto kost je alleen maar belasting, dat levert totaal geen kortingen op. In jouw geval krijg je geld, en dat is naar mijn mening toch wel een groot verschil.

Dat de toeslagen bestaan is alleen maar goed, maar ik vind wel dat ze een vangnetfunctie zouden moeten hebben. Dus alleen als het echt niet mogelijk is om een dekkend salaris te hebben. Ik kan het je niet kwalijk nemen, de wet staat het toe, en daar mag je terecht gebruik van maken.

Als ik eerlijk mag zijn, dan ben ik het er ook niet mee eens dat iemand die, zoals je zelf aangeeft, waarde hecht aan zijn vrije tijd deze volledige toeslagen krijgt. Naar mijn mening zou het eerlijker zijn als je de toeslagen naar rato zou krijgen. Dus jij werkt 24/40, dan heb je ook recht op 24/40-ste deel van de toeslag.

Als ik naar mezelf kijk, ik werk zo'n 60 uur per week, en van mijn bruto inkomen gaat ongeveer 2.500 euro per maand naar de belastingdienst. Nou snap ik zelf ook wel dat ik niet echt veel reden heb om te klagen, ik heb een prima salaris, maar ik hoop wel dat je begrijpt dat ik er moeite mee heb dat ik meer belasting moet betalen omdat iemand anders meer waarde hecht aan zijn vrije tijd.....

Just my 0.02cts :)

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
FireAge schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 23:21:...Als je zo min mogelijk werk wil verzetten, dan moet je ook geen zorgtoeslag en huursubsidie aanvragen. Je bent niet verplicht die te nemen. Hou dan je eigen broek op....
Als je veel spaargeld op de bank hebt, maar je hypotheek niet aflost omdat je minder rente betaalt dan je ontvangt dan is het opeens wel slim zeker. Hou dan ook zelf je eigen broek op ;)

Aan het eind van de rit maakt de TS gewoon gebruik van zijn rechten, net als die miljonair met zijn hypotheekschuld. Dan is de TS misschien een uitzuiger, onethisch, et cetera, maar uiteindelijk heeft hij de wet aan zijn kant. Voor elke TS is er iemand die lange dagen maakt, hard werkt, en goed verdient. Dat middelt zich allemaal mooi uit.

De één legt zijn prioriteiten bij geld en imago, de ander bij vrije tijd. Wie weet voegt de TS 'nut' toe door vrijwilligerswerk, mantelzorg. Hij zal in ieder geval niet overspannen raken van het harde werken. Scheelt de gemeenschap ook weer ;)

• kunnen
  • Niet online
Roenie schreef op zondag 20 september 2009 @ 15:41:
[...]
[..]
De één legt zijn prioriteiten bij geld en imago, de ander bij vrije tijd. Wie weet voegt de TS 'nut' toe door vrijwilligerswerk, mantezorg.
Dat mag hij best doen, maar waarom moet ik iemands luiheid subsidieren met mijn belastinggeld, dat ik betaal over inkomsten die ik verdien met hard werk?! Als het geen belasting geheten zou hebben, heette het diefstal.

Ik heb er niets op tegen dat mensen die niet kunnen werken subsidie krijgen; mensen die dat niet willen gaan maar op een houtje bijten.

[ Voor 221% gewijzigd door kunnen op 22-09-2009 20:33 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Over een tijdje mag je weer stemmen om je oordeel daarover te delen. Vooralsnog is weinig werken en toeslagen opstrijken net zo toelaatbaar als mensen die subsidies voor het een of ander opstrijken of mensen die hypotheekrente aftrekken.

Er hier over doordrammen is niet alleen offtopic, maar vooral destructief voor het topic en daarmee contraproductief om TS uit de uitkering te halen en minder afhankelijk van belasting- en premiegeld te maken.

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 15:32
Jeroen V schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:34:
[...]

Tuurlijk zijn er op dit moment genoeg voorbeelden van mensen die ten onrechte een bonus hebben gekregen en dat wordt breed uitgemeten in de pers. (zeker in tijden als dit) Das jammer, zou ook niet moeten gebeuren (dus het toekennen van bonussen, niet het in de pers brengen ;))

Wat betreft de aftrekposten (zoals HRA) is het niet zo dat je geld krijgt, je betaalt alleen minder belasting. Een leaseauto kost je alleen maar belasting, dat levert totaal geen kortingen op. In jouw geval krijg je geld, en dat is naar mijn mening toch wel een groot verschil.

Dat de toeslagen bestaan is alleen maar goed, maar ik vind wel dat ze een vangnetfunctie zouden moeten hebben. Dus alleen als het echt niet mogelijk is om een dekkend salaris te hebben. Ik kan het je niet kwalijk nemen, de wet staat het toe, en daar mag je terecht gebruik van maken.

Als ik eerlijk mag zijn, dan ben ik het er ook niet mee eens dat iemand die, zoals je zelf aangeeft, waarde hecht aan zijn vrije tijd deze volledige toeslagen krijgt. Naar mijn mening zou het eerlijker zijn als je de toeslagen naar rato zou krijgen. Dus jij werkt 24/40, dan heb je ook recht op 24/40-ste deel van de toeslag.

Als ik naar mezelf kijk, ik werk zo'n 60 uur per week, en van mijn bruto inkomen gaat ongeveer 2.500 euro per maand naar de belastingdienst. Nou snap ik zelf ook wel dat ik niet echt veel reden heb om te klagen, ik heb een prima salaris, maar ik hoop wel dat je begrijpt dat ik er moeite mee heb dat ik meer belasting moet betalen omdat iemand anders meer waarde hecht aan zijn vrije tijd.....

Just my 0.02cts :)
ff 2 andere centjes: dus eigenlijk doordat jij zo veel extra uren maakt, heeft een 1/2 persoon geen werk meer?
Misschien is die belasting dan wel nodig, om die 1/2 werkloze te betalen :D

Sorry, kon het niet nalaten, bedoel het niet al te serieus :D

• kunnen
  • Niet online
Rukapul schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:27:
Over een tijdje mag je weer stemmen om je oordeel daarover te delen. Vooralsnog is weinig werken en toeslagen opstrijken net zo toelaatbaar als mensen die subsidies voor het een of ander opstrijken of mensen die hypotheekrente aftrekken.
Pardon? Meneer fraudeert (door bijvoorbeeld te weigeren callcenterwerk aan te nemen; zie sollicitatieplicht), meneer maakt daarnaast willens en wetens misbruik van een regeling voor iets waarvoor die overduidelijk door niemand bedoeld is, en ik mag hem daar niet op aanspreken? Als ik misbruik maak van de voedselbanken (gebruiken terwijl ik ze niet nodig heb, aan meerdere voedselbanken tegelijk deelnemen), is het dan net zo onaanvaardbaar om mij daarop aan te spreken?

"Wacht maar tot je weer kunt stemmen!"
Stemmen gaat om het kiezen van een ideologie, en ook binnen de momenteel heersende ideologie zijn het gedrag en de houding van de TS volstrekt ongewenst en onaanvaardbaar.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Rukapul schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:27:
Over een tijdje mag je weer stemmen om je oordeel daarover te delen.
Het is echter naief om te denken dat de regels opeens veranderd gaan worden in polderend coalitie-Nederland. Ook zijn de meeste partijen niet one-issue, met uitzondering van de PVV en de PvdD.
Vooralsnog is weinig werken en toeslagen opstrijken net zo toelaatbaar als mensen die subsidies voor het een of ander opstrijken of mensen die hypotheekrente aftrekken.
Het gaat niet over de regels, maar het morele principe. Ook is er het verschil dat hypotheekrenteaftrek een sigaar uit eigen doos is :) .
Nee hoor, hier sla je door. Als de TS zou frauderen, dan zou men hem geen uitkering geven.
meneer maakt daarnaast willens en wetens misbruik van een regeling voor iets waarvoor die overduidelijk door niemand bedoeld is, en ik mag hem daar niet op aanspreken?
Waarom zou je dat mogen? Je bent geen woordvoerder, geen aanklager, geen rechter. De felheid is ook onnodig :)

[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 22-09-2009 22:15 ]

• kunnen
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:09:

[...]

Nee hoor, hier sla je door. Als de TS zou frauderen, dan zou men hem geen uitkering geven.
Helaas is sollicitatieplicht moeilijk te handhaven.
gambieter schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:09:

Waarom zou je dat mogen? Je bent geen woordvoerder, geen aanklager, geen rechter.
Wat vind je van "vrijheid van meningsuiting"?

[ Voor 5% gewijzigd door kunnen op 22-09-2009 22:21 . Reden: excuses voor enige felheid, dat is nu eenmaal mijn schrijfwijze ]

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Je hebt callcenters en callcenters, zoek naar helpdesk-werk, dat is nog te behappen. Daarnaast is orderpicken leuk, je hebt beweging, betaald goed en is vaak in de avond. Althans, daar waar ik het een tijdje hebt gedaan.
Gezien je in Groningen woont heb ik geen flauw idee naar de mogelijkheden. Het enige bedrijf wat ik 'ken' is Hempflax in Oude Pekela. Kijk eens of hun wat mensen nodig hebben, maar vrees niet dat je met ongeschoold werk daar bij komt.

Succes, de ideale bijbaan is moeilijk te vinden. Laat staan om te krijgen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Snowwie
siggy schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:28:
Gezien je in Groningen woont heb ik geen flauw idee naar de mogelijkheden. Het enige bedrijf wat ik 'ken' is Hempflax in Oude Pekela. Kijk eens of hun wat mensen nodig hebben, maar vrees niet dat je met ongeschoold werk daar bij komt.

Succes, de ideale bijbaan is moeilijk te vinden. Laat staan om te krijgen.
anandus schreef op zondag 20 september 2009 @ 11:31:
Is het niet een idee om in de bijstand te gaan, dan kom je geloof ik ook op zo'n 850 uur netto (600 bijstand plus 250 alleenstaandenbonus) en hoef je niet eens te werken?
Ik zit dus al in de bijstand
Tja, de gemeente zeurt wel, maar netto troggel je dan het meeste geld van de staat af zonder dat je er een uurtje voor hoeft te werken.
Er zijn ook vast extra minima-regelingen (gratis fiets, 200 euro tegemoetkoming voor een computer, gratis sportschool, etc., bijv. Afhankelijk van de gemeente).
Ik wil juist uit de bijstand zodat ik juist niet meer dat gezeur heb.
De TS zit nu in de WW gok ik?
In de WW heb je bijna geen gezeur. Dat is dan ook een interessant discussiepunt. Mensen in de WW worden minder achter de kont aangezeten dan mensen in de WWB. WW-ers hoeven ook helemaal niet deel te nemen aan Work-First. Waarom dat onderscheid? WW kost ook geld, in vele gevallen vaak meer omdat mensen 70% van hun laatstverdiende loon krijgen (tenminste als ze minimaal 4 jaar van de afgelopen 5 jaar gewerkt hebben).
offtopic:
Het verbaast me nog dat niemand heeft gevraagd of de TS een allochtoon is :+
Ik zou zeggen, vraag het eens :P

Al die mensen die zeggen dat ik door maar 24 uur per week zou willen werken enkel 'profiteer' van de maatschappij. Maar laten we wel zijn, iedereen doet dat. Alle huizenbezitters met hypotheek mogen hun rente aftrekken van de belasting, zelfs de mensen met kapitale villa's. Wie weet hoeveel duizenden euro's die per maand ontvangen. Dan heb je nog de wachtgeldregeling voor politici, die mogen 2 jaar thuiszitten en krijgen gewoon doorbetaald. Oh en elke keer als je naar de dokter gaat moet de zorgverzekeraar weer extra dokken, en zodoende worden de premies ook weer hoger. En hoeveel mensen zijn er in totaal die part-time werken? In totaal zowat de HELFT van de beroepsbevolking. Dat zijn dan ook allemaal profiteurs. Ik vind het dan ook maar erg kort door de bocht. Als ik parttime werk, het minimumloon verdien en ik kan gebruik maken van allerlei regelingen dan doe ik niets onwettigs.

Zoals ManiacsHouse al zegt, als je full time werkt wordt je gewoon gepakt. Ik ben niet gek. Zal ik me laten pakken en ook nog eens minder vrije tijd over houden? Het zou wel eens interessant zijn als iemand een berekening maakt hoeveel geld je nu ECHT overhoud als je full-time werkt voor het minimumloon dan dat je 24 uur werkt.

[ Voor 74% gewijzigd door Snowwie op 22-09-2009 23:18 ]

Mijn YouTube Channel

• n4m3l355
Ik kan me toch zo gruwelijk aan deze instelling ergeren. De veronderstelling dat iedereen profiteerd van de staat vanwege hypotheken enz en dat het dan goed is dat je zelf ook een beetje profiteerd gaat totaal niet op. Bedenk je dat in de eerste geval deze mensen vaak voltijd werken en dus vol afdragen aan de Staat der Nederlanden en hier een deel van terug krijgen. Ze investeren dus alvorens ze een deel terug kunnen krijgen. Dit is totaal anders dan enkel met je handje in de lucht zitten en dusdanig werk te zoeken om maximaal vd overheid te profiteren. Stel.. iedereen zou deze instelling hebben dan zou het zo over zijn met deze regeling. Deze is in het leven geroepen voor mensen die afgekeurd zijn of om welke reden dan ook niet aan de bak komen, niet voor iemand die moedwillig ervoor kiest.
Ook de gedachte dat een deel vd bevolking inderdaad deeltijd werkt gaat niet op. Een groot deel vd bevolking heeft een partner samen met wat koters waardoor het haast noodzaak is om op kinderen te letten. Dit is een optie waar men in groeit.. keuze misschien maar het is dus niet zo dat door deze keuze men opeens aanspraak kan maken op bijstand.

Maar zoals ik al eerder aangaf ik hoop dat Bos dankzij een gat van 35 miljard dit soort gevallen simpelweg aanpakt. Ik heb geen moeite met bijstand als hier een goede reden voor is maar om de rest vd bevolking te laten werken omdat het anders ten gunste van mijn vrije tijd gaat... jeetje ik zou mezelf schamen met zo'n instelling. Voor mezelf maar ook voor m'n ouders en wie me ook verder kent.

• Jeroen V
  • Laatst online: 19-11 21:55

Jeroen V

yadda yadda yadda

n4m3l355 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:48:
Ik kan me toch zo gruwelijk aan deze instelling ergeren. De veronderstelling dat iedereen profiteerd van de staat vanwege hypotheken enz en dat het dan goed is dat je zelf ook een beetje profiteerd gaat totaal niet op. Bedenk je dat in de eerste geval deze mensen vaak voltijd werken en dus vol afdragen aan de Staat der Nederlanden en hier een deel van terug krijgen. Ze investeren dus alvorens ze een deel terug kunnen krijgen.
Je krijgt helemaal niets terug, je betaalt minder..... Noem me een zeurpiet, maar naar mijn mening is het een groot verschil....

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Ja, hier op GoT kun je zoiets wel verwachten omdat het forum toch redelijk ICT georiënteerd is. Alles en iedereen zou moeten voldoen aan het standaard beeld van het hebben van een full-time baan, stropdasje om, een vrouw, kinderen, een lease auto, laptop van de zaak, witte muren in huis, stijve moderne meubels, keurig de belasting betalen en de tuin netjes houden.
Sorry maar hier moet ik toch echt op ingaan.
Hier op GoT word jij niet als paria behandeld omdat je dat niet hebt, maar omdat je een loser instelling er op na houd.
JIJ kiest ervoor om "niet te veel" te willen werken, je hebt niks om er tegen over te zetten, maar wilt wel eisen stellen....
IK kan kiezen om minder te werken, puur omdat ik de kwalificaties heb hiervoor.

Je wilt dat gezeur niet meer van de uitkering, maar wilt niet teveel werken en toch genoeg geld hebben, zal ik je eens wakkerschudden?

Je maakt er gewoon een mooi verhaal van, maar in mijn ogen ben je gewoon te lam om "fatsoenlijk" te werken en wilt profiteren van al die "stropdasjes" die wel genoeg verdienen(en er gek genoeg ook genoeg voor werken)

[ Voor 6% gewijzigd door CrankyGamerOG op 23-09-2009 11:48 ]

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

ThomasB schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:18:
[...]

Helaas is sollicitatieplicht moeilijk te handhaven.
Dit is bij een Werkbedrijf (UWV toch?) heel prima en makkelijk te handhaven. De uitkeringsgerechtigde moet een 2 wekelijkse update geven van zijn sollicitatie activiteiten geven en de behandelaar dient dit te controleren. Waar zit de moeilijkheid?

Heeft de topicstarter overigens inmiddels al op een vacature gereageerd?

What's a cube to you?

• r0b

r0b

Goed, gaan we dan. Allen part-time beschikbaar:

- Medewerker Uitkeringsadministrateur - Stad Groningen (geloof dat ze zelfs midden in het centrum zitten?)
- Productiemedewerkers/orderpickers/heftrukchauffeurs Stad Groningen
- Productiemedewerker Foxhol
- KPN Technische Help Desk - Stad Groningen (naast CS meen ik)
- Callcenter medewerker - Stad Groningen (uit de beschrijving lijkt het mij om inbound calls voor Essent te gaan)
Bovenstaande is dus allemaal part-time beschikbaar.

Enfin, zoeken @ Monsterboard.nl

• Snowwie
CrankyGamerOG schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:47:
Sorry maar hier moet ik toch echt op ingaan.
Hier op GoT word jij niet als paria behandeld omdat je dat niet hebt, maar omdat je een loser instelling er op na houd. JIJ kiest ervoor om "niet te veel" te willen werken, je hebt niks om er tegen over te zetten, maar wilt wel eisen stellen....IK kan kiezen om minder te werken, puur omdat ik de kwalificaties heb hiervoor. Je wilt dat gezeur niet meer van de uitkering, maar wilt niet teveel werken en toch genoeg geld hebben, zal ik je eens wakkerschudden?

Je maakt er gewoon een mooi verhaal van, maar in mijn ogen ben je gewoon te lam om "fatsoenlijk" te werken en wilt profiteren van al die "stropdasjes" die wel genoeg verdienen(en er gek genoeg ook genoeg voor werken)
Ach die stropdasjes doen zelf ook niet al te veel, dus ik lig er echt niet wakker van. Noch van jouw mening.

Het is mijn keus om parttime te gaan werken. Jij hebt er geen enkel oordeel over te vellen en helemaal door te stellen dat ik maar 'lam' ben. Ik wil dat standaard gedoe gewoonweg niet. 40 uur per week? Heb ik geen behoefte aan. Dan blijft er voor het gevoel zo relatief weinig vrije tijd over. Ik leef maar 1 keer.

Dus hou op met dat gezeur over dat het niet 'eerlijk' is en dat ik 'niet meedoe met de maatschappij', want er zijn nog een paar miljoen anderen die dat net zo doen. Maar nee, meneer hier leest selectief. Weet je nog; de helft van de beroepsbevolking is parttimer.

Affijn, ik heb hier eens gebeld met een uitzendbureau en hier in de buurt zoeken ze blijkbaar nog mensen als orderpickers. Met name op de zaterdag en door de weeks s'avonds. Bruto uurloon € 10,31 excl. onregelmatigheidstoeslagen. Dat is de perfecte job voor mij. Met 20 uur werken per week kom ik dan bruto rond de 910,- en dan komt er nog eens een onregelmatigheidstoeslag over heen. Lijkt me veel beter dan overdag zitten te knoeien in dagdienst. * Snowwie gaat er lekker voor.

@macintosch: bedankt voor het meedenken, ik zal ze eens gaan bekijken :)

Mijn YouTube Channel

• anandus
  • Niet online
Snowwie schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:03:
In de WW heb je bijna geen gezeur. Dat is dan ook een interessant discussiepunt. Mensen in de WW worden minder achter de kont aangezeten dan mensen in de WWB. WW-ers hoeven ook helemaal niet deel te nemen aan Work-First. Waarom dat onderscheid? WW kost ook geld, in vele gevallen vaak meer omdat mensen 70% van hun laatstverdiende loon krijgen (tenminste als ze minimaal 4 jaar van de afgelopen 5 jaar gewerkt hebben).
De WW is een tijdelijke uitkering gebaseerd op je arbeidsverleden, zoals je aangeeft. Een arbeidsverleden betekent ook dat je een substantieel bedrag aan sociale premies hebt betaald.

Ik zie de WW dan ook als uitbetaling van een verzekering op basis van betaalde premies, niet veel anders dan bij andere verzekeringen (zorg, inboedel, etc.).
(Je ontvangt één maand WW per gewerkt jaar (bovenop de basis-WW van 3 maanden). Het is dus echt iets wat je opbouwt).

Bij de bijstand is dit, imho, toch een beetje anders.

Ik kan dus ook begrijpen dat de druk anders is. Het lijkt mij ook dat mensen in de WW zelf actiever zijn in het zoeken naar een andere baan en de voortzetting van de arbeidscarriere dan mensen die om welke reden dan ook in de bijstand zitten.
Snowwie schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:14:
Affijn, ik heb hier eens gebeld met een uitzendbureau en hier in de buurt zoeken ze blijkbaar nog mensen als orderpickers. Met name op de zaterdag en door de weeks s'avonds. Bruto uurloon € 10,31 excl. onregelmatigheidstoeslagen. Dat is de perfecte job voor mij. Met 20 uur werken per week kom ik dan bruto rond de 910,- en dan komt er nog eens een onregelmatigheidstoeslag over heen. Lijkt me veel beter dan overdag zitten te knoeien in dagdienst. * anandus gaat er lekker voor.
d:)b
Go for it :)

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 23-09-2009 13:27 ]

• r0b

r0b

[...]
Graag gedaan, maar ik had het overzicht binnen 4 muisklikken voor me; waarom jij dat dan nog niet gedaan hebt is me dan ook een raadsel.
Desalniettemin, veel succes en laat ons weten hoe het verloopt. :)

Kwam trouwens nog een andere leuke tegen op werk.nl; wel voltijd maar misschien toch interessant;
directlink naar vacature
De werklocatie is Stadskanaal
Er worden kandidaten gezocht in Groningen.
De werkgever is werkzaam in de sector Goederenvervoer.

Het werk
Betreft een project waarbinnen kandidaten worden opgeleid voor het vak van chauffeur.De duur is globaal 3 maanden waarin men de rijbewijzen C + CE gaat halen en daarnaast het CCV-B diploma beroepsgoederenvervoer.Hierna is de optie aanwezig om maximaal 2 maanden stage te lopen.
Overige eisen
In het bezit van het rijbewijs B. Geen medische belemmeringen om het vak uit te oefenen. Een uitkering hebben via UWV en/of gemeente.
Wat het stukje "stage" in dit verhaal doet is me onduidelijk, maar me dunkt dat je allicht een belletje kan plegen als je interesse hebt. :)

• Snowwie
Macintosch, die (direct)link van jou verwijst naar een vacature voor stratenmaker, terwijl je daar onder in je quote iets veel interessanter staan hebt. Heb je de link naar die vacature ook nog?

edit: Keb em al :)

https://www.werk.nl/porta...knemer/displayVacature.do

[ Voor 54% gewijzigd door Snowwie op 23-09-2009 14:51 ]

Mijn YouTube Channel

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

[...]

Ach die stropdasjes doen zelf ook niet al te veel, dus ik lig er echt niet wakker van. Noch van jouw mening.
He! Ik draag ook een stropdas heur. Maar ja...ik heb ook tijd om te posten op GoT, dus zoveel zal ik inderdaad niet doen :P ;)

What's a cube to you?

• Snowwie
Ik heb nog eens nagerekend, in de tijd dat ik bij AH DC werkte had je de volgende toeslagen:
s'avonds door de week - 130%
zaterdag = 150%
zondag = 160%

Het uitzendbureau gaf aan dat de uren konden wisselen, 15,25 uur was mogelijk, maar ook wel meer. Nu heb ik even gerekend, stel ik zou 2 dagen in de week doen en 1 zaterdag.

Met het genoemde uurloon kom ik dan op:
- Zaterdag - 7,25 uren werken x € 10,31 x 150% = € 112,- bruto
- 2 dagen in de week - 8 uur werken x € 10,31 x 130% = € 107,- bruto

Dan zit je dus op € 220,- bruto per week, effectief per maand € 971,- bruto.
Dat is echt geweldig. 15,25 uur werken en daarmee € 971,- bruto verdienen. Blijft netto misschien net precies over wat ik nodig ben. Onregelmatigheidstoeslagen schoppen kont.. :) :)

Ik vind € 10,31 overigens een knap salaris bij een uitzendbureau, maar met Adecco heb ik altijd wel goed gevonden. Ik heb destijds nog voor ze gewerkt bij het DC van AH in Geldermalsen. :)

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Nachtdienst bij de TPG... Post sorteren betaalt ook prima (onregelmatigheid).

@Snowwie: Gefeliciteerd met het vinden van een baan. Full-time of niet, je bent tenminste niet meer volledig op ww.... en kost mij dus iets minder geld ;-)
Op zich ben ik het ook wel met anderen eens. Zelf ben ik full-timer en het voelt alsof wij bijna alles moeten betalen zodat anderen ervan kunnen genieten (degenen die er echt recht ofzo op hebben daar gelaten).. Zodra je meer gaat verdienen, meestal omdat je meer wilt werken, ga je ook weer meer betalen en dat voelt ontzettend oneerlijk. Maar ja de overheid biedt je blijkbaar deze opties allemaal, dus tsja als Snowwie niet profiteert, doet een ander dat wel. Hij zegt het tenminste eerlijk en open. Dat heb je nu eenmaal met een zorgstaat. Vooral partijen als de PvdA "pakt" van de grote werkende groepen.
Ach, één troost, dit wordt allemaal toch veel te duur voor de overheid de komende jaren...

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:11

Tank80

Cyanide&&Happiness

Misschien een beetje laat, maar je woont relatief dicht bij Delfzijl en laat daar nu het op een na grootste chemiepark van NL liggen. Probeer eens te kijken bij een grote (chemische) fabriek of ze nog operators oid nodig hebben, kan in deeltijd, ploegen, heel de reutemeteut (kijk eens bij Aluminium Delfzijl (ALDEL/CORUS), AKZO, NKF, Dow Chemical). Verder is het bij die grote bedrijven vaak best goed geregeld en, niet onbelangrijk, betaalt het heel erg goed. Heb verschillende kennissen die hier in de Botlek operator zijn en die verdienen best aardig, iig stukken beter dan orderpicker... Maar goed, just my 2 cents ;) .

Je imiteert me mateloos.

• Snowwie
Eh, ik heb die baan nog niet, ik heb er op gereageerd.

Was het maar vast zover. Ik lig constant m'n mail te checken... :)

Mijn YouTube Channel

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tank80 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:35:
Misschien een beetje laat, maar je woont relatief dicht bij Delfzijl en laat daar nu het op een na grootste chemiepark van NL liggen. Probeer eens te kijken bij een grote (chemische) fabriek of ze nog operators oid nodig hebben, kan in deeltijd, ploegen, heel de reutemeteut (kijk eens bij Aluminium Delfzijl (ALDEL/CORUS), AKZO, NKF, Dow Chemical). Verder is het bij die grote bedrijven vaak best goed geregeld en, niet onbelangrijk, betaalt het heel erg goed. Heb verschillende kennissen die hier in de Botlek operator zijn en die verdienen best aardig, iig stukken beter dan orderpicker... Maar goed, just my 2 cents ;) .
De TS zoekt een baan waarbij je geen papieren nodig hebt. Dat is bij een baan als operator in de chemische of petrochemische industrie vaak niet het geval.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Doe je dat niet, dan wordt het hier idd beschouwd als 'paria' omdat het niet meegaat in de massa. Zo iemand ben ik gewoonweg niet. En waar praten we nu over?
Uit je post-historie, toen je nog onder een andere nickname schuil ging, blijkt voldoende dat je genoeg afschuw hebt van werken in z'n geheel, en nu blijkt wederom dat je niet de intentie hebt om maar een voet te veel voor de ander te zetten. En dan vind je het vreemd dat er mensen daar negatief op reageren?
Hoeveel van jullie hebben een lease auto (met tankpas) en maken xxx aftrekposten bij de jaarlijkse belastingaangifte?
Waarom is dat nu weer relevant? De meeste werken daar hard genoeg voor. En ik weet zeker dat ze daar meer dan 24 uur voor werken.
Snowwie schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:03:
Als ik parttime werk, het minimumloon verdien en ik kan gebruik maken van allerlei regelingen dan doe ik niets onwettigs.
De door jou genoemde huizenbezitters en wachtgeld trekkende ex-politici ook niet, dus wat is je punt precies?

[ Voor 26% gewijzigd door Gunner op 23-09-2009 22:25 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

[...]

Hoe kan jij dat nou weten? Als ze niets zouden doen, waarvan wordt hun salaris dan betaald?

• Snowwie
Ik ga niet langer in op negatieve uitlatingen over het wel of niet full time moeten werken alsmede gezever over wat ik in het verleden wel niet gepost heb. Mij een zorg, ik moet denken aan vandaag en alles van het verleden heb ik achter me gelaten. Voor wie het niet weet, lees de oorspronkelijke vraag in de TS nog maar eens goed. Heb je daar geen zinnig antwoord op blijf dan gewoon weg uit het topic.

Mijn YouTube Channel

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Inderdaad, ze staan 's ochtends op, trekken een mooi pakje aan en zitten de hele dag alleen maar een beetje te 'vergaderen'. Daar krijgen ze vervolgens een paar ton per jaar voor.
Lijkt me eigenlijk wel de ideale baan voor jou ;)
Het is mijn keus om parttime te gaan werken. Jij hebt er geen enkel oordeel over te vellen en helemaal door te stellen dat ik maar 'lam' ben. Ik wil dat standaard gedoe gewoonweg niet. 40 uur per week? Heb ik geen behoefte aan. Dan blijft er voor het gevoel zo relatief weinig vrije tijd over. Ik leef maar 1 keer.
Je bent al een paar keer boos geworden op mensen omdat ze jou veroordelen zonder dat ze weten hoe of wat. Maar zelf laat je wel meerdere keren jouw oordeel over anderen weten. Namelijk dat mensen die wel 40 uur per week werken of mensen die met hun hoof ipv met hun handen werken de eigenlijke boosdoeners zijn en alles maar cadeau krijgen zonder er iets voor te hoeven doen.
Dat je jezelf op zo een manier probeert te verontschuldigen wekt bij de mensen hier die hard werken voor de helft van het salaris die overblijft nadat alle verschillende potjes gevuld zijn natuurlijk geen sympathie op.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

^^ dat dus.
Snowwie schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:47:
Ik ga niet langer in op negatieve uitlatingen over het wel of niet full time moeten werken
Niemand hier zal vinden dat je 40 uur 'moet' werken. Maar jouw argumentatie (je houdt te weinig vrije tijd over) zal van niemand op sympathie kunnen rekenen. Vandaar dat je dan al snel het stempel 'werkschuw' zal krijgen.

Wat denk je dat iemand van zo'n instelling zal vinden die wel 'gewoon' 40 uur werkt voor misschien een bescheiden loon, en volgens jou relatief meer bijdraagt aan de belastingmiddelen? Nog een puntje waarom je hier weinig sympathie zal vinden.

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:36:
Op zich ben ik het ook wel met anderen eens. Zelf ben ik full-timer en het voelt alsof wij bijna alles moeten betalen zodat anderen ervan kunnen genieten (degenen die er echt recht ofzo op hebben daar gelaten).. Zodra je meer gaat verdienen, meestal omdat je meer wilt werken, ga je ook weer meer betalen en dat voelt ontzettend oneerlijk. Maar ja de overheid biedt je blijkbaar deze opties allemaal, dus tsja als Snowwie niet profiteert, doet een ander dat wel. Hij zegt het tenminste eerlijk en open. Dat heb je nu eenmaal met een zorgstaat. Vooral partijen als de PvdA "pakt" van de grote werkende groepen.
Vergeet niet dat de zorgstaat er ook voor jou is, mocht je onverhoopt werkeloos of arbeidsongeschikt raken. En dat kan iedereen overkomen.

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:49:
[...]
Vergeet niet dat de zorgstaat er ook voor jou is, mocht je onverhoopt werkeloos of arbeidsongeschikt raken. En dat kan iedereen overkomen.
Mee eens. Daarom typte ik dit zinnetje : (degenen die er echt recht ofzo op hebben daar gelaten)..
er ook bij.
Een mooie oplossing voor misbruik vind ik dat gewoon iedereen zich overal zelf voor moet (verplicht) verzekeren en niet de staat.. Maar ja misschien krijg je dan te grote verschillen (zie Amerika).

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:54:
[...]
Een mooie oplossing voor misbruik vind ik dat gewoon iedereen zich overal zelf voor moet (verplicht) verzekeren en niet de staat.. Maar ja misschien krijg je dan te grote verschillen (zie Amerika).
offtopic:
Tja, als je bijv. kijkt naar de onverzekerden/wanbetalers qua zorgverzekeringen denk ik dat het voor sommigen maar beter is het niet particulier moet.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Als je nooit veel hebt kunnen werken, dan heb je ook geen verzekering kunnen afsluiten en betalen.
Verder betaal je al zelf voor de verzekering, mits je werkt. Kijk maar eens op je loonstrookje naar het bedrag dat naar 'werknemersverzekering' gaat.

Dit zou je los kunnen koppelen van je salaris zodat je het los moet betalen, maar wat los je daar mee op?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Gizz schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:58:
Als je nooit veel hebt kunnen werken, dan heb je ook geen verzekering kunnen afsluiten en betalen.
Verder betaal je al zelf voor de verzekering, mits je werkt. Kijk maar eens op je loonstrookje naar het bedrag dat naar 'werknemersverzekering' gaat.

Dit zou je los kunnen koppelen van je salaris zodat je het los moet betalen, maar wat los je daar mee op?
Wat je ermee oplost, is het oneerlijkheids gevoel. Als je het wel laat afhangen van de hoogte van je inkomen, dan verzeker je je dus naar aanleiding van die hoogte... Net als ZZP- ers bijvoorbeeld. Iedereen betaalt dan voor zichzelf. De overheid kan de ww, etc. wel uit een ander potje betalen hè....
Maar goed dit gaat allemaal weer over politiek, is off topic.

Verwijderd

[...]

Dus hou op met dat gezeur over dat het niet 'eerlijk' is en dat ik 'niet meedoe met de maatschappij', want er zijn nog een paar miljoen anderen die dat net zo doen. Maar nee, meneer hier leest selectief. Weet je nog; de helft van de beroepsbevolking is parttimer.

Affijn, ik heb hier eens gebeld met een uitzendbureau en hier in de buurt zoeken ze blijkbaar nog mensen als orderpickers. Met name op de zaterdag en door de weeks s'avonds. Bruto uurloon € 10,31 excl. onregelmatigheidstoeslagen. Dat is de perfecte job voor mij. Met 20 uur werken per week kom ik dan bruto rond de 910,- en dan komt er nog eens een onregelmatigheidstoeslag over heen. Lijkt me veel beter dan overdag zitten te knoeien in dagdienst. /me gaat er lekker voor.

Man, wat een loser mentaliteit, ja sorry, ik moet het vetjes zetten. Wil je dan écht niks meer in het leven? Wil je wat meer in het leven dan werk je 40 uur per week en studeer je 10 uur per week bij en werk je jezelf op tot een aanvaardbare 5000 bruto plus firmawagen en allerlei voordelen, zo eenvoudig is dat. Is dat niet lekkerder dan je 910 bruto en je aalmoesje van de overheid?

Is dit nu écht het leven waarover je droomde toen je 8 jaar oud was, "als ik groot ben ga ik het minimum werken om zoveel mogelijk steun af te romen van de overheid"?? Kan ik me toch haast niet voorstellen. Dat je bitter en teleurgesteld bent misschien door tegenslagen of wat dan ook, ja (ik ken je voorgeschiedenis niet en heb écht geen zin om te gaan zoeken daarnaar), maar dat je zo'n leven ideaal vind?

Man toch, wees toch geen dweil. Ik weet niet of je getrouwd bent of een vriendin hebt of zo, maar wil je dan écht niks betekenen op deze wereld, wil je enkel maar achter je PC zitten monkelen dat je het toch maar fijn berekend hebt om zo veel mogelijk aalmoezen van de overheid te krijgen terwijl die "idioten met hun das" toch wel 40 uur werken en heel veel belasting betalen (maar dan nog fijntjes ook heel veel van over houden ook hoor)??

Oh en als je 40 uur werkt en 10 uur studeert in de week dan blijven er heus nog voldoende uren over om te "leven" hoor. En met een mooi salaris kun je dan nog eens wat gaan doen ook (luxe citytripje 5 keer per jaar, anyone?), in plaats van met het goedkoopste blik bier uit de Aldi op de bank naar TV te liggen kijken.

En nu gaat deze idioot (vandaag zonder das) nog wat verder werken, om dan vanavond inderdaad in mijn dikke firmawagen met tankpas te stappen en naar mijn mooi huis met witte muren en grote tuin te rijden, en einde maand mijn dikke wedde en riante bonussen op te strijken. Maar ik heb er dan ook wel voor gewerkt, en hard. (en het tikken van deze litanie was 5 minuten ontspanning vooraleer aan de volgende vergadering mét allerlei idioten met en zonder dassen te beginnen)

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 21:41
Ehm, wat is er mis met werken?
Het werk wat ik doe is voor mij zowat het enige nuttige wat ik doe in mijn leven, daarbij doe ik het graag, ik ben van de straat af (om het zo maar te zeggen :p), en ik verdien er nog een mooi centje mee...
De mentaliteit van Snowwie ben ik het dan ook niet helemaal mee eens, ieder moet het voor zichzelf weten, maar een beetje niet willen werken, en daarnaast vanallerhande uitkeringen trekken vind ik ook wel wat ver gaan.

Verder klopt het wel weer, dat als je meer werkt, je minder subsidie krijgt voor het een en ander. In dat geval werk je voor je gevoel voor niks, want wat je te veel verdient, krijg je ook minder voor terug van de gemeente/UWV, wat dat betreft is er niet echt een stok achter de rug...
Maar aan de andere kant begrijp ik niet wat er mis is met bijvoorbeeld 32 uur werken, ga wat nuttigs doen man! Leer je ook nog wat mensen kennen...

[ Voor 35% gewijzigd door eX0duS op 25-09-2009 15:55 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:49:
[...]

Man, wat een loser mentaliteit, ja sorry, ik moet het vetjes zetten. Wil je dan écht niks meer in het leven? Wil je wat meer in het leven dan werk je 40 uur per week en studeer je 10 uur per week bij en werk je jezelf op tot een aanvaardbare 5000 bruto plus firmawagen en allerlei voordelen, zo eenvoudig is dat. Is dat niet lekkerder dan je 910 bruto en je aalmoesje van de overheid?

Is dit nu écht het leven waarover je droomde toen je 8 jaar oud was, "als ik groot ben ga ik het minimum werken om zoveel mogelijk steun af te romen van de overheid"?? Kan ik me toch haast niet voorstellen. Dat je bitter en teleurgesteld bent misschien door tegenslagen of wat dan ook, ja (ik ken je voorgeschiedenis niet en heb écht geen zin om te gaan zoeken daarnaar), maar dat je zo'n leven ideaal vind?

Man toch, wees toch geen dweil. Ik weet niet of je getrouwd bent of een vriendin hebt of zo, maar wil je dan écht niks betekenen op deze wereld, wil je enkel maar achter je PC zitten monkelen dat je het toch maar fijn berekend hebt om zo veel mogelijk aalmoezen van de overheid te krijgen terwijl die "idioten met hun das" toch wel 40 uur werken en heel veel belasting betalen (maar dan nog fijntjes ook heel veel van over houden ook hoor)??

Oh en als je 40 uur werkt en 10 uur studeert in de week dan blijven er heus nog voldoende uren over om te "leven" hoor. En met een mooi salaris kun je dan nog eens wat gaan doen ook (luxe citytripje 5 keer per jaar, anyone?), in plaats van met het goedkoopste blik bier uit de Aldi op de bank naar TV te liggen kijken.

En nu gaat deze idioot (vandaag zonder das) nog wat verder werken, om dan vanavond inderdaad in mijn dikke firmawagen met tankpas te stappen en naar mijn mooi huis met witte muren en grote tuin te rijden, en einde maand mijn dikke wedde en riante bonussen op te strijken. Maar ik heb er dan ook wel voor gewerkt, en hard. (en het tikken van deze litanie was 5 minuten ontspanning vooraleer aan de volgende vergadering mét allerlei idioten met en zonder dassen te beginnen)
QFT, zelfde wat ik zei maar dan beter .....

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Ik zie eerlijk gezegd niet hoe het aantal uren bepalend zijn voor je inzet in de maatschappij. Mijn inziens heeft het er vooral mee te maken dat enkelen liever minder werken en uitkeringen en toeslagen willen ontvangen van de overheid.

Aan de ene kant heb ik er ook wel problemen mee dat iemand uitkeringen en toeslagen ontvangt met een ietwat werkschuwe instelling, maar tegelijkertijd is zulks nou eenmaal wettelijk geregeld. Er wordt geen strafbaar feit gepleegd (bijv. frauderen), iemand lijkt er voor te kiezen niet mee te willen gaan in de 40 urige werkweek. Iemand neemt gewoonweg optimaal gebruik van diverse wettelijke regelingen. Wij als maatschappij hebben er voor gekozen om een werkweek van 40 uur te hebben, maar dat betekent toch niet automatisch dat dat het beste is? Waarom zou je als maatschappij niet toe kunnen met een 32 urige werkweek?

Rizzi werkt overigens >40 uur per week. Vandaag zonder stropdas, het is casual friday :)

What's a cube to you?

• Snowwie
Ik moet er echt niet aan denken wat jij nu allemaal omschrijft. Ten eerste haat ik reizen. Ten tweede haat ik een druk leven. Ten derde zit ik niet te wachten op het leren kennen van 'zoveel' mensen. Iedereen z'n prioriteit ligt anders, sommige mensen willen carrière maken, anderen gewoon niet. Heb daar eens respect voor. Ik ben een huismus, mag je gerust weten. Ik hou gewoon niet van drukte. Ik heb een paar goeie vrienden en that's it. Maar wel vrienden die ik door en door ken (> 20 jaar) en min of meer net zo zijn als mij. En nee, ik ben niet getrouwd, noch heb ik een vriendin. Misschien ooit, misschien kom ik ooit wel iemand tegen die er net zo over denkt als ik. Iemand die houd van rust, relaxen en weinig agenda. Zo niet, jammer dan.

Als jij blij wordt van je riante salaris, bonus, stropdasje en villa woning, dan is het je gegund. Ik moet niets hebben van dat yupperige gedoe.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Snowwie schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:14:
[...]

Ik moet er echt niet aan denken wat jij nu allemaal omschrijft. Ten eerste haat ik reizen. Ten tweede haat ik een druk leven. Ten derde zit ik niet te wachten op het leren kennen van 'zoveel' mensen. Iedereen z'n prioriteit ligt anders, sommige mensen willen carrière maken, anderen gewoon niet. Heb daar eens respect voor. Ik ben een huismus, mag je gerust weten. Ik hou gewoon niet van drukte. Ik heb een paar goeie vrienden en that's it. Maar wel vrienden die ik door en door ken (> 20 jaar) en min of meer net zo zijn als mij. En nee, ik ben niet getrouwd, noch heb ik een vriendin. Misschien ooit, misschien kom ik ooit wel iemand tegen die er net zo over denkt als ik. Iemand die houd van rust, relaxen en weinig agenda. Zo niet, jammer dan.
Tsja, je hoeft uiteraard niet graag te reizen, was maar een voorbeeld. Vul het zelf maar in met wat je graag doet.

Maar antwoord eens op de vraag, is dit écht de persoon die je wilde worden toen je 8 jaar oud was, "als ik later groot ben..."??? Of ben je zo geworden door tegenslagen? (niks verkeerd mee hoor, we hebben allemaal wel eens tegenslagen groot of klein in het leven maar dan gaan we verder)
Snowwie schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:14:
Als jij blij wordt van je riante salaris, bonus, stropdasje en villa woning, dan is het je gegund. Ik moet niets hebben van dat yupperige gedoe.
Hoh, dit is toch wel de allereerste keer dat ik een yup genoemd wordt; moet ik vanavond mijn vrouw vertellen, zal ze grappig vinden.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 16:22 ]

• MEN-O
  • Laatst online: 12:25
Ook ik heb een persoonlijke mening over de houding die je aanneemt, ik begrijp alleen wel dat je daar niet op zit te wachten, of om gevraagd hebt in de TS.

Ik wil echter 1 ding aan je meegeven en dat is dat het Politieke klimaat in Nederland een andere kant uitgaat dan die voor jou gunstig is. Misschien toch wel iets om over na te denken.

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 23:31
Misschien ooit, misschien kom ik ooit wel iemand tegen die er net zo over denkt als ik.
Ik ben een rasoptimist. Ik denk dat ze zeldzaam zijn.

Sorry hoor, maar als ik dit zo lees, vraag ik me af soms af of de TS het wel serieus bedoeld. Een beeld neerzetten van 'handje ophouden en kijken hoeveel er in kan vallen", en dat dan posten in een forum dat over het algemeen toch bevolkt wordt door mensen die wat van het leven willen maken.

Ik weet niet hoe de TS tegen 'sociale uitkeringen' aankijkt, maar in mijn ogen is dat het sociale vangnet in de maatschappij voor mensen die het niet lukt om voor zichzelf te zorgen. Door ziekte, handicap, pech (ontslag), of anderszin. Niet door *geen zin* om te werken.

Ik betaal zonder morren elk jaar weer mijn belastingen, om er (mede) voor te zorgen dat er hier niemand buiten zijn schuld (!) hoeft om te komen van de honger, of op straat hoeft te leven. Niet om het inkomen aan te vullen van iemand die "niet teveel uren wil werken".

Als ons huidige rechtssysteem voorziet in allerlei aanvullende centjes voor iemand die er vrijwillig voor kiest om zwaar parttime te werken, dan heb ik daar wel een mening over. Regels zijn regels, dus mag je ze gebruiken. Maar ik mag dat zwaar profiteuren gedrag vinden, en het wordt dan *heel hoog tijd* om wat wetgeving aan te passen. Zeker als ik bedenk dat mensen die een uitkering echt nodig hebben (gehandicapten e.d.), door dit soort gedrag minder krijgen.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

BartS12 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:28:
Sorry hoor, maar als ik dit zo lees, vraag ik me af soms af of de TS het wel serieus bedoeld.
Geloof mij maar, hij meent het bloedserieus.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:27
MEN-O schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:25:
Ik wil echter 1 ding aan je meegeven en dat is dat het Politieke klimaat in Nederland een andere kant uitgaat dan die voor jou gunstig is. Misschien toch wel iets om over na te denken.
Gezien de sig van de TS heeft hij daar waarschijnlijk al over nagedacht. Of hij de juste conclusies heeft getrokken laat ik even buiten beschouwing.

[ Voor 15% gewijzigd door dreamscape op 25-09-2009 16:31 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gigolo schijnt wel goed te betalen en je krijgt dan ook gratis etentjes en hotelkamers.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1 2 Laatste