Paypal oplichters of niet?

Pagina: 1
Acties:

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik krijg net de volgende email binnen van paypal (of niet)

-----------------------
Dear PayPal® Customer ,

It has come to our attention that your PayPal® account information needs to be updated as part of our continuing commitment to protect your account and to reduce the instance of fraud on our website. If you could please take 5-10 minutes out of your online experience and update your personal records you will not run into any future problems with the online service.

However, failure to update your records will result in account suspension. Please update your records before November 10, 2009.

Once you have updated your account records, your PayPal® account activity will not be interrupted and will continue as normal.

Click here to update your PayPal account information

Accounts Management As outlined in our User Agreement, PayPal® will periodically send you information about site changes and enhancements.

Copyright © 1999-2009 PayPal. All rights reserved.
Information about FDIC pass-through insurance

-----------------------

Met het paypal logo, op zich ziet het er best valide uit. Maar als ik op de link klik:

http://149-178-221-216.cu...webscr.php?cmd=_login-run

Dacht ik hmmm... ipadres, even checken. Dus ik pak de mail erbij en de mail is afkomstig van:
webmaster@paypals.com

Klopt niet zegt mijn gevoel...

Youtube: DashcamNL

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:03
goed gevoeld

Tijd van werken, tijd van rusten

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:22

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Plus dat niks werkt op die site, op het inlog-gedeelte na.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:56
Blijf me eerlijk gezegd verbazen dat mensen er nog in trappen.
Alleen al bij het zien van die link had ik 'm direct de prullenbak in gesmeten (sowieso denk ik niet dat paypal dit soort mailtjes gaat sturen).

Duidelijke poging om je logingegevens te ontfutselen.

• BlakHawk
EDIT schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:50:
Blijf me eerlijk gezegd verbazen dat mensen er nog in trappen.
Alleen al bij het zien van die link had ik 'm direct de prullenbak in gesmeten (sowieso denk ik niet dat paypal dit soort mailtjes gaat sturen).

Duidelijk poging om je logingegevens te ontfutselen.
Ik kan me best voorstellen dat mensen die geen verstand van dit soort zaken hebben hierin trappen.
Ik lette eerlijk gezegd totaal niet op het emailadres. Het ging me dagen toen ik het ipadres zag...

Laks van mij ik weet het, maar goed...

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 08:40

E-Vix

Nu met sneeuw!

Dit is inderdaad een oplichter die jou je paypal gegevens wil ontfrutselen.

Als Paypal je een bericht stuurt, dan zullen ze altijd met een persoonlijke aanhef beginnen. Dus nooit "Dear sir/madam," of "Dear PayPal Customer", maar "Dear Jan Peter Balkenende," (om maar een voorbeeld te geven).

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-01 15:15
Ach ja, het verifiëren van informatie door financiële instellingen via internet moet je sowieso wantrouwen... Als het echt belangrijk is moet je jezelf identificeren met je paspoort bij een bank oid.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
De echte Paypal site maakt gebruik van een extended validation certificate. Dat betekent dat in een moderne browser de adresbalk een andere kleur krijgt als dat certificaat in orde is.
Zo kan ook een n00b controleren of hij/zij op de echte site zit :)

/me bovenstaande site als spoof gerapporteerd bij PayPal, waarschijnlijk binnen een paar uur offline

[ Voor 18% gewijzigd door Henk007 op 17-09-2009 11:03 ]

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05-2025
Alsof een webmaster zo'n mail gaat sturen :)

Zoiets zou dan toch altijd nog vanuit customer services of iets vergelijkbaars moeten komen. Ik blijf me erover verbazen hoe amateuristisch deze scams worden opgepakt. De tekst doet vreemd aan, de handeling doet vreemd aan, mail adres faken & verzinnen moet ook niet al te moeilijk zijn.

Als je mensen voor de gek wil houden, doe het dan goed denk ik dan ;)

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Nooit gebruik maken van links in e-mails wanneer ze vragen je gegevens aan te passen. Ook als je denkt dat het een echte mailtje is, even zelf naar het juiste adres browsen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 18:53

iMars

Full time prutser

Ga naar https://www.paypal.com/nl...=_security-center-outside

Rechts in het midden/onderaan kan je het melden:
Ons waarschuwen voor een spoofbericht/frauduleuze e-mail

Koop hier mijn P1 reader :)

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 19:36
IE8 vindt de site inmiddels al een phising site, dus iedereen wordt nu hopelijk beschemt voor deze scam.

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-12-2025
Je kwam erachter dat het mail adres webmaster@paypals.com is en nog had je twijfels?

Do what you love, do it often

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:16

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Chrome inmiddels ook, dankzij o.a. mijn melding ;)

• BlakHawk
Henk007 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:56:
De echte Paypal site maakt gebruik van een extended validation certificate. Dat betekent dat in een moderne browser de adresbalk een andere kleur krijgt als dat certificaat in orde is.
Zo kan ook een n00b controleren of hij/zij op de echte site zit :)

/me bovenstaande site als spoof gerapporteerd bij PayPal, waarschijnlijk binnen een paar uur offline
Had ik ook al gedaan :)

Pagina: 1