• Matsuka
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-02-2020
Dit topic is bestemd ter bespreking van het faillissement van Completer en voor diegenen die substantieel iets kunnen bijdragen. Dit topic is mede ook opgezet om discussie in de shopreview te voorkomen.

Inmiddels is op verschillende websites (oa. kvk) een melding van het faillissement terug te vinden. De shop communiceerde de faillissementsuitspraak eerder al in e-mails aan klanten:
Bij deze berichten wij u dat op 15 september 2009 door de rechtbank Rotterdam het faillissement is uitgesproken van Completer BV, gevestigd te Rotterdam aan de Boezemstraat 370. De rechtbank stelde mr F.J. Lewis (Thöenes, Van der Hoeff & Lichtenveldt Advocaten, Postbus 13215, 3004 HE Rotterdam, floris.lewis@thladvocaten.nl) aan tot curator, met wiens medeweten en mede namens wie deze email wordt gestuurd.
Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

[ Voor 46% gewijzigd door Orion84 op 21-09-2009 15:11 ]

http://www.youtube.com/watch?v=QENfsjW-rM8

• jsixma
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09-2010
Op dit moment verwijst de website www.completer.nl direct naar Google. Op KVK nog niets bekend over faillisement.

• Phock
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Phock

nick is located above

Ik heb op 5 september een order gedaan voor mijn vader bij deze zaak voor 340 euro, maar nog steeds niets vernomen, mijn vader heeft netjes het bedrag overgemaakt.

Maarja ik heb nog helemaal niets gehoord, toe ik vandaag wilde gaan vragen wat er aan de hand was kreeg ik op hun website Google te zien en hun telefoon wordt niet beantwoord!

Ik baal nu ontzettend, zeker omdat het niet mijn eigen pieken zijn.

Wie weet wat ik hier nu het beste mee kan doen?

don't read this text........

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 13:32

Hmail

Doet ook maar wat.

Jazeker, ze zijn failliet:
Beste Klant,

Bij deze berichten wij u dat op 15 september 2009 door de rechtbank Rotterdam het faillissement is uitgesproken van Completer BV, gevestigd te Rotterdam aan de Boezemstraat 370. De rechtbank stelde mr F.J. Lewis (Thöenes, Van der Hoeff & Lichtenveldt Advocaten, Postbus 13215, 3004 HE Rotterdam, floris.lewis@thladvocaten.nl) aan tot curator, met wiens medeweten en mede namens wie deze email wordt gestuurd.

Geen leveringen meer.
Het faillissement brengt met zich mee dat alle door klanten bestelde producten in beginsel niet, althans niet zonder medewerking van de curator, kunnen worden geleverd. Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de curator.

Besteld en nog niet betaald:
Indien u een bestelling heeft gedaan die u zelf zou afhalen of die onder rembours geleverd zou worden, betekent dat gelukkig dat aan uw zijde geen schade is ontstaan. Immers zou betaling dan plaatsvinden bij levering. Voor informatie over levering van deze zaken kunt u contact opnemen met de curator.

Besteld en wel betaald:
Indien u een product besteld heeft dat reeds vooruit betaald is, dient u als volgt te werk te gaan. Uw schade is in feite het vooruit betaalde bedrag. U dient uw vordering aan te melden bij de curator. Dat dient u te doen bij brief aan hem (Mr F.J. Lewis, Postbus 13215, 3004 HE Rotterdam) met daarin vermeld het bedrag van uw schadevordering en een kopie van uw order(bevestiging). De curator verzocht nadrukkelijk om een en ander per e-mail te doen, gelet op de omvang van het gedupeerde klantenbestand.

Reparaties:
Tenslotte kunnen er nog klanten zijn die een product in reparatie hebben gegeven, al dan niet uit hoofde van garantie. De curator inventariseert deze reparaties. Een aantal zaken bevinden zich onder transporteurs. Enkele van hen zullen zich wellicht beroepen op een retentierecht. U wordt namens de curator verzocht hem schriftelijk (per brief, niet mer email) op de hoogte te stellen indien u goederen in reparatie hebt gegeven die nog niet naar u retour zijn gekomen. De curator zal dan vervolgens inventariseren of ten aanzien van uw goederen een retentierecht wordt geclaimd, zodat hij rechtsreeks met u in contact kan treden.

Gelieve in de correspondentie richting de curator uw adres, email- en telefoongegevens te vermelden.
Nadrukkelijk verzocht de curator ons aan u mede te delen dat de curator op dit moment geen informatie kan geven anders dan hierboven aangegeven. Eerst dient inventarisatie plaats te vinden, alvorens met u in contact kan worden getreden.

Wij beseffen dat de informatie die de curator van u wil hebben ook in onze systemen aanwezig is. Echter, de curator dient vanuit zijn wettelijke taak de informatie van de schuldeisers zelf te ontvangen. Een vordering moet door de schuldeiser zelf bij hem worden ingediend. Hij mag op grond van de wet niet zonder meer uitgaan van de informatie uit onze systemen. Daarom moet hij de bekende schuldeisers aanschrijven met het verzoek hun vordering in te dienen, hetgeen bij deze e-mail namens hem wordt gedaan.

Rest ons u mede te delen dat wij de afloop van onze onderneming betreuren en dat het ons spijt u niet beter te kunnen berichten.

Met vriendelijke groet,

Completer B.V.

[ Voor 0% gewijzigd door Orion84 op 21-09-2009 15:12 . Reden: e-mail adres omgezet naar ubb notatie ]

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Anoniem: 27535

Op dit moment kan je weinig meer dan afwachten tot meer informatie bekend wordt. Één van de ShR geeft aan dat er een mededeling is geweest vanuit de hoster - het kán dus ook een conflict zijn met de hoster zelf, hoewel ik mezelf als webwinkel achter de oren zou krabben als een dergelijk conflict mijn business (website) lamlegt.

Maar goed, wat er precies aan de hand is is feitelijk niet bekend. We kunnen er statistieken of speculaasjes tegenaan gooien, maar veel zin heeft het niet - sterker nog, dat laat vaak de emoties enkel oplopen over wat er misschien aan de hand is. Hoe moeilijk het ook is, je kan weinig meer dan afwachten tot de winkel op je verzoeken reageert of er anderszijds meer informatie beschikbaar komt.

@ hierboven; ik neem aan dat die informatie van completer zelf komt. Echter, is er 'officieel' nog niets terug te vinden. De KvK staat nog normaal, en ik kan verder niets over de uitspraak vinden.

Ook al is er geen reden aan te nemen dat zaken niet kloppen die Completer communiceert, is het wel altijd aan te raden af te wachten met een definitieve conclusie tot de informatie ook door de aangewezen instanties wordt bevestigd.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 16-09-2009 18:24 ]

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

Anoniem: 27535 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:14:
Op dit moment kan je weinig meer dan afwachten tot meer informatie bekend wordt. Één van de ShR geeft aan dat er een mededeling is geweest vanuit de hoster - het kán dus ook een conflict zijn met de hoster zelf, hoewel ik mezelf als webwinkel achter de oren zou krabben als een dergelijk conflict mijn business (website) lamlegt.
Dat zal ik geweest zijn, in de titelbalk stond eerder de naam van hun hoster. Toen werkte het forum (completerforum.nl) nog wel gewoon. Inmiddels is ook dat verdwenen.

Vreemd overigens dat ik de enige lijk die een mail gekregen heeft. Gisteren was er op dat forum ook iemand die nog geen enkel bericht had gehad, terwijl die toch op een PC van € 600+ aan het wachten was.

[ Voor 14% gewijzigd door Hmail op 16-09-2009 18:21 ]

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Zoals ik er inmiddels bij geëdit heb, is er ook niets bekend bij de aangewezen instanties - misschien heb je per ongeluk een klaarstaande mail al ontvangen. Het geeft wel wat inzage in welke richting gedacht kan worden, maar ik blijf zelf toch altijd terughoudend wachten op de officiële kanalen :)

Áls de mail per ongeluk als klaarstaand bij jou terechtkwam, en het faillissement wordt geweigerd om wat voor reden dan ook, dan is de verwarring compleet :+

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-04 16:53

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik heb vanmiddag van de vader van een medewerker mogen vernemen dat de winkel helaas failliet is.

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-04 13:45
Hmail schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:20:
[...]
Vreemd overigens dat ik de enige lijk die een mail gekregen heeft.
Ik heb deze mail ook ontvangen, dus ik denk niet dat dit bericht per ongeluk is verstuurd. Ik had namenlijk ook nog wat te goed van Completer.

[ Voor 24% gewijzigd door nogeeninlog op 16-09-2009 21:05 ]

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-04 16:53

Pathogen

Shoop Da Whoop

nogeeninlog schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:56:
[...]

Ik heb deze mail ook ontvangen. 220 euro naar de filistijnen. Balen, maar gelukkig hoef ik er geen boterham minder door te eten.
Mocht dit inderdaad het mailbericht van Completer zijn, dan kun je zoals daar staat altijd proberen contact op te nemen met de curator om je 220 euro terug te halen. Niet geschoten is natuurlijk altijd mis.

• The-Source
  • Laatst online: 14:17
Vind het jammer dat ik steeds vaker een shop zie verdwijnen. En ben hierdoor ook veel oplettender geworden met bestellen van me spullen. (ruime maand geleden nog een bestelling geplaatst bij een shop die falliet verklaard werd -> toevallig vandaag brief van curator gehad)
Maar om nou steeds te gaan betalen met creditcard of onder rembours is juist voor alle shops vervelend. Want ipv direct het geld (IDeal bv) kan het bij rembours wel 3 weken duren voordat het geld er is en bij grote uitstaande bedragen gaan juist die shop met hele kleine marges kapot.

Hoop dat andere tweakers niet voor veel geld de dupe zijn.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

• Visser1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-12-2020
@hierboven betreffende 'officiële instanties'

http://insolventies.rechtspraak.nl/Default.aspx

Hier kun je het opzoeken (KVK nummer e.d.)

Ik kan niks vinden, kan dus zijn dat het gewoon nog niet bijgewerkt is. Officiële instanties zijn niet altijd tijdig. Ook kan completer B.V. in een holding zitten die als geheel failliet is, weet niet wat er dan vermeld wordt.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-04 17:04

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Visser1 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:32:
@hierboven betreffende 'officiële instanties'

http://insolventies.rechtspraak.nl/Default.aspx

Hier kun je het opzoeken (KVK nummer e.d.)

Ik kan niks vinden, kan dus zijn dat het gewoon nog niet bijgewerkt is. Officiële instanties zijn niet altijd tijdig. Ook kan completer B.V. in een holding zitten die als geheel failliet is, weet niet wat er dan vermeld wordt.
Die holding is terug te vinden via KvK, maar ook op het KvK nummer van de Holding kon ik eerder vandaag nog geen uitspraken vinden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Anoniem: 318566

Ik heb ook de mail gekregen dat Completer.nl failliet is. Zou er enige manier zijn om in te kunnen schatten hoeveel schuldeisers er precies zijn? Ik neem aan dat hoe minder schuldeisers er zijn, hoe groter de kans is dat men zijn geld terug krijgt.

Anoniem: 318566 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:03:
Ik heb ook de mail gekregen dat Completer.nl failliet is. Zou er enige manier zijn om in te kunnen schatten hoeveel schuldeisers er precies zijn? Ik neem aan dat hoe minder schuldeisers er zijn, hoe groter de kans is dat men zijn geld terug krijgt.
Een bedrijf gaat niet voor niets failliet natuurlijk. Allereerst zullen de bank en de staat hun gram halen, en als er dan wat overblijft wordt dat verdeeld over alle anderen. De ervaring leert dat de kans dat dat een significant bedrag is gering is en het erg lang duurt voordat het uitgekeerd wordt (> jaar).

Anoniem: 318566

Dus er is weinig aan te doen behalve afwachten?

Anoniem: 318566 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:57:
Dus er is weinig aan te doen behalve afwachten?
De e-mails geven aan dat er een curator is aan te schrijven, hoewel er verder geen 'officiële' status bekend is kan je contact opnemen met de curator om je claim in te dienen of in ieder geval zeker te stellen dat je bekend staat als iemand die betaald heeft voor iets wat zeer waarschijnlijk niet meer geleverd gaat worden.
Besteld en wel betaald:
Indien u een product besteld heeft dat reeds vooruit betaald is, dient u als volgt te werk te gaan. Uw schade is in feite het vooruit betaalde bedrag. U dient uw vordering aan te melden bij de curator. Dat dient u te doen bij brief aan hem (Mr F.J. Lewis, Postbus 13215, 3004 HE Rotterdam) met daarin vermeld het bedrag van uw schadevordering en een kopie van uw order(bevestiging). De curator verzocht nadrukkelijk om een en ander per e-mail te doen, gelet op de omvang van het gedupeerde klantenbestand.
Maar zoals gezegd zou ik ook dan niet te veel hoop hebben op spoedige uitslag of je geld terug krijgt en hoeveel.

• The-Source
  • Laatst online: 14:17
Maar mocht je er spullen hebben besteld die je echt nodig hebt (bv binnen 2 weken ;) ) dan kun je het beter ergens anders gaan bestellen. Want op tijdige levering hoef je niet te wachten omdat het bijna zeker is dat de toko failliet is. KvK vermelding en officieel bericht curator missen alleen nog.

Mocht er ooit geleverd gaan worden dan kun je altijd nog gebruik maken van Wet kopen op afstand ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16195

Ik heb net vorige week vrijdag telefonisch een pc besteld daar en vooruit betaald, heb nooit een e-mail gekregen met een bevestiging, heb alleen een ordernummer en een printcreen van de overboeking in m'n mail staan :(
Dat dient u te doen bij brief aan hem (Mr F.J. Lewis, Postbus 13215, 3004 HE Rotterdam) met daarin vermeld het bedrag van uw schadevordering en een kopie van uw order(bevestiging). De curator verzocht nadrukkelijk om een en ander per e-mail te doen
het liefst via e-mail maar je moet wel een brief schrijven :?

Ik kan ook geen e-mail vinden :(

gvd wat een timing :(

<edit>
email staat in de brief. overheen gelezen

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 16195 op 18-09-2009 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8733

Het wordt overigens tijd dat bij dit soort gebeurtenissen particuliere klanten die reeds betaald hebben zonder geleverd te krijgen vooraan komen te staan bij schuldeisers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16195

nou, dit is voorlopig mijn e-mail naar de curator, nog tips/wijzigingen?
Geachte meneer Lewis,

Op vrijdag 11 september 2009 heb ik bij completer.nl telefonisch een YS PC Active met Windows Vista Home Basis besteld. Ik heb mijn gegevens doorgegeven, en een ordernummer ****** gekregen van de persoon aan de telefoon. Spijtig genoeg heb ik geen naam genoteerd. Er werd mij gezegd: Als je het geld vanmiddag overmaakt naar ons rekeningnummer, sturen we het maandag nog op de bus. Zo gezegd, zo gedaan. Een schermafdruk van de overboeking heb ik toegevoegd, deze heb ik diezelfde vrijdag na de overboeking gemaakt.

Nu ben ik de afgelopen dagen ziek geweest, en heb niet de mogelijkheid gehad om informatie te krijgen betreffende de status van mijn order, onderwijl hopend dat de computer geleverd wordt zoals mondeling toegezeg. Nu zit ik op mijn werk, en ontdek tot mijn zeer grote schrik dat de winkel failliet is verklaard!

Ik heb geen e-mail bevestiging gekregen van de order, vermoedelijk omdat ze wel wisten dat ze niet gingen leveren. Het lijkt mij dat een winkel wel dagen van tevoren weet wat de status van de zaak is, en ik voel mij dan ook flink bedrogen.

Afgezien van mijn woede en frustratie heb ik ook enkele vragen/zorgen;

wat gebeurt er nu?
Hoe krijg ik mijn overgemaakte geld terug?
Krijg ik dit überhaupt terug?
hoe lang gaat dit duren?

Graag zou ik op de hoogte gehouden willen worden betreffende het proces van terugvordering van de vooruitbetaalde betaling.

Hoogachtend,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Anoniem: 8733 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:32:
Het wordt overigens tijd dat bij dit soort gebeurtenissen particuliere klanten die reeds betaald hebben zonder geleverd te krijgen vooraan komen te staan bij schuldeisers.
Vind ik ook...
Een bank weet van het risico bij een lening en een bank heeft over de afgelopen jaren rente ontvangen en dus geld verdiend.
Een klant die nog niet betaald heeft en wel geleverd gekregen, die moet ook gewoon betalen alsnog toch? Maar andersom niet? Vreemde zaak!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dfrenner schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:07:
[...]

Vind ik ook...
Een bank weet van het risico bij een lening en een bank heeft over de afgelopen jaren rente ontvangen en dus geld verdiend.
Een klant die nog niet betaald heeft en wel geleverd gekregen, die moet ook gewoon betalen alsnog toch? Maar andersom niet? Vreemde zaak!
Wellicht interessant discussievoer voor een apart topic :)

Wat betreft aanmelden bij de curator denk ik dat je het het best zo kort en zakelijk mogelijk kan houden; de curator heeft geen boodschap aan woede of frustratie (hij kan er zowel persoonlijk als zakelijk niets mee).
Hoe het verder gaat en wat je kan verwachten zal zonder antwoord blijven: de e-mail vermeld al dat eerst een inventarisatie zal moeten plaatsvinden. De vraag óf en wanneer is volledig afhankelijk van die inventarisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

Ik krijg zojuist een brief van de curator. Russisch voor mij, iemand die het in begrijpelijk Nederlands kan uitleggen?
Uw e-mail van 15 september 2009 heb ik in goede orde ontvangen.
Ik plaatste u op de lijst van voorlopig erkende concurrente crediteuren voor een bedrag van € 53.99.
Gelet op de stand van de boedel kan ik u thans al berichten dat er waarschijnlijk geen uitkering aan de (concurrente) crediteuren zal plaatsvinden. Het faillissement zal, zoals het er nu uitziet, te zijner tijd worden opgeheven bij gebrek aan baten, over welke opheffing ik u dan zal berichten.
Mochten er zich voor de crediteuren van belang zijnde onwikkelingen voordoen, dan zult u daarover door mij worden geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 23:40
Simpel. Curator verteld je nu al dat je niets hoeft te verwachten, en dat gaat hij bevestigen als alles debiteuren verwerkt zijn.

vertaling :

Uw e-mail van 15 september 2009 heb ik in goede orde ontvangen. duidelijk toch?
Ik plaatste u op de lijst van voorlopig erkende concurrente crediteuren voor een bedrag van € 53.99. Je hebt aangegeven dat je nog 53,99 te goed hebt, en dat heb ik geregistreerd
Gelet op de stand van de boedel kan ik u thans al berichten dat er waarschijnlijk geen uitkering aan de (concurrente) crediteuren zal plaatsvinden. zoals ik nu kan beoordelen zijn er meer schulden dan bezittingen, er blijft niets over om te verdelen over de schuldeisers Het faillissement zal, zoals het er nu uitziet, te zijner tijd worden opgeheven bij gebrek aan baten, over welke opheffing ik u dan zal berichten.Als alles is afgehandeld krijg je daar bericht over
Mochten er zich voor de crediteuren van belang zijnde onwikkelingen voordoen, dan zult u daarover door mij worden geïnformeerd.duidelijk toch?

[ Voor 78% gewijzigd door WVL_KsZeN op 18-09-2009 13:49 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
Anoniem: 16195 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:55:
nou, dit is voorlopig mijn e-mail naar de curator, nog tips/wijzigingen?

[...]
Ik persoonlijk zou het emotionele gedeelte eruit halen aangezien dat toch niks gaat helpen. De curator bekijkt de zaak puur zakelijk.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gezien communicatie van de curator was het al duidelijk, maar het faillissement is nu ook ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Ik heb het bericht bij de ShopReview aangepast.

Completer Netwerken B.V., wat dus een aparte rechtspersoon is, staat *niet* als failliet vermeld:
http://www.completernetwerken.nl/overons.html

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 18-09-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

WVL_KsZeN schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:46:
Simpel. Curator verteld je nu al dat je niets hoeft te verwachten, en dat gaat hij bevestigen als alles debiteuren verwerkt zijn.

vertaling :

Uw e-mail van 15 september 2009 heb ik in goede orde ontvangen. duidelijk toch?
Ik plaatste u op de lijst van voorlopig erkende concurrente crediteuren voor een bedrag van € 53.99. Je hebt aangegeven dat je nog 53,99 te goed hebt, en dat heb ik geregistreerd
Gelet op de stand van de boedel kan ik u thans al berichten dat er waarschijnlijk geen uitkering aan de (concurrente) crediteuren zal plaatsvinden. zoals ik nu kan beoordelen zijn er meer schulden dan bezittingen, er blijft niets over om te verdelen over de schuldeisers Het faillissement zal, zoals het er nu uitziet, te zijner tijd worden opgeheven bij gebrek aan baten, over welke opheffing ik u dan zal berichten.Als alles is afgehandeld krijg je daar bericht over
Mochten er zich voor de crediteuren van belang zijnde onwikkelingen voordoen, dan zult u daarover door mij worden geïnformeerd.duidelijk toch?
Ok, thanks, vooral dat stukje "het faillissement zal te zijner tijd worden opgeheven bij gebrek aan baten" snap ik alleen niet helemaal. Ze zijn toch failliet? Wat wordt er dan opgeheven, en wat zijn de 'baten'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

baten zijn inkomsten/bezittingen (als in de kost gaat voor de baat uit). Gebrek aan geld dus - faillisement opheffen bij gebrek aan baten betekent de boel begraven. Schuldeiders blijven dan met lege handen achter, helaas.

Als er nog wel baten zijn (er zit nog wat geld in, of een gebouw of iets anders) kan er vanuit een failissement evt nog een doorstart komen - maar de curator geeft aan dat ie dat niet ziet gebeuren.

[ Voor 31% gewijzigd door franssie op 18-09-2009 14:04 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Anoniem: 27535 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:59:
Gezien communicatie van de curator was het al duidelijk, maar het faillissement is nu ook ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Ik heb het bericht bij de ShopReview aangepast.

Completer Netwerken B.V., wat dus een aparte rechtspersoon is, staat *niet* als failliet vermeld:
http://www.completernetwerken.nl/overons.html
Check, curatoren.nl heeft 'm inmiddels ook vermeld staan. De startpost en titel heb ik zodoende ook even aangepast.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

franssie schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:03:
baten zijn inkomsten/bezittingen (als in de kost gaat voor de baat uit). Gebrek aan geld dus - faillisement opheffen bij gebrek aan baten betekent de boel begraven. Schuldeiders blijven dan met lege handen achter, helaas.

Als er nog wel baten zijn (er zit nog wat geld in, of een gebouw of iets anders) kan er vanuit een failissement evt nog een doorstart komen - maar de curator geeft aan dat ie dat niet ziet gebeuren.
:/
Dus het komt er op neer dat ik met mijn 50 euro en de vele anderen met enkele honderden euro's de bank hebben gefinancieerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 23:40
Hmail schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:13:
[...]

Dus het komt er op neer dat ik met mijn 50 euro en de vele anderen met enkele honderden euro's de bank hebben gefinancieerd?
Nee, het zijn nu niet jouw 50 euro meer, de bank is waarschijnlijk ook veel geld kwijt, maar jij bent waarschijnlijk alles kwijt.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 20:57

Royz

Kleurenblind!!

[...]

dat heb je sowieso al gedaan buiten dit faillissement om lol. blijft risky om eerst te betalen en dan te laten bezorgen. bestel vaak bij 4launch en zie het daar ook nog wel een keer gebeuren (alheowel ik daar totaal geen inzicht in heb!!)

[ Voor 22% gewijzigd door Royz op 18-09-2009 14:23 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiffer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 11:12
Bestaat er geen stichting voor webshops zoals het SGR (stichting garantiefonds reisgelden)?

Want het SGR heeft mijn vakantie toch gered deze zomer.

dan zou het heel wat veiliger worden voor consumenten te bestellen en vooraf te betalen bij webshops vooral in deze krediet crisis.

[ Voor 3% gewijzigd door swiffer op 18-09-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Dat is een beetje een simplistische en populistische stelling - het is begrijpelijk dat mensen niet blij zijn als ze schade oplopen, maar om dan achteraf tegen het systeem te gaan schoppen... In principe is het algemeen bekend dat het zo werkt bij een faillissement; waar was je protest vóór je gedupeerd was?

Als banken niet een stukje meer zekerheid krijgen bij het toch al aanzienlijke verlies wat ook zij zullen moeten nemen, zullen ze gewoon veel hogere kosten bij financieringen gaan rekenen en over de hele linie minder geneigd zijn tot financiering - met alle gevolgen voor de totale economie van dien.

Moet je je afvragen waarom de één voorrang krijgt op de ander, dan kan je je wellicht beter afvragen waarom de belastingdienst voorrang heeft. Ook daarbij blijft, die werkwijze is al jaaaaaren zo, dus waarom is het ineens schandalig als het een keer toevallig jou treft? honderdduizenden gedupeerden gingen je voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

swiffer schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:24:
Bestaat er geen stichting voor webshops zoals het SGR (stichting garantiefonds reisgelden)?

Want het SGR heeft mijn vakantie toch gered deze zomer.

dan zou het heel wat veiliger worden voor consumenten te bestellen en vooraf te betalen bij webshops vooral in deze krediet crisis.
En wie gaat dat betalen denk je? De shops zouden ook simpelweg wat minder idioot kleine marges kunnen hanteren, om op die manier een wat gezonder bedrijf te kunnen creëren, maar jan de consument wil nu eenmaal voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

Nu is er een crisis, waardoor financiers en leveranciers hun uitstaande kredieten tegen het licht houden (al dan niet gedwongen door hun kredietverzekeraar) waardoor de shops die ineens minder krediet aan mogen houden (en dus flink moeten aflossen) de rekening gepresenteerd krijgen. De shops die dat niet op kunnen vangen lopen dan flink risico om te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Hoe lossen jullie dat op dan? Nooit meer iets vooraf betalen ofzo?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Royz schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:36:
Dat is eigenlijk de enige manier waarop je als consument je risico flink kan beperken ja. Je zit bij een later faillissement dan hoogstens met het probleem dat de partij die jou garantie zou moeten verlenen er niet meer is.

Daarnaast gewoon goed opletten op signalen dat het niet zo goed gaat met een shop etc. Maar ook dat zegt niet altijd alles. Ook een grote bekende shop, waar alles tot kort voor het eind soepel loopt kan ineens in de problemen komen als een financier/leverancier de kredietkraan dichtdraait.

Persoonlijk koop ik dure zaken, zoals mijn fotoapparatuur, daarom liever gewoon in een plaatselijke winkel, of bestel ik bij een webwinkel met een afhaalpunt wat een beetje in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
Orion84 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:36:
En wie gaat dat betalen denk je? De shops zouden ook simpelweg wat minder idioot kleine marges kunnen hanteren, om op die manier een wat gezonder bedrijf te kunnen creëren, maar jan de consument wil nu eenmaal voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
Dat zou dan net zoals bij de reizen de consument zelf zijn. (bijdrage verzekering)
Maar daar wordt het artikel weer niet goedkoper van. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Inderdaad - ik betaal niet vooraf. Ik bestel wel vooruit, maar betaal bij afhalen, en bij voorkeur bij shops waar dat ook daadwerkelijk kan ongeacht of dat PIN of cash is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

alt-92 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:46:
offtopic:
Inderdaad - ik betaal niet vooraf. Ik bestel wel vooruit, maar betaal bij afhalen, en bij voorkeur bij shops waar dat ook daadwerkelijk kan ongeacht of dat PIN of cash is.
Misschien handig voor een apart topic? hoe het risico beperken (verschillende sites bestellen ipv 1 vaste, geen vooruitbetalingen enzo?) en de gevolgen wbt garantie bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik deed het altijd al afhalen bij hun afhaalpunt. Garantie claimen zal nu wel lastig worden.
Ik vergis me met een andere shop die een naam heeft die er veel op lijkt :)

[ Voor 31% gewijzigd door Marzman op 18-09-2009 17:45 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Royz schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:48:
[...]

Misschien handig voor een apart topic? hoe het risico beperken (verschillende sites bestellen ipv 1 vaste, geen vooruitbetalingen enzo?) en de gevolgen wbt garantie bijv?
Leef je uit. Al vind ik het meer gezond verstand gebruiken, maar dat ben ik weer.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

alt-92 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:04:
[...]

Leef je uit. Al vind ik het meer gezond verstand gebruiken, maar dat ben ik weer.
Ik heb nu geen tijd, maar bijv:
Orion84 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:41:
[...]
Daarnaast gewoon goed opletten op signalen dat het niet zo goed gaat met een shop etc.
ik zou mijn god niet weten waar ik dat kan doen. misschien zjin er wel tweakers die inside info hebben en durven delen... who knows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Royz schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:05:
[...]

ik zou mijn god niet weten waar ik dat kan doen. misschien zjin er wel tweakers die inside info hebben en durven delen... who knows
offtopic:
Shopreviews, het begint meestal met vertraagde leveringen.

Het is natuurlijk niet zo zwart/wit is dat je het een waarschuwing er uit kan scripten. Sommige dingen zijn echt moeilijk leverbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 18-09-2009 15:19 . Reden: Maar in een edit, anders wordt Orion boos ;) ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-03 10:49
Marzman schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:06:
[...]

Als dat echt een 'KPI' is voor shop faillesementen dan zou T.net wellicht een soort alert kunnen inbouwen met behulp van shopreviews.

Dan moet er bij de shopreview doormiddel van een vinkje kunnen worden aangegeven wat voor een probleem er is, waaronder een late of geen levering. Als een shop nu binnen een bepaalde tijd een x-aantal percentage verlate leveringen heeft na een x-aantal reviews dan zou je een soort van alert kunnen maken??

Dit zal natuurlijk nooit fullproof zijn en allesomvattend. Er zullen altijd shops zijn die dan wellicht een alert krijgen waar een leverancier zelf iets problematisch heeft of een shop die wel tenonder gaat, maar waar geen of te weinig slechte reviews van voorbij komen.

edit:

sorry voor het offtopic geleuter, zal dit wel ff copy pasten in het desbetreffende relevante topic. In ieder geval alle mogelijk gedupeerden veel sterkte! De mensen van completer natuurlijk ook veel sterkte voor hen zal het ook geen fijne aangelegenheid zijn!

[ Voor 36% gewijzigd door Gizzy op 18-09-2009 15:19 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Zullen we proberen weer een beetje terug on-topic te gaan? :)

Discussie over hoe je kan voorkomen dat je gedupeerd raakt door een faillissement kan in een apart topic en ook voor feature requests met betrekking tot de Shop Review zijn betere kanalen dan dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:06:
[...]

Dat zegt niet altijd alles (en kan ook niet). Zoals hier zijn er mensen die afgelopen vrijdag nog een bestelling geplaatst hebben. Op dat moment was de laatste negatieve review van oktober 2007 (!). Vooral winkels die aan het eind geen paniekvoetbal gaan spelen (wat verstandig is mochten ze uit het dal komen) zullen weinig sporen laten zien van problemen.

ShopReviews zijn bruikbaar als tool bij het maken van een keuze, maar dan voor normale zaken, en niet voor uitzonderingen als faillissementen. Het enige wat je daarbij kan doen is je eigen risico beperken. Ik vind het wel een idee om (zeker in deze tijd) een aankoophandleiding op te zetten. Ik zal dit weekend eens gaan sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

Anoniem: 27535 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:26:
[...]

Dat is een beetje een simplistische en populistische stelling - het is begrijpelijk dat mensen niet blij zijn als ze schade oplopen, maar om dan achteraf tegen het systeem te gaan schoppen... In principe is het algemeen bekend dat het zo werkt bij een faillissement; waar was je protest vóór je gedupeerd was?

Als banken niet een stukje meer zekerheid krijgen bij het toch al aanzienlijke verlies wat ook zij zullen moeten nemen, zullen ze gewoon veel hogere kosten bij financieringen gaan rekenen en over de hele linie minder geneigd zijn tot financiering - met alle gevolgen voor de totale economie van dien.

Moet je je afvragen waarom de één voorrang krijgt op de ander, dan kan je je wellicht beter afvragen waarom de belastingdienst voorrang heeft. Ook daarbij blijft, die werkwijze is al jaaaaaren zo, dus waarom is het ineens schandalig als het een keer toevallig jou treft? honderdduizenden gedupeerden gingen je voor...
Ik zeg niet dat het systeem niet klopt. Ik kèn het systeem niet eens, hoe zou ik dan moeten zeggen dat het niet klopt?
Ik ben gedesillusioneerd, ik had geld, en ik lees nu ineens dat de bank daar bovenop is gaan zitten. Dat kun je simplistisch en populistisch vinden, wat dit betreft ben ik echt een boerenlul die een dode monitor heeft, geen geld voor een nieuwe, maar, hoewel met moeite, 50 euro kon missen voor een KVM switch.
En zo zijn de medewerkers van Completer waarschijnlijk ook gedesillusioneerd nu die te horen hebben gekregen dat ze heeeeel erg lang mogen gaan wachten voordat ze hun geld krijgen. Zijn zij dan ook simplistisch? Moeten ze niet zeuren omdat het systeem nou eenmaal zo werkt? Natuurlijk niet.
Terwijl zelfs voor hun geldt dat er mensen zijn die nòg meer geld kwijt zijn.
En ja, ik baal. Natuurlijk. Maar ik beweer niet dat ik meer recht heb om te balen dan anderen. Sterker nog, ik dank God op mijn blote knietjes dat ik geen 600 euro voor een nieuwe PC heb neergelegd bij hun. Die 50 euro heb ik al 30 keer omgedraaid voordat ik hem uitgaf, en ik heb ook echt medelijden met hen, geen PC, geen geld. Wat mij betreft hebben zij meer recht om hun geld terug te krijgen dan ik.
Natuurlijk had ik achteraf dingen anders kunnen doen. Maar hetzelfde geld voor iedereen die een boete krijgt omdat 'ie te snel rijd. Ook die balen. Ook die hadden het anders kunnen doen.

edit: sorry Orion, jouw bericht kwam terwijl ik dit aan het schrijven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 27535 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:16:
[...]

Dat zegt niet altijd alles (en kan ook niet). Zoals hier zijn er mensen die afgelopen vrijdag nog een bestelling geplaatst hebben. Op dat moment was de laatste negatieve review van oktober 2007 (!). Vooral winkels die aan het eind geen paniekvoetbal gaan spelen (wat verstandig is mochten ze uit het dal komen) zullen weinig sporen laten zien van problemen.

ShopReviews zijn bruikbaar als tool bij het maken van een keuze, maar dan voor normale zaken, en niet voor uitzonderingen als faillissementen. Het enige wat je daarbij kan doen is je eigen risico beperken. Ik vind het wel een idee om (zeker in deze tijd) een aankoophandleiding op te zetten. Ik zal dit weekend eens gaan sleutelen.
Ik zeg ook niet dat het alles zegt (zeker niet voor nieuwe producten die nog niet vollop verkrijgbaar zijn), maar we maken Orion boos denk ik als we hier op doorgaan :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

...maar we maken Orion boos denk ik als we hier op doorgaan...
Inderdaad, zoals gezegd: on-topic graag. Aangezien een deel van de reacties wel on-topic was ga ik dit topic niet opsplitsen, tenzij het nog verder uit de hand loopt.

Wat betreft algemene tips en tricks omtrent veilig webshoppen ben ik benieuwd naar het initiatief van Floppus. Ter zijner tijd krijgen mensen die daar aan willen bijdragen daar vast de mogelijkheid voor. Discussie over het hoe faillissementen precies in elkaar steken en dergelijke kan verder gevoerd worden in Faillissementen, hoe en wat :)

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 18-09-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.j.deroos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:37
wat moet ik doen?
ik heb in mei daar spullen gehaald, en heb nu waarschijnlijk een defect.
ben ik dan de pineut? of wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

r.j.deroos schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 19:55:
wat moet ik doen?
ik heb in mei daar spullen gehaald, en heb nu waarschijnlijk een defect.
ben ik dan de pineut? of wat moet ik doen?
Kijken of je via de fabrikant iets kan regelen?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.j.deroos
  • Laatst online: 11:37
oke, dat wordt proberen dan.

• The Chaser
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-11-2024
Voor de belgen onder ons (completer.be);
Ik heb flink wat klanten die een completer pc hebben. (die ik doorverkocht)
Daarom regel ik voor hun allen, een non-profit garantie.

Aangezien ik IT Manager ben heb ik wel wat nuttige tips:
Een onderdeel van een pc word ook gemaakt door een fabrikant.
Is het onderdeel stuk, contacteer de fabrikant, je factuur geld als garantie bewijs.
In vele gevallen moet je opletten dat de garantieperiode meerstal 1 jaar is.
Andere delen zijn daarintegen levelslang (kingston geheugen).

Wie als consument de fabrikant niet kan benaderen neemt beter een professioneel * bedrijf onder de hand.
Deze zullen je graag als klant aannemen en je garantie uitzoeken.

Dat is een werkje wat me niet vreemd is.
Dus bij vragen....

*Bedrijven die toonaangevende partners hebben en een eigen Tech. Dienst hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door The Chaser op 19-09-2009 01:03 . Reden: Spelfout ]

• Patjeee
  • Laatst online: 25-04 14:11

Patjeee

Ik woon in Boston MA

Hoe zit het met mijn garantie , ik heb 2 maandjes geleden nog iets gekocht bij een vriend van mij die daar werkt
:s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:11
Verdomme, wat baal ik.

Paar maanden terug een YS Zomeractie pc gekocht (o.a. Core i7 920, 12 gb ddr 3, Saphire 4350 1 gb, Samsung EcoGreen F2 harddisk) bij completer, omdat mijn Compal IFL 90 notebook (ongeveer 1,5 jaar geleden gekocht bij Friesland Computers, wat nu failliet is) begon te begeven.

Probleem is nu, mijn Samsung EcoGreen F2 harddisk gaat sinds een week heftig tekeer, wanneer je iets op wilt slaan op de harddisk. Ik heb dus het idee dat hij binnenkort overlijdt. Iemand enig idee of Samsung iets voor mij kan betekenen, nu Completer failliet is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:25

Bolletje

Moderator Harde Waren
SparTi schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:34:
Probleem is nu, mijn Samsung EcoGreen F2 harddisk gaat sinds een week heftig tekeer, wanneer je iets op wilt slaan op de harddisk. Ik heb dus het idee dat hij binnenkort overlijdt. Iemand enig idee of Samsung iets voor mij kan betekenen, nu Completer failliet is? :?
Ja, met Samsung kan je volgens mij rechtstreeks contact opnemen. Dan kijken ze echter wel naar de productiedatum volgens mij (waardoor je garantietermijn wat korter is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:11
Bolletje92 schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:43:
[...]

Ja, met Samsung kan je volgens mij rechtstreeks contact opnemen. Dan kijken ze echter wel naar de productiedatum volgens mij (waardoor je garantietermijn wat korter is).
Bedankt, hier kan ik wat mee. :) Las net op de samsung site dat harddisk een garantie hebben van 3 jaar, in dat geval is de kans klein dat de garantietermijn wat korter is. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52621

franssie schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:03:

Is niet helemaal waar. Faillisement betekend dat je onder curatele staat. Je kan dus geen geld halen bij degeen die failliet is. Alles gaat via de curator namelijk, bij hem moet je dan ijn voor geld! (als er nog wat over is).
Als een faillissement word opgeheven, betekend dit dat de jacht weer geopend word, in principe. En dat je dus weer achter je geld kan proberen te gaan. Tenminste, als het een privepersoon betreft. (dus ook als het een eenmanszaak was). In geval van een BV heb je wel pech. Want dan zijn de eigenaren niet persoonlijk aansprakelijk (behalve als blijkt dat het faillissement door mismanagement hun eigen schuld is). Je kan dan het geld alleen bij de BV halen, maar omdat die niet meer bestaat, sta je met lege handen.

Ik heb niet gekeken, maar ik neem aan dat completer een bv was?

edit: ja dus.

in dat geval.. als je al betaald hebt, kan je kijken of je daar voor verzekerd was. Volgens mij kan je je geld terugkrijgen als je met paypall of creditcard betaald hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 52621 op 21-09-2009 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WVL_KsZeN schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:21:
[...]

Nee, het zijn nu niet jouw 50 euro meer, de bank is waarschijnlijk ook veel geld kwijt, maar jij bent waarschijnlijk alles kwijt.
hij heeft wel een punt.
Stel, alle vooruitbetalingen zouden genoeg zijn om de schulden van de bank volledig te dekken, dan gaat dat geld echt wel naar de banken toe! En dan is het inderdaad zo dat je de banken hebt gefinancierd.
De banken worden, net als altijd, het meest beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:21

Haan

dotnetter

SparTi schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:57:
[...]

Bedankt, hier kan ik wat mee. :) Las net op de samsung site dat harddisk een garantie hebben van 3 jaar, in dat geval is de kans klein dat de garantietermijn wat korter is. :9
Je moet het serienummer van je harddisk invoeren op de site om te zien of je er garantie op hebt (klik). Als je pech hebt, heb je een OEM schijf, waarbij de garantie door de (inmiddels failliete..) systeembouwer gegeven moet worden.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je pech hebt?
REKEN maar dat het een OEM schijf is!
Want die zijn veel goedkoper voor de systemenbouwers!
Enigste wat je dan nog kan doen is naar de fabrikant van het systeem...

edit: het systeem is dus door completer zelf gebouwd, begrijp ik.
In dat geval is de kans ook wel iets groter dat ze geen OEM hebben gebruikt, maar gewoon een bulk uit de verkoopvoorraad. Dus ik help het je hopen.
Het is helaas dus geen notebook ofzo, dat je naar de fabrikant van de notebook kan gaan.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 52621 op 21-09-2009 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317276

Heel veel sterkte aan een ieder die de afgelopen weken iets besteld heeft bij completer.

Begrijp alleen niet zo goed dat jullie niet op de hoogte waren van de executie verkoop van afgelopen 17 Sept door de belastingdienst Rotterdam.

Stond al een aantal weken aangekondigd op de volgende site, misschien handig voor in de toekomst de
link http://veilingdeurwaarder.nl/arachna-Home-2-1.htm

*knip* geroddel over de eigenaar en z'n auto voegt niets toe aan dit topic

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 21-09-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Al een aantal weken? Wordt zoiets niet pas in gang gezet op het moment dat het faillissement is uitgesproken?

Lijkt me tenminste nogal stug dat er al sprake is van een executieverkoop voordat het faillissement is uitgesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Laatst online: 19-03 11:04

Sen

<-->

Orion84 schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:25:
Al een aantal weken? Wordt zoiets niet pas in gang gezet op het moment dat het faillissement is uitgesproken?

Lijkt me tenminste nogal stug dat er al sprake is van een executieverkoop voordat het faillissement is uitgesproken?
nee hoor en ik wist ook al van die veiling. is vrij normaal voor de belastingdienst. Die hoeven namelijk geen faillissement aan te vragen die krijgen op elke manier hun geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308166

Phew, ik wilde een dag van tevoren mijn computer opsturen voor reparatie(voeding is kapot). Alleen omdat ze de telefoon niet opnamen had ik het nog niet gedaan. Nu ben ik er blij mee, anders was ik mijn pc misschien een tijdje kwijt xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Royz schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:36:
Dat is inderdaad de enige manier om zoiets te voorkomen. "Boter bij de vis" noemen ze dat.

Het blijft je eigen keuze om vooruit te betalen en maar af te wachten of en wanneer er geleverd gaat worden. Daarmee wil ik niet zeggen, dat ik alles bij levering betaal. Maar ik neem wel "bewust" een risico als ik iets vooruitbetaal. Het product moet dan dus ook echt wel een stuk goedkoper zijn, wil ik dat risico nemen. Op een bestelling van pak-m-beet 400 euro, is 10 euro verschil (2.5 procent) me het risico niet waard. Voor die 2.5 procent extra bestel ik het wel ergens waar ik bij levering kan betalen.

Hoe dan ook doe ik vluchtig "altijd" een soort van "kredietwaardigheidscheck" bij bedrijven waar ik van plan ben om vooraf iets te gaan betalen. En helaas krijgt een bedrijf echt minpunten bij die "check" als het een goedkope dozenschuiver is. Die bedrijven draaien namelijk op de cashflow die de binnenkomende orders opleveren. Ze hebben nauwelijks zelf kapitaal om mee te ondernemen. De inkomsten van de ene order worden gebruikt om de spullen van de volgende order mee in te kopen. In het geval van een faillissement is er dus in 9 van de 10 gevallen nauwelijks "boedel" om te verdelen en in zo'n geval pis je als consument gewoon altijd naast de pot. Na aftrek van de kosten voor de curator en de preferente vorderingen blijft er gewoon niets tot heel weinig over.

Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten

Input welkom, maar let even op de topicwarning :) Geen discussie over hoe mensen vinden dat het ZOU moeten werken, enkel over hoe het NU werkt svp.

Anoniem: 305718

Anoniem: 317276 schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:47:
Heel veel sterkte aan een ieder die de afgelopen weken iets besteld heeft bij completer.

Begrijp alleen niet zo goed dat jullie niet op de hoogte waren van de executie verkoop van afgelopen 17 Sept door de belastingdienst Rotterdam.

Stond al een aantal weken aangekondigd op de volgende site, misschien handig voor in de toekomst de
link http://veilingdeurwaarder.nl/arachna-Home-2-1.htm

[mbr]*knip* geroddel over de eigenaar en z'n auto voegt niets toe aan dit topic[/mbr]
deze link heb ik ook een tijd terug al doorgegeven via de submit van deze site. Helaas is er niks mee gedaan waardoor vele tweakers hun geld waarschijnlijk kwijt zijn... jammer vanuit de kant van Tweakers.net

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik vind het niet in de haak dat je stelt dat tweakers daardoor hun geld kwijt zijn. Je bent je geld sowieso kwijt. Het hele kenmerk van faillissement is dat er geen geld meer is om de opeisbare schulden te betalen. Je kunt dus hooguit nog proberen om aanspraak te maken op een product als zijnde jouw eigendom, als je het al volledig hebt betaald en het identificeerbaar is binnen de boedel. Bij computerapparatuur is dat zelden het geval; alleen als je bijv. een product hebt ingestuurd ter reparatie of omruil, en je hebt het serienummer, dan maak je een kans.

Maar waarom mensen via een executieverkoop hun geld terug zouden kunnen krijgen, dat snap ik niet. Ik snap al helemaal niet waarom het ineens de verantwoordelijkheid van t.net zou zijn om mensen daartegen te waarschuwen. Wel de mondige consument uithangen, maar óók gaan piepen dat je niet wist van de executieverkoop? Dan moet je zelf beter opletten. Google is your friend.
Anoniem: 52621 schreef op maandag 21 september 2009 @ 10:29:
[...]

hij heeft wel een punt.
Stel, alle vooruitbetalingen zouden genoeg zijn om de schulden van de bank volledig te dekken, dan gaat dat geld echt wel naar de banken toe! En dan is het inderdaad zo dat je de banken hebt gefinancierd.
De banken worden, net als altijd, het meest beschermd.
De bank wordt helemaal niet 'het meest beschermd', de bank is gewoon zo slim geweest om bij het verstrekken van het bedrijfskrediet aan de onderneming een pandrecht op alle voorraden et cetera te bedingen. Schuldeisers met een pandrecht zijn zgn. separatisten en kunnen zich buiten de boedel om verhalen op het verpande goed. Heel erg fijn dus en gebruikelijk bij bedrijfskredieten. Vind je het dan wel redelijk dat de bank er geld in steekt zonder enige zekerheid dat ze het terug zien?

Vaak gaat een strijd tussen de fiscus en de bank, de één op basis van het zgn. bodemrecht en de ander op basis van zijn pandrecht. Daardoor ontstaat snel de indruk dat de fiscus en de bank 'samen de poet verdelen' maar daar ligt gewoon een deugdelijke juridische basis aan ten grondslag.

Heb je geen zin in gezeik, dan moet je, ik blijf het maar herhalen, bij een gewone winkel kopen en niet vooruit betalen.

[ Voor 41% gewijzigd door nare man op 24-09-2009 10:34 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

jsixma schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:08:
Op dit moment verwijst de website www.completer.nl direct naar Google. Op KVK nog niets bekend over faillisement.
Klopt.Kon er net ook achter. Ik dacht al dat ik iets fout deed. Kwam ook steeds bij google uit als ik www.completer intypte.
Ik was iets aan het zoeken en keek voor prijzen. Kwam ook in de shopreview terecht, om te kijken of ik via, via de de shop kon komen en las deze feedback
Dus ik dacht "maar even op het forum kijken", en ja hoor.
Completer falliet. Ik woon er vlakbij maar was er al een paar maanden niet meer geweest. Dus wist ik er niets van.

Overigens Het fallisement verbaasd me niets. Overigens loopt op FOK uiteraard ook een thread over dat fallisement.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 25-09-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09-2021
Heel stom maar ja.
Ik had wat besteld bij completer maar pas door omstandigheden 23 september betaald.
Nu word ik er op gewezen dan ze er niet meer zijn.
Weten jullie of ik nu met mijn betaling ook onder de curator valt of niet omdat ik pas betaald heb nadat de uitspraak is geweest.
Anders heb ik een stom foutje van 1300 euro gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-03 11:55
Een andere vraag weet iemand of completer de enige dealer van volledige systemen was van YounSun? als je op de site van Youngsun kijkt http://www.yongsun.org/ en de dealers doorklikt zitten daar geen dealers van volledige systemen tussen.

betekend dat misschien dat YoungSun ook failliet is? :(

En misschien een beetje oftopic. Weet iemand een dealer zoals completer dus veel hardware en kwaliteit voor weinig geld "standaard" geleverd zonder OS met veel extra uitbreidingsopties en snelle levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

speedie schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:35:

Weten jullie of ik nu met mijn betaling ook onder de curator valt of niet omdat ik pas betaald heb nadat de uitspraak is geweest.
Opgeven kun je het altijd. Of je je geld terugkrijgt :?
Zoals je hierboven kunt lezen, in de mail van de curator zijn er meer schulden dan bezittingen.

Ik wens je sterkte.

@Piethoogland

de toeleveranciers hebben niets te maken met het probleem van de Completer.
http://www.yongsun.org/index2.php?page=dealers

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 25-09-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Laatst online: 19-03 11:04

Sen

<-->

speedie schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:35:
Heel stom maar ja.
Ik had wat besteld bij completer maar pas door omstandigheden 23 september betaald.
Nu word ik er op gewezen dan ze er niet meer zijn.
als het goed is is het na het failliet dus zou je je geld terug kunnen krijgen. Gewoon bellen naar de curator en zeggen dat je per ongeluk geld heb overgemaakt.

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-03 11:55
piethoogland schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:44:
Een andere vraag weet iemand of completer de enige dealer van volledige systemen was van YounSun? als je op de site van Youngsun kijkt http://www.yongsun.org/ en de dealers doorklikt zitten daar geen dealers van volledige systemen tussen.

betekend dat misschien dat YoungSun ook failliet is? :(

En misschien een beetje oftopic. Weet iemand een dealer zoals completer dus veel hardware en kwaliteit voor weinig geld "standaard" geleverd zonder OS met veel extra uitbreidingsopties en snelle levering
@dutchphoto

Ik kan namelijk geen andere YoungSun leverancier vinden. En ze reageren tot nu toe niet op e-mail.

Anoniem: 119483

Kak! Twee maanden terug systeempje gekocht daar, werkt prima, enkel de fan van mijn cpu begint af en toe te ratelen, dus daar wilde ik mee terug. Helaas ;( .

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 15:01
Tjah, een nieuw koelertje koop je ook voor € 15 euro... Waar hebben we het over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

piethoogland schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:47:
[...]

@dutchphoto

Ik kan namelijk geen andere YoungSun leverancier vinden. En ze reageren tot nu toe niet op e-mail.
http://www.highflow.nl/
Wat zou je dan willen bij een ander YoungSun dealer? Claimen? 8)

Klopt. Dus ze mogen geen aktie meer ondernemen.

Het laatste dat ik er heb gekocht, 1 maand geleden was een voeding. Ik heb er nooit veel geld uitgegeven bij Completer.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 29-09-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290196

Yong Sun is een productlijn van hun.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 290196 op 05-10-2009 02:31 ]

Anoniem: 81390

Het zullen wel OEM monitoren zijn geweest, de goede vraag is dan alleen waar die vandaan kwamen.
Ik denk niet dat zij echt zelf monitoren produceerde. Als de merknaam al op de monitoren staat zullen ze wel ergens partijen hebben ingekocht bij OEM fabrieken. Oftwel merkloze producten waar ze hun eigen naam op hebben laten zetten.

Even iets verder gekeken, zie hier voor de Yungsun fabrikant: http://www.yongsun.org/. Het is dus wel een aparte fabrikant, maar het was geen eigen merk van Completer.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 81390 op 30-09-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81390 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:45:
Het zullen wel OEM monitoren zijn geweest, de goede vraag is dan alleen waar die vandaan kwamen.
Ik denk niet dat zij echt zelf monitoren produceerde. Als de merknaam al op de monitoren staat zullen ze wel ergens partijen hebben ingekocht bij OEM fabrieken. Oftwel merkloze producten waar ze hun eigen naam op hebben laten zetten.

Even iets verder gekeken, zie hier voor de Yungsun fabrikant: http://www.yongsun.org/. Het is dus wel een aparte fabrikant, maar het was geen eigen merk van Completer.
Trust me. Ik kan het weten uit interne persoonlijke ervaring.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 290196 op 05-10-2009 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laten we wel duidelijk houden dat het om een volledig andere rechtspersoon gaat dan completer, met andere producten en diensten, en misschien ook totaal andere investeerders. Je kán niet gewoon stellen dat als één BV failliet gaat, de andere dat ook is of zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320403

The Chaser schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 01:02:
Voor de belgen onder ons (completer.be);
Ik heb flink wat klanten die een completer pc hebben. (die ik doorverkocht)
Daarom regel ik voor hun allen, een non-profit garantie.

Aangezien ik IT Manager ben heb ik wel wat nuttige tips:
Een onderdeel van een pc word ook gemaakt door een fabrikant.
Is het onderdeel stuk, contacteer de fabrikant, je factuur geld als garantie bewijs.
In vele gevallen moet je opletten dat de garantieperiode meerstal 1 jaar is.
Andere delen zijn daarintegen levelslang (kingston geheugen).

Wie als consument de fabrikant niet kan benaderen neemt beter een professioneel * bedrijf onder de hand.
Deze zullen je graag als klant aannemen en je garantie uitzoeken.

Dat is een werkje wat me niet vreemd is.
Dus bij vragen....

*Bedrijven die toonaangevende partners hebben en een eigen Tech. Dienst hebben.
@ The Chaser
Ik ben dus een van de Belgische klanten. Ik mag donderdag mijn systeem dat voor hertselling naar Completer gestuurd werd in Rotterdam gaan ophalen. Het is echter niet hersteld. De grafische kaart is nog steeds kapot. Kan jij me verder helpen. Ik had ook bijbetaald voor 3 jaar pick-up-and-return-garantie ipv 2 jaar. Kan deze overgenomen worden door een andere verdeler van Yong Sun systemen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:16:
Laten we wel duidelijk houden dat het om een volledig andere rechtspersoon gaat dan completer, met andere producten en diensten, en misschien ook totaal andere investeerders. Je kán niet gewoon stellen dat als één BV failliet gaat, de andere dat ook is of zal gaan.
Klopt. Maar voorzichtigheid is geboden als je beseft dat deze "andere rechtspersoon" werkt vanuit hetzelfde pand, met hetzelfde personeel, dezelfde boekhouding, dezelfde leidinggevende, dezelfde voorraad etc. Dat puur juridisch gezien het niet om dezelfde entiteit gaat neemt niet weg dat deze informatie i.c.m. een gezond verstand leidt naar voorzichtigheid. My 2 cents.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 290196 op 05-10-2009 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290196 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 09:12:
[...]

Trust me. Ik kan het weten uit interne persoonlijke ervaring. De naam Yong Sun is de naam van de eigenaar van Completer (is via KVK in te zien dus hoeft niet gemoderate te worden) en een poging van hem om een product dat door completer wordt geassembleerd als een B2B product weg te zetten bij andere winkeliers. Ofwel, vermijdt het om dezelfde gevolgen te voorkomen!
http://www.hotfrog.nl/Companies/Yong-Sun-Holding-BV

Boezemstraat 368 -370
3034 EM ROTTERDAM
NEDERLAND
f: 010-4760637

oftewel "de Completer"

Of het nu mis management is of wat dan ook. Er gaan veel compterzaakjes falliet in Rotterdam Omdat de huren behoorlijk hoog zijn en de inkomstig laag. Zeker als je daar zit waar hun zaten.Zie Dunnet. Overigens schijnt die laatste nu wel goed te lopen elders in 't land.

http://www.hardware.info/...nl_is_failliet_verklaard/

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 02-10-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 320403 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:01:
[...]

@ The Chaser
Ik ben dus een van de Belgische klanten. Ik mag donderdag mijn systeem dat voor hertselling naar Completer gestuurd werd in Rotterdam gaan ophalen. Het is echter niet hersteld. De grafische kaart is nog steeds kapot. Kan jij me verder helpen. Ik had ook bijbetaald voor 3 jaar pick-up-and-return-garantie ipv 2 jaar. Kan deze overgenomen worden door een andere verdeler van Yong Sun systemen?

Alvast bedankt!
Als je zijn reactie leest zie je dat hij niet Completer is. Zijn reactie is verder duidelijk, je garantie bij Completer kun je vergeten. Wat je wel kan proberen is garantie te claimen bij de fabrikant van het onderdeel. Je moet dus kijken hoe lang de fabrieksgarantie is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldy IT
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11-2024

Baldy IT

Bedrijfsaccount
. Kan deze overgenomen worden door een andere verdeler van Yong Sun systemen?

Beste,

Deze garantie kan en zal niet overgenomen worden door een andere dealer.
Die zijn er namelijk niet.

Ik ben zelf met de eigenaar van Completer begin 2005 begonnen met Completer Netwerken, hier ben ik echter in augustus 2006 uitgestapt uit onvrede met manier van werken.

Mvg. Klaas-Jan

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 05-10-2009 12:56 . Reden: Persoonlijke info verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldy IT
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11-2024

Baldy IT

Bedrijfsaccount
Hoi allemaal,

Voor de duidelijkheid :
knip

Mvg. Klaas-Jan

[ Voor 64% gewijzigd door Atlas op 14-10-2009 22:22 . Reden: Verdere persoonlijke info is ongewenst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Hoi Klaas-Jan,

welkom op GoT. Neem voor het posten van je volgende berichten even Het algemeen beleid door. Met name Het algemeen beleid #groeten even door. Daarnaast vind je hierin ook het volgende onderdeel:
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.
Je post bewerken kan met Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif.

Veel plezier op GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb ook eens zoiets meegemaakt, 2 neiuwe monitoren opgestuurd naar computerzaak, waren net 3 maanden oud geloof ik.
In die tijd net bedrijf failliet.
Wij onze monitoren kwijt, schade was toen 800 zoveel gulden.
Aangemeld bij curator, Consumentenbond bemiddeld, maar helaas nooit meer een monitor of een cent terug gezien.
Dus dat verhaal wat je hier en daar leest dat het je eigendom is, is leuk, maar daarmee heb je het nog niet terug.
Tjonge wat hadden wij de pest erover in, en weer, als je er aan terug denkt.
Kon je weer 2 monitoren kopen.
Dit kwam dus neer op: 2 halen - 4 betalen.

----

Hebben jullie al eens geïnformeerd bij www.completer.be, of ze willen helpen?
Dat bedrijf zal ook niet blij zijn, want veel klanten zijn huiverig om daar wat te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Oeps, is die www.completer.be er ook al niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het domein is dan ook van dezelfde eigenaar :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:39:
Het domein is dan ook van dezelfde eigenaar :)
Niet meer dan logisch dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3N3S
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-04 22:36
@mdebouw;

De curator heeft mij verteld met een partij van derden in overleg te zijn voor het overhevelen van de garantieverplichtingen, dus wellicht komt die garantie nog gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chaser
Anoniem: 320403 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:01:
[...]

@ The Chaser
Alvast bedankt!
Als je videokaart nog geen jaar oud isvalt hij 90% zeker onder fabrieksgarantie.
Aangezien je belg bent kan ik je hierbij wel verder helpen.
Zie een pm.

Tot nu toe heb ik al mijn klanten met een YS systeem ingelicht en verteld wat hun echte garantietermijn nog is. Qua garantie valt het mee, als er iets kapot geet is het nog te herstellen. Ze kochten de onderdelen van goede vendors.

Ook wat goed nieuws: ik heb geen OEM schijven ontdekt bij deze controle. Ik kreeg te horen dat ik bij de fabrikant recht heb op 3jaar garantie. Beter dan die 2 jaar van YS 8)

Hoop op het beste voor jullie allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Chaser schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 01:06:
[...]

Als je videokaart nog geen jaar oud isvalt hij 90% zeker onder fabrieksgarantie.
Aangezien je belg bent kan ik je hierbij wel verder helpen.
Zie een pm.
ik heb geen OEM schijven ontdekt bij deze controle. Ik kreeg te horen dat ik bij de fabrikant recht heb op 3jaar garantie. Beter dan die 2 jaar van YS 8)

Hoop op het beste voor jullie allen!
Vrij normaal allemaal. In het eerste geval heb je 1 jaar garantie bij de zaak waar je hem kocht. Na dat jaar gaat het tweede jaar in en moet je direct bij de fabrikant zijn. Voor die hdd's geldt hetzelfde, 2 Jaar YS, 3e jaar fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chaser
@Dutchfoto:
Fout vrees ik.

De fabrikant moet zich houden aan minstens 1 jaar garantie. Tenzij als deze rechtsreeks aan consumenten, dan moet deze 2jaar respecteren.

Als een fabrikant op 1 jaar gebrand staat is de tussenverkoper (bij deze completer) verantwoordelijk voor het 2de jaar. Anders zou completer vele jaren garantie kunnen verkopen als zij er niet voor moeten opdraaien. als RMA coordinator voer ik deze proceduren vaak uit.

Elk onderdeel heeft een fabriksgarantie met een minimum, maximum mogen ze zelf vaststellen.
De verkoper moet volgens de BE wetten 2 jaar garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 22:16
Is het niet zo dat wanneer er besteld én betaald is ná het faillisement, het simpelweg als vergissing kan worden aangemerk aangezien de betaling niet op een rechtsverhouding met de ontvanger is gebaseerd?

In Ontvanger/Hamm q.q. beslist de Hoge Raad dat het een ongerechtvaardige verrijking is van de ontvanger indien de curator de onverschuldigde betaling niet terugbetaald.

Dit geldt natuurlijk niet voor mensen die hebben besteld vóór het faillisement, maar het lijkt mij dat dit wel geldt voor mensen die ná het faillisement hebben besteld en betaald?
Pagina: 1 2 Laatste