ik download de youtubefilmpjes via save2pc light en dan converteer ik die met format factory en dan gewoon naar je gsm kopieren
De wekker heeft hetzelfde probleem als de smstonen, ze zijn krankzinnig zacht. Waarom doen ze hier geen fix voor maken
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ik zou nu niet zeggen dat ze krankzinnig zacht zijn. Ze zijn normaal vergeleken met de meeste gsm's van tegenwoordig. Ze zijn gewoon niet heel luid.Christiano007 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:12:
De wekker heeft hetzelfde probleem als de smstonen, ze zijn krankzinnig zacht. Waarom doen ze hier geen fix voor maken
Ik weet niet of hiervoor fixes bestaan. Misschien is het hardware gelimiteerd. Zoveel moet je nu ook niet verwachten uit mini-speakertjes hoor
Misschien had je liever dat ze er een hoge tonen speakertje, zoals in de oude generatie gsm's. Die konden wel luid, maar ja, het aantal tonen was wel sterk beperkt.
Ik denk dat je ermee zal moeten leven...
als ik hem op outdoor zet als profiel klinkt hij bij mij luider
Verwijderd
Hoi,
Ik heb deze week een 6303 met vodafone prepaid gekocht.
Ik zou graag de verbinding met internet uit willen zetten.
Iemand een idee of dat kan en hoe dat moet?
Ik heb deze week een 6303 met vodafone prepaid gekocht.
Ik zou graag de verbinding met internet uit willen zetten.
Iemand een idee of dat kan en hoe dat moet?
/me Welkom op GoT *
Een beetje lullig antwoord misschien, maar heb je het manual wel gelezen? Als je weet hoe je het AAN moet zetten kun je het ook UIT zetten.
Een beetje lullig antwoord misschien, maar heb je het manual wel gelezen? Als je weet hoe je het AAN moet zetten kun je het ook UIT zetten.
ARME AOW’er
Verwijderd
Ja duh, bedoel meer een soort blokkeren, zoals je het telefoonboek kan blokkeren.
Had mijn vorige nokia een jaar of vier en dus is de 6303 nog een beetje ingewikkeld voor me.
Dataverkeer via internet vind ik aardig prijzig en ik heb het niet nodig. Onbewust heb ik al aardig
wat beltegoed verspeeld met het mezelf wegwijs maken in me telefoon. Ik zou dus willen dat het
bij de verschillende onderdelen niet meer mogelijk is om aanspraak te kunnen maken van het
dataverkeer, zonder dat ik daar eerst specifiek toestemming voor geef. Het is me namelijk soms
onduidelijk of hij van internet gebruik gaat maken, als ik iets aanklik.
Heb al een beetje lopen zoeken op internet, maar Apndroid kan ik geloof ik niet gebruiken, ofwel?
Had mijn vorige nokia een jaar of vier en dus is de 6303 nog een beetje ingewikkeld voor me.
Dataverkeer via internet vind ik aardig prijzig en ik heb het niet nodig. Onbewust heb ik al aardig
wat beltegoed verspeeld met het mezelf wegwijs maken in me telefoon. Ik zou dus willen dat het
bij de verschillende onderdelen niet meer mogelijk is om aanspraak te kunnen maken van het
dataverkeer, zonder dat ik daar eerst specifiek toestemming voor geef. Het is me namelijk soms
onduidelijk of hij van internet gebruik gaat maken, als ik iets aanklik.
Heb al een beetje lopen zoeken op internet, maar Apndroid kan ik geloof ik niet gebruiken, ofwel?
Instellingen -> Connectiviteit -> Packet-gegevens -> Packet-geg.instellingen en dan daar bij een van de toegangspunten verkeerde instellingen invoeren en deze als standaard selecteren.
Verwijderd
Heb het geprobeerd.
Bij Pack-geg.instellingen heb ik toegangspunt 2 geactiveerd. En de vodafone gegevens bij toegangspunt 1 gewist met 'knippen', hierdoor kwam er weer automatisch toegangspunt 1 te staan. Maar geen resultaat.
Je verandert daar echter ook alleen de alias voor toegangspunt, dus ik denk dat dat geen invloed heeft op de werkelijke instelling.
Internet blijft het doen, helaas.
Bij Instellingen -> Configuratie heb ik bij Std.configuratie-inst en Voorkeurstoeg.punt
ook alleen keus uit Vodafone NL en resp. Vodafone live!. Het lukt me niet om daar wat aan te doen.
Vodafone heeft alles dus aardig dicht gemetseld via simkaart en software. Ik ga het maar eens bij hun klantenservice proberen.
Bij Pack-geg.instellingen heb ik toegangspunt 2 geactiveerd. En de vodafone gegevens bij toegangspunt 1 gewist met 'knippen', hierdoor kwam er weer automatisch toegangspunt 1 te staan. Maar geen resultaat.
Je verandert daar echter ook alleen de alias voor toegangspunt, dus ik denk dat dat geen invloed heeft op de werkelijke instelling.
Internet blijft het doen, helaas.
Bij Instellingen -> Configuratie heb ik bij Std.configuratie-inst en Voorkeurstoeg.punt
ook alleen keus uit Vodafone NL en resp. Vodafone live!. Het lukt me niet om daar wat aan te doen.
Vodafone heeft alles dus aardig dicht gemetseld via simkaart en software. Ik ga het maar eens bij hun klantenservice proberen.
Het de 6303 al een aantal maanden in mijn bezit. Laatste weken slaat hij de hele tijd vast. Gewoon tijdens het bekijken van een internetpagina, of tijdens het smsen. Accu eruit halen is dan het enige waar deze op reageert. Ook heeft deze op de gekste momenten geen ontvangst meer. Dit hersteld hij dan niet uitzichzelf, moet de telefoon uitzetten om weer ontvangst te krijgen.
Iemand een idee wat het kan zijn?
check mijn post eens op pagina 4. Had ongeveer hetzelfde. Uw gsm staat wss te vol. Doe een serieuze opkuis in uw sms, mms,... (en alles wat op de telefoon word opgeslaan)mini1986 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:14:
Het de 6303 al een aantal maanden in mijn bezit. Laatste weken slaat hij de hele tijd vast. Gewoon tijdens het bekijken van een internetpagina, of tijdens het smsen. Accu eruit halen is dan het enige waar deze op reageert. Ook heeft deze op de gekste momenten geen ontvangst meer. Dit hersteld hij dan niet uitzichzelf, moet de telefoon uitzetten om weer ontvangst te krijgen.
Ik beperk mijn aantal smsen tot 500 max niet meer en dan verwijder ik alles en heb geen enkel probleem meer
Ik heb gisteren mijn nokia 6303 binnengekregen (via Typhone) en de eerste keer dat ik hem starte ging alles prima. Ik had een fototje gemaakt en verwijderd en een eigen profiel aangemaakt en geactiveerd. Daarna heb ik hem afgesloten om mijn sim-kaart (van Orange) erin te doen. Toen ik hem, met simkaar, weer wou opstarten kwam ik netjes op het homescreen. Echter, na 10-15 seconden wordt het beeld wazig en valt het scherm uit. Als ik dan snel op willekeurige toetsen druk, wordt het scherm weer wit, kom ik weer op het homescreen en vanaf hier weer hetzelfde liedje. Als ik niets doe valt de telefoon uit, start ik hem opnieuw op en wederom hetzelfde liedje.
weet iemand hier een oplossing voor? bvd.
Als de Sim er weer uit wordt gehaald, wat dan? Blijft de telefoon kuren hebben, gewoon terug sturen. Je kan misschien zelfs de koop ontbinden binnen 7 dagen.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Heb sinds gister de Nokia 6303, maar de trilfunctie doet het niet? In de instellingen staan de trilfunctie op aan, alleen profielen al geprobeert, maar hij doet het niet. Doe ik iets fout of zal deze echt gewoon kapot wezen?
Vandaag omgeruild in de winkel, en nu wel met een werkende trilfunctie =D
Telefoon bevalt verder super!
Telefoon bevalt verder super!
het is me uiteindelijk gelukt om voor het uitvallen 'fabrieksinstellingen terugzetten' in werking te zetten (na 30 keer proberen). Vanaf dat moment bleef hij goed aan en na 30 seconden ofzo was ie klaar. sindsdien geen problemen meer.De Cheetah schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 15:27:
Ik heb gisteren mijn nokia 6303 binnengekregen (via Typhone) en de eerste keer dat ik hem starte ging alles prima. Ik had een fototje gemaakt en verwijderd en een eigen profiel aangemaakt en geactiveerd. Daarna heb ik hem afgesloten om mijn sim-kaart (van Orange) erin te doen. Toen ik hem, met simkaar, weer wou opstarten kwam ik netjes op het homescreen. Echter, na 10-15 seconden wordt het beeld wazig en valt het scherm uit. Als ik dan snel op willekeurige toetsen druk, wordt het scherm weer wit, kom ik weer op het homescreen en vanaf hier weer hetzelfde liedje. Als ik niets doe valt de telefoon uit, start ik hem opnieuw op en wederom hetzelfde liedje.
Verwijderd
ik heb ondertussen al 4030 verzonden smsjes erop zitten met mijn 6303. is echt een topgsm. heb het mij niet beklaagd dat ik hem heb gekocht. heb hem nu al een maand en 8 dagen. hopen dat hij nog lang mee gaat

ARME AOW’er
Verwijderd
euh... normaal doe ik een 6 maand met een gsm
maar ik heb niet voor niet 5000 gratis smsjes he
Een tijdje goede ervaringen gehad met dit toestel, maar sinds enkele dagen heb ik een vreemd probleem. Elk binnenkomend en uitgaand gesprek waar verbinding tot stand komt schakelt de telefoon de speaker uit en geeft hij "in gesprek" weer. Mensen aan de andere kant kunnen mij echter prima horen.
Zelfs een reset van instellingen en een firmware herinstallatie lijkt dit probleem niet te verhelpen. Iemand hier dezelfde soort vage ervaringen?
- update: het bleek dat de speaker was overleden. Bij het nokia care point hebben ze dit ter plekke kosteloos gerepareerd.
Zelfs een reset van instellingen en een firmware herinstallatie lijkt dit probleem niet te verhelpen. Iemand hier dezelfde soort vage ervaringen?
- update: het bleek dat de speaker was overleden. Bij het nokia care point hebben ze dit ter plekke kosteloos gerepareerd.
[ Voor 12% gewijzigd door Aetus op 15-03-2010 16:07 ]
Hallo Allemaal,
Heeft iemand ervaring met de Nokia 6303 i.c.m. een Parrot ck 3200 Carkit? Ik kan wel bellen en gebeld worden. Echter het synchroniseren met het adresboek lukt niet. Het is dus ook niet mogelijk om het adresboek te benaderen.
Alvast bedankt voor een reactie.
mvg Jo
Heeft iemand ervaring met de Nokia 6303 i.c.m. een Parrot ck 3200 Carkit? Ik kan wel bellen en gebeld worden. Echter het synchroniseren met het adresboek lukt niet. Het is dus ook niet mogelijk om het adresboek te benaderen.
Alvast bedankt voor een reactie.
mvg Jo
Hey,
Ik heb nu een nokia 6303 classic met een standaard geheugenkaartje van 1 GB erin.
Graag zou ik dit nu vervangen door een groter exemplaar. Ik ben aan het twijfelen tussen een kaartje van 4GB en een van 8GB.
Nu dacht ik vroeger ergens gelezen te hebben dat een gsm trager zou worden (of trager zou opstarten) wanneer er een grotere geheugenkaart insteekt (zeker als deze veel files bevat).
Is hier iets van waar? Het gemakkelijkste zou zijn om een kaartje van 8GB te pakken waar ik dan mijn volledige muziekcollectie op kwijt kan.
Maar ik zou niet willen dat mijn gsm daardoor trager wordt of minder goed functioneert. Is er hier iemand die daar meer over weet of ervaring mee heeft?
Alvast bedankt
Ik heb nu een nokia 6303 classic met een standaard geheugenkaartje van 1 GB erin.
Graag zou ik dit nu vervangen door een groter exemplaar. Ik ben aan het twijfelen tussen een kaartje van 4GB en een van 8GB.
Nu dacht ik vroeger ergens gelezen te hebben dat een gsm trager zou worden (of trager zou opstarten) wanneer er een grotere geheugenkaart insteekt (zeker als deze veel files bevat).
Is hier iets van waar? Het gemakkelijkste zou zijn om een kaartje van 8GB te pakken waar ik dan mijn volledige muziekcollectie op kwijt kan.
Maar ik zou niet willen dat mijn gsm daardoor trager wordt of minder goed functioneert. Is er hier iemand die daar meer over weet of ervaring mee heeft?
Alvast bedankt
Verwijderd
ik heb een geheugenkaart van 4GB en mijn gsm werkt niet trager hoor. ik heb eens gelezen dat een geheugenkaart van 8GB problemen geeft. de gsm accepteert geen 8GB. ik hoop dat je hier iets mee bent. bij mij werkt de 4GB super dus ik zou je echt die aanraden hoor
8 GB werkt. ik heb het uitgetest met een 8GB sandisk kaartje. Ik merkte geen verschil. Alleen de audio kwaliteit van de telefoon is niet je van het. Ook gaat de telefoon relatief snel leeg.
Verwijderd
ik doe 4 dagen met een batterij en de geluid is beter dan mijn andere nokia dat ik had. een kameraad die had niks anders als problemen met een 8GB kaartje erin
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb een sim-only abonnement van Vodafone. Nu is de Nokia 6303 Vodafone prepaid te koop. Kan ik hier gewoon mijn Vodafone simkaart indoen of zit er op deze telefoon een prepaidlock?
Ik heb een sim-only abonnement van Vodafone. Nu is de Nokia 6303 Vodafone prepaid te koop. Kan ik hier gewoon mijn Vodafone simkaart indoen of zit er op deze telefoon een prepaidlock?
alle telefoons met een prepaid hebben een simlock van een jaar
Verwijderd
Beste mensen,
ik heb ook de Nokia 6303 en ben er zeer tevreden over,
alleen zou ik graag willen weten of er ook gratis navigatie software
beschikbaar is voor deze telefoon die een externe gps adapter ondersteund.
Bedankt!
boomtakzaag
ik heb ook de Nokia 6303 en ben er zeer tevreden over,
alleen zou ik graag willen weten of er ook gratis navigatie software
beschikbaar is voor deze telefoon die een externe gps adapter ondersteund.
Bedankt!
boomtakzaag
Ja. Die is er en zit als het goed is al op het apparaat geïnstalleerd. Een losse GPS-adapter is leverbaar.
http://www.nokia.nl/ontde...dule-ld-4w-met-nokia-maps
http://www.nokia.nl/ontde...dule-ld-4w-met-nokia-maps
ARME AOW’er
Verwijderd
De nokia 6303 heeft standaard Nokia Maps gepreinstalled, dit is echter meer een soort 'naslagmap' achtig iets, echt navigatie kun je het iig niet noemen. Nav4all zou de oplossing zijn geweest alleen hebben ze bij Nokia mooi de stekker eruit getrokken omdat mensen die een fatsoenlijke telefoon voor onder de 150 euro willen hebben blijkbaar niet meetellen voor Nokia. Alleen de duurdere S60 modellen kunnen Ovi Maps downloaden, de rest zit nog met Nokia Maps aangekoekt 
P.S. Misschien dat ik niet duidelijk was maar Ovi Maps is een gesproken navigatie systeem dat gratis is en bij Nokia Maps kun je alleen de mappen gebruiken en als je navigatie wilt hebben dan zul je moeten dokken, beetje raar als je naar alle credo's van (de) Nokia (website) bekijkt...
P.S. Misschien dat ik niet duidelijk was maar Ovi Maps is een gesproken navigatie systeem dat gratis is en bij Nokia Maps kun je alleen de mappen gebruiken en als je navigatie wilt hebben dan zul je moeten dokken, beetje raar als je naar alle credo's van (de) Nokia (website) bekijkt...
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 22:38 . Reden: correctie ]
tja je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten...
Verwijderd
heb hem nu al sinds 31 december en vind het een top gsm. de beste die ik al heb gehad
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 12:38 ]
Je kunt WeTravel proberen. Dit is ook een hele goede offline (dus zonder internetverbinding te gebruiken) navigatie app. Amaze gps werkt ook goed, maar die gebruikt wel je internetverbinding voor de maps.Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:14:
De nokia 6303 heeft standaard Nokia Maps gepreinstalled, dit is echter meer een soort 'naslagmap' achtig iets, echt navigatie kun je het iig niet noemen. Nav4all zou de oplossing zijn geweest alleen hebben ze bij Nokia mooi de stekker eruit getrokken omdat mensen die een fatsoenlijke telefoon voor onder de 150 euro willen hebben blijkbaar niet meetellen voor Nokia. Alleen de duurdere S60 modellen kunnen Ovi Maps downloaden, de rest zit nog met Nokia Maps aangekoekt
succes
Weet iemand of het mogelijk is om het aantal agenda-items op de 'start-pagina' te veranderen? Ik kan nu maximaal maar 2 afspraken zien.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Verwijderd
Begin nu enkele mankementen te komen. Hij valt soms uit met volle batterij en een back-up maken lukt niet meer. Hij heeft al goed dienst gedaan. Hij heeft al 8000 smsjes verzonden op 3maanden tijd. Als ik 10 000 smsjes heb verzonden ga ik de Nokia e63 kopen. Wil een gsm met wifi op.
Is wel héél raar dat er nu al mankementen zijn, behalve als je onhandig omgaat met je gsm (niet persoonlijk bedoeld hé).Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 21:53:
Begin nu enkele mankementen te komen. Hij valt soms uit met volle batterij en een back-up maken lukt niet meer. Hij heeft al goed dienst gedaan. Hij heeft al 8000 smsjes verzonden op 3maanden tijd. Als ik 10 000 smsjes heb verzonden ga ik de Nokia e63 kopen. Wil een gsm met wifi op.
Zelfs al plan je een nieuwe te kopen, kan geen kwaad de 6303 onder garantie te laten herstellen? Kan je hem nog tweedehands aan degelijk prijsje verkopen.
Misschien is je geheugen te vol? Heb je al eens smsjes verwijderd of zitten die 8000 er nog allemaal op?
Verwijderd
Al mijn smsjes zijn verwijderd. Het is de berichtenteller die op 8000 smsjes staat. Ik ga hem als reservegsm houden voor als de nieuwe stuk is. Met deze doe ik toch langer als al mijn andere gsms hoor. Anders heb ik na 2 maanden al een nieuwe.c-mattic schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 23:16:
[...]
Is wel héél raar dat er nu al mankementen zijn, behalve als je onhandig omgaat met je gsm (niet persoonlijk bedoeld hé).
Zelfs al plan je een nieuwe te kopen, kan geen kwaad de 6303 onder garantie te laten herstellen? Kan je hem nog tweedehands aan degelijk prijsje verkopen.
Misschien is je geheugen te vol? Heb je al eens smsjes verwijderd of zitten die 8000 er nog allemaal op?
In een van je vorige reacties was dat nog 6 maanden en had je 5000 gratis SMS'jes.Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 23:59:
[...]
Al mijn smsjes zijn verwijderd. Het is de berichtenteller die op 8000 smsjes staat. Ik ga hem als reservegsm houden voor als de nieuwe stuk is. Met deze doe ik toch langer als al mijn andere gsms hoor. Anders heb ik na 2 maanden al een nieuwe.
Een paar maanden doen met een GSM en 8000 SMS'jes waarvan 5000 gratis...... jij MOET wel erg belangrijk zijn en handenvol geld verdienen.
De mijne werkt nog steeds perfect, ondanks dat ik wel 3 SMS'jes (niet eens gratis) heb verstuurd.
ARME AOW’er
Verwijderd
Ik herlaad iedere maand voor 10 euro en iedere maand krijg ik 5000 smsjes gratis dat ik kan verzenden.
Ik sms veel in de klas doordat ik mij daar verveel. Ik sms altijd met een vriendin. Dus je zal wel verstaan dat ik zoveel smsjes verstuur he.
De gsm heeft al goed dienst gedaan he. Behalve nu dat hij soms eens uitvalt. Maar het is nog niet dat hij 5 of 6 keer uitvalt he. Heb het soms eens voor op een dag en dat is dan 1 keer maar er zijn soms dagen dat hij dat niet voor heeft he.
Ik sms veel in de klas doordat ik mij daar verveel. Ik sms altijd met een vriendin. Dus je zal wel verstaan dat ik zoveel smsjes verstuur he.
De gsm heeft al goed dienst gedaan he. Behalve nu dat hij soms eens uitvalt. Maar het is nog niet dat hij 5 of 6 keer uitvalt he. Heb het soms eens voor op een dag en dat is dan 1 keer maar er zijn soms dagen dat hij dat niet voor heeft he.
Welk abonnement heb jij? Dat wil ik ook! Ik zit nu met mijn 6303 op slechts 181 smsjes in 2 maanden tijd.
Verwijderd
Ik heb geen abonnement. Ik heb een herlaadkaartje van tempo music. Maar nu is het alleen als je voor 15 euro herlaad dat je dan 5000 smsjes gratis krijgt. Ik heb al een jaar tempo music en sommige mensen moesten ja smsen en dan kregen ze 5000 smsjes gratis als je voor 10 euro herlaad. Maar je gaat gewoon een tempo music kaartje van mobistar halen en je herlaad voor 15 euro en je hebt de volgende dag al 5000 gratis smsjes dat je naar ieder netwerk in België kan versturen.
Ah, oké. Alleen in België dus, no problemo maar dat gaat niet werken bij mij.
Weet iemand hierop een antwoord: Bij de 6303 wordt de AC-8 lader (890 mA) geleverd. Maar kan ik ook zonder problemen een lader van mn vorig toestel gebruiken? Dit is de AC-3 lader (350 mA). Heeft dit alleen tot gevolg dat mn batterij trager oplaadt, of is dit niet aan te raden? (Dan kan ik die lader op mn werk gebruiken)
Er zijn usb-kabels die naast een data-stekker ook een oplaad-stekker hebben. Volgens de usb-specificatie kan één usb-poort maximaal 500 mA geven; dit is dus ook lager dan de gebruikelijke 890mA. Ik neem dus aan dat het gewoon kan, alleen - zoals je zelf al zegt - zal het opladen waarschijnlijk langzamer gaan. Je kan voor de zekerheid natuurlijk altijd even contact opnemen met Nokia zelfschoene schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:17:
Weet iemand hierop een antwoord: Bij de 6303 wordt de AC-8 lader (890 mA) geleverd. Maar kan ik ook zonder problemen een lader van mn vorig toestel gebruiken? Dit is de AC-3 lader (350 mA). Heeft dit alleen tot gevolg dat mn batterij trager oplaadt, of is dit niet aan te raden? (Dan kan ik die lader op mn werk gebruiken)
Verwijderd
Weet iemand wanneer de 6303i leverbaar wordt? Zelde toestel in meerdere kleuren, meer geheugen, maar slechtere video opnamen. Ga binnenkort een simlockvrije 6303(i) kopen, ben benieuwd of ze ook goedkoper worden.
Wat ik las is de i versie precies hetzelfde alleen meer intern geheugen + in verschillende kleuren leverbaar.
Op Belcompany.nl stond volgens mij half april maar ik weet het niet zeker
Op Belcompany.nl stond volgens mij half april maar ik weet het niet zeker
edit:
Nokia 6303i
verwacht vanaf: 30 april 2010
Nokia 6303i
verwacht vanaf: 30 april 2010
[ Voor 41% gewijzigd door Christiano007 op 05-04-2010 21:51 ]
Ter land, ter zee en in de kroeg
Verwijderd
Ah zolang kan ik nog wel wachten 
Zie op de site van Nokia dat video resolutie qvga is voor de 6303i, en vga voor de 6303. Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat het aantal frames per seconde omlaag gaat. Je zou zeggen dat met meer geheugen de resolutie juist omhoog kan... Naja ik koop gewoon de eerste de beste die ergens in de aanbieding gaat
Zie op de site van Nokia dat video resolutie qvga is voor de 6303i, en vga voor de 6303. Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat het aantal frames per seconde omlaag gaat. Je zou zeggen dat met meer geheugen de resolutie juist omhoog kan... Naja ik koop gewoon de eerste de beste die ergens in de aanbieding gaat
klein schopje:
Dus heb ik het gratis We-Travel geprobeerd... geen succes: getob om kaarten te downloaden, en dan concluderen dat de 6303 niet snel genoeg is om dit prgramma te draaien.
Is er misschien een manier om de Ovi maps toch te gebruiken? is het mogelijk om .sis bestanden die je telefoon weigert toch te installeren ? heeft er iemand ervaring met het 'versleutelen' van .sis bestanden? Want Ovi maps kun je gewoon downloaden ... als je bv in het downloadmenu de x6 selecteerd. Maar dan weigert nokia PC-suite het te installeren (en ik heb niet alle nokia-types geprobeerd, omdat ik de indruk heb dat iedere keer hetzelfde bestand wordt gedownload)
Dit is toch TWEAKERS.net ???
Heeft niemand het voor elkaar gekregen om de gratis OVI maps navigatie te draaien op de 6303 ?
Sinds enkele maanden heb ik ook een 6303. Nu leek het me wel leuk om ook de navigatie van de nokia-maps te gaan gebruiken, dus ik een gps-bt-muis gekocht (30euro incl opsturen). Maar helaas dus... geen navigatie. Wel plaatsbepaling en routeplanning en zo.Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:14:
Dus heb ik het gratis We-Travel geprobeerd... geen succes: getob om kaarten te downloaden, en dan concluderen dat de 6303 niet snel genoeg is om dit prgramma te draaien.
Is er misschien een manier om de Ovi maps toch te gebruiken? is het mogelijk om .sis bestanden die je telefoon weigert toch te installeren ? heeft er iemand ervaring met het 'versleutelen' van .sis bestanden? Want Ovi maps kun je gewoon downloaden ... als je bv in het downloadmenu de x6 selecteerd. Maar dan weigert nokia PC-suite het te installeren (en ik heb niet alle nokia-types geprobeerd, omdat ik de indruk heb dat iedere keer hetzelfde bestand wordt gedownload)
Heeft niemand het voor elkaar gekregen om de gratis OVI maps navigatie te draaien op de 6303 ?
De 6303 is GEEN smartphone en draait dus ook geen symbian (dus.sis bestanden openen zal lastig gaan). Je bent daarom toch aangewezen op java apps en ja, die zijn zo brak als bijvoorbeeld wetravel. dat is nou eenmaal de beperking van featurephones en java.SilentWings schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:08:
klein schopje:
[...]
Sinds enkele maanden heb ik ook een 6303. Nu leek het me wel leuk om ook de navigatie van de nokia-maps te gaan gebruiken, dus ik een gps-bt-muis gekocht (30euro incl opsturen). Maar helaas dus... geen navigatie. Wel plaatsbepaling en routeplanning en zo.
Verwijderd
ik had een 6303 maar heb nu een e63 gekocht. die kan veel meer dan de 6303 en die kan wel gps draaien
E63 heeft helemaal geen gps chip...Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:52:
ik had een 6303 maar heb nu een e63 gekocht. die kan veel meer dan de 6303 en die kan wel gps draaien
Verwijderd
nee maar hij kan het wel. je hebt een gps unit nodig want hij zoekt naar een bluetoothapparaat. als je dat annuleert zie je navigatie, positie en tripafstand
Ik heb even een mailtje verstuurd naar nokia, en je kan inderdaad zonder probleem een andere lader gebruiken, enkel de duur van opladen verschilt:Rien91 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:03:
[...]
Er zijn usb-kabels die naast een data-stekker ook een oplaad-stekker hebben. Volgens de usb-specificatie kan één usb-poort maximaal 500 mA geven; dit is dus ook lager dan de gebruikelijke 890mA. Ik neem dus aan dat het gewoon kan, alleen - zoals je zelf al zegt - zal het opladen waarschijnlijk langzamer gaan. Je kan voor de zekerheid natuurlijk altijd even contact opnemen met Nokia zelf.
Dit zal enkel resulteren in een kortere laadtijd met de nieuwe lader. U kan beide laders dus wel gebruiken, voor een kortere laadtijd zal u best de nieuwe lader gebruiken.
Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.
Verwijderd
Ik heb een 6303c (classic).
Sinds gisteren heb ik het probleem dat hij vastloopt en dat de automatische toetsblokkering niet meer werkt.
Als ik hem opstart gaat het goed, alleen na de ingestelde 5 seconden gaat de toetsblokkering er niet op, dit moet ik handmatig doen. Instellingen zijn ongewijzigd en goed. (aan en 5 seconden wachttijd).
Als ik hem dan op de toetsblokkering heb kan ik hem er soms wel vanaf halen, maar soms ook niet. Dan is hij dus vastgelopen.
SMSjes komen wel binnen, maar ik kan ze niet lezen omdat ik hem niet uit de toetsblokkering krijg.
Telefoongesprekken gaan wel goed, omdat dan de telefoon zichzelf uit de toetsblokkering haalt volgens mij.
Ook gebeurd het dat hij gewoon vastloopt terwijl ik de smsjes aan het lezen ben, ik kan dan plotseling niets meer.
Gisteren is hij opgeladen en nu al bijna leeg, terwijl ik normaal bijna 2 weken met 1 oplaadbeurt kan.
Wie weet wat het probleem is en hoe ik dat kan oplossen?
Ik heb de fabrieksinstellingen al teruggezet, maar dat heeft niet het gewenste resultaat gegeven.
Alvast bedankt!
Edit:
Door de firmware te updaten en een paar keer opnieuw op te starten zijn de freeze-perikelen opgelost
Alleen nu springt hij na de door mij ingestelde tijd (5 seconden) niet op de automatische toetsblokkering, heeft iemand daar ervaring mee? Of hoe dat te verhelpen is?
Sinds gisteren heb ik het probleem dat hij vastloopt en dat de automatische toetsblokkering niet meer werkt.
Als ik hem opstart gaat het goed, alleen na de ingestelde 5 seconden gaat de toetsblokkering er niet op, dit moet ik handmatig doen. Instellingen zijn ongewijzigd en goed. (aan en 5 seconden wachttijd).
Als ik hem dan op de toetsblokkering heb kan ik hem er soms wel vanaf halen, maar soms ook niet. Dan is hij dus vastgelopen.
SMSjes komen wel binnen, maar ik kan ze niet lezen omdat ik hem niet uit de toetsblokkering krijg.
Telefoongesprekken gaan wel goed, omdat dan de telefoon zichzelf uit de toetsblokkering haalt volgens mij.
Ook gebeurd het dat hij gewoon vastloopt terwijl ik de smsjes aan het lezen ben, ik kan dan plotseling niets meer.
Gisteren is hij opgeladen en nu al bijna leeg, terwijl ik normaal bijna 2 weken met 1 oplaadbeurt kan.
Wie weet wat het probleem is en hoe ik dat kan oplossen?
Ik heb de fabrieksinstellingen al teruggezet, maar dat heeft niet het gewenste resultaat gegeven.
Alvast bedankt!
Edit:
Door de firmware te updaten en een paar keer opnieuw op te starten zijn de freeze-perikelen opgelost
Alleen nu springt hij na de door mij ingestelde tijd (5 seconden) niet op de automatische toetsblokkering, heeft iemand daar ervaring mee? Of hoe dat te verhelpen is?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2010 20:58 . Reden: solved ]
Hallo!
Ik ben waar schijnlijk ook van plan om deze telefoon te kopen. Ik heb wel een vraagje over de camera, als je in een niet goed verlicht ruimte bent krijg je dan ook ruis? Dit had ik bij mijn vorige telefoon wel (samsung e250, dat is echt een fluttelefoon). En kan je de ledflits ook gewoon aanzetten zodat je het als een lampje kan gebruiken.
Nog een vraag die ik me net bedenk: zit er verschil tussen de 6303 en de 6303 classic of is het alleen de manier van schrijven?
Is deze telefoon het overwegen waard of ben ik beter af met een ander (goedkoper?) toestel.
Als ik hem bestel dan koop ik hem bij chear! voor 80 euro.
Ik ben waar schijnlijk ook van plan om deze telefoon te kopen. Ik heb wel een vraagje over de camera, als je in een niet goed verlicht ruimte bent krijg je dan ook ruis? Dit had ik bij mijn vorige telefoon wel (samsung e250, dat is echt een fluttelefoon). En kan je de ledflits ook gewoon aanzetten zodat je het als een lampje kan gebruiken.
Nog een vraag die ik me net bedenk: zit er verschil tussen de 6303 en de 6303 classic of is het alleen de manier van schrijven?
Is deze telefoon het overwegen waard of ben ik beter af met een ander (goedkoper?) toestel.
Als ik hem bestel dan koop ik hem bij chear! voor 80 euro.
[ Voor 11% gewijzigd door hardware.tom op 28-07-2010 06:33 ]
* Je krijgt vast wel ruis bij slecht licht, daar heeft elk ding met zo'n goedkope sensor in meer of mindere mate last van
* Ledflitser kan vziw niet continu aan
* De 6303 is er maar in één uitvoering, de classic oftewel candybar model
* Die van 80,- is prepay dus ws met simlock
Of je 'm moet kopen moet je zelf weten, hij bevalt mij erg goed maar er zijn zoveel goedkope modellen. Ligt er een beetje aan wat je er mee wil.
* Ledflitser kan vziw niet continu aan
* De 6303 is er maar in één uitvoering, de classic oftewel candybar model
* Die van 80,- is prepay dus ws met simlock
Of je 'm moet kopen moet je zelf weten, hij bevalt mij erg goed maar er zijn zoveel goedkope modellen. Ligt er een beetje aan wat je er mee wil.
Verwijderd
Ik heb de i versie van de nokia 6303, een geweldig toestel,
zoals geprezen door iedereen in dit topic, alleen heb ik een
klein probleem.
Ik heb een macbook pro 13 inch 2,4 ghz intel core 2 duo leopard versie 10.6.4
en contacten synchroniseren blijkt onmogelijk. De ovi suite voor pc kan ik niet gebruiken,dus ik ben aangewezen op isync.
Deze ondersteunt officiëel de nokia 6303i niet, maar ik heb toch een driver kunnen downloaden waardoor syncen wel werkt.
De contacten en agendapunten gaan vlekkeloos van mijn mac naar mijn nokia, maar er loopt niets terug. Mijn contacten worden dus niet van mijn nokia naar mijn mac gesynchroniseerd.
Mijn vraag bestaat dus uit twee delen: valt dit op te lossen zodat ik toch mijn contacten van mijn nokia naar mijn mac kan synchroniseren via isync.
Vraag twee: is er een andere manier om dit alsnog voor elkaar te krijgen, gebruik makend van mijn mac en gsm?
Ik heb al geprobeerd de contact sync van ovi te gebruiken, maar dat werkt niet. Voor de rest heb ik op de support sites van apple en nokia zitten zoeken, maar daar vind ik alleen vragen en geen antwoorden.
Kan iemand mij helpen?
zoals geprezen door iedereen in dit topic, alleen heb ik een
klein probleem.
Ik heb een macbook pro 13 inch 2,4 ghz intel core 2 duo leopard versie 10.6.4
en contacten synchroniseren blijkt onmogelijk. De ovi suite voor pc kan ik niet gebruiken,dus ik ben aangewezen op isync.
Deze ondersteunt officiëel de nokia 6303i niet, maar ik heb toch een driver kunnen downloaden waardoor syncen wel werkt.
De contacten en agendapunten gaan vlekkeloos van mijn mac naar mijn nokia, maar er loopt niets terug. Mijn contacten worden dus niet van mijn nokia naar mijn mac gesynchroniseerd.
Mijn vraag bestaat dus uit twee delen: valt dit op te lossen zodat ik toch mijn contacten van mijn nokia naar mijn mac kan synchroniseren via isync.
Vraag twee: is er een andere manier om dit alsnog voor elkaar te krijgen, gebruik makend van mijn mac en gsm?
Ik heb al geprobeerd de contact sync van ovi te gebruiken, maar dat werkt niet. Voor de rest heb ik op de support sites van apple en nokia zitten zoeken, maar daar vind ik alleen vragen en geen antwoorden.
Kan iemand mij helpen?
Verwijderd
Gaat dus heel gemakkelijk door te synchroniseren met google contacts.
Dan heb je wel meteen al je mailadressen van google mee,
misschien niet voor iedereen even handig.
Linkje: Google Sync
Dan heb je wel meteen al je mailadressen van google mee,
misschien niet voor iedereen even handig.
Linkje: Google Sync
Ik heb sinds een paar maanden de betaalde versie maar aangeschaft, na een geslaagde test. Je hebt inderdaad een GPS-ontvanger nodig, maar het werkt erg goed.SilentWings schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:08:
Sinds enkele maanden heb ik ook een 6303. Nu leek het me wel leuk om ook de navigatie van de nokia-maps te gaan gebruiken, dus ik een gps-bt-muis gekocht (30euro incl opsturen). Maar helaas dus... geen navigatie. Wel plaatsbepaling en routeplanning en zo.
De abonnementskosten vallen heel erg mee: 10 euro voor een jaar wereldwijd. Nokia heeft inderdaad gratis navigatie voor de smartphones (S60), maar ik vind 10 euro voor een jaar goed te doen.
Ik heb nu een kleine maand de 6303i ter vervanging van mijn 6300. Het toestel bevalt me goed maar heeft toch enkele minpuntjes tegenover de 6300.
- Geen berichtconcepten op de 6303i, wanneer je de editor afsluit blijft de tekst staan voor de volgende keer dat je de editor opstart maar je kunt de getypte tekst niet opslaan
- Geen klokweergave tijdens het typen van berichten
- Geen meldingsicoon van een nieuw bericht tijdens het typen van berichten
Verder is het ook jammer dat er geen lichten meer aan de zijkant van de telefoon zitten. Bij de 6300 was het vrij handig om te kunnen zien of er een gemiste oproep of nieuw bericht was.
- Geen berichtconcepten op de 6303i, wanneer je de editor afsluit blijft de tekst staan voor de volgende keer dat je de editor opstart maar je kunt de getypte tekst niet opslaan
Verder is het ook jammer dat er geen lichten meer aan de zijkant van de telefoon zitten. Bij de 6300 was het vrij handig om te kunnen zien of er een gemiste oproep of nieuw bericht was.
Die lichten aan de zijkant zitten nu om de middelste knop. Ik heb er ooit een filmpje van gevonden, ik kan hem nu niet meer vinden.Flying schreef op zondag 19 september 2010 @ 09:47:
Ik heb nu een kleine maand de 6303i ter vervanging van mijn 6300. Het toestel bevalt me goed maar heeft toch enkele minpuntjes tegenover de 6300.
Dat je overigens amper ziet..hardware.tom schreef op zondag 19 september 2010 @ 09:51:
[...]
Die lichten aan de zijkant zitten nu om de middelste knop. Ik heb er ooit een filmpje van gevonden, ik kan hem nu niet meer vinden.
ziet er ook wel cool uit, het pulseert
is mogelijk, maar heb je een data abonnement? Anders kost het ongelooflijk veel geld
Hier staat nog meer informatie: http://www.google.com/sup...er.py?hl=nl&answer=163672van de gmail site
Gebruiker van een BlackBerry of een ander apparaat met Java*? Probeer de toepassing Gmail mobile te downloaden en te installeren. Laat de browser van je mobiele apparaat wijzen naar m.google.com/mail.
Ik krijg bij de 6303i het niet voor elkaar om "data" uit te schakelen.
In de instellingen heb ik bij verbindingen het toegangspunt live.vodafone.com verwijderd.
Toch blijft het mogelijk om op internet te surfen.
Wat ik uiteraard niet wil.
Zie ik een optie over het hoofd?
In de instellingen heb ik bij verbindingen het toegangspunt live.vodafone.com verwijderd.
Toch blijft het mogelijk om op internet te surfen.
Wat ik uiteraard niet wil.
Zie ik een optie over het hoofd?
Mike,
verkeerde instellingen configureren, dat moet het oplossen
Volgens mij kun je trouwens ook de iSync plugin van de Nokia 3720 gebruiken
Kun je met deze telefoon verschillende alarm tijden instellen ?
ja, je kan notities maken met een alarm erop
Sinds mijn laatste update naar 9.83 slaat hij de berichten op in concepten in plaats van ze te plaatsen in het bericht, zodat als je later nieuw bericht doet je gewoon kan verder typen. Ik vond dit zo een handige functie, die nu weg is... Iemand een oplossing?
ik zie dat hij hier in de pricewatch heel duur is, ik zag hem laatst bij de MediaMarkt voor 77 euro simlockvrij. Niet duur voor deze telefoon.
Dat zal vast een instelling zijn. Ik heb nu 10.10 en had voorheen een versie vóór 9.83 zelfs. En voorheen had ik ook altijd dat hij berichten opsloeg in concepten. Ik zal eens kijken of ik die instelling kan vinden.Simonhoubracken schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:50:
Sinds mijn laatste update naar 9.83 slaat hij de berichten op in concepten in plaats van ze te plaatsen in het bericht, zodat als je later nieuw bericht doet je gewoon kan verder typen. Ik vond dit zo een handige functie, die nu weg is... Iemand een oplossing?
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Mijn zusje heeft mijn telefoon gepakt en geprobeerd de code te kraken, na 40 keer proberen ofzo heeft ze het opgegeven, en nu doet de juiste code het ook niet meer
iemand die hier ervaring mee heeft ?
Op internet waren mensen die bij een andere Nokia 2 uur gewacht hebben en toen deed hij het weer, zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben ?
EDIT: Het probleem heeft zich vanzelf opgelost
nadat de telefoon een nachtje geslapen had accepteerde hij de goede code weer, goede beveiliging

Op internet waren mensen die bij een andere Nokia 2 uur gewacht hebben en toen deed hij het weer, zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben ?
EDIT: Het probleem heeft zich vanzelf opgelost
[ Voor 17% gewijzigd door Brilsmurfffje op 26-12-2010 19:24 ]