Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nokia 6303

De Nokia 6303 classic is het nieuwe model van Nokia met uitstekende muziekfuncties. Met een FM Radio en MP3 speler ben je gegarandeerd van muziek. Nog beter is dat de normale Nokia oordoppen niet meer noodzakelijk zijn. Op de Nokia 6303 kan je jouw huidige oordopjes aansluiten.

Niet alleen muziek, maar de Nokia 6303 is ppk perfect om foto’s mee te schieten. Met 3.2 megapixel kan je mooie foto’s maken en met 16x zoom mis je geen detail. Daarnaast zorgt Nokia Maps ervoor dat je nooit de weg kwijt raakt. De nokia 6303 is verkrijgbaar in zilver, zwart en bruin.

Info Nokia 6303:

Afmeting 108.8 x 46.2 x 11.7 mm
Gewicht 96 gram
Standby 450 uren
Gesprekstijd 420 minuten
Fotocamera 3.15 Megapixel
Filmcamera Ja
Besturingssysteem n.v.t.
Bluetooth Ja
Realtones Ja
MP3-speler Ja
Uitbreidbaar geheugen MicroSD (tot 4 GB)
Intern geheugen 64 MB
FM-radio Ja
WiFi Ja
GPRS Nee
EDGE Class 32
WAP Ja
MMS Ja
GPS Nee
Java Ja
Frequentie 900/1800/1900

In de doos:
Nokia 6303 classic
Nokia Batterij (BL-5CT)
Nokia Lader (AC-8)
Nokia Stereo Hoofdtelefoon (WH-102)
Gebruikershandleiding
1 GB MicroSD-kaart inclusief Nokia Maps
Usb datakabel (CA-101D)

Mijn ervaringen tot nu toe:

Ik heb de bruine nokia 6303 net 2 dagen. Over fotoos maken en filmen kan ik nu nog niks zeggen want dat heb ik nog niet gedaan. Geluid van de mediaplayer is goed. Het geluid als je een telefoongesprek hebt is mooi zuiver. Over de duur van de baterij kan ik niks zeggen want ik heb met de nokia 6303 de laatste dagen veel mee gespeeld en alles naar mijn wens ingesteld. Ik heb er zoveel mee gedaan dat ik de gsm nu moet opladen. Smssen gaat lekker snel. Nokia maps heb ik nog niet gebruikt.

Waar ik over een tijdje op terug kom:

Nokia maps
duur baterij
camera
videocamera

Links voor meer info :
http://www.kieskeurig.nl/...3_classic/reviews/332956/
http://www.gsmarena.com/nokia_6303_classic-2658.php
http://www.bol.com/nl/p/t...05000006866372/index.html

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59
Ik ben ook van plan dit toestel te kopen....dit omdat de accu van mijn 6233 bijna overleden is..

Ik twijfel alleen nog steeds omdat ik wat verhalen hoor over zachte speaker voor bel/sms geluiden en de camera schijnt slecht te zijn (slechter dan mijn 6233?)..

Het liefst zou ik een uitgebreidere telefoon kopen, maar dat is mij gewoon te duur... ik ga dan minimaal €15 per maand meer betalen en dat 24 maanden..maar ik wil ook weer niet achteruit gaan op mijn 6233!

Vond het toetsenbord wel veel fijner werken dan die van de 6700. De verschillen tussen de 6303 en 6700 zijn volgens mij dat de 6303: geen quadband is, geen 5mp camera heeft, geen UMTS, geen gps ontvanger, geen accelerometer en Bluetooth 2.1 ipv. 2.0..De 6303 heeft dan wel weer een 3,5mm geluidsuitgang en een accu die langer mee gaat. Wellicht mis ik nog iets?

Nu moet ik zeggen dat ik UMTS niet gebruik op mijn 6233, heb deze gewoon op gsm staan (ook voor internet). Gaat mij snel zat en spaart een hoop batterij...verder zal interne gps ook het nodige van de batterij vragen neem ik aan..Voordeel van Bluetooth 2.1 tov. 2.0 zie ik ook niet meteen, ik gebruik Bluetooth dan ook alleen in de auto.

Ben benieuwd naar de reacties die hier gaan komen!

Verwijderd

Topicstarter
gelukkie schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:21:
Ik ben ook van plan dit toestel te kopen....dit omdat de accu van mijn 6233 bijna overleden is..

Ik twijfel alleen nog steeds omdat ik wat verhalen hoor over zachte speaker voor bel/sms geluiden en de camera schijnt slecht te zijn (slechter dan mijn 6233?)..

Het liefst zou ik een uitgebreidere telefoon kopen, maar dat is mij gewoon te duur... ik ga dan minimaal €15 per maand meer betalen en dat 24 maanden..maar ik wil ook weer niet achteruit gaan op mijn 6233!

Vond het toetsenbord wel veel fijner werken dan die van de 6700. De verschillen tussen de 6303 en 6700 zijn volgens mij dat de 6303: geen quadband is, geen 5mp camera heeft, geen UMTS, geen gps ontvanger, geen accelerometer en Bluetooth 2.1 ipv. 2.0..De 6303 heeft dan wel weer een 3,5mm geluidsuitgang en een accu die langer mee gaat. Wellicht mis ik nog iets?

Nu moet ik zeggen dat ik UMTS niet gebruik op mijn 6233, heb deze gewoon op gsm staan (ook voor internet). Gaat mij snel zat en spaart een hoop batterij...verder zal interne gps ook het nodige van de batterij vragen neem ik aan..Voordeel van Bluetooth 2.1 tov. 2.0 zie ik ook niet meteen, ik gebruik Bluetooth dan ook alleen in de auto.

Ben benieuwd naar de reacties die hier gaan komen!
Ik vind het bel/sms geluid over de speaker vrij hard gaan en toch zuiver klinken. Er zijn 10 levels om het geluid in te stellen. Level 1 is op zijn zacht en level 10 is op zijn hards. Ik zelf heb level 4 ingesteld. Persoonlijk vind ik het bel /sms geluid van de nokia 6303 harder klinken dan de nokia 6300.

• gelukkie
Omdat een volle batterij van mijn 6233 na 1 minuut bellen leeg was heb ik gisteren de 6303 gekocht. Mooi toestel en bevalt goed:)

Krijg het alleen nog niet voor elkaar om mijn oude telefoon te koppelen aan pc-suite om zo mijn smsjes over te zetten! Maar blijf proberen;)

Geluid is niet zacht zoals hierboven werd gezegd, wel minder krachtig dan de 6233 maar dat is logisch.

Enige wat mij negatief opviel aan dit toestel is: wanneer ik bel, sms verzend of internet dan golft het beeld wat (net als je een zendapparaat dichtbij een pc monitor houdt). Het is overigens alleen goed zichtbaar op de achtergronden..gewoon een witte achtergrond op internet heeft het niet. Zodra de verbindingen zijn verbroken is het scherm ook weer normaal (dus het meeste van de tijd;))

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de batery van mijn nokia 6303 dinsdag opgeladen en geeft nog steeds vol aan. Mijn gsm staat dag en nacht aan. Binnenkort meer hierover.

De pc-suite gebruik ik niet dus daar kan ik niks over zeggen.

Geluid is prefect. Beter zelfs dan de 6300.

Het is een heerlijk toestel.

Verwijderd

Topicstarter
Enige wat mij negatief opviel aan dit toestel is: wanneer ik bel, sms verzend of internet dan golft het beeld wat (net als je een zendapparaat dichtbij een pc monitor houdt). Het is overigens alleen goed zichtbaar op de achtergronden..gewoon een witte achtergrond op internet heeft het niet. Zodra de verbindingen zijn verbroken is het scherm ook weer normaal (dus het meeste van de tijd;))
[/quote]

Hier heb ik geen last van.

• gelukkie
Het valt eerlijk gezegd soms ook meer op dan anders..maar goed kan er wel mee leven..geen zin in hoop gezeur met ruilen e.d. Meest van de tijd heb ik er geen last van dusja..

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 22:20
Ik heb er een voor m'n moeder gekocht, erg fijn toestel. Kan bij weinig gebruik bijna 2 weken mee.. De afwerking is erg netjes, ligt lekker in de hand door z'n relatief zware gewicht. Alleen de bovenste rij toetsen zijn iets minder gemakkelijk in te drukken, dat is wel even wennen met smsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-01 08:22
Hallo willemientje, leuke OP.
Ik hoop dat je hiermee verder gaat.

Zelf heb ik de 6303 voor 129 incl. BTW bij de Media Markt gekocht, zwart.
Ik vind het een fijn toestel en het vervangd bij mij de E73, met dat uitschuif toetsenbord.
Dit is tenminste een telefoon.

Wel zoek ik toch stiekem een manier om mijn agenda (bij voorkeur uit Exchange) te synchroniseren. Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi div-er,

Wat bedoel je met "leuke OP" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 21:24
vinden jullie de ontvangst van de 6303 goed? Mijn moeder klaagt over slecht ontvangst met haar KPN-abonnement.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb t-mobile prepaid. Heb goede ontvangst.

• gelukkie
Mijn ontvangst met Rabo Mobiel (KPN), is ook prima.

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Ik heb deze telefoon nu een week en ik moet zeggen dat hij me tot nu toe goed bevalt. Geen connectieproblemen (Telfort/KPN). De batterij doet het behoorlijk goed (nu 3 dagen continu aan zonder opladen, met Bluetooth aan) en ook de camera valt me niet tegen.
Verder gebruik ik OVI Suite (beta) PC applicatie voor synchronisatie. Deze werkt ook erg goed. Deze applicatie kan ook de agenda synchroniseren met Microsoft Outlook of Windows Agenda (misschien is dit het antwoord op de vraag over synchroniseren met Exchange?)

Ik heb nog wel een vraag over de maps applicatie, misschien dat iemand daar een antwoord op weet. Als je een GPS ontvanger aan je telefoon koppelt, kun je deze telefoon dan gebruiken voor navigatie, of kan hij dan alleen tracken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Je kan iig zonder gps of internet navigeren. Er wordt gewoon een route op de kaart getekend die je zelf kunt volgen:) Enige wat erg stom van Nokia is: je kan alleen autoroutes kiezen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
  • Nu online
gelukkie schreef op zondag 27 september 2009 @ 09:51:
Je kan iig zonder gps of internet navigeren. Er wordt gewoon een route op de kaart getekend die je zelf kunt volgen:)
Dat klopt, maar ik vraag me af of het nuttig is om een Bluetooth GPS ontvanger aan te schaffen. Als Maps hierbij alleen maar in een "GPS-volg" mode werkt dan heeft dat niet zo veel zin. Maar als daardoor de route functionaliteit werkt en de telefoon dus een soort navigator wordt dan is het wel weer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:46
Dat is helemaal niet de functie van nokia maps. Zie het meer als een googlemaps.

Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een applicatie waarmee ik kan navigeren met de 6303.

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

De fotoos en filmpjes die ik met mijn 6303 maak zijn mooi. Maar een camera op een gsm kan geen digitale camera vervangen. De accu van mijn 6303 gaat 2 weken mee. Bleuthooth staat bij mij alleen aan als ik het nodig heb. Nokia maps is leuk om even mee te spelen maar als ik in de auto zit en ik wil een route weten dan gebruik ik mijn tomtom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cyclonist schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 15:53:
Ik heb er een voor m'n moeder gekocht, erg fijn toestel. Kan bij weinig gebruik bijna 2 weken mee.. De afwerking is erg netjes, ligt lekker in de hand door z'n relatief zware gewicht. Alleen de bovenste rij toetsen zijn iets minder gemakkelijk in te drukken, dat is wel even wennen met smsen :)
Mijn accu van de 6303 gaat ook 2 weken mee. Ik heb geen last van die bovenste rij als ik een sms maak. Ik vind het smssen met de 6303 beter gaan dan de 6300. Bij de 6300 vind ik de toetsen te dicht bij elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind de 6303 een super mobieltje.

Ik heb wel een vraag. Als ik bv om 8 uur savonds een sms binnen krijg dan geeft de gsm een uur eerder aan. Ik heb zelf al van alles geprobeert om de tijden gelijk te krijgen maar het nog niet gelukt. Iemand die dit probleem ook heeft? Wie kan me raad geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Misschien staat de gsm van de persoon die ze stuurt een uur eerder ingesteld?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55

murphsy

Product Monkey

Yonni: Daar kan het volgens mij niet aan liggen. Het staat me bij dat de tijd van verzenden door het netwerk meegegeven word, niet door de afzender.

Willemientje: heb je al eens aan de afzenders gevraagd of ze misschien een uur geleden ook echt verzonden hebben? Of heb je misschien je telefoon op verkeerde tijdzone ingesteld?

Algemeen: wanneer je bluetooth uit hebt als je het niet gebruikt dan heeft de Nokia 6303 zeker een goede accu. Met bluetooth aan gaat het echter rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eld0
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-08 09:04
@ willemientje38, ik heb net hetzelfde probleem. Ik dacht dat ik de enige was. Ik hou dit topic in het oog voor een oplossing :)

Voor de rest echt een supergsm. Ik had hiervoor de 6300 maar die ging maar een dag en half mee met de batterij, was heel irritant. Nu deze 6303 gaat meer dan 4 dagen mee met frequent te smsen.
ik heb nog niks gevonden aan deze gsm dat ik zou willen veranderen. Hij gaat heel snel in slaap mode (niet zoals de 6303 die je elke keer op de rode knop moest duwen ofwel bijna een minuut moest wachten).
Agenda vind ik ook veel overzichtelijker en gebruiksvriendelijker dan de 6300

Handige tip: Het uur kan je makkelijk bekijken door op de rode toets te drukken wanneer hij gelockt is (dus hoef je hem al niet te unlocken)

[ Voor 70% gewijzigd door Eld0 op 07-10-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eld0: Ik ga vanavond met de tijdzone instellingen spelen. Als ik de oplossing heb gevonden dan laat ik het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Het toestel moet je instellen op:
Tijdzone: gmt+1
Zomertijd: + 1 uur

Daarna de klok goed zetten, dan werkt het bij mij iig correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gelukkie schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:58:
Het toestel moet je instellen op:
Tijdzone: gmt+1
Zomertijd: + 1 uur

Daarna de klok goed zetten, dan werkt het bij mij iig correct.
Gelukkie,

Hartelijk dank voor de info. Het is gelukt. Ik heb het net zo ingestelt zoals jij zei en heel toevallig kreeg ik kort erna een sms binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Kijk, dat is mooi! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
  • Nu online
murphsy schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:18:
wanneer je bluetooth uit hebt als je het niet gebruikt dan heeft de Nokia 6303 zeker een goede accu. Met bluetooth aan gaat het echter rap.
Zelfs dat valt wel mee: ik heb BT standaard aan staan en doe ongeveer een week met een batterij. Ik gebruik de telefoon echter weinig: een paar gesprekken per dag, waarvan af en toe een via BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Iemand al ge-update naar de nieuwste firmware (9.1)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
  • Nu online
gelukkie schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:39:
Iemand al ge-update naar de nieuwste firmware (9.1)?
Waar heb je de nieuwe versie gevonden? Ik kan nog geen update vinden, de laatste versie die ik vind is 8.90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Ik kreeg een sms van Nokia, en ik kreeg een melding in Nokia PC suite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook net binnen, fijn dingetje!

Echter wel een paar vraagjes:

1. Weet iemand hoe je er voor kunt zorgen dat ie nooit verbinding met internet maakt?

2. Als ik 'kaarten' open in 'organiser' en zeg dat downloaden niet is toegestaan kan hij mijn adres niet vinden. Als het goed is moet dit toch ook kunnen zonder internet?

3. Wat is het voordeel van firmware 9.1 t.o.v 8.90?

Ben nu Nokia Ovi suite aan het installeren. Hoop dat dat beetje fijn werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:19:

2. Als ik 'kaarten' open in 'organiser' en zeg dat downloaden niet is toegestaan kan hij mijn adres niet vinden. Als het goed is moet dit toch ook kunnen zonder internet?

Ben nu Nokia Ovi suite aan het installeren. Hoop dat dat beetje fijn werkt..
Ah, je moest dus binnen Nokia Ovi Suite een kaart van NL downloaden :) Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog smsjes op mijn oude gsm (nokia) staan en die wil ik graag over brengen op mijn nokia 6303. Ik weet dat het via nokia pc suite kan. Het programma heb ik inmiddels al op mijn pc staan. Ik heb dat progrmma nog nooit gebruikt. Wie kan mij uitleggen hoe ik het moet doen

Bij voorbaat dank

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik vanmorgen wakker werd en op mijn gsm keek bleek dat mijn gsm uit was gegaan. De baterij is nog vol. Ik heb hem niet zelf uit gezet. Ik krijg hem niet meer aan. Wat er aan de hand is weet ik niet. Ik ga vanmiddag terug naar de winkel want er zit nog garantie op de gsm. Ik gebruik nu tijdelijk mijn oude nokia 6300 maar weer. Ik hoop dat het met mijn nokia 6303 goed komt. Ik hou jullie op de hoogte.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van uit de winkel belde ze me net op. Het is helaas afgelopen met de nokia 6303. Ik sta nu voor de keuze. Ik kan kiezen voor een nieuwe 6303 of een nieuwe 6300. Ik moet vandaag beslissen. Ik denk zelf dat ik toch voor de 6300 ga. Ik weet het nog niet zeker. Voor de 6303 had ik de nokia 6300 en die heb ik 2,5 jaar. Die gebruik ik nu tijdelijk weer even. De 6300 is wel aan vervanging toe.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus gisteren terug naar de winkel geweest. Mijn keuze is niet op de 6300 of de 6303 gevallen maar op de nokia 6500 slide. Mijn indruk op de toestel is prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:11
Hey!

Voor de lezers die nog geen nokia 6303 hebben of plannen één aan te schaffen. Ik heb zonet een review (link) gepost en geupdatet in Pricewatch. Veel leesplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:32

Christiano007

Ich bin der champion

Ik zit ook te kijken naar een goede degelijke maar vooral simpele telefoon met een lange accuduur. Wat ik allemaal lees komt de 6303 het meest in de buurt voor mij, ook qua prijs.

Maar wat voor mij heel belangrijk is zijn 2 dingen: De trilfunctie en in iets mindere mate de speakerfunctie. Is de trilfunctie een beetje hard bij deze telefoon? En heeft de telefoon een speaker functie , als in: ik kan hem op speaker zetten als iemand mij belt of ik hem?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Christiano007 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:18:
Ik zit ook te kijken naar een goede degelijke maar vooral simpele telefoon met een lange accuduur. Wat ik allemaal lees komt de 6303 het meest in de buurt voor mij, ook qua prijs.

Maar wat voor mij heel belangrijk is zijn 2 dingen: De trilfunctie en in iets mindere mate de speakerfunctie. Is de trilfunctie een beetje hard bij deze telefoon? En heeft de telefoon een speaker functie , als in: ik kan hem op speaker zetten als iemand mij belt of ik hem?
De trilfunctie is meer dan behoorlijk voelbaar, maar hard zou ik nu ook niet zeggen. Nuja, dit is ook moeilijk te meten. Het beste test je het eens uit als het kan in de winkel of bij iemand die ook deze gsm heeft.

Je kan hem op speaker zetten. Ik heb het zojuist getest en alles was duidelijk hoorbaar aan beide kanten.

Goed om te weten is dat er oortjes worden bijgeleverd met ingebouwde micro, dus je kan ermee handsfree bellen. Ik heb ze wel nog niet getest. Zou best kunnen dat een bluetooth handsfree oplossing beter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb hem nu ook, geinig telefoontje. Het enige wat ik niet begrijp is als je een smsje wilt maken, zie je normaal gesproken hoeveel tekens je over houdt (160), hier staan er 1000... Kan ik dat nog veranderen of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Christiano007 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 00:28:
Ik heb hem nu ook, geinig telefoontje. Het enige wat ik niet begrijp is als je een smsje wilt maken, zie je normaal gesproken hoeveel tekens je over houdt (160), hier staan er 1000... Kan ik dat nog veranderen of ?
Bovenaan staat er 1000/1.
De 1000 staat dus voor aantal overblijvende tekens en de 1 (of ander cijfer) staat voor aantal smsjes dat je al hebt.
Heb je bijvoorbeeld al 200 tekens getypt, dan staat er 800/2 of nog 800 tekens over en al 2 sms'en qua tekens (160 + 40).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

c-mattic schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:11:
[...]

Bovenaan staat er 1000/1.
De 1000 staat dus voor aantal overblijvende tekens en de 1 (of ander cijfer) staat voor aantal smsjes dat je al hebt.
Heb je bijvoorbeeld al 200 tekens getypt, dan staat er 800/2 of nog 800 tekens over en al 2 sms'en qua tekens (160 + 40).
Ja ik begrijp het, maar kan ik het ook veranderen? Doe dat toch gewoon 160/1 en dan aflopend is toch veel gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Christiano007 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:43:
[...]

Ja ik begrijp het, maar kan ik het ook veranderen? Doe dat toch gewoon 160/1 en dan aflopend is toch veel gemakkelijker.
Ik vrees dat je dat niet kan veranderen, behalve als je overweg kan met programmering van de Nokia S40 software :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Hehe jammer maar helaas. Zit nu alleen nog even te kijken of ik het sms geluid harder kan krijgen (zie er geen optie voor) want dat komt erg zacht over. Of is een hardere ringtone het gemakkelijkste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

hardere ringtone is het makkelijkste, ik heb ook geen optie gevonden om het harder te zetten, misschien als je een ander profiel instelt (outdoor) Dat hij dan harder klinkt.

Spelen jullie er ook spelletjes op? Zelf vind ik city blox er verslavend :)
Ik vroeg me af of jullie nog andere spelletjes weten..

[ Voor 28% gewijzigd door Brilsmurfffje op 01-11-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Christiano007 schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:38:
Hehe jammer maar helaas. Zit nu alleen nog even te kijken of ik het sms geluid harder kan krijgen (zie er geen optie voor) want dat komt erg zacht over. Of is een hardere ringtone het gemakkelijkste?
Vond de sms-tonen ook laag qua volume. Maar heb vlug ontdekt dat als je in je profielen bij berichtsignaaltoon "speciaal" aanduidt, je een moderne versie krijgt van de klassieke nokia sms-toon en die luid genoeg is.
Wel je daarentegen iets specialer, ja maak dan je eigen mp3'tje (maak het luid genoeg), zet het op je gsm en voilà...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

c-mattic schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:32:
[...]

Vond de sms-tonen ook laag qua volume. Maar heb vlug ontdekt dat als je in je profielen bij berichtsignaaltoon "speciaal" aanduidt, je een moderne versie krijgt van de klassieke nokia sms-toon en die luid genoeg is.
Wel je daarentegen iets specialer, ja maak dan je eigen mp3'tje (maak het luid genoeg), zet het op je gsm en voilà...
Ik heb het geprobeerd maar het helpt niet, MP3's zó hard zetten dat het ook daadwerkelijk íets harder word is gelijk aan een totale verkrachting van de MP3. Dit is wel iets wat ze moeten maken in een Firmware vind ik. Maar wanneer zou die komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallep
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-11-2022
Heeft iemand al geprobeerd grotere microSD kaartjes te gebruiken van 8 of 16 GB?
Ik heb wat reviews gelezen waarin men zegt dat die ook werken..

zou mooi zijn als we kunnen uitvogelen welke er werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

8 GB micro sd werkt bij mij perfect, telefoon herkent hem ook volledig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

c-mattic schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:35:
[...]
Goed om te weten is dat er oortjes worden bijgeleverd met ingebouwde micro, dus je kan ermee handsfree bellen.
Ik vraag me af waarom ik een set heb zonder microfoon en er ook niets in de handleiding te vinden is.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Guardian Angel schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 23:32:
[...]

Ik vraag me af waarom ik een set heb zonder microfoon en er ook niets in de handleiding te vinden is.
Ben je zeker dat ze zonder microfoon is?
Op het eerste zicht dacht ik ook dat de bijgeleverde oortjes zonder micro waren, maar het klein vierkantje aan de kabels is een knop om op te nemen of af te haken. Ergens op dit klein vierkantje is een klein gaatje en daar zit je micro.

Sowieso zou je dit in je pakket moeten hebben. Nokia levert deze standaard, zoals op hun website staat bij de productgegevens van de Nokia 6303.
Meer precies worden volgdende oortjes bijgeleverd: WH-102 (link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Krijg nou wat. 8)7 Grappig.

Ja, dat setje zit erbij maar gebruik ik niet. Wist ik veel dat je trouwens ook nog op die clipknop kunt drukken om te schakelen tussen muziek en een gesprek. :X Ik krijg die dopjes niet in mijn oor en overweeg een Sennheiser CX-300 II.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Heb deze Nokia ook aangeschaft ( Zilver ) ben zeer tevreden maar:

Nokia Software Updater werkt niet op windows 7
Weet iemand of er al een Patch is uit gebracht ?

[ Voor 26% gewijzigd door Albert020 op 24-11-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Albert020 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:25:
Heb deze Nokia ook aangeschaft ( Zilver ) ben zeer tevreden maar:

Nokia Software Updater werkt niet op windows 7
Weet iemand of er al een Patch is uit gebracht ?
De laatste versie is 9.10
Op je telefoon kan je controleren welke versie je hebt:
Menu > Instellingen > Telefoon > Telefoonupdates > Details huidige software

Aangezien je deze zopas hebt aangeschaft, denk ik wel dat er de laatste firmware (9.10) op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Is er al bekend wanneer de volgende update komt? Als die er überhaupt komt..

Er is vrij weinig te vinden over de 6303 op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Heb je problemen met het toestel? Of wat verwacht je van een upgrade?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
c-mattic schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:04:
[...]

Aangezien je deze zopas hebt aangeschaft, denk ik wel dat er de laatste firmware (9.10) op staat.
Ik doe dat altijd op deze manier: *#0000# en dan zie ik het ook.
Maar krijg hem als het goed is vandaag binnen dan ga ik gelijk even kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Guardian Angel schreef op woensdag 25 november 2009 @ 03:52:
Heb je problemen met het toestel? Of wat verwacht je van een upgrade?
Geluid van smsjes die te zacht gaan
Tril opties kunnen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Spelen jullie ook spelletjes op de mobiel?
Ik vind zelf city blox zeer vermakelijk, heb het ook uitgespeeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoeveel smsjes er op deze telefoon opgeslagen kunnen worden? Kan het volledig interne geheugen (64 MB) gebruikt worden of zit er een maximum (bijv. 200) aan? En kunnen de smsjes ook opgeslagen worden op de geheugenkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

het interne geheugen is 17 mb. Die 200 smsjes is voor op de simkaart.
Ik weet niet hoeveel er precies oppasen, ik weet wel dat je met de nokia pc suite een backup kan maken op je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar kunt er dus wel meer dan 200 smsjes opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Volgens mij is een vol smsje iets van 10 kb max... (staat bij details van het smsje)...dat zijn er heel wat meer dan 200 met 16MB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Christiano007 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:25:
Volgens mij is een vol smsje iets van 10 kb max... (staat bij details van het smsje)...dat zijn er heel wat meer dan 200 met 16MB :)
1 sms (=meestal 160 tekens) = 1120 bits = 140 bytes = 140/1024 kb
Aangezien alles in het geheugen met tenminste 1 kb wordt geschreven. Is een bericht 1kb groot.
Dus voor 17 MB = 17 x 1024 kilobytes = 17408 kilobytes

Dus kan je theoretisch +/- 17408 sms opslaan in je geheugen. Nu staan er al een paar toepassingen opgeslaan op je gsm (opera mini, rekenmachine,...) en heb je ongeveer 15MB over in het begin, dus plaats voor 15000 smsjes.

Ziezo, een beetje wiskunde kan nooit kwaad ;)

• Albert020
  • Nu online
c-mattic schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:04:
[...]

Klopt, heb hem vandaag binnen gekregen en er staat op: Firmware v9.10 - 25-08-2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Ik heb ook mijn oog laten vallen op de 6303... Klopt het inderdaad dat je bij deze telefoons bijvoorbeeld een afspraak later op die dag in je 'hoofdscherm' krijgt te zien? Dat is een functie die ik al lang zoek (bij een betaalbare telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
ebia schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:45:
Ik heb ook mijn oog laten vallen op de 6303... Klopt het inderdaad dat je bij deze telefoons bijvoorbeeld een afspraak later op die dag in je 'hoofdscherm' krijgt te zien? Dat is een functie die ik al lang zoek (bij een betaalbare telefoon).
Dit is correct. Je hebt de keuze een 'interactieve achtergrond' te kiezen. Je kiest zelf wat er op je achtergrond komt (agenda, taken, snelkoppelingen,...).

Paar illustraties (bron: review gsmarena.com)
Klassieke achtergrond
Afbeeldingslocatie: http://pic.gsmarena.com/vv/reviewsimg/nokia-6303-classic/sshots/gsmarena_007.jpg

Interactieve achtergrond
Afbeeldingslocatie: http://pic.gsmarena.com/vv/reviewsimg/nokia-6303-classic/sshots/gsmarena_027.jpg

Interactieve achtergrond personaliseren
Afbeeldingslocatie: http://pic.gsmarena.com/vv/reviewsimg/nokia-6303-classic/sshots/gsmarena_176.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door c-mattic op 29-11-2009 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Cool! Dit is wat ik altijd miste op mijn SE K770i (welke trouwens in dat gsmarena review wordt genoemd als geduchte concurrent). De K770 heb ik nu bijna 2 jaar maar een paar toetsen werken nu niet meer lekker, waardoor smsen een ramp is geworden.

Ik ga het ding bestellen. Ik zie in de pricewatch dat bol.com hem het nu het goedkoopste uitlevert.. of kent iemand toevallig nog een ander adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik weet geen goedkopere, maar je kan ook nog naar deze kijken:
Nokia 3720
Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/109/nokia-3720-review.jpg
inwendig hetzelfde, alleen de camera heeft maar 2 megapixel. (nou vind ik de 6303 camera ook waardeloos)
Maar hij heeft wel hetzelfde scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Hmm... denk toch niet dat dat een goed alternatief is. Hij is groter, mindere camera (ook geen autofocus), geen ovi maps (mocht ik dat willen gaan gebruiken), niet die webkit browser van de s60, en hij is duurder. Okee, daar staat tegenover dat ie stof en spatwater dicht is, maar ik heb nog nooit een telefoon laten overlijden door er in de regen mee te bellen en ik kom ook niet vaak in de sahara, dus ik denk dat dat wel losloopt. Nah, het wordt echt de 6303, en om de daad bij het woord te voegen ga ik hem nu meteen bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
ebia schreef op zondag 29 november 2009 @ 23:25:

Nah, het wordt echt de 6303, en om de daad bij het woord te voegen ga ik hem nu meteen bestellen ;)
Is een goede keuze :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Heb hem vandaag binnen gehad en mijn first impressions:

Voelt lekker snel aan, snel door de menu's scrollen e.d.
Syncen met Outlook 2003 (op Exchange) ging ook goed, al mijn contacts zijn netjes overgekomen.
De taken in het hoofdscherm werken perfect.
Behuizing voelt en is erg degelijk.

Een nadeel gevonden; mijn oude SE maakte automatisch het mobiele nummer van een contact meteen je eerste keuze. Ik wil dat graag behouden, maar bij de Nokia zet ie het eerste 'huistelefoonnummer' op de eerste plek. Ik zag dat ik deze default per contact kan veranderen, maar is het mogelijk dit voor alle contacts tegelijk in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

weet iemand of het mogelijk is om je sms inbox te beveiligen met een wachtwoord ?
De memory card kan wel, maar de sms ibox het ik nog niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
brilsmurfffje schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:51:
weet iemand of het mogelijk is om je sms inbox te beveiligen met een wachtwoord ?
De memory card kan wel, maar de sms ibox het ik nog niet gevonden
Ik vrees van niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook graag een WW op mijn inbox en memory card, maar het lukt me voor beide niet..
is het helemaal onmogelijk?
Heb op een ander forum gelezen dat je daarvoor een software kan downloaden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetus
  • Laatst online: 08-09-2021
Bij mij wilde aanvankelijk de applicaties niet aan het internet zoals opera mini, terwijl nokia's eigen browser wel gewoon connecte. Dit lijkt een specifiek probleem te zijn voor Symbian S40. De omslachtige oplossing hiervoor wil ik even met jullie delen.

* Go into Settings.
* Go into Configuration.
* Go into Personal Configuration Settings.
* Now, press Add New (visible if you don’t have a previous Personal Setting created) or press the Options button. When you have pressed the Options button, choose Add new.
* When you have pressed Add New, you will get a new menu, which will give several options to choose from.
* Now, scroll down and choose the Access Point and press Select. (Please note that this option is not available on the Nokia 3220 model and maybe on some more models, you can instead use the Services option instead of the Access Point option on the Nokia 3220.) Do not choose the Web option, since this will not work with Opera mini.
* Now go into Access Point Settings.
* Go into Bearer Settings.
* Go into Packet Data Access Point.
* Now, enter you APN address corresponding to your provider. Then press OK.
* Go back to the Personal Configurations Settings menu, where you now should be able to see an Access Point selected.
* Now press the Options button, and then choose to activate this Access Point.
* Now you should be able to start Opera Mini, and try to load a link on your phone.

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* Vragen naar niet geheel legale unlocks staan we niet toe.

[ Voor 82% gewijzigd door pven op 16-12-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dit mag niet, de simlock heeft een reden, had je bij de aanschaf rekening mee moeten houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjatja
  • Laatst online: 06-07-2024
Wie weet of je de 6303 ook kunt gebruiken in een oude carkit C91 van de 6310i (met uiteraard de Nokia-adapter)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor (film) bestand moet je downloaden als je een film wilt kijken op je 6303?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eld0
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-08 09:04
Ik heb een probleem met mijn 6303, ik krijg hem nl niet meer opgestart:
Een paar dagen had hij al moeite met grote smsen te openen, daarom had ik beslist al mn smsen eens te wissen (+-5000 tal in alle mappen). Nu wanneer hij rond de 500/5000 zat hing het machientje vast en moest ik hem uitzetten door de batterij eruit te halen (resetten hielp niet). Nu bij het opstarten kom ik tot op het bureaublad en daar hangt hij vast, ik kan hem zelf niet meer uit en aan doen met de knop bovenaan, ik moet telkens de batterij eruit nemen om te resetten. Ik heb deze nog maar 3 maand, en nog geen enkel probleem mee gehad tot nu! Iemand enige raad??

Op google vind ik iemand met hetzelfde probleem als mij maar geen antwoord:
http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?p=62588024

ok heb dus met trial en error het kunnen oplossen:

ik heb hem na paar keer toch weer aan de praat gekregen, dan opnieuw proberen berichten te verwijderen, na een 100 tal 'freezde' hij terug, dan terug paar keer booten om normaal te werken enzo...

Nu zijn al mn smsen gewist en werkt hij terug perfect.

Dus let op dat uw totaal aantal smsen niet tegen de 5000 aanleunt anders krijg je hetzelfde probleem.
Ze zouden hier een limiet moeten opzetten ipv 'zoveel mogelijk het machientje aankan'

[ Voor 33% gewijzigd door Eld0 op 15-12-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* Vragen naar niet geheel legale unlocks staan we niet toe.

[ Voor 83% gewijzigd door pven op 16-12-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
  • Laatst online: 10:48
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:38:
Wat voor (film) bestand moet je downloaden als je een film wilt kijken op je 6303?
Hij speelt video bestanden af van het formaat 3gp.

Ik heb net mijn Nokia 6303 geupdate naar nieuwste versie (v10.10), heeft iemand hier misschien een changelog van? Ben wel benieuwd waar de update voor was... :)

[ Voor 25% gewijzigd door Renzzs op 16-12-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ah is er weer een nieuwe update ja? toll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Christiano007 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:39:
Ah is er weer een nieuwe update ja? toll
Ja, maar veel verschil heb ik niet gemerkt met de vorige versie (9.10). Misschien een kleine verbetering in performantie. Geen duidelijke nieuwe verbeteringen of toevoegingen alleszins.

Btw, updaten doe je via pc suite, ovi suite of via de website van Nokia (link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphinxtiger
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 19:58
Enigste verschil wat ik nu merk is, dat ik al men instellingen weer opnieuw moet doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ik wil eerst wel een changelog zien voordat ik die software ga bijwerken. :/

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

_the_crow_ schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:30:
Nokia do not publish these lists, known as changelogs, as they consider them to be confidential.

Your only options is to use google to search for unofficial lists or leaks on other sites.
Waarvan akte. :(

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Waardeloos. Dan maar afgaan op ervaringen van mensen. :(

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:42
_the_crow_ schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:30:
Staat er wel bij toch (niet dat 't iets zegt :) ):
Nokia 6303 classic software, v. 10.10
(Uw huidige versie is V 09.10)
Wat is nieuw:
- Fantastische nieuwe functies
- Bijgewerkte toepassingen
- Verbeterde prestaties
Helaas heb ik (onbewust) een buitenlandse 6303 gekocht waardoor ik niet via de normale Nokia software kan updaten, maar hij staat er op. Zie ook nog weinig verschil.

[ Voor 6% gewijzigd door Nielson op 17-12-2009 19:55 ]

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Begrijp niet dat ze er zo geheimzinnig over doen, wat is er erg aan om te melden wat je verbetert hebt?

• c-mattic
Nokia 6303 classic software, v. 10.10
(Uw huidige versie is V 09.10)
Wat is nieuw:
- Fantastische nieuwe functies
- Bijgewerkte toepassingen
- Verbeterde prestaties
Dit is de standaard tekst die Nokia bij elke gsm-firmware-update geeft.
Best mogelijk dus dat er geen nieuwe functies enzo zijn.

Heb zelf de update doorgevoerd:
  1. Geen zichtbare veranderingen
  2. Misschien verbeterde prestaties (maar dan amper merkbaar)
  3. Nog geen bijgewerkte toepassingen gevonden (alhoewel ik vermoed dat de Ovi-diensten van Nokia een update hebben gekregen, aangezien ze dieze dienst laatst weer niew leven in willen blazen. Nu heb ik deze dienst nog nooit gebruikt, dus kan het niet echt controleren...)

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Screensaver (?) met datum en tijd erop werkt nu iets beter merk ik. Verder zie ik geen verschillen. Als ze nou eens de sms-beltoon bug gefixed hadden .... maar nee dat is blijkbaar te veel moeite :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* we blijven niet melden dat we het niet over unlocks willen hebben

[ Voor 84% gewijzigd door pven op 21-12-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c-mattic schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:35:
[...]

Dit is de standaard tekst die Nokia bij elke gsm-firmware-update geeft.
Best mogelijk dus dat er geen nieuwe functies enzo zijn.

Heb zelf de update doorgevoerd:
  1. Geen zichtbare veranderingen
  2. Misschien verbeterde prestaties (maar dan amper merkbaar)
  3. Nog geen bijgewerkte toepassingen gevonden (alhoewel ik vermoed dat de Ovi-diensten van Nokia een update hebben gekregen, aangezien ze dieze dienst laatst weer niew leven in willen blazen. Nu heb ik deze dienst nog nooit gebruikt, dus kan het niet echt controleren...)
Da's ook mijn ervaring na de update naar firmversie 10.10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:26:
[...]

*weg* we blijven niet melden dat we het niet over unlocks willen hebben
Ja, bij die Ierse Vodafone. Je hebt een Iers toestel gekocht met een simlock, zodat die alleen voor Vodafone Ierland geschikt is. En als je met je eigen simkaart wilt bellen, waarom koop je dan ook zo'n toestel? 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door pven op 21-12-2009 13:41 ]

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Ik zat nog weer even te zoeken naar de veranderingen in de nieuwe firmware (v10.10) en ik kwam het volgende tegen:
During Update:
1. Update method - Using Nokia Software Updater
2. Approximate update time - 1 hour on a 192Kbps internet connection speed.
3. Problems encountered - I encountered "Downloading Updates failed" error nearly 7 times during the update process. I keep on pressing "Try Again" button whenever there is a failure. At last, the update process succeeded. I believe there is no problem with the Nokia software updater. This might happened to me because of my slow internet connection.

After Update:
1. Mobile got restarted by itself after a successful update.
2. Camera - I observed a slight improvement in the camera's performance (while switching to camera and Image quality)
3. Batter Indicator - Changed slightly but less noticeable.
4. Ringtone/Message tone volume loudness - Haven't noticed any improvement.
5. Rest of the Features - Haven't noticed any new features when compared to v09.10.
6. Mobile got restored to factory settings - Main Menu, Go To Items, Home screen shortcuts, Speed Dials, Contact Group details got reset.

I found that I haven't lost any of the features of v09.10 after updating to v10.10. At the same time no new features got introduced in the new version.
Is dat ook wat de mensen hier ervaren die nu versie 10.10 hebben? :)

Verwijderd

ik heb de gsm vandaag gekregen van men moeder en ben er heel content van. geen enkel gebrek. hij werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne is een vodafone prepaid toestel.
Schijnbaar kan ik er youtube filmpjes op kijken....
echter als ik dat probeer... (vaak geprobeerd) krijg ik enkel de melding: "bewerking mislukt"

Weet iemand hoe dat zit?
Pagina: 1 2 Laatste