Wat wil je exact weten van mn NAT? Ik heb daar in mn router alleen voor Utorrent wat ingesteld
Toen ik in April 2008 een Xbox 360 kocht was deze €269. Aangezien de PS3 €130 duurder was en er op elk platform wel leuke exclusives kwamen was dit de reden dat ik een 360 kocht. Maar nu kom ik tot de conclusie dat de 360 helemaal niet goedkoper is (in verband met Live) en het aantal (AAA) exclusieve titels veel constanter worden verspreid over het jaar en dat er weinig (in mijn ogen) interessante titels nog op de 360 uitkomen. Dit jaar was er geen een exclusieve game die mij aansprak op de 360. Dit komt waarschijnlijk ook wel door dat met MW2 alles is uitgesteld.
Ander puntje van kritiek zijn de timed-exclusives: Ninja Gaiden 2, Bioshock, Fallout 3 DLC, MW2 DLC en nog een aantal Japanse RPG's. Hiernaast zijn mogelijk Mass Effect 2 en GTA IV DLC ook nog eens tijdelijke excluives. Ik weet wel waarom Microsoft dit doet, maar ik baal er elke keer als een stekker van dat het allemaal tijdelijk is. Liever dat ze 1 game exclusief houden dan dat er 2/3 na een tijdje alsnog op de PS3 komt.
Al met al "baal" ik er een beetje van dat ik de 360 heb gekozen en denk eraan als mijn Live account afloopt hem niet meer te verlengen en een PS3 erbij te nemen.
Ander puntje van kritiek zijn de timed-exclusives: Ninja Gaiden 2, Bioshock, Fallout 3 DLC, MW2 DLC en nog een aantal Japanse RPG's. Hiernaast zijn mogelijk Mass Effect 2 en GTA IV DLC ook nog eens tijdelijke excluives. Ik weet wel waarom Microsoft dit doet, maar ik baal er elke keer als een stekker van dat het allemaal tijdelijk is. Liever dat ze 1 game exclusief houden dan dat er 2/3 na een tijdje alsnog op de PS3 komt.
Al met al "baal" ik er een beetje van dat ik de 360 heb gekozen en denk eraan als mijn Live account afloopt hem niet meer te verlengen en een PS3 erbij te nemen.
Het gaat met de Xbox hdmi kabel vooral hierom:Ken. schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:26:
[...]
Dan neem je twee HDMI kabels á 4 euro en hop, één van je box naar je versterker, en één van je versterker naar je TV. Ben je nog steeds goedkoper uit. Moet je wel een versterker hebben die HDMI aankan en doorlust natuurlijk

Zodat je het beeld naar de tv/scherm kan sturen en het geluid via optisch naar een versterker of een ander iets wat optisch heeft, zoals de Logitech series. Veel mensen hebben namelijk wel een receiver met optical in maar met hdmi in/out zijn ze pas vrij recent op de markt. De originele Xbox kabel is namelijk te dik om een 3rd party hdmi kabel er aan te hangen. Ik heb gewoon de kabel die erbij zat gesloopt
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
De PS3 was toen 130 euro duurder en sinds april 2008 heb je 18 maanden Live moeten betalen. Dat is voor zo'n 50 euro te doen. Dus heb je nog altijd 80 euro overkippengaas schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:36:
Toen ik in April 2008 een Xbox 360 kocht was deze €269. Aangezien de PS3 €130 duurder was en er op elk platform wel leuke exclusives kwamen was dit de reden dat ik een 360 kocht. Maar nu kom ik tot de conclusie dat de 360 helemaal niet goedkoper is (in verband met Live)
Je kunt een game op de Xbox360 (veel) eerder spelen en daar ga je over klagen?Ander puntje van kritiek zijn de timed-exclusives: Ninja Gaiden 2, Bioshock, Fallout 3 DLC, MW2 DLC en nog een aantal Japanse RPG's. Hiernaast zijn mogelijk Mass Effect 2 en GTA IV DLC ook nog eens tijdelijke excluives. Ik weet wel waarom Microsoft dit doet, maar ik baal er elke keer als een stekker van dat het allemaal tijdelijk is.
Het kan mij echt niet schelen dat de PS3 het spel een jaar later ook heeft, ik zit dan al weer aan wat nieuws hoor
De vermeende oorzaak daarvoor heb ik geloof ik als eens eerder gepost: MS betaalt veel geld om een timed exclusive (1 jaar) uit te brengen. Wat ze er daarna mee doen interesseert ze niet echt geloof ik; de enige voorwaarde is dat het spel niet 1:1 geport mag worden. Ofwel, de studio's gebruiken het geld en de schijnbaar goede support welke ze van MS krijgen om de ontwikkeling te financieren en brengen een jaar later een 'verbeterde' versie uit op de PS3 om zo relatief goedkoop nog wat poen mee te pakken bij de PS3 eigenaars.kippengaas schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:36:
Toen ik in April 2008 een Xbox 360 kocht was deze €269. Aangezien de PS3 €130 duurder was en er op elk platform wel leuke exclusives kwamen was dit de reden dat ik een 360 kocht. Maar nu kom ik tot de conclusie dat de 360 helemaal niet goedkoper is (in verband met Live) en het aantal (AAA) exclusieve titels veel constanter worden verspreid over het jaar en dat er weinig (in mijn ogen) interessante titels nog op de 360 uitkomen. Dit jaar was er geen een exclusieve game die mij aansprak op de 360. Dit komt waarschijnlijk ook wel door dat met MW2 alles is uitgesteld.
Maar de Xbox biedt verder genoeg voordelen vind ik. Zo komt ToV alleen in Japan uit, draait Eternal Sonata @ PS3 wel met beter graphics maar met framerateproblemen (
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Jaaaa! Ik heb mijn allereerste game voor 100% voltooid!
Namelijk Clive Barker's Jericho. Stelt misschien niet zo heel veel voor maar het was wel een oplchting om na de hele dag grinden eindelijk de drie laatste achievements te halen 
En dan nu weer terug naar Mirror's Edge

En dan nu weer terug naar Mirror's Edge
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
In hoeverre wordt de eigenaar van een bepaalde console eigenlijk benadeeld als een exclusive van die console naar een andere console geport wordt?
Ik snap niet goed waarom dan je spelplezier veranderd...
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Je Xbox kan de NAT status aangeven bij een netwerktest. Deze mag niet op strict staan. Mag wel, maar is niet bevoordelijk.Pannekoek81 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:36:
[...]
Wat wil je exact weten van mn NAT? Ik heb daar in mn router alleen voor Utorrent wat ingesteld
Ach ja, mensen gunnen elkaar niks, daar komt het op neer.DarkX schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:08:
In hoeverre wordt de eigenaar van een bepaalde console eigenlijk benadeeld als een exclusive van die console naar een andere console geport wordt?
Het zijn waarschijnlijk vooral mensen die de dure console kopen (deze generatie de PS3 dus), die zien opeens dat een console van 200 euro opeens hetzelfde niet-meer-exclusieve spel krijgt die normaal alleen voor de 400-euro console bestemd was.
Het kan mij ook niet zoveel schelen of Halo naar de PS3 gaat, zolang de kwaliteit maar niet achteruit gaat.
[ Voor 8% gewijzigd door MacorgaZ op 19-10-2009 20:20 ]
Bambu Lab P1S Combo
ThnxExorcist schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:16:
[...]
Je Xbox kan de NAT status aangeven bij een netwerktest. Deze mag niet op strict staan. Mag wel, maar is niet bevoordelijk.
Mij lijkt dat wanneer ontwikkelaars voor meer platformen ontwikkelen, dat ze meer geld verdienen en een groter budget hebben. Dat is geen garantie voor kwaliteit, maar biedt toch meer mogelijkheden.
Hallo allemaal!
Mag me sinds dit weekend ook trotse eigenaar van een Xbox 360 Elite noemen
Was een leuke actie bij de Bart Smit. Xbox Elite voor 215 euro
Waarom geen PS3? weet ik eigenlijk niet, Xbox360 sprak me meer aan. Heb gelijk maar Shaun White Snowboarding erbij gekocht. Erg leuk spel.
Verder weet ik niet zo veel van de Xbox af dus moet e.e.a. nog even ontdekken. Heb m wel alvast aan inet gekoppeld en aan mn server. Kan de Xbox dus leuk als MDA gebruiken. Ben er alleen nog niet achter op het mogelijk is dat de Xbox SRT (ondertiteling) bestanden kan afspelen.
Anyway geweldig leuk apparaat! Oh nog een vraagje: is het normaal dat de Xbox een licht rattelend geluid maakt van de HD?
Bedankt voor jullie advies/tips en Tot ziens allemaal!
Mag me sinds dit weekend ook trotse eigenaar van een Xbox 360 Elite noemen
Was een leuke actie bij de Bart Smit. Xbox Elite voor 215 euro
Waarom geen PS3? weet ik eigenlijk niet, Xbox360 sprak me meer aan. Heb gelijk maar Shaun White Snowboarding erbij gekocht. Erg leuk spel.
Verder weet ik niet zo veel van de Xbox af dus moet e.e.a. nog even ontdekken. Heb m wel alvast aan inet gekoppeld en aan mn server. Kan de Xbox dus leuk als MDA gebruiken. Ben er alleen nog niet achter op het mogelijk is dat de Xbox SRT (ondertiteling) bestanden kan afspelen.
Anyway geweldig leuk apparaat! Oh nog een vraagje: is het normaal dat de Xbox een licht rattelend geluid maakt van de HD?
Bedankt voor jullie advies/tips en Tot ziens allemaal!
Kan niet, althans niet streaming via bijvoorbeeld Tversity. Je kan het wel met gotsent in je avi 'branden', maar dan ben je er niet meer flexibel mee.Yihaaa schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:47:
Ben er alleen nog niet achter op het mogelijk is dat de Xbox SRT (ondertiteling) bestanden kan afspelen.
Cunning linguist.
Misschien hebben ze daadwerkelijk een accumulated deficit voor de entertainment divisie, maar ik kan dat nergens herleiden uit de jaarrekening. Jij hebt een betere bron?EfBe schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:27:
[...]
De gehele divisie gaat niet al te best en de xbox staat al miljarden in het krijt (ong. 8 miljard) want dat hebben ze nooit terugverdiend [...] het probleem is echter dat aandeelhouders steeds meer gaan morren mbt de divisie waar de xbox (en de zune) onder valt: daar nog meer geld naartoe pompen heeft in het verleden al geen succes opgeleverd, dus men is sceptisch om dat nu weer te doen.
http://www.microsoft.com/...s/ar09/10k_fr_not_21.html
En het lijkt me dat de wens de vader van de gedachte is voor wat betreft de aandeelhouders die over deze divisie morren, daar is nog geen teken van. Ik zou eerder denken dat Sony zich terug zou trekken uit deze markt, maar dat is ook niet zo, he?
http://www.sony.net/SonyI...023g2o-att/SonyAR09-E.pdf
(pagina 36 onderaan)
Je hebt gelijk dat MS meer diverser moet worden en meer AAA-titels moet produceren, alleen:
1) ze moeten de PC markt nog te vriend houden, wat de spellen dus meestal niet uniek voor de 360 maakt.
2) er is nog te weinig concurrentie op dit vlak, Sony weet het grote publiek nog niet te overtuigen van de kwaliteit van de exclusives, want de verkoopcijfers zijn niet bijzonder goed.
Bijna, but no sigar. Ja, microsoft financiert een deel van het ontwikkelingsbudget en deelt promotiebudget als ze een timed exclusive krijgen. De echte reden voor de uitgebreide versie van de PS3, is dat Sony de 1:1 port niet toestaat. De officiële regel is dat een spel niet meer op het PS3-platform toegelaten wordt als het niet (bijna) gelijktijdig uitgebracht wordt, tenzij er een significante toevoeging plaats heeft gevonden.LB06 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:46:
[...]
De vermeende oorzaak daarvoor heb ik geloof ik als eens eerder gepost: MS betaalt veel geld om een timed exclusive (1 jaar) uit te brengen. Wat ze er daarna mee doen interesseert ze niet echt geloof ik; de enige voorwaarde is dat het spel niet 1:1 geport mag worden. Ofwel, de studio's gebruiken het geld en de schijnbaar goede support welke ze van MS krijgen om de ontwikkeling te financieren en brengen een jaar later een 'verbeterde' versie uit op de PS3 om zo relatief goedkoop nog wat poen mee te pakken bij de PS3 eigenaars.
[ Voor 26% gewijzigd door Armada op 19-10-2009 22:11 ]
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Ik denk dat de Wii juist over zijn top is. Mensen zijn een beetje uitgekeken op Wii Sports (lees de Wii), vooral ook omdat het gros hooguit 1 of 2 spelletjes naast Wii Sports heeft gekocht. Het zijn oppervlakkige games. Wat zich vertaalt in korte termijn cashen voor Nintendo, omdat de spelletjes goedkoop te maken zijn maar toch bijna even duur zijn als de "grote" titels op de Xbox 360 en PS3.
De Xbox/PS richten zich vooral op de "echte" gamers markt. Die zijn een stuk loyaler, en gaan voor meer diepgang in games. En ik denk dat de Xbox 360 het beter doet dan de PS3. De meeste titels verschijnen op beide platforms, en de exclusieve titels zijn op beide platforms niet uniek meer. "Vroeger" koos je een PS1 of PS2 omdat je daarvoor exclusieve titels had waar op een ander platform geen soortgelijke van was, zoals Gran Turismo 1/2, Metal Gear, God of War. Ik geloof niet dat de exclusieve titels tegenwoordig nog heel doorslaggevend zijn. Dus een consument koopt sneller een Xbox 360 omdat die gewoonweg goedkoper is.
Wat mij wel opvalt is dat er voor de PS3 en Xbox 360 lang niet zoveel wanna have titels zijn als voor de PS1 en PS2. Er is heel veel van hetzelfde, en niet al te veel uitschieters. Wat dat betreft lijkt het erop dat de markt verdeeld is en dat we er niet veel beter van worden. Voor de consument zou 1 platform, waar iedereen voor kan publiceren gunstiger zijn.
De Xbox/PS richten zich vooral op de "echte" gamers markt. Die zijn een stuk loyaler, en gaan voor meer diepgang in games. En ik denk dat de Xbox 360 het beter doet dan de PS3. De meeste titels verschijnen op beide platforms, en de exclusieve titels zijn op beide platforms niet uniek meer. "Vroeger" koos je een PS1 of PS2 omdat je daarvoor exclusieve titels had waar op een ander platform geen soortgelijke van was, zoals Gran Turismo 1/2, Metal Gear, God of War. Ik geloof niet dat de exclusieve titels tegenwoordig nog heel doorslaggevend zijn. Dus een consument koopt sneller een Xbox 360 omdat die gewoonweg goedkoper is.
Wat mij wel opvalt is dat er voor de PS3 en Xbox 360 lang niet zoveel wanna have titels zijn als voor de PS1 en PS2. Er is heel veel van hetzelfde, en niet al te veel uitschieters. Wat dat betreft lijkt het erop dat de markt verdeeld is en dat we er niet veel beter van worden. Voor de consument zou 1 platform, waar iedereen voor kan publiceren gunstiger zijn.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Volgens mij valt dat wel mee. Als je nu terugkijkt naar de PS2 en PS1 zie je stapels en stapels toppers. Die kwamen echter ook niet continue uit. Ik heb ook wel met mijn PS2 een half jaar droog gestaanOMX2000 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 01:33:
Wat mij wel opvalt is dat er voor de PS3 en Xbox 360 lang niet zoveel wanna have titels zijn als voor de PS1 en PS2.
Het was destijds ook meer verspreid dan het nu lijkt.
Ik heb nog steeds spellen waar ik gewoon niet aan toekom. Allemaal toppers die ik nog steeds niet heb gespeeld, omdat er gewoon teveel is. Dat krijg je met de focus op nieuwe games (Forza 3, ODST, MW2, AC2, Mass Effect 2, etc.), terwijl je de helft van de toppers 2008 en 2007 nog niet eens hebt gespeeld.
Hehe bedankt voor de uitleg hoor, maar ik gebruik precies hetzelfde kabeltjeTroonStaal schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:37:
[...]
Het gaat met de Xbox hdmi kabel vooral hierom:
[afbeelding]
Zodat je het beeld naar de tv/scherm kan sturen en het geluid via optisch naar een versterker of een ander iets wat optisch heeft, zoals de Logitech series. Veel mensen hebben namelijk wel een receiver met optical in maar met hdmi in/out zijn ze pas vrij recent op de markt. De originele Xbox kabel is namelijk te dik om een 3rd party hdmi kabel er aan te hangen. Ik heb gewoon de kabel die erbij zat gesloopten nu kan ik 'm zonder problemen aan de beamer hangen. Wellicht dat als ik een nieuwe monitor koop met hdmi dat ik de officiële hdmi alsnog koop. Hoewel, heb nu ook al de vga kabel en dat werkt ook prima eigenlijk. Alleen krijg ik het niet beeeldvullend (22" T220) maar dat ligt eerder aan de verhoudingen van mijn scherm dan aan de kabel lijkt me.
Eerst de originele met de sloopmanier en toen bedacht dat ik beter de bij mijn Elite meegeleverde kabel kon gebruiken. (Ik had ik ten tijde van de aankoop van mijn Elite nog geen HDTV, dus die kabel had ik ergens in een la gegooid en nooit meer naar gekeken.)
Wat ik slechts bedoelde was dat je hetzelfde resultaat ook zou kunnen bereiken met twee HDMI-kabels een een versterker die dat aan kan. Scheelt je een kabel van 30 euro namelijk. Beeld én geluid van 360 via HDMI naar je versterker en vervolgens met je tweede kabel naar je TV, et voila. Helaas had ik ook nog geen HDTV toen ik mijn versterker kocht en hoefde ik er ook geen HDMI op. Oh well, dit werkt gelukkig ook meer dan prima
Het kan wel via Tversity maar dan moet je aanzetten dat Tverstiy de video altijd moet encoden als ik me het goed herinner. Het veranderde inderdaad toen de 360 update kreeg voor meer media formaten. Het nadeel van deze optie aanzetten is dat je pc dus aan het werk moetBart ® schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:01:
[...]
Kan niet, althans niet streaming via bijvoorbeeld Tversity. Je kan het wel met gotsent in je avi 'branden', maar dan ben je er niet meer flexibel mee.
Verwijderd
Goedkoper, dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Voor €50,- meer dan de Elite Blu-ray kunnen kijken heeft mij overgehaald om ook een PS3 te halen. De Arcade is wel 'goedkoper', maar als je daar toch een HDD op wilt hebben ben je de l*l.OMX2000 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 01:33:
Ik denk dat de Wii juist over zijn top is. Mensen zijn een beetje uitgekeken op Wii Sports (lees de Wii), vooral ook omdat het gros hooguit 1 of 2 spelletjes naast Wii Sports heeft gekocht. Het zijn oppervlakkige games. Wat zich vertaalt in korte termijn cashen voor Nintendo, omdat de spelletjes goedkoop te maken zijn maar toch bijna even duur zijn als de "grote" titels op de Xbox 360 en PS3.
Ik denk dat de Xbox 360 en de PS3 op dit moment aardig aan elkaar gewaagd zijn, zowel qua games als qua prijs. Om niets te missen moet je ze gewoon allebij halen
Owja, de Wii...

Juist. Dat bedoelde ik. Komt verder op hetzelfde neer natuurlijk: het is dus niet toegestaan om 1:1 te porten en dan alleen na een jaar.Armada schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:04:
Bijna, but no sigar. Ja, microsoft financiert een deel van het ontwikkelingsbudget en deelt promotiebudget als ze een timed exclusive krijgen. De echte reden voor de uitgebreide versie van de PS3, is dat Sony de 1:1 port niet toestaat. De officiële regel is dat een spel niet meer op het PS3-platform toegelaten wordt als het niet (bijna) gelijktijdig uitgebracht wordt, tenzij er een significante toevoeging plaats heeft gevonden.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Is er iemand die een 60GB/120GB schijf van ebay heeft gekocht?
Ze worden er voor mooie prijzen aangeboden, echter heb ik er geen goede gevoelens bij.
Ze worden er voor mooie prijzen aangeboden, echter heb ik er geen goede gevoelens bij.
Whatever.
Houden zo. Ver vandaan blijven. Binnenkort wil MS overigens controleren op niet originele schijven en memsticks, waardoor je een ban kunt krijgen.Harmen schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:20:
Pannekoek81 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:30:
[...]
Thnx, was ondertussen even gaan zoeken op GOT. En had idd nog wat gevonden naar aanleiding van je NAT vraag. Probleem is verholpen.
[ Voor 25% gewijzigd door Exorcist op 20-10-2009 11:25 ]
@Exorcist, denk dat ik binnenkort (als mn transfer kabel binnen is) een origneel 60Gig schijfje ga kopen.
60Gig is meer dan voldoende.
60Gig is meer dan voldoende.
Whatever.
Tsk tsk, eerst zeg je dat je als multiformat gamer altijd wint en dan dis je de wiiVerwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:05:
[...]
Owja, de Wii...Euhm, waarom had ik dat ding ook al weer.
Maar om je vraag te beantwoorden.
zelda, mario, pikmin, f-zero, smash brawl, (als je van voetbal houdt) mario strikers bla bla.
en daarnaast als party machine.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Ow, de Wii is vast zeker geschikt voor een bepaalde doelgroep. Alleen behoor ik niet tot die doelgroep, ten minste op dit moment niet
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 12:09 ]
Verwijderd
Ik heb zowel een XBOX 360 als een Wii, en beiden strijden om het meest bespeeld te worden. De Wii wint met 10 á 15 uur meer (per maand) dan de XBOX 360. Er zijn echt wel een groot aantal games die niet extreem geweldig en gaaf zijn, maar wel gewoon leuk zijn op de Wii. De zogenoemde A- titels.
Spellen als Another Code: R, Animal Crossing, Pokémon, etc.
Op de XBOX360 heb je zulk soort spellen gewoonweg niet. Het is daar of rotzooi of AAA.
Op de XBOX360 heb je zulk soort spellen gewoonweg niet. Het is daar of rotzooi of AAA.
Juist op de Wii is het óf rotzooi of AAA. Op de 360 en PS3 zijn een heleboel middenmoters.Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:30:
Ik heb zowel een XBOX 360 als een Wii, en beiden strijden om het meest bespeeld te worden. De Wii wint met 10 á 15 uur meer (per maand) dan de XBOX 360. Er zijn echt wel een groot aantal games die niet extreem geweldig en gaaf zijn, maar wel gewoon leuk zijn op de Wii. De zogenoemde A- titels.
Heb alle drie de consoles, de Wii staat echter al maanden zn rode ledje te verwarmen.
Verwijderd
Noem dan eens een goede niet-AAA titel voor de XBOX 360. (Exclusief XBLA spellen, want ik rekende WiiWare ook nog niet mee)
Dead Rising en Crackdown. I rest my caseVerwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:49:
Noem dan eens een goede niet-AAA titel voor de XBOX 360. (Exclusief XBLA spellen, want ik rekende WiiWare ook nog niet mee)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Viva Pinata, Splinter Cell Double Agent, Condemned (2), PGR4, DoD4, The Godfather (2) enz enz enz, zo kan ik lang doorgaan.
Overigens vind ik Crackdown één van de beste titels voor de 360, genoten van die ervaring..maar anderzijds vind ik Halo compleet overhyped)
Overigens vind ik Crackdown één van de beste titels voor de 360, genoten van die ervaring..maar anderzijds vind ik Halo compleet overhyped)
Dead Space, Prince Of Persia..
Iemand al bekend met Magna Carta 2? Zag hem gisteren toevallig bij de FRS liggen maar twijfel er een beetje over
Ben ik het helemaal met je eens. Alleen vrees ik voor Crackdown 2... als ik moet afgaan op de footage die ik nu heb gezien...Exorcist schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:02:
Overigens vind ik Crackdown één van de beste titels voor de 360, genoten van die ervaring..maar anderzijds vind ik Halo compleet overhyped)![]()
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Magna Carta 2 ligt al bij FR?? Heb een tijd geleden de Japanse demo gespeeld en vond hem eigenlijk enorm saai. Er is zoveel beters te krijgen op rpg vlak op de 360.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
MetaCriticJaguar645 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:11:
Iemand al bekend met Magna Carta 2? Zag hem gisteren toevallig bij de FRS liggen maar twijfel er een beetje over
Ik heb 'm even geprobeerd, maar niet mijn type game. Veel te japans enzo
Al? Die is al sinds vorige week te krijgenBoeboe schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:14:
Magna Carta 2 ligt al bij FR?? Heb een tijd geleden de Japanse demo gespeeld en vond hem eigenlijk enorm saai. Er is zoveel beters te krijgen op rpg vlak op de 360.
Officïeel uitgekomen op de 16e.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 13:17 ]
Hier nog eentje..zie het somber in inderdaad. Dat wordt een middenmoteruchiha tijntje schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:13:
[...]
Ben ik het helemaal met je eens. Alleen vrees ik voor Crackdown 2... als ik moet afgaan op de footage die ik nu heb gezien...
Aha, een vergelijking waarbij we een heel relevante groep niet mogen laten doen omdat het je argument niet ten goede komt?Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:49:
Even een 'objectieve' test: een goede niet-AAA titel is een game die zo tussen de 80 en 90 punten scoort op Metacritics? (ik weet dat er geen objectieve test is in deze, maar de getallen geven wel een indicatie)
Even een search gedaan:
90-100 (AAA)
Xbox 360 : 23
Wii : 9
PS3 : 15
80-89(AA)
Xbox 360 : 151
Wii : 58
PS3 : 124
0-60 (troep)
Xbox 360 : 345
Wii : 512
PS3 : 213
Hiermee lijkt mij in elk geval bewezen dat de 360 wel degelijk ook goede non-AAA games heeft (en dat de shovelware games meest op de Wii verschijnen). Neemt trouwens niet weg dat het je goed recht is om de Wii games leuker te vinden natuurlijk.
En, als je gaat kijken naar WiiWare vs. XBLA/PSN games?
Wat is er als WiiWare uitgekomen wat serieus de moeite waard is? De Xbox heeft al heel wat moois in die regionen (Trials HD, Braid, Castle Crashers, Shadow Complex), de PS3 in mindere mate maar toch ook echt toppers (PAIN, Flower, Trash Panic, Pixel Junk).
Vind het jammer dat er zo'n misbruik wordt gemaakt van de nieuwe doelgroep die Nintendo heeft aangeboord. Mensen zien een leuk hoesje, maar in dat doosje zit een disc met de grootste zooi.
De Wii heeft wat games die erg leuk zijn (House of the Dead Overkill, Disaster bijv.), maar heeft verreweg de meeste crap die ooit is uitgekomen, die het zelfs nog niet waard zijn om in één collectie te worden gevoegd om vervolgens voor 50 Euro over de toonbank te gaan.
Wat is er als WiiWare uitgekomen wat serieus de moeite waard is? De Xbox heeft al heel wat moois in die regionen (Trials HD, Braid, Castle Crashers, Shadow Complex), de PS3 in mindere mate maar toch ook echt toppers (PAIN, Flower, Trash Panic, Pixel Junk).
Vind het jammer dat er zo'n misbruik wordt gemaakt van de nieuwe doelgroep die Nintendo heeft aangeboord. Mensen zien een leuk hoesje, maar in dat doosje zit een disc met de grootste zooi.
De Wii heeft wat games die erg leuk zijn (House of the Dead Overkill, Disaster bijv.), maar heeft verreweg de meeste crap die ooit is uitgekomen, die het zelfs nog niet waard zijn om in één collectie te worden gevoegd om vervolgens voor 50 Euro over de toonbank te gaan.
Verwijderd
Lost Winds was wel leuk hoor, maar iets anders kan ik zo 1, 2, 3 ook niet verzinnen.
Edit: World of Goo
Edit: World of Goo
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 13:29 ]
Verwijderd
Jongens ik vroeg om geen AAA titels,Viva Pinata, Splinter Cell Double Agent, Condemned (2), PGR4, DoD4, The Godfather, Dead Space, Prince Of Persia zijn dat wel 
Dead Rising is ook op de Wii. Crackdown ken ik niet
En echt geweldige WiiWare games:
1) Dr. Mario (met stip op nr. 1)
2) Tetris Party
3) Onslaught
4) Swords & Soldiers
5) Lost Winds
6) World of Goo
7) Nyx Quest
Megaman
9) Contra
10) Castlevenia Rebirth (binnenkort
)
11) Taito collectie..
O wacht ik heb er al meer dan 10 ;p
Dead Rising is ook op de Wii. Crackdown ken ik niet
En echt geweldige WiiWare games:
1) Dr. Mario (met stip op nr. 1)
2) Tetris Party
3) Onslaught
4) Swords & Soldiers
5) Lost Winds
6) World of Goo
7) Nyx Quest
9) Contra
10) Castlevenia Rebirth (binnenkort
11) Taito collectie..
O wacht ik heb er al meer dan 10 ;p
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 13:55 ]
Bovenstaande titels zijn ab-so-luut geen AAA titels. Ik denk dat je te weinig weet van games die op de 360 en/of PS3 beschikbaar zijn.
Daarnaast is Dead Rising een schim van wat het was, op de Wii. Een schande is het.
Daarnaast is Dead Rising een schim van wat het was, op de Wii. Een schande is het.
Verwijderd
Grappig.. Ik heb enkele van die games gewoon thuisliggen 
Want dan kan je Wii Sports Resort, Mario Galaxy, Legend of Zelda TP, MarioKart ook als niet-AAA berekenen.
Want dan kan je Wii Sports Resort, Mario Galaxy, Legend of Zelda TP, MarioKart ook als niet-AAA berekenen.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 14:00 ]
Jawel, dat zijn gewoon AAA titels. Net als Halo, GTA4, Forza 2/3, Protoype, inFamous en bla bla bla blaVerwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:59:
Iets meer ontopic:
net

Boeboe schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:14:
Ik zit meestal op gamerankings, maar daar zag ik nog niet echt iets op staan thanks!Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:15:
[...]
MetaCritic
Ik heb 'm even geprobeerd, maar niet mijn type game. Veel te japans enzo
[...]
Al? Die is al sinds vorige week te krijgen
Officïeel uitgekomen op de 16e.
Er zijn al zat andere RPGs dus vandaar dat ik hier maar even informeerde... pik hem mischien nog wel op dan als hij een stuk goedkoper is
Verwijderd
Heey, is voor een 2de hans xbox met:
Halo 3
Gears of War
en 2 meer spellen
20GB HDD
en 1 controler. voor de prijs: 130 euro.
Is dat een redelijke prijs?
Halo 3
Gears of War
en 2 meer spellen
20GB HDD
2e hans???Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:11:
Heey, is voor een 2de hans xbox met:
Halo 3
Gears of War
en 2 meer spellen
20GB HDD
Maarrem, vind het wat duur voor een Xbox met kleine schijf en geen HDMI (en grotere kans op uitval).
Daarnaast 1 controller en weinig games.
Verwijderd
Ik kan hem namelijk van een vriend overkopen.. maar welke prijs adviseren jullie dan?Exorcist schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:14:
[...]
2e hans???Waar is de eerste?
Maarrem, vind het wat duur voor een Xbox met kleine schijf en geen HDMI (en grotere kans op uitval).
Daarnaast 1 controller en weinig games.
Voor dat setje niet veel meer dan 90 Euro. 100 max.Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:32:
[...]
Ik kan hem namelijk van een vriend overkopen.. maar welke prijs adviseren jullie dan?
Heb je hem inmiddels al ontvangen?? Ik heb hem ook besteld en het geld is 2 weken geleden al afgeschreven van mijn rekening. Ik heb helemaal geen orderbevestiging gehad, laat staan dat het spel al is aangekomen. Duurt wel erg lang vind ik!rCk schreef op woensdag 30 september 2009 @ 00:00:
[...]
Nou ja, wij zijn toch al abonnee bij Veronica, dus ik doe het mooi. Heb Forza nu al tijden in leen van een maat van me, kan ik em nu mooi teruggevenDie 10 euro vind ik goed zo.
Btw, wie speelt allemaal GoW2 multiplayer? Ik moet nog op 2 mappen tot wave 50 halen voor achievements. En verder natuurlijk de praktisch onhaalbare (met map pack inmiddels wel!) KoTH en Submission achievements.
[ Voor 16% gewijzigd door Snoop op 20-10-2009 14:53 ]
Sander, we meet again...Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:59:
Je bent echt op elk forum hetzelfde he?
Wat is jouw definitie van AAA titels anyway? De term 'AAA' slaat nergens op, en als het ergens op slaat is dat het een zeer goede titel is: Eentje die hoge scores krijgt dus. Je bent dus op zoek naar zeer goede games die slecht scorenVerwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:53:
Jongens ik vroeg om geen AAA titels,Viva Pinata, Splinter Cell Double Agent, Condemned (2), PGR4, DoD4, The Godfather, Dead Space, Prince Of Persia zijn dat wel
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ja, bij mij hetzelfde verhaal. Het zou volgens mij meegestuurd worden met de Veronica magazine, maar deze week zat hij er alweer niet bij...Snoop schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:51:
[...]
Heb je hem inmiddels al ontvangen?? Ik heb hem ook besteld en het geld is 2 weken geleden al afgeschreven van mijn rekening. Ik heb helemaal geen orderbevestiging gehad, laat staan dat het spel al is aangekomen. Duurt wel erg lang vind ik!
Btw, wie speelt allemaal GoW2 multiplayer? Ik moet nog op 2 mappen tot wave 50 halen voor achievements. En verder natuurlijk de praktisch onhaalbare (met map pack inmiddels wel!) KoTH en Submission achievements.
Vreemd ja. Denk dat hij apart wordt verstuurd aangezien ik geen lid ben van Veronica en ik hem dus wel gewoon kon bestellen.Tinito schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:12:
[...]
Ja, bij mij hetzelfde verhaal. Het zou volgens mij meegestuurd worden met de Veronica magazine, maar deze week zat hij er alweer niet bij...
Ah oke, nouja dan wachten we nog maar even rustig af...Snoop schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:38:
Heb net contact gehad met veronica magazine en ze zeggen dat het spel volgende week dinsdag meegestuurd wordt met het blad.
Blijf het raar vinden dat ze geen bevestigingsmailtje ofzo gestuurd hebben.
Bedankt voor het melden in ieder geval
Dat kan, maar dat maakt in deze 'discussie' niet echt iets uit.Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:59:
Waar het wel om gaat is dat jij een andere definitie hanteert bij de term 'AAA-titel'.
Details dashboard updates Xbox 360 bekend
Deze herfst krijgt het dashboard van Xbox Live een update, dan zal het ondersteuning bieden aan services als Twitter en Facebook. Nu heeft Microsoft bekend gemaakt dat er nog twee toevoegingen worden gedaan: een DLC muziekwinkel voor muziekgames wel te verstaan, en een nieuwsgedeelte.
De winkel voor DLC moet er voor gaan zorgen dat het wat overzichtelijker wordt. Het is een centraal punt waar iedereen muziek kan kopen van Guitar Hero, Rock Band en Lips. Elke track die beschikbaar is kun je voor een klein gedeelte beluisteren en dan kun je besluiten of je het wilt kopen. De andere toevoeging, het nieuwsgedeelte, wordt de gehele dag geüpdate met content van onder meer The New Yorker, MSNBC.com en cartoons van Dilbert.
Een precieze datum is niet vrijgegeven.
www.gamecloud.nl
Of het allemaal gebruikt gaat worden moet nog maar bezien worden..
Deze herfst krijgt het dashboard van Xbox Live een update, dan zal het ondersteuning bieden aan services als Twitter en Facebook. Nu heeft Microsoft bekend gemaakt dat er nog twee toevoegingen worden gedaan: een DLC muziekwinkel voor muziekgames wel te verstaan, en een nieuwsgedeelte.
De winkel voor DLC moet er voor gaan zorgen dat het wat overzichtelijker wordt. Het is een centraal punt waar iedereen muziek kan kopen van Guitar Hero, Rock Band en Lips. Elke track die beschikbaar is kun je voor een klein gedeelte beluisteren en dan kun je besluiten of je het wilt kopen. De andere toevoeging, het nieuwsgedeelte, wordt de gehele dag geüpdate met content van onder meer The New Yorker, MSNBC.com en cartoons van Dilbert.
Een precieze datum is niet vrijgegeven.
www.gamecloud.nl
Of het allemaal gebruikt gaat worden moet nog maar bezien worden..
[ Voor 3% gewijzigd door Bananenspin op 20-10-2009 17:12 ]
HOI.
Verwijderd
De definiëring van Seamus is volgens mij het objectiefst endan zie je dat de Xbox 360 toch de meeste AAA-titels en de meeste goede games heeft. De Wii heeft dat niet en dan maakt het niet uit welke games hij heeftKen. schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:56:
[...]
Dat kan, maar dat maakt in deze 'discussie' niet echt iets uit.
Waar het wel om gaat is dat jij een andere definitie hanteert bij de term 'AAA-titel'.
Hoe komt het dan dat er bijvoorbeeld regelmatig gezegd wordt dat 'developer X' bezig is met een AAA-titel? Ze weten vantevoren toch niet welke cijfers deze zal gaan krijgen? Denk eerder dat de triple A status met het beschikbare budget te maken heeft. Natuurlijk brengt een groot budget vaak een goed product voort, en daarmee dus ook een goede beoordeling.. Wellicht dat daardoor verwarring is ontstaan.Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:15:
[...]
De definiëring van Seamus is volgens mij het objectiefst endan zie je dat de Xbox 360 toch de meeste AAA-titels en de meeste goede games heeft.
Zie dit bijvoorbeeld ook voor een voorbeeld: http://www.gamesindustry....grammer-aaa-title-id27772
Met AAA spellen denk ik vooral aan de grote franchises met bijbehorende enorme budgetten voor marketing. Bijvoorbeeld Call of Duty, Halo, Final Fantasy, Gears of War, Metal Gears Solid en Assassin's Creed. Spellen die op voorhand al kunnen rekenen op tig awards, ratings niet lager dan een 8,5 (gek genoeg worden cijfers die lager dan dat vaak niet serieus genomen of afgedaan als flames etc.) en verkopen die in de miljoenen lopen.
Veilige reeksen dus zeg maar. En met reeksen doel ik ook specifiek op vervolgen of de zoveelste variatie op een bekende naam.
Af en toe kan een nieuw spel ook wel AAA zijn, of tenminste, zo gemarket worden. Bijvoorbeeld Heavy Rain of Alan Wake.
Veilige reeksen dus zeg maar. En met reeksen doel ik ook specifiek op vervolgen of de zoveelste variatie op een bekende naam.
Af en toe kan een nieuw spel ook wel AAA zijn, of tenminste, zo gemarket worden. Bijvoorbeeld Heavy Rain of Alan Wake.
AAA A aaaaa... stomme marketingtermen, hoe wil je in godesnaam vergelijken wie er meer A of AAA termen heeft terwijl niemand dezelfde definitie hanteert?
Waarom is Viva Pinata een AAA titel en Animal Crossing een A titel? Animal Crossing werd anders door Nintendo ook als een toptitel naar voren geschoven. Omdat Viva Pinata een stomme tekenfilmserie heeft? Heeft Pokemon ook, maar dat is geen AAA titel blijkbaar.
AAA schmaa.
Het enige waar wel iets voor te zeggen valt is dat bij de XBOX de meningen vaak wat gepolariseerder zijn dan bij nintendo. Releases zijn of geweldig of prut als je veel mensen moet geloven (zelfs pers), terwijl releases voor de nintendo vaak een middelmatige beoordeling krijgen terwijl het prima games zijn. Ook de branding vanuit de ontwikkelaars is wat minder agressief. Niet elke game hoeft een halo-killer, beter dan Gears of War, vetter dan MW, mooier dan FC2, cooler dan snake, sneller dan GT, bruter dan God of War en langer dan een dubbele aardrijkskundeles te zijn bij nintendo.
Waarom is Viva Pinata een AAA titel en Animal Crossing een A titel? Animal Crossing werd anders door Nintendo ook als een toptitel naar voren geschoven. Omdat Viva Pinata een stomme tekenfilmserie heeft? Heeft Pokemon ook, maar dat is geen AAA titel blijkbaar.
AAA schmaa.

Het enige waar wel iets voor te zeggen valt is dat bij de XBOX de meningen vaak wat gepolariseerder zijn dan bij nintendo. Releases zijn of geweldig of prut als je veel mensen moet geloven (zelfs pers), terwijl releases voor de nintendo vaak een middelmatige beoordeling krijgen terwijl het prima games zijn. Ook de branding vanuit de ontwikkelaars is wat minder agressief. Niet elke game hoeft een halo-killer, beter dan Gears of War, vetter dan MW, mooier dan FC2, cooler dan snake, sneller dan GT, bruter dan God of War en langer dan een dubbele aardrijkskundeles te zijn bij nintendo.
[ Voor 41% gewijzigd door DarkX op 20-10-2009 19:36 ]
Volgens mij is dat 'AAA' een beetje een hype-woordje (alhoewel je het niet eens een woord kan noemen...) geworden in dit topic. Sowieso vind ik het bullshit, ik heb het gewoon over 'goede', 'aardige' en 'slechte' games.
The devil is in the details.
Ik dacht dat AAA altijd meer over het budget/develop team zegt dan over de kwaliteit. Iig als het wordt aangekondigd, ik vind het ook een stomme term maar goed.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Sinds vandaag een VGA kabel voor de 360. Aangesloten op mijn Samsung T240 (24inch @ 1920*1200). Xbox lijkt alleen geen 16*10 beeld uit te kunnen sturen of doe ik echt iets verkeerd?.
Hij draait nu op 1920*1080
.
Hij draait nu op 1920*1080
[ Voor 9% gewijzigd door Tortelli op 20-10-2009 19:37 ]
Ik vind de term AAA ook best suf, want iedereen kan zijn of haar spel wel een AAA titel noemen
Maar het is an sich wel begrijpelijk om het aan te duiden als de "blockbusters" onder de spellen.
@ Tortelli: Ik heb mijn Xbox ook via de vga kabel aan mijn T220 aangesloten en het is niet beeldvullend, ondanks dat ik dus wel de juiste resolutie kies. Ik gok er op dat het te maken heeft met de andere beeldverhoudingen tussen 16:9 en 16:10 schermen. Het wordt niet vervormd trouwens, rondjes zijn wel gewoon rond. Maar misschien is dit anders met schermen die 1:1 pixelmapping ondersteunen?
@ Tortelli: Ik heb mijn Xbox ook via de vga kabel aan mijn T220 aangesloten en het is niet beeldvullend, ondanks dat ik dus wel de juiste resolutie kies. Ik gok er op dat het te maken heeft met de andere beeldverhoudingen tussen 16:9 en 16:10 schermen. Het wordt niet vervormd trouwens, rondjes zijn wel gewoon rond. Maar misschien is dit anders met schermen die 1:1 pixelmapping ondersteunen?
Volgens mij worden 16:10 alleen 1440x900 en 1680x1050 ondersteund.
Bij 1920*1200 zou hij zelf lijnen moeten gaan verzinnen aangezien de games worden gemaakt voor maximaal 1080 horizontale lijnen
Bij 1920*1200 zou hij zelf lijnen moeten gaan verzinnen aangezien de games worden gemaakt voor maximaal 1080 horizontale lijnen
Ik heb gister een 120GB harde schijf gekocht van E-Bay voor een bedrag van €65 (incl verzenden). De verkoper zegt dat het onderdeel een officiële (nieuwe) 120 GB harddisk van Microsoft betreft. Misschien naïef om dit te geloven, maar hij heeft alleen maar positieve feedback, ook over eerder verkochte harde schijven.Harmen schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:20:
Aangezien de goedkoopste winkel hier de hdd voor rond de €108 verkoopt incl. data migration kit (mijne is zonder), vind ik het prijs verschil wel realistisch. De herkomst is trouwens Engeland en niet China oid
Als ik het onderdeel binnen heb zal ik hier posten wat mijn bevindingen zijn, ik heb er wel vertrouwen in
De T220 draait sowieso geen 1920*1200 toch?. Maar zoals PWM aangeeft is het opzich ook wel logisch dat hij geen 1920*1200 kan ondersteunen. Heb hem nu op 1680*1050 draaien wat er opzich ook prima uitzietTroonStaal schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:40:
De Mediamarkt hier in de buurt verkoopt die 120GB harde schijf voor 70 euro, inclusief migration kit. Daar ga ik geen moeite voor doen om hem helemaal te laten importerenRazr schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:52:
[...]
Ik heb gister een 120GB harde schijf gekocht van E-Bay voor een bedrag van €65 (incl verzenden). De verkoper zegt dat het onderdeel een officiële (nieuwe) 120 GB harddisk van Microsoft betreft. Misschien naïef om dit te geloven, maar hij heeft alleen maar positieve feedback, ook over eerder verkochte harde schijven.
Aangezien de goedkoopste winkel hier de hdd voor rond de €108 verkoopt incl. data migration kit (mijne is zonder), vind ik het prijs verschil wel realistisch. De herkomst is trouwens Engeland en niet China oid
Als ik het onderdeel binnen heb zal ik hier posten wat mijn bevindingen zijn, ik heb er wel vertrouwen in
Ohw haha als ik dat had geweten!daandegoeiste schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:17:
[...]
De Mediamarkt hier in de buurt verkoopt die 120GB harde schijf voor 70 euro, inclusief migration kit. Daar ga ik geen moeite voor doen om hem helemaal te laten importeren
edit: is dat dan een actie oid, op de mediamarkt site zie ik 'm zo 1.2.3 nergens goedkoper als €110?
[ Voor 15% gewijzigd door Razr op 20-10-2009 21:44 ]
Nee, da's maximaal 16x10 inderdaad. Maar ik heb mijn Xbox ook op die resolutie staan maar het is bij mij ook niet beeldvullend, ongeacht welke setting ik het doe. Ja,op full-hd maar da's te groot voor mijn schermTortelli schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:48:
[...]
De T220 draait sowieso geen 1920*1200 toch?. Maar zoals PWM aangeeft is het opzich ook wel logisch dat hij geen 1920*1200 kan ondersteunen. Heb hem nu op 1680*1050 draaien wat er opzich ook prima uitziet.
Ja, de arcade Xbox is gewoon een normale Xbox die je ook bij de Pro bundel krijgt, minus de harde schijf. Je kan hem er dus gewoon op klikken.Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:46:
kan je in een xbox acarde ook een gewoone xbox schrijf inklikken aan de bovenkant?
PS5 PSN: UnrealKazu
Als je moet kiezen tussen een 360 en een PS3 dan zijn vaak de exclusives een belangrijke factor. Wanneer dan blijkt dat er van die exclusives een deel ook naar de andere console uitkomen en er daardoor meer voor mij interessante games op die andere console te vinden zijn.... dan voel ik me toch een beetje genaaid. Snapt u?DarkX schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:08:
Verwijderd
Natuurlijk, ze verkopen niet voor niets van die Arcade upgrade setjes met een HDD.Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:46:
kan je in een xbox acarde ook een gewoone xbox schrijf inklikken aan de bovenkant?
http://www.consoleshop.nl...gb-live-starter-pack.html
Maar ja, dan kan je net zo goed gelijk een 120GB HD nemen..
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 10:25 ]
Niet echt...het aantal games dat je op jouw gekochte console kan spelen blijft toch hetzelfde, voor jou verandert er nietskippengaas schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:19:
[...]
Als je moet kiezen tussen een 360 en een PS3 dan zijn vaak de exclusives een belangrijke factor. Wanneer dan blijkt dat er van die exclusives een deel ook naar de andere console uitkomen en er daardoor meer voor mij interessante games op die andere console te vinden zijn.... dan voel ik me toch een beetje genaaid. Snapt u?
Iets met gras dat groener is aan de overkant enzoBoeboe schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:38:
[...]
Niet echt...het aantal games dat je op jouw gekochte console kan spelen blijft toch hetzelfde, voor jou verandert er niets
Verwijderd
Tja, waarom zou je minder plezier hebben met Tekken 6 of Final Fantasy XIII op je PS3 als deze ook op de Xbox 360 uitkomt?
Wees gewoon blij voor de mensen die zich één console kunnen veroorloven dat zij deze games nu ook kunnen spelen, voor jou word het er echt niet minder op. Als het er dan toch minder op word voor jou dan is er maar één conclusie. Je hebt de verkeerde console gekocht.
Wees gewoon blij voor de mensen die zich één console kunnen veroorloven dat zij deze games nu ook kunnen spelen, voor jou word het er echt niet minder op. Als het er dan toch minder op word voor jou dan is er maar één conclusie. Je hebt de verkeerde console gekocht.
Nee, niet echt. Het aantal games op de door jou gekozen console blijft hetzelfde, dus je keuze is toch nogsteeds goed?kippengaas schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:19:
[...]
Als je moet kiezen tussen een 360 en een PS3 dan zijn vaak de exclusives een belangrijke factor. Wanneer dan blijkt dat er van die exclusives een deel ook naar de andere console uitkomen en er daardoor meer voor mij interessante games op die andere console te vinden zijn.... dan voel ik me toch een beetje genaaid. Snapt u?
Want feitelijk volgens jou logica zou je je ook genaaid voelen als er ineens een hoop exclusives voor de PS3 uitkomen die je leuk vind, want dan stijgt daar het aantal leuke games net zo goed.
Stel dat je 6 exclusives van de 360 erg graag wilt spelen, en bij de PS3 zijn dit er 5. Als blijkt dat er dan 2 titels van de 360 toch niet exclusief zijn, dan draait het om en zijn er nog maar 4 games voor de 360 exclusief en 5 voor de PS3? En dan zijn er dus meer aantrekkelijke spellen op de PS3.Boeboe schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:38:
[...]
Niet echt...het aantal games dat je op jouw gekochte console kan spelen blijft toch hetzelfde, voor jou verandert er niets
Bij tekken 6 en FF 13 was het al lang voor de release bekend dat ze ook voor de 360 kwamen. Niet echt een goede vergelijk imo.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:15:
Tja, waarom zou je minder plezier hebben met Tekken 6 of Final Fantasy XIII op je PS3 als deze ook op de Xbox 360 uitkomt?
En als er bij de PS3 ineens 2 leuke exclusives bijkomen, voel je je dan ook genaaid?kippengaas schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:57:
[...]
Stel dat je 6 exclusives van de 360 erg graag wilt spelen, en bij de PS3 zijn dit er 5. Als blijkt dat er dan 2 titels van de 360 toch niet exclusief zijn, dan draait het om en zijn er nog maar 4 games voor de 360 exclusief en 5 voor de PS3? En dan zijn er dus meer aantrekkelijke spellen op de PS3.
Je hebt toch nogsteeds 6 leuke games op je 360, ongeacht of ze ook op de ps3 te krijgen zijn?
[ Voor 8% gewijzigd door DarkX op 21-10-2009 13:02 ]
Verwijderd
Hoe dan ook, de conclusie blijft hetzelfdekippengaas schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:57:
[...]
Bij tekken 6 en FF 13 was het al lang voor de release bekend dat ze ook voor de 360 kwamen. Niet echt een goede vergelijk imo.
Inderdaad, kwestie van genieten van de games en tevreden zijn met wat je hebt!DarkX schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:01:
[...]
En als er bij de PS3 ineens 2 leuke exclusives bijkomen, voel je je dan ook genaaid?
Je hebt toch nogsteeds 6 leuke games op je 360, ongeacht of ze ook op de ps3 te krijgen zijn?
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Maak er toch niet zo'n probleem van, geniet gewoon van je spellen
Verwijderd
Wat ik wel altijd een vervelende streek vind zijn de zgn timed exclusives. Heb zelf een Ps3 en moet daarom bijv. 3 maanden wachten voordat ik All You Need is Love voor Beatles RockBand kan downloaden. Zo'n zelfde grap werd omgekeerd uitgehaald bij de X360 bezitters met Ghostbusters. Het is waarschijnlijk bedoeld om twijfelaars over te halen om juist die console te kopen maar voor de al in bezit zijnde consolefreaks is dit elke keer een naaistreek.
Ja, kwam van de week ook van een koude kermis thuis toen ik de demo van Uncharted 2 maar 's ging spelen. Was helaas verlopenVerwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:35:
Wat ik wel altijd een vervelende streek vind zijn de zgn timed exclusives. Heb zelf een Ps3 en moet daarom bijv. 3 maanden wachten voordat ik All You Need is Love voor Beatles RockBand kan downloaden. Zo'n zelfde grap werd omgekeerd uitgehaald bij de X360 bezitters met Ghostbusters. Het is waarschijnlijk bedoeld om twijfelaars over te halen om juist die console te kopen maar voor de al in bezit zijnde consolefreaks is dit elke keer een naaistreek.
Is zelfde als Sony die goede studio's opkoopt om te zorgen dat ze niet meer developen voor andere partijen. Alleen een andere strategie. Beide hebben hetzelfde doel, namelijk een voordeel bieden op de concurrentie. Voordeel van timed exclusives is dat je als bedrijf zelf kan kiezen waar je vertrouwen in hebt en het relatief goedkoop is (je support feitelijk een deel van het project). Nadeel is dat het (het woord zegt het al) tijdelijk is. Voordeel van opkopen studio's is weer dat je een langere relatie aan gaat met ze. Nadeel is dat het een relatief groot risico is. Stel je koopt een top bedrijf voor 40 miljoen en de beste mensen besluiten ontslag te nemen en iets nieuws te beginnen dan sta je met lege handen.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:35:
Keuzes maken, daar gaat het om.
Ik heb gisteren een nieuwe xbox pro bij toysxl gekocht met het Halo 3 en Halo Wars pack voor 199 euro. Nu zag ik dat op de xbox de datum staat van 9 oktober 2008. Dus de xbox is al meer als een jaar oud. Nu zit er dus een jaar korter garantie op, want voor reparatie wordt er toch naar die datum gekeken? En hier zit niet de zogenaamde jasper chip in. Wat kan ik nu het beste doen?
er wordt naar datum van aankoop gekeken
Wat je nu moet doen is je factuur bewaren, en indien er iets kapot mocht gaan gewoon opsturen met een kopie van de factuur erbij. Zeggen ze ook bij de Helpdesk dat je dan een kopie van je factuur/aankoopbewijs erbij moet stoppen en dan komt het allemaal goedfrozensun744 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:43:
Ik heb gisteren een nieuwe xbox pro bij toysxl gekocht met het Halo 3 en Halo Wars pack voor 199 euro. Nu zag ik dat op de xbox de datum staat van 9 oktober 2008. Dus de xbox is al meer als een jaar oud. Nu zit er dus een jaar korter garantie op, want voor reparatie wordt er toch naar die datum gekeken? En hier zit niet de zogenaamde jasper chip in. Wat kan ik nu het beste doen?
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Vandaag sacred 2 binnen uit verwegistan
Ik gebruik mijn xbox 360 ook voor het streamen van audio en video vanaf mijn PC. Dit doe ik d.m.v. TVersity.
Bij gewone xvid/divx werkt alles prima, ook ondertiteling e.d.
Als ik echter HD filmpjes probeer af te spelen op de xbox 360 stottert het beeld enorm. Dit is om de paar seconden. Als ik de HD filmpjes gewoon op mijn PC afspeel is het beeld normaal.
Ligt dit aan mijn systeem (zie sig) of eventueel aan de instellingen in TVersity?
Welke ervaringen hebben jullie met het streamen van HD filmpjes m.b.v. TVersity naar de xbox 360? En welke instellingen in TVersity gebruiken jullie hiervoor?
Bij gewone xvid/divx werkt alles prima, ook ondertiteling e.d.
Als ik echter HD filmpjes probeer af te spelen op de xbox 360 stottert het beeld enorm. Dit is om de paar seconden. Als ik de HD filmpjes gewoon op mijn PC afspeel is het beeld normaal.
Ligt dit aan mijn systeem (zie sig) of eventueel aan de instellingen in TVersity?
Welke ervaringen hebben jullie met het streamen van HD filmpjes m.b.v. TVersity naar de xbox 360? En welke instellingen in TVersity gebruiken jullie hiervoor?
[ Voor 7% gewijzigd door lochtejans op 21-10-2009 17:26 ]
Als je bijvoorbeeld alle 2 via wLan hebt aangesloten kan dit stotteren.Welke ervaringen hebben jullie met het streamen van HD filmpjes m.b.v. TVersity naar de xbox 360? En welke instellingen in TVersity gebruiken jullie hiervoor?
Probeer even alle 2 met kabel te verbinden..
Daarnaast, TVersity gaat waarschijnlijk transcoden, misschien gaat dit fout ?
De xbox en de PC zijn verbonden met een router. Niet draadloos dus.RMX schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:31:
[...]
Als je bijvoorbeeld alle 2 via wLan hebt aangesloten kan dit stotteren.
Probeer even alle 2 met kabel te verbinden..
Daarnaast, TVersity gaat waarschijnlijk transcoden, misschien gaat dit fout ?
TVersity is idd aan het transcoden. Moet dit dan niet?
De setting staat nu op 'only when needed'. Moet dit op 'never' gezet worden dan?
Probeer je .mkv bestanden af te spelen? Die moeten namelijk eerst omgezet worden door je computer naar een bruikbaar formaat voor je Xbox 360 en dat kost veel rekenkracht.lochtejans schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:08:
[...]
De xbox en de PC zijn verbonden met een router. Niet draadloos dus.
TVersity is idd aan het transcoden. Moet dit dan niet?
De setting staat nu op 'only when needed'. Moet dit op 'never' gezet worden dan?
Over tekken gesproken, oh wat heb ik daar zin in!Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:15:
.
Onzin post, maar moest het toch even kwijt
To dare is to do
Klopt. Bij mkv bestanden moet ik transcode wel aanzetten anders kan ik ze niet afspelen. De mkv wordt dan als ik goed begrijp door TVersity omgezet naar een wmv bestand?danielkraak schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:29:
[...]
Probeer je .mkv bestanden af te spelen? Die moeten namelijk eerst omgezet worden door je computer naar een bruikbaar formaat voor je Xbox 360 en dat kost veel rekenkracht.
Deze stotteren dan ook regelmatig terwijl het cpu verbuik op ongeveer 90% zit. Is mijn cpu dan de bottleneck of is dit stotteren een algemeen probleem ook bij de nieuwste cpu's?
De HD films die al omgezet zijn naar WMV spelen wel gewoon goed af bij 'not transcode'.
van Nelson zijn Twitter:
Nu wil ik toch wel in die preview zitten eigenlijkThose chosen for the #XboxLIVE Preview Program will get a first look at #Halo Waypoint. We'll sneak that in for you to enjoy.23 minutes ago
Als je Windows 7 draait met Mediacenter kun je ze wel bekijken (de .mkv's). Gebruik het nu dagelijks en werkt perfect. In dit of het vorige topic staat hoe je het aan het werk kunt krijgen.lochtejans schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:47:
[...]
Klopt. Bij mkv bestanden moet ik transcode wel aanzetten anders kan ik ze niet afspelen. De mkv wordt dan als ik goed begrijp door TVersity omgezet naar een wmv bestand?
Deze stotteren dan ook regelmatig terwijl het cpu verbuik op ongeveer 90% zit. Is mijn cpu dan de bottleneck of is dit stotteren een algemeen probleem ook bij de nieuwste cpu's?
De HD films die al omgezet zijn naar WMV spelen wel gewoon goed af bij 'not transcode'.
Dit topic is gesloten.