[Hi] Absurd hoge telefoonrekening

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Ineens wel heel veel mensen met hetzelfde probleem 8)7

Verwijderd

Ik snap ook niet wat het nut is van het meteen activeren van de simkaart, behalve dan dat het in de kosten scheelt voor KPN. Of een koopargument. Zo moet je bij Vodafone eerst wachten tot de nummerportering goedgekeurd is voordat je het toestel en de simkaart meekrijgt (2 weken +-). Daar moet dus een administratie van worden bijgehouden, en het kan potentiële klanten afschrikken die het toestel uiteraard meteen mee willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinoPK schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:52:
Eindelijk een update met een positieve toon:
Vandaag de herinnerings sms ontvangen mbt de rekening. Klantenservice gebeld en rekening laten parkeren in afwachting van afhandeling van de klacht.
Twee uur later werd ik gebeld door de KPN klachtenafhandeling. Na een redelijk lange, toch pittige discussie, was de medewerker overtuigd dat er fouten waren gemaakt. Vervolgens zijn deze gehele rekening én de gesprekskosten van de komende rekening kwijtgescholden. Ik heb hier een goed gevoel aan overgehouden, zelfs nog een maandje minder abonnement betalen dan verwacht, onnodig maar zeer klantvriendelijk.

Overigens gaf niet mijn commentaar mbt de presentatiewijze van de informatie de doorslag, maar het niet informeren door de medewerkers van nummerbehoud en klantenservice over eventuele mogelijkheden. 'Wacht u de klachtafhandeling maar af, het komt goed' was daar de toon, terwijl er wel degelijk opties waren volgens deze medewerker. Ipv alleen datakosten kwijt te schelden is de gehele rekening dus vervallen. Medewerker Koos, mocht je het lezen, hartelijk dank voor je begrip!
fijn dat het goed is gekomen, ik zit namelijk in precies hetzelfde schuitje, stond ook niks bij contract en in latere brief over wanneer mijn nummer vervangen wordt.

hopelijk komt het bij mij ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckage1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 17:44
Ik vind het erg netjes hoe dit is opgelost door KPN, zelf had ik na je eerste post nog volledig begrip van de situatie, nou dat ik het verder doorlees en zie hoe jij de "slachtoffer rol" aanneemt, is het begrip volledig weg.

Punt blijft dat jij iets hebt afgesloten en niet goed genoeg gekeken hebt (of je nou wel of geen briefje hebt gekregen".

Maar, fijn om te horen dat KPN een goede service heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik werd gisteren ook geconfronteerd met een veel te hoge telefoonrekening. Het ging exact hetzelfde als bij vele anderen hier op het forum en op andere fora. Als uit een hoge hoed kwam de term 0-abonnement te voorschijn, ik had er nog nooit over gehoord. Er staat niks over in mijn contract, ik kreeg hierover geen melding bij het abonnementpakket en in de Algemene voorwaarden staat niks. Het stond alleen achter een miniscuul vraagtekentje, en omdat ik op dat moment geen vraag had heb ik daar niet op geklikt. Niet meer dan logisch.

De klantenservice was trouwens belabberd. De eerste mevrouw vertelde mij dat het in de Algeme voorwaarden stond, terwijl dat bij nader onderzoek niet waar is. Ze gooide heel abrupt de telefoon op de haak, en dat terwijl ik netjes en rustig bleef. Haar collega die ik daarna aan de lijn kreeg ging het ook nog eens voor haar opnemen, hij ging meteen in de verdediging toen ik aan de lijn kwam.

@ TS

Wat heb je precies allemaal gedaan nadat je die rekening had, ik had er een van 256 euro. Ik ben van plan het op de betreffende dag te laten storneren. Daarnaast een aangetekende brief te sturen naar KPN.

Ik heb ondertussen al een bejegeningsklacht ingediend en ga nog een klacht indienen over deze schandalige misleiding.

Ik vind het trouwens absurd dat mensen in dit topic deze misleiding en het poot uitdraaien bij nieuwe klanten rechtvaardigen en goedpraten. Zo ga je niet met klanten om. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Ik heb op advies van de klantenservice een klacht aangemaakt. Hiermee wel moeten wachten tot na incasso moment van de eerste rekening, de rekening wordt dan in de wacht gezet. Na een tweetal weken werd er door KPN klantencontact gebeld, en situatie besproken.
Het gesprek was pittig, want eerst werd maar een deel van het bedrag kwijtgescholden (het is en blijft een ja-nee verhaal). Pas nadat ik aan heb gegeven dat ik bij de klantenservice direct heb aangeven dat ik openstond voor andere oplossingen (verval nummerbehoud, aanpassing contractdatum), en hierover iets terug te lezen viel in het calllog (de klantenservice had gereageerd met 'wacht klachtafhandeling nou maar even af') werd alles kwijtgescholden. Tip: leg alles goed vast, onderbouw je klacht vooral dat er bij de aanvraag niets direct getoond wordt mbt het nul urencontract. (alleen bij klikken op een vraagteken bij aanvraag, en na afhandeling van aanvraag wederom achter een link wordt er wat getoond over het 0 uren contract).

Succes met afhandeling van je klacht. Klantenservice was bij mij altijd vriendelijk, er werd niet direct op aangestuurd dat het mijn fout was.

Ik verbaas mij overigens dat Hi hier simpelweg niets aan doet, aardig wat klachten maar de informatie anders tonen ho maar. Ik ga er overigens vanuit dat deze probleemgevallen alleen voortkomen uit het tekort aan informatie bij online aanvragen.

Inmiddels een aantal maandjes klant maar nog ik ben nog niet een geheel tevreden klant van Hi. De mobiele internetverbinding valt af en toe weg (zelfs midden op utrecht centraal), mogelijk tijdelijke verstoringen maar lijkt soms een klein dekkingsprobleem.
Helaas zit ik nu blijkbaar weer over de FUP heen van eindeloos online en is de snelheid tijdelijk teruggeschroefd, mogelijk een gevolg van een korte streamingtest (online radio tijdens 3 tramritjes). Ga je op zoek naar je daadwerkelijke dataverbruik op mijn.hi.nl dan is daar niets te vinden over hoeveelheid verbruik. Een beetje jammer, bij Tmobile was dit altijd in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
heb dit zelf ook gehad een jaar geleden, van prepaid (telfort) overgestapt op een 2jarig abbo bij hi.
nummerbehoud aangevraagd, alles goed en aardig.
verkoper gevraagd of mijn abbo nu in ging en dus gelijk kon bellen/smsen en intrenetten met mijn abbonement. antwoord was ja, niks over eigen kosten ed.

maand later rekening in de bus: €270,-!! ben gelijk naar de winkel toegestapt en gezegd dat hun zeiden dat ik mijn abbo gelijk kon gebruiken en als ik wist dat het eigenkosten waren nooit had geinternet ed,
hun hebben hi weer opgebeld en afspraak gemaakt, moest een week later terug komen.
week later was ik daar, niks geregeld of afgesproken dus. weer boos geworden.
a fijn, ruim 3 maanden later word ik gebeld door hi, ze vinden het ook mijn eigen risico, (bleek op het contract te staan ergen op de laatste pagina in kleiene letters, heb zelf dus ook niet goed gelzen, gelijk vertrouwd op de verkoper, stomstomstom.)
maar ze vonden het erg vervelend.
hun voorste:
jij betaald ong. €100,- incl btw en wij de rest.
gelijk maar aangenomen, geen zin in nog meer discussies waar mogelijke als uitkomst komt dat ik alles kan gaan betalen.
erg blij mee geweest hierdoor, nog steeds veel geld 100euro maar liever dat dan 270..

mogen ze duidelijker maken bij HI over nummerbehoud ed.!!

[ Voor 3% gewijzigd door thvers op 25-10-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het niet gek dat ze dit doen. Het is snel geld verdienen. Ik ben iemand die dan meteen in de pen klimt en er werk van maakt, maar een hele hoop mensen doen of kunnen dit gewoon niet. Dit is gewoon business. KPN en Hi weten het HEEL goed. De mevrouw aan de klantenservice zei al vrijwel direct, "oh, dan weet ik het al". Mensen bellen hier constant over. Rara, waarom dit nog niet is aangepast op de site.

Ik heb ondertussen een brief van 3 en half kantje geschreven met alle argumenten op een rij en verstuurd naar KPN. Ik ga er vanuit dat ik het gehele bedrag terug krijg. Ik laat het bedrag in ieder geval storneren.

Ik heb alles vastgelegd en uitgeprint en bij de brieven gedaan. Ik denk dat ik hierin sterk sta. Dat vraagtekentje is de enige manier op de hele Hi site om te weten dat het 0-abonnement bestaat. Het staat niet in mijn contract en daarnaast ook niet in de Algemene voorwaarden. Dit is misleiding en KPN/Hi heeft niet aan de mededelingsplicht voldaan.

Nog iets, ik kreeg na 10 werkdagen een brief van KPN met de mededeling dat mijn oude Telfort prepaid nummer niet overgezet kon worden omdat het niet actief zou zijn. Dit was onzin, en meteen de KPN gebeld. Het was een storing in het systeem van Telfort en ze zouden het opnieuw aanvragen. Ze hadden er dus twee hele portatietermijnen voor gehad. Telfort is, net als Hi, ook van KPN. Toen ging een belletje bij me rinkelen. Het is gunstig voor KPN dat 0-abonnement zolang mogelijk te rekken. Dat verdient blijkbaar goed. Het is gewoon goede business om klanten geld af te troggelen, en dat weten ze maar al te goed.

Daarnaast is het tarief voor het gebruiken van het 0-abonnement véél hoger dan buiten de bundel van andere abonnementen. Dit staat nergens op de KPN of Hi site bij tarieven. Wéér een manier om te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:55:
Toen ging een belletje bij me rinkelen. Het is gunstig voor KPN dat 0-abonnement zolang mogelijk te rekken. Dat verdient blijkbaar goed. Het is gewoon goede business om klanten geld af te troggelen, en dat weten ze maar al te goed.
Ik vraag me af wat voor leven jij hebt met je paranoia-doemdenker-gedrag :X Telfort en KPN/Hi zijn wel degelijk gescheiden mobiele systemen, en een prepaid portering duurt gewoon 10 werkdagen, of dat nou een serviceprovider op het KPN netwerk (Telfort) of niet (bijv. Vodafone) is.
Daarnaast is het tarief voor het gebruiken van het 0-abonnement véél hoger dan buiten de bundel van andere abonnementen. Dit staat nergens op de KPN of Hi site bij tarieven. Wéér een manier om te verdienen.
Onzin, gewoon buitenbundel-tarief, staat hier heel erg duidelijk uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:12

ManiacsHouse

Scheisse!

jelle. schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 01:16:
[...]

Ik vraag me af wat voor leven jij hebt met je paranoia-doemdenker-gedrag :X Telfort en KPN/Hi zijn wel degelijk gescheiden mobiele systemen, en een prepaid portering duurt gewoon 10 werkdagen, of dat nou een serviceprovider op het KPN netwerk (Telfort) of niet (bijv. Vodafone) is.

[...]

Staat daar wel zo mooi. Maar er word dus (behoudens in je contract maar dat blijkbaar ook niet altijd) niets over gezegd. Zelfs als je vraagt of het abonnement direct ingaat word dat door de verkoper bevestigd. En waarom zou dat niet kunnen met een tijdelijk nummer?

Zoals hier eerder word aangegeven krijgt KPN er vaker klachten over maar doen ze er niks aan. Tsja en dan neig je toch naar geldklopperij ja.

Ook die hilarische 'aandachtspunten':
Aandachtspunten
• Heb je een abonnement, zeg dan je lopende contract niet op als je een verzoek tot nummerbehoud hebt gedaan. Het proces wordt hierdoor vertraagd
• Zorg ervoor dat (binnenkort) je oude contract is afgelopen, anders betaal je dubbel abonnementsgeld
• Krijg je schade aan je toestel voordat je gekozen Hi Abonnement ingaat, valt dit niet onder het servicecontract
• Het € 0,- Abonnement is maximaal vier maanden geldig. Na die vier maanden gaat automatisch je gekozen Hi Abonnement in en betaal je maandelijks het abonnementsgeld

De eerste 2 is nog wel wat voor te zeggen. Maar de laatste 2... Na vier maanden gaat automatisch je gekozen Abonnement in, dus blijkbaar kan het wel.

[ Voor 27% gewijzigd door ManiacsHouse op 26-10-2009 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelle. schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 01:16:
Waar precies zie jij dan de tarieven?

Uit berekening van de nota blijkt dat bellen 40 cent kost per minuut en smsen kost 25 cent. Dit is meer dan het tarief voor buiten de bundel waarvoor ik getekend heb. De preciese tarieven staan niet op de Hi of KPN site, een andere vorm van misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
ManiacsHouse schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 07:36:
De eerste 2 is nog wel wat voor te zeggen. Maar de laatste 2... Na vier maanden gaat automatisch je gekozen Abonnement in, dus blijkbaar kan het wel.
Ja met je tijdelijke € 0,- Abonnement nummer, en nummerbehoud is dan niet meer mogelijk...
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:21:
Waar precies zie jij dan de tarieven?
http://www.hi.nl/web/show/id=212898

Heb je gekeken naar een gespecificeerde factuur? Want omrekenen op basis van factuuroverzicht is vrijwel mogelijk omdat bij de Hi Online abonnementen alles per minuut wordt afgerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

jelle. schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:22:
[...]

Ja met je tijdelijke € 0,- Abonnement nummer, en nummerbehoud is dan niet meer mogelijk...

[...]

http://www.hi.nl/web/show/id=212898

Heb je gekeken naar een gespecificeerde factuur? Want omrekenen op basis van factuuroverzicht is vrijwel mogelijk omdat bij de Hi Online abonnementen alles per minuut wordt afgerekend.
Wat zit jij Hi toch continu te verdedigen? Je komt steeds met het argument dat het in het contract staat en op de website blabla. Dat jij voor je werk blijkbaar een stoomcursus "Hoe begrijp ik de Hi-website en bluf mijn klanten af" hebt gehad kan ik snappen. Maar wij als min of meer 'normale' consument gaan af op wat ons daadwerkelijk verteld word en duidelijk word aangegeven.

Overigens is, lijkt mij, de verkoper (iemand zoals jij dus) aansprakelijk voor het in de winkel verkeerd voorlichten van de klant. Maar als je dan terugkomt krijg je dus zo'n knakker als jij voor je neus die of net doet alsof hij het niet begrijpt of zijn cursus "Hoe begrijp ik de Hi-website en bluf mijn klanten af" weer even ophaalt. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
ManiacsHouse schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:04:
Wat zit jij Hi toch continu te verdedigen? Je komt steeds met het argument dat het in het contract staat en op de website blabla.
Lezen is voor jou kennelijk ook een kunst. Ik heb net al mijn posts nagelezen in dit topic en geen enkele keer gezegd dat er iets over het €0,- Abonnement op het contract staat vermeld. De informatie staat mijn inziens wel duidelijk vermeld op de website: bij het vraagteken tijdens bestellen en bij de informatie over Nummerbehoud. Mijn standpunt is en blijft dat als mensen het zo graag zelf willen regelen (en mogelijk goedkoper uit zijn - ik geef ze geen ongelijk), dan is dat hun eigen verantwoordelijkheid.
Dat jij voor je werk blijkbaar een stoomcursus "Hoe begrijp ik de Hi-website en bluf mijn klanten af" hebt gehad kan ik snappen. Maar wij als min of meer 'normale' consument gaan af op wat ons daadwerkelijk verteld word en duidelijk word aangegeven.
Hoe je bij deze onzin komt weet ik ook niet. Winkel en hi.nl zijn verschillende verkoopkanalen en beide kanalen dragen geen verantwoordelijkheid voor elkaar. Als een klant iets op de website niet begrijpt of er niet uitkomt wil ik hem daar maar al te graag bij helpen of begeleiden, maar mijn middelen zijn ook beperkt.
Overigens is, lijkt mij, de verkoper (iemand zoals jij dus) aansprakelijk voor het in de winkel verkeerd voorlichten van de klant. Maar als je dan terugkomt krijg je dus zo'n knakker als jij voor je neus die of net doet alsof hij het niet begrijpt of zijn cursus "Hoe begrijp ik de Hi-website en bluf mijn klanten af" weer even ophaalt. ;(
Nogmaals: leer lezen. In dit hele topic is er geen enkel Tweaker die een dergelijke situatie mee heeft gemaakt in de winkel, omdat klanten altijd worden geinformeerd door verkopers over het €0,- Abonnement. Mocht er onverhoopt daarin toch iets misgaan en blijkt de verkoper (-> winkel -> bedrijf) aansprakelijk, dan wordt dat gewoon netjes opgelost.

*mompelt iets over eigen stommiteiten en frustraties botvieren op een ander :X *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het storneren van het bedrag, en een brief en een telefoontje verder zijn al mijn kosten kwijtgescholden. Verder heb ik de eerste maand gratis gekregen, wat ik erg netjes vind van KPN.

Voor alle mensen die hier nog mee te maken krijgen: Schrijf een aangetekende brief naar KPN en laat het geincasseerde bedrag storneren. Je krijgt uiteindelijk je gelijk. Wat ik niet meer dan terecht vind. Ga niet akkoord met gedeeltelijke coulance, dat heb ik ook niet gedaan.

Ik ben hier nu gelukkig mee klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

jelle. schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:19:
[...]
*mompelt iets over eigen stommiteiten en frustraties botvieren op een ander :X *
Nee hoor geen frustratie. Irriteer me alleen aan jouw manier dat degene die er instonken maar als dom worden betiteld of dat ze niet (kunnen) lezen.

Verders is KPN na een beetje doordouwen blijkbaar erg coulant. En dat geeft toch aan dat er ergens iets niet klopt. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.van.oossanen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-04 21:12
Ik heb dus ook nummerportering en was hier niet van bewust.
Dit zou online als keuze moeten worden aangeboden met een en zeker niet automatisch moeten gaan.
Wel of geen handtkening het is gewoon absurd.
Je gaat toch niet voor 2,50 per maand een abonnement nemen om vervolgens bewust 60 euro in 3 dagen weg te internetten.
Een SMS met waarschuwing dat je de 10 euro passeert zou toch simpel moeten zijn tijdens een zogenaamd 0 abonnement.
Of stuur een geblokkeerde kaart die je over de telefoon moet deblokkeren in de periode dat het officieele abonnement nog niet gestart is. Heeft een groot bedrijf als de KNP dan niet een zorgplicht naar de kwetsbare consument? Ik melde dit binnen 8 dagen na de aankoop. Telt dat mee???? Kwam er toevallig achter omdat ik nieuwsgierig was of het onbeperkt internet geen wasse neus was. Als ik er niet snel achter was gekomen was ik waarschijnlijk ook richting de € 600,00 gegaan. (3 dagen 60 euro is namelijk in 30 dagen 600 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Beetje kickje, maar ik heb een zelfde verhaal.

HTC Hero besteld, ~23 augustus binnen. Ik natuurlijk super enthousiast gebruiken. -> Rekening van 320 euro. Blijkbaar had ik een Hi 0 euro abo. Niemand die mij dat verteld. Fijn. Ik 10x met de klantenservice gebeld, en uiteindelijk gewoon een aangetekende brief gestuurd. Hoefde uiteindelijk niet te betalen.

Maar dat nummerbehoud is echt 1 complete chaos daar. Na 3 weken geen enkele status melding te hebben gehad over mijn nummerbehoud besluit ik te bellen. 'Wij hebben uw simkaart nummer nodig' zeggen ze dan. Leuk dat jullie dat even melden? Toen beweerde ze dat ik bij vodafone zat? Hoe ze daar bij komen weet bijna niemand. Ik zei dat ik bij Ben zet, en ze zij toen, dat is toch onderdeel van T-mobile? Ja dat klopt. Nou hop nieuwe aanvraag ingediend. Tijdje later brief thuis gestuurd dat de aanvraag niet gelukt was, het simkaart nummer was onbekend. Ik weer bellen, bleek dat dat domme wicht de aanvraag naar T-mobile heeft gestuurd, terwijl die gewoon naar Ben moest. Weer nieuwe aanvraag. En zojuist, vandaag, is eindelijk mijn nummer overgezet. Heb nu alleen mijn internet verbinding niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh4wn schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 00:11:
Beetje kickje, maar ik heb een zelfde verhaal.

HTC Hero besteld, ~23 augustus binnen. Ik natuurlijk super enthousiast gebruiken. -> Rekening van 320 euro. Blijkbaar had ik een Hi 0 euro abo. Niemand die mij dat verteld. Fijn. Ik 10x met de klantenservice gebeld, en uiteindelijk gewoon een aangetekende brief gestuurd. Hoefde uiteindelijk niet te betalen.

Maar dat nummerbehoud is echt 1 complete chaos daar. Na 3 weken geen enkele status melding te hebben gehad over mijn nummerbehoud besluit ik te bellen. 'Wij hebben uw simkaart nummer nodig' zeggen ze dan. Leuk dat jullie dat even melden? Toen beweerde ze dat ik bij vodafone zat? Hoe ze daar bij komen weet bijna niemand. Ik zei dat ik bij Ben zet, en ze zij toen, dat is toch onderdeel van T-mobile? Ja dat klopt. Nou hop nieuwe aanvraag ingediend. Tijdje later brief thuis gestuurd dat de aanvraag niet gelukt was, het simkaart nummer was onbekend. Ik weer bellen, bleek dat dat domme wicht de aanvraag naar T-mobile heeft gestuurd, terwijl die gewoon naar Ben moest. Weer nieuwe aanvraag. En zojuist, vandaag, is eindelijk mijn nummer overgezet. Heb nu alleen mijn internet verbinding niet werkend.
Hier hetzelfde verhaal, had ik dit topic maar gelezen :'(
Kun je mij misschien een pb sturen over jouw aangetekende brief. Alvast bedankt.

Able2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Duidelijk gevalletje bewuste misleiding van consumenten als allerhande tweakers (dit topic loopt toch aardig vol) er in trappen. Verkopers die dit doelbewust gaan verdedigen (ja je weet best wie ik bedoel) met 'er staat een vraagtekentje van 20x20 pixels op de site' zijn gewoon fout bezig.

Ik denk dat we dat soort mensen snel de mond kunnen snoeren door gewoon te kijken naar de reactie van KPN zelf - Ze schelden alle onkosten kwijt, bieden hun excuses aan én vergoeden zelfs een extra maand.

Kortom : KPN weet het zelf donders goed, maar die paar keer kwijtschelden staat niet in verhouding tot de vele schikkingen en volledige rekeningen die braaf betaald worden. Tel uit hun winst! Ik vind dit schrijnend !

Het minste wat mag gebeuren is een _duidelijke_ waarschuwing vol in beeld + brief dat er een tijdelijke simkaart komt met afwijkende tariefstructuur tot datum X. Het niet *overduidelijk* vermelden (het zorgt voor verwarring zoals je ziet) is op een gegeven moment gewoon doelbewuste oplichterij geworden in plaats van een inschattingsfoutje.

My $0.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Misschien dat 1 van de 'slachtoffers' hier een officiele klacht moet indienen bij de Geschillencommissie?
Dat soort dingen is openbaar en dan kapt KPN/Hi er misschien mee.
Maar tot op heden is het denk ik pure winst voor de grapjassen. Je betaald in een paar dagen net zo veel als je hele abo kost in 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:43
Ik ben het geheel met Jelle eens, als je het zo graag online wilt afsluiten, prima, maar ga dan niet lopen miepen als het verkeerd gaat, omdat je zelf niet goed gelezen hebt.

en om RoD nog ff te quoten:
Zolang je nummer nog niet overgezet is, gaat je abonnement nog niet in, volgens mij een algemeen begrip bij nummerportering. Vrij logisch ook, want als je een abonnement op een bepaald nummer aanvraagt, en je hebt dat nummer nog niet, dan kan je abonnement ook niet ingaan. Als dat ook daadwerkelijk in de brief stond, heb je volgens mij geen poot om op te staan. En volgens mij heb je dat sowieso niet, want zo werkt het nou eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dit topic een beetje door. Maar als je het mij vraagt (en ja ik ben ook een verkoper in een telecom-zaak) staat het toch duidelijk op het contract.

En het is volgens mij ook alleen maar goed bedoeld: 0 euro abonnement tot het oude nummer overgezet kan worden zodat je geen dubbele abonnementskosten hebt.

Wel vind ik dat het in de winkel extra benadrukt mag worden (daar is een winkel ook voor, de prijzen liggen er vaak net iets hoger dan wanneer je dingen via internet zel regelt, maar het voordeel is de service die je in een winkel [BEHOORT] te krijgen).
Ik geef een klant bij nummerbehoud ook altijd aan dat er tijdens de overlappende periode wel gebeld kan worden met het tweede (nieuwe) simkaartje maar dat dat niet slim is omdat alles tegen het 'buiten-bundel' tarief gefactureerd wordt. Reden: de bundel is tot maximaal de eerste vier maanden niet actief om dubbele abonnementskosten te voorkomen.

Hoe mensen het dan in hun hoofd halen om 'gratis/zonder kosten' te gaan bellen/smsen/internetten met dat tweede kaartje dat snap ik dan ook echt niet. :? :X

Het principe is gewoon dat je je contract moet lezen. Een handtekening zet je niet voor niks, kijk eerst waar je voor tekent, en als het niet duidelijk is: vraag het dan na.
Dat KPN bedragen heeft vergoedt is in de meeste gevallen alleen maar coulance/klantvriendelijkheid. Veel (let op: niet alle) kosten komen voort uit onoplettendheid en niet uit bedrog of verkeerde inlichtingen.

Een consument hoeft niet bedonderd te worden, maar er mag verwacht worden dat hij zijn contract naleest. Als je een contract tekent ben je 18 jaar of ouder en voor de wet volwassen, dus dan hoef je ook niet als een klein kind van vier jaar aan een handje te worden genomen met waarschuwing na waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Het valt me op dat er vooral experts op telecomgebied het allemaal heel logisch vinden, maar dat zoals we merken er handen vol normale mensen het toch volledig verkeerd begrepen / niet gezien hebben.

Ik vind het niet meer dan logisch dat mensen die in de sector werkzaam zijn dit een compleet normale zaak vinden. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat de service bestaat - sterker nog, in principe heel erg handig en aardig van KPN.

Waar de kneep zit is dat de gemiddelde consument - zonder! verstand van telecommerigheid - hier heel makkelijk iets over het hoofd kan zien of in de war kan raken. Dat is gewoon een kwalijke zaak en kan je als bedrijf voorkomen door gewoon explicieter te waarschuwen voor mogelijke onkosten, met name bij datavebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Is het technisch niet mogelijk om je nummer later pas om te zetten en toch meteen het abonnement in te laten gaan?
Nu is de mobiele telefonie weliswaar een andere techniek, maar bij een vast lijn kun je bij een provider direct bellen en gebruik maken van hun tarieven. Waarom krijg je niet gewoon meteen de voordelen van het abonnement? Enige verschil is het nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManiacsHouse schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:43:
Is het technisch niet mogelijk om je nummer later pas om te zetten en toch meteen het abonnement in te laten gaan?
Nu is de mobiele telefonie weliswaar een andere techniek, maar bij een vast lijn kun je bij een provider direct bellen en gebruik maken van hun tarieven. Waarom krijg je niet gewoon meteen de voordelen van het abonnement? Enige verschil is het nummer.
Zo ging het 'vroeger' wel. Maar dan zat je met het probleem dat je dubbele kosten had: het abonnement dat nog loopt (waarvan je het nummer dus mee wilt nemen) en het nieuwe abonnement dat al in is gegaan met een tijdelijk nummer.

Op die praktijk kwam juist veel kritiek omdat weinig mensen twee abonnementen tegelijkertijd met bijbehorende dubbele kosten wilden hebben.

@ Majic, hoe zou een netwerk explicieter kunnen waarschuwen? Het staat letterlijk in het contract (niet eens verwezen naar algemene voorwaarden).

Buiten dat: waarom bellen mensen met het nieuwe netwerk als het oude netwerk nog actief is? Waarom zou iemand met een ander nummer willen gaan bellen/internetten? Is dat omdat het oude abonnement geen geactiveerde internetbundel heeft?
Ik snap de gedachtengang namelijk niet. Denken mensen dat het de eerste maanden echt gratis is? Als extra cadeautje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Maar dan is het toch simpel op te lossen lijkt mij? Mensen hebben hun oude abo nog en betalen daar tot omzetting nog steeds voor. En voor de nieuwe provider is het een kwestie van nieuwe contract pas echt in laten gaan op moment dat nummer is geporteerd.
TS had zelf al gekozen om 1 maand dubbel te betalen. Nu betaalde hij 10-dubbel. Dus om nou te zeggen dat het service is van KPN. Tsja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid. Het stond bij mij niet in het contract. Én niet in de algemene voorwaarden. ENKEL en alleen achter dat mini-vraagtekentje bij het bestellen. Waar je alleen op klikt als je een vraag hebt.

Mensen die het hier als "deskundigen" opnemen voor de wanpraktijken van Hi/KPN en consorten zijn volgens mij toch gruwelijk verkeerd bezig. Hi weet van de problemen die dit geeft, en toch passen ze dit nergens aan. Dat is een bewust beleid en dat verdient niet verdedigd te worden. Het is gewoon kul.

En ja, mensen zoals ik die geen verstand hebben van telecommunicatie en het beleid wat hierin gevoerd wordt moeten alles uitgelegd krijgen. Dat is de informatieplicht van de aanbieder. Niet alles is zo vanzelfsprekend.

En wat dan nog. Als je zoveel problemen en ontevredenheid opleverd, wat is er dan op tegen dit op te nemen in de algemene voorwaarden, het contact én duidelijk in beeld te laten zien bij het bestellen? Is dit moeilijk ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:43:
Even voor de duidelijkheid. Het stond bij mij niet in het contract. Én niet in de algemene voorwaarden. ENKEL en alleen achter dat mini-vraagtekentje bij het bestellen. Waar je alleen op klikt als je een vraag hebt.

Mensen die het hier als "deskundigen" opnemen voor de wanpraktijken van Hi/KPN en consorten zijn volgens mij toch gruwelijk verkeerd bezig. Hi weet van de problemen die dit geeft, en toch passen ze dit nergens aan. Dat is een bewust beleid en dat verdient niet verdedigd te worden. Het is gewoon kul.

En ja, mensen zoals ik die geen verstand hebben van telecommunicatie en het beleid wat hierin gevoerd wordt moeten alles uitgelegd krijgen. Dat is de informatieplicht van de aanbieder. Niet alles is zo vanzelfsprekend.

En wat dan nog. Als je zoveel problemen en ontevredenheid opleverd, wat is er dan op tegen dit op te nemen in de algemene voorwaarden, het contact én duidelijk in beeld te laten zien bij het bestellen? Is dit moeilijk ofzo?
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind KPN heus niet heilig ofzo hoor.
Als het nergens staat vermeld is het inderdaad op zijn zachtst gezegd zeer slordig. Zeker als je in je enthousiasme besteld en niet alle kleine lettertjes leest.

Ik ga er in mijn verhaal alleen uit van de contracten die ik voorbij zie schuiven, daar staat duidelijk op dat er voor de maanden tijdens numerbehoud geen kosten verschuldigd zijn op eventuele gebruikerskosten na. Afijn, dat punt heb ik nu geloof ik wel gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 00:00:
[...]

Ik ga er in mijn verhaal alleen uit van de contracten die ik voorbij zie schuiven, daar staat duidelijk op dat er voor de maanden tijdens numerbehoud geen kosten verschuldigd zijn op eventuele gebruikerskosten na. Afijn, dat punt heb ik nu geloof ik wel gemaakt ;)
Juist ja... Als dat er zo letterlijk staat kun je dat er makkelijk lezen als "de maanden tijdens numerbehoud geen kosten verschuldigd"= Ik heb een abonnement dus ja ik heb geen kosten behalve die van de abo.

En "op eventuele gebruikerskosten na. Bekijk dan eens wat er op de Hi-rekening staat. Hebben we het over GEbruiks of VERbruikskosten?

Dit staat er op mijn rekening.
Kostensoort Totaal in €
Periodieke kosten 29,37
Verbruikskosten 8,32
Eenmalige kosten -0,11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een slachtoffer. Een rekening van 370 euro en dan komt er nog een grote rekening aan vang nog eens 300 euro en als student is dat gewoon niet te betalen. Te absurd voor woorden.

Kan iemand niet een voorbeeld brief posten op het forum? Zodat duidelijk wordt gemaakt wat er wel en niet in moet.
Klotezooi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:21:
[...]
Hier hetzelfde verhaal, had ik dit topic maar gelezen :'(
Kun je mij misschien een pb sturen over jouw aangetekende brief. Alvast bedankt.

Able2
Tis opgelost. Ik heb mijn geld terug. Bedankt KPN! Ik kreeg uiteindelijk contact met een behulpzaam iemand van de klantenservice.
Voor meer info check ook het forum van Tros Radar.

Able2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdomme. Hier sinds vandaag dezelfde situatie... If only I knew... Een maand geleden Hi Online 20 abonnement met eindeloos online en nummerbehoud afgesloten. Vandaag een rekening op de deurmat van ruim 125 euro aan data/internet gebruik (bellen deed ik nog met mn oude telefoon). Ik zie hier andere bedragen langskomen, dus ben er nog redelijk vanaf gekomen. Echter, dat neemt nog niet weg dat ik er alles aan ga doen om dit terug te krijgen. Hoe dan ook.

Belachelijk dat ze in de maanden na de eerste post in dit topic nog niets hebben veranderd aan de werkwijze, waardoor er nog steeds regelmatig mensen met torenhoge eerste rekeningen opgescheept zitten. Lekker begin van een klantenrelatie zo :X

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 20:48 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo. Dat is opgelost. Aanvankelijk kwam - na een aantal mails heen-en-weer - al snel de oplossing vanuit Hi om de internetkosten door de helft te doen, omdat ze het er wel deels mee eens waren dat de overeenkomst onduidelijk was, maar daar ging ik ook niet mee akkoord. Ik word net gebeld door de klantenservice van Hi/KPN dat ze die hele factuur hebben gecrediteerd. Uiteindelijk ga ik er door dit gezeik nog op vooruit ook, aangezien ik ook de aansluitkosten op die factuur niet hoef te betalen.

Danku KPN :)

Kortom; als iemand dit probleem ooit nog eens voor z'n voeten krijgt geworpen; gewoon je poot stijf houden en de incasso blokkeren, komt goed blijkbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:27
Vorig jaar ook overgestapt van T-Mobile naar Hi en ook al vier maanden van te voren een sim-kaart van Hi gekregen en het was mij kompleet duidelijk dat ik nog moest wachten met het gebruiken van de sim-kaart..abo online besteld.

Kan begrijpen dat je er gelijk gebruik van wil maken, maar is toch allemaal wel vrij logisch....vooral als je nummer nog niet is omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ontvangt een Hi EUR 0,- abonnement zodra je een verzoek tot nummerbehoud indient. Je behoudt dit abonnement totdat je nummer is overgenomen door Hi. Je betaalt in deze periode geen abonnementskosten en ontvangt geen bundeltegoed. Het verbruik wordt volgens het buitenbundel tarief berekend.

Het Hi EUR 0,- abonnement ontvang je maximaal 4 maanden. Wanneer je te behouden nummer niet binnen 4 maanden overgenomen kan worden door Hi gaat het door jouw gekozen abonnement en de eventuele voordeelbundels in op je tijdelijke nummer. Oftewel je tijdelijke mobiele telefoonnummer wordt dan je vaste mobiele telefoonnummer.

Je betaalt voor het gebruik van je tijdelijke mobiele telefoonnummer. Je betaalt voor het bellen, sms’en en het gebruik van internet op je mobiele telefoon het buitenbundel tarief.

Informatie Hi EUR 0,- abonnement hi.nl:

Als je de functie "Nummerbehoud" aanvinkt bij de aanvraag van nummerbehoud ontvang je een melding. Als je op het vraagteken klikt ontvang je alle informatie over dit abonnement.

Informatie Hi EUR 0,- abonnement winkel:

Bij het aangaan van een abonnement in de winkel staat de informatie met betrekking tot het Hi EUR 0,- abonnement op de formulieren die je ondertekent.

Het is je eigen verantwoordelijkheid om jezelf voldoende te informeren over het abonnement dat je afsluit. Dit houdt in dat je alle informatie via de website dient te lezen of op de formulieren die je ondertekent.

Alle informatie omtrent de procedure voor het behoud van je mobiele telefoonnummer vinden op de website van Hi middels onderstaande link.

www.hi.nl/nummerbehoud.

Wanneer je aanvullende vragen hebt over de procedures met betrekking tot nummerbehoud kun je ook contact opnemen met de Telefonische Klantenservice via 1200. Bel je vanaf een ander toestel, toets dan 06 1200 1200. De Klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag van 08.00 uur tot 18.00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Andermaal zucht...
Hier ook al het standaard verhaal dat we al kennen. Ook mooi om te zien dat je het 'vraagteken' goedlult. Een normaal bedrijf wijst mensen heel duidelijk op voorwaarden. Maar zo'n klein vraagtekentje...

Ook bij deze reactie geen oplossing of reactie dat er misschien beter kan worden voorgelicht. Nee een verwijzing naar een 'vraagtekentje' en het verhaal dat het je eigen verantwoordelijkheid is al kost het je honderden zo niet duizenden euro's. Hi laat zijn gezicht wel even duidelijk zien met dit soort niets zeggende reacties. "Hi Webcare"? Geweldige baan! Alles afschuiven op de klant en standaard lulverhalen oplepelen. Kom eens met echte "care".

Oh lol!!! Hier echte 'care'!!! Verwijderd in "hi eindeloos online probleem" Echter wel anderhalve maand te laat. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door ManiacsHouse op 09-03-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:48
Ik vind simpel gezegd dat erbij dit Hi EUR 0,- abonnement de vraagtekens mogen worden gezet of het hier gaat om extra service naar de klant of een simpele manier om nog wat extra geld af te troggelen?

De klant mag er logischerwijs bij het aanvragen van een nieuw abonnement vanuit gaan dat hij/zij de tijdelijke simkaart als extra service geleverd krijgt zodat men gelijk gebruik kan maken van de services van Hi, lijkt mij ook niet onlogisch dat hij ervan uit mag gaan dat dit gebeurd binnen de afgesloten overeenkomst.

Dan kan er wel gesproken worden over "buitenbundel"-tarieven maar als je uit gaat van onbeperkt internet kan er geen buitenbundel tarief voor zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Beetje raar antwoord van Hi Webcare. Je sluit een abonnement af en kiest voor nummerbehoud. Aangezien je weet wat nummerbehoud is, klik je niet op het vraagteken. Hieronder is echter wel belangrijke informatie over je abonnement verborgen. Opzettelijk verborgen?

De Telecommunicatiewet schrijft overigens voor dat providers hun klanten aan een abonnement van maximaal twee jaar mogen verbinden. In het geval je eerst bijvoorbeeld drie maanden vastzit aan het 0euro-abonnement en daarna twee jaar aan het gewone abonnement, heb je dus een abonnementsduur van twee jaar en drie maanden. Mag ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
laat maar

[ Voor 95% gewijzigd door jelle. op 09-03-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de online reacties begrijp ik dat mijn eerdere post als niets zeggend wordt ervaren omdat er geen oplossing wordt verstrekt. Zoals in de eerdere posts in dit topic is te lezen wordt er in persoonlijke gevallen altijd naar een oplossing gezocht.

Het punt dat ik wil maken is dat wanneer je een abonnement afsluit het van belang is je goed te informeren. De aanbiedingen zoals worden verstrekt op www.hi.nl/shop, worden tevens telefonisch aangeboden. Op deze wijze wordt er een mogelijkheid geboden je goed te laten infomeren door een medewerker van Hi. Ook staat de informatie over de procedure van nummerbehoud niet alleen vermeld onder het vraagteken in het bestelformulier. Deze informatie staat tevens op de Hi-site door middel van de volgende link: www.hi.nl/nummerbehoud.

Het is ook mogelijk deze algemene klacht af te doen door te verwijzen naar de Algemene Voorwaarden, waar dit uiteraard in is meegenomen. De reden waarom ik reageer in dit topic is om in gesprek te komen over hoe we deze verwarrende informatie op een definitieve of structurele wijze kunnen verbeteren.
haribold schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:35:
Beetje raar antwoord van Hi Webcare. Je sluit een abonnement af en kiest voor nummerbehoud. Aangezien je weet wat nummerbehoud is, klik je niet op het vraagteken. Hieronder is echter wel belangrijke informatie over je abonnement verborgen. Opzettelijk verborgen?

De Telecommunicatiewet schrijft overigens voor dat providers hun klanten aan een abonnement van maximaal twee jaar mogen verbinden. In het geval je eerst bijvoorbeeld drie maanden vastzit aan het 0euro-abonnement en daarna twee jaar aan het gewone abonnement, heb je dus een abonnementsduur van twee jaar en drie maanden. Mag ook niet.
Beste Haribold,

Wanneer je een bestelling aanvraagt met nummerbehoud, gaat je contract in op het moment dat je nummer wordt overgenomen. Je hoeft in de periode waarin je een tijdelijk nummer hebt dan ook geen abonnementskosten te betalen. Vervolgens gaat je contract in met de afgesproken contractduur.

Met vriendelijke Groet,

Mirjam
Hi Webcare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Mirjam,
Waarom kan het contract niet direct ingaan? Eventueel met een tijdelijk nummer?
Waar tot nu tot erg veel onduidelijkheid over was, en iets waar de gemiddelde consument van uit gaat, is als je een contract afsluit je per meteen gebruik kunt maken van je abonnement. Wat is er nu zo moeilijk om tijdens de verkoop heel nadrukkelijk te wijzen op het 'nadeel' van het 0euro-abonnement?
Wees nou eerlijk, de gemiddelde consument (en ook de tweaker) sluit iets af en wil daar meteen gebruik van maken. Niemand is zo stom om moedwillig maar even honderden euros te gaan verbellen.

Ook gezien de reactie van Hi, dat er in veel gevallen een regeling word getroffen of dat men niet hoeft te betalen, duid er op dat Hi ook weet dat het niet duidelijk is of was.

Verder wel lof voor het feit dat jullie eens gaan reageren. Echter komt het wel erg laat. Nu graag nog duidelijkheid over de FUP en wij worden steeds blijer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:36
Hmm zelf doe ik altijd nummer portaties enkel vraag ik altijd 3 maand van te voren dat aan en gebruik ik tot die tijd eerst mijn oude simkaart in het nieuwe toestel. Pas als deze het niet meer doet ga ik die nieuwe kaart gebruiken ook al doet deze het al wel. Dat lijkt mij het beste voor iedereen wil je dit voorkomen en wil je internetten op je nieuwe toestel gebruik de Wifi functie en zet EDGE nog tijdelijk uit.
ManiacsHouse schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:46:
Mirjam,
Waar tot nu tot erg veel onduidelijkheid over was, en iets waar de gemiddelde consument van uit gaat, is als je een contract afsluit je per meteen gebruik kunt maken van je abonnement. Wat is er nu zo moeilijk om tijdens de verkoop heel nadrukkelijk te wijzen op het 'nadeel' van het 0euro-abonnement?
Wees nou eerlijk, de gemiddelde consument (en ook de tweaker) sluit iets af en wil daar meteen gebruik van maken. Niemand is zo stom om moedwillig maar even honderden euros te gaan verbellen.

Ook gezien de reactie van Hi, dat er in veel gevallen een regeling word getroffen of dat men niet hoeft te betalen, duid er op dat Hi ook weet dat het niet duidelijk is of was.

Verder wel lof voor het feit dat jullie eens gaan reageren. Echter komt het wel erg laat. Nu graag nog duidelijkheid over de FUP en wij worden steeds blijer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
ManiacsHouse schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:46:
Mirjam,

Dit zeg je verkeerd, de gemiddelde consument wil juist NIET dat zijn abonnement meteen ingaat, omdat je dan met dubbele kosten zit. Ik werk zelf ook in een telecom winkel en heb, op een aantal mensen die een iphone namen, nog nooit iemand gehad die zijn abonnement meteen in wou laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Kalua schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:58:
[...]

Dit zeg je verkeerd, de gemiddelde consument wil juist NIET dat zijn abonnement meteen ingaat, omdat je dan met dubbele kosten zit. Ik werk zelf ook in een telecom winkel en heb, op een aantal mensen die een iphone namen, nog nooit iemand gehad die zijn abonnement meteen in wou laten gaan.
Daar heb je wel gelijk in. Maar de voorlichting schort het wel duidelijk aan. Natuurlijk staan er allerlei voorwaarden in een contract of voorwaarde. Maar net als bij het hele DSB-gebeuren en hypotheken zijn de mensen niet goed voorgelicht over het feit dat ze een hoop geld meer kwijt kunnen zijn. Hier ligt volgens mij wel een informatieverplichting van de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
ManiacsHouse schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:29:
[...]

Daar heb je wel gelijk in. Maar de voorlichting schort het wel duidelijk aan. Natuurlijk staan er allerlei voorwaarden in een contract of voorwaarde. Maar net als bij het hele DSB-gebeuren en hypotheken zijn de mensen niet goed voorgelicht over het feit dat ze een hoop geld meer kwijt kunnen zijn. Hier ligt volgens mij wel een informatieverplichting van de provider.
Het probleem is dat niemand de kleine lettertjes leest, als je in een winkel koopt of telefonisch besteld wordt dit je verteld en word je overal bij het handje gehouden. Als je besluit zelf te bestellen dan moet je jezelf ook informeren. De provider heeft inderdaad een informatie plicht, maar aan de andere kant heeft een klant net zo hard een onderzoeksplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Beste Mirjam,of wie dan ook van Hi Webcare.

Ik heb een simpele doch doeltreffende suggestie voor het wijzigen van de informatievestrekking omtrent het tijdelijke abbonnement;
Voeg de volgende zin toe aan het bestelformulier en het liefst met dikke letters en een link DIRECT naar de tarieven ipv een algemene pagina over nummerbehoud:

Tot het moment dat het abbonnement bij de vorige provider afloopt kan er met de nieuwe simkaart gebeld/ge-internet worden, echter is dit tegen een buitenbundel tarief. Klik [hier] voor meer informatie.

Ik heb zelf dit probleem niet gehad en snap de reacties van zowel de 'aanvallers' als de 'verdedigers' hier wel, maar HI kan hier simpelweg een doodeenvoudige oplossing voor aanbieden, waarom dat nog steeds niet gedaan is is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
majic schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:33:
Het valt me op dat er vooral experts op telecomgebied het allemaal heel logisch vinden, maar dat zoals we merken er handen vol normale mensen het toch volledig verkeerd begrepen / niet gezien hebben.

Ik vind het niet meer dan logisch dat mensen die in de sector werkzaam zijn dit een compleet normale zaak vinden. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat de service bestaat - sterker nog, in principe heel erg handig en aardig van KPN.

Waar de kneep zit is dat de gemiddelde consument - zonder! verstand van telecommerigheid - hier heel makkelijk iets over het hoofd kan zien of in de war kan raken. Dat is gewoon een kwalijke zaak en kan je als bedrijf voorkomen door gewoon explicieter te waarschuwen voor mogelijke onkosten, met name bij datavebruik.
Van mij mogen ze in de alle telecom winkels ook wel een tafel met stoelen en koffie of thee gaan neerzetten. Dan heb je tenminste een fatsoenlijke plek om je contract door te lezen. Meeste mensen in een winkel zullen zich opgejaagd voelen zodra er mensen achter hen staan en dan dus niet de tijd nemen om het contract te lezen. Mensen nemen dan dus geen kennis van de inhoud van het contract.

Zelfs bij financiële overeenkomsten lezen mensen vaak het niet het hele contract (denk aan woekerpolis affaires). Toch worden daar de mensen in het gelijk gesteld en waarom?? Ze worden niet goed voorgelicht. Voorlichting dat moet gewoon netjes gebeuren. Een tevreden en geïnformeerde klant is tien keer meer waard dan een klant die 5 minuten eerder buiten staat en zich opgelicht voelt en gaat klagen.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:31:
Het punt dat ik wil maken is dat wanneer je een abonnement afsluit het van belang is je goed te informeren. De aanbiedingen zoals worden verstrekt op www.hi.nl/shop, worden tevens telefonisch aangeboden. Op deze wijze wordt er een mogelijkheid geboden je goed te laten infomeren door een medewerker van Hi. Ook staat de informatie over de procedure van nummerbehoud niet alleen vermeld onder het vraagteken in het bestelformulier. Deze informatie staat tevens op de Hi-site door middel van de volgende link: www.hi.nl/nummerbehoud.
Ik kan deze redenering echt niet volgen. Als ik online een bestelformulier invul, waarin essentiële informatie over de overeenkomst is verborgen achter een plaatje, dan had ik maar moeten bellen naar Hi om te vragen of er informatie is die ik wellicht niet weet? Vervolgens moet ik de hele site gaan afspeuren om te kijken of er ergens nog iets staat over een extra verplichting die ik aanga bij het afsluiten van een contract? Zoals hierboven al gezegd kun je ook gewoon in het formulier zelf vermelden wat het contract precies inhoudt en dit niet proberen te verbergen.
Het is ook mogelijk deze algemene klacht af te doen door te verwijzen naar de Algemene Voorwaarden, waar dit uiteraard in is meegenomen.
Zou je artikelnummer(s) kunnen geven?
Wanneer je een bestelling aanvraagt met nummerbehoud, gaat je contract in op het moment dat je nummer wordt overgenomen. Je hoeft in de periode waarin je een tijdelijk nummer hebt dan ook geen abonnementskosten te betalen. Vervolgens gaat je contract in met de afgesproken contractduur.
Dan zou het probleem dus opgelost zijn. Tot aan het ingaan van je gekozen contract, gaat de overeenkomst niet in en is er geen grond voor het heffen van kosten. Iedereen krijgt dan zowel datakosten, belkosten als sms-kosten uit deze periode terug. Of gaat die overeenkomst dan al wel in en is de totale duur bij een tweejarig contract dus langer dan twee jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

haribold schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:53:
[...]

Dan zou het probleem dus opgelost zijn. Tot aan het ingaan van je gekozen contract, gaat de overeenkomst niet in en is er geen grond voor het heffen van kosten. Iedereen krijgt dan zowel datakosten, belkosten als sms-kosten uit deze periode terug. Of gaat die overeenkomst dan al wel in en is de totale duur bij een tweejarig contract dus langer dan twee jaar?
Das een hele goeie. Krijg je een prepaid dan? Nee blijkbaar niet. Je tekent voor een 0euro-contract. Tenminste teken je daar wel voor? Een contract dat geld tot je nummer is overgenomen? Of is dit hetzelfde contract wat geld als je nummer is overgenomen? Dan zou jouw redenering dat je contract langer als 2 jaar loopt zeker kloppen.
Ergens moet er iets getekend worden, want je gaat immers een (apart) 0euro-contract aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mental schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:50:
Beste Mirjam,of wie dan ook van Hi Webcare.

Ik heb een simpele doch doeltreffende suggestie voor het wijzigen van de informatievestrekking omtrent het tijdelijke abbonnement;
Voeg de volgende zin toe aan het bestelformulier en het liefst met dikke letters en een link DIRECT naar de tarieven ipv een algemene pagina over nummerbehoud:

Tot het moment dat het abbonnement bij de vorige provider afloopt kan er met de nieuwe simkaart gebeld/ge-internet worden, echter is dit tegen een buitenbundel tarief. Klik [hier] voor meer informatie.

Ik heb zelf dit probleem niet gehad en snap de reacties van zowel de 'aanvallers' als de 'verdedigers' hier wel, maar HI kan hier simpelweg een doodeenvoudige oplossing voor aanbieden, waarom dat nog steeds niet gedaan is is mij een raadsel.
Beste Mental,

Hartelijk bedankt voor deze bruikbare tip.

Ik kan inmiddels vermelden dat er in de orderbevestiging een vernieuwde tekst is gebruikt om mensen te wijzen op het Hi Online EUR 0,- abonnement.

Je hebt aangegeven dat je je huidige mobiele nummer wilt houden. Dat kan natuurlijk! Bij je bestelling ontvang je een nieuw geactiveerde simkaart. Je krijgt dus tijdelijk een extra nummer waarvoor je geen abonnementsgeld betaalt (het zogenaamde Nummerbehoud EUR 0,- Abonnement). Je betaalt alleen voor het gebruik voor het bellen, sms’en en het gebruik van data betaal j het buitenbundel tarief. Het nummer blijft actief tot je bestaande nummer verhuisd kan worden. Wij laten je per brief weten op welke datum we je tijdelijke vervangende nummer omzetten naar je bestaande nummer.
haribold schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:53:

[...]
Zou je artikelnummer(s) kunnen geven?
Artikel 1:12 Tarieven en vergoedingen.

2. De tarieven kunnen bestaan uit eenmalig verschuldigde bedragen, maandelijks of anderzijds periodiek verschuldigde bedrag, Verkeerskosten en bedragen die zijn verschuldigd voor Aanvullende Diensten. De tarieven worden door Hi bekend gemaakt, onder meer via haar Internetsite.

De verwijzigingen op de website zijn inmiddels bekend (www.hi.nl/nummerbehoud). Zoals ik hierboven heb aangegeven is er inmiddels ook een aangepaste tekst in de orderbevestiging die klanten ontvangen na het plaatsen van een bestelling. De informatievoorziening wordt hiermee aangescherpt.
ManiacsHouse schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:07:
[...]

Das een hele goeie. Krijg je een prepaid dan? Nee blijkbaar niet. Je tekent voor een 0euro-contract. Tenminste teken je daar wel voor? Een contract dat geld tot je nummer is overgenomen? Of is dit hetzelfde contract wat geld als je nummer is overgenomen? Dan zou jouw redenering dat je contract langer als 2 jaar loopt zeker kloppen.
Ergens moet er iets getekend worden, want je gaat immers een (apart) 0euro-contract aan.
Op het moment dat je een Hi Online EUR 0,- abonnement hebt, heb je geen overeenkomst. Er worden dan ook geen vaste maandelijkse kosten in rekening gebracht. Kies je er voor wel gebruik te maken van de aansluiting,is het dan ook logisch dat deze kosten in rekening worden gebracht. Maak je er geen gebruik van, zijn er tevens geen kosten aan verbonden.

Met vriendelijke groet,

Mirjam
Hi Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Volgens mij mag het geen abonnement heten dan.
Van vandale.nl:

"U hebt gezocht op het woord: abonnement .
RESULTAAT
 abon·ne·ment het; o -en het zich abonneren: een ~ nemen op"

Je gaat dan wel degelijk een bepaalde overeenkomst aan. Misschien een andere benaming er voor gebruiken?

De link (www.hi.nl/nummerbehoud) die je geeft is een zoekplaatje en geeft geen duidelijkheid.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:31:
[...]

Beste Mental,

Hartelijk bedankt voor deze bruikbare tip.

Ik kan inmiddels vermelden dat er in de orderbevestiging een vernieuwde tekst is gebruikt om mensen te wijzen op het Hi Online EUR 0,- abonnement.

Met vriendelijke groet,

Mirjam
Hi Webcare
Te wijzen op? In welke zin? Dat ze er gebruik van kunnen maken? Lijkt mij dat je dit soort voorlichting dient te geven voordat je besteld en niet pas in de orderbevestiging. Want dan heeft men al een 0euro-abonnement.

Kun je ook een abo afsluiten zonder zo'n 0euro-abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
ManiacsHouse schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:44:
Volgens mij mag het geen abonnement heten dan.
Van vandale.nl:

"U hebt gezocht op het woord: abonnement .
RESULTAAT
 abon·ne·ment het; o -en het zich abonneren: een ~ nemen op"

Je gaat dan wel degelijk een bepaalde overeenkomst aan. Misschien een andere benaming er voor gebruiken?

De link (www.hi.nl/nummerbehoud) die je geeft is een zoekplaatje en geeft geen duidelijkheid.

[...]

Te wijzen op? In welke zin? Dat ze er gebruik van kunnen maken? Lijkt mij dat je dit soort voorlichting dient te geven voordat je besteld en niet pas in de orderbevestiging. Want dan heeft men al een 0euro-abonnement.

Kun je ook een abo afsluiten zonder zo'n 0euro-abonnement?
Elke verbetering is welkom natuurlijk ennnnnnn.. tijdens het 0euro abonnement heb je ook je oude simkaart nog dus je bent eigenlijk (in mijn ogen) ook een domme lul als je dan een tijdelijke simkaart gaat gebruiken met een heel ander nummer dan je eigen nummer.
Maargoed, ik zou ook begrijpen dat mensen willen spelen met hun nieuwe telefoon die waarschijnlijk simlocked is.. maargoed, geduld is een schone (en ook besparende) zaak blijkt maar weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• btjamil
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-08-2024
Het is natuurlijik absurd om te zeggen dat je alles had moeten lezen op de website en op een 'vraagtekentje' had moeten drukken. Zo werkt het Nederlands recht niet.

Volgens Nederlands recht 'Koop op Afstand' ga je een dienstenovereenkomst aan waarvan de voorwaarden nader zijn beschreven in de Algemene Voorwaarden. De voorwaarden dienen op de website bij het conformeren van de order te worden vermeld d.m.v. een duidelijk zichtbare link of de volledige tekst.

Ik heb zojuist de Algemene Voorwaarden Mobiele Telecommunicatie (waarmee je akkoord gaat wanneer men online bestelt) erop nageslagen en de klant wordt hier niet over geinformeerd. Sorry Hi Webcare, ik ben al jaren advocaat en een consument heeft in dit geval volledig recht op teruggave wegens desinformatie en kan derhalve worden omschreven als contractbreuk van de kant van Hi.

Ik heb voldoende ervaring om te weten dat bij een rechtzaak de consument in dit geval in het gelijk wordt gesteld. Ik heb sterk het idee dat Tros Radar of Kassa hier aandacht aan gaat besteden wanneer restituties niet plaats gaan vinden om de klachten in de hand te houden.

Wanneer men van Hi geen restitutie ontvangt, kan ik je bij dezen adviseren om naar de Geschillencommissie te gaan en/of je Rechtsbijstandverzekering in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
btjamil schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:53:
Het is natuurlijik absurd om te zeggen dat je alles had moeten lezen op de website en op een 'vraagtekentje' had moeten drukken. Zo werkt het Nederlands recht niet.

Volgens Nederlands recht 'Koop op Afstand' ga je een dienstenovereenkomst aan waarvan de voorwaarden nader zijn beschreven in de Algemene Voorwaarden. De voorwaarden dienen op de website bij het conformeren van de order te worden vermeld d.m.v. een duidelijk zichtbare link of de volledige tekst.

Ik heb zojuist de Algemene Voorwaarden Mobiele Telecommunicatie (waarmee je akkoord gaat wanneer men online bestelt) erop nageslagen en de klant wordt hier niet over geinformeerd. Sorry Hi Webcare, ik ben al jaren advocaat en een consument heeft in dit geval volledig recht op teruggave wegens desinformatie en kan derhalve worden omschreven als contractbreuk van de kant van Hi.

Ik heb voldoende ervaring om te weten dat bij een rechtzaak de consument in dit geval in het gelijk wordt gesteld. Ik heb sterk het idee dat Tros Radar of Kassa hier aandacht aan gaat besteden wanneer restituties niet plaats gaan vinden om de klachten in de hand te houden.

Wanneer men van Hi geen restitutie ontvangt, kan ik je bij dezen adviseren om naar de Geschillencommissie te gaan en/of je Rechtsbijstandverzekering in te schakelen.
Je vergeet alleen wel dat een consument ook een onderzoeksplicht heeft. De voorwaarden zijn van te voren leesbaar en dus kun je ook voordat je een abonnement afsluit al van deze regeling op de hoogte zijn. Heb je geen zin om zelf tijd daarin te steken, dan kun je langs een winkel of telefonisch bestellen waar het, als het goed is, aan je vertelt wordt.

Edit: Het nummerbehoud verhaal staat niet in de algemene voorwaarden, maar is in 3 klikken te vinden op de Hi site en daar staat het toch heel duidelijk uitgelegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Kalua op 01-04-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Kalua schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:17:
[...]

Je vergeet alleen wel dat een consument ook een onderzoeksplicht heeft. De voorwaarden zijn van te voren leesbaar en dus kun je ook voordat je een abonnement afsluit al van deze regeling op de hoogte zijn. Heb je geen zin om zelf tijd daarin te steken, dan kun je langs een winkel of telefonisch bestellen waar het, als het goed is, aan je vertelt wordt.

Edit: Het nummerbehoud verhaal staat niet in de algemene voorwaarden, maar is in 3 klikken te vinden op de Hi site en daar staat het toch heel duidelijk uitgelegd.
In 3 klikken? Je bedoeld dat vraagtekentje? Oh de search van Hi. Is sinds de start van dit topic niet aangepast?
Natuurlijk heb je een onderzoeksplicht. Echter mag het bij het afsluiten van het abo toch wel erg duidelijk vermeld woorden. Het staat zoals je zelf aangeeft niet in de algemene voorwaarden. Mijns inziens kon TS (om het daarbij te houden) niet weten dat zijn nieuwe abo pas ingaat als zijn nummer is overgezet.

Ik blijf het persoonlijk een heel raar verhaal vinden. Wie is er mee gebaat? Alleen Hi toch? Je wilt toch niets liever dat een nieuwe klant meteen gaat bellen. Dan zorg je toch dat je abo meteen ingaat met een ander nummer totdat je nummer is geporteerd. Ik zie het probleem niet. Maar laten we eerlijk wezen, Hi verdiende hier natuurlijk dik aan. Daarnaast is het al regelmatig voorgekomen dat men het geld alsnog terugkreeg, een teken dat Hi het blijkbaar ook niet helemaal waterdicht vind.

Het is ooooooooh zo simpel om dit ene regeltje dikgedrukt op een webpagina te plaatsen alvorens de overeenkomst word gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Het staat wel op het contract en dat kun je gewoon binnen 8 dagen annuleren.

Vroeger klaagde iedereen dat je dubbel moest betalen als je met nummerbehoud over ging en daarom is dat toen aangepast. Nu hoef je tegenwoordig niet meer dubbel te betalen en nu wil iedereen gelijk zijn abo in laten gaan en dubbel betalen..

Ik ben het er wel mee eens dat je de keuze hoort te krijgen of je het abonnement op de datum van nummerbehoud in wilt laten gaan of meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• btjamil
Kalua schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:17:
[...]

Het klopt inderdaad dat een onderzoeksplicht van toepassing is op elke overeenkomst die afgesloten wordt. Echter, het is pas bindend bij een koop op afstand wanneer in de Algemene Voorwaarden naar een dergelijk 0,- EUR abonnement wordt verwezen.

Stel: Hi zou in de FAQ zetten dat de laatste abonnementsmaand na opzegging de abonnementsgelden dubbel gefactureerd worden, maar dit wordt niet in de Algemene Voorwaarden vermeld wanneer men via internet bestelt. Hi heeft dan niet het recht om dit uit te voeren en de consument kan de gelden terugeisen.

Zoals ik eerder al heb vermeld zou ik de Geschillencommissie of Rechtsbijstand inschakelen en vooral op fora zoals Kassa en Tros Radar blijven posten om dit publiekelijk aan het licht te brengen. Het 0,- abonnement is zonder duidelijke voorlichting niet in het voordeel van de consument en valt niet te rechtvaardigen wanneer de keuze niet aan de consument wordt overgelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
btjamil schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:17:
[...]
Zoals ik eerder al heb vermeld zou ik de Geschillencommissie of Rechtsbijstand inschakelen en vooral op fora zoals Kassa en Tros Radar blijven posten om dit publiekelijk aan het licht te brengen. Het 0,- abonnement is zonder duidelijke voorlichting niet in het voordeel van de consument en valt niet te rechtvaardigen wanneer de keuze niet aan de consument wordt overgelaten.
Vroeger klaagde iedereen dat je dubbel moest betalen als je met nummerbehoud over ging en daarom is dat toen aangepast. Nu hoef je tegenwoordig niet meer dubbel te betalen en nu wil iedereen gelijk zijn abo in laten gaan en dubbel betalen..
Hoezo is er geen voordeel voor de consument dan??? zoals ik al zei:
Ik ben het er wel mee eens dat je de keuze hoort te krijgen of je het abonnement op de datum van nummerbehoud in wilt laten gaan of meteen.
Edit: Het staat wel op het contract. Dat zou dus ook moeten gelden. Tarief en kosten staan namelijk ook niet in de algemene voorwaarden, maar wel in het contract.

[ Voor 20% gewijzigd door Kalua op 02-04-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• btjamil
Kalua schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:30:
[...]

[...]

Hoezo is er geen voordeel voor de consument dan??? zoals ik al zei:

[...]

Edit: Het staat wel op het contract. Dat zou dus ook moeten gelden. Tarief en kosten staan namelijk ook niet in de algemene voorwaarden, maar wel in het contract.
Hallo Kalua,

Zoals ik eerder al aangaf betreft het een Koop op Afstand. Je ontvangt hierbij niet nog een contract waar je deze wel ontvangt wanneer je bij de winkel een abonnement aanvraagt. Je contract is als het ware je accordering van de Algemene Voorwaarden en ontvangt als het goed is een bevestigingsmail van de ontvangen goederen/diensten. Je tekent alleen mogelijk bij het afnemen van de goederen (telefoon), maar niet de overeengekomen voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moulijn
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-06-2015
Ha hallo. Na dit hele topic doorgelezen te hebben, blijft er voor mij toch een vraag staan. :? Ik heb op dit moment een HTC Touch Cruise (oud model) en voor een maandje terug laten kletteren op de grond. Het beeldscherm is daardoor niet goed leesbaar meer... |:( Jaja, m'n eigen fout, maar m'n huidige abonnement loopt ook af (Telfort 180 incl. internet) over 3,5 maand. Ik heb een melding gekregen dat ik een nieuw abonnement af kan sluiten en zit er daarom aan te denken om alvast een nieuw abonnement af te sluiten bij Hi incl. HTC Touch Diamond 2 (via gsmweb, is me de vorige ook goed bevallen).

Is het dan het verstandigst om mijn oude simkaart in de nieuwe telefoon te doen i.p.v. 0 euro abonnement van Hi, voordat de nummerportering afgerond is? Of zit op zo'n nieuwe telefoon een simlock en gaat dat niet werken?? Ik hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Moulijn schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:04:
Is het dan het verstandigst om mijn oude simkaart in de nieuwe telefoon te doen i.p.v. 0 euro abonnement van Hi, voordat de nummerportering afgerond is? Of zit op zo'n nieuwe telefoon een simlock en gaat dat niet werken?? Ik hoor het wel.
Hangt af van het toestel. Ik weet niet wat gebruikelijk is bij GSMweb of wat jouw ervaringen daar zijn, maar het varieert per verkoopkanaal of de toestellen wel of niet van een simlock voorzien zijn. Indien dat niet het geval is, is het natuurlijk het beste om tijdens die maand opzegtermijn nog je Telfort kaartje te gebruiken ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Mijn toestellen van Hi (1 via de winkel en 1 via internet waren allemaal simlock-vrij). Maar dan nog. Ik zou gewoon bij Hi er op staan dat er geen simlock op zit. Komaan uiteindelijk betaal je gewoon bijna het volle pond voor dat toestel, dus mag je er ook mee doen wat je wilt.

Wel een beetje zonde geld om dan 3 maanden die Telfort te betalen en niks mee doen... Betaal je 3 maanden dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moulijn
ManiacsHouse schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:16:

Wel een beetje zonde geld om dan 3 maanden die Telfort te betalen en niks mee doen... Betaal je 3 maanden dubbel.
Maar ik begin toch pas te betalen met het nieuwe abonnement van Hi als het nummer van Telfort vrij komt? (m.a.w. na afloop van mijn huidige contract).Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:23
Wat jij zegt klopt helemaal Moulijn :) Je Hi abonnement wordt 'uitgesteld geactiveerd' met een ingangsdatum die gelijk staat aan de porteringsdatum (=de dag dat je nummer wordt meegenomen), dus als jij nummerbehoud aanvraagt voor 07-07-2010 (en deze wordt goedgekeurd), dan zal je Hi abonnement pas vanaf dan ingaan.

Waarbij het overigens belangrijk is om te controleren of je nummer al is overgezet, het komt wel eens voor dat je oude SIM ermee stopt en het nieuwe nummer nog niet op je Hi SIM staat. Als je dan bijv. gaat internetten heeft Hi je SIM nog niet geactiveerd met je abonnement (immers: het nummer staat er nog niet op) waardoor je dus buiten je bundel aan het internetten bent (zelfde geldt voor bellen en sms'en uiteraard). Erg lastig en meestal krijg je de kosten via de KS wel terug, maar er komt een hoop ellende bij kijken.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Moulijn schreef op woensdag 07 april 2010 @ 07:17:
[...]

Maar ik begin toch pas te betalen met het nieuwe abonnement van Hi als het nummer van Telfort vrij komt? (m.a.w. na afloop van mijn huidige contract).Of zie ik dat verkeerd?
Hehehe gezien dit topic heb je gelijk, zat ff niet op te letten. 8)7
Maar stuurt Hi dan ook meteen het toestel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Ach Hi, jammer dat ik dit topic nu pas zie; breek me de bek niet open over Hi.

Ik heb vorig jaar en dit jaar al een hoop ellende meegemaakt met die club.

Laatste punt is nu dat ik in juni 2009 heb verlengd voor 12 maanden; de verkoper aan de telefoon zei letterlijk "uw abonnement gaat per direct in en loopt dan nog 12 maanden". Dus tot uiterlijk 1 juli 2010 zou je denken?
Mis; ik wil graag opzeggen gezien de problemen maar krijg nu te horen dat ik tot eind augustus nog vast zit bij hun, vanwege een ouder contract waarvan nog 2 maanden uitgezeten dienen te worden. Pardon? Jullie verkoper zei letterlijk nog 12 maanden, en niet nog 12 maanden en daarna nog 2 maanden?

Ach ja, zal wel weer een getouwtrek worden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf lang voor KPN/Hi gewerkt als winkel mederwerker. Mijn tip in deze situatie: ga naar een Hi winkel/KPN winkel en leg de situatie voor. Vaak willen de mensen in de winkel, vooral als het rustig is, best de handen voor je in het vuur steken. Zelf heb ik in meerdere situaties dit op kunnen lossen (tot bedragen van 2500 euro aan data).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moulijn
ManiacsHouse schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:45:
[...]

Maar stuurt Hi dan ook meteen het toestel op?
Via gsmweb wel, is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moulijn schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:17:
[...]

Via gsmweb wel, is mijn ervaring.
Hi stuurt het toestel direct op, mits het op voorraad is. De levertijden van de toestellen staan altijd op de website van Hi vermeld. Wil je toch sneller een toestel ontvangen kun je ook altijd bij de winkel langs. Dan weet je ook direct of het toestel sim-lock vrij is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:51:
[...]

Hi stuurt het toestel direct op, mits het op voorraad is. De levertijden van de toestellen staan altijd op de website van Hi vermeld. Wil je toch sneller een toestel ontvangen kun je ook altijd bij de winkel langs. Dan weet je ook direct of het toestel sim-lock vrij is :)
Kijk daar is Webcare weer! Lang niet gezien...

Ik mag toch aannemen dat jullie als Hi zijnde weten of de toestellen gelockt zijn of niet?

Maaruh komt er nog eens een reactie op dit topic? [HI] Overtreding Fair Use Policy
Of is het te heet daar?

(excuses voor mijn sarcasme, maar dit soort vragen beantwoorden is natuurlijk simpel)

[ Voor 11% gewijzigd door ManiacsHouse op 07-04-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Enige juiste oplossing is gewoon dat hele €0 contract niet leveren, als je je nummer over wil laten zetten heb je al een mobiel die het doet en dit contract voegt dus niets toe behalve dat het je sowieso op kosten jaagt als je het gebruikt. Of zie ik een 'handige' functie over het hoofd?
Logisch dat er een SIM kaartje geleverd moet zijn voordat het abonnement in gaat, maar activeer het dan gewoon nog niet.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morrar schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:18:
Afbeeldingslocatie: http://www.wa.la/SAfbeeldingslocatie: http://www.wa.la/TAfbeeldingslocatie: http://www.wa.la/UAfbeeldingslocatie: http://www.wa.la/VAfbeeldingslocatie: http://www.wa.la/WAfbeeldingslocatie: http://www.wa.la/X
Ik vind ook het aanbieden van een ongerelateerd 0 euro abbo op dezelfde dag dat het bestelde abbo ingaat (terwijl dit dan eigenlijk dus niet ingaat) helemaal niet netjes. Ik zeg niet (zoals hierboven gesuggereerd wordt) dat je hiermee meteen naar de rechter moet stappen.

Maar ik denk dat ze bij Hi ook dondersgoed weten dat veel mensen hier instinken en ik weet zeker dat ze er goed aan verdienen. Al schelden ze jou de helft van het bedrag kwijt ben jij helemaal gelukkig en voor hun is het gewoon pure winst; als je daadwerkelijke abbo namelijk gewoon was ingegaan, hadden ze namelijk niks gevangen (omdat je het abbo toch gewoon al betaald).

Kortom, Hi is hier echt niet netjes bezig en ik geloof best dat ze coulant zijn in de afrekening omdat anders deze hele praktijk wel eens op de schop genomen zou kunnen worden. Zeker omdat Hi het niet goed communiceert naar de klant wanneer deze de bestelling plaatst / thuis bezorgd krijgt.

*ik denk dat als Radar het oppikt het het balletje wel zal gaan rollen. Als Hi z'n poot stijf houdt zou ik daar een nette brief heen sturen en daarin ook linken naar de andere voorbeelden.
Idd, een verkoper zou duidelijk moeten aangeven of 't nou telefonisch, website of bijgeleverd formulier is) dat de belbundel nog niet loopt. Zelf had ik hier ook problemen mee. Heb telefonisch contact opgenomen en het probleem was daarmee opgelost gelukkig.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit zelf ook gehad... 300 euro. Niks tegen in te brengen het staat in de Voorwaarden. Sucked hard mja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• btjamil
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 08:39:
Ik heb dit zelf ook gehad... 300 euro. Niks tegen in te brengen het staat in de Voorwaarden. Sucked hard mja.
Hallo AiChan,

Momenteel is dit niet in de Algemene Voorwaarden Mobiele Telecommunicatie van Hi opgenomen. Indien je het abonnement via internet hebt afgenomen, ga je met deze voorwaarden akkoord en komt er een overeenkomst tot stand (zie Artikel 1:13). In de Algemene Voorwaarden wordt niet verwezen naar het zogenaamde 0 EUR Abonnement wanneer men kiest voor nummerbehoud. In dit geval heb je wettelijk gezien recht op teruggave van de teveel betaalde diensten/goederen.

Ik kan niet met zekerheid zeggen of wel naar een 0 EUR Abonnement wordt verwezen wanneer je een contract tekent bij afname bij een fysiek verkooppunt van Hi. Een dergelijk contract heb ik nog nooit onder ogen gehad. In dit geval neem ik aan dat ze het juridisch wel dichtgetimmerd hebben, maar dat zou je zelf na moeten gaan. Hi heeft dit bij een Koop op Afstand (in dit geval overeenkomst via Internet) niet opgenomen, dus voor de zekerheid zou ik het toch even controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polonium210
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 11:28
Vandaag m'n HTC Desire binnen gekregen, met Hi. Na het lezen van al deze verhalen maar even voorzichtig aan doen, want hoe weet ik nu of ik wel of niet een Hi 0euro abonnement heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 15:37
Ik denk dat je even de klanteservice moet bellen met je nieuwe simkaart. Die is sowieso gratis en dan kunnen ze daar voor je opzoeken wat voor 'n abbo je hebt en of je wel of niet moet bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Polonium210 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:35:
Vandaag m'n HTC Desire binnen gekregen, met Hi. Na het lezen van al deze verhalen maar even voorzichtig aan doen, want hoe weet ik nu of ik wel of niet een Hi 0euro abonnement heb?
Als ik de verhalen hierboven moet geloven staat dat in je contract of het is nadrukkelijk aangegeven in de papieren bij je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polonium210
ManiacsHouse schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:45:
[...]

Als ik de verhalen hierboven moet geloven staat dat in je contract of het is nadrukkelijk aangegeven in de papieren bij je telefoon.
Contract stond er niks over in (via studentmobiel gedaan) en er zaten alleen de standaard papieren bij (van die standaard boekjes dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:44
Polonium210 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:35:
Als je nummerportering aangevraagd hebt, heb je volgens mij een 0 euro contract met je Hi-sim totdat de portering geregeld is.

Dus, niet mee bellen, smsen en internetten totdat de oude sim niet meer werkt.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polonium210
Even gebeld met de Hi klantenservice en mijn abonnement is inderdaad nog niet geactiveerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Polonium210 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:49:
Even gebeld met de Hi klantenservice en mijn abonnement is inderdaad nog niet geactiveerd :(
Je wilt toch je nummer meenemen...? Dat kost wat tijd, dus waarom die :( ?

[ Voor 5% gewijzigd door jelle. op 16-04-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polonium210
jelle. schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:58:
[...]

Je wilt toch je nummer meenemen...? Dat kost wat tijd, dus waarom die :( ?
Omdat ik nu nog prepaid heb en dus geen internet :9
Pagina: 1 2 Laatste