Ineens wel heel veel mensen met hetzelfde probleem

Verwijderd
Verwijderd
fijn dat het goed is gekomen, ik zit namelijk in precies hetzelfde schuitje, stond ook niks bij contract en in latere brief over wanneer mijn nummer vervangen wordt.DinoPK schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:52:
Eindelijk een update met een positieve toon:
Vandaag de herinnerings sms ontvangen mbt de rekening. Klantenservice gebeld en rekening laten parkeren in afwachting van afhandeling van de klacht.
Twee uur later werd ik gebeld door de KPN klachtenafhandeling. Na een redelijk lange, toch pittige discussie, was de medewerker overtuigd dat er fouten waren gemaakt. Vervolgens zijn deze gehele rekening én de gesprekskosten van de komende rekening kwijtgescholden. Ik heb hier een goed gevoel aan overgehouden, zelfs nog een maandje minder abonnement betalen dan verwacht, onnodig maar zeer klantvriendelijk.
Overigens gaf niet mijn commentaar mbt de presentatiewijze van de informatie de doorslag, maar het niet informeren door de medewerkers van nummerbehoud en klantenservice over eventuele mogelijkheden. 'Wacht u de klachtafhandeling maar af, het komt goed' was daar de toon, terwijl er wel degelijk opties waren volgens deze medewerker. Ipv alleen datakosten kwijt te schelden is de gehele rekening dus vervallen. Medewerker Koos, mocht je het lezen, hartelijk dank voor je begrip!
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door thvers op 25-10-2009 14:22 ]
Verwijderd
Ik vraag me af wat voor leven jij hebt met je paranoia-doemdenker-gedragVerwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:55:
Toen ging een belletje bij me rinkelen. Het is gunstig voor KPN dat 0-abonnement zolang mogelijk te rekken. Dat verdient blijkbaar goed. Het is gewoon goede business om klanten geld af te troggelen, en dat weten ze maar al te goed.
Onzin, gewoon buitenbundel-tarief, staat hier heel erg duidelijk uitgelegd.Daarnaast is het tarief voor het gebruiken van het 0-abonnement véél hoger dan buiten de bundel van andere abonnementen. Dit staat nergens op de KPN of Hi site bij tarieven. Wéér een manier om te verdienen.
Staat daar wel zo mooi. Maar er word dus (behoudens in je contract maar dat blijkbaar ook niet altijd) niets over gezegd. Zelfs als je vraagt of het abonnement direct ingaat word dat door de verkoper bevestigd. En waarom zou dat niet kunnen met een tijdelijk nummer?jelle. schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 01:16:
[...]
Ik vraag me af wat voor leven jij hebt met je paranoia-doemdenker-gedragTelfort en KPN/Hi zijn wel degelijk gescheiden mobiele systemen, en een prepaid portering duurt gewoon 10 werkdagen, of dat nou een serviceprovider op het KPN netwerk (Telfort) of niet (bijv. Vodafone) is.
[...]
Onzin, gewoon buitenbundel-tarief, staat hier heel erg duidelijk uitgelegd.
[ Voor 27% gewijzigd door ManiacsHouse op 26-10-2009 07:39 ]
Verwijderd
Waar precies zie jij dan de tarieven?jelle. schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 01:16:
Onzin, gewoon buitenbundel-tarief, staat hier heel erg duidelijk uitgelegd.
Ja met je tijdelijke € 0,- Abonnement nummer, en nummerbehoud is dan niet meer mogelijk...ManiacsHouse schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 07:36:
De eerste 2 is nog wel wat voor te zeggen. Maar de laatste 2... Na vier maanden gaat automatisch je gekozen Abonnement in, dus blijkbaar kan het wel.
http://www.hi.nl/web/show/id=212898Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:21:
Waar precies zie jij dan de tarieven?
Wat zit jij Hi toch continu te verdedigen? Je komt steeds met het argument dat het in het contract staat en op de website blabla. Dat jij voor je werk blijkbaar een stoomcursus "Hoe begrijp ik de Hi-website en bluf mijn klanten af" hebt gehad kan ik snappen. Maar wij als min of meer 'normale' consument gaan af op wat ons daadwerkelijk verteld word en duidelijk word aangegeven.jelle. schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:22:
[...]
Ja met je tijdelijke € 0,- Abonnement nummer, en nummerbehoud is dan niet meer mogelijk...
[...]
http://www.hi.nl/web/show/id=212898
Heb je gekeken naar een gespecificeerde factuur? Want omrekenen op basis van factuuroverzicht is vrijwel mogelijk omdat bij de Hi Online abonnementen alles per minuut wordt afgerekend.
Lezen is voor jou kennelijk ook een kunst. Ik heb net al mijn posts nagelezen in dit topic en geen enkele keer gezegd dat er iets over het €0,- Abonnement op het contract staat vermeld. De informatie staat mijn inziens wel duidelijk vermeld op de website: bij het vraagteken tijdens bestellen en bij de informatie over Nummerbehoud. Mijn standpunt is en blijft dat als mensen het zo graag zelf willen regelen (en mogelijk goedkoper uit zijn - ik geef ze geen ongelijk), dan is dat hun eigen verantwoordelijkheid.ManiacsHouse schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:04:
Wat zit jij Hi toch continu te verdedigen? Je komt steeds met het argument dat het in het contract staat en op de website blabla.
Hoe je bij deze onzin komt weet ik ook niet. Winkel en hi.nl zijn verschillende verkoopkanalen en beide kanalen dragen geen verantwoordelijkheid voor elkaar. Als een klant iets op de website niet begrijpt of er niet uitkomt wil ik hem daar maar al te graag bij helpen of begeleiden, maar mijn middelen zijn ook beperkt.Dat jij voor je werk blijkbaar een stoomcursus "Hoe begrijp ik de Hi-website en bluf mijn klanten af" hebt gehad kan ik snappen. Maar wij als min of meer 'normale' consument gaan af op wat ons daadwerkelijk verteld word en duidelijk word aangegeven.
Nogmaals: leer lezen. In dit hele topic is er geen enkel Tweaker die een dergelijke situatie mee heeft gemaakt in de winkel, omdat klanten altijd worden geinformeerd door verkopers over het €0,- Abonnement. Mocht er onverhoopt daarin toch iets misgaan en blijkt de verkoper (-> winkel -> bedrijf) aansprakelijk, dan wordt dat gewoon netjes opgelost.Overigens is, lijkt mij, de verkoper (iemand zoals jij dus) aansprakelijk voor het in de winkel verkeerd voorlichten van de klant. Maar als je dan terugkomt krijg je dus zo'n knakker als jij voor je neus die of net doet alsof hij het niet begrijpt of zijn cursus "Hoe begrijp ik de Hi-website en bluf mijn klanten af" weer even ophaalt.
Verwijderd
Nee hoor geen frustratie. Irriteer me alleen aan jouw manier dat degene die er instonken maar als dom worden betiteld of dat ze niet (kunnen) lezen.jelle. schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:19:
[...]
*mompelt iets over eigen stommiteiten en frustraties botvieren op een ander*
Verwijderd
Hier hetzelfde verhaal, had ik dit topic maar gelezenSh4wn schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 00:11:
Beetje kickje, maar ik heb een zelfde verhaal.
HTC Hero besteld, ~23 augustus binnen. Ik natuurlijk super enthousiast gebruiken. -> Rekening van 320 euro. Blijkbaar had ik een Hi 0 euro abo. Niemand die mij dat verteld. Fijn. Ik 10x met de klantenservice gebeld, en uiteindelijk gewoon een aangetekende brief gestuurd. Hoefde uiteindelijk niet te betalen.
Maar dat nummerbehoud is echt 1 complete chaos daar. Na 3 weken geen enkele status melding te hebben gehad over mijn nummerbehoud besluit ik te bellen. 'Wij hebben uw simkaart nummer nodig' zeggen ze dan. Leuk dat jullie dat even melden? Toen beweerde ze dat ik bij vodafone zat? Hoe ze daar bij komen weet bijna niemand. Ik zei dat ik bij Ben zet, en ze zij toen, dat is toch onderdeel van T-mobile? Ja dat klopt. Nou hop nieuwe aanvraag ingediend. Tijdje later brief thuis gestuurd dat de aanvraag niet gelukt was, het simkaart nummer was onbekend. Ik weer bellen, bleek dat dat domme wicht de aanvraag naar T-mobile heeft gestuurd, terwijl die gewoon naar Ben moest. Weer nieuwe aanvraag. En zojuist, vandaag, is eindelijk mijn nummer overgezet. Heb nu alleen mijn internet verbinding niet werkend.
Zolang je nummer nog niet overgezet is, gaat je abonnement nog niet in, volgens mij een algemeen begrip bij nummerportering. Vrij logisch ook, want als je een abonnement op een bepaald nummer aanvraagt, en je hebt dat nummer nog niet, dan kan je abonnement ook niet ingaan. Als dat ook daadwerkelijk in de brief stond, heb je volgens mij geen poot om op te staan. En volgens mij heb je dat sowieso niet, want zo werkt het nou eenmaal.
Verwijderd
Verwijderd
Zo ging het 'vroeger' wel. Maar dan zat je met het probleem dat je dubbele kosten had: het abonnement dat nog loopt (waarvan je het nummer dus mee wilt nemen) en het nieuwe abonnement dat al in is gegaan met een tijdelijk nummer.ManiacsHouse schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:43:
Is het technisch niet mogelijk om je nummer later pas om te zetten en toch meteen het abonnement in te laten gaan?
Nu is de mobiele telefonie weliswaar een andere techniek, maar bij een vast lijn kun je bij een provider direct bellen en gebruik maken van hun tarieven. Waarom krijg je niet gewoon meteen de voordelen van het abonnement? Enige verschil is het nummer.
Verwijderd
Verwijderd
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind KPN heus niet heilig ofzo hoor.Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:43:
Even voor de duidelijkheid. Het stond bij mij niet in het contract. Én niet in de algemene voorwaarden. ENKEL en alleen achter dat mini-vraagtekentje bij het bestellen. Waar je alleen op klikt als je een vraag hebt.
Mensen die het hier als "deskundigen" opnemen voor de wanpraktijken van Hi/KPN en consorten zijn volgens mij toch gruwelijk verkeerd bezig. Hi weet van de problemen die dit geeft, en toch passen ze dit nergens aan. Dat is een bewust beleid en dat verdient niet verdedigd te worden. Het is gewoon kul.
En ja, mensen zoals ik die geen verstand hebben van telecommunicatie en het beleid wat hierin gevoerd wordt moeten alles uitgelegd krijgen. Dat is de informatieplicht van de aanbieder. Niet alles is zo vanzelfsprekend.
En wat dan nog. Als je zoveel problemen en ontevredenheid opleverd, wat is er dan op tegen dit op te nemen in de algemene voorwaarden, het contact én duidelijk in beeld te laten zien bij het bestellen? Is dit moeilijk ofzo?
Juist ja... Als dat er zo letterlijk staat kun je dat er makkelijk lezen als "de maanden tijdens numerbehoud geen kosten verschuldigd"= Ik heb een abonnement dus ja ik heb geen kosten behalve die van de abo.Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 00:00:
[...]
Ik ga er in mijn verhaal alleen uit van de contracten die ik voorbij zie schuiven, daar staat duidelijk op dat er voor de maanden tijdens numerbehoud geen kosten verschuldigd zijn op eventuele gebruikerskosten na. Afijn, dat punt heb ik nu geloof ik wel gemaakt
Verwijderd
Verwijderd
Tis opgelost. Ik heb mijn geld terug. Bedankt KPN! Ik kreeg uiteindelijk contact met een behulpzaam iemand van de klantenservice.Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:21:
[...]
Hier hetzelfde verhaal, had ik dit topic maar gelezen![]()
Kun je mij misschien een pb sturen over jouw aangetekende brief. Alvast bedankt.
Able2
Verwijderd
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 20:48 . Reden: Typo ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door ManiacsHouse op 09-03-2010 17:16 ]
[ Voor 95% gewijzigd door jelle. op 09-03-2010 19:37 ]
Verwijderd
Beste Haribold,haribold schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:35:
Beetje raar antwoord van Hi Webcare. Je sluit een abonnement af en kiest voor nummerbehoud. Aangezien je weet wat nummerbehoud is, klik je niet op het vraagteken. Hieronder is echter wel belangrijke informatie over je abonnement verborgen. Opzettelijk verborgen?
De Telecommunicatiewet schrijft overigens voor dat providers hun klanten aan een abonnement van maximaal twee jaar mogen verbinden. In het geval je eerst bijvoorbeeld drie maanden vastzit aan het 0euro-abonnement en daarna twee jaar aan het gewone abonnement, heb je dus een abonnementsduur van twee jaar en drie maanden. Mag ook niet.
ManiacsHouse schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:46:
Mirjam,
Waarom kan het contract niet direct ingaan? Eventueel met een tijdelijk nummer?
Waar tot nu tot erg veel onduidelijkheid over was, en iets waar de gemiddelde consument van uit gaat, is als je een contract afsluit je per meteen gebruik kunt maken van je abonnement. Wat is er nu zo moeilijk om tijdens de verkoop heel nadrukkelijk te wijzen op het 'nadeel' van het 0euro-abonnement?
Wees nou eerlijk, de gemiddelde consument (en ook de tweaker) sluit iets af en wil daar meteen gebruik van maken. Niemand is zo stom om moedwillig maar even honderden euros te gaan verbellen.
Ook gezien de reactie van Hi, dat er in veel gevallen een regeling word getroffen of dat men niet hoeft te betalen, duid er op dat Hi ook weet dat het niet duidelijk is of was.
Verder wel lof voor het feit dat jullie eens gaan reageren. Echter komt het wel erg laat. Nu graag nog duidelijkheid over de FUP en wij worden steeds blijer.
Dit zeg je verkeerd, de gemiddelde consument wil juist NIET dat zijn abonnement meteen ingaat, omdat je dan met dubbele kosten zit. Ik werk zelf ook in een telecom winkel en heb, op een aantal mensen die een iphone namen, nog nooit iemand gehad die zijn abonnement meteen in wou laten gaan.ManiacsHouse schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:46:
Mirjam,
Waarom kan het contract niet direct ingaan? Eventueel met een tijdelijk nummer?
Waar tot nu tot erg veel onduidelijkheid over was, en iets waar de gemiddelde consument van uit gaat, is als je een contract afsluit je per meteen gebruik kunt maken van je abonnement. Wat is er nu zo moeilijk om tijdens de verkoop heel nadrukkelijk te wijzen op het 'nadeel' van het 0euro-abonnement?
Wees nou eerlijk, de gemiddelde consument (en ook de tweaker) sluit iets af en wil daar meteen gebruik van maken. Niemand is zo stom om moedwillig maar even honderden euros te gaan verbellen.
Ook gezien de reactie van Hi, dat er in veel gevallen een regeling word getroffen of dat men niet hoeft te betalen, duid er op dat Hi ook weet dat het niet duidelijk is of was.
Verder wel lof voor het feit dat jullie eens gaan reageren. Echter komt het wel erg laat. Nu graag nog duidelijkheid over de FUP en wij worden steeds blijer.
Daar heb je wel gelijk in. Maar de voorlichting schort het wel duidelijk aan. Natuurlijk staan er allerlei voorwaarden in een contract of voorwaarde. Maar net als bij het hele DSB-gebeuren en hypotheken zijn de mensen niet goed voorgelicht over het feit dat ze een hoop geld meer kwijt kunnen zijn. Hier ligt volgens mij wel een informatieverplichting van de provider.Kalua schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:58:
[...]
Dit zeg je verkeerd, de gemiddelde consument wil juist NIET dat zijn abonnement meteen ingaat, omdat je dan met dubbele kosten zit. Ik werk zelf ook in een telecom winkel en heb, op een aantal mensen die een iphone namen, nog nooit iemand gehad die zijn abonnement meteen in wou laten gaan.
Het probleem is dat niemand de kleine lettertjes leest, als je in een winkel koopt of telefonisch besteld wordt dit je verteld en word je overal bij het handje gehouden. Als je besluit zelf te bestellen dan moet je jezelf ook informeren. De provider heeft inderdaad een informatie plicht, maar aan de andere kant heeft een klant net zo hard een onderzoeksplicht.ManiacsHouse schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:29:
[...]
Daar heb je wel gelijk in. Maar de voorlichting schort het wel duidelijk aan. Natuurlijk staan er allerlei voorwaarden in een contract of voorwaarde. Maar net als bij het hele DSB-gebeuren en hypotheken zijn de mensen niet goed voorgelicht over het feit dat ze een hoop geld meer kwijt kunnen zijn. Hier ligt volgens mij wel een informatieverplichting van de provider.
Van mij mogen ze in de alle telecom winkels ook wel een tafel met stoelen en koffie of thee gaan neerzetten. Dan heb je tenminste een fatsoenlijke plek om je contract door te lezen. Meeste mensen in een winkel zullen zich opgejaagd voelen zodra er mensen achter hen staan en dan dus niet de tijd nemen om het contract te lezen. Mensen nemen dan dus geen kennis van de inhoud van het contract.majic schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:33:
Het valt me op dat er vooral experts op telecomgebied het allemaal heel logisch vinden, maar dat zoals we merken er handen vol normale mensen het toch volledig verkeerd begrepen / niet gezien hebben.
Ik vind het niet meer dan logisch dat mensen die in de sector werkzaam zijn dit een compleet normale zaak vinden. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat de service bestaat - sterker nog, in principe heel erg handig en aardig van KPN.
Waar de kneep zit is dat de gemiddelde consument - zonder! verstand van telecommerigheid - hier heel makkelijk iets over het hoofd kan zien of in de war kan raken. Dat is gewoon een kwalijke zaak en kan je als bedrijf voorkomen door gewoon explicieter te waarschuwen voor mogelijke onkosten, met name bij datavebruik.
flickr - WOT Profile - Game PC
Ik kan deze redenering echt niet volgen. Als ik online een bestelformulier invul, waarin essentiële informatie over de overeenkomst is verborgen achter een plaatje, dan had ik maar moeten bellen naar Hi om te vragen of er informatie is die ik wellicht niet weet? Vervolgens moet ik de hele site gaan afspeuren om te kijken of er ergens nog iets staat over een extra verplichting die ik aanga bij het afsluiten van een contract? Zoals hierboven al gezegd kun je ook gewoon in het formulier zelf vermelden wat het contract precies inhoudt en dit niet proberen te verbergen.Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:31:
Het punt dat ik wil maken is dat wanneer je een abonnement afsluit het van belang is je goed te informeren. De aanbiedingen zoals worden verstrekt op www.hi.nl/shop, worden tevens telefonisch aangeboden. Op deze wijze wordt er een mogelijkheid geboden je goed te laten infomeren door een medewerker van Hi. Ook staat de informatie over de procedure van nummerbehoud niet alleen vermeld onder het vraagteken in het bestelformulier. Deze informatie staat tevens op de Hi-site door middel van de volgende link: www.hi.nl/nummerbehoud.
Zou je artikelnummer(s) kunnen geven?Het is ook mogelijk deze algemene klacht af te doen door te verwijzen naar de Algemene Voorwaarden, waar dit uiteraard in is meegenomen.
Dan zou het probleem dus opgelost zijn. Tot aan het ingaan van je gekozen contract, gaat de overeenkomst niet in en is er geen grond voor het heffen van kosten. Iedereen krijgt dan zowel datakosten, belkosten als sms-kosten uit deze periode terug. Of gaat die overeenkomst dan al wel in en is de totale duur bij een tweejarig contract dus langer dan twee jaar?Wanneer je een bestelling aanvraagt met nummerbehoud, gaat je contract in op het moment dat je nummer wordt overgenomen. Je hoeft in de periode waarin je een tijdelijk nummer hebt dan ook geen abonnementskosten te betalen. Vervolgens gaat je contract in met de afgesproken contractduur.
Das een hele goeie. Krijg je een prepaid dan? Nee blijkbaar niet. Je tekent voor een 0euro-contract. Tenminste teken je daar wel voor? Een contract dat geld tot je nummer is overgenomen? Of is dit hetzelfde contract wat geld als je nummer is overgenomen? Dan zou jouw redenering dat je contract langer als 2 jaar loopt zeker kloppen.haribold schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:53:
[...]
Dan zou het probleem dus opgelost zijn. Tot aan het ingaan van je gekozen contract, gaat de overeenkomst niet in en is er geen grond voor het heffen van kosten. Iedereen krijgt dan zowel datakosten, belkosten als sms-kosten uit deze periode terug. Of gaat die overeenkomst dan al wel in en is de totale duur bij een tweejarig contract dus langer dan twee jaar?
Verwijderd
Beste Mental,Mental schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:50:
Beste Mirjam,of wie dan ook van Hi Webcare.
Ik heb een simpele doch doeltreffende suggestie voor het wijzigen van de informatievestrekking omtrent het tijdelijke abbonnement;
Voeg de volgende zin toe aan het bestelformulier en het liefst met dikke letters en een link DIRECT naar de tarieven ipv een algemene pagina over nummerbehoud:
Tot het moment dat het abbonnement bij de vorige provider afloopt kan er met de nieuwe simkaart gebeld/ge-internet worden, echter is dit tegen een buitenbundel tarief. Klik [hier] voor meer informatie.
Ik heb zelf dit probleem niet gehad en snap de reacties van zowel de 'aanvallers' als de 'verdedigers' hier wel, maar HI kan hier simpelweg een doodeenvoudige oplossing voor aanbieden, waarom dat nog steeds niet gedaan is is mij een raadsel.
Artikel 1:12 Tarieven en vergoedingen.
Op het moment dat je een Hi Online EUR 0,- abonnement hebt, heb je geen overeenkomst. Er worden dan ook geen vaste maandelijkse kosten in rekening gebracht. Kies je er voor wel gebruik te maken van de aansluiting,is het dan ook logisch dat deze kosten in rekening worden gebracht. Maak je er geen gebruik van, zijn er tevens geen kosten aan verbonden.ManiacsHouse schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:07:
[...]
Das een hele goeie. Krijg je een prepaid dan? Nee blijkbaar niet. Je tekent voor een 0euro-contract. Tenminste teken je daar wel voor? Een contract dat geld tot je nummer is overgenomen? Of is dit hetzelfde contract wat geld als je nummer is overgenomen? Dan zou jouw redenering dat je contract langer als 2 jaar loopt zeker kloppen.
Ergens moet er iets getekend worden, want je gaat immers een (apart) 0euro-contract aan.
Te wijzen op? In welke zin? Dat ze er gebruik van kunnen maken? Lijkt mij dat je dit soort voorlichting dient te geven voordat je besteld en niet pas in de orderbevestiging. Want dan heeft men al een 0euro-abonnement.Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:31:
[...]
Beste Mental,
Hartelijk bedankt voor deze bruikbare tip.
Ik kan inmiddels vermelden dat er in de orderbevestiging een vernieuwde tekst is gebruikt om mensen te wijzen op het Hi Online EUR 0,- abonnement.
Met vriendelijke groet,
Mirjam
Hi Webcare
Elke verbetering is welkom natuurlijk ennnnnnn.. tijdens het 0euro abonnement heb je ook je oude simkaart nog dus je bent eigenlijk (in mijn ogen) ook een domme lul als je dan een tijdelijke simkaart gaat gebruiken met een heel ander nummer dan je eigen nummer.ManiacsHouse schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:44:
Volgens mij mag het geen abonnement heten dan.
Van vandale.nl:
"U hebt gezocht op het woord: abonnement .
RESULTAAT
abon·ne·ment het; o -en het zich abonneren: een ~ nemen op"
Je gaat dan wel degelijk een bepaalde overeenkomst aan. Misschien een andere benaming er voor gebruiken?
De link (www.hi.nl/nummerbehoud) die je geeft is een zoekplaatje en geeft geen duidelijkheid.
[...]
Te wijzen op? In welke zin? Dat ze er gebruik van kunnen maken? Lijkt mij dat je dit soort voorlichting dient te geven voordat je besteld en niet pas in de orderbevestiging. Want dan heeft men al een 0euro-abonnement.
Kun je ook een abo afsluiten zonder zo'n 0euro-abonnement?
Je vergeet alleen wel dat een consument ook een onderzoeksplicht heeft. De voorwaarden zijn van te voren leesbaar en dus kun je ook voordat je een abonnement afsluit al van deze regeling op de hoogte zijn. Heb je geen zin om zelf tijd daarin te steken, dan kun je langs een winkel of telefonisch bestellen waar het, als het goed is, aan je vertelt wordt.btjamil schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:53:
Het is natuurlijik absurd om te zeggen dat je alles had moeten lezen op de website en op een 'vraagtekentje' had moeten drukken. Zo werkt het Nederlands recht niet.
Volgens Nederlands recht 'Koop op Afstand' ga je een dienstenovereenkomst aan waarvan de voorwaarden nader zijn beschreven in de Algemene Voorwaarden. De voorwaarden dienen op de website bij het conformeren van de order te worden vermeld d.m.v. een duidelijk zichtbare link of de volledige tekst.
Ik heb zojuist de Algemene Voorwaarden Mobiele Telecommunicatie (waarmee je akkoord gaat wanneer men online bestelt) erop nageslagen en de klant wordt hier niet over geinformeerd. Sorry Hi Webcare, ik ben al jaren advocaat en een consument heeft in dit geval volledig recht op teruggave wegens desinformatie en kan derhalve worden omschreven als contractbreuk van de kant van Hi.
Ik heb voldoende ervaring om te weten dat bij een rechtzaak de consument in dit geval in het gelijk wordt gesteld. Ik heb sterk het idee dat Tros Radar of Kassa hier aandacht aan gaat besteden wanneer restituties niet plaats gaan vinden om de klachten in de hand te houden.
Wanneer men van Hi geen restitutie ontvangt, kan ik je bij dezen adviseren om naar de Geschillencommissie te gaan en/of je Rechtsbijstandverzekering in te schakelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Kalua op 01-04-2010 20:25 ]
In 3 klikken? Je bedoeld dat vraagtekentje? Oh de search van Hi. Is sinds de start van dit topic niet aangepast?Kalua schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:17:
[...]
Je vergeet alleen wel dat een consument ook een onderzoeksplicht heeft. De voorwaarden zijn van te voren leesbaar en dus kun je ook voordat je een abonnement afsluit al van deze regeling op de hoogte zijn. Heb je geen zin om zelf tijd daarin te steken, dan kun je langs een winkel of telefonisch bestellen waar het, als het goed is, aan je vertelt wordt.
Edit: Het nummerbehoud verhaal staat niet in de algemene voorwaarden, maar is in 3 klikken te vinden op de Hi site en daar staat het toch heel duidelijk uitgelegd.
Het klopt inderdaad dat een onderzoeksplicht van toepassing is op elke overeenkomst die afgesloten wordt. Echter, het is pas bindend bij een koop op afstand wanneer in de Algemene Voorwaarden naar een dergelijk 0,- EUR abonnement wordt verwezen.Kalua schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:17:
[...]
Je vergeet alleen wel dat een consument ook een onderzoeksplicht heeft. De voorwaarden zijn van te voren leesbaar en dus kun je ook voordat je een abonnement afsluit al van deze regeling op de hoogte zijn. Heb je geen zin om zelf tijd daarin te steken, dan kun je langs een winkel of telefonisch bestellen waar het, als het goed is, aan je vertelt wordt.
Edit: Het nummerbehoud verhaal staat niet in de algemene voorwaarden, maar is in 3 klikken te vinden op de Hi site en daar staat het toch heel duidelijk uitgelegd.
btjamil schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:17:
[...]
Zoals ik eerder al heb vermeld zou ik de Geschillencommissie of Rechtsbijstand inschakelen en vooral op fora zoals Kassa en Tros Radar blijven posten om dit publiekelijk aan het licht te brengen. Het 0,- abonnement is zonder duidelijke voorlichting niet in het voordeel van de consument en valt niet te rechtvaardigen wanneer de keuze niet aan de consument wordt overgelaten.
Hoezo is er geen voordeel voor de consument dan??? zoals ik al zei:Vroeger klaagde iedereen dat je dubbel moest betalen als je met nummerbehoud over ging en daarom is dat toen aangepast. Nu hoef je tegenwoordig niet meer dubbel te betalen en nu wil iedereen gelijk zijn abo in laten gaan en dubbel betalen..
Edit: Het staat wel op het contract. Dat zou dus ook moeten gelden. Tarief en kosten staan namelijk ook niet in de algemene voorwaarden, maar wel in het contract.Ik ben het er wel mee eens dat je de keuze hoort te krijgen of je het abonnement op de datum van nummerbehoud in wilt laten gaan of meteen.
[ Voor 20% gewijzigd door Kalua op 02-04-2010 13:36 ]
Hallo Kalua,Kalua schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:30:
[...]
[...]
Hoezo is er geen voordeel voor de consument dan??? zoals ik al zei:
[...]
Edit: Het staat wel op het contract. Dat zou dus ook moeten gelden. Tarief en kosten staan namelijk ook niet in de algemene voorwaarden, maar wel in het contract.
Hangt af van het toestel. Ik weet niet wat gebruikelijk is bij GSMweb of wat jouw ervaringen daar zijn, maar het varieert per verkoopkanaal of de toestellen wel of niet van een simlock voorzien zijn. Indien dat niet het geval is, is het natuurlijk het beste om tijdens die maand opzegtermijn nog je Telfort kaartje te gebruiken jaMoulijn schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:04:
Is het dan het verstandigst om mijn oude simkaart in de nieuwe telefoon te doen i.p.v. 0 euro abonnement van Hi, voordat de nummerportering afgerond is? Of zit op zo'n nieuwe telefoon een simlock en gaat dat niet werken?? Ik hoor het wel.
Maar ik begin toch pas te betalen met het nieuwe abonnement van Hi als het nummer van Telfort vrij komt? (m.a.w. na afloop van mijn huidige contract).Of zie ik dat verkeerd?ManiacsHouse schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:16:
Wel een beetje zonde geld om dan 3 maanden die Telfort te betalen en niks mee doen... Betaal je 3 maanden dubbel.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Hehehe gezien dit topic heb je gelijk, zat ff niet op te letten.Moulijn schreef op woensdag 07 april 2010 @ 07:17:
[...]
Maar ik begin toch pas te betalen met het nieuwe abonnement van Hi als het nummer van Telfort vrij komt? (m.a.w. na afloop van mijn huidige contract).Of zie ik dat verkeerd?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Via gsmweb wel, is mijn ervaring.ManiacsHouse schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:45:
[...]
Maar stuurt Hi dan ook meteen het toestel op?
Verwijderd
Hi stuurt het toestel direct op, mits het op voorraad is. De levertijden van de toestellen staan altijd op de website van Hi vermeld. Wil je toch sneller een toestel ontvangen kun je ook altijd bij de winkel langs. Dan weet je ook direct of het toestel sim-lock vrij is
Kijk daar is Webcare weer! Lang niet gezien...Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:51:
[...]
Hi stuurt het toestel direct op, mits het op voorraad is. De levertijden van de toestellen staan altijd op de website van Hi vermeld. Wil je toch sneller een toestel ontvangen kun je ook altijd bij de winkel langs. Dan weet je ook direct of het toestel sim-lock vrij is
[ Voor 11% gewijzigd door ManiacsHouse op 07-04-2010 15:10 ]
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Verwijderd
Idd, een verkoper zou duidelijk moeten aangeven of 't nou telefonisch, website of bijgeleverd formulier is) dat de belbundel nog niet loopt. Zelf had ik hier ook problemen mee. Heb telefonisch contact opgenomen en het probleem was daarmee opgelost gelukkig.Morrar schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:18:
Ik vind ook het aanbieden van een ongerelateerd 0 euro abbo op dezelfde dag dat het bestelde abbo ingaat (terwijl dit dan eigenlijk dus niet ingaat) helemaal niet netjes. Ik zeg niet (zoals hierboven gesuggereerd wordt) dat je hiermee meteen naar de rechter moet stappen.
Maar ik denk dat ze bij Hi ook dondersgoed weten dat veel mensen hier instinken en ik weet zeker dat ze er goed aan verdienen. Al schelden ze jou de helft van het bedrag kwijt ben jij helemaal gelukkig en voor hun is het gewoon pure winst; als je daadwerkelijke abbo namelijk gewoon was ingegaan, hadden ze namelijk niks gevangen (omdat je het abbo toch gewoon al betaald).
Kortom, Hi is hier echt niet netjes bezig en ik geloof best dat ze coulant zijn in de afrekening omdat anders deze hele praktijk wel eens op de schop genomen zou kunnen worden. Zeker omdat Hi het niet goed communiceert naar de klant wanneer deze de bestelling plaatst / thuis bezorgd krijgt.
*ik denk dat als Radar het oppikt het het balletje wel zal gaan rollen. Als Hi z'n poot stijf houdt zou ik daar een nette brief heen sturen en daarin ook linken naar de andere voorbeelden.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2010 12:53 ]
Verwijderd
Hallo AiChan,Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 08:39:
Ik heb dit zelf ook gehad... 300 euro. Niks tegen in te brengen het staat in de Voorwaarden. Sucked hard mja.
Als ik de verhalen hierboven moet geloven staat dat in je contract of het is nadrukkelijk aangegeven in de papieren bij je telefoon.Polonium210 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:35:
Vandaag m'n HTC Desire binnen gekregen, met Hi. Na het lezen van al deze verhalen maar even voorzichtig aan doen, want hoe weet ik nu of ik wel of niet een Hi 0euro abonnement heb?
Contract stond er niks over in (via studentmobiel gedaan) en er zaten alleen de standaard papieren bij (van die standaard boekjes dus).ManiacsHouse schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:45:
[...]
Als ik de verhalen hierboven moet geloven staat dat in je contract of het is nadrukkelijk aangegeven in de papieren bij je telefoon.
Als je nummerportering aangevraagd hebt, heb je volgens mij een 0 euro contract met je Hi-sim totdat de portering geregeld is.Polonium210 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:35:
Vandaag m'n HTC Desire binnen gekregen, met Hi. Na het lezen van al deze verhalen maar even voorzichtig aan doen, want hoe weet ik nu of ik wel of niet een Hi 0euro abonnement heb?
Je wilt toch je nummer meenemen...? Dat kost wat tijd, dus waarom diePolonium210 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:49:
Even gebeld met de Hi klantenservice en mijn abonnement is inderdaad nog niet geactiveerd
[ Voor 5% gewijzigd door jelle. op 16-04-2010 16:58 ]
Omdat ik nu nog prepaid heb en dus geen internetjelle. schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:58:
[...]
Je wilt toch je nummer meenemen...? Dat kost wat tijd, dus waarom die?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq