Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-max
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2022
Ik beschik over een Dlink DIR-825 Router welke specifiek geschikt is voor hoge WAN snelheden. Mijn internet abonnement is ZIGGO 50MBit.

Nu is de bandbreedte van Ziggo prima, zolang ik mijn laptop of PC direct bekabeld op het UDEE EVM3200 Modem aansluit. Testen met o.a. speedtest.nl, speedtest.net alsook downloaden van binairies via Usenet of 1GB bestanden als test lopen prima op zo'n 48Mbit.

Zodra ik de DIR-825 tussen modem en PC('s) hang dan valt de performance weg. Afhankelijk van de snelheid van de WAN poort van de DIR-825 haal ik tussen de 10 en 24 Mbit. (Wan poort op 'Auto' is slecht, Wan poort op 1000Mbit = 15 Mbps en en Wan poort op 100 Mbit geeft de beste prestatie van zo'n 24Mbps).
Deze oplossing van de WAN poort handmatig instellen komt uit een soortgelijk topic op het ziggo gebruikersforum maar dan in combinatie met een ander type modem.

Ik heb diverse tests uitgevoerd, zowel bedraad als draadloos. Met en zonder extra apparaten aangesloten en extra (gigabit) switches aangesloten. Tevens de QOS instelling aan en uit geschakeld, de upload snelheid handmatig ingesteld op diverse waarden en uiteraard het herladen van de fabrieks instellingen.

Ik ben zeker geen leek en heb voorzover ik kan zien zo ongeveer alle mogelijk combinaties, reboots en kabels geprobeerd maar het helpt niets.

één bijzonderheid is wel dat bij het downloaden van een groot bestand de gemiddelde snelheid WEL richting de 50Mbit gaat. Het lijkt er dus op dat de router iets 'intelligents' probeert te doen om bandbreedte te verdelen of wat dan ook. Echter gaat het downloaden van usenet met 1.5 - 1.8 Mb/sec via de router, en met 4Mb/sec als je direct aan het modem hangt.

Graag reacties die ingaan op de router en/of modem configuratie en niet op kabeltjes, drivers, e.d. Dat is allemaal gecontroleerd.

Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zet Qos in de router eens uit en kijk of het dan beter gaat.

Qos is een service die probeert bandbreedte te verdelen aan de hand van prioriteiten (kun je vaak zelf instellen). Maar als die niet goed geconfigureerd is of simpelweg niet goed werkt dan kan hij inderdaad dit soort problemen veroorzaken.

Bovendien kost Qos vrij veel CPU, testen van WAN doorvoersnelheid woden doorgaans dan ook gedaan met Qos uitgeschakeld.

[ Voor 17% gewijzigd door ik222 op 14-09-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Dlink DIR-825.

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik heb upc fiber power 120.
Als ik een pc direct op het cisco modem (i-net modem upc) aansluit haal ik met speedtest.net 115 mb down en 9,5 mb up. Zodra de dlink er tussen zit is de max rond de 40 a 60 mb down. De upload blijft wel gelijk.

Ik heb van alles al geprobeerd zo heb ik ook QoS uitgezet dat hielp helemaal niks.
Bij mij heb ik het idee dat ik met de wan setting op Auto de beste snelheden behaal.
Al heb ik alles niet goed vergeleken ( zal ik morgen even doen) Laat nog wel weten wat m'n bevindingen zijn.
Verder heb ik ook SPI uitgeschakeld maar dit mocht ook niet baten.

Ik moet zeggen dat ik via usenet wel 11 MB/sec naar binnen kan halen.

Verder is al mijn bekabeling tenminste Cat 5e en alle pc's in het netwerk (5) hebben een gigabit netwerk kaart. Op 1 laptop die wireless zit na.

Ik vind verder ook de webinterface van de router af en toe tergend traag, misschien heeft dat er mee te maken dat het apparaat super druk is of omdat het van asp gebruik maakt :P

Verder had ik vanmiddag een download snelheid die niet sneller dan 500 KB/sec ging 8)7 Na een reboot was deze weer naar de oude snelheid terug gekeerd.

Het lijkt dus op een algemeen probleem voor dit apparaat, ik ga dit morgen eens kijken of ik hier meer over kan vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal eens kijken of d-link hier iets nuttigs over kan zeggen.

D-Link
Tel nr. 0900 5012007
E-mail info@dlink.nl
Website http://www.dlink.nl/support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow. Ik had dit topic eerder moeten zien. Ik ben zeker 2 weken bezig geweest om te zoeken waar het zat totdat ik er gisteren achterkwam dat de dir-825 de traagheid veroorzaakte. En dat terwijl ik juist deze router heb genomen vanwege de snelheid :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:01:
Wow. Ik had dit topic eerder moeten zien. Ik ben zeker 2 weken bezig geweest om te zoeken waar het zat totdat ik er gisteren achterkwam dat de dir-825 de traagheid veroorzaakte. En dat terwijl ik juist deze router heb genomen vanwege de snelheid :S
LOL, dat was idd ook mijn gedachte. Dan koop je een router die je JUIST neemt voor de snelheid dan vertraagt ie juist alles 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond nog het 1 en ander in de manual

Maximum Transmission Unit - you may need to change the MTU for optimal performance with your specific ISP. 1500 is the default MTU.

Misschien dat dit niet goed staat ??

To find the proper MTU Size, you’ll have to do a special ping of the destination you’re trying to go to. A destination could be another computer, or a URL.

• Click on Start and then click Run.
• Windows® 95, 98, and Me users type in command (Windows® NT, 2000, and XP users type in cmd) and press Enter (or click OK).
• Once the window opens, you’ll need to do a special ping. Use the following syntax:

ping [url] [-f] [-l] [MTU value]
Example: ping yahoo.com -f -l 1472

You should start at 1472 and work your way down by 10 each time. Once you get a reply, go up by 2 until you get a fragmented packet. Take that value and add 28 to the value to account for the various TCP/IP headers. For example, lets say that 1452 was the proper value, the actual MTU size would be 1480, which is the optimum for the network we’re working with (1452+28=1480).
Once you find your MTU, you can now configure your router with the proper MTU size.
To change the MTU rate on your router follow the steps below:

• Open your browser, enter the IP address of your router (192.168.0.1) and click OK.
• Enter your username (admin) and password (blank by default). Click OK to enter the web configuration page for the device.
• Click on Setup and then click Manual Configure.
• To change the MTU enter the number in the MTU field and click Save Settings to save your settings.

Ik zal dit vanavond eens proberen. Ik heb ook een mailtje gestuurd naar de support desk van D-link of zij nog wat nuttigs weten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MTU size van 1500 is gewoon goed, en zou niet het verschil moeten maken zoals we dat nu meemaken. Vroeguh met 56k modems zette we deze altijd heel klein om je latency te verlagen in quake :P

Het zal iets aan overhead doen, maar niet zoveel.

Ik heb gisteren wel een snelheidsverbetering gekregen door de modem een half uur lang uit te laten ipv een korte tijd (halve minuut).

Tevens geprobeerd om een amerikaanse firmware erop te gooien aangezien die al een versie verder zijn, alleen dat weigerde de router te accepteren :S

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:21:
MTU size van 1500 is gewoon goed, en zou niet het verschil moeten maken zoals we dat nu meemaken. Vroeguh met 56k modems zette we deze altijd heel klein om je latency te verlagen in quake :P
Toen de tijd mocht ik 10 minuten per dag op internet 8)7

Heb verder ook geen idee meer wat nou het probleem kan zijn. Ik ga sowieso maar eens d-link bellen als ik in de buurt van m'n router ben. Ik heb tevens de reseller gemaild om te vragen of zij toevallig hier vaker van hebben gehoord.

Als dit alles niet wil werken ga ik een ander product vragen omdat dit product dan niet z'n specificaties waar kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een mail terug gehad van mijn reseller en die had nog nooit van het probleem gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Contact gehad met Dlink en die vertellen dat het aan het ziggo modem ligt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere support daar dan, het was zeker zo'n helpdesk met wimpel je klanten zo snel mogelijk af methode.

ik zal ook eens bellen, kijken of flink sacherijnig doen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net contact met d-link gehad.

De technische persoon die ik gesproken heb heeft mij een aantal tips gegeven

Als eerste moet je de modem 10 minuten uitlaten staan. Daarna moet je hem resetten d.m.v. de reset knop naar fabrieksinstellingen. Daarna moet je hem opnieuw configureren (het liefst met de wizard) De router schijnt namelijk in dat proces de WAN verbinding af te meten. Hierna zou het goed moeten zijn.

Als dat niet het geval is dan kan je het hele proces opnieuw doen en dan expres een verkeerde verbinding opgeven zoals pppoe. Nadat je dit hebt opgeslagen en hebt getest dat dit niet werkt dan moet je de router weer resetten en weer configureren zoals het hoort.

Als dit ook niet helpt moet je contact opnemen met d-link en dan doorgeven welke modem apparatuur je gebruikt van je internet provider in mijn geval een Cisco ECP3000 en welke type d-link 825 je gebruikt (hardware versie)

Er werd mij namelijk verteld dat het bij meerdere modellen is voorgekomen dat ze niet goed kunnen communiceren met een bepaalde modem van een ISP hiervoor dient een nieuwe firmware voor uitgebracht te worden. Hij zegt namelijk dat de gebruikte technieken nog relatief nieuw zijn en dat ze niet met alle modems bekend zijn die er worden geleverd door de ISP's

Dus het beste wat je ken doen is modem resetten opnieuw configureren en testen. Als het dan nog niet werkt moet je contact opnemen met d-link (telefonisch) en je modem apparatuur doorgeven. Zodat zij dit door kunnen geven aan hun technische afdeling ergens in tokio ofzo :P

Hoe meer mensen dit doen hoe sneller er een nieuwe firmware wordt uitgegeven.

Het was grappig trouwens dat de man die ik sprak me serieuzer ging nemen toen ik gezegd had dat ik op internet een aantal mensen had gevonden met hetzelfde probleem.

Kortom dit lijkt dus de enigste oplossing.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, heb je een betere helpdesk figuur aan de tel gehad dan ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-max
De MTU op de router heb ik verlaagd van 1500 naar 1400 en 1300. Ik zag daar initieel een hele korte stijging in bandbreedte die daarna heel snel weer wegviel.
Tevens had ik al de fabrieksinstellingen opnieuw ingeladen. Volgens mij is ook de opmerking over het opnieuw configureren via de wizard gerelateerd aan het feit dat de router zelf de upload snelheid bepaald en dat gaat met QOS niet altijd helemaal goed. Vandaar dat ik hem handmatig heb ingevuld. Tevens ook al met uitgeschakelde QOS geprobeerd. Ik ben bang dat het inderdaad gerelateerd is aan de firmware in combinatie met het modem.

Tot op heden heb ik dit probleem nog niet vernomen over de DIR-855 en daarom is de webshop zelfs na 2 weken nog bereid om mijn router terug te nemen en ik bestel een DIR-855. Ik hoop dat deze het wel goed trekt. Ik laat het jullie weten zodra ik hem heb getest.

Mocht iemand hetzelfde issue met de DIR-855 hebben, dan hoor ik dat graag (misschien nog op tijd :))

Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom

Verwijderd

Laat even je bevindingen weten met de 855. Na wat te hebben gegoogled is deze ook niet zonder problemen.

Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1341431

en zie http://dir855.wordpress.com/

Het lijkt er op met die dlink routers dat ze allemaal dezelfde architectuur hebben en dat ze veel dezelfde problemen hebben.

Het gaat dan over de volgende modellen.

* DIR-855
* DIR-825
* DIR-655
* DGL-4500
* DAP-1522

check zeker even http://forums.dlink.com/

Wat ik op dat forum heb gelezen is dat het het beste om je WAN poort op 100 mbit te zetten, en als ik zo daar een beetje rond kijk begin ik een beetje bang te woorden van de bovenstaande d-link routers.

Ik ga eens kijken voor een andere router van een andere fabrikant.

Ik zit nu aan een Zyxel NBG460N Wireless N Gigabit Router te denken.

Het is namenlijk erg rustig hier dus mischien is dat een goed teken. Verder kan ik niet echt problemen over dit apparaat vinden

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 00:39 ]

Verwijderd

Having exactly the same problem here. DIR-825 does not seem to work properly in combination with my docsis 3.0 modem (120Mb down / 10 Mb up). The highest connectionspeed is somewhere around 16 Mb down / 5 Mb up!!
When is use another router (Sitecom WL-308) i've got full speed!
I've had contact with techsupport from D-Link and they admit something is wrong but they can't help it!!??

Suggestion is to buy another router :s....

I am not happy with this situation, it has taken a lot of my costly time to find out that the problem is the router and not the modem from UPC!

D-LINK, i won't buy any of your products again!

Ik vond dit bericht op het d-link forum. Ik ga morgen maar die zyxel bestellen en die dlink terug sturen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 00:32 ]

Verwijderd

Wow bizar. Als dit zo is dan gaat deze ook linea recta terug.

Verwijderd

Ik heb net nog contact met de webshop gehad waar ik m'n router vandaan heb, zij raden een d-link 855 aan. deze werd op het moment het meeste verkocht voor mensen met snelle upc en ziggo abbo's. ben zelf voor de zyxel gegaan ben een beetje huiverig geworden met d-link.

Verwijderd

Mja voor die dlink 855 wilde ik gaan maar die was uitverkocht dus kwam ik uit op de 825. Welke ik persoonlijk erg interessant vind is deze: Netgear RangeMax Dual Band Wireless-N Gigabit Router (WNDR3700) .

Vooral gebaseerd op deze benchmark: http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

• mad-max
Ik verwacht de DIR-855 morgen dus vrijdag of zaterdag kan ik de resultaten posten. Aangezien ik de router weer terug kan sturen heb ik de gok genomen dat de DIR-855 wel goed werkt en t.z.t. als ziggo naar 80 Mbit of hoger gaat er inmiddels een goede firmware is die alle problemen oplost (stel dat ik de WAN op 100 Mbit moet zetten).

Mocht deze DIR855 ook niet goed werken, dan ga ik zeker kijken naar de zyxel welke een aantal reacties hiervoor is aangegeven. Ik ben wel even benieuwd naar de ervaringen van dat type indien bekend.

Verwijderd

Ik ben ook voor de DIR855 gegaan. De persoon die ik sprak van het bedrijf waar ik m'n 825 vandaan had zei dat hij voor 100% zeker wist dat de 855 mijn snelheden wel aan zou kunnen (300 mbit WAN -> LAN zou deze kunnen halen).Dit is tevens de meeste verkochte router voor hi-speed kabel internet. De zyxel zou ook een goede keuze zijn geweest maar verder dan 100mbit zou deze niet kunnen komen. De DIR655 zou ook een goede keuze zijn maar deze was in oktober pas weer leverbaar. Dus toen bleef de 855 over. Deze heb ik nu thuis liggen, deze was gister avond nog verzonden. Ik ga hem vanavond gelijk testen. Ik laat wel weten of alles nu goed werkt.

Verwijderd

Ik heb die Netgear wdr3700 binnen, dus die kan ik vanavond ook ff gaan testen.

Verwijderd

Ik heb de d-link 855 geinstalleerd, ben tot nu toe zeer tevreden.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/567754713.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/567758078.png

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 17:01
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:55:
Ik heb die Netgear wdr3700 binnen, dus die kan ik vanavond ook ff gaan testen.
Laat even weten hoe die bevalt! Ik wil 'm zelf namelijk ook kopen...

De review op SmallNetBuilder zag er goed uit. :)

[ Voor 1% gewijzigd door BigEagle op 18-09-2009 08:59 . Reden: Typo's ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die netgear loopt als een zonnetje. Ik heb helaas nog een probleem met ziggo maar dat komt door contract/order gedoe. De webinterface is heel ruw en basaal, maar alles zit erin. De dlink heeft een mooiere interface, maar als je een beetje technisch aangelegd bent dan kan je sneller werken met de netgear interface.

De usb sharing is ideaal, geen client driver installaties maar gewoon als dlna of smb share :)

Qua gevoel, ik kan geen meetresultaten vergelijken komt de netgear me stabieler over dan de de dlink, maar die was dan bij mij ook zeer instabiel.

Uiterlijk is die leuker dan de dlink tenzij je van heel felle lampjes houd :) . Het ontbreken van antennes is een pluspunt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-max
Allen,

Zojuist is de DIR-855 als vervanging van de DIR-825 bij mij binnengekomen. Zat ik op max 25 Mbit met de DIR-825, schiet dit zonder enige 'gedoe' naar 45Mbit met de DIR-855. (gemeten met speedtest.net). De ziggo speedtest valt iets lager uit. Ik heb geen meting gedaan, direct aan het modem, maar deze 20 Mbit winst spreekt boekdelen.

D-link zal echt iets aan de firmware van de 825 moeten doen.

De 825 moest ik de WAN poort op 100 Mbit zetten, nu staat deze op de 855 op AUTO (1000Mbit). QoS meet nu ook een juiste upload snelheid van ruim 5Mbit.

Als ik even tijd heb zal ik nog een meting doen met mijn snellere laptop via router en modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar goed, eindconclusie van dit topic is toch wel dat de Dlink 825 geen safe bet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 15:46
Het enige jammere is dat die Netgear eigenlijk overal pas over 2 weken binnenkomt :(

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
Al meer mensen met ervaring met de netgear wdr3700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:30

MsG

Forumzwerver

Hmm ik zit nu dus bijna een 825 te bestellen. We hebben hier Ziggo Alles in 1 extra. Het voordeel ten opzichte van de 655 leek me de 5GHZ band. Maar hij heeft dus bij iedereen kuren met ziggo?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook ik ben een poos aan het kloten geweest om het signaal en de snelheid goed te krijgen, aan het begin had ik zelf een G netwerkkaart in de laptop en zat gemiddeld aan de 15mb/s bij de upc speed test (met 25 fiberpower) wat bekabeld toch zo'n 23mb is.
signaal op de telefoon was ook erg zwak (naast de router 1 puntje ipv 4 streepjes)
omdat ik nog geen n netwerk kaart had, heb ik telkens de 5ghz en 2,4 apart ingesteld, 2,4 alleen voor b/g en 5 voor N.

een week voor het installeren v/d N kaart heb ik de router opnieuw ingesteld, meeste standaard gelaten, maar vooral beide frequenties op alle netwerk versies gezet. pling 8)7 ineens vol bereik op m'n foon en de snelheid zat gemiddeld rond de 20mb/s

nu met N kaart die nog een 3e antenne mist 23mb/s en het lukt zelfs prima om op beide frequenties hd films te streamen.

5ghz netwerk heeft hier iig wel minder bereik dan het 2,4ghz, maar dat zal dan wel weer komen omdat de snelheid hoger is.

misschien hebben jullie er wat aan, stond ook op het punt een andere router aan te schaffen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zoals je verwacht ook de DIR-825 met ook diezelfde problemen

en ik heb ook met dlink aan de foon gezeten en dan wel met een hele eerlijke en vriendelijke man

want hij wist te vertellen dat de problemen bekend zijn en het ligd gedeeltelijk ook aan ziggo
omdat dus de wan port niet goed is maar dat komt omdat ziggo onverwacht andere modems is gaan gebruiken en daar kunnen deze dlink produckten niet mee over weg

ik heb ook alles geprobeerd maar ook geen resultaat..... maar er is goed nieuws :*)
( maaaaaaaar ook weer niet ) ;(
de oplossing is onderweg ( nu de grote maar ) het is pas eind dit jaar 8)7 8)7

er komt dus een nieuwe firmware voor de wan port oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Hamers
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08 09:25
Na lang proberen en pielen met alle verschillende settings varierend van mtu waardes to qos en firewall settings heb ik uit frustratie alles terug gezet naar factory defaults :( Daarna alleen de snelheid van de wan poort naar 100mb gezet, ik haal de 50mbit nog niet maar ik zit nu wel ruim over de 40 heen. _/-\o_

Ik heb gisteren een man van de technische dienst van D-Link gesproken en die vertelde mij dat er een verschil is tussenhet 1GB protocol dat gebruikt wordt door ziggo en d-link. Ze gebruiken beide industry standards maar er gaat iets mis met de manier waarop de packages verstuurd worden. (Dus niet beide industy standard 8)7 ) Dit gaat D-Link in de komende firmware update oplosen omdat het ook zeker niet alleen voor ziggo gebruikers geldt maar voor alle nieuwe kabelmodems die in de komende tijd geinstalleert gaan worden. (anders had ziggo het mooi op mogen lossen)

Naar verwachting is de nieuwe firmware er pas net voor de kerst en anders op zijn laatst begin januari 2010. :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Bob Hamers op 16-10-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-08 10:33
Hoi JayKudo,
Vraagje , en bevalt de Netgear WNDR3700 nog steeds?
ben nameljk aan het twijfelen tussen de dir855 en de wndr3700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
wij hebben hier alles in 1 extra (50 mbit) en een dlink dir 825 (2 stuks, 1 als puur accespoint - dhcp uit, ip vast en buiten iprange van de dlink die als dhcp server en router dient en aangesloten op elkaars lan-poorten )- .

Via speedtest.net krijg ik nu:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/601656423.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46
info33 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:15:
Hoi JayKudo,
Vraagje , en bevalt de Netgear WNDR3700 nog steeds?
ben nameljk aan het twijfelen tussen de dir855 en de wndr3700.
Inderdaad dat kan ik beamen, soort van :)
IK zit ook te twijfelen tussen deze 2 routers nu, eerst wilde ik de DIR-855, maar nu de NetGear WNDR3700 om dehoek komt piepen, ben ik ook die als serieuze kandidaat gaan zien...

Bevalt de WNDR3700 dan nog altijd...
Kan je evt. wat WiFi testen doen (dichtibij, verder vanaf in huis etc...)
En ook 1000MB file ergens vandaan trekken bijvoorbeeld, niet alleen speedtests?

Gewoon nieuwsgierig meer niet ;)

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 18:36

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Ik heb een maand geleden net de DIR-825 gekocht. Maar ik zit nog met een oude ziggo-modem. Deze werkt dan waarschijnlijk op docsis 2.0 oid.. want ik heb gewoon 20 down en 3 up. Ik hoop dat die firmware echt wat gaat uitmaken, want ik heb geen zin om straks met een slecht werkende router opgescheept te zitten bij docsis 3.0... Af en toe heb ik wel een haperende verbinding, maar volgens mij ligt dat aan de laptop. Geen andere pc heeft dat hier namelijk en het is opgelost naar een netwerkherstel in xp.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
Inmiddels de Netgear WNDR3700 besteld,
Zal wel eind van de week worden dat deze binnen is denk ik ,
en dan na een week of zo , plaats ik wel een review voor de belangstellenden onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
Ik houd dit topic in de gaten, wand ik heb precies het zelfde en had ook al naar deze router zitten kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:11
Dit is frustrerend, ik heb ook Ziggo AIE en mn huidige router is defect dus ik heb zeer snel een nieuwe nodig. Volgens SmallNetBuilder moet de 825 ruim 300mb/s WAN-LAN halen maar dat haalt deze dus voor geen meter?

Is er al iets meer voortgang op dit gebied of is het nog steeds huilen met de pet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De WNDR3700 bevalt prima, snelheid is top, lekker stabiel. De firmware zelf ben ik niet super tevreden over, ik mis twee dingen:
- Mogelijkheid om iets op een ander poortnummer te laten binnen komen en dan doorzetten naar een standaard poortnummer op het LAN. Je kan virtuele servers doorzetten maar niet iets binnen laten komen op poort 2121 en dan intern doorzetten naar poort 21.
- DNS hosts intern op het LAN. Je kan IP adressen en hosts static toekennen maar deze neemt hij niet op in de DNS.

Deze mogelijkheden zitten wel in de software aangezien hij een versie van kamikaze draait dus het is puur een interface probleem. Ondertussen zijn er wel al een aantal mensen om de 'open' openwrt gereed te maken.

Prettig is de ondersteuning voor de 5G band en dan in onderverdeeld in 2 wifi netwerken zodat je ook nog de standaard freq. ondersteunt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
Bedankt voor je bericht Jaykudo,
Inmidels heb ik de router ook binnen , en zeer tevreden.
Trouwens hier een beginnende topic over de NETGEAR WNDR3700
info33 in "Netgear WNDR3700N"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jaykudo: Het apparaat kan dus wel poorten mappen, lan dns heeft 'ie idd. niet.
Hoop mensen die de termen van netgear niet kennen zo te lezen..
Feature van netgear heet: portforwarding/triggering ;)

see the manual: http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/12454

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat is niet correct. Met portforwarding wordt een 'range' van poorten doorgezet, geen translation. Port triggering is weer een andere techniek met een 'trigger' poort om een 'range' van poorten door te zetten.

Onnodige opmerking trouwens 'Hoop mensen die de termen van netgear niet kennen zo te lezen..' zeker aangezien je er zo naast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:58
Bij mij haalt de D-Link DIR-825 B1 hij wel netjes de snelheid van Ziggo (50Mbit). Bij mij leek de snelheid ook niet verder te kunnen dan 20Mbit, maar dat was omdat de server die Speedtest.net koos (Rack66) geen hogere snelheid kon halen. Toen ik de server aanpaste naar die in Nederland, haalde ik 45Mbit.

Rack66:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/652293560.png

Networking4all B.V.:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/652294240.png

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoToTeMa
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik heb een Alles-in-1 Plus verbinding op het Ziggo netwerk. Na de laatste FW update van het UBEE Emv3200 modem, gedaan op 2-2-2010 15:00 uur, functioneerde het Dir-825 modem volgens specificaties. Vóór deze update had ik de Wan-verbinding van de router op 100Mbs staan om de juiste snelheid te kunnen krijgen voor een download van 20Mbs. Na deze FW-update van het Ubee modem heb ik de Wan-snelheid van de Dir-825 weer teruggezet op AUTO en krijg nu alsnog de juiste snelheid bij mijn AI1 Plus:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/703666644.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:49
Ik heb vorige week een Dir-855 gekocht.
Wat ik mij nu zo afvraag is waarom er op de doos en op het apparaat
staat dat het Hardware Version: A3 is.

Terwijl als ik inlog in het apparaat hij dit laat zien:
Firmware Version: 1.12EU Hardware Version: A2 Product Page: DIR-855

Iemand een idee?

I'm not bothered by those who think they are right.

Pagina: 1