Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Ik ga over een maand overstappen van XS4ALL naar Ziggo Z3i.

Volgens de helpdesk van Ziggo is het geleverde motorola modem zonder ingebouwde router, klopt dit?

Om mijn switch werkende te krijgen heb ik dus een nieuwe router nodig aangezien het modem geen dhcp server heeft.

Mijn oog valt op de volgende routers;
1) D-Link DIR855 / 655
2) Linksys WRT610N

In Q1 2010 wil Ziggo naar 100-120mbps een upgrade uitvoeren wat de Linksys meteen al op zijn max. op de WAN kant zit 100mbps namelijk.

Ik vind dit eigenlijk onbegrijpelijk van Linksys dat ze hun top of the line consumenten router een maximale WAN poort van 100mbps geven. Daarentegen heeft D-Link 1gbps op de WAN poort zitten.

De dekking/coverage is voor mij een van de belangrijkste eigenschappen van de router.

Is er iemand die ervaring heeft met een of beide routers in combinatie met Ziggo Internet?

Ik weet niet voor welke router ik moet gaan 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door jordi.c op 17-03-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 21:20

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik heb een WRT610N, maar hij heeft echt wel een 1Gbps WAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Laatst online: 03-11-2023
Zojuist Linksys gebeld en deze zei dat de WAN poort max 108mbps is en ik een business router moest kiezen de WRVS4400N deze heeft max 207mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolands
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik heb de DLINK DIR-855 gisteren gekocht, ik moet zeggen dat hij draait als een zonnetje en inderdaad alle poorten 1 Gbps zijn, heb 'm zelf aan een Onsnet glasvezel lijn hangen (100 Mbit/s). Heb gisteren even snel wat gedownload via eweka en dat is een heel stuk sneller dan m'n oude Asus WL500g, die elke keer gedurende langere downloads bleef hangen. Echt goed beoordelen kan ik de dir-855 nog niet, aangezien ik nog niet uitvoerig ermee bezig ben geweest, maar de eerste indruk is zeer positief.

Waarom ik niet voor de linksys WRT610N heb gekozen? Gemiddeld komt de dir-855 erg goed uit diverse reviews, heeft veel features en is heel erg stabiel, het enige nadeel is de iets hogere prijs. Maar de prestaties liggen gemiddeld iets hoger dan bij de linksys, al zit er iets verschil tussen de verschillende reviews.

Zal binnenkort wel wat meer testen en dan post ik wel een review in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 21:20

MaxPoweR

-=StopTech=-

Hoe komen jullie erop dat de poorten van de Linksys WRT610N niet 1Gbps is? Als ik de modem uitlees dan zie ik dat hij met 1Gbps is verbonden met de router en als ik me laptop bedraad aansluit met de router dan zie ik ook dat hij met 1Gbps is verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik denk dat we hier een verschil moeten maken tussen de poort en de doorgangssnelheid (hoe snel kan hij routeren) of te wel de throughput snelheid. Die laatste is het belangrijkste stuk en er zijn waar weinig routers die >100mb komen als het op routeren aangaat, hoe snel de poort ook is.

Er zijn vele 100mbit-wan-poort-routers die in hun throughput nog eens niet boven de 25mbit uitkomen.

zie hier: http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

En dan zie je dat de linksys 90mbit haalt en de Dlink >200mbit.

De snelheid van het poort is niet zo bijster relevant, behalve dat je met een 100mbit poort nooit een 200mbit througput kunt krijgen.

Ik zou dus gaan voor de dlink

[ Voor 19% gewijzigd door Cyberpope op 20-03-2009 10:04 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

Dlink is the way to go.

Voor issues: forum.dlink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:06
Weet iemand de actuele hardwareversie van de DIR-855? Ik heb A2, maar ik weet niet of ik de nieuwste heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Dat is de A2, staat toevallig een thread op het dlink forum.

Maar bevalt ie? Ik zit nu met een Linksys WRT160N, maar de stabiliteit valt me tegen. Nu ben ik niet voor 100% zeker dat het de router is ipv het modem, maar zeker genoeg om over te stappen op een DIR-855.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ikzelf zit nu op een DIR-855. Tis prijzig, maar ik ben fan. Ben na een ongelukkige ervaring met een WRT 350n afgestapt van linksys, en ben qua stabiliteit en snelheid geweldig tevreden, vooral dan op de 5Ghz band.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik heb hem nu maar vind 'm qua bereik tegenvallen. Hij gaat dus retour. Ga voor een dubbele oplossing, voor de 2,4 Ghz B een Buffalo WZR-HP-G300NH en voor de 2,4 Ghz N een Belkin F5D8233-4 (2e hands gescoord met N dongle voor erg weinig). In totaal ben ik nog minder geld kwijt dan de 855!

De Buffalo router wordt trouwens op Smallnetbuilder erg positief beoordeeld. Zie ook http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_wireless/Itemid,200/task,guide/chart,69/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Laatst online: 05-09 14:10
Heyy

Ik heb vandaag de DLink DIR-855 terug gebracht...

De verbinding van het wireless was zeer slecht, ik kon 1 verdieping hoger al het signaal van de 5GHz niet meer ontvangen. De 5GHz bereik is echt teleurstellend. De twee buitenste antenne's worden alleen voor deze 5GHz gebruikt. De middelste antenne wordt alleen gebruikt voor 2.4GHz. (correct me if I am wrong).

2.4GHz was het bereik 20 tot 40%
5GHz was het bereik 0 tot 20%
Op een afstand van ongeveer 5 tot 8 meter met 2 a 3 muurtjes
Dus het bereik valt echt tegen.

Daarnaast liep het 2.4GHz telkens elke 5 minuten vast. De logs van de router gaf aan dat de 2.4GHz band gerestart werd. soms was het zo erg dat je het routerpagina niet eens meer kon bereiken.

Na terug gebracht te hebben, heb ik een heel erg opmerkelijke keuze gemaakt, Ik had mijzelf ooit beloofd om nooit meer een Sitecom meer te halen, maar ik heb deze belofte toch verbroken...

Ik heb dus omgeruild voor een Sitecom... Wel de Sitecom WL-308 Gaming Router. Het heeft alle functies als van de DLink, minus de 5GHz. dus heeft het nu 3 antennes voor de 2.4GHz netwerk. Nu heb ik een bereik van 60 tot 80% op me slaapkamer boven.

Het heeft tot nu toe geen problemen gegeven. De StreamLine technologie heeft daadwerkelijk effect op de ingame ping, die zeer laag blijft, zelfs tijdens intensief down en uploaden.

Ik zou adviseren om naar deze Sitecom router te kijken :)

edit: Ik gebruik deze modem met Ziggo Alles-in-1 Extra... De 1Gbit Wan poort komt dus goed van pas.

[ Voor 3% gewijzigd door Tjiwa op 03-08-2009 23:39 ]

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je echt het maximale uit je Ziggo halen, dan kan dat ALLEEN maar met een kabel. En zorg ook voor GOEDE bekabeling. Minimaal CAT 5e.

WiFi is leuk, maar is zeer onstabiel (zowel 2,4 GHz als 5 GHz). Wees gewoon "blij" met 3 á 5 Mbps.... Zat om te gamen, surfen etc.... Film downloaden doe je via een PC die met kabel verbonden is met de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de WRT610N en die vind ik juist brak, ga hem vanmiddag terugbrengen, hij heeft de grootste moeite om een degelijk 802.11g signaal te leveren, zowel mijn iPhone als laptop (HP Compaq 6720s) hebben meer aan het signaal van een € 10,- WL-607 Sitecom routertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 20:33

WTM

Ik ben zeer tevreden met de D-Link 655. Draait als een zonnetje, na wat fatsoenlijk instelwerk heb ik het zowel bedraad als draadloos prima draaien in huis.

Ook nog een tikkie goedkoper dan de 855 of de Linksys.

De WAN->LAN is rap zat voor je verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:17

mjl

Ugh

2 vragen:

- Ik kan in de handleiding de "guestzone" functie niet terugvinden ... ik wil graag weten of deze alleen onbeveiligd de lucht in kan of ook met een WKA key/mac adres filetering kan worden gebruikt.
- de 3G USB stick, is dat een D-Link product of kan ik elke dongel (vodafone/kpn/etc.) er in steken ?

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Tjiwa schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 23:31:
Heyy

Ik heb vandaag de DLink DIR-855 terug gebracht...

De verbinding van het wireless was zeer slecht, ik kon 1 verdieping hoger al het signaal van de 5GHz niet meer ontvangen. De 5GHz bereik is echt teleurstellend. De twee buitenste antenne's worden alleen voor deze 5GHz gebruikt. De middelste antenne wordt alleen gebruikt voor 2.4GHz. (correct me if I am wrong).

2.4GHz was het bereik 20 tot 40%
5GHz was het bereik 0 tot 20%
Op een afstand van ongeveer 5 tot 8 meter met 2 a 3 muurtjes
Dus het bereik valt echt tegen.

Daarnaast liep het 2.4GHz telkens elke 5 minuten vast. De logs van de router gaf aan dat de 2.4GHz band gerestart werd. soms was het zo erg dat je het routerpagina niet eens meer kon bereiken.

Na terug gebracht te hebben, heb ik een heel erg opmerkelijke keuze gemaakt, Ik had mijzelf ooit beloofd om nooit meer een Sitecom meer te halen, maar ik heb deze belofte toch verbroken...

Ik heb dus omgeruild voor een Sitecom... Wel de Sitecom WL-308 Gaming Router. Het heeft alle functies als van de DLink, minus de 5GHz. dus heeft het nu 3 antennes voor de 2.4GHz netwerk. Nu heb ik een bereik van 60 tot 80% op me slaapkamer boven.

Het heeft tot nu toe geen problemen gegeven. De StreamLine technologie heeft daadwerkelijk effect op de ingame ping, die zeer laag blijft, zelfs tijdens intensief down en uploaden.

Ik zou adviseren om naar deze Sitecom router te kijken :)

edit: Ik gebruik deze modem met Ziggo Alles-in-1 Extra... De 1Gbit Wan poort komt dus goed van pas.
Hmmmm, ik wilde ook een DIR-855 gaan halen, maar het bovenstaande heeft me erg doen schrikken. Ik lees meestal alleen maar positieve berichten over deze router. Iemand die ook slechte ervaringen heeft met het draadloze bereik ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
-SaveMe- schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:19:
[...]
Iemand die ook slechte ervaringen heeft met het draadloze bereik ?
Check http://dir855.wordpress.com/!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Thanks! Nog niet echt veel info daar, maar er staan twee polls met wel erg wisselende meningen over het bereik op de beide banden.... Damn, ik wilde eerst de 655 kopen en toen besloten voor de 855 (mede vanwege de betere wan kant)... en nu zit ik dus echt te twijfelen. Want een van de dingen die ik wil bereiken is een beter draadloss bereik tov mijn trusty old linksys... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
-SaveMe- schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:28:
[...]

Thanks! Nog niet echt veel info daar, maar er staan twee polls met wel erg wisselende meningen over het bereik op de beide banden.... Damn, ik wilde eerst de 655 kopen en toen besloten voor de 855 (mede vanwege de betere wan kant)... en nu zit ik dus echt te twijfelen. Want een van de dingen die ik wil bereiken is een beter draadloss bereik tov mijn trusty old linksys... :|
Van wat je leest op http://forums.dlink.com/index.php?board=187.0 werd ik i.i.g. niet erg vrolijk. Heb de 855 geretourneerd en ben gegaan voor de Buffalo WZR-HP-G300NH en een Belkin N F5D8233-4 router. De Buffalo doet hier alleen Wireless G.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

musicfreak schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:20:
[...]

Van wat je leest op http://forums.dlink.com/index.php?board=187.0 werd ik i.i.g. niet erg vrolijk. Heb de 855 geretourneerd en ben gegaan voor de Buffalo WZR-HP-G300NH en een Belkin N F5D8233-4 router. De Buffalo doet hier alleen Wireless G.
Damn, kan ik weer van voren af aan beginnen met zoeken/vergelijken/etc. Moeilijke is dat er nooit bijstaat hoe het bereik is (wat ook moeilijk is aangezien het situatie afhankelijk is). :/

• musicfreak
-SaveMe- schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:36:
[...]

Damn, kan ik weer van voren af aan beginnen met zoeken/vergelijken/etc. Moeilijke is dat er nooit bijstaat hoe het bereik is (wat ook moeilijk is aangezien het situatie afhankelijk is). :/
Misschien heb je wat aan http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_wireless/Itemid,200/task,guide/chart,69/? Die site is sowieso wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Thanks for the link! Ik stel mijn aankoop nog even uit. Eerst nog wat rond neuzen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 15:00
Ik bezit ook sinds een bijna een week een dlink 855. :) firmware 1.12EU Hardware A2
helaas heb geen laptop waardoor ik geen wifi kan testen
deze router heb ik gekocht doordat mijn oude sitecom een reboot gaf tijdens een refresh van (game)server lijsten. tot nu toe heb ik geen spijt van mijn dure aankoop. 8)
het is alleen een beetje te vroeg om nu al conclusies te trekken
mjl schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:08:
2 vragen:

- Ik kan in de handleiding de "guestzone" functie niet terugvinden ... ik wil graag weten of deze alleen onbeveiligd de lucht in kan of ook met een WKA key/mac adres filetering kan worden gebruikt.
- de 3G USB stick, is dat een D-Link product of kan ik elke dongel (vodafone/kpn/etc.) er in steken ?
guestzone:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotobewaren.nl/output/1250889500.png
  • het is niet mogelijk om de "gewone" wifi uit te schakelen en alleen de guest zone te gebruiken
verder heb ik geen ervaring met de usb dongle

Afbeeldingslocatie: http://www.fotobewaren.nl/output/1250890291.png

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 05-09 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

musicfreak schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:20:
[...]

Wat je leest op ieder merken forum is niet echt positief. Het trekt nl. voornamelijk mensen met problemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn ziggo 3.0 modem gekregen. Een half uurtje en online geen problemen.D-link 855 aangesloten en via webbrowser geinstalleerd en draait nog steeds als een zonnetje.Pc op 1e verdieping draadloos geen probleem met een 300N adaptertje.Daarvoor had ik de Sitecom WL183-300N ( ook een perfect ding) maar met het oog op de toekomst alvast de D-link gekocht. Bij Komplet € 165,00. Volgens SmallNetBuilder een goede wan2lan.
Ben er tevreden mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb een DIR-855, 140 dagen geleden ingericht en en nog steeds up zonder reset, geweldig stabiele en snelle router.
Ik heb ook glasvezel en er zijn al heel wat terabytes doorheen gevlogen.

Linksys was vroeger met de 54G routers wel goed maar tegenwoordig is het onstabiele rotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Killerbert schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:36:
Ik bezit ook sinds een bijna een week een dlink 855. :) firmware 1.12EU Hardware A2
helaas heb geen laptop waardoor ik geen wifi kan testen
deze router heb ik gekocht doordat mijn oude sitecom een reboot gaf tijdens een refresh van (game)server lijsten. tot nu toe heb ik geen spijt van mijn dure aankoop. 8)
het is alleen een beetje te vroeg om nu al conclusies te trekken

[...]

guestzone:
[afbeelding]
  • het is niet mogelijk om de "gewone" wifi uit te schakelen en alleen de guest zone te gebruiken
verder heb ik geen ervaring met de usb dongle

[afbeelding]
Heel mooi. Op basis hiervan de DIR-655 gehaald de 855 was me te duur en dit is meer dan zat. Enige minpunt is wellicht de dual radio, maar ik gebruik deze (voorlopig) strict voor N-connecties en als accesspoint (voor G een DDWRT wifi router en ik heb maar 20mbit adsl dus LAN-WAN is nog niet limiterend...).

Wellicht dat ik later nog de "oude" router vervang met de D-LINK en dan de guest networking ga gebruiken met WPA2...

Werkt allemaal perfect, enige nadeel is wel dat de MAC filtering het hele apparaat (4poorts switch en WLAN) wordt toegepast. Dus ook voor bedrade PC's. Ik had liever een keuze gehad voor wireless only of beide.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
mjl schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:27:
Enige minpunt is wellicht de dual radio
En de 5 Ghz N-band wellicht?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 22:47
Bierkameel schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:18:Linksys was vroeger met de 54G routers wel goed maar tegenwoordig is het onstabiele rotzooi.
En waar haal je deze met argumenten gefundeerde informatie vandaan (1 router misschien ?) :O

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• mjl

mjl

Ugh

Jim423 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 01:19:
[...]

En waar haal je deze met argumenten gefundeerde informatie vandaan (1 router misschien ?) :O
Ik heb ook meerdere negatieve berichten gelezen, voornamelijk ook omdat er op nieuwere modellen geen DD-WRT e.d. meet te draaien is lopen mensen te klagen. Maar dat is met de DIR655/855 ook het geval.
Ja die bedoel ik (dual radio is dan 2.4 en 5 GHz ....) maar ik zie het nut van de 5GHz band voor 90 euro extra niet in ... (zeker icm 20mbit adsl... waar ik meer dan genoeg aan heb de komende jaren. Over een paar jaar willen we toch alemaal een wimax router .. ; ) ).

Andere vraag mischien: Wat is de toegevoegde waarde van die 5 GHz band... ?
Ik heb no een paar dagen om 'm eventueel om te ruilen tenslotte. (ikzie dat het prijsverschil ondertussen 75 euro is ipv 90 ...).

[ Voor 53% gewijzigd door mjl op 27-08-2009 11:44 ]

-------

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Jim423 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 01:19:
[...]

Nee dat is mijn eigen ervaring, ik heb er 3 gehad die meestal net na een jaar stuk gingen.
Ook bij klanten met een laag budget en familie installeerde ik altijd Linksys routers en die waren vroeger erg stabiel, de nieuwe versie's word echt bezuinigd op de hardware en ze stoppen zoveel rotzooi in de software dat het gewoon niet meer goed werkt.
Met de WRT160N zijn erg veel problemen en met de 610N ook.

http://www.kieskeurig.nl/...nd_router/reviews/290149/

• DexterBelgium
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ik heb zelf de WRT 350n gehad van linksys, en dat heeft me tot de DIR-855 geleid. Die 350n was een dramatisch slecht product, dat zeer slecht werd ondersteund (en waar de EU versie geen DDWRT kon, en de US wel). Dagelijks tot wekelijks moeten rebooten van de router zorgt ervoor dat je je draadloos netwerk in die mate niet meer vertrouwt dat je een kabel door de living laat slingeren zodat je vrouw tenminste altijd op internet kan... daarvoor betaal je natuurlijk niet die prijs hé. Ik was echt blij toen het ding op een dag (na een maand of acht) bricked was, dat ik geen enkele moeite heb gedaan om het te laten maken. Heb het gewoon als reden gebruikt om te gaan shoppen.

Daarom is niet het hele merk prut, maar het maakt wel dat het geen "heilig" merk meer is. Nu ja, bestaan die nog wel?

De 5Ghz band kan handig zijn icm intel kaartjes, aangezien die op 2.4GHz gelimiteerd zijn op 130 Mbps (door een zeer strikte interpretatie van intel van de "good neighbour" rules). Die moet je dus, als je er iets nuttig op N speed mee wil doen, aan een router op 5 Ghz koppelen. Moet zeggen dat in gevallen met goede ontvangst, de snelheden op 5 Ghz en de stabiliteit me meer dan meevallen. Nog steeds enthousiast gebruiker van de 855. Is uitermate stabiel en voor mijn gebruik ook zeer goed configureerbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door DexterBelgium op 27-08-2009 14:06 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
mjl schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:03:
Andere vraag mischien: Wat is de toegevoegde waarde van die 5 GHz band... ?
Die band is minder druk, je hebt dus minder snel last van storingen van buren e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Mij bevalt de 855 prima. Ik had tot voor kort een WRT160N van linksys, en na 3 maanden begonnen de problemen. Eigenlijk alleen een wegvallende verbinding, en dan gebruikte ik de linksys enkel als accesspoint.
Laatste paar weken maar ingesteld als router en de modem op bridge. Maar dat hielp niet.

Een tijdje met DDWRT gedraaid, en dat ging een maand goed, en toen weer hetzelfde probleem. Gelukkig was Linksys zo soepel om me te vertellen dat er geen garantie meer opzat door DDWRT, ook niet na terugflashen na standaard firmware. Nu heeft de 855 nog niet een keer in de afgelopen maand zijn verbinding verloren.

Uiteindelijk denk ik dat ik voor mijn doel (1 notebook + 1 computer + 1 HDX1000) een veels te uitgebreide router heb gekocht. Maar wel een hele leuke, en zo'n schermpje is toch leuk om eens te kijken of er verbinding is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond op het punt om een DIR-855 aan te schaffen voor op mijn Fiberpower-lijntje op basis van de diverse positieve reviews, maar de negatieve commentaren hier en in de aangehaalde linkjes (iedere 48 uur vastlopers, onterechte DynDNS-updates waardoor accounts geblokt worden, en een virtual server die schijnbaar alleen op poort 80 werkt?) hebben me toch aan het twijfelen gebracht en tot nadere research gedreven.

Heeft er iemand een idee van de prestaties en stabiliteit van de DIR-855 bij intensieve TCP/UDP portforwarding ten behoeve van torrentsoftware? Een belangrijk gebruik dat we voor ogen hebben is bedraad torrents downloaden via meerdere PC's (studentenhuis). Tevens hosten we een radio-station dat upstreamt naar een externe relay-server, die dus een gegarandeerde bandbreedte gereserveerd moet krijgen.

Onze huidige routers van voor het gigabit-tijdperk (een Siemens, Alfa Networks en Sitecom met theoretische opgegeven WAN2LAN-snelheden van 25-30mbit) worden overduidelijk niet blij van teveel inbound port forwarding in het tempo waarop UPC die aanbiedt: NAT-tabellen lopen vol en legen zichzelf niet of veel te laat, pings lopen op en de WAN2LAN ervaring wordt in zijn algemeenheid nogal stroperig, als de routers niet crashen of bijna tot stilstand komen.

Verder ben ik benieuwd naar de praktijk van het QOS-algoritme in de DIR-855. De marketing-afdeling van D-link heeft er geweldige verhalen over, maar ik kan nergens vinden hoe deze functie in de praktijk werkt, en voor zover ik de handleiding kan beoordelen is er niet eens zo gek veel in te stellen.

Onze WAN-wens (zowel voor inbound als outbound):
- realtime verkeer (eigen shoutcast radiostation outbound, streaming video/audio inbound, SIP VoIP) voorrang boven overig verkeer
- http voorrang boven overig verkeer
- torrentverkeer op de laatste plaats
- QOS zowel op outbound als inbound

Onze LAN-wens
- voor draadloos: priority voor realtime toepassingen, al blijven er meerdere 54mbit wifi AP's aangesloten om de frekwenties een beetje te ontlasten.
- en op het gebied van bedraad LAN geloof ik het op zich wel met 1gbit doorvoer :), al ben ik benieuwd of alle poorten deze bandbreedte delen, en hoe goed die geweldige CPU van D-link data doorgeeft van LAN naar LAN poort op 1gbit.

OK, heel verhaal, in ik heb me (met 1 post) idd speciaal geregistreerd om dit berichtje te typen O-) maar ik hoop dat iemand een kritisch antwoord kan geven. Vooral intensieve port-forwarding baart me zorgen, omdat ik al zoveel routers heb meegemaakt die daar niet goed tegen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hybride67
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Wat een uiteenlopende ervaringen met de WRT610N zeg. Ik heb hem nu een half jaar en ben over het algemeen een tevreden mens. Hij staat bij mij in de meterkast op de begane grond, heb tot op zolder een prima bereik. Werk met 6 WLAN verbindingen en 2 LAN verbindingen(Mediaserver en cameraserver).
Het bereik is zelfs op zolder(2e verdieping) goed te noemen(en dat zelfs met g-wlan kaarten).
Ik heb in het verleden wel eens last gehad van een reboot, echter na een firmwareupgrade en het uitschakelen van een niet gebruikte 5 Ghz band geen problemen meer.
Ook downloaden van films met n-drafft verbindingen gaat als een trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Interesante discussie,

Ik heb op dit moment een Netgear WRN3500, ik haal via UTP de max van mijn Alles in 1 Extra (50/5) van Ziggo, echter via Wireless haal ik zo'n 25 a 30mbits. Zit hem dus vermoedelijk in de router.
Ik twijel wat ik zal gaan doen.

De D-Link komt uit veel testen erg positief, ben verder op zoek naar een expresscard bualband netwerk adapter ala de http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/WEC600N deze is echter (nog) niet in nederland leverbaar. Zou het goed gaan om dit ding in de VS te bestellen en hem hier werkend te krijgen aan bijvoorbeeld de D-Link DIR855 ???

Heeft iemand ook andere ideeen?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:20
waar ik dus heeel erg benieuwd naar ben is hetvolgende, kan er in de 855 een rule gezet worden dat er op een bepaald tijdstip een bepaald IP/MAC wakkergemaakt kan worden dmv wol pakketje ?
Iets wat in DDWrt werkt dmv cron , en voor mij essentieel is.

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
hybride67 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:15:
Ik heb in het verleden wel eens last gehad van een reboot, echter na een firmwareupgrade en het uitschakelen van een niet gebruikte 5 Ghz band geen problemen meer.
Mooi dat het daarna werkt, maar eigenlijk vind ik dit niet kunnen. Ook met de 5Ghz band aan moet 'ie naar mijn mening probleemloos een poos achter elkaar werken zonder reboot.
Pagina: 1