Wouser schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 09:44:
[Josvds schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 09:36:
Afgelopen week ben ik ook begonnen met het spelen van monopoly city streets, echter volg ik het nog niet helemaal. Regelmatig krijg ik kans kaarten maar weet nooit hoe die te gebruiken. Heb nu bijvoorbeeld een kanskaart dat ik een gebouw mag wegvegen, er staat pak de dynamiet maar die zie ik nergens staan. Ook al ik klik ik op gebouwen, ik kan nog niets. Druk ik op wegleggen zie je ze nooit meer.
Twee vragen eigenlijk:
1) Kun je die weg gelegde kaarten nog gebruiken?
2) Hoe kun je die kaarten gebruiken?]
1) Zover ik dus weet kan je maar 1 kanskaart wegleggen... en je moet ook kiezen tussen wegleggen of gebruiken dus als bijvoorbeeld een park als kanskaart hebt, die je bewaard omdat je later een grote straat gaat kopen, dan moet je de kaart die je trekt dus meteen gebruiken. Wanneer je die weglegt ben je iig je kaart met je bonusgebouw kwijt.
2) Wanneer je een kaart krijgt met bijvoorbeeld een vervuiler dan heb je dus twee knoppen, gebruiken of wegleggen. Als je hem gebruikt dan zou als het goed is rechtsboven het zoekvak van straten open moeten gaan en dan moet je een straat zoeken. Als je iemand zijn usernaam kent moet je hem eerst toevoegen tot je vrienden/spoinen lijst en dan kun je makkelijk zien welke straten hij heeft en welke je dan zou kunnen vervuilen.
toon volledige bericht
Klopt idd!
De Kanskaarten die je krijgt in het spel, zoals eerder al gedeeltelijk beschreven is door "sigilens" zijn onder te verdelen in de volgende:
- Een 'Krijgkaart' (Je krijgt geld van de Bank)
- Een 'Betaalkaart' (Je krijgt een boete en moet geld betalen aan de Bank)
- Een 'Platwalskaart' (Andermans gebouw of bonusgebouw slopen)
- Een 'Milieuvervuilerskaart' (Een milieuvervuiler bouwen op een straat van de tegenstander)
- Een 'Bonuskaart' (Plaats een Bonusgebouw op een van je eigen straten)
Hoe gebruik je ze:
Eerste twee lijkt me duidelijk, niks aan te doen je krijgt ze maar voor de lol?
De 'Platwalskaart' "Wouser" vertelde het al je kan die twee knoppen gebruiken. Maar er zijn zoveel tactieken denk ik dan wat als je een dure straat hebt gekocht, die veel mensen willen hebben, en deze is niet beschermd of nog niet volgebouwd? Log uit wacht tot morgen kijk of er een milieuvervuiler op staat mocht dat het geval zijn dan kun je hem alsnog met die 'Platwalskaart' verwijderen, er blijft er toch één staan in het geheugen. En je krijgt toch per dag minimaal 1 miljoen bijgeschreven.
Je kan dus ook kiezen voor gelijk gebruiken zoek dan een straat op met een Bonusgebouw lijkt me wel handig aangezien dat het meest effectief is, klik op die straat dan komen er plusjes bij de gebouwen klik op dat plusje dan komt er een pop up (Niet altijd dus een restart van de browser niet F5 maar afsluiten en opstarten dat wil nog weleens helpen) en dan kun je hem platwalsen.
De 'Milieuvervuilerskaart' zelfde als met de 'Platwalskaart' alleen dan een straat opzoeken waar geen Bonusgebouw staat omdat die dan beschermd is, dan op de straat klikken en Bonusgebouw aanmaken.
De 'Bonuskaart' staat al beschreven.
Mocht het een van jullie verder interesseren mijn visie op dit spel:
(Koop een straat met dat geld wat je hebt HOU VOLDOENDE OVER anders kun je hem niet volbouwen. Pak juist de kleinere huizen, waarom nou die vallen niet zo op en leveren relatief gezien in het begin van het spel het meeste op! Iedereen wil de mooiste straten hebben met de duurste gebouwen dat werkt niet in het begin men wil je alleen maar de grond in boren. Zo'n bonusgebouw is leuk maar die zijn ook te slopen dus vertrouw nooit op die dingen. Mijn advies dus koop straten die je vol kunt krijgen met kleine 50k of 75k gebouwen en koop dan zoveel mogelijk straten!)
Ik hoop dat een ieder van u er wat aan heeft gehad en zo niet tsjah jammer joh ik heb weer ff wat tijd gedood