Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
maartend schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:59:
Oke, ik heb dus nu ook zo'n ding

2 vraagjes die ik moeilijk kan vinden;

Je hebt zo die slideshow van aanwezige albums op je Nano. Ziet er mooi uit, werkt erg leuk.
Maar bij mij is hij gesorteerd op albumnaamvolgorde en dat terwijl ik hem op Bandnaam volgorde wil hebben, waarbij ik niet wil dat een verzamel als 100 hoesjes te zien zijn (heb ik wel al ingesteld bij Info en dan album artiest). Hoe laat ik die plaatjes zien op artiestnaamvolgorde?
Als ik Genius inschakel, staat dan ook de automatische synchronisatie aan?
Bij mij is hij gewoon gesorteerd op bandnaam, maar geeft hij de albumnaam bovenaan en het grootst aan. Volgens mij kan je dit ook niet veranderen, dus kijk eens goed of het niet gewoon op artiestennaam is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:01
Volgens mij is het een foutje op de site, maar AllPMP verkoopt de 16GB Nano nu voor dezelfde prijs als de 8GB. 100 euro dus. Buitenkansje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
BarôZZa schreef op woensdag 30 december 2009 @ 06:38:
Volgens mij is het een foutje op de site, maar AllPMP verkoopt de 16GB Nano nu voor dezelfde prijs als de 8GB. 100 euro dus. Buitenkansje.
Als ik kijk komt hij met verzending toch echt op 180 dollar en dat is 124 euro. Dan zou ik leiver een klein beetje meer betalen en hem gewoon in nederland in de winkel kopen. Ik had mijn 8GB voor net meer dan 100 euro bij dixons.

Oftewel, ze hebben het ontdekt en de prijzen zijn nu niet meer gelijk. En de 8GB kost daar met verzending 150 dollar, voor dat geld heb je hem gewoon in de winkel in Nederland.

[ Voor 13% gewijzigd door maartend op 30-12-2009 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

Hoeveel megapixel is die camera eigenlijk? Ik kan dat echt nergens terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 09:31
Resolutie is 640x480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn ipod nano (5g) een paar mp3's staan van ieder een paar uur lang (radio uitzendingen).
Het is me opgevallen dat wanneer ik zo een mp3 in pauze zet en overschakel naar de radio, en wanneer ik daarna terug de mp3 verder wil beluisteren, dat ze dan telkens terug van begin af start en dus niet vanwaar ik ze in pauze had gezet.
Dan moet ik telkens terug manueel beginnen doorspoelen tot waar ik gestopt met luisteren was.
Dit vind ik erg vervelend, want moet dan soms een paar minuten lang zitten doorspoelen want sommige mp3's zijn zo een 4 uur lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
maartend schreef op woensdag 30 december 2009 @ 08:56:
[...]

Als ik kijk komt hij met verzending toch echt op 180 dollar en dat is 124 euro. Dan zou ik leiver een klein beetje meer betalen en hem gewoon in nederland in de winkel kopen. Ik had mijn 8GB voor net meer dan 100 euro bij dixons.

Oftewel, ze hebben het ontdekt en de prijzen zijn nu niet meer gelijk. En de 8GB kost daar met verzending 150 dollar, voor dat geld heb je hem gewoon in de winkel in Nederland.
Ze hebben het aangepast.

Bij Dixons.nl zie ik ze voor respectievelijk 140 en 170 staan. Dus je hebt nog steeds een 16GB versie voor minder geld dan de 8GB versie hier.

Zou niet weten waarom ik hem dan in Nederland zou moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 09:31
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:15:
Ik heb op mijn ipod nano (5g) een paar mp3's staan van ieder een paar uur lang (radio uitzendingen).
Het is me opgevallen dat wanneer ik zo een mp3 in pauze zet en overschakel naar de radio, en wanneer ik daarna terug de mp3 verder wil beluisteren, dat ze dan telkens terug van begin af start en dus niet vanwaar ik ze in pauze had gezet.
Dan moet ik telkens terug manueel beginnen doorspoelen tot waar ik gestopt met luisteren was.
Dit vind ik erg vervelend, want moet dan soms een paar minuten lang zitten doorspoelen want sommige mp3's zijn zo een 4 uur lang.
Kun je ze dan niet als audiobook toevoegen? Die "support" wel de resumefunctie, zeg maar. Heb 't zelf overigens nog niet geprobeerd want ik heb alleen maar korte mp3s en zap dus gewoon wat door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ascent schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:34:
[...]

Kun je ze dan niet als audiobook toevoegen? Die "support" wel de resumefunctie, zeg maar. Heb 't zelf overigens nog niet geprobeerd want ik heb alleen maar korte mp3s en zap dus gewoon wat door..
Dat heb ik nog niet geprobeerd.Ik zal het eens bekijken hoe dat precies moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Bij Dixons.nl zie ik ze voor respectievelijk 140 en 170 staan. Dus je hebt nog steeds een 16GB versie voor minder geld dan de 8GB versie hier.

Zou niet weten waarom ik hem dan in Nederland zou moeten halen.
Omdat ik hem daar nu ook niet zou kopen. Maar toen ik hem kocht was hij nog geen 110 euro.

Maar hij is echt al minder in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik heb deze Ipod ook, de VS editie. Vriend van me was in de VS en heeft m daar voor mij gekocht.

Ben er tevreden mee, gaat mij ook alleen maar om muziek luisteren, de radio en video functie zijn leuk, maar niet nodig voor mij.

De video vind ik overigens wel van redelijke kwaliteit, zeker vergeleken met mijn gsm. Schermpje zit overigens nog een krasje op, ondanks dat ik er niet heel voorzichtig mee omga.

Ik heb wel een vraagje...is het mogelijk deze ipod aan te sluiten op de TV? gaat mij alleen om muziek luisteren via de TV, niet video kijken etc.

Volstaat dan een stekkertje met rood en zwart/wit uiteinde en eentje die in de headsetplug moet?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunneh
  • Laatst online: 13-09 21:03
Weet iemand hoe je videos die jezelf hebt opgenomen weer kan verwijderen van de ipod ?

Ondertussen zelf gevonden, doe Enable Disk Use en dan naar DCIM/000APPLE

[ Voor 30% gewijzigd door bunneh op 01-01-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:30

BoGu5

hmmmz

Hm die FM-radio lijkt me toch eindelijk over de streep te trekken om een ipod nano te kopen. Alszijnde jaren alles behalve een apple liefhebber te zijn, lijk ik toch eindelijk over die grens te gaan... God sta me bij...

Na ongeveer alles wat ik erover gelezen heb blijkt er weinig echt negatief aan het ding. Zijn er hier dan nog mensen die de nodige negatieve inbreng hebben en me dus afraden zo'n ding te gaan kopen?

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
BoGu5 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 22:52:
Hm die FM-radio lijkt me toch eindelijk over de streep te trekken om een ipod nano te kopen. Alszijnde jaren alles behalve een apple liefhebber te zijn, lijk ik toch eindelijk over die grens te gaan... God sta me bij...

Na ongeveer alles wat ik erover gelezen heb blijkt er weinig echt negatief aan het ding. Zijn er hier dan nog mensen die de nodige negatieve inbreng hebben en me dus afraden zo'n ding te gaan kopen?
hij is zo prijzig. Maar ik vind hem dan ook elke cent waard. Ik heb dus hetzelfde als jij, uiteindelijk gekocht en nog geen moment spijt.
1 tip, koop je plexiglas cover bij dealextreme. kost nog geen 2 dollar en werkt beregoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Ik heb sinds 2 weken deze iPod nano. Echter als ik hem via iTunes wil updaten, naar firmware 1.02 zegt hij dat er geen internet (actieve) verbinding is.

Echter post ik hier nu vanaf dezelfde computer en het lijkt mij dat ik een actieve internet verbinding heb xD?

Wat kan ik hieraan doen, is het bekend of ben ik de eerste?

Extra informatie:

Windows XP profesional SP3 , iTunes 9.0.2.25.

Ik denk dat het hiermee wel moet lukken toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
...Ruud... schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:13:
Ik heb sinds 2 weken deze iPod nano. Echter als ik hem via iTunes wil updaten, naar firmware 1.02 zegt hij dat er geen internet (actieve) verbinding is.

Echter post ik hier nu vanaf dezelfde computer en het lijkt mij dat ik een actieve internet verbinding heb xD?

Wat kan ik hieraan doen, is het bekend of ben ik de eerste?

Extra informatie:

Windows XP profesional SP3 , iTunes 9.0.2.25.

Ik denk dat het hiermee wel moet lukken toch.
Misschien dichtgegooit met je firewall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:16
Als je handmatig de muziekcollectie op je iPod beheert (ik heb vele malen meer muziek dan 16gig), hoe kan je dan de Genius playlisten op je ipod krijgen? Want ik heb Genius nu aanstaan in Itunes, maar ik snap nog niet hoe ik ze op m'n iPod krijg, slepen lukt niet echt.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoGu5 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 22:52:
[...]

Zijn er hier dan nog mensen die de nodige negatieve inbreng hebben en me dus afraden zo'n ding te gaan kopen?
Nee :+ Behalve als onder "alles behalve een apple liefhebber te zijn" valt dat je iTunes niet wilt gebruiken...

Ik vind het een super apparaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5

BoGu5

hmmmz

maartend schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 23:44:
[...]

hij is zo prijzig. Maar ik vind hem dan ook elke cent waard. Ik heb dus hetzelfde als jij, uiteindelijk gekocht en nog geen moment spijt.
1 tip, koop je plexiglas cover bij dealextreme. kost nog geen 2 dollar en werkt beregoed.
Lang leve dealextreme. Ik heb zo'n cover besteld voor $1.79 _/-\o_ Ben benieuwd! Als hij goed bevalt denk ik dat ik er nog een paar meer ga bestellen.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:10:
[...]

Nee :+ Behalve als onder "alles behalve een apple liefhebber te zijn" valt dat je iTunes niet wilt gebruiken...

Ik vind het een super apparaatje!
offtopic:
Owh aan iTunes heb ik eigenlijk nooit een hekel gehad. Is toendertijd een belangrijke motivator geweest om mijn mp3 collectie systematisch in te richten, te taggen en te voorzien van nette albumcovers. Nog geen spijt van gehad. Het werd alleen erg traag op mijn pc in vergelijking met wat lichtere players, ben toen daarom terug overgestapt naar iets van winamp.

Ik heb gisteren mijn nano gekocht, en tot nu toe kan ik een paar pro's en (lichte) cons noemen.
Pro's:
+ iTunes om je mp3-speler te beheren. Werkt een stuk beter dan sleur en pleur, en dus alles kwijtraken in een mappenstructuur. Automatisch podcasts binnenslepen en synchen, enz enz enz.
+ De FM-radio met timeshift
+ Genius
+ Hippe oranje kleur O+
+ Mooi design en degelijke feel
+ Bediening werkt best intuitief

Cons:
- Waarom de datakabel eoa 30-pins unit moet zijn ipv een standaard mini-usb is me een raadsel voor pc-sync gebeuren. Voor docks kan ik het me voorstellen. Is vooral lastig omdat je altijd die kabel bij je moet hebben als je hem toevallig op wil laden (op werk e.d.).
- Geen adapterstekker bijgeleverd!
- De standaard dopjes zijn ruk
- (Hoe cliche) De prijs, en dan bedoel ik vooral die van de officiele accessoires (zoals een adapterstekker ;))

Concluderend: de nano is zijn geld dubbel en dwars waard!

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Adaptorstekker bestellen bij Deal-extreme. Ze hebben er 1 van 1000ma, kost geen drol, werkt als een stekker (lol), als je wilt weten welke, dan laat ik dat wel weten. Ik heb er gelijk 2 besteld.

[ Voor 26% gewijzigd door maartend op 13-01-2010 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Had je dat dan verwacht? Ik heb ze niet eens uit de verpakking gehaald :P

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nooit ipod gehad, wil er nu een kopen,budget is ongeveer 140,-euro, maar als ik ongeveer een maand wacht wordt dat ongeveer 190. twijfel nog tussen Nano(5e generatie) of Touch(3e generatie-dan moet ik dus wel nog een maand wachten)
probeer de voordelen/nadelen nu af te wegen, kom hier op:
voordelen:
Nano heeft videocam-heb de videos die ermee gemaakt worden gezien,goede kwaliteit voor zo'n ding!en is mooi klein.

Touch heeft internet, dat is een grote plus-kan ik vaker twitteren ;) en apps is zeker ook leuk:D. Daarnaast vindt ik touchscreen erg prettig(ervaring met mijn telefoon-Samsung Star)

nadelen:
iedereen vind Nano lang niet zo ''cool'' als de touch-niet echt dat dat uit maakt,maar ik moet toch aan me rep denken ;)
Ik hoor over de touch dat hij heel kwetsbaar is,en dat is bij mij echt een minpunt, ben niet echt rijk en als iets dus snel kapot gaat heb ik een probleem.
bij de touch moet ik dus nog een maand wachten,dat is een minpunt(ben nu wel klaar met die Creative Zen stone tablet met maar 1gb:S)

ook hierna kom ik er niet uit,wie kan mij helpen met mijn keuze???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Wat ik je wel mee kan geven is dat je bij dealextreme heel goedkoop plexiglasbeschermhoesjes kunt kopen. Kost echt geen drol, dus beschermfactor wordt verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5

BoGu5

hmmmz

maartend schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:41:
Adaptorstekker bestellen bij Deal-extreme. Ze hebben er 1 van 1000ma, kost geen drol, werkt als een stekker (lol), als je wilt weten welke, dan laat ik dat wel weten. Ik heb er gelijk 2 besteld.
Graag :) (Heb het plexiglas beschermhoesje maandag al besteld :))
Yohan schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:18:
[...]

Had je dat dan verwacht? Ik heb ze niet eens uit de verpakking gehaald :P
Ja, dat had ik verwacht, maar desalniettemin vind ik het wel een minpunt. Voor een player van 170 euro kun je eigenlijk wel wat beters verwachten vind ik persoonlijk.

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-03 21:36
Het geluid van die doppen vind ik nog best wel goed, alleen ze gaan zo snel kapot. Ik kreeg al binnen maanden een kabelbreuk waar de draad de minijack in gaat. Vervolgens heb ik er een andere minijack plug aan gemaakt, werkt goed. Vervolgens gaat het rubbere randje de oortjes eraf, hierdoor zit er steeds een scherpe rand. Uiteindelijk deed het rechteroortje het helemaal niet meer.

Voor de rest ben ik erg tevreden over mijn iPod Nano. Ik heb de blauwe van de 4e generatie. De tijdelijke 4 Gigabyte editie :P . Heb deze zo'n anderhalf jaartje geleden gekocht voor zo'n 100 euro. 8)

Bij mij wil het scrollwiel nog wel eens kuren geven, vaak werkt deze niet helemaal goed na het aanzetten van het apparaat.Hij heeft dan moeite met het draaien, de linker kant werkt dan niet, na zo'n 5 tot 10 seconden doet hij het vervolgens wel helemaal goed. Heeft iemand hier ook problemen mee? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
BoGu5 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:53:
[...]
Graag :) (Heb het plexiglas beschermhoesje maandag al besteld :))
Let op bij het hoesje, het is een kliksysteem. De eerste heb ik gesloopt, daarna snapte ik pas hoe het werkte ; langs 1 lange kant klik, aandrukken aan andere kant tot weer klik. Eerst je pod en case schoonmaken aan de binnenkant.
En hier is de oplader.

Veel plezier ermee, ik vind hem ook nog elke cent waard en idd, Itunes dwingt je orde in de chaos te brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Ik wil een Ipod Nano (16gb) gaan aanschaffen om hoofdzakelijke te combineren met een nieuwe autoradio (alpine CDE-113BT). Volgens de documentatie is de 4de generatie geen probleem, maar huidige Nano is toch al de vijfde generatie? Zou dat zonder problemen werken? Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Het lijkt me eerlijk gezegd dat dat geen drol uitmaakt, maar dat is een gokje. Fysieke interface en alles is iig hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MrAngry schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 21:51:
Het lijkt me eerlijk gezegd dat dat geen drol uitmaakt, maar dat is een gokje. Fysieke interface en alles is iig hetzelfde.
Er is wel een verschil. Merkbaar door bijv. Media Monkey. De vorige versie herkende mijn Ipod niet, de nieuwe versie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisah
  • Laatst online: 16-10-2024
ik heb de iPod nano 5g 8GB nu al 2 dagen en ik heb echt ruzie met de audio..
als ik de oordopjes erin doe en de muziek aanzet kan ik de muziek niet harder of zachter zetten, hoe hard ik ook scroll met het click-weel. ik erger me daar best aan.
dus dat gaat dan zo: ik zet een nummer aan met de oordopjes in de iPod, dan staat het volume standaard op hetzelfde niveau. ik wil hem dan met het clickweel harder zetten, ze ziet het volume omhoog gaan maar het geluid word niet harder. hetzelfde gebeurt als ik hem zachter wil zetten.
zodra de oordopjes eruit worden gehaald en hij dus over moet op de ingebouwde speakers kan ik hem wel gewoon harder en zachter zetten. dan reageert hij dus wel.

ik hoop dat iemand dit probleem herkent en weet of er iets aan gedaan kan worden want ik vind het echt knetter irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Volumecontrol werkt prima bij mij, ook bij radio. Al ff geupdate naar 1.02?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisah
  • Laatst online: 16-10-2024
en hoe werkt dat updaten?
en ik hoop niet dat invloed heeft op de iPod zelf want ik wil hem terug brengen naar de winkel. want volgens mij is het gewoon een fabrieks fout.

ik heb in iTunes op herstellen geklikt daarna had ik controle, maar nu. als ik buiten op de fiets zit staat de iPod op zijn hardst, ik hoor alleen de auto's wel voorbij razen.. hoort dat zo? want ik heb geen zin in een MP3 speler die niet eens boven het verkeer uit kan.

kom er net achter: als ik de iPod aanzet met de oordopjes erin staat zowel de boxjes aan als de oordopjes. echt heel erg vervelend.

[ Voor 15% gewijzigd door Lisah op 21-01-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Stomme vraag, maar heb je de jackplug van de oordopjes er wel helemaal in? Het laatste stukje kan vrij moeilijk gaan. Zoja, dan zou ik hem inderdaad terug brengen.

Eigen vraagje:
Op mijn 1G Nano had ik altijd de afspeellijsten: "Onlangs toegevoegd" en "vaakst afgespeeld". Die heeft m'n 5g niet meer, weet iemand of ik die alsnog terug kan krijgen en hoe dan?
Tevens, wie weet hoe ik de Genius lijsten op de ipod kan krijgen als ik handmatig update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga mijn morgen halen, in het blauw waarschijnlijk bij de fnac hier in leuven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Bekijk ook de paarse ff. Ik zou eerst ook voor blauw gaan, maar de paarse is echt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Nu online
Arosa schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:49:
Ik wil een Ipod Nano (16gb) gaan aanschaffen om hoofdzakelijke te combineren met een nieuwe autoradio (alpine CDE-113BT). Volgens de documentatie is de 4de generatie geen probleem, maar huidige Nano is toch al de vijfde generatie? Zou dat zonder problemen werken? Iemand ervaring?
Ik heb afgelopen weekend bovengenoemde autoradio gehaald en gemonteerd. En een mooie Ipod Nano 5G 8gb black gekocht. Alles werkt prima samen, er verschijnt netjes een Alpine Logo op de Ipod en bediening verloopt prima via de radio. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Jippie, ik heb er ook een, een zwarte van 8GB, voor 30 euro meer een 16GB kunnen kopen maar ik zal wel ruim toekomen met 8...
Nu nog ff volgooien met Floola :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Nu nog ff volgooien met Floola :)
Als ik de site van Floola lees werkt het niet met de 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
maartend schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:46:
[...]

Als ik de site van Floola lees werkt het niet met de 5G
Zojuist achter gekomen, de bestanden worden wel gekopieerd maar de iPod ziet ze niet, wel dat er schijfruimte bezet is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 08:18
De iPod werkt ook prima op de Kenwood KDC-W6541U :) Alles valt te bedienen via de radio en op het display van de iPod komt zelfs Kenwood te staan. Het enigste nadeel is dat als je de radio uitzet de iPod aan blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet waar ik een zo goedkoop mogelijk ipod nano 4g of 5g kan krijgen?
Ik twijfel nog welke ik wil, de 4e generatie is goed genoeg maar de 5e generatie is natuurlijk nieuwer en mooier
dus ligt aan de prijs denk ik welke ik kies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Nu online
Daar zijn toch websites voor? Ik weet uit mijn hoofd dat bij Bol.com is de 5G iets goedkoper dan de adviesprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:24:
Wie weet waar ik een zo goedkoop mogelijk ipod nano 4g of 5g kan krijgen?
Ik twijfel nog welke ik wil, de 4e generatie is goed genoeg maar de 5e generatie is natuurlijk nieuwer en mooier
dus ligt aan de prijs denk ik welke ik kies
Zo goedkoop mogelijk is denk k allpmp. De 8GB heb je dan incl verzenden voor $140.99/€101 en de 16GB voor $170.99/€123.

De 8GB is daar dus goedkoper dan de 16GB van Bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
BarôZZa schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 05:44:
[...]

Zo goedkoop mogelijk is denk k allpmp. De 8GB heb je dan incl verzenden voor $140.99/€101 en de 16GB voor $170.99/€123.

De 8GB is daar dus goedkoper dan de 16GB van Bol.com
Mag je alleen hopen dat de douane hem niet onderschept. kijk maar eens op hn site wathet dan extra kost. Kan dacht ik een % of 20 zijn. Wordt hij bijna net zo duur en als je problemen hebt is je garantie ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Tsja, ik bestel bijna wekelijks wat uit China en heb nooit een extra cent hoeven betalen, dus als het wel een keer moet dan lig ik daar niet wakker van. Het grootste risico dat je dus loopt is dus dat je bijna even veel moet betalen is hier :+ .
Ik kan me trouwens echt niet herinneren wanneer ik voor de laatste keer gebruik gemaakt heb van de garantie van een product, dus dat maakt me ook niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk die van allpmp is al een stuk goedkoper dan dat ik hem had gevonden. Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb nu mijn iPod al ongeveer een jaar echter maak ik mij zorgen over de batterij ik heb het vermoeden dat het aan het achteruitgaan is,nu mijn vraag is:Bestaat er een programma om de batterij te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:49
Ben er nog steeds niet achter hoe ik de filmpjes gemaakt met de Nano kan exporteren... Heeft iemand hier de oplossing voor? Of kan dat niet met iTunes?
Anders heeft die film-functie natuurlijk ook weinig waarde :(

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 18:53

Nimrod

King in the land of Shinar

Mag je de DAT-bestandjes die in je ipod-videofolder staan verwijderen? Bijhorende mp4 blijft alleszins spelen ...

The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 01:02:
Hallo,
Ik heb nu mijn iPod al ongeveer een jaar echter maak ik mij zorgen over de batterij ik heb het vermoeden dat het aan het achteruitgaan is,nu mijn vraag is:Bestaat er een programma om de batterij te testen?
Kijk eens naar deze link. Misschien helpt je dit :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman_Pat
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 15:23
frumper schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:16:
Ben er nog steeds niet achter hoe ik de filmpjes gemaakt met de Nano kan exporteren... Heeft iemand hier de oplossing voor? Of kan dat niet met iTunes?
Anders heeft die film-functie natuurlijk ook weinig waarde :(
Gewoon via de Windows Verkenner er afplukken werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 13:23
Ik ben blij met de Nano black 16Gb. Had al een iPod connector in de auto en heb nu een The Bridge II docking aangeschaft van Harman Kardon. Afstandsbediening bedient de Nano óf op het display van de receiver óf op de iPod zelf.

Maar nu eens over de kwaliteit van audio. Via mijn hifi vond ik het geluid nogal vlak. Ik ben eens gaan kijken naar de import instellingen van iTunes en heb wat geëxperimetneerd met AAC, AIFF, MP3, Apple Lossless en WAV. Nu blijkt dat alleen WAV er met kop en schouders boven uitstak qua detail.
Dat klopt natuurlijk wel, want de compressie is er niet zoals met AAC en MP3. Ook nog even AAC en de bitrates gespeeld, maar ik kan niet anders zeggen dat WAV wint, ook van Lossless en AIFF.
Nadeel is dus dat de opslag op harddisk als op iPod ineens ongeveer 6X zo veel wordt. Een AAC of MP3-tje doet 4 Mb (bijvoorbeeld), en WAV en AIFF zitten dan rond de 23 Mb. Lossless doet het op ongeveer de helft daarvan.
In plaats van pakweg 4000 nummers (heb ik die wel?) kunnen er nog maar 600 nummers op.

Wie heeft echt goeie ervaring met dit dilemma? En een andere vraag: in wel formaat biedt iTunes muziekwinkel eigenlijk zijn koopwaar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
1 antwoord: iTunes Store verkoopt AAC-files(extensie .m4a) op bitsnelheid 256kbps en samplefrequentie 44.100 kHz. Kosten van dit onderzoek: € 0,99 :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je FM radio recorden ?

Indien niet ,kan je de door de timeshift -functie te gebruiken het laten afspelen op je laptop bv. om het daar op te nemen ?

Wat voor ingang moet je op je laptop daarvoor hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
MauvL schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:04:
1 antwoord: iTunes Store verkoopt AAC-files(extensie .m4a) op bitsnelheid 256kbps en samplefrequentie 44.100 kHz. Kosten van dit onderzoek: € 0,99 :N
Wave = Apple Lossless , beide zijn lossless alleen Apple Lossless is wel kleiner. Daarnaast denk ik niet dat jij het verschil hoort tussen een 320kbps MP# en een [vul maar inkbps] .mp4 . De chip die in de iPods zitten geven niet het beste geluid waardoor je het verschil niet kunt horen. als je het wel kunt horen : iets met placebo enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
n0elite schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:16:
[...]

De chip die in de iPods zitten geven niet het beste geluid waardoor je het verschil niet kunt horen. als je het wel kunt horen : iets met placebo enzo...
Ik heb 4 samples vergeleken en bij 3 hoorde ik geen verschil. De WAV-versie echter gaf wel degelijk meer detail weer.
Leg dat eens uit over die chip die in de iPods zit?? Is zoiets ook niet firmware afhankelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door MauvL op 10-03-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman_Pat
  • Laatst online: 10-09 15:23
Weet iemand hoe je de equalizer van de nano 5th Gen handmatig kan aanpassen? Ik zou graag mijn eigen instellingen willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
Gisteravond topdrukte voorverkoop prijzencircus V&D, maar gelukkig een nano black 8GB 5G voor 110 euro weten te bemachtigen :) Mijn allereerste apple product en was dus reuze benieuwd.

----------------------------------------

Eerste indruk na uurtje spelen:

- Bij de eerste keer inpluggen in de computer werd ik door itunes gelijk gevraagd of ik voice-over en gesproken menu's en dergelijke wilde instellen (en eventueel downloaden). Voor een nieuweling komt dit koud op je dak, zeker omdat er nauwelijks een handleiding wordt meegeleverd en er bij het stellen van de vragen geen "meer info" knop zit. Ik kan me voorstellen dat dit voor 'de gewone consument' een stress moment kan zijn.
- Menu wijst voor zich maar wel erg uitgebreid (erg veel mogelijkheden voor een mp3 spelertje), dus zal even tijd kosten om alles te ontdekken.
- Überhaupt nog nooit met Itunes gewerkt maar dit bevalt redelijk, synchronisatie etc. redelijk snel onder de knie.
- Geluid uit de standaard oordopjes is matig maar mijn nieuw aangeschafte Sennheiser CX400-II doppen leveren keurige audio kwaliteit.
- De bewegingssensor om van playlist naar cover-flow te gaan werkt matig, soms geen reactie. De sensor werkt bij één van de meegeleverde games (doolhof) wel weer erg goed, dus ik begrijp niet helemaal waarom hij bij cover-flow zo matig presteert.
- Beeld kwaliteit van het beeldschermpje is prima, mooie contrasten en helderheid.
- Videocamera is wennen, voornamelijk de positie van de camera in verband met vingers voor de lens, maar de beelden zijn niet eens zo heel slecht voor een dergelijk klein cameraatje
- De ingebouwde speaker doet zijn werk maar de kwaliteit van het geluid is erg matig.
- De radio werkt uitstekend, alleen jammer dat je oordoppen moet plaatsen voor ontvangst, via het speakertje werkt het dus niet, pauzeren van de radio uitzending is een leuke optie

Al met al redelijk enthousiast maar waarschijnlijk zal dit enthousiasme nog wel stijgen naarmate ik er langer mee speel.

----------------------------------------

Maar nu nog een vraag:

Ik wil de ipod nano gaan gebruiken in combinatie met een dock met wekker- en sleepfunctie die tevens oplaadt. Daarnaast moet het geluid uit de stereoboxen goed zijn en moet de tijd groot zichtbaar zijn. Een afstandsbediening is geen must. Het liefst wil ik het onder de honderd euro houden.

Ideeën van mijn kant: 1 (erg mooi design, maar kwaliteit???), 2 (bang dat geluid beetje matig is), 3 (toch wel duur)

Heeft iemand ervaring met één van deze docks of met een dock die aan mijn eisen voldoet?

[ Voor 6% gewijzigd door Qli-max op 25-03-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Postman_Pat schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:08:
Weet iemand hoe je de equalizer van de nano 5th Gen handmatig kan aanpassen? Ik zou graag mijn eigen instellingen willen gebruiken.
Antwoord vind je op pagina 53 onder het kopje De equalizer gebruiken van de handleiding

Kan iemand mij nog helpen met mijn vraag uit de vorige post?

[ Voor 6% gewijzigd door Qli-max op 30-03-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Lachen. Bij mij klopt van de coverflow op de 5G geen ene donder meer. In Itunes staat alles correct, maar op mijn Ipod dus niet. Zou hem (als ik zo op het net zoek) in originele staat moeten herstellen en dan alles er opnieuw opzetten. Niet dus, ben ik echt niet van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
maartend schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:11:
Lachen. Bij mij klopt van de coverflow op de 5G geen ene donder meer. In Itunes staat alles correct, maar op mijn Ipod dus niet. Zou hem (als ik zo op het net zoek) in originele staat moeten herstellen en dan alles er opnieuw opzetten. Niet dus, ben ik echt niet van plan.
Wat klopt er dan precies niet? Misschien kan ik je helpen. Ik had namelijk eerst ook problemen met coverflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Dutchman140 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:14:
[...]

Wat klopt er dan precies niet? Misschien kan ik je helpen. Ik had namelijk eerst ook problemen met coverflow.
Geeft verkeerde covers aan, enkel op de Ipod, in Itunes of welk programma waar ik de mp3's mee bekijk staan ze goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
maartend schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:58:
[...]

Geeft verkeerde covers aan, enkel op de Ipod, in Itunes of welk programma waar ik de mp3's mee bekijk staan ze goed.
Ik zou gewoon van alle nummers die in een album horen checken of de naam van het album en de naam van de album-artiest goed is (als je verschillende nummers op een cd hebt is dat dus Various Artists). Dat moet dus bij alle nummers gelijk zijn. Dat is opzich snel gedaan.

Daarna effe bij ieder liedje het plaatje verwijderen en het correcte toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Dutchman140 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:08:
[...]

Ik zou gewoon van alle nummers die in een album horen checken of de naam van het album en de naam van de album-artiest goed is (als je verschillende nummers op een cd hebt is dat dus Various Artists). Dat moet dus bij alle nummers gelijk zijn. Dat is opzich snel gedaan.

Daarna effe bij ieder liedje het plaatje verwijderen en het correcte toevoegen.
1ste heb ik al gedaan, alles klopt.
2de begin ik niet aan, gaat om 120GB aan muziek.

Maar bedankt.

En de plaatjes kloppen, fout zit op de Ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
maartend schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:33:
[...]

1ste heb ik al gedaan, alles klopt.
2de begin ik niet aan, gaat om 120GB aan muziek.

Maar bedankt.

En de plaatjes kloppen, fout zit op de Ipod.
Aah zo ik dacht het ging maar om een paar liedjes.

Mwa er zal ergens een fout plaatje moeten bijzitten. Je zegt dat hij een ander plaatje weergeeft, maar dat haalt hij niet zomaar ergens vandaan. Dus er zal wel een liedje zijn dat het bederft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Dutchman140 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:36:
[...]

Aah zo ik dacht het ging maar om een paar liedjes.

Mwa er zal ergens een fout plaatje moeten bijzitten. Je zegt dat hij een ander plaatje weergeeft, maar dat haalt hij niet zomaar ergens vandaan. Dus er zal wel een liedje zijn dat het bederft.
Nee, is het niet. Heeft te maken met de cache van de ipod die verstoord is.
Plaatjes staan echt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
  • Laatst online: 15:38
Ik krijg waarschijnlijk morgen of overmorgen mijn Nano 5G binnen. Nu zat ik te kijken voor een goede cover omdat ik de ipod graag netjes wil houden.

Nu zie ik bij Deal Extreme zo'n plastic cover voor nog geen $2, alleen bij Deal Extreme kun je alleen met creditcard betalen, en dat heb ik dus niet. Weet iemand waar je voor een normale prijs een goede cover kunt kopen die ook het scherm afdekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
Marc_22 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:02:
Ik krijg waarschijnlijk morgen of overmorgen mijn Nano 5G binnen. Nu zat ik te kijken voor een goede cover omdat ik de ipod graag netjes wil houden.

Nu zie ik bij Deal Extreme zo'n plastic cover voor nog geen $2, alleen bij Deal Extreme kun je alleen met creditcard betalen, en dat heb ik dus niet. Weet iemand waar je voor een normale prijs een goede cover kunt kopen die ook het scherm afdekt?
Op DealExtreme kun je ook met PayPal betalen. Ik weet niet of je dat hebt.

Je zou bovendien ook gewoon eens bij de plaatselijke Saturn/Mediamarkt kunnen langs gaan. Daar hebben ze massa's van die dingen hangen in de "iPod hoek".

En anders is iPodhoes.nl ook nog een site waar heel wat opstaat (zegt de naam van de site waarschijnlijk al :9 ).

Edit: link naar de iPod Nano 5G hoesjes op iPodhoes.nl.

[ Voor 6% gewijzigd door Dutchman140 op 31-03-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
Dutchman140 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:35:
[...]

Op DealExtreme kun je ook met PayPal betalen. Ik weet niet of je dat hebt.

Je zou bovendien ook gewoon eens bij de plaatselijke Saturn/Mediamarkt kunnen langs gaan. Daar hebben ze massa's van die dingen hangen in de "iPod hoek".

En anders is iPodhoes.nl ook nog een site waar heel wat opstaat (zegt de naam van de site waarschijnlijk al :9 ).

Edit: link naar de iPod Nano 5G hoesjes op iPodhoes.nl.
Klopt, echter heb ik mijn Paypal aan mijn bankrekening gekoppeld, en zo kan je niet betalen bij DE. Zij willen een directe overschrijving.

Ik ga eens even op ipodhoes.nl kijken. Vrij logische naam voor die site eigenlijk, maar ik ben nog een ipod-maagd dus ik had er nog nooit van gehoord, wordt m'n eerste ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Marc_22 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:30:
[...]

Klopt, echter heb ik mijn Paypal aan mijn bankrekening gekoppeld, en zo kan je niet betalen bij DE. Zij willen een directe overschrijving.

Ik ga eens even op ipodhoes.nl kijken. Vrij logische naam voor die site eigenlijk, maar ik ben nog een ipod-maagd dus ik had er nog nooit van gehoord, wordt m'n eerste ipod.
Dat is wel vreemd want ik heb ook gewoon een bankrekening en niet een creditcard gekoppeld aan pay pal en heb wel kunnen betalen. Ben nog wel aan het wachten op de producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik heb zo'n hoesje van dealextreme. perfect. gewoon, nix op af te dingen.

Ander vraagje, zijn er hier mensen die Itunes hebben lopen zonder quikcktime, maar met quicktime lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
maartend schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:09:
Ik heb zo'n hoesje van dealextreme. perfect. gewoon, nix op af te dingen.

Ander vraagje, zijn er hier mensen die Itunes hebben lopen zonder quikcktime, maar met quicktime lite?
Hoe lang duurde het bij jou vanaf betalen tot ontvangen?
Draai jij hem zelf ook met quicktime lite, zo ja heb je dan een linkje waar dat staat uitgelegd?

[ Voor 12% gewijzigd door Qli-max op 02-04-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
Qli-max schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:03:
[...]

Dat is wel vreemd want ik heb ook gewoon een bankrekening en niet een creditcard gekoppeld aan pay pal en heb wel kunnen betalen. Ben nog wel aan het wachten op de producten.
Net nog even geprobeerd, dit krijg ik te zien als ik wil afrekenen via Paypal bij DE: http://img148.imageshack.us/img148/2739/captureek.jpg

Dus of geld naar m'n paypal account overschrijven (maar daar heb ik paypal niet voor aan mijn bankrekening gekoppeld), of een creditcard opgeven.
Ik ga nu via mijn werk een creditcard aanvragen, aangezien tegenwoordig meer winkels een directe betaling willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Marc_22 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 15:43:
[...]

Net nog even geprobeerd, dit krijg ik te zien als ik wil afrekenen via Paypal bij DE: http://img148.imageshack.us/img148/2739/captureek.jpg

Dus of geld naar m'n paypal account overschrijven (maar daar heb ik paypal niet voor aan mijn bankrekening gekoppeld), of een creditcard opgeven.
Ik ga nu via mijn werk een creditcard aanvragen, aangezien tegenwoordig meer winkels een directe betaling willen.
Snap het niet helemaal, als ik je goed begrijp (maar ik vrees van niet) heb je geen bankrek. en geen creditcard gekoppeld aan paypal. Maar goed, doet er allemaal niet toe want je gaat het oplossen met een creditcard.

Even terug on topic:
Heeft iemand een speakerdock met oplaad- en wekkerfunctie voor zijn nano? Op tweakers staan geen geschreven reviews voor dergelijke docks.

Overigens: hebben anderen ook problemen met de wekker ofwel 'herinnering' functie op de ipod. Ik namelijk wel.
- De herinnering/wekker gaat standaard 6 minuten later af dan ingesteld.
- Als ik een wekker in stel en als melding kies voor een piep, dan begint de ipod toch na de piep muziek af te spelen (playlist laatst gekozen nummers)
- Daarnaast krijg je bij het afgaan van de wekker de keuze tussen 'sluiten' en 'snooze'. In beide gevallen gebeurd er niks met de muziek, kortom die blijft doorspelen. Aangezien een playlist wordt afgespeeld zal hij eerst de hele playlist afspelen voordat hij ook daadwerkelijk stopt. Als je hebt gekozen voor snooze en de muziek dan wel handmatig stopt met de play/pauze knop, dan hervat hij de muziek niet meer.

[ Voor 38% gewijzigd door Qli-max op 03-04-2010 19:14 . Reden: Nieuw probleempje met de wekker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Laatst online: 16-02-2023
Hoi ik heb een ipod nano v5 16Gb en heb de volgende problemen/vragen.

Probleem:
Ik heb mijn nieuwe ipod zonder itunes eerst te gebruiken direct gevult met 15Gb aan mp3's m.b.v. mediamonkey (freeware ipod manager).
Wat mij nu opvalt is dat alle nummers wel op de ipod staan maar lang niet alle artiesten/albums/nummers zijn via het menu te vinden. Toch staan ze er wel op (gezien de grootte) en als ik naar nummers zoek m.b.v. de zoekoptie vindt ie ze wel. DIt is natuurlijk geen manier van werken met 15Gb aan muziek.
Is er een mogelijkheid de database in de ipod opnieuw te indexeren of zo?

Vraag:
Ik heb mijn ipod met een andere tool dan itunes gevuld met MP3's (mediamonkey om precies te zijn).
Echter, nu kan ik hem nietmeer gebruiken met Itunes omdat itunes dan eerst de ipod wil leeg maken en opnieuw een synchronisatie-start maken.
Hoe 'vertel' ik Itunes dat ik de nummers op mijn ipod wil laten staan en dat itunes dat in zijn bibliotheek moet verwerken?

Ik hoop dat iemand mij met de bovenstaande vraag en probleem kan helpen.
Ik heb nu al 3x mijn ipod vanaf schratch gevuld maar ik hou steeds deze problemen.
Het sorteren en vullen kost veel tijd dus een oplossing zou welkom zijn.

Bvd
Zakhooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Vraag over probleem: staan die nummers ook niet onder "onbekende artiest"?
Antwoord op probleem: Als alle informatie (zoals album, artiest, genre, rating) bij ieder nummer in mediamonkey klopt, dan hoort de ipod ze volgens mij gewoon te indexeren. Er is geen mogelijkheid om invloed te hebben op dit indexatie proces van de ipod. De ipod indexeert automatisch zodra er nieuwe content op wordt gezet.

Antwoord op vraag: Itunes biedt simpelweg niet de mogelijkheid om te synchroniseren vanaf een extern apparaat naar de computer. Andere programma's kunnen dit wel, hetzij niet direct naar je itunes bibliotheek, moet je maar even zoeken op google (de eerste hit van deze zoekopdracht zegt dit alles te kunnen, maar heb er zelf geen ervaring mee). En je kunt natuurlijk ook winamp proberen, die kan ook gegevens vanaf de ipod kopieeren.

Vraag van mijn kant: als je toch je muziek naar itunes wilt synchroniseren en dus itunes wilt gebruiken, waarom doe je dan zo omslachtig. Importeer dan gewoon al je muziek in itunes en synchroniseer je nano. Ik begrijp dus eigenlijk je probleem niet helemaal. Waarom wil je itunes niet gebruiken? (Kan zelf wel tien redenen bedenken hor, maar wil de jouwe weten, misschien kunnen we je dan helpen....)

[ Voor 15% gewijzigd door Qli-max op 07-04-2010 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
Ik had vanmiddag een apart probleem, de muziek werd na ongeveer 2,5 minuten automatisch op pauze gezet. Als ik de ipod unlockte begon hij weer met spelen. Het ligt niet aan de oordopjes want als je de kabel er uit trekt speelt ie gewoon verder op de speaker. Na de ipod gereset te hebben was het probleem over. Meer mensen die hier last van hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Laatst online: 16-02-2023
Nou ik ben weer lang bezig geweest om alles er weer opnieuw op te zetten.
Deze keer met itunes en nu is alles goed zichtbaar.
Ik denk dat tools als mediamonkey op een of andere manier gewoon nog niet goed overweg kan met de Ipod Nano v5.

Maar nu vraag ik me af als ik nou mijn ipod op een andere PC waar itunes op staat wil aansluiten (bijvoorbeeld om een paar MP3s toe te voegen) hoe voorkom ik dan dat die andere PC mijn Ipod niet weer helemaal leeg haalt? Iemand tips?

fenks!
Zakhooi
Qli-max schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:18:
Vraag over probleem: staan die nummers ook niet onder "onbekende artiest"?
Antwoord op probleem: Als alle informatie (zoals album, artiest, genre, rating) bij ieder nummer in mediamonkey klopt, dan hoort de ipod ze volgens mij gewoon te indexeren. Er is geen mogelijkheid om invloed te hebben op dit indexatie proces van de ipod. De ipod indexeert automatisch zodra er nieuwe content op wordt gezet.

Antwoord op vraag: Itunes biedt simpelweg niet de mogelijkheid om te synchroniseren vanaf een extern apparaat naar de computer. Andere programma's kunnen dit wel, hetzij niet direct naar je itunes bibliotheek, moet je maar even zoeken op google (de eerste hit van deze zoekopdracht zegt dit alles te kunnen, maar heb er zelf geen ervaring mee). En je kunt natuurlijk ook winamp proberen, die kan ook gegevens vanaf de ipod kopieeren.

Vraag van mijn kant: als je toch je muziek naar itunes wilt synchroniseren en dus itunes wilt gebruiken, waarom doe je dan zo omslachtig. Importeer dan gewoon al je muziek in itunes en synchroniseer je nano. Ik begrijp dus eigenlijk je probleem niet helemaal. Waarom wil je itunes niet gebruiken? (Kan zelf wel tien redenen bedenken hor, maar wil de jouwe weten, misschien kunnen we je dan helpen....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
ZakHooi schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:53:
Maar nu vraag ik me af als ik nou mijn ipod op een andere PC waar itunes op staat wil aansluiten (bijvoorbeeld om een paar MP3s toe te voegen) hoe voorkom ik dan dat die andere PC mijn Ipod niet weer helemaal leeg haalt? Iemand tips?
[...]
google zoekterm: "ipod op meerdere computers" levert bij de eerste hit (apple site zelf) gelijk je antwoord. Graag gedaan :P

EDIT: Zou je mij ook willen helpen door even de wekker functionaliteit te checken, zie mijn post:
Dan weet ik of het aan mij ligt of aan de nano zelf.

[ Voor 17% gewijzigd door Qli-max op 07-04-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had 5 jaar terug een iPod nano gekocht, dat scratch ding. Waar kan ik ff vangen?

http://www.engadget.com/2...five-years-ago-heres-you/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:37
Heeft iemand al een hartslag meter? Ik kan er geen info over vinden.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Ik wil even mijn ervaringen met jullie delen over de volgende accessoires gekocht op dealextreme.com.
Ik heb op 3/31/2010 10:29:11 AM de volgende 6 accessoires besteld:

1. Protective Silicone Case for iPod Nano 5 (Black)
2. Protective Crystal Case for iPod Nano 5 (Translucent)
3. USB Power Adapter/Charger - Black (100~240V/EU Plug)
4. Dock Extender Data/Charging Cable for All iPod/iPhone 2G/3G/3GS - Black (80CM)
5. Trendy Sports Armband for iPod Nano 5 (Black)
6. Protective Hard Silicone Case for iPod Nano 5 (Translucent)

Op 04/12/2010 ging de bel en kreeg ik een gele envelop (met de bekende bubbeltjes) met daarin de eerste vier producten en een briefje waarop stond dat de laatste 2 producten niet op tijd waren geleverd aan dealextreme en dat ze alvast de eerste 4 producten hebben toegezonden (tot nu toe nog niets van de andere 2 vernomen, maar ik ga er vanuit dat het wel goed komt). Foto van pakket.

Dan nu mijn oordeel:

1. Zwarte hoesje > Pro's: goedkoop ($1.19), beschermt de achterzijde goed, aan de achterzijde (onderkant) twee gaatjes voor een koortje (kan handig zijn). Con's: Onderkant compleet open waardoor de ipod er gemakkelijk en vaak een beetje uitschuift, erg dun (vergeleken met een zelfde hoesje gekocht voor 5 euro op internet) en komt teer over, gat bij bediening is erg groot, scherm is onbeschermd. Dus: je kunt het altijd proberen voor het geld, maar schuiven is irritant en hij komt goedkoop over. Foto van ipod in hoesje.

2. Crystal Case > Pro's: goedkoop ($1.58), beschermt de voor en achterzijde goed, aan de achterzijde (onderkant) twee gaatjes voor een koortje (kan handig zijn), scherm is beschermd, afmetingen precies gelijk aan de ipod zelf, ipod kan niet schuiven, venster weerkaatst bijna niet, kleur van de ipod zelf blijft zichtbaar. Con's: er komen snel vette vingers en kleine krasjes op, er komt gemakkelijk vuil onder, het 'hold' knopje is moeilijk te schuiven doordat de case redelijk dik is en de case is alleen te openen met iets scherps (zie foto). Dus: prima case voor het geld al is het vuil dat eronder komt ietwat vervelend. Misschien 2 bestellen voor als hij te erg gaat krassen. Foto voorkant ipod in hoesje.

3. USB Charger > Pro's: goedkoop ($3.20), laad goed op, bestaat uit twee delen (om makkelijker op te bergen denk ik). Con's: nog geen (ik heb het energieverbruik en dergelijke niet gemeten). Dus: je bent gek om een charger van apple zelf te kopen.

4. Verlengkabel > Pro's: voor dealextreme relatief duur ($5.82), het opladen met de kabel van apple zelf met deze als verlenging werkt goed. Con's: data overdracht werkt niet (al wordt dit wel gepretendeerd op de site), Windows herkent de nano wel, maar hij is onbenaderbaar (zie foto) en itunes loopt vast. Ik heb nog geen methode gevonden om dit softwarematig op te lossen. Dus: niet kopen tenzij je het alleen voor opladen gaat gebruiken.

Ik zal bij het ontvangen van de volgende producten weer een update geven. Verder gooi ik een charge/audio/video-kabel in de bestelling en zal deze ook even testen (met de ipod zelf en met een apple universal dock)

Hopelijk hebben jullie hier wat aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Qli-max schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:21:
Hopelijk hebben jullie hier wat aan gehad.
Echt wel! Enorm bedankt voor deze zeer informatieve en uitgebreid omschreven post! d:)b

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Hoe vaak brengt Apple eigenlijk firmware updates uit? Had er zo onderhand toch wel weer eentje verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:09
Yohan schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:00:
Hoe vaak brengt Apple eigenlijk firmware updates uit? Had er zo onderhand toch wel weer eentje verwacht.
Waarom updaten als er niks mis mee is? Of heb jij issues dan die opgelost moeten worden?

Ik krijg morgen als het goed is mijn 5g zilver ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Hansie_P schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:55:
[...]

Waarom updaten als er niks mis mee is? Of heb jij issues dan die opgelost moeten worden?
Nou nee, maar iTunes checkt elke week, dus ik zou zo af en toe wel een leuke extra feature ofzo verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Qli-max schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:21:
Ik wil even mijn ervaringen met jullie delen over de volgende accessoires gekocht op dealextreme.com.
Ik heb op 3/31/2010 10:29:11 AM de volgende 6 accessoires besteld........
....
Ik zal bij het ontvangen van de volgende producten weer een update geven.
....
Zoals in de vorige post beloofd zou ik een update geven als de volgende producten waren binnengekomen:
5. Trendy Sports Armband for iPod Nano 5 (Black)
6. Protective Hard Silicone Case for iPod Nano 5 (Translucent)

Nou het wonder is geschied. Op 04/27/2010 trof ik dan eindelijk, bijna een maand na het plaatsen van de bestelling, in de brievenbus een kleine gele envelop (met de bekende bubbeltjes) aan met daarin de laatste 2 producten van de bestelling. Een maand vind ik voor een bestelling uit Hong Kong toch erg lang, zeker omdat op de site stond dat de producten beschikbaar waren. Maargoed dan nu mijn oordeel over de laatste twee producten:

5. Sportarmband > Pro's: goedkoop ($3.25 versus 27 euro voor één van Apple), de band zelf is sterk, de armband ademt matig tot redelijk, de iPod gaat moeilijk in en uit de hoes wat een veilig gevoel geeft en het scherm is beschermd. Con's: de armband ademt maar matig tot redelijk, het hoesje op de band is niet mooi afgewerkt en komt erg goedkoop over, het plastic voor het scherm weerkaatst sterk, aan de bovenkant van het hoesje zit geen afsluiting (dit zou toch wel prettig zijn) en de algehele afwerking is slecht (zie ook foto, waarbij ik al allerlei draadjes heb weggeknipt). Dus: de armband zorgt ervoor dat je met je iPod redelijk veilig kunt sporten, maar hij is niet erg comfortabel en oogt erg goedkoop. Als je af en toe sport is het een prima ding, als je vaker sport met je iPod zou ik op zoek gaan naar een sterkere en comfortabelere armband.

6. Hard silicone hoesje > Pro's: goedkoop ($2.43), beschermt de zijkanten en de achterkant zeer goed (het hoesje is een stuk stugger, dikker en sterker dan het zwarte hoesje), de iPod schuift er erg gemakkelijk in en ondanks dat de onderkant bijna compleet open is schuift de iPod er niet eenvoudig uit omdat er een soort randje zit (dit vind ik erg positief ten opzichte van andere silicone hoesjes), de uitsnijdingen voor de verschillende knoppen zijn netjes op maat en de kleur van de iPod zelf blijft zichtbaar, al zit er wel een print op de case (zie foto's met een Nano black erin) Con's: scherm is onbeschermd en sommigen vinden de 'print' misschien niet mooi. Dus: ik zelf ben weg van het hoesje omdat het zacht is, de iPod een leuk uiterlijk geeft en erg sterk is, maar wel jammer dat er voor het scherm geen dun laagje silicone zit. Vind je de print mooi, koop dan dit hoesje, voor het geld hoef je het niet te laten.

Ik heb nog twee producten in de bestelling (datakabel en av kabel), dus binnenkort weer een update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Hey,

Ik ben plan van plan een ipod nano te kopen omdat mijn 4G dood is, en ik ook niet meer de batterij kan vervangen, wat gebroken kabeltjes ..........

Is het vestandig om de 5G te kopen, of komt de 6e generatie alweer snel?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
In september komt de nieuwe generatie waarschijnlijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-08 17:52
Dag mensen,

Mijn 2G Nano is helaas van het weekend gestorven en daarom wil ik hem graag vervangen door een 5G 16 GB Nano. Er zijn een aantal dingen die voor mij belangrijk zijn en waarvan ik niet zeker weet of deze functies er nog steeds opzitten. Waarschijnlijk wel, maar ik wil het toch even checken:

1) Een stopwatch functie.
2) Een alarm functie/wekker functie.
3) Een fysieke hold button.

Indien één of meerdere van bovenstaande functies veranderd zijn tov de 2G Nano dan zou ik dat graag willen weten.

Bij voorbaat dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:07
Maak de volgende keer gewoon een topicreport aan.

[ Voor 92% gewijzigd door Hoedje op 27-07-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Dit is niet hoe we omgaan met elkaar op GoT. Als je iets ziet wat niet in orde is, dan mag je een topic report aanmaken, maar nooit zo op de man spelen.

[ Voor 72% gewijzigd door Hoedje op 27-07-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Bedankt. De tweede link is behulpzaam. De eerste link gaat trouwens over een ouder model.

Voor wat betreft je UTFS opmerking. Ik had, vanzelfsprekend, zelf ook al gegoogled maar er is zoveel info over iPods dat het lastig is om door de bomen het bos nog te zien. Gelukkig heb jij iig een link gevonden waar de info wel in stond.

Op de site van Apple zelf bijvoorbeeld is het niet te vinden.

Vandaar mijn vraag in dit topic. Het gaat hier immers om ervaringen, zoals de titel doet vermoeden, dus mag ik ervanuit gaan dat er hier mensen zijn die zo'n ding hebben en het gewoon kunnen bevestigen.

Het was dan ook niet mijn bedoeling om iemand anders voor me te laten zoeken, laat dat duidelijk zijn.

Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 15:58

Yotta

0110101001111010

Schop :9

De interesse voor een MP3 speler is gegroeid nu ik van plan ben te gaan hardlopen. Uiteraard is de IPod nano een zeer mooie MP3 speler, echter heb ik nog een aantal vragen.

De Nano icm met de stappenteller of eigenlijk de sensor van nike +, wordt dit nog door tweakers gebruikt? En hoe zijn de ervaringen hiermee?

Verder kan ik me voorstellen dat de oordopjes die er standdaard bijgeleverd worden uit je oren kunnen vallen als je fanatiek aan het sporten bent, heeft iemand een goed alternatief?

Ik lees in het topic dat er gesuggereerd wordt dat er een V6 aankomt in september, klopt dit? Misschien is het het wachten waard.

En verder, @ Qli-max. Welke wekker heb jij gekozen? :X

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JERONY
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-02-2024
Yotta schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:04:
Schop :9

...
Ik lees in het topic dat er gesuggereerd wordt dat er een V6 aankomt in september, klopt dit? Misschien is het het wachten waard.
..
http://buyersguide.macrumors.com/#iPod_nano

Zoals hier te zien is sinds 2005 elk jaar in september een update gekomen voor de nano.
In het verleden behaalde resultaten bieden natuurlijk geen garantie voor de toekomst, want met apple kan het zomaar weer ineens een paar maanden later zijn, zoals bij de macbooks eerder dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
De Nano icm met de stappenteller of eigenlijk de sensor van nike +, wordt dit nog door tweakers gebruikt? En hoe zijn de ervaringen hiermee?
Heb de stappenteller wel 'es gebruikt voor de lol. Niks op aan te merken verder, hij werkt prima :)
Verder kan ik me voorstellen dat de oordopjes die er standdaard bijgeleverd worden uit je oren kunnen vallen als je fanatiek aan het sporten bent, heeft iemand een goed alternatief?
Heb de standaard oordopjes niet getest, maar meteen vervangen door in-ear Sennheisers. Daar zitten dopjes bij in drie maten, dus er zit altijd een setje tussen dat goed past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
een echte tweaker gebruikt natuurlijk gewoon een lekkere gadget zoals de Garmin Forerunner voor dit doel :P (ik neem ze dus beide mee als ik ga hardlopen). Ervaring met de stappenteller of Nike+ heb ik niet.
Ik zou het eerst eens proberen. Misschien heb ik vreemde oren, maar de standaard dopjes blijven er prima in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik heb Soundmagic MP30 (moet je even opzoeken op internet, kosten ong 20 euro, staan ook in een topic over alternatieve oortjes op het forum ergens) bevallen erg goed en vallen niet uit mijn oren.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste