Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat vreemd! De nieuwe Micro 4/3 camera van Panasonic nergens op dit fotografie forum.
Zijn er wel geinteresseerden in deze cam?
Misschien moet er een Micro Four Thirds topic geopend worden.
Ik weet dat er in het Olympus dslr topic uitgebreide uitleg te vinden is over Micro 43rds, maar in principe gaat het over Olympus. Een Panasonic Micro 43rds topic kan natuurlijk ook.
Anyway, ik vroeg me zo even af wat men vindt van de nieuwe Panny en t.o.v. de Pen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Leukere lens (20/1.7), minder interesante body (geen ingebouwde stabilisatie).

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Ik hoop dat de autofocus flink sneller is dan die van de Olympus, want bij de Oly is die redelijk beroerd.

Ik vind de Oly qua uiterlijk wel wat mooier.

Ze moeten eerst maar eens wat meer lenzen gaan uitbrengen voor ik eraan gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[discussie]Micro FourThirds
En over een eerder model van Panasonic: Panasonic Lumix G1 (Eerste Micro Four Thirds System )

Sowieso, als je een topic mist, waarom maak je er dan niet zelf een aan, met een mooie startpost met informatie over het product, in plaats van je alleen maar hardop af te vragen waarom er nog geen product over is?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, en omdat die modjes van SF zulke aardige gasten zijn, geef ik je gelijk een idee voor een mooie TS:
Canon 450D 12MP dSLR

Het lijkt misschien veel werk, maar dat valt enorm mee als je een klein beetje in de UBB codes thuis bent. Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:45:
Inderdaad, en omdat die modjes van SF zulke aardige gasten zijn, geef ik je gelijk een idee voor een mooie TS:
Canon 450D 12MP dSLR

Het lijkt misschien veel werk, maar dat valt enorm mee als je een klein beetje in de UBB codes thuis bent. Succes ;)
thanks..maar hier is dan gelijk het antwoord: UBB codes??
Ik wil echt wel een mooie topic plaatsen, maar ik dacht eerlijk gezegd dat die altijd door admin's werden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ben wel geinteresseerd naar de GF1. Ik zit heletijd te twijfelen tussen een dslr en een high-end compact zoals de Panasonic LX3 en de Nikon S90 die nog moet uitkomen. Maar nadat ik had gelezen dat je met de high-end compacts niet lekker met de scherptediepte/DOF kunt spelen ben ik er maar vanaf gestapt.
Deze GF1 heeft voor mij een betere compromis gemaakt tussen de mogelijkheden en formaat maar dat is alleen met de standaard pancake lens. Anders wordt ie weer te groot. Dus het wordt afwachten of ik met de standaard pancake lens (met vaste focal length, dus geen zoom) alles kan doen wat ik wil als hobbyist. De standaard pancake lens heeft geen IS als ik het goed gelezen hebt dus dat wordt dan ook afwachten of je er wel redelijk mee kunt filmen.

Ik vind de introductie prijs wel aan de hoge kant, $900,- en de optionele lenzen ook. Dat is wel minder.

En voor Pagefault, volgens dpreview is deze veel sneller met de autofocus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 17:12:
[...]

thanks..maar hier is dan gelijk het antwoord: UBB codes??
Ik wil echt wel een mooie topic plaatsen, maar ik dacht eerlijk gezegd dat die altijd door admin's werden geplaatst.
Overzicht van UBB-codes :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 17:12:
[...]

Dan zouden ze inderdaad nog eens wat nuttigs doen.

:p

Benieuwd hoe lang het duurt voordat ik een pushmessage heb :+
edit: ah, vijf uur exact :p

[ Voor 4% gewijzigd door sOid op 09-09-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr.C4 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 17:17:
Ik ben wel geinteresseerd naar de GF1. Ik zit heletijd te twijfelen tussen een dslr en een high-end compact zoals de Panasonic LX3 en de Nikon S90 die nog moet uitkomen. Maar nadat ik had gelezen dat je met de high-end compacts niet lekker met de scherptediepte/DOF kunt spelen ben ik er maar vanaf gestapt.
Deze GF1 heeft voor mij een betere compromis gemaakt tussen de mogelijkheden en formaat maar dat is alleen met de standaard pancake lens. Anders wordt ie weer te groot. Dus het wordt afwachten of ik met de standaard pancake lens (met vaste focal length, dus geen zoom) alles kan doen wat ik wil als hobbyist. De standaard pancake lens heeft geen IS als ik het goed gelezen hebt dus dat wordt dan ook afwachten of je er wel redelijk mee kunt filmen.

Ik vind de introductie prijs wel aan de hoge kant, $900,- en de optionele lenzen ook. Dat is wel minder.

En voor Pagefault, volgens dpreview is deze veel sneller met de autofocus.
ik zelf wil er graag de 20mm f1.7, maar idd jammer dat hij geen IS heeft. Daarom nog een klein beetje twijfel..
Maar ik wil absoluut die pancake en niet die van olympus. En om nou een body van de Pen te kopen met los de pancake van panasonic.. hmm wordt duur. Volgens mij is die Pana pancake ook een stukje breder. Lijkt me niet echt mooi op de Olympus..

btw: Heel leuk die UBB codes, maar daar heb ik dus een dagtaak aan denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

als je op quote klikt van een mooi voorbeeld (een andere goede startpost) dan moet het toch gewoon lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:21:
btw: Heel leuk die UBB codes, maar daar heb ik dus een dagtaak aan denk ik...
Ach een TS hoeft niet in 1 dag gebouwd te worden natuurlijk!
Zoiets maak ik tegenwoordig in 'n half uurtje: [Ervaringen] Samsung N510
maar met zoiets ben ik wel even bezig geweest: HTC Hero [part three]
Meeste werk zit nog in het resizen / maken van plaatjes, het uploaden daarvan en het linken.

Het gaat er ook niet om dat alles helemaal spik en span is, maar 't is wel leuk om te zien dat users energie steken in het maken van een TS natuurlijk. En sorry voor de voorbeelden, ik zit helemaal niet in de FGA ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

Geen inbody stabilisatie in de GF1 is een groot gemis. Natuurlijk hebben de Panasonic lenzen wel lens-stabilisatie, maar je hebt maar de keus uit een paar lensjes. De reguliere FourThirds objectieven van Olympus kun je wel gebruiken, maar dan heb je geen IS. Dit doet de E-P1 duidelijk beter dan de GF1.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:30:
[...]

Ach een TS hoeft niet in 1 dag gebouwd te worden natuurlijk!
Zoiets maak ik tegenwoordig in 'n half uurtje: [Ervaringen] Samsung N510
maar met zoiets ben ik wel even bezig geweest: HTC Hero [part three]
Meeste werk zit nog in het resizen / maken van plaatjes, het uploaden daarvan en het linken.

Het gaat er ook niet om dat alles helemaal spik en span is, maar 't is wel leuk om te zien dat users energie steken in het maken van een TS natuurlijk. En sorry voor de voorbeelden, ik zit helemaal niet in de FGA ;)
Hmm, very nice. Ik zal kijken of ik dit weekend er wat van kan maken.. wordt toch slecht weer.. ;) Zit nu op mn werk en ben na het werk ook druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Species5618 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:58:
Geen inbody stabilisatie in de GF1 is een groot gemis. Natuurlijk hebben de Panasonic lenzen wel lens-stabilisatie, maar je hebt maar de keus uit een paar lensjes. De reguliere FourThirds objectieven van Olympus kun je wel gebruiken, maar dan heb je geen IS. Dit doet de E-P1 duidelijk beter dan de GF1.
Oui, maar die keus is mij al voldoende.. en er komt nog meer uit. De MFT lenzen van Pana zijn volgens mij beter. (kitlens en pancake)
Ik ben niet iemand die tig lenzen gaat aanschaffen en ben een fotografie beginner. Ik wil een prime, wellicht de kitlens en dan nog wat zoom uiteindelijk. Of misschien die 14-140. Alles in een. Misschien ooit nog een groothoek lens. Enne verder geen kanonnen op m'n micro43 camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Straks met die 14/2.8 pannekoek, deze 20/1.7 en die panaleica 45/2.8 macro hebben ze denk ik best een mooie en werkbare set.
In-body stabilisatie lijkt me wel handig, alhoewel ik 't nu ook niet heb en niet mis.
Misschien dat ik over een paar jaar eens een mooi m4/3 setje ga kopen.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Idd, maar die dingen kan je ook gewoon op zo'n EP-1 schroeven he? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
ja maar die autofocust nauwelijks in situaties waar je een f/1.7 lens nodig hebt, en met f/2.8 lenzen is een flitsje ook wel handig.
Dus misschien toch nog maar ff een generatie afwachten.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Pagina: 1